(Kutsestandard, sekretär, tase 5, 2012) Kursusetöö eesmärk on anda ülevaade suhtlemist mõjutavatest teguritest sekretäritöös seoses suhtlemisega erinevatest kultuuridest pärit inimestega. Eesmärgi täitmiseks püstitatud ülesanded: Millised on erinevad kultuurid? Kuidas käituvad esinevatest kultuuridest pärit inimesed? Mida sekretär peab arvestama erinevast rahvusest koostööpartneritega suhtlemisel? Millised tegurid mõjutavad sekretäride suhtlemist erinevatest kultuuridest inimestega? 1 ERINEVAD KEELED JA KULTUURID Kultuuri uurija Lewis (2003, lk 8) arutleb, et kultuuride mitmekesisus pole sedasorti nähtus, mis homme olematusse kaob. See on nähtus, millel on palju häid külgi ja nende külgede uurimine tuleb meile igati kasuks. Erineva kultuuritaustaga inimesed kasutavad küll ühiseid põhimõisteid, kuid näevad neid erineva nurga alt ja teistsuguses perspektiivis
Äritegelased olid samuti sekretärid, keda nimetati ametnikeks ja neilgi kohtadel töötasid tavaliselt mehed. Sekreärid ehk ametnike staatus töötajate hulgas olid suhteliselt kõrge ning nende tööd hinnati ja austati. Esimese maailmasõja ajal asusid aga sekretäridena tööle naised, kuna mehed olid suuremal jaolt läinud sõtta. Kui mehed pärast sõda tagasi tulid, läksid nad tööle oma endisele erialale- välja arvatud sekretäridena. Sekretäride staatus alanes nüüd tunduvalt ja palku vähendati, kuna arvati, et naistel on abikaasad, isad, pojad või vennad, kes neid ülal peavad. Palkade languse tulemusena langes ärimaailmas ka selle töö staatus ning sellele esitatavad nõudmised. Sekretäri rolliks kujunes oma ülemuse toetamine ja tema eest hoolitsemine ning selle hulka kuulusid kõikvõimalikud tööd alates kirjade masinal ümber löömisest ja lõpetades ülemuse prouale lillede ostmisega
Järvamaa Kutsehariduskeskus Laomajandus LM21 Oü Hansaliin M/S Baltic Queen Praktika aruanne Anneli Püvi Juhendaja: Marko Peek/ Helen Sengbusch Kaupluse juhataja 2009 2 SISUKORD 1 SISUKORD..............................................................................................................................................................3 LISA1. HINNANGULEHT....................................................................................................................................3 LISA2. PRAKTIKA LEPING................................................................................................................................3 LISA3. RETSENSIOON ........................................................................................................................................3 SISSEJUHATUS............................................................................................................
Tallinna Majanduskool Ametkondlik käitumiskultuur (sekretäritöö, üldteadmised etiketist) Loengumaterjal Tallinn 2013 1 Ametkondlik käitumine, kutse-eetika ja etikett ........................................................................................... 4 Kutse-eetika .............................................................................................................................................. 4 Sekretäritöö eetikakoodeks ........................................................................................................................... 5 Nõuded juhile: ............................................................................................................................................. 7 Visiitkaardid ja nende kasutamine ....................................................................................................
TALLINNA TRANSPORDIKOOL Arvi Koovit Praktika aruanne Juhendaja: Ly Svistun Talinn 2011 Sisukord SISSEJUHATUS AS Tallink Grupp, laeval Baltic Queen on hea koht, kus oma klienditeeninduse oskused käiku panna ning samas ka inglise keelt rohkelt harjutada ning paar sõna ka rootsi keelt selgeks saada. Praktika toimus ajavahemikus 01.02.2011-20.05.2011 m/s Baltic Queeni laos, mille viisime läbi graafikus kaks nädalat tööl ja kaks nädalat vaba. Töögraafikut oli võimalus ka ümber muuta, juhul kui riigieksamid jäid tööaega. Sellest tulid ka muudatused minu graafikus, mis muutusid vastavalt 03.05.2011-25.05.2011; 31.05.2011- 20.06.2011 kolmeks nädalaks. Praktika kestis 720 tundi. 2 Valisin selle ettevõtte, kuna minu suur soov oli praktika teostamine merel ja
Kool on praktiliselt jäänud samaks. Foto Koolivorm 1988 Klassidesse on tekkinud puutetahvlid ja arvutid, aga muu on jäänud samaks. Lasteaias on uued suundumused näiteks uurimuslik avastusõpe, lapsest lähtuv kasvatus, aga kool on jäänud traditsiooniliseks nagu oli. Väga suur on koolist väljalangenud õpilaste arv, kiire elutempo juures on lapsed vanemate hoolimisest ilma jäänud. Lapsed vajaks rohkem hoolimist ja tähelepanu koolis, eriti aga kodus. Lugesin 12. oktoobri 2012 Õpetjate Lehest Lõuna prefektuuri noorsoopolitsei juht Marina Paddari mõtteid: ,,Kui ma mõtlen, millised on nende laste kodud, kes korduvalt noorsoopolitseisse satuvad, siis valdavalt on need tühjad kodud, mis ei paku lapsele tuge ja kus temast ei hoolita... Lapsevanemate hoolimatus ja ükskõiksus ongi see, mis viib lapse tänavale sõprade juurde, ükski laps ei jookse kodust niisama minema. Lapsed ei ole süüdi. Ühtegi halba last ei ole. On valed kasvatusvõtted."(Vapper, T, 2012).
Sissejuhatus Õpimapp on koostatud väikeettevõtluse eriala, õppeaines ,,Turunduse alused". Töö eesmärk oli leida lahendused probleemidele ja küsimustele, mis tekivad igapäevase turundustegevusega ning mis aitaks paremini omandda turunduse põhialuseid. Ülesannete lahendamisel on tekstitöötlusprogrammi MS World. Turunduse areng Kirjeldage ühe konkreetse ettevõtte turunduseesmärke. Turundus OÜ eesmärgiks on pakkuda kõige parema hinna -ja kvaliteediga teenust- me ei müü õhku! Me näitame, kuhu läheb kliendi poolt investeeritud raha, ehk oleme läbipaistvad. Turundus eesmärgiks on pakkuda kõiki teenuseid ühest kohast, ehk klient ei pea muretsema enam, kas keegi saab õigeks ajaks projektid valmis ja kas need on nii kvaliteetsed, et oleks vastuvõetavad. Meie projekteerime, valmistame, turundame ja analüüsime. Tooge välja tegurid, mis takistavad suhete tekkimist ostjate ja müüjate vahel konkreetses ettevõttes. · Liiga kõrge hind · Kliendi j
aastaks oli sortimendis kaubaartikleid 3000. Töötajate arv oli alla kümne inimese. Kaupmees Grupi kasv aastate kaupa: 1993 avati Tartu Kaupmees 1995 avati Kadaka Kaupmees 1996 avati Kivilinna Kaupmees ja Pärnu Kaupmees 1999 lisandusid Kaupmees Gruppi Rakvere ja Jõhvi Kaupmees 2002-2006 tegutses Kaupmees ka Valgas 2005 avati Narva Kaupmees Lisaks omab Kaupmees ka oma keskladu kuna maaletoodavate kaupade arv on aasta aastalt jõudsalt kasvamas. Aastal 2012 kuulub Kaupmees Gruppi 7 kauplusladu ja oleme sellega loonud kogu Eestit hõlmava teenindusvõrgu. Täna võib Kaupmehe sortimendist leida kuni 13 000 nimetust toidu- ja esmatarbekaupa. Kaupmehes on ligi 300 töötajat, kellest paljud on töötanud Kaupmehes 15 aastat ja kauemgi. 1.2 Põhiväärtused Partnerlus Meie partneriteks on nii meie kliendid kui ka tarnijad. Tahame valitud partneritega teha tihedat koostööd win-win põhimõttel. Praktilisus
Kõik kommentaarid