Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"maalitehnika" - 70 õppematerjali

thumbnail
9
odt

Impressionism

Maardu Gümnaasium Impressionism Referaat Koostaja : Maardu 2010 Sisukord 1. Sissejuhatus 2. Impressionismi teke 3. Impressionismi iseloomustus 4. Impressionistlik maalitehnika 5. Maalide süzeed 6. Kunstnikud 7. Kasutatud materjal Sissejuhatus Impressionism on kui realismi edasiareng. Realist Courbet rääkis, et ta maalib ainult seda mida näeb, ja 1860-ndail aastail hakkasid mõned noored kunstnikud seda põhimõtet rakendama küllaltki rangelt. 1874. aastal jõudis see kunstnike grupp esimese näituseni. Impressionistid talusid karmi kriitikat. Tuntumad impressionistid olid C. Monet, A. Renoir, E. Degas, C

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
7
doc

"Eestartutaga" Jaan Puna maalinäitus

Tartu Kutsehariduskeskus Iseseisev töö Jaan Punga maalinäitus ,,Eestartutaga" Koostaja: Õpetaja: 2008/2009 õ.a. Sisukord .........................................................................................................................2 1. Kujutamisobjektid ja maalitehnika .......................................................................................3 2. Jaan Punga maalitud linnavaade...........................................................................................4 3. Näituse ,,Eestartutaga" maalid.............................................................................................5 4. Muljed näitusest......................................................................................................................6 4

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Maalikunsti tehnikad

Akvarell................................................lk3 Akrüül..................................................lk4 Fresko..................................................lk5 Pastell..................................................lk6 Tempera...............................................lk7 Õli.......................................................lk7 2 Akvarell Akvarell (itaalia sõnast acquerello) on maalitehnika, mille puhul vesivärvid kantakse läbipaistvate või sulatatud kihtidena (nn kuiv kuivale või märg märjale tehnikas) paberile, siidile või pärgamendile. Akvarell teises tähenduses on akvarellvärvidega teostatud maal. Akvarellid ehk vesivärvid ehk akvarellvärvid on värvid, mis koosnevad peeneks jahvatatud pigmendist ja lahustuvad vees. Kunstnik, kes maalib vesivärvidega, on akvarellist. 3 Akrüül

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Neoimpressionism

Neoimpressionism • Neoimpressionism oli kunstivool 19. sajandi lõpul. • Uue maalitehnika alusepanijaks peetakse Georges-Pierre Seurat'd. Stiil levis teistesse maadesse alates 1887. aastast ja leidis publikut põhiliselt tänu Paul Signac'i aktiivsele tegevusele ja tema 1899. aastal ilmunud raamatule Eugéne Delacroix'ist neoimpressionismini. • Neoimpressionistidele avaldasid mõju mitmed värvitaju käsitlevad teosed, näiteks keemik Michel-Eugène Chevreuli Värvide simultaankontrasti seadust (1839). Mõju avaldas ka

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Impressionism

· Viljeles ka graafikat ja skulptuuri. · · Edgar Degas oli prantsuse kunstnik ja sculptor. leiutas nn märja pastelli. "Sinised tantsijannad" 1898­1899. Maalis baleriine, hobuseid. Nägemine halvenes- Ta läks üle pastelljoonistustele ning skulptuuridele. "Tantsutund" · 1874 "Tantsija" · 1875­1876 "Absint" · 1876­1877 "Täht laval" · 1885 "End kuivatav naine" · umbes 1885­1886 "Juukseid kammiv naine" NEOIMPRESSIONISM Uue maalitehnika alusepanijaks peetakse Georges-Pierre Seurat'd. leidis publikut põhiliselt tänu Paul Signac'i- hiljem. Ainestik tuli tavaliselt igapäevaelust. Palju kujutati populaarseid meelelahutusi, nagu kohvikud, tsirkused ja kontsertid aga tehti ka maastikumaale. Neoimpressionistide eesmärgiks oli valguse tõepärane kujutamine. Erinevalt impressionistidest huvitasid neid rohkem optilised efektid ja kompositsioon kui vahetu mulje edasiandmine.

Muusika → Muusikaajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Madalmaade Renessanss

intensiivsus; - tarvitati ainult ÕLIVÄRVE, mis lubasid lõputuid värvivarjundeid, võimalik maalida ülipeeni detaile, kõik 15. saj. madalmaade meistrid on peenmaalijad; - looduse kujutamiseks ei üritatud luua rangeid reegleid ja matemaatilisi skeeme, areng toimus läbi kogemuse. Seetõttu jõuti realismini kiiremini, õhuperspektiivi kasutamine professionaalsem kui Itaalias. Kokkuvõtvalt on madalmaade maalikunst peen, realistlikku laadi käsitluse, meisterliku maalitehnika, värvide sulavuse ja toonide intensiivsusega. Suurimad saavutused on just maalikunstis, arhitektuur ja skulptuur jäävad tahaplaanile. Tähtsad tegelased: HUBERT van EYCK (u.1370-1426) ja JAN van EYCK (u. 1390-1441) Vennad. Madalmaade maalikoolkonna loojad Nende ühine töö on suur altar Sint-Baafsi katedraalis Gentis, nn Genti altar (1420- 1432). See on madalmaade maalikunsti esimene ja suurim meistriteos. Iseloomulik Genti altarile: JAN van EYCK (u. 1390-1441)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Mõistete töö 1

olete, mina tahan teile hingamist saata" ehk "Kutsuv Õnnistegija" on Tallinna Kaarli kiriku fresko, mille maalis Johann Köler 1879. aastal. 5.Akvarell- on maalitehnika, mille puhul vesivärvid kantakse läbipaistvate või sulatatud kihtidena paberile, siidile või pärgamendile. Aleks Kase akvarell ,,Suvine rand". Hilda Kamdroni akvarell ,,Meltsi tiik ja saun" 1944. Enno Lehise akvarell ,,Müürivahe tänav Tallinnas" 1965. 6

Kultuur-Kunst → Kunst
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Postneoimpressionism ja neoimpressionism

POST- JA NEOIMPRESSIONISMI teke, mõiste ja olemus 1888-1910 – pole stiil, vaid kunstnikud: alustasid impressionismiga, eemaldusid, arendasid– post ja neoimpressionistid. Ekspressionismi eelkäijad. Radikaalne värvikäsitlus ja maalitehnika ning kunsti sisu uuendamine oma tunnete ja ideede väljendamiseks, mitte jäljendamiseks. •Temaatika – mitmekesine: portreed, natüürmordid, maastikud, religioossed ja sümboolsed süźeed. •Stiil ja tehnika –palju uuendusi: vormimoonutused, ebaloomulik koloriit. Vincent van Gogh (1853-1890), hollandlane Postimpressionist Väljendas värvidega, pintsitõmmetega oma tundeid, ideid. Sai ekspressiivse, väljendusliku kunstisuuna rajajaks Tähisöö” 1889; Päevalilled” 1888

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kunstiajaloost

on uue stiili-baroki-lähenemist. 3)Nimeta madalmaade kuulsaim kunstnik, keda ta pildil kujutas ja miks ta erines? Jan van Eyck, tema tööd: *Genti altar-sellel on Aadama ja Eeva kujutised. Kui itaalias püüti keha ilustada, siis Madalmaades on see üsna naturalistlik, kunstnikku ei huvita keha vormid ja ilu, vaid tõde tegelikkuse kohta. *Abielupaar Arnolfini portree-maalile on omane soojus, lähedus, headus, peen maalitehnika. 4)Mis kuulus loss ehitati 16.saj. Pariisis? Mis on selle lossi eripära? mis stiilid olid?Autor? Louvre, autor Pierre Lescot. Läänetiiva lõunapoolne osa on renessanss-stiilis. Fassaad koosneb 2 korrusest ja ühest poolkorrusest. Fassaadi liigendavad korintosestiilis pilastrid ja poolsambad. Lescot töötas siin Jean Goujoniga, kelle loodud on fassaadi dekoor. _________ 1)Millised olid Madalmaade 15. ja 16. saj. kunsti iseärasused? Nimeta iseärasusi Eycki maalis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Impressionism

V: Impressionism oli 19. sajandi maalikunsti vool, mis sai alguse 1860. aastatel oma kunstinäitusi korraldama hakanud Pariisi kunstnike vabast ühendusest. Vool sai nime Claude Monet' maali "Impression, soleil levant" ("Impressioon. Tõusev päike") järgi. 2) MIDA TÄHENDAB SÕNA IMPRESSIOON? V: See tähendab muljet. 3) MILLINE OLI IMPRESSIONISMI MAALITEMAATIKA? V: Kujutati avaraid ja valgusküllaseid maastikke rahulikes poosides figuuridega. Omane äärmiselt suur heledus ja skitseeriv maalitehnika. 4) MILLINE OLI IMPRESSIONISMI MAALILAAD? V: Impressionistlikule maalikunstile on iseloomulikud muuhulgas nähtavad pintslitõmbed, heledad värvid, avatud kompositsioon, rõhuasetus valgusele ja selle muutumisele, igapäevased teemad ja ebatavalised rakursid. 5) KUIDAS VÄRVISID IMPRESSIONISTID VARJE? V: Varjudemäng. Ka varjudele anti oma värv - nt vabas õhus maalisid nad varje julgelt taevasinisega. See tekitas värskuse ja avatuse tunde, mida varem polnud saavutatud.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Johannes Greenberg

1930. aastate alguse teoseis valdab art déco'lik kujutusviis ning värvikäsitlus rõhutab vormi plastilisust (nt ,,Istuv naine", 1930 ja ,,Naine maskidega", 1931). Kunstnikku köitsid teatrimaailm, sh näitlejate omapärane võlu, ja naise sarm, mida sageli kujutas poeetilise nukrusena. Sõja puhkemine tõi loomingusse kaasa mure, leina ja traagika erinevad käsitlused, mida iseloomustavad avar tundesisu, peen värvitaju ja maalitehnika rikastumine. (Allikas: Eesti kunsti ja arhitektuuri biograafiline leksikon. Tallinn, 1996) Aleks Aasaru Loo Keskkool Johannes Greenberg Pajats Johannes Greenberg Mõõga proovimine Aleks Aasaru Loo Keskkool

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Erialased võõrsõnad

Akvarell - vesivärv; vesivärvimaal: vesivärvitehnika Akvarellvärv ­ vesivärv Arhitektuur - ehituskunst, inimese ruumilist keskkonda kujundav projekteerimis- ja ehitamiskunst. Bambootsaad - lihtlõbusat talupojatseeni kujutav zarimaal Batalist - sõjatemaatikat viljelev kunstnik Disain ­ tootekujundus, kujunduskunst; kavandamine, konstrueerimine Fantaasia ­ kujutlusvõime; unistus; väljamõeldis Fresko - kuivamata krohvipinnale maalitud pilt; vastav maalitehnika Galerii - kunstikogu, muuseum, kunstigalerii Graafika - väljendusvahendina põhiliselt joont ja pms musta-valget pinda kasutav kujutava kunsti liik Grafiit - pliiatsisüsi Groteskkiri - plokk-kiri Guasss - guassvärv, läbipaistmatult kattev vesivärv; guastehnika; guassmaal Hieroglüüf - ideograafilise kirja märk, muinasegiptuse piltkirja märk Häppening - improviseeritud või spontaanne kujutava kunsti, muusika, tantsu, sõna-, video,

Eesti keel → Eesti keel
73 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kokkuvõte sürrealismist Jaak Kangilaski gõmnaasiumiõpiku põhjal.

Breton uus suund sürrealism · 20. ja 30. sürrealism oli püüe leida · 1924 avaldas Breton oma arusaama alateadvuse jälgi sürrealismist, võttes eeskujuks Freudi · erines muust maailmast eelkõige omapärase analüüsid süzee poolest · üheks eesmärgiks oli elu ja kunsti piiri · traditsiooniline maalitehnika kõiki esemeid kaotamine kujutasid realistlikult veristlik · kunsti käsitleti kui elu peaproovina · esemete omavahelised suhted moonutatud · spontaansus ja alateadvus · rõhutatakse ruumi sügavust · sakslane Max Ernst tegi frotaaze (hõõrutud · Giorgio de Chirico veristlik sürrealism pildid) · huvialaks viited seksuaalsusele

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
4
docx

1st Art Gallery

kuid see teos paelus mind kõige rohkem. Sellel pildil on kujutatud Cambridge´i väina, mille peal ujub paat mehe ja lastega, nende kõrval on kinnitatud mitu samasugust paati. Tagaplaanil on majad ja hooned, mis näivad olevat tehasehooned, mis seletaksid selle teose pilvede erakordset kuju. Tema tööd on eripärased sellepärast, et ta jätab taustal näha esialgse taiese värvi, mis toob piirjooned hästinähtavalt esile. Tema teosed jätavad üldiselt sügava mulje oma erakordse maalitehnika tõttu. Teine teos, mis mulle silma hakkas, oli Aleksandr Semenovi maal ,,Õpetaja". Sellel oli esiplaanil kujutatud Kristust, kellel pea ümber okastraat, ja tagaplaanil risti, kusjuures Kristust oli kujutatud tugevalt ja tumedalt, samas kui rist oli habras ja heleda tooniga. See maal oli silmapaistev oma tehnika poolest, mis erines teistest täielikult. On kasutatud kortsutamistehnikat taustal, mis valgub kollasest üle punakaks. Tähelepanu väärib ka selle teose raam, mis oli, erinevalt

Kultuur-Kunst → Kunst
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessanssi mõisted ja tegelased

kasutusele tulid tulirelvad; jagunes eel-, vara- ja kõrgrenssanssiks. Madalmaade renessanss ­ kujunes 15-16 sajand Belgias ja Hollandis; kunst oli ilmalik ning armastati kujutada talupoegi; maalikunst oli realistlikum( olustikumaalid); polnud antiigimõjutusi; kunstnike eesmärgiks inimese hingeelu avamine; tahvelmaali tähtsus(eriti peened); palju tiibaltareid e kappaltareid; kasutati õlivärve; kujutleti elu inetut poolt Tempera on maalitehnika, mille puhul temperavärv kantakse (libe)krohvile, paberile, lõuendile või puidule. Vararenes - (tellisid Medicid) Donatello ­ skulptor(Taavat jaGattemelata ratsamonument) ja maalikunstnik; Verrochio- skulptor(Taavet ja Colleoni ratsamonument) ja maalikunstik (frescomaal, tempera, õlimaal) Masaccio- freskomeister, kes lähtub V-Rooma seinamaalist( Paradiisist väljaajamine) Botticelli ­ maalikunstnik, maalis antiikmütoloogia

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kunsti mõisted - kontrolltöö

Estonia teater, Toom kirik, Rigiikogu hoone) 7. Maalikunst ­ unikaalne värviline kujund tasapinnal (J.Köller ,, Isa" portee, L. Da Vinci ,,Dzakonda", V.Serov ,,Tüdruk persikutega") 8. Fresko - Fresko on seinamaalingu tehnika, mille puhul pigmendid lahustatakse vees ning seejärel kantakse värskele lubjakrohvile ( ,,T "," C ", Kölleri töö Toom kirikus) 9. Akvarell - on maalitehnika, mille puhul vesivärvid kantakse läbipaistvate või sulatatud kihtidena (nn kuiv kuivale või märg märjale tehnikas) paberile, siidile või pärgamendile (M.Vrubeli tööd) 10. Tahvelmaal - maal, mida võib liigutada (transporteerida) /Maal vabalt ümberpaigutatavatel, kompaktsetel ja selgelt piiritletud puidust vasest, lõuendist pildikandjatel. ( ikoonid, maalid,pildid) 11. Seinamaal - seinale tehtud maal ning seda ei saa liigutada ! (freskid, maastikud, müfoloogia) 12

Kultuur-Kunst → Kunst
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renesanss, barokk, manerism

RENESANSs- kolmnurkne kompositsioon, sündis Itaalias (tähendab taassündi) 15saj vararenesan. 16saj kõrgrenesan. Kupliga kaetud hooned. Parim näide rooma panteon. Hooneid kaunistasid sambad, pilastrid, lõvipead, puuviljavanikud. Püha Peetruse kirik-Michelanelo kuppel "Paradiisi värav" Kullatud. Palazzo-ilusad elumajad (aatrium-privaatne siseõu) Andrea Palladio- veneetsia arhitekt Donatello "Taavet" alasti, juustega poiss Maalitehnika: fresko, puutahvlitele. Püüdles alati täiuslikkuse poole. Sandro Botticelli- piirjooned, kehad ei toetu pinnale, ei hooli ruumilisest sügavusest. Teosed: 1)"Primavera"läbipaistvates riietes naised,keskel punase riidega naine,poiss lendab laes 2)"Veenuse sünd" ITAALIA KÕRGRENESANSS- Toetus teadusele, loojaks tõusis ka kunstnik. Leonardo da Vinci (suur kunstnik) Tema kusti iseloomustab tuhmjas vine ehk sumato Teosed: 1)"Püha söömaaeg" 2)"Mona Lisa" Michelangelo kujutab inimesi liikumas, teemad piiblist, maali...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
89 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Madalmaade kunst 15.sajandil

õige nimega Rogier de la Pasture. Tema teoseid iseloomustab dramaatiliste tunnete väljendamine ja värvide kooskõla. Rogieri kunsti ainestik haarab kujutisi Maarja elust ja Kristuse kannatusloost. „Kristuse ristilt võtmine“- tegelaskujude miimika ja kehakeel on haaravalt traagilised. „Tarkade kummardamine“- rahulikum, valitseb pehme selgus. Hugo van der Goes- tegutses Gentis. Isoluumustab suurejoonelisus, rangus, võimas realism, sulav maalitehnika. Portinari altar- Uffizi muuseumis Firenzes. Itaalia kaupmehe Portinari tellimus. Sensatsioon, kõrgetasemeline peenmaal, õlivärvid olid teistele itaallastele eeskujuks. Hieronymus Bosch- pessimistlik fantast. Uskus, et inimene on armetu, määratud hukule. Tegi kolmeosalisi altarimaale: vasakpoolsel pildil pattulangemine, Paradiisist väljaajamine, keskel maine elu pattudega, paremas servas karistus põrgupiinade näol. „Naarilaev“ „Püha Antoniuse kiusamine“ „Kadunud poeg“

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiga seotud mõisted

kujutamisvahend on värv. Näiteks: J. C. Dahl "Vesuuvi purskamine" Salvador Dalí "Mälu püsivus" (ka "Pehmed kellad" või "Sulanud aeg") Vincent van Gogh "Päevalilled" Fresko ­ seinamaaliliik ja -tehnika. Näiteks: Viimane kohtupäev. Michelangelo fresko (1535­1541) Sixtuse kabelis Vatikanis. Püha õhtusöömaaeg. Leonardo da Vinci fresko (1495­1498) Santa Maria delle Grazie kirikus Milanos. Giotto di Bondone Neitsi Maarja sündimine (Cappella degli Scrovegni, Padova) Akvarell ­ maalitehnika, mille puhul vesivärvid kantakse läbipaistvate või sulatatud kihtidena. Akvarell teises tähenduses on akvarellvärvidega teostatud maal. Näiteks: Köler, ,,Kunstniku sünnikoht". Aub KUMUs. Tahvelmaal ­ teisaldatavale alusele (lõuendile, paberile, puittahvlile) maalitud teos. Näiteks: Köler ,,Lorelei needmine munkade poolt", KUMUs. Leonardo da Vinci ,,Mona Lisa" Louvres. Salvador Dali "Uni" Seinamaal - maalitud seinale. Näiteks:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunstiajaloo mõisted

Tahvelmaale tehakse puitplaadile, lõuendile, papile või mõnele muule alusmaterjalile. See on pilt, mille võib rippuda igale seinal, sõltumata kohast. Tahvelmaal on nii formaadilt kui ka materjalide poolest lihtsamini teostatav kui monumentaalmaal, ning võimaldab eksperimentaalsust. Tahvelmaali puhul võib kasutada väga erinevaid tehnikaid. Levinuim ja püsivamat tulemust andev on õlivärvitehnika. N: Albrecht Dürer, Elmar Kits, GIOTTO di BONDONE, SIMONE MARTINI Tempera - on maalitehnika, mille puhul temperavärv kantakse (libe)krohvile, paberile, lõuendile või puidule. Selle sideaineks on munakollane, liim, mesi jm. Tempera teises tähenduses on temperavärvidega tehtud maal. N: Leonardo da Vinci, Valeri Vinogradov, Orest Kormasov Teravkaar - üks peamisi gooti arhitektuuri tunnusjooni, võimaldas ehitada kõrgemaid ja õhemaid müüre, kandesurve on suunatud rohkem allapoole mitte külgedele.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
71 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Impressionism ja Neoimpressionism

Nad jälgisid täpselt, kuidas värvid peegelduvad ühelt objektilt teisele. Vabas õhus maalisid nad varje julgelt taevasinisega. See tekitas värskuse ja avatuse tunde, mida varem polnud saavutatud. Seda tehnikat inspireerisid sinised varjud lumel. Neoimpressionism (ka puäntillism või divisionism) oli kunstivool 19. sajandi lõpul. Uue maalitehnika alusepanijaks peetakse Georges- Pierre Seurat'd. Stiil levis teistesse maadesse alates 1887. aastast ja leidis publikut põhiliselt tänu Paul Signac'i aktiivsele tegevusele ja tema 1899. aastal ilmunud raamatule Eugéne Delacroix'ist neo- impressionismini.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
1
doc

POPKUNST

tavainimene hommikust õhtuni on, tahab ta seda või ei taha. Õlimaalidel, graafikas ja skulptuuridena hakkasid esinema koomiksid, reklaam, kiri, kaubamärgid, lihtsalt igasugused kaubad ja pakendid, poptähed ja kuulsad filminäitlejad, autod, bensiinijaamad, hotellid, vannitoad jne, jne. Tavalisi tarbeesemeid, igapäevaelu atribuute, ent ka "keskmise inimese" iidoleid hakati kujutama üldiselt õlimaalidel (õilis maalitehnika!) ülisuurtes mõõtmetes ja väga erksavärvilistena. Teatud motiivid kisti nende tavapärasest keskkonnast välja ja tõsteti mingil kunstilisel viisil eriliselt esile. 1950. aastate teisel poolel ja 60. aastate alguses püüti hakati kujundama 20. sajandile olemuslikult paremini vastavat kultuuri ja kunsti, mis oleks vaba senistest inimese ja keskkonna ning nende omavahelise vahekorra kohta levinud eelarvamustest. Kujutavas kunstis ongi just see ajavahemik popkunsti sünniajaks

Kultuur-Kunst → Kunst
74 allalaadimist
thumbnail
12
doc

KUNST 15.-16. SAJANDIL

intensiivsus; - tarvitati ainult ÕLIVÄRVE, mis lubasid lõputuid värvivarjundeid, võialik maalida ülipeeni detaile, kõik 15. saj. madalmaade meistrid on peenmaalijad; - looduse kujutamiseks ei üritatud luua rangeid reegleid ja matemaatilisi skeeme, areng toimus läbi kogemuse. Seetõttu jõuti realismini kiiremini, õhuperspektiivi kasutamine professionaalsem kui Itaalias. Kokkuvõtvalt on madalmaade maalikunst peen, realistlikku laadi käsitluse, meisterliku maalitehnika, värvide sulavuse ja toonide intensiivsusega. Suurimad saavutused on just maalikunstis, arhitektuur ja skulptuur jäävad tahaplaanile. 2 vennad HUBERT van EYCK (u.1370-1426) JAN van EYCK (u. 1390-1441) Madalmaade maalikoolkonna loojad Nende ühine töö on suur altar Sint-Baafsi katedraalis Gentis, nn Genti altar (1420-1432). See on madalmaade maalikunsti esimene ja suurim meistriteos

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Itaalia Renessanss

Põhilised värvid sinine ja punane. Veneziano ja Uccello maalisid lahinguid, perspektiiv. Mantegna huvitus anatoomiast, tema maal: Surnud Kristus(pikali jalad ees); elas Mantovas. Botticelli ­ 15.saj lõpu suurim kunstnik Firenzes. Võttis oma teoste tegelasi antiikmütoloogiast. Tähtsamad teosed: ,,Kevad"; ,,Veenuse sünd"; ,,Maria kroonimine". Maalitehnikad: seinamaali(fresko) kõrval arenes ka tahvelmaal, juhtival kohal oli portreemaal, väga levinud olid maalitud altarid. Tempera on maalitehnika, mille puhul temperavärv kantakse (libe)krohvile, paberile, lõuendile või puidule. Itaalia kõrgrenessanss ­ kunstielu keskuseks sai Rooma. Väiksed villad, sambad, kaared, ehitised proportsionaalsed. Tempietto ­ väike kabel, korrapärane, kuppel. Püstitas Bramante, kes on ka suurima 16.saj ehitise autor ­ Rooma Peetri kirik; kuna B. sureb, siis kupli lõpetab Michelangelo. Michelangelo Buonarroti ­ arhitekt, skulptor, maalija, teadlane, luuletaja. Tähtsamad skulptuurid: ,,Taavet";

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Vanavene kunst

ringmüürid paljude tornidega ümbritsesid ka Smolenskit, Novgorodi, Pihkvat ja Irboskat. Skulptuur levis vähe. Suuremad saavutused on maalikunstis. Kõik võeti üle Bütsantsist ja kreeka meistrite töö on näiteks mosaiigid ja freskod Sofia katedraalis Kiievis. Kõige väärtuslikum vanavene kunstis on ikoonimaal. Esimesed ikkonid, nende hulgas legendaarse kuulsusega ,,Vladimiri jumalaema" toodi Bütsantsist ja sealt pärineb ka nende põhimõte ja maalitehnika. 1240-1480 Mangoli tatari ike o Sidemed Bütsantsiga nõrgenesid o Vene ikoonikunst iseseisvus o Lisandusiid kohalikud legendid ja pühakulood o Kunsti tungisid rahvalikud jooned ja rahvausundi elemendid. o Ilmuvad mustade jõudude kujutised o Ilmnesid vabama ja maalähedasema laadi taotlused Moskva ja Bütsantsi tugevnemine ­> bütsantsliku ja kohaliku kunsti vaheline võitlus. Kõrgelt hinnati kreeka kunst [eriti Moskvas ja Novgorodis]

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
37
ppt

Ei midagi..

Prantsuse kunstnikud impressionistid Claude Monet Edgar Degas Pierre Auguste Renoir Paul Cézanne Camille Pissarro Édouard Manet Alfred Sisley impressionistlik stiil Berthe Morisot teatud loomeperioodil Armand Guillaumin Frédéric Bazille algne sõpruskond Claude Monet maal "Impressioon. Päikesetõus" andis voolule nime. Impressionistlik maalitehnika Kasutasid heledaid puhtaid pastelseid värvitoone ning vaba pintslitehnikat maalisid vabas õhus, jäädvustasid hetkelisi muljeid ei maalinud niivõrd esemeid, kui just valgust ja õhku loobusid oma maalidel teravatest piirjoontest, mustadest värvidest kujutasid juhuslikku lõiku elust, loobusid rangest kompositsioonist Maalide süzeed Suurlinn, selle tänavad, väljakud, kohvikud Maastikud erineval aastaajal, erineva valguse ja ilmaga

Kategooriata →
24 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Kunsti mõisted

mulje loomiseks kasutatavad ebaehtsad esemed, võltstoredus defineerima: mõistet määratlema dekoratiivne: tähelepanu tõmbavalt kaunistav diptühhon: kaheosaline kunstiteos domineeriv, dominantne: valitsev, ülekaalus olev dünaamiline: liikuv, liikumisest tingitud; tulvil sisemist edasiviivat jõudu, hoogne ekspressiivne: väljendusrikas, ilmekas; (sisemist) jõuliselt väljendav element: (ld. elementum ürgaine) alge, algmõiste, algosis ehk lihtsalt osa enkaustika: maalitehnika, mis kasutab vahast ja vaigust tehtud värvi ning kuumtöötlust selle pinnale kinnitamiseks esteetiline: kunstiliselt mõjuv; ilus, kaunis, maitsekas formaalne: vormiline, vormist lähtuv figuratiivne, figuraalne: kujundiline, kujundlik, piltlik, esemeline formaat: (pr. format, ld. forma ­ kuju) kunstiteose mõõde, kõrguse ja laiuse vahekord; väline kuju, vorm graafika: (kr. graphike) üks kujutava kunsti põhiliike; traditsiooniliselt

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiajaloo küsimused

1.Millal ja kus kerkis esile foovide kunstirühmitus? 1903.aastal asutati Parissis Sügissalong. Nende liikmed olid foovid. Kestab väga lühikest aega. 2. Mida ja kuidas püüdsid nad oma teostega edastada? Nende püüdeks oli väljendada kunstniku meeleolu, mis oli tekkinud mõne motiivi vaatlemisel. Nad ei pidanud vajalikuks olla täpsed kõigis üksikasjades. Sageli olid värvid hoopis vastupidised looduses nägema harjutud värvidele. Maalid tundusid metsikuna. Nad püüdsid väljendada emotsionaalsust. 3. Kes oli rühmituse keskseim kuju?+Tema looming? Foovide rühmituse keskseim kuju oli henri matisse. Tema arvates ei sõltu värvid ja jooned lõuendil otseselt loodusest, vaid kunstniku meeleolust ja teistest värvidest. Ta visandas liikuvate kehade üldised piirjooned. Värvide ,,metsikusest" hoolimata on Matisse'i tööd tasakaalukad, harmoonilised ja dekoratiivselt kaunid. Ta oli ka foovide rühmituse eestvedaja. ,, Avatud aken", ,,Tants", ,,Vestlus". 4. M...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Adamson-Ericu kunstimuuseumi retsensioon

Tallinna Täiskasvanute Gümnaasium Adamson-Eric Retsensioon Õppeaines: Kunstiajalugu Klass: Õpilane: Tallinn 2007 Sisukord 1. Adamson-Ericu elust............................................................................................3 2. Adamson-Ericu muuseum....................................................................................5 3. Kasutatud kirjandus.............................................................................................8 2 Adamson-Ericu elust Adamson-Eric (Erich Carl Hugo Adamson) sündis 18. augustil 1902. aastal Tartus. Adamson-Ericu nimevormi hakkas ta kasutama 1920....

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
3
doc

10. klassi kordamine

sajandi lõpp. , asub Tallina Niguliste kirikus. Maal sümboliseerib elu kaduvust ja kõige surelikkuse rõhutamist. Säilinud fragmendil on kujutatud just kõige suursugusemad isikud vaheldumisi skeletitaoliste surma allegooriatega. 18. Kuidas toimus 15.sajandil Itaalias maali areng? Peale Piibli teemade hakati kujutama..näide? Inimkeha osati maalida, perspektiivid, loodust hakati rohkem kujutama. 19. Nimeta maalitehnikaid, mis levisid 15.saj. Itaalias, kirjelda? Maalitehnika Madalmaades samal ajal? Peale kirikuhoonete hakati Itaalias ehitama 15.saj..kirelda! Itaalias temperamaal ja fresko, samal ajal madalmaades õlimaalid. Itaalias ehitati platsosid. 20. Itaalia kõrgrenessansi maalikunsti eesmärk, kompositsioon, mida kujutati, sajand? Eesmärk-ilus, harmooniline, mõistupärane. Kompositsioon-kolmnurk. Kujutati-Piibli sündmusi, antiikmütoloogiat. 21. Kirjelda kuulsamat Itaalia kirikut, mida 16.saj

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Kaunid kunstid - fotograafia, tants, animatsioon, maalikunst

5 Tehnikate järgi; akvarell, fresko, pastell, tempera, õli, jne. Ainestiku järgi; maastikumaal, meremaal, natüürmort, portree, sõjamaal, jne. Loomemeetodi järgi; ateljeemaal, vabaõhumaal, jne. Pinna järgi; laemaal, seinamaal, tahvelmaal, jne. Funktsiooni, suuruse vmt järgi; dekoratiivmaal, diptühhon, miniatuurmaal, monumentaalmaal, triptühhon jne. Akvarell on maalitehnika, mille puhul vesivärvid kantakse läbipaistvate või sulatatud kihtidena (nn kuiv kuivale või märg märjale tehnikas) paberile, siidile või pärgamendile. Akvarell teises tähenduses on akvarellvärvidega teostatud maal. Fresko (itaalia keeles a fresco, al fresco, affresco sõnast fresco 'värske') on seinamaaliliik ja tehnika. Tegu on arhitektuuriga seonduv monumentaalmaaliga.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kunstisuunad

· Kunstnikud maalisid vabas õhus · Kasutati heledaid värvitoone · Püüti edasi anda valguse muutumist ja maaliti samu objekte erinevatel kella- ja aastaaegadel · Loobuti selgetest piiroontest · Teose puhul on oluline kujutamisviis mitte sisu · Pintslilöögid meenutavad täppe või kriipse · Värvi pannakse paksult, jääb krobeline mulje Neoimpressionism/puäntillism Oli kunsti vool,mis levis 1880-20saj alguseni. Uue maalitehnika aluse panijaks peetakse Georges Seurat'd. Uuris inimeste värvitaju käsitlevaid teoseid, keemiat ja joonte kujutamise seoseid emotsioonidega. Tunnusteoseks ,,Pühapäeva pärastlõuna Grand Jatte'l". Stiil levis teistesse maadesse Paul Signac'i kaudu. Neoimpressionistide eesmärgiks oli valguse tõepärane kujutamine. Neid huvitasid eelkõige optilised efektid, mitte vahetute muljete edasi andmine. Tahtsid taastada maalikunstis kindla struktuuri ja kompositsiooni tähtsuse

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Impressionism

Auguste Renoir 1841-1919 - Teda loetakse suurepäraseks koloristiks (vormivõte) - Kannab edasi prantsuse maalikunsti võtteid. - Saanud inspiratsiooni rokokoo maalistiilist. - Järjekindel figuraalkompositsioonide meister. - Väheseid impressioniste, kelle loomingus võib näha tundeelamusi. · Kuulus on Renoir' akt ­ naine kükitab küljega. Näib, et impressionistlik maalitehnika on kõige sobivam inimese keha rikkalike värvitoonide edasiandmisel. · Näitleja Samarie portree ­ käega toetub lõua alla · .............................. ­ kaks paljast naist vedelevad · "Daam mustas" ­ kaks naist, mustad riided ja kübaratega · ............................. ­ noor paljas tütarlaps istub · "Loozis" ­ naine seisab rõdul ja vaatab teatrit Alfred Sisley (1839-1899) ­ mees ja naine kahekesi (Sisley ise ­ habemega).

Kultuur-Kunst → Kunst
131 allalaadimist
thumbnail
106
docx

KUNSTI AJALUGU I töö

Viimane kohtupäev. Michelangelo fresko (1535–1541) Sixtuse kabelis Vatikanis 17 Püha õhtusöömaaeg. Leonardo da Vinci fresko (1495–1498) Santa Maria delle Grazie kirikus Milanos 18 Joh ann Kölerile 23. juulil 1879.a Kaarli kirikus. "Tulge minu juurde”. AKVARELL on maalitehnika, mille puhul vesivärvid kantakse läbipaistvate või sulatatud kihtidena (nn kuiv kuivale või märg märjale tehnikas) paberile, siidile või pärgamendile. Akvarellid ehk vesivärvid ehk akvarellvärvid on värvid, mis koosnevad peeneks jahvatatud pigmendist ja lahustuvad vees. 19 Sveta Aleksejeva “Pidulik linn” 20

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kunsti I kontrolltöö 10.klass

· Konrad Mägi, "Pr. Visnapuu portree", pastell, EKM maalikogu (20) · Alfred Hirv, "Natüürmort vähiga", õlimaal, EKM maalikogu (21) 8. Fresko ­ lae- või seinamaalingu tehnika, mille puhul pigmendid lahustatakse vees ning seejärel kantakse värskele lubjakrohvile (intonaco). · José Clemente Orozco, "Prometheus," fresco mural (22) · Fresco by Dionisius representing Saint Nicholas in a Ferapontov Monastery. (23) · Fresco Sistine Chapel in the Vatican, Rome, Italy. (24) 9. Akvarell ­ maalitehnika,maalitakse vesivärvidega, mis lasevad aluspinnal läbi kumada. Aluseks on paber, idamaades siid ja pärgament, oravasaba pintsel. Maal pleegib valguse käes. · J. M. W. Turner ,,Inglise sild" (25) · Steve Chambers: ,,Paat". (26) · Richard Bergholtz ,,Sügis" (27) 10. Tahvelmaal - teisaldatavale(võib rippuda igale seinal, sõltumata kohast) alusele (lõuendile, paberile, puittahvlile) maalitud teos. · Raffael o Santi ,,Sixtuse Madonna" (28) · Rudolf von Alt. Cathedral of Sts

Kultuur-Kunst → Kunst
10 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Salvador Dali

fotograafilisemal moel ühte oma nägemust. ,, Viimases Dali väites on palju kaheldud, sest tema maalide teatraalne atmosfäär viitab sageli teadlikule lavastusele. Kuid ilmselt on loomeprotsessis võimatu eristada, kus lõpeb intuitiivne ja kus algab teadlik element. Kahtlusi Dali maalide nägemuslikus alges süvendab asjaolu, et koos paranoia ­ kriitilise meetodiga muutus tema maalimisviis üha akadeemilisemaks. Viimast tendentsi aitas süvendada vanade meistrite, eriti Vermeeri maalitehnika uurimine. Lummavalt mõjus Dalile ka Millet ,,Õhtupalvus", mida interpreteeris jällegi Freudi vaimus. Sisu olevat järgmine: naine teatab mehele, et on jäänud rasedaks, mille peale mees on häbelikult katnud oma peenise. Olgu veel lisatud, et akadeemilises laadis maalis Dali palu oma abikaasat, keda ta kasutas pea ainsana modellina. Dali naine oli Eluard´ilt 4

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kunstiliigid ja rakendusvõimalused

·Akrüülvärvid ·Tuss ja tint Pintslid Pintslid (maalripintsel) Kvaliteedi kontroll: pintsliotsa teravus, karvatugevus ja imavusvõime Mida paksem värv seda tugevama karvaga pintsel 32 Plakati- ja guassvärvid · Tuupides, purkides ja nõudes · Kattevärvid · Kuivades muutub värv heledamaks ja tuhmimaks · Peale kuivamist saab uuesti katta Guassvärvidega pindade katmine · Värvi hulka segatakse PVA- liimi · Pind kaetakse enne värvimist pulgaliimiga Akvarellid/vesivärvid Akvarell on maalitehnika, mille puhul vesivärvid kantakse läbipaistvate või sulatatud kihtidena paberile, siidile või pärgamendile · Tuubis, briketina, tabletina · Kuivades muutvad heledamaks · Erinevate toonide saamiseks lisatakse vett 35 Harjutused akvarelliga · Kuiv kuivale tehnika · Märg märjale tehnika · Värvi imemine ­ kasutatakse vatitupsu, kuiva pintslit, salvrätti, käsna jms 36 Akrüülvärvid · Erksad ja veekindlad · Tuubides · Võib segada veega

Kultuur-Kunst → Kunst
1 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Bütsants ja vanavene

kes kaunistasid mosaiikide seinamaalide süsteem Sophia katedraalis Kiievis tugevaks ja freskodega kiriku siseruume Ikoonimaal Esimesed ikoonid toodi Bütsantsist pärineb kogu Tuntuim ikoon on ,,Vladimiri jumalaema" Bütsantsist ikoonide põhimõte ja maalitehnika 14.ja 15.sajand. Moskva Sai uue kunsti õitsengu Sellest ajast pärineb Moskvas ja Novgorodis Kreeka kunstnikele anti tugevnemine eelduseks. Tugevnesid bütsantsliku ja kohaliku hinnati kõrgelt kreeka palju tellimusi uuesti Bütsantsi mõjud suuna võitlus kunstnikke

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kunstiajaloo Ajatelg

Edouard Manet, Claude Monet, Auguste Muljete maalimine, valguse ja õhu maal, vabaõhumaal, ei tarvitata musta värvi, suur 19. saj lõpp Impressionism Prantsusmaa heledus ja skitseeriv maalitehnika, traditsioonilise kompositsiooni hülgamine. Renoir, Edgar Degas, Camille Pissarro, Alfred Sisley, Auguste Rodin. 19

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
127 allalaadimist
thumbnail
32
docx

MADALMAADE KUNSTI LÄTTED. BURGUNDIA, PARIIS, WESTFAAL, REINIMAA, TŠEHHIMAA

rajatud kunstilaadi võidukäik. Kuid erinevalt Itaaliast, ei ole Madalmaades oluline monumentaalne seinamaal, vaid viljeldakse hoopis tahvelmaali, mis kaunistavad kirikuid ja kodanlikke elumaju. Madalmaade kunst pole nii ilule orienteeritud, kui Itaalia kunst, seal on olulisemal kohal ilmekus ja tundeelu intensiivsem väljendus. Madalmaade kunstnike tööd on peenema, realistlikuma käsitlusviisiga, nende maalitehnika on meisterlikum, värvid sulavamad ja toonid intensiivsemad. See kõik on tingitud õlivärvide eelistamisest temperale. Madalmaade kunsti arendamisest võtsid osa nii lõunaosade valloonid, kui ka põhjas germaanlastest flaamid ja hollandlased. (Vaga 2004: 449) Madalmaade maalikunst kasvas orgaaniliselt välja hilisgootikast. Võib öelda, et vendade Jan (1390-1441) ja Hubert (1370-1426) van Eycki tööde suureks inspiratsiooniks olid prantsuse miniatuurmaalid 1400

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Henri de Toulouse-Lautrec

Lautrec'i hakkasid huvitama sealed kankaanitantsijad La Goulue ja Valentin le Desosse. 1885 suve veetis Lautrec Grenier'de juures. 1886.aastast hakkas Lautrec võõrduma oma senisest kunstnik-õpetajast Cormonist, kelle juures töötas ka Vincent van Gogh. Bruant hakkas enda kabarees välja panema mõningaid Lautrec'i teoseid. Samal aastal soetas Lautrec endale ka oma ateljee. Lautrec tegi ka Burant'le reklaamplakati. 1889.aastaks oli Lautrec'il välja kujunenud oma maalitehnika ja osales erinevatel kunstinäitustel. Lautrec hakkas 1890.aasta oktoobirs avatud "Moulin Rouge'i" tihedaks külaliseks . 1891. aastal valmistas Lautrec "Moulin Rouge'ile" reklaamplakati, mis pani aluse tema kuulsusele. Sama aasta sügisel tuli ka Pariisi tema sugulane Gabriel Tapie de Celeyran, kelle kaudu at pääses doktot Pean'i operatsioonidele. 1892.aastal valmisid Lautrec'il uued plataid Bruant'ile ja plakat "Le Divan Japonais'le"

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Maalimine

· arvesta, et akvarellvärvide toonid muutuvad kuivades heledamaks PASTELLID · pastellidega võid joonistada hoides teda käes nagu pliiatsit või joonista pastelli küljega · segada saad pastelle tõmmates jooni üksteise peale · pastelle saad helendada, kattes värve valge värviga · höörudes värve sõrme või vatipulgaga, saad värvidele pehme efekti · katsu värvida pindadega, mitte joonteda- see on maalitehnika MAALI ÜLESEHITUS Enne maalima hakkamist vaadelge oma objekti või maastikku pikalt. Määrake kindlaks, missugused värvitoonid selles esinevad ja kus on varjud, kus valgus. Kissitage silmi ja vaadake sel moel oma objekti- kus on kõige tumedamad kohad, kus kõige heledamad, missugused detailid haihtuvad jne. Ärge töötage tükikaupa ehk siis maalite pildil ühe õuna täiesti valmis, siisteise õuna jne.

Kultuur-Kunst → Kunstiõpetus ja didaktika
37 allalaadimist
thumbnail
33
docx

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR

KUNStnikud: A.G. Kallela (lemminkäineni ema) M.Cirlionis (kuningate muinasjutt) RAHVUSROMANTIS: rahva ja ajaloo tegelased kangelastena ja rahvuslike sümbolitena, Norra, Soome, väljendab kollektiivseid ideaale, maalid dekoratiivsed ja rasketes sügisvärvides Kristjan Raud (Kalevipoeg põrgu väravas) Odilon Redon (nuttev ämblik) POSTIMPRESSIONISM KAKS 19.sai lõpp (ees pool järj) Prantsusmaa, sajandivahetuse kunst, lahkhelid impressionistide ja postimpressionistide vahel, G.seurati maalitehnika: punktid (omavärvus), täpid(jäljendasid päiksevalgust),naaberesemete peegeldused ja täiendvalgused, „pühapäeva pärastlõuna grandejati saarel“ „antibesi sada(täpid)“ Henri De Doulouse: üksikasjade täpne jälgimine juugendliku üldistusega, väljendab inimeste ühiskondlikku kuuluvust „suudlus voodis“ NAABID ABSTRAKTSIONISM 1910 värvide, joonte, punktide, pindade ja vormide abil maailma ja kõige sellega kaasneva (meeleolu, suhtumine, tunded) kujutamine

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renesanss

Renessanss Ajastu isel.: 14-16.saj (kõige varem Itaalias); kiriku osatähtus endiselt suur; reform. seotud uued ideed ­> inimene peab saamaga Jumalaga otse suhelda; piiblit peab lugema (rahva harimise algus, piibli tõlkimine)­> kirjaoskus muutus üldiseks (Lääne-Eur.); maadevastused; inimeste maailmapilt muutus, elurõõmsam maailmavaade; oluliseks mõjuteguriks said eri kultuuritaustad; suured sõjad: Pr-It sõjad, Rooside sõjad, Saksa väikeriikidevahelised sõjad; linnakutluur arenes edasi ­ linnakodanik muutus eraldi seisuseks; teaduse ja tehnika kiire areng ARHITEKTUUR: juhtpos. tõusis Itaalia; hooned väiksemad ­ kadus püüd kõrgustesse; sammas ja kuppel; hinnati harmooniat, proportsioone; kaarjad jooned Itaalia: tähtis Firenze; juhtpos. kuulus Medici dünastiale; esimene arhitekt Brunelleschi ja tema töö: Firenze katedraali kuppel;lastekodud ­ Capella Pazzi Firenzes; eriti hoogne palazzode ehitamine (2-3 korrust, alumine rustikaalses stiilis...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
10
docx

OP KUNST. 1950-60ndad aastad

„Madalad“ teemad „kõrges“ kunstis Õlimaalidel, graafikas ja skulptuuridena hakkasid esinema koomiksid, reklaam, kiri, kaubamärgid, lihtsalt igasugused kaubad ja pakendid, poptähed ja kuulsad filminäitlejad, autod, bensiinijaamad, hotellid, vannitoad jne, jne. Tavalisi tarbeesemeid, igapäevaelu atribuute, ent ka "keskmise inimese" iidoleid hakati kujutama üldiselt õlimaalidel (õilis maalitehnika!) ülisuurtes mõõtmetes ja väga erksavärvilistena. Richard Hamilton Just what is it that makes today's homes so different, so appealing? (1956) . Kriitikute arvates üks esimesi popkunsti teoseid. Roy Lichtenstein Koomiksist inspireeritud maalid, mustad piirjooned kujutise ümber, lõuendid ja skulptuurid, mille peal olid täpikesed (nagu fotoraster). TEOS - Whaam! 1963 a. Erinevad teosed

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
10
docx

OP KUNST. 1950-60 ndad aastad.

„Madalad“ teemad „kõrges“ kunstis Õlimaalidel, graafikas ja skulptuuridena hakkasid esinema koomiksid, reklaam, kiri, kaubamärgid, lihtsalt igasugused kaubad ja pakendid, poptähed ja kuulsad filminäitlejad, autod, bensiinijaamad, hotellid, vannitoad jne, jne. Tavalisi tarbeesemeid, igapäevaelu atribuute, ent ka "keskmise inimese" iidoleid hakati kujutama üldiselt õlimaalidel (õilis maalitehnika!) ülisuurtes mõõtmetes ja väga erksavärvilistena. Richard Hamilton Just what is it that makes today's homes so different, so appealing? (1956) . Kriitikute arvates üks esimesi popkunsti teoseid. Roy Lichtenstein Koomiksist inspireeritud maalid, mustad piirjooned kujutise ümber, lõuendid ja skulptuurid, mille peal olid täpikesed (nagu fotoraster). TEOS - Whaam! 1963 a. Erinevad teosed

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Salvador Dali – rohkem kui lihtsalt kunstnik

Salvador Dali ja tema kuulsad vuntsid ,,Lõputu mõistatus'' 1938 Dali nimeline teater-muuseum Figuereses KOKKUVÕTE Salvador Dali, see veider mehike, on püsinud unustamatuna tänaseni. Kuigi peamiselt tuntud oma maalide poolest, jõudis ta oma eluajal tegeleda veel skulptuuriga, graafikaga, moe, reklaami ja kirjutamisega ning loomuliult filmikunstiga. Tema toretsev isikupära ning oskuslik maalitehnika on ta nime teinud surematuks. Teda on palju seotud sürrealistliku liikumisega, vaatama tema väljaheitmisele poliitilistel põhjustel 1934. aastal. Ta oli kunstnik, kes suutis saavutada edu ja kuulsuse juba oma elu ajal. Tema skandaalne elulugu, kuulsad tööd, kummaline välimus ja huvitavad tegemised püsivad isegi tänapäeva noorte kunstnike meeltes ning arvatavasti püsivad ka järgmiste põlvkondade meeltes. Sest nagu ta ise on kunagi öelnud: ,,Ma ei tarvita narkootikume. Ma olen

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Kunstiajaloo ajatabel

20.saj impressionism Prantsusmaa Maalikunst: muljete maalimine, valguse ja õhu Maalikunst: maal, kaob täpseid kontuuri toonitav joonistus, Édouard Manet (1832 ­ 1883) varjude kasutamine nõrk, ei tarvita musta värvi, Claude Monet (1840 ­ 1926) suur heledus, skitseeriv maalitehnika, täpne Auguste Renoir (1841 ­ 1919) kujutis elust, maastikud, põllud, sillad, raudteed, Edgar Degas (1834 ­ 1917) taevas, vesi, pilved, purjekad, tantsijannad, Camille Pissarro (1830 ­ 1903) neegrid jne, maastik esiplaanil, pilt ülevalt- või Alfred Sisley(1839 ­ 1899)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
99 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Impressionismist-postmodernismini

väikesele pinnale lõpmatu nüansirikkuse. Et seda tabada, maaliti segamata värvidega, asetades üksikuid toone väikeste, skitseerivate pintslitõmmetega lõuendile. Väikeste värvilaigukeste ühinemine ja tervikuks kokkusulamine toimub alles vaataja silmas, teataval kaugusel lõuendist. Sellest lähtuvalt ei tarvitanud impressionistid kunagi musta värvi. · Impressionismile on omane äärmiselt suur heledus ja skitseeriv maalitehnika. Tähtis on ka traditsioonilise kompositsiooni hülgamine. Tõetruuduse nimel ei pidanud impressionistid võimalikuks tajule midagi juurde mõelda või komponeerida. Pilt pidi olema ühe elulõigu täpne ja aus kujutis (tärkava fotograafia mõjud). Teoses pole peamine tähendus süeel, vaid selle kujutamisel (tähtis - KUIDAS kujutatakse, mitte - miks kujutatakse). Impressionismi teiseks tagajärjeks oli subjektiivse, isikliku alge (taju) tugevnemine kunstis.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
112 allalaadimist
thumbnail
17
odt

Navitrolla

Üldsus tunnustab rühmitust, kuid seesama edu seab kunstnikkonna tuunustusele ette takistuse: tehnikat ju pole, see on puhas kitsh, see on labane, see on liiga optimistlik- elu on ju halb. Samal aastal läheb küll lüliti laiali, kuid hoopis teistel põhjustel. Lülitus on toimunud kunstnikud alustavad iseseisvat elu. 1993. aastal asub Navitrolla elama Võrru ning asutab graafikatöökoja. Töökoda vabastab ta rutiinsest tööst ning kunstnik pühendub oma maalitehnika väljaarendamisele ja lihvimisele. Aasta lõpus asub ta uuesti Tartusse elama. 8 1993/94 toimub Navitrolla näitus Tartu, "Sebra" galeriis, milles kunstnik paljastab ennast täielikult nii vaimses kui ihulises mõttes. Läbi kahtluste on Navitrolla selle näitusega kunstnike hulka vastu võetud, mida kinnitab ka tema arvamine Tartu kunstnike hulka, kes esinevad Tamperes ühisnäitusega sama aasta suvel. 1995

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
99 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun