Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"gino" - 66 õppematerjali

thumbnail
3
docx

GINO SEVERINI

Ta õppis kuni 15 eluaastani Cortona Tehnika Koolis, kuni ta eksami tulemuste varastamise eest koolist välja visati. Mõnda aega töötas ta oma isa juures. 1899. Aastal kolis ta koos emaga Rooma. Seal laevanduses sekretärina töödates, näitas ta esimest korda huvi maalikunsti vastu. Patrooni abiga asus ta kunsti õppima. Ta lõpetas õpingud kahe aasta pärast, kui patron lõpetas tema toetamise. Aastal 1990 kohtus ta kunstnik Umberto Boccioniga ja Giacomo Ballaga. Nendelt sai Gino inspiratsiooni. Kogu karjääri jooksul avaldas peale oma maalide veel olulisi esseesid ning raamatuid. Tema töödest said omakorda inspiratsiooni Georges Braque, Juan Gris, Amedeo Modigliani ja Pablo Picasso Ta astus Futuristliku liikumise rühmitusse, kus tema mõttekaaslasteks olid Tommaso Marinetti ja Boccion. Futurismile on omane vanade kultuuritraditsioonide hülgamine. Püüti leida kunstilisi väljendusvahendeid kaasaegse kiire elu ning tehniseerunud keskkonnas elava inimese mõtte- ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

GIACOMO BALLA

väikeses poes 20-aastaselt otsustas ta õppida maalimist kohalikus ülikoolis Pärast Turini Ülikooli lõpetamist kolis ta Roomasse ning abiellus Elisa Marcucciga Roomas elades töötas illustraatorina ning tegeles portreede joonistamisega Tema tööd olid eluajal esitletud paljudel suurtel näitustel nii Itaalias kui ka teistes Euroopa riikides Balla oli üks futuristide liikumise asutajatest ning õpetajaks kunstnikele nagu Umberto Boccioni ja Gino Severeni Futuristid püüavad fikseerida liikumismotiive ning kujutada ühekorraga asju, mida on nähtud üksteise järel Algselt mõjutasid Balla stiili Georges Seurat ja pointillism Futuristliku stiili peamiseks mõjutajaks oli Filippo Tommaso Marionetti Balla püüdis oma töödel kujutada valgust, liikumist ning kiirust Masinaajastu võidukäik Samal maalil olevad üksteisele järgnevad liikumismomendid ''Dynamism of a Dog on a Leash'' (1912)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Futurism

dünaamiline kompositsioon. Teise moodusena kujutati ühel pildil oleva sama objekti mitut järgnevat asendit, kusjuures objekt ise kujutati enamvähem realistlikult. Futuristid eelistasid eredaid värve kasutada! Teostele anti sageli ka ühemõttelisi ja pretensioonikaid nimesid, mis pidid vaataja mõtted kindlasse suunda juhtima. Futurismi esindajaid Tuntumad futuristlikud maalikunstnikud Giacomo Balla (18711958), Carlo Carra (18811966), Gino Severini (18831966) Luigi Russolo (18851947). Skulptuuris Umberto Boccioni (18821916) Arhitektuuris Antonio Sant' Elia Giacomo Balla Koera ja keti dünaamika. Umberto Boccioni Malevich Giacomo Balla Giacomo Balla Carlo Carra Carlo Carra Gino Severini Gino Severini Luigi Russolo Luigi Russolo Umberto Boccioni Umberto Boccioni Antonio Sant' Elia Antonio Sant' Elia 3 D

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Futurism

tunneb, kuid eelkõige olid futuristlikud kunstinikud huvitatud liikumise kujutamisest. Tihti kujutati üht ja sama objekti üheaegselt erinevatel ajahetkedel. Heaks näiteks on Giacomo Balla ''Koera ja keti dünaamika''. Teise moodusena lõhuti nähtav maailm geomeetrilisteks kildudeks,millest loodi lõikuvate pindade ja joontega dünaamiline kompsitsioon. Pilt pidi mõjuma rahutu ja liikuvana. Sageli kasutati erksaid värve ja teravaid värvi kontraste. Näiteks vasakul on Gino Severini ''Sea=Dancer''. Hilisemas perioodis kujutasid futuristlikud kunstnikud kõike nö lenduri vaatepunktis ehk aeropiltidena. Näiteks Gino severini ''Soomusrong lahingus''. Veel tuntuid teoseid Üleval: Luigi Russolo ''Automobile at speed''. Paremal: Giacomo Balla ''Lamp ja kuu'' Kasutasin : http://et.wikipedia.org/wiki/Futurism http://www.paideyg.ee/kunstiajalugu/kunstilugu/mode http://hatfuturismo.blogspot.com/2008/05/principais-p

Kultuur-Kunst → Kunst
28 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Futurism

Futurism Rainar Paidla 11 A Futurismi ajalugu 1909. aastal Itaalias Futuristide manifesti loojaks on Itaalia luuletaja Filippo Tommaso Marinetti Manifest ilmus Pariisi ajalehes Le Figaro. Futurism Kunsti- ja kirjandusvool Manifestid Futurismile omane vanade kultuuritraditsioonide hülgamine Väljendab maailma kiirust ja eripalgelisust Ülistatakse sõda, tehnikat ja dünaamikat I manifest Kuulutati, et tsivilisatsiooni saavutused on imepärased ning nõuavad uut tüüpi kunsti Vana kunst on kõlbmatu Tehnika areng ja selle kajastamine on väärtuslikum kui inimese probleemid II manifest Manifesti autor oli skulptor Umberto Boccioni Maalikunst pidi loobuma traditsioonilistest motiividest, nt aktimaal Tuli kujutada motiivi arengut ajas Futuristide liikumine Selle lõhkus ära Esimene maailmasõda Osad futuristid oli pettunud selles, kuidas tehnikat kasutatakse sõjas Teised sattusid sellest vaimustusse ning liitusid äärmuslike massiliikumisteg...

Kultuur-Kunst → Antiigi pärand euroopa...
6 allalaadimist
thumbnail
19
pptx

Futurismi ettekanne

Futurism (Giacomo Balla, "Abstraktne kiirus + Heli" 1913- 1914) Triin Kingu 12 c 11.09.2012 (19 saj. Itaalia) Tekke eeldused Tööstuslik revulutisoon Tööstuslinnade väljakujunemine ­ ühes riigis mitu erinevat haldusüksust põhjustas karmi vastuolu uue elulaadiga Uue ja vana kontrastid Noorte vastuolu ­ traditsioonid, provintslik kord ja ka ülirikkalik kunstipärand, kui tõke kaasaega sobiva kultuuri ning Lääne-Euroopani järelejõudmise ees ; usuti areng liiga aeglane ning riik vajaks kiiret muutust -> Uueks jumaldusobjektis sai kunst, mille kaudu loodeti selgelt katkestada sidemed minevikuga (Itaalia keeles ­ futuro e. tulevik) Futurismi areng Kärarikas algus: Futurism kui programm sündis enne kui vastavas stiilis kunst Futuristid avaldasid manifes...

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Futurism

Futurism Mis on futurism ? Futurism on 1909. aastal Itaalias tekkinud kunsti ja kirjandusvool, millele on omane tehnika ja moodsa ühiskonna tormilise arengu ülistamine. Gino Severini "Bal Tabarini dünaamiline hieroglüüf" 1912 Kuidas tekkis futurism ? Paljude noored arvasid, et Itaalia oli tol ajal väga mahajäänud maa, neile ei meeldinud unine provintslikkus ja eelnenud sajandite kultuuripärandi najal olesklemine. Nende arvates tuli üleminekut moodsale, tehnitsistlikule elulaadile kiirendada ja suunata pilk ainult tulevikku, katkestades sidemed minevikuga. Umberto Boccioni "Dynamism of a Man's Head"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Ettekanne futurismi kohta

FUTURISM Futurism Rahvaprotestist loodud kunstistiil, kus ülistati uut tehnilist ühiskonda ja kaasaegset suurlinna. Tekkis 20.saj. algul Itaalias tänu Filippo Tommaso Marinettile Mineviku asemel tähtsustati tulevikku. Futuristlik kirjandus Futuristlikud tekstid on katkendlikud ja keerulised, kasutavad trükitehnilisi võtteid, ei pea kinni õigekirjast. Luules kasutatakse hüüatusi, kõnekeelt ja slänge, konsonantide kuhjamist ning matemaatilisi ja muusikalisi sümboleid. Filippo Tommaso Marinetti, Vladimir Majakovski, Boriss Pasternak, Aleksei Krutsonõhh, David Burljuk Futurism kujutavas kunstis "Tulevikukunst" Kujutati üht ja sama objekti üheaegselt erinevatel ajahetkedel. Fututistid kasutasid erksaid värve ja teravaid värvikontraste. Kildudeks lammutatud maailm pandi kokku pildina, mis mõjuks rahutuna ja liikuvana. Giacomo Balla (18711958) Carlo Carra (1881...

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Futurism Itaalia

Itaalia Futurism Nimetus tuleb ladinakeelsest sõnast futurum-tulevik. Futurism on 20.saj esimesel veerandil Itaalias tekkinud kunsti- ja kirjandusvool. Tekkis enne I maailmasõda, hääbus 1920.aastail. Futurism on kubismi sugulasnähtus. Futuristid olid tohutus vaimustuses tehnika arengust ja uskusid tulevikku. Sellest ka nende nimi (futuro-tulevik it.k.). Huvitav on see, et futurism kui nähtus tekkis alguses paberil: kirjeldati oma ideesid nn.manifestides, mida levitati ajakirjanduses ja rahvakogunemistel. Uue tehnikasajandi oluliseks osaks oli elutempo kiirus, mida futuristidest maalikunstnikud püüdsid pildile jäädvustada tegevuse kulgemisena mingis ajavahemikus. Umbes nii, nagu filmilindi igas kaadris on liikuvad jalad pisut erinevas asendis. Sellelaadset kujutamist oleme näinud tänapäeva koomiksites, kui joonistatakse jooksvale inimesele mitu paari jalgu. Osa futuriste ei piirdunud ainult liikumise, st. aja kulgemise kujutamisega pildi...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
50
pptx

kunstiajalugu

kunstiajalugu Hentri Matisse Luksus,rahu ja nauding Avatud aken Proua Matisse´i portree, roheline triip Elurõõm Harmoonia punases Sinine akt Andre Derain Collioure´i sadam Londoni sadamaala Kurv teel, L´Estague Päikesevalgus vee peal KULDAJASTU Maurice de Vlaminck Piibuga mees Puuviljaaed Seine´i jõgi Chatou´s Albert Marguet Sainte-Adressse Raoul Dufy Trouville Der Blaue Reiter Sinine rantsanik KUBISM Prantsusmaal varajane kubism Georges Brague Majad L´Estague´is Pablo Picasso Avignioni neiud Analüütiline kubism Picasso Kitarrimängija Ambroise Vollard´i portree Ambroise Vollard Paul Cezanne Georges Brague Portugaallane Natüürmort viiuli ja kruusiga Sünteetiline kubism Picasso Piip,klaas ja Vieux Marc´i pudel Natüürmort punutud tooliga kitarr Georges Brague Karnet Juan Gr...

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
0 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Futurism

saavutamiseks lammutati nähtav maailm kubistide eeskujul geomeetrilisteks kildudeks, millest loodi lõikuvate pindade ja joontega dünaamiline kompositsioon. Kujutati ühel pildil oleva sama objekti mitut järgnevat asendit, kusjuures objekt ise kujutati enam-vähem realistlikult. Futuristid eelistasid eredaid värvikasutusi. Umberto Boccioni Kontinuiteedi unikaalsed vormid ruumis Carlo Carra Anarhist Galli matused Giacomo Balla Koer keti otsas Gino Severini Sinised tantsijannad Esimene manifest Filippo Tommaso Marinetti avaldas esimese futuristliku manifesti Pariisis 1909. aastal ajalehes `'Le Figaro''. 1. manifest Courage, audacity, and revolt will be essential elements of our poetry. Vaprus, jultumus, ja ülestõus hakkavad olema meie luule põhilised elemendid. The poet must spend himself with ardor, splendor, and generosity, to swell the enthusiastic fervor of the primordial elements.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Futurism

Futurism Futurism tuleb sõnast futuuro, mis tähendab tulevikku. Futurism ehk tulevikukunst sündis Itaalias 1909. aasta paiku. Paljude noorte kunstnike meelest oli Itaalia väga mahajäänud ja nende arvates tuli üleminekut moodsale elulaadile kiirendada. Peeti oluliseks heita pilk tulevikku ja katkestada sidemed minevikuga. Paljud hakkasid oma seisukohti manifestides väljendama. Futuristide tegevusega kaasnes suur enesereklaam, mis sai paljudele hilisematele kunstivooludele eeskujuks. Futuristide eestvedaja ja manifestide tähtsaim autor oli luuletaja ja maalikunstnik Filippo Tommaso Marinetti (1876-1944). Ta väitis, et vana kunst on surnud ning kõlbmatu ja muuseumid on kunsti surnuaiad. Kunst pidi väljendama kaasaegse elu dünaamikat ja jõulisust. Futuristlikke maalikunstnikke huvitas eelkõige liikumise kujutamine. Maalil on see küll raske, kuid siiski prooviti seda teha kujutades üht ja sama obje...

Kultuur-Kunst → Kunst
22 allalaadimist
thumbnail
42
pptx

Futurism

FUTURISM Mariliis ja Karoliina ÜLDISELT  1909. aastal Itaalias tekkinud kunsti­  ja kirjandusvool;  Futurum­ tulevik;  vanade kultuuritraditsioonide hülgamine;  ülistatakse sõda, tehnikat ja dünaamikat;  Vana kunst on kõlbmatu ja muuseumid on  surnuaiad. FUTURISM KUJUTAVAS KUNSTIS  Liikumisillusioon;  lammutati nähtav maailm kubistide eeskujul  geomeetrilisteks kildudeks;  loodi lõikuvate pindade ja joontega dünaamiline  kompositsioon;  kujutati ühel pildil oleva sama objekti mitut  järgnevat asendit;  Lenduri vaatepunkt;  Eredad värvid. KUNSTNIKUD  Giacomo Balla;  Umberto Boccioni;  Carlo Carrà;  Primo Conti;  Luigi Russolo;  Antonio Sant'Elia;  Gino Severini;  Ljubov Popova. UMBERTO BOCCIONI  19. oktoober 1882  – 17. august 1916;  Itaalia maalikunstnik ja skulptor;  Suri noorelt;  liikumist (dünaamikat), kiirust ja tehnoloogiat;  õppis Roomas koolis Scuola Libera del Nudo; ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
4
ods

20. sajandi kunstivoolud

seksuaalsusele suunatud Sigmund Freudi sürrealism sümboolika alateadvusteooria Minu kolm lemmikkunstivoolu on dadaism, ekspressionism ja futurism. Page 2 Sheet1 kunstnikud 1 lemmik töö Pablo Picasso, Georges Braque, Fernand Leger, Juan Pablo Picasso- Gris Tüdruk mandoliiniga Giagomo Balla, Garlo Carra, Gino Severini, Umberto Tullio Crali- Nose Boccioni Dive on the City Vassili Kandinsky, Franz Marc, Paul Klee, Frank Stella, Ellsworth Kelly- Al Held, Kenneth Sinine, roheline, Noland, Ellsworth kollane, oranz, Kelly- punane Henri Matisse, Maurice de Vlaminc, Andre Derain, Raoul Dufy, Henri Matisse- Blue Georges Braque Table-Cloth Emil Nolde, Ernst Ludwig Kirchner, Karl Schmidt- Rottluff, Egon Emil Nolde- Flower

Kultuur-Kunst → Kunst
41 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Subkultuur futuristid

- kunst ja kirjandus TEKKIMINE sündis esialgu teoreetiliselt, mitte praktiliselt 1909 koostas esimese manifesti itaalia luuletaja Filippo Tommaso Marinetti "Vana kunst on kõlbmatu ja muuseumid on surnuaiad!" 1909 "Loobume maalikunsti traditsioonilistest motiividest!" 1910 KUNST MAALIKUNST: liikumisillusioon, eeskuju kubismist, erksad värvid ESINDAJAD: Giacomo Balla, Umberto Boccioni, Primo Conti, Luigi Russolo ja Gino Severini. ARHITEKTUUR: looduse puudumine, tehiskeskkond ESINDAJA: Antonio Sant' Elia GIACOMO BALLA Itaallane, 1871 futurismi eestvedaja kunstis valguse levimine, liikumine ja kiirus ,,Koer keti otsas" ja ,,Tänavavalgus" UMBERTO BOCCIONI Itallasest maalikunstnik ja skulptor, 1882 futurismi manifestide kirjutaja, peamine teoreetik dünaamika, kiirus ja tehnoloogia "Visioni simultanee" 1912 "Unique Forms of Continuity in Space" 1913 KIRJANDUS

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Futuristide subkultuur eestis, maailmas, ajaloost ja esindajatest

Kujutavas kunstis taotlesid futuristid korraga paljude rahutute muljete kujutamist, mida tajub kaasaegne suurlinlane. Futurismiajastu kunstnikud ei hoidnud värvide pealt kokku. Pandi kokku värve, mille kõrvuti panemise peale polnud varem julgetud mõeldagi. Värvid olid väga erksad ning tähelepanupüüdvad. Tuntumad futuristid, kes tegelesid kunstiga, olid Giacomo Balla, Umberto Boccioni, Antonio Sant' Elia, Carlo Carrà, Primo Conti, Luigi Russolo ja Gino Severini. Arhitektuuris said kuulsaks Antonio Sant' Elia nägemused tulevikulinnadest. Tema kavandites pole jälgegi loodusest või vanast arhitektuurist, võidutseb inimese loodud tehiskeskkond. Osalt on tema visioonid hiljem ka teostunud. Giacomo Ballat peetakse futurismi eestvedajaks kunstis ja tema töid tuuakse tihti futurismi näiteks. Ta sündis Itaalias 1871. aastal keemiku perre. Peale isa surma asus ta tööle kivitrükipoodi, mis pani aluse tema kunstihuvile. Peale Turini ülikooli

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

19. ja 20. sajandi alguse kunstistiilid

seisukohti. Pöörati tähelepanu vaid tulevikule. Ülistati ,,Suplejad" 19. sajandi lõpp Itaalia Carlo Carra moodsa ühiskonna tormilist arengut. Üritati kujutada ,,Sinised 20. sajandi algus Gino Severini liikumist ja ka helisid. Nähtav maailm killustati ja pandi tantsijannad" kokku uus pilt, mis mõjus rahutu ja elavana.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
118 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Fovism ja futurism

· ''Harmoonia punasega'' · Giacomo Balla · skulptuur ''La Serpentine'' · ''Viiuldaja käed'' · Raoul Dufy · ''Koer keti otsas'' · armastas muusika ja rahvapidudega seotud motiive · ''Abstraktne kiirus, auto on möödunud'' elurõõm, imetlus · Gino Severini · värviilu õrnem (lapsemeelne, värvikirev), · ''Tulistav kahur'' pintslitehnika visandlikum ja närvilisem · ''Sinised tantsijannad'' · ''Trouville'i afisid'' · ''Bal Tabarini dünaamiline hieroglüüf'' · ''Lipuehtes tänav, Le Havre'' · liikuvuse edasiandmiseks 2 teed:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kunstivoolud

Rühmitus loodi Münchenis 1909. aastal Alexej von Jawlensky ja Vassili Kandinsky poolt. Vassili Kandinsky piltidel kordunud motiiv sai Der Blaue Reiteri sümboliks. * jõhkra ilmega inimesed * sisepiin ja traagika * teravad tööd, lõõmavad värvikontrastid * fantastika ja usumüütika Kunstnikud: * Otto Dix * Emil Nolde * Ernst Barlach Futurism 1909-1914 * vanad traditsioonid hüljati * imetleti tehnikat ja linnlikku elulaadi * eredad ja erksad värvid Kunstnikud: * Gino Severini * Umberto Boccioni Abstraktsionism 1910-täna * ei saa aru, mida on pildil kujuttud * ei jäljenda loodust, esemete kunst Kunstnikud: * Vassily Kadinsky * Kazimir Malevits * Piet Mondrian Dadaism 1916-1924 * mängulisus, mõnitamine ja pilkamine * agressivne suhtlemine publikuga * provokatsioonid Kunstnikud: * * Metafüüsiline Maal 1917-1921 üleminek dadaismist sürrealismile Sürrealism 1923 - 1945 * allikateks fantaasiarikkus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
2
doc

FUTURISM

dünaamikat. 1910. aastal esitati futuristlike maalikunstnike manifest. Ajastu dünaamika väljendamiseks tuli kujutada motiivi arengut ajas, s o ühel pildil esitada järgnevaid olukordi ja seisundeid. Kasutati teravaid ja võimalikult kriiskavaid värvikombinatsioone, mis mõjusid jõulisemalt kui senise kunsti mahedad ja maitsekad toonid. Futurismi tähtsamad esindajad on UMBERTO BOCCIONI (1882-1916), CARLO CARRA (1881-1966), GIACOMO BALLA(1871-1958) ja GINO SEVERINI (1883-1966). Liikumise edasiandmiseks kunstis oli põhimõtteliselt kaks teed. Esiteks oli võimalik kujutada sama objekti mitut erinevat asendit. Selle tüübi näiteks on pilt, kus daami kõrval sibaval koerakesel on palju jalgu, näeme ka võnkuva keti mitut asendit ja daami seelikuvoltide lainetamist. See on kui joonisfilmi järjestikuste kaadrite koondamist üheks pildiks. Teine võimalus toetus rohkem kubismi kogemusele. Nähtav maailm on selle eeskujul

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Futurism

Kuna väga suurt rolli futurismi arengus mängisid manifestid,siis tooks välja tähtsamad manifestid: · Loomine ja futurismi manifest Founding and Manifesto of Futurism (F.T. Marinetti. Le Figaro, Pariis, 20.2.1909) · Esimene futuristlik poliitiline manifest First Futurist Political Manifesto (Marinetti) · Futuristlike maalikunstnike manifest Manifesto of the Futurist Painters (Umberto Boccioni, Carlo Carrà, Luigi Russolo, Giacomo Balla, Gino Severini. Poesia, Milaano, 11.2.1910) · Futuristliku maalikunsti tehnika manifest Technical Manifesto of Futurist Painting (Umberto Boccioni, Carlo Carrà, Luigi Russolo, Giacomo Balla, Gino Severini. Poesia, Milaano, 11.4.1910) · Futuristlike muusikute manifest Manifesto of Futurist Musicians (Balilla Pratella: Musica futurista per orchestre riduzione per pianoforte, 1912)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Fovism

FOVISM Aeg:1901 Pariis Nimetus:kriitikutelt maalilaadi 2.analüütiline kubism.objekt on jagatud geom.kujunditeks ja kohta,pr.k Fouve-kiskja Põhjus:1901.a toimunud Goghi segi paisatud;võeti kasutusele kollaaztehnika (Pablo Picasso) mälestusnäitus,mille eredad värvid andsin tõuke uue suuna 3.sünteetiline kubism-suured erksad värvilised tekkele Tunnused:võtsid eeskuju Goghi töödestpuhtad pinnad,millele kuj sooviti lihtsustatult *eestis ado erksad värvid,mis olid vastupidised looduseleerineva vabbe,eduard ole,märt laarmaa,arnold akberg FUTURISM suurusega värvilaigudhooletud pintslilöögidtinglik Aeg:1909 itaalia nimetus:it.k futoro-tulevik eesmärk:luua joonistusjulged moonutusedkindlapiiriline kunstmis katkestab sidemed minevikuga tunnused: rühmitusenamasti kuj. loodusvaateidruumilisusest vaimustus tehnika(eriti masinate)arengu vastukuj ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
122 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunstiliigid - rahvusromatismist - futurismini.

19.saj lõpp ja 20.saj muljete kujutamist, mida tajub kaasaegne (1882-1916) algus suurlinlane. Püüti kujutada liikumisillusiooni, Carlo Carrà ,,Isamaaline pidustus", mille saavutamiseks lammutati nähtav maailm (1881-1966) ,,Suplejad" kubistide eeskujul geomeetrilisteks kildudeks, Gino Severini ,,Sinised tantsijannad" millest loodi lõikuvate pindade ja joontega (1883-1966) dünaamiline kompositsioon. Ljubov Popova ,,Varahommik" Veel kujutati ühel pildil oleva sama objekti (1889-1924) mitut järgnevat asendit, kusjuures objekt ise

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Keskaja kirjandus

mahategemine, kui kirkiut ja jumalat ei tehta maha. Tegevus areneb Itaalias, piiritu usk loodusesse, õigustab armastust, erootilisust, mõistsut, tegelased pääsevad rasketest olukordadest mõistusega. Kirjutatud üleolevalt poeetilises stiilis, rahvalikus kõnekeeles. 3 päeva 4 novell- Puccio ja pattu kahetsev mees ja ta lopsakas naine. (puänt) 4 päeva 4 novell- Lisabetta, 3 venda, Lorenzo, unenägu, pea lillepotis. 10 päeva 2 novell- Gino di tacco võtab rikka Cluny abti vangi, ravib kõhuhädast, saavad sõpradeks, tacco saab õukonda tagasi. 8) Cervantes- 1547-1616 sündis Alcale de Henareses, vaese arsti peres, kirev elukäik, õppis Madriidis, 1560 Itaaliasse, värvati seal Hispaania sõjaväkke, sai haavata(vasak käsi), 1575 Hispaania mereröövlite kätte kuni 1580. Lõpu poole oli vaimulik. Looming- 1613 'Õpetlikud novellid' 1615 '8 komöödiat ja 8 intermeediumit' Don

Kirjandus → Kirjandus
65 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Kunstiajalugu - Kubism, Futurism, Abstraktsionism

sai mitte nähtavate asjade jäljendamine, vaid kunstniku enese tunnete ja meeleolude väljendamine. futurism 20.sajand Noored püüdsid luua tuleviku Giacomo Balla ,,Koer Itaalia kunsti, neid vaimustasid maailma ketiotsas", katvad raudtee võrgud, ookeani Gino Severini ,,Sinised aurikud, keras sillad. Kunstnikud tantsijannad" nägid ainult välist kaunidust, mitte Ljubov popova ühiskonna vasutolisid. Nad ,,Varahommik" pidasid uue ühiskonna oluliseks osaks liikumist. kubism 20. sajand Nad jagasid looduses esinevad Pablo Picasso ,,Istuv

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Põhjalik Powerpoint esitlus Benito Mussolinist

parlamenti kandideerijad valib välja Fasistlik Suurnõukogu tööandjate ja töövõtjate konföderatsioonide esitatud nimekirjade alusel. Aastaks 1929 kaheksa suurema ministeeriumi juht: välis-, sise-, sõja-, mere-, lennundus-, kolooniate, korporatsioonide ja avalike tööde ministeerium Mussoliini elu 19171945 7. aprilli 1926 üritas iiri naine Violet Gibson Mussolinit tulistada 31. oktoobril, üritas sama 15-aastane Anteo Zamboni 11. septembril üritas itaalia anarhist Gino Lucetti visata Mussolini autosse pommi, kuid see ebaõnnestus ,,Kuulid mööduvad, Mussolini jääb." Mussolini II maailmasõjas 1935. aastal kirjutas alla lepingule Prantsusmaaga takistamaks Saksamaa levimist Austriasse 1937. aastal hakkas Itaalia kaotama mõjuvõimu Balkanil ning Mussolini oli sunnitud vastumeelselt tegema koostööd Hitleriga Itaalia-Saksamaa liit vormistati Berliini-Rooma teljena Telge tugevdati 1939. aastal Itaalia ja Saksamaa vahelise Teraspaktiga,

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Hemingway A Farewell to Arms (themes, motifs, symbols)

pursuits such as love, they prove quietly constant. Loyalty versus Abandonment - The notions of loyalty and abandonment apply equally well to love and war. The novel, however, suggests that loyalty is more a requirement of love and friendship than of the grand political causes and abstract philosophies of battling nations. While Henry takes seriously his duty as a lieutenant, he does not subscribe to the ideals that one typically imagines fuel soldiers in combat. Unlike Ettore Moretti or Gino, the promise of honor and the duties of patriotism mean little to Henry. Although he shoots an uncooperative engineering sergeant for failing to comply with his orders, Henry's violence should be read as an inevitable outcome of a destructive war rather than as a conscious decision to enforce a code of moral conduct. Indeed, Henry eventually follows in the engineering sergeants' footsteps by abandoning the army and his responsibilities. While he does, at times, feel guilt over this

Keeled → Tekstistruktuur (inglise)
26 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Futurism ja naivism

Thenika on loonud täiesti uue ja kõrgema ilu. · Masinateajastu olemuseks on dünaamika, liikumine ning kunsti ülesandeks on väljendada dünaamikat. · Maalikunst pidi loonuma traditsioonolistest motiividest, näiteks aktimaalist. · Kasutati võimalikult teravaid või kriiskavaid värvikombinatsioone, mis mõjuvad jõulisemalt kui senise kunsti mahedad ja maitsekad värvid. · Futurismi tähtsaimad esindajad on UMBERTO BOCCIONI, CARLO CARRA, GIACOMO BALLA ja GINO SEVERINI. · BALLA ­ "Koer keti otsas" ­ püüab edasi anda kiiret liikumist. "Viiuldaja käed" ­ sama värks, ei saaks olla värviline, mudu oleks läheks nii segaseks. · SEVERINI ­ Kasutas ronge ja sõjatehnikat. "Tulistav suurtükk" ­ palju teksti, nagu kubismisgi. "Bal Tabarini dünaamiline hieroglüüf". · Liikumise kiirust antakse edasi 2-l viisil: a) ühte objekti kujutatakse mitme erineva järgneva asendi abil, nagu see koeraga pilt.

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Futurism itaalias

ja asetsemist erinevatel hetkedel. Liikumistunne muudab pildid rohkem abstraksemaks. Abstraktsust püüdsid futuristid vähendada oma piltidele ühemõtteliste, aga pretensioonikate pealkirjade. Samuti kasutati kubismi meetodit, kus lammutati nähtav maailm kildudeks ning pandi kokku pildiks mis mõjus rahutuna. Samuti kasutasid kunstnikud krevaid värve ja värvikontraste. Umberto Boccioni , Giacomo Balla, Luigi Russolo ja Gino Severini avaldasid 1910 aastal futuristliku maalikunsti tehnilise manifesti. Nad kasutasid häälekandjana ajalehte Lacerba ning korraldasid näituseid Euroopa pealinnades. Garlo Carra oli omapärane kunstnik selle tõttu, et ta kasutas oma teostes silindreid, koonuseid ja teisi geomeetrilisi kujundeid. Tema tuntuimad teosed on "Anarhist Galli matused" ja "Kihutav ratsanik". Futurismi lõpuperioodil kujutasid kunstnikud kõike nö lenduri vaatevinklist. Skulptuur

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kunsti kontrolltöö - sürrealism, kubism, dadaism, futurism, art-deco

Kunsti kontrolltöö (29.10.2013) ­ Sürrealism, dadaism, kubism, futurism, art-deco Sürrealism Sürrealism sai alguse pärast Esimest maailmasõda Pariisis. Selle liikumise eesotsas oli kirjanik ja kriitik André Breton. Kunstis üritati harrastada mõistuse kontrollist vaba, juhusest lähtuvat joonistamist-maalimist. Sürrealism on fantaasiakunst, kus olendid ja esemed ühendatakse omavahel ebatavalistesse seostesse, saades nii unenägusid meenutavaid kujutluspilte. Eelkäijateks olid prantsuse luuletaja Arthur Rimbaud ( tema poeemid on nagu unenäod), eeskujuks olid ka Francisco Goya, samuti kunstnikelt-sümbolistidelt ja rühmituselt ''Dada''. 1924. a. avaldas kirjanik Andre Breton Pariisis sürrealismi manifesti, tuginedes psühhoanalüüsi rajaja Sigmund Freudi õpetusele. Sürrealistid: 1.) Salvador Dali ­ kuulsaim sürrealist, vahel sooviks ta nagu vaatajais võigastust tekitada: kord maalib toore liha karva monstrumeid, kord roiskuvaid korjuseid. Tema ...

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Futurism (kunstiajaloo referaat)

enesereklaam. Kunstiteosed aga on oluline samm lähemale abstraktsele kunstile. Futuristid proovisid kätt igal võimalikul kunstialal, nagu näiteks maalid, skulptuurid, keraamika, graafiline disain, sisedisain, teater, film, mood ja paljud teised. Futuristid Tuntuimad futuristid on Giacomo Balla, Umberto Boccioni, Carlo Carra, Primo Conti, Luigi Russolo, Antonia Sant'Elia, Gino Severini ja Filippo Tomasso Marinetti. Filippo Tomasseo Marinettit võib lugeda futuristide juhiks ja tähtsaimaks manifestide kirjutajaks. Marinetti oli luuletaja ja maalikunstnik. Ta ülistas moodsa tsivilisatsiooni saavutusi ning tegi maha vana kunsti. Filippo Tomasseo ei olnud Marinetti pärisnimi, selle pani ta ise endale. Tema sünninimi oli Emilio Angelo Carlo Marinetti. Marinetti kuulsaimad manifestid on ,,Futurismi esimene manifest" ja ,,Kirjandusliku futurismi tehniline manifest"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hemingway A Farewell to Arms (main characters)

Analysis of Major Characters Frederic Henry - In the sections of the novel in which he describes his experience in the war, Henry portrays himself as a man of duty. He attaches to this understanding of himself no sense of honor, nor does he expect any praise for his service. Even after he has been severely wounded, he discourages Rinaldi from pursuing medals of distinction for him. Time and again, through conversations with men like the priest, Ettore Moretti, and Gino, Henry distances himself from such abstract notions as faith, honor, and patriotism. Concepts such as these mean nothing to him beside such concrete facts of war as the names of the cities in which he has fought and the numbers of decimated streets. Against this bleak backdrop, Henry's reaction to Catherine Barkley is rather astonishing. The reader understands why Henry responds to the game that Catherine

Keeled → Tekstistruktuur (inglise)
38 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Futurism kui kunstivool

tehiskeskkond. Osalt on tema visioonid hiljem ka teostunud. Kuigi algaastatel uue kunsti loomine kergelt ei läinud, hakkas asi paranema alles siis, kui futuristide tuumik 1912. aastal Pariisi kolis ja seale uuendusliku kunstiga lähemalt tutvus ning sealt tuge leidis, kujunes futurism omapäraseks kunstivooluks. Sellesse tuumikusse kuulusid veel maalikunstnikud Carlo Carra, Luigi Russolo, Giacomo Balla ja Gino Severini. Futurism Venemaal Suhteliselt kõige rohkem innukaid mõttekaaslasi leidsid futuristid Venemaal. Sealsel ühiskonnal ja vaimuelul oli Itaaliaga ka kõige rohkem ühist. Hiiglasliku, kuid mahajäänud maa haritlaste hulgas levis uudsusejanu. Radikaalne kirjanike, kunstnike ja teatriinimeste rühmitus kujunes Moskvas. Siin vastanduti Peterburi ,,mõõdukale ja vanamoelisele Euroopa-pärasusele" ja püüti ühendada vene küla kõige algelisema

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Futurism - Referaat

Faktiliselt takerdusid nad puht maalitehnilistesse küsimustesse. See oli nende suurim puudus. Ent siiski hoidis see neid veelgi suurema vea eest. Futuristidest kunstnike ühekülgsus, nende huvi ainult kehade ja esemete liikumise vastu ahendas tunduvalt kunsti eesmärke, kuid päästis osa maalijaid Filippo Tommaso Marinetti nihilistlikest, profasistlikest loosungitest. Tegeldes tehniliste küsimuste lahendamisega, ei järginud Umberto Boccioni, Gino Severini, Giacomo Balla pimesi F.T. Marinetti ideesid, nad olid oma loometöös märksa hillitsetumad ega ,,vabanenud" tingimusteta maalikunsti pärandis mõjust. Aja jooksul hakkasid futuristid üha vähem eitavalt suhtuma minevikukunsti, ,,amnesteerisid" paljugi. Näiteks U. Boccioni teatas ametlikult, et tema looming on lähtunud impressionismist ja kubismist. Futuristlikust kunstist ei saanud mitte manifestide barbaarsuse, vaid oma skemaatilise, formalistliku teooria ohver

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Kunsti kronoloogia impressionism - graffiti

IMPRESSIONISM Aeg: u.1839 a. Tunnused: *Komataolised pintslitõmbed. *Vaba kompositsioon. *Edastati hetke emotsiooni. *Tööd olid elurõõmsad ja valgusküllased. Kunstnikud ja maalid: *Claude Monet(1840- 1926) ,,Tõusev päike" ,,Mooni väli" *Edouard Manet (1832- 1883) ,,Rõdu" ,,Emil Zola" *August Rodin(1840- 1917) ,,Mõtleja" ,,Jumala käsi" NEOIMPRESSIONI SM Aeg: u. 1885 a. Tunnused: *Välja võrsunud impressionismist. *Divisionism. *Püantilism. Kunstnikud ja maalid: *Camille Pissarro(1830- 1903) -,,Sild Rouenis" *Georges Seurat(1859- 1891) -,,Seine jõgi" *Konrad Mäg(1878- 1925) -,,Merikapsad" -,,Norra mäestik" POSTIMPRESSION ISM Aeg: u. 1886 a. Tunnused: *Säravad värvid. *Puhtad värvid. *Loodusvormid on geomeetrilised kujundid. Kunstnikud ja maalid: *Paul Cezanne(1839- 1906) ,,Suured suplejad" *Vincent van Gogh(1853- 1890) ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

20. saj kunst

ülistas moodsa tsivilisatsiooni saavutusi ja väitis, et vana kunst on surnud ning kõlbmatu. Kunst pidi väljendama kaasaegse elu dünaamikat ja jõulisust. Liikumist anti edasi 1) objekti mitut järgnevat asendit kujutades 2) kasutati kriiskavaid värvikomb-e, jõulisus. lammutada nähtav maailm kildudeks ja panna sellest kokku pilt, mis mõjuks rahutuna, liikuvana Tuntumad futuristlikud maalikunstnikud lisaks Ballale on Carlo Carra, Gino Severini ja Luigi Russolo. Skulptuuris kujutas Umberto Boccioni liikumist vormide väljavenitamise ja moonutamise teel. Arhitektuuris said kuulsaks Antonio Sant' Elia nägemused tulevikulinnadest. kavandites pole jälgegi loodusest või vanast arhitektuurist, ainult inimese loodud tehiskeskkond. Osa pettus futurismis IIms pärast, teine osa oli vaimustuses. Venemaa sama mahajäänud, kui Itaalia. Huvitaval kombel jõudsid nii kubism kui futurism sinna üheaegselt, sulades kokku nn

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunsti konspekt

ülistas moodsa tsivilisatsiooni saavutusi ja väitis, et vana kunst on surnud ning kõlbmatu. Kunst pidi väljendama kaasaegse elu dünaamikat ja jõulisust. Liikumist anti edasi 1) objekti mitut järgnevat asendit kujutades 2) kasutati kriiskavaid värvikomb-e, jõulisus. lammutada nähtav maailm kildudeks ja panna sellest kokku pilt, mis mõjuks rahutuna, liikuvana Tuntumad futuristlikud maalikunstnikud lisaks Ballale on Carlo Carra, Gino Severini ja Luigi Russolo. Skulptuuris kujutas Umberto Boccioni liikumist vormide väljavenitamise ja moonutamise teel. Arhitektuuris said kuulsaks Antonio Sant' Elia nägemused tulevikulinnadest. kavandites pole jälgegi loodusest või vanast arhitektuurist, ainult inimese loodud tehiskeskkond. Osa pettus futurismis IIms pärast, teine osa oli vaimustuses. Venemaa sama mahajäänud, kui Itaalia. Huvitaval kombel jõudsid nii kubism kui futurism sinna üheaegselt, sulades kokku nn

Kultuur-Kunst → Antiigi pärand euroopa...
5 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Kunstiajalugu 3. kursus

* Tehnika areng ja selle kajastamist väärtuslikumaks kui inimhinge probleeme. 5) Milliseid seisukohti esitati 1910. aasta maalikunstnike manifestis? * Maalikunst pidi loobuma traditsioonilistest motiividest, näiteks aktimaalist. * Kästi kasutadavõimalikult teravaid või kriiskavaid värvikombinatsioone. * Ajastu dünaamika väljendamiseks tuli kujutada motiivi arengut ajas. 6) Nimeta futurismi tähtsamaid esindajaid maalikunstis! * Umberto Boccioni * Carlo Carra * Giacomo Balla * Gino Severini 7) Kuidas andsid futuristid maalil edasi liikumist? Nimeta kaks peamist võimalust, nimeta õpiku illustratsioonide seast mõni näide ja kirjelda viimast oma sõnadega! 1. Oli võimalik ühel pildil kujutada sama objekti mitut järgnevat asendit, kusjuures objekt ise on kujutatud enam-vähem realistlikult. Näide: Giacomo Balla. Koer keti otsas. Kirjeldus: Daami kõrval sibab paljujalgne koerake. Näeme ka võnkuva keti mitut asendit ja daami seelikuvoltide lainetamist. 2

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
100 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kunstiajaloo Ajatelg

Meenutab rahutut, voogavat, kiiskavavärvilist mosaiiki. Geomeetrilised pinnad. Giagomo Balla, Carlo Carra, Gino Severini, alates 1909 Futurism Itaalia, Venemaa Umberto Boccioni. Loobumine nähtava ümbruse imiteerimisest. Maalikunstnik peab kompositsiooni

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
127 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Abstraktsionism, dadaism, futurism, naivism, sürrealism

Kunsti ajaloo kontrolltöö Villu Abstraktsionism 1910.aastal jõudsid paljud kunstnikud ise abstraktsionismini. Abstraktsionismi on väga palju erinevaid liike. Abstraktsionistidele oli reaalsus teisejäguline. Oluliseks muutub kunstniku tunnetus ja emotsonaalsus. Värvid plätserdati lõuendile. 1910.aastal loodi Saksamaal rühmitus Sinine Ratsanik, mille peameheks oli Vassili Kandinsky. Vassili Kandinsky (1866-1944) Jõudis kõikidest kunstnikest esimesena puhta abstraktsionismini. Leidis, et motiiv ja süzee on teoses häirivad tegurid ja kõige olulisem on üldsus. 1910.aastal maalis esimese abstraktse akvarelli (seda peetakse abstraktsionismi sünniks). Sellel olid kujutatud hoogsad värvilaigu. Põhiliselt maalis väikemõõtmelisi teoseid ja tema lemmikuks tehnikaks oli akvarell. Talle on iseloomuli...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
86 allalaadimist
thumbnail
11
rtf

Erinevad kunstiliigid

Eesti kunstis ilmusid esimesed futuristlikud ilmingud sama aastal Tartus avatud kunstinäitusel. Nendeks olid Münchenis õppinud Ado Vabbe "Parafraasid" ja "Skemaatilised improvisatsioonid". Futuristlike teostega esines Vabbe 1916. aastal ka Tallinnas. Eesti kunstikriitika suhtus futurismi suhteliselt tõrjuvalt. Futuristid · Giacomo Balla · Umberto Boccioni · Carlo Carrà · Primo Conti · Luigi Russolo · Antonio Sant'Elia · Gino Severini ABSTRAKTSIONISM Abstraktsionism on kunstisuund maalikunstis, skulptuuris ja graafikas. Seda iseloomustab värvide, joonte, punktide, pindade ja vormide abil maailma ja kõige sellega kaasneva (meeleolu, suhtumine, tunded) kujutamine. Abstraktsionismi puhul ei lähtuta reaalsetest objektidest. Esimeseks abstraktsionistlikuks tööks peetakse Vassili Kandinsky 1910. aastal tehtud akvarelli "Pealkirjata (Esimene abstraktne akvarell)". 1930

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Gümnaasiumi kunstiõpetus

KUNSTIÕPETUS KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR Klassitsim kestis aastatel 18.saj – 19. Saj algus. See sai alguse Inglismaalt, kuid levis nii Ameerikas, Prantsusmaal, Venemaa, Saksamaal, Eestis kui ka Soomes. Klassitsimis hakati eeskujuks pidama antiikaega ning sealt võeti üle ehitisi ja kunsti, võeti eeskujuks ka Palladiot. Hakati üha enam väärtustama demokraatiat, korda, ratsionaalset mõtlemist. Klassitsimile on iseloomulikuks lihtsus, rangus, reeglipärasus, suurejoonelisus, sümmeetria, plokviisline liigendus, ümarkaar ja kuppelehitised. Tuntuim on Carlo Rossi, Eestis tegutses näiteks Johann Wilhelm Krause. Klassitsistlikus stiilis on Tartu ülikooli peahoone ja Tähetorn. Chalgrin – Tähe Triumfikaar. KLASSITSISTLIK KUJUTAV KUNST Klassitsim kestis aastatel 1770-1830. See sai alguse Inglismaalt, kuid levis nii Ameerikas, Prantsusmaal, Venemaa, Saksamaal, Eestis kui ka Soomes. Klassitsimis hakati eesku...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Moodne Kunst

Ta õppis kuni 15 eluaastani Cortona Tehnika Koolis, kuni ta eksami tulemuste varastamise eest koolist välja visati. Mõnda aega töötas ta oma isa juures. 1899. Aastal kolis ta koos emaga Rooma. Seal laevanduses sekretärina töödates, näitas ta esimest korda huvi maalikunsti vastu. Patrooni abiga asus ta kunsti õppima. Ta lõpetas õpingud kahe aasta pärast, kui patron lõpetas tema toetamise. Aastal 1990 kohtus ta kunstnik Umberto Boccioniga ja Giacomo Ballaga. Nendelt sai Gino inspiratsiooni. Kogu karjääri jooksul avaldas peale oma maalide veel olulisi esseesid ning raamatuid. Tema töödest said omakorda inspiratsiooni Georges Braque, Juan Gris, Amedeo Modigliani ja Pablo Picasso Ta astus Futuristliku liikumise rühmitusse, kus tema mõttekaaslasteks olid Tommaso Marinetti ja Boccion. Futurismile on omane vanade kultuuritraditsioonide hülgamine. Püüti leida kunstilisi väljendusvahendeid kaasaegse kiire elu ning tehniseerunud keskkonnas elava inimese mõtte- ja

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
5
doc

20. sajandi kunst: suunad ja kunstnikud (Kangilasiki)

rääkida al. 1907. aastast, mõju avaldas neegriplastika. 1909. aastal algas periood, mida nim. analüütiline kubism, järgmine samm oli sünteetiline kubism. Picasso ,,Istuv naine", Braque ,,Portugallane". Skulptuuris Constantin Brancusi - objektide individuaalne väljanägemine, ,,Lind ruumis", Aleksander Arhipenko. Futurism: päritolumaa on Itaalia. Esimene futuristlik manifest oli 1909. aastal Pariisis, avaldas F. Marinetti. Tähtsamad esindajad on Umberto Boccioni, Carlo Carra, Gino Severini. Kujutavas kunstis 2 teed: 1. ühel pildil kujutada sama objekti mitut asendit, objekt kujutatud enam-vähem realistlikult. 2. toetuti rohkem kubismile. See suund oli ka skulptuuris ja arhitektuuris. Ka Venemaal oli innukaid futuriste ­ kubofuturism. Abstraktsionismi tekke ja levik: paljusid tolleaegseid kubistide teoseid võib pidada abstraktseteks. Abstr. rajajaks peetakse Vassili Kandinsky't. 1910. aastal maalis ta oma esimese abstraktse akvarelli

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
7
xls

Kunstiajaloo ajatabel

ainult kompositsioonid-improvisatsioonid portree, Natüürmort korvtooliga, auto Victory Boogie-Woogie naba, Kell ja kuulid Natüürmort viiuli ja puuviljadega PAUL KLEE - Senecio, Peatee ja GEORGES BRAQUE - Suur akt, GINO SEVERINI - Bal Tabarini KAZIMIR MALEVITS - Elu ja suur MARCEL DUCHAMP - kõrvalteed Vaikelu viiuliga, Puuviljanõu ja dünaamiline hieroglüüf, hotell, Must ruut valgel taustal, Trepist alla tulev akt; kaardid, Pudel, ajaleht, piip ja klaas, TANTSIJAD supermatism, Punane ruut, must Purskkaev; Pruut, keda

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
22 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Moodsa kunstivoolud 20.sajandil

Selliste piltide liikumistunne oli palju sugestiivsem, kuid teisalt lähemal abstraktsele kunstile. Abstraktsust suurendasid mitmesugused geomeetrilised pinnad, jooned, kontsentrilised lained või ringid, mille abil püüti peale liikumise kujutada ka helisid. Futuristimi tähtsaimateks esindajateks olid Umbert Boccini ("Kontinuiteedi unikaalsed vormid liikumises"), Carlo Carra ("Ema ja poeg"), Luigi Russolo ("Auto dünamism"), Giacomo Balla ("Koer keti otsas") ja Gino Severini ("Tabarini balli dünaamiline hieroglüüf") . Kasutatud kirjandus: 1) Internet 2) " Üldine kunstiajalugu" Jaak Kangilaski

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Kunstiajaloo ajatabel

20.saj (pärast 1914.aastat) 20.saj (1909- futurism Plaane esitati manifestidena, rütmikas linnaelu, Filippo Tommaso Marinetti (1876-1944) 1916) kaasaegne elu, masina liikumise hoog, rahutult Giacomo Balla (1871- 1958) voogav kriiskavavärviline mosaiik, piirjooned Carlo Carra (1881- 1966) lagunenud, esemed näivad hajuvad Gino Severini (1883- 1966) ümbritsevasse ruumi, kindla keskpunktita Umberto Boccioni (1882- 1916) kompositsioon, motiivide kordumine, vormide ja Luigi Russolo (1883- 1947) värvide üksteise sisse suundumine 20.saj (1910? abstraktsionism Pole võimalik midagi ära tunda meid Vassili Kandinsky (1866- 1944)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
99 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kunstiajalugu kokkuvõte - tabel ja tekst

Tunnusjooneks on rütmika, liikumise mulje tekitamine motiive korrates, vormide ja värvide üksteise sisse sulandumine, värelus. Hilisemad futuristid püüdsid kõike edastada lenduri positsioonilt. Nimetus tuleneb tuleviku tähtsustamisest, masinate ajastust, kus on dünaamikat. Itaalias: Uberto Boccioni oli maalikunstnik ja skulptor, andis edasi valguse värelemist ja joonte murdumist. Ciacomo Balla säilitas kujutatavaid elemente ja püüdis jätta mulje liikumisest, helidest ja valgusest. Gino Severini jagas futuristide seisukohti, kuid laadilt oli pigem kubist, lemmikteemaks tantsijad. Skulptuuris toimus vormide ähmastamine ja väljavenitamine. Arhitektuuris Antonio Sant` Elia tulevikulinnade nägemuses võidutseb tehiskeskkond, rangete vormidega pilvelõhkujad ja mitmetasandilised sõiduteed (osalt hiljem teostatud). Venemaal: Uudsusejanu tõttu segunes Moskvas kubism ja futurism kubofuturismiks, vastukaaluks Peterburi mõõdukusele ja vanamoelisusele

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
55 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Futurism ja Dali, Picasso, Majakovski, Severjanin

" Teine võimalus oli kasutada kubismi kogemust, lammutada nähtav maailm kildudeks ja panna sellest kokku pilt, mis mõjuks rahutuna, liikuvana, erinevalt kubistide püüdlusest tasakaalukusele. Sealjuures kasutasid futuristid sageli erksaid värve ja teravaid värvikontraste. Teostele anti sageli ka ühemõttelisi ja pretensioonikaid nimesid, mis pidid vaataja mõtted kindlasse suunda juhtima. Tuntumad futuristlikud maalikunstnikud lisaks Ballale on Carlo Carra (1881-1966), Gino Severini (1883-1966) ja Luigi Russolo (1885-1947). Futuristid üritasid oma programmi rakendada kõigis kunstiliikides. Skulptuuris kujutas Umberto Boccioni (1882-1916) liikumist vormide väljavenitamise ja moonutamise teel. Arhitektuuris said kuulsaks Antonio Sant' Elia (1888-1916) nägemused tulevikulinnadest. Tema kavandites pole jälgegi loodusest või vanast arhitektuurist, võidutseb inimese loodud tehiskeskkond. Osalt on tema visioonid hiljem ka teostunud.

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
8 allalaadimist
thumbnail
22
odt

Amadeo Modigliani

12. aasasena, kuid need ei olnud üldsegi palju lubavad. 2. ÕPIAASTAD 1898.aastal asus Amedeo Modigliani õppima maalikunstniku Guglielmo Micheli joonistamise ja maailmise erakoolis. See ei olnud küll algselt poisi emale meelejärgi, kuid toetas teda kõigest hoolimata. Kool asus Livornos ning oli tugevasti orienteeritud impressionismile. Sinna õppima asudes oli Modigliani kõigest 14-aastane ja seega noorim õpilane. Peale selle õppis ta Gino ateljees aktimaalimist. Michel nimetas oma uut noort õpilast ,,üliinimeseks". 1899. aastal otsustas Amedeo Modigliani tulla ära lütseumist, kus ta senini õppis, ning hakata pühenduma ainult maalimisele Alates 1900. aastast hakkas Amedeo Modigliani tervislik seisnud aina halvenema. Sama aasta juulis kunstnik haigestus tuberkoloosi ja kuna õhumuutus pidi väidetavalt tema paranemisele kaasta aitama, veetis Modigliani 1900-1901.a talve koos emaga Napolis, Capri saarel ja Roomas

Varia → Kategoriseerimata
7 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun