Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kunstiajaloo Ajatelg (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Ajajoon
Sekavin
Aeg
Stiil
Piirkond
Tunnusjooned
Kunstnikud
15. saj
Vararenessanss
Itaalia
Skulptuur : värksus, rõõmus põhitoon, pühakute ja piiblitegelaste kujutamine indiviididena, välise tinglikkuse kadumine, psühholoogiline alatoon.
Lorenzo Ghiberti, Donatello , Andrea del Verrocchio .
Maalikunst : looduse üksikvormide tundmaõppimine, tundeelu hetkede täiusliku kujutamise püüd, puhtad värvitoonid, õrn ja hele koloriit. Tugeva isiksuse ülistamine, ideaalse inimese kujutamine. Freskomaal , tsentraalperspektiivi kasutuselevõtt, joonte liikumine horisontaalne. Tegelased selgete piirjoontega taustast eraldatud.
Giotto di Bondone, Masaccio , Fra Angelico , Fra Filippo Lippi, Sandro Botticelli, Piero della Francesca, Andrea Mantegna.
Madalmaad
Tugevad usulised meeleolud, inimeste võrdsus ja õigluse ideed, peen ja realistlik käsitluslaad, ilmekuse ja tundeelu väljendamine. Ainult tahvelmaal, ainult õlivärvid - ülipeened detailid. Õhuperspektiiv. Looduse kujutamisel pole rangeid skeeme. Taust ja tegevus ühendatud, loodunähtused joonistuslikult realistlikud , suur värvivarjundirikkus ja säravad toonid.
Hubert van Eyck , Jan van Eyck, Rogier van der Weyden , Hugo van der Goes , Dirk Bouts, Hieronymus Bosch, Pieter Bruegel vanem.
Saksamaa
Maailma objektiivne, tõetruu kujutamine, ruumisügavuse illusioon , looduslähedane karakteriküllus. Gootipärane naturalism , tinglikkus ja kalduvus müstikasse. Oluline on graafika .
Dürer, Grünewald, Cranach, Holbein noorem.
Prantsusmaa
Erinevad koolkonnad . Peategelased esile tõstetud värvidega. Portreed, tahvelmaalid, miniatuurid .
Jean Goujon , Jean Fouquet, Jean Clouet, Francois Clouet
16. saj I kolmandik
Kõrgrenessanss
Itaalia
Vararenessanssi saavutuste edasiarendamine, ideaalse suurejoonelisuse, ühtsuse suunas. Lihtsustamine , idealiseeritud tõde. Viimase võimaluseni tasakaalustatud kompositsioon, joonte selgus, ilu, värvide harmoonia, kooskõlastatus, hingestatus .
Leonardo da Vinci, Michelangelo, Raffael, Correggio.
Veneetsia
Koloriidiprobleemide esiletõstmine, kõigi toonide ühendamine sooja, kuldkollasega, kihiti maalimine, loodus omaette keskkond.
Giorgione, Tizian , Tintoretto, Veronese .
17. saj
Barokk
Itaalia
Renessanssi ideedest vabanemine , liikumine, asümmeetria, paatos. Süstemaatiline ruumisügavuse toonitamine, heleda-tumeda suured kontrastid, pidulikkus, toredus, kangelaslikkus. Vahel realism , naturalism, mis ei pelga inetust. Kompositsioonis keerlev spiraal, diagonaal . Lokkav dekoor , optiline illusioon. Soojad , küpsed värvitoonid. Bologna koolkoond, Napoli koolkond.
Annibale Carracci , Caravaggio.
Hispaania
Barokk - klassitsism , säilivad antiigi ja renessanssi taotlused, maalikunst domineerib, skulptuuris värviline puuskultuur. Maalis sakraalmaal ja portreed.
El Greco , Diego Velazquez , Murillo, Francisco Zurbaran.
Flandria
Esineb barokile iseloomulikul kujul.
Peter Paul Rubens , Anthonis van Dyck.
Holland
Ei kasutatud eriti usulisi ega mütoloogilisi teemasid. Kõrgel tasemel žanrimaal, maastik , natüürmort, meremaal, portree. Realistlik kunst .
Frans Hals , Rembrandt Harmensz van Rijn , Vermeer van Delft .
Prantsusmaa
Kunstnikud õukonna teenistuses enamasti. Temaatikast esindatud enamik žanreid - allegooria, portree, piiblistseenid, maastik jne. Kaks suuna - realistlik ja idealiseeriv.
Vennad Le Nain 'id, Georges La Tour , Nicolas Poussin , Claude Lorrain .
Muud Euroopa maad
Saksamaa: aRhitektuuris maalilisus ja dünaamilisus, raskupärasus, detailiderohkus. Venemaa: Barokk levis arhitektuuris ja skulptuuris. Eesti: Kadrioru loss.
Bartolomeo Rastrelli, Carlo Rastrelli, Niccolo Michetti , Christian Ackermann.
18. saj I pool
Rokokoo
Prantsusmaa
Suured pinnad, heleda koloriidiga maalid, kangapinnad, hiina kunst ja jäljendamine. Avaldub sisekujunduses. Maalide koloriit hele ja pastelne. Maal, millel kujutatakse loodust nautiva seltskonna vabaõhupidu. Kompositsioonis: lainetav ruum, diagonaal, kõverjoonte vastandamine , võbelev valgus, hajuvad piirjooned. Naisetüüp: meeleline , väljaveninud proportsioonidega.
Antoine Watteau , Francois Boucher , Jean Honore Fragonard, Jean Simeon Chardin ,
18. saj
Klassitsism
Kesk- ja Ida-Euroopas, Ingismaa, Prantsusmaa ( Neoklassitsism )
Antiigivaimustus. Temaatikas: mütoloogilised, allegoorilised, religioossed maalid ja portreed. Maalid: suureformaadilised, kompositsioon taskaalukas, rahulik, sümmeetriline, tegelastel dramaatilised poosid. Tagaplaanidel vähe detaile. Joonistus , hele-tumeda efektide vältimine.
Jaques Louis David, Jean Auguste Dominique Ingres.
18. ja 19. saj vahetus
Romantism
Inglismaa
Iga kunstniku kordumatu isikupära, rahulolematus kaasajaga , tunnete ja instinktide tähtsus. Romantiste ühendas ellusuhtumine . Huvi gooti stiili, keskaegse ajaloo ja rahvaluule vastu. Inglise pargistiil.
Johann Heinrich Füssli, William Turner, William Blake .
Prantsusmaa
Vastand klassitsismile, nõuti kunstniku piiramatu eneseavaldamise võimalust. Taotleb maalilisust, äge liikumine, dramaatilisus, järsud kontrastid, tunnete esiletõstmine. Koloriidiprobleemi esikohale tõstmine.
Theodore Gericault , Eugene Delacroix .
Saksamaa
 
Caspar David Friedrich
Hispaania
 
Francisco Goya
19. saj keskel
Realism
Prantsusmaa
Esikohal otsene ümbrus ja tõsielu kujutamine, objektiivne kujutamine, tõde - ilu, huvi argielu vastu.
Jean Francois Millet, Gustave Courbet.
19. saj lõpp
Impressionism
Prantsusmaa
Muljete maalimine, valguse ja õhu maal, vabaõhumaal, ei tarvitata musta värvi, suur heledus ja skitseeriv maalitehnika , traditsioonilise kompositsiooni hülgamine.
Edouard Manet , Claude Monet , Auguste Renoir , Edgar Degas, Camille Pissarro , Alfred Sisley , Auguste Rodin.
19. saj lõpp
Neoimpressionism
 
Divisionism, puantillism, optilised efektid , kompositsioon, dekoratiivne stilisatsioon.
Georges Seurat, Paul Signac.
19. saj lõpp
Postimpressionism
 
Püüd suurema vormikindluse ja ilmekuse poole.
Paul Cezanne, Paul Gauguin, Vincent van Gogh, Henri de Tolouse- Lautrec.
19. 20. saj vahetus
Sümbolism
 
Suured, igavesed , eksistentsialistlikud teemad, kunst peab olema müsteerium, fantaasia . Süžeekunst.
Gustave Moreau, Odilon Redon, Akseli Gallen -Kallela, Gerhard Munthe.
19. saj lõpp 20. saj algus
Juugend
Euroopa, Ameerika
tööstuslikku masstootmist vastandav, eesmärgiks vabaneda 19.saj ehitus-ja tarbekunstis valitsenud stiilide segust. Taimevormid , keldi ja jaapani kunst, rokokoo, kohalik rahvakunst . Põhirõhk dekoratiivsusel, kõigi kunstide ühtsuse, sünteesi idee.
Gustav Klimt, Edvard Munch .
20. saj
Fovism
 
Värvi väljenduslikkus, meeleolu kujutamine, puhtad lokaaltoonid, puäntillism, loobumine kõigest, mille eesmärgiks looduse jäljendamine, lihtsustamine.
Henri Matisse, Maurice de Vlaminc, Andre Derain, Raoul Dufy, Georges Braque .
20. saj
Ekspressionism ja "Die Brücke"
 
Rahutus , ühiskonnakriitika, maailmavalu, deformeerimine, lihtsustamine, toored värvikontrastid, erootika ja surm, müstiline temaatika , punase-musta kombinatsioon.
Emil Nolde, Ernst Ludwig Kirchner , Karl Schmidt - Rottluff, Egon Schiele.
alates 1907
Kubism
Prantsusmaa
Side loodusega jääb väikseks, pilt on omaette nähtus, pinnad, hele-tumedusega modelleeritud mahud, pruunid, rohekad, hallid toonid, objekti erinevate vaadete üheagne kujutamine, kollaaž.
Pablo Picasso , Georges Braque, Fernand Leger , Juan Gris .
alates 1909
Futurism
Itaalia, Venemaa
Kujutati rütmikat linnaelu, kaasaegset tööd, masina liikumise hoogu. Meenutab rahutut, voogavat, kiiskavavärvilist mosaiiki. Geomeetrilised pinnad.
Giagomo Balla, Carlo Carra, Gino Severini, Umberto Boccioni .
alates 1910
Abstraktsionism
 
Loobumine nähtava ümbruse imiteerimisest. Maalikunstnik peab kompositsiooni looma vaid värvidest, skulptor puhastest abstraktsetest vormidest . Rahutus, irratsionaalne tundeküllus.
Vassili Kandinsky , August Macke , Franz Marc, Paul Klee.
alates 1916
Dadaism
 
Idee kunstist kui ühiskonnavastasest mässust. Õudus maailma rebestavate konfliktide ees, huumor, naeruvääristamine, vägivald. Kunstiteos omandas tavaeseme staatuse. Kollaaž.
Jean Arp, Marcel Duchamp, Francis Picabia, Kurt Schwitters.
alates 1923
Sürrealism
Prantsusmaa
Alateadvusteooria, süžeekunst, unenäod, müstika, burlesk, võikus, veristlik sürrealism.
Joan Miro , Andre Masson, Yves Tanguy , Salvador Dali, Rene Magritte , Max Ernst.
1910. aastate II pool
De Stijl
Holland
Radikaalne samm kubismist geomeetrilisse abstraktsionismi. Geomeetrilised kujundid, mõistuslik loomingumeetod, konstruktivism .
Piet Mondrian
alates 1913
Suprematism
Venemaa
Abstraktse ja geomeetrilise vormi sõltumatus, ruut, ristkülik, ring… erksad värvid.
Kazimir Malevitš
Maailmasõdade vaheline aeg
Vememaa
Revolutsioonivaim, konstruktivism, valitsuse propaganda , sotsialistlik realism.
 
Saksamaa
Eeskujuks ekspressionistid, dadaistid . Ühiskonnakriitika, tegelikkuse objektiivne kujutamine, kaasaegne ühiskond ja selle pahed, varjude puudumine, tundetu pintslitöö. Optimistlikum , utopistlikum suund- Bauhaus.
Otto Dix, Max Beckmann , Rudolf Schlichter, George Groz.
Prantsusmaa
Purism , sürrealism, naivism .
Maurice Utrillo , Amadeo Modigliani, Marc Chagalli , Pierre Bonnard .
USA
Ühiskonnakriitiline sotsiaalne realism ja nostalgilisem regionalism.
Thomas Hart Benton , Diego Riviera .
Inglismaa
 
Henry Moore.
1940-ndad
Abstraktne ekspressionism
USa
Tegevusmaal , frontaalne pildiruumi tunnetus, kompositsiooni hülgamine, abstraktne geomeetriline vorm, minimalism , kalligraafiline iseloom.
Arshille Gorky, Jackson Pollock, Willem de Kooning , Franz Kline , Mark Rothko , Robert Motherwell.
1940- ndad
Informalism
Euroopa
Suured formaadid , paks õlivärv, selge kujutamise eitamine , materjal annab värvile elu.
Jean Dubuffet, Hans Hartung, Antoni Tapies, Pierre Soulages, Gerard Schneider, Georges Mathieu, Alberto Burri, Karl Appel, Wols .
1950-60-ndad
Neodada
 
"Uus realism", reaalsete materjalide, objektide kasutamine kunsti tegemiseks.
Yves Klein , Jean Tinguely , Niki de Saint Phalle , Arman, Cesar , Jasper Johns , Robert Rauscheneberg.
1950-ndad
Popkunst
Inglismaa, USA
Massikunst, akrüülmaal, maalile võõraste materjalide kleepimine, serigraafia, kujutamisviis inspireeritud reklaamist, televisioonist , koomiksist jne., heal ja halval maitsel pole vahet.
Richard Hamilton, Peter Blake, Ronald B. Kitaj , Richard Smith, David Hockney , Claes Oldenburg, Roy Lichtenstein , James Rosenquist, Tom Wesselmann, Jim Dine , George Segal , Edward Kienholz, Andy Warhol .
1960-ndad
Maalilisejärgne abstraktsionism
Usa
Loobumine lahtisest, korrapäratust, kindla vormita värvilaikudest, ehk ka loobumine maalilisusest. Suurte, üksteisest selgelt eristatud siledate värviväljade kasutmine.
Josef Albers, Mark Rothko, Barnett Newman, Ad Reinhardt . Morris Louis, Ellsworth Kelly, Kenneth Noland, Frank Stella , Larry Poons.
1960-ndad
Op-kunst ja kineetiline kunst
USA
Optilised efektid, vastuolulised, ärritavad illusoorsed tajud , sõltuvus inimese füsioloogiast, tajupsühholoogiast tuntud illusioonid. Kineetiline kunst: mulje muutub kui vaataja liigub, teos liigub juhitamatult ja juhuslikult.
Victor Vasarely, Bridget Riley, Richard Anuzkiewicz, Escher. Alexander Calder, Jesus Rafael Soto, Alexander Calder, Jean Tinguely, Julio de Parc, Frank Malina, Nam June Paik.
1965-ndate paiku
Postpop ja hüperrealism
 
Tsivilisatsiooniproduktide kasutamine kunstiainena, häppeningid, popkunsti põhimõtted rakendatud kuumemalt, moesolevate poliitiliste meeleolud väljendamine, päevakajalisus. Hüperrealism: popkunsti edasiarendus, popi pöördumine banaalse reaalsuse poole, lähtumine mitte silmaga nähtud tegelikkusest, vaid fotost või slaidist.
Mel Ramos, Öyvind Fahlström, Wolf Vostell, Michelangelo Pistoletto. Richard Estes , Robert Cottingham, Duane Hanson , Chuck Close .
1960-ndate teine pool
Minimalism
 
Teos (objekt) erineb foonist või kontekstist minimaalselt , võis siis on selle eritunnused pärit mitte kunstniku tööst, vaid kusagilt mujalt, näiteks loodusest või vabrikust. Kunstiteose vormi lihtsustatakse sihilikult äärmuseni, see taandatakse kõige algsemate struktuurideni – joone, punkti, ringi, ruudu ja ristkülikuni, mis on kindlakäeliselt liigendatud.
Donald Judd, Robert Morris, Carl Andre, Dan Flavin, Tony Smith, Anthony Caro .
1960-ndate lõpp
Postminimaalkunst
 
Antivorm, arte povera, maakunst, protsessikunst. Loobumine stabillsest, puhtast, geomeetriliselt täiuslikust vormist .
Robert Morris, Carl andre, Richard Serra , Eva Hesse ,Mario Merz , Mario Ceroli, Wolfgang Nestler. Walter de Maria, Robert Smithson, Christo . Hans Haacke, Robert Morris.
1965-ndtatel
Kontseptualism
USA
Kontseptid ja ideed esinevad kõneliste või laululiste deklamatsioonide, vestluste, mõtiskluste ning ühiskondlik-poliitiliste, filosoofiliste, lingvistiliste tsitaatide või pikemate tekstide näol. Tegemist võib olla ka idee väljendamiseks mõeldud väikeste raamatute, illustreeritud tekstide, fotode, filmide , galeriiseintele kirjutatud sõnade ning matemaatiliste valemitega täidetud lõuendite või ka kunstniku keha või looduse eksponeerimisega jne.
Joseph Kosuth.
alates 1974
Kehakunst , performance
 
 
Joseph Beuys
1970-ndate lõpp
Transavangard ja neoekspressionism
Itaalia
"Tagasipöördumine maalikunsti juurde", suuremõõtmelised õlimaalid, väikeseformaadilised joonistused, naasmine indiviidi ja kohalike väärtuste ning klassikalise itaalia ikonograafi juurde. Maalivad realistlikke, kujutuslikke või allegoorilisi portreid, samuti mütoloogilisi, religioosseid ja narratiivseid, ajatuid ja metafoorseid pilte.
Sandro Chia , Francesco Clemente,Enzo Cucchi, Nicola de Maria, Mimmo Paladino.

Vasakule Paremale
Kunstiajaloo Ajatelg #1 Kunstiajaloo Ajatelg #2 Kunstiajaloo Ajatelg #3 Kunstiajaloo Ajatelg #4 Kunstiajaloo Ajatelg #5 Kunstiajaloo Ajatelg #6 Kunstiajaloo Ajatelg #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 127 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor bunnyheed Õppematerjali autor
Ajatelg - Aeg, stiil, piirkond, tunnusjooned, kunstnikud.
Vararenessanss - 1970-ndate lõpp

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
odt

Kunstiajaloo ajatabel

Aeg Stiil Piirkond Tunnusjooned Kunstnikud 13.saj eelrenessanss Itaalia, Eneseteadvus, humanism, ideaal on üksikisik, viimane Madalmaad isikuvabadus, ühtne ja ühemõõtmeline maailm, veerand ja eesmärgi saavutamiseks vahendeid ei valita, 14.saj algus hinnatakse keha, isiku egoistlik saavutamisvajadus. 15.saj vararenessanss Itaalia Arhitektuur: proportsionaalsus, baasi ja Arhitektuur: kapiteeliga sambad, poolsambad ja dekoratiivsed Leon Battista Alberti (1404-1472) pilastrid, viilud akende ja uste kohal, simissid Filippo Brunelleschi (1377-1446)

Kunstiajalugu
thumbnail
7
xls

Kunstiajaloo ajatabel

Esemed ja nendevahelised suhted Suureformaadilised maalid, igal Algselt väikeses formaadis ning akvarelliga reaalsete materjalide, olemasolevate enamasti äärmiselt moonutatud ja kunstnikul oma väljenduslaad, esile tõstetud joonistused paberil, hiljem reaalsete objektide jne. kasutamisele mõistusevastaseks muudetud. ühendas frontaalne pildiruumi suured formaadid, paks õlivärv - kantakse kunsti tegemiseks. Kunst loobugu Illusionistlikult maalitud tunnetus, lõuend kaeti ühtlaselt lõuendile pintsli, spaatli või noaga või individualismist, isiklikust kolmemõõtmeline ruum. ruumilist värviga,minimalism, teosed pigistatakse otse tuubist, EI selgele eneseväljendusest ja sügavust eriti rõhutatud ning ruum on mängivad musta, valge ja/või kujutamisele - laigud, jooned, üksteise peale unikaalsusetaotlusest, muutugu

Kultuurilugu
thumbnail
14
doc

20. sajandi kunst

20. SAJANDI KUNST KONSPEKT J. KANGILASKI ÕPIKUST Uusromantismi ideoloogia - pettumine kaasajas, teaduse areng pole ühiskonda humaansemaks muutnud, tugevnes religiooni autoriteet (olulisemad parateadused), kunst polnud enam teaduse liitlane, vaid ülim väärtus. Sümbolism - käsitleti suuri ja igavesi teemasid (surm, sünd, erootika, armastus, üksindus), olukordi toodi välja ebatavaliste mitmetimõistetavate süzeede abil, rõhutati, et elu on müsteerium, oluline mida kujutatakse, mitte kuidas. Tegemist on literatuurse kunstiga. Sümbolism on vool, mitte stiil. Tihti anti mütoloogilistele tegelastele ebatavaline isiklik tähendus. Värvid on salapärase muinasmaailma loomise vahendiks. 1890

Ajalugu
thumbnail
9
doc

Kunstiajalugu kokkuvõte - tabel ja tekst

Kunstiajalugu aeg stiil 40 000 e.m.a. kiviaeg 10 000­3000 e.m.a. neoliitiline kunst 4000­1530 e.m.a. Vana-Mesopotaamia 3000 e.m.a.­30 m.a.j. Vana-Egiptus u 3000­1100 e.m.a. Egeuse ehk Kreeta-Mükeene 1600 e.m.a.­539 m.a.j. Assüüria ja Uus-Babüloonia 480­323 e.m.a. Vana-Kreeka klassikaline aeg 323 e.m.a.­30 m.a.j. Vana-Kreeka hellenistlik aeg 509 e.m.a.­476 m.a.j. rooma kunst 3.saj. ristiusu teke 4.saj. kirikute ehitamise algus

Kunstiajalugu
thumbnail
5
doc

20. sajandi kunst: suunad ja kunstnikud (Kangilasiki)

Sümbolism: käsitlesid suuri ja igavesi teemasid nagu sünd, erootika, armastus, üksindus, surm, elu jne. Oluline mis on kujutatud pildil, mitte kuidas. Prantsusmaa, sajandivahetus. Pierre Puvis de Chavannes - prantsuse sümbolismi eelkäija; Gustave Moreau "Rändav poeet", Odilon Revon ,,Ophelia". Kuulsaim vene sümbolist on Mihhail Vrubel ,,Istuv Deemon". Skulptoritest Auguste Rodin ,,Suudlus", ,,Mõtleja". Juugendstiil: Levis esialgu tarbekunstis ja arhitektuuris, samuti sajandivahetuse kunst, taheti et ühtne stiil oleks nii arhitektuuris, maalikunstis, muusikas jne. Olid ,,Prerafaeliidid" ­ vabaneda kõrgrenessansi kunsti mõjust ja luua vararenessansiga sarnast kunsti; William Morris. Sotimaal oli Glaskow' koolkond; Arthur MacMurdo. Juugendliku arhitektuuri esindajad olid Victor Horta ja Antonio Gaudi. Kujutavas kunstis oli see looduse jäljendamine: Aubrey Beardsley, Gustav Klimt. Rahvusromantism ja sümbolism Põhjamaades: toimus sajandivahetusel Põhjamaades,

Kunstiajalugu
thumbnail
20
docx

10. klass kunstikultuuri ajalugu

Kunstiajalugu aeg stiil 40 000 e.m.a. kiviaeg 10 000­3000 e.m.a. neoliitiline kunst 4000­1530 e.m.a. Vana-Mesopotaamia 3000 e.m.a.­30 m.a.j. Vana-Egiptus u 3000­1100 e.m.a. Egeuse ehk Kreeta-Mükeene 1600 e.m.a.­539 m.a.j. Assüüria ja Uus-Babüloonia 480­323 e.m.a. Vana-Kreeka klassikaline aeg 323 e.m.a.­30 m.a.j. Vana-Kreeka hellenistlik aeg 509 e.m.a.­476 m.a.j. rooma kunst 3.saj. ristiusu teke 4.saj. kirikute ehitamise algus

Kunst
thumbnail
33
docx

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR kunstnikud: Andrea Palladio Arhitektuuris kasutati rohkesti sambaid, kupleid ja kolmnurkseid viile. Ehitati suuri harmoonilisi ansambleid (näiteks Peterburis). Eestis esindavad klassitsismi Tartu Ülikooli peahoone (1803–1809) Kreeka ja Rooma eeskuju, ümarkaar, kuplid, lihtsus, rangus, suurejoonelisus, reeglipärasus KLASSITSISLIK KUJUTAV KUNST skulptorid: Antonio Canova, Jean-Antoine Houdon, Bertel Thorvaldsen alastifiguur, marmor, üldistatud, arenenud inimkeha varaklas Kunstnikud: Jean Baptiste Greuze, Elisabeth Louise eeskujuks skulptuuride relieefid, värv jäi tahaplaanile, moraliseeriv Kõrgklas. Kunstnikud: Jaqcues Louis David, Jean Auguste idealiseerimine, detailideta taust, antiikajalugu, mütoloogia, poliitika,eetika ideaal KLASSITSISM JA ROMANTISM kunstnikud: Jean-Jacques Rousseau, Charles de Montesquieu, Denis Diderot

Kunstiajalugu
thumbnail
7
pdf

Kunstiajaloo arvestus Klassitsismist Popkunstini

- Fantaasiaküllane - Töödes kunstniku isikupära - Vastuseis rangetele reeglitele / tekkis vastandumiseks klassitsismile Inglismaa - maastikud Näide: William Turner “Temeraire’i. Viimane sõit” Prantsusmaa - poliitiline, ajalugu Näide: Eugene Delacroix - “Vabadus viib rahva barrikaadidele” Hispaania- Francisco Goya “Saturn oma poega söömas” (õudusfantaasiad) Saksamaa- rahvus romantiline kunst Näide: Caspar David Friedrich “Kloostri kalmistu lumes” IMPRESSIONISM Tekkis 19. sajandi lõpul Prantsusmaal Hüljatute salong Pariisis - töid esitlesid tundmatud kunstnikud, keda ei tunnustatud - Kujutati ​valgust, õhku​ (ei omanud tähtsust, mida maaliti) - Kõige tõepärasema kujutluslaadi tipp. - Maalimine ​komataoliste pintslitõmmetega - Ühest ja samast kohast maaliti seeriaid erineva valgusega erineval ajal.

Kunsti ajalugu




Kommentaarid (3)

StampMe profiilipilt
Jaanika Sepp: Põhjalik ja andis hea ülevaate.
13:10 21-05-2012
Madis1512 profiilipilt
Madis1512: Väga hea materjal
13:52 29-01-2013
MaLoodanEtSeeOnOige profiilipilt
MaLoodanEtSeeOnOige: Suurepärane
20:18 25-10-2018



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun