Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"weyden" - 52 õppematerjali

thumbnail
18
ppt

Rogier van der Weyden

Rogier van der Weyden 1399/1400-18.juuni 1464 Grete Aare 11c · Sündis Tournais · Tema pärisnimi oli de La Pasture, mis on muudetud flaami keele järgi Van der Weydeniks · 15.sajandi keskpaigast on ta Madalmaade prantsuse koolkonna jõulisem ja suureandelisem kunstnikuindiviid. · Oma kaasajal oli Weyden kuulus, kuid hiljem ta maine tuhmus ja seetõttu on teave tema karjääri kohta ebakindel. · Tegelikult ei ole ühtegi maali, mida saaks algkirjade ja dokumentide põhjal kindlalt Weydeni omaks pidada. Perekond · Weydeni vanemad olid Henri de le Pasture ja Agnes de Watrélos. · Tema naine oli Elizabeth Goffaert , kellega abiellus 1426a. · Kogu oma elu elas Brüsselis. · Oli 4 last , kellest kolm olid pojad ja üks tütar.

Kultuur-Kunst → Kunst
7 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Renessanss madalmaades

Referaat Renessanss madalmaades Sisukord Madalmaade renessanss .......................................................................................................................3 Jan van Eyck ja Hubert van Eyck...................................................................................................4 Rogier van der Weyden,Hans Memling,Michel Sittow jaHugo van der Goes................................5 Hieronymus Bosch ja Pieter Brueghel vanem.................................................................................6 2 Madalmaade renessanss Madalmaadeks nimetatakse laias laastus praegust Belgiat ja Hollandit. Siiski oli see piirkond omal

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Madalmaade kunsti esitlus

v Tarvitati vaid õlivärve, mis lubasid lõputult värvidega mängida ning luua imepeeneid detaile v Looduse kujutamisel ei üritatud luua rangeid reegleid ja matemaatilisi skeeme v Maalid arenesid vastavalt kunstniku kogemustele, mitte tänu ettekirjutatud reeglistikule Kuulsaimad kunstnikud Madalmaades v J an van Eyck (1390 ­ 1441) Hieronymus Bosch (1453 ­ 1516) ­ Rogier van der Weyden (1400 ­ 1464) v Jan van Eyc k (u. 1390 ­ 1441) v Koos oma venna Hubertiga maalis Genti altari v J an van Eycki maalid on värvide poolest säravad ja sisemiselt hõõguvad v Tsentraalperspektiivi ei pidanud nii oluliseks kui värviperspektiivi v Värvide abil lõi sügavaid illusioone, muutes toonide intensiivsust ja soojust Genti altar Belgias, Genti linna katedraalis. Altar koosneb 24-st pilditahvlist

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Vararenessanssi arhitektuur ja skulptuur

Vararenessanss Vararenessanss on renessansiaja osa, mis vältas umbes aastatel 1430-1500. Kui varem oli kunsti tellijaks kirik, siis nüüd said seda endale lubada ka rikkad linnakodanikud, kes soovisid oma paleede seinu kaunistada. Arhitektuur: Keskuseks on Firenze Filippo Brunelleschi toomkirik (Firenze toomkirik) Roietega Matemaatiliste reeglite austamine Palazzo ­ hoonetüüp, millest areneb välja palee Simsid ­ eelduvad ribad korruste vahel Rustikaalne ­ Palazzo 1. korrus, talupoeglik Hakatakse kasutama aknaklaasi kirikutes Skulptuur: Kujutatakse alasti inimest Donatello (1386-1466) ,,Püha Jüri" ja ,,Taavet" Seintel ja laes on palju maale 15. saj levis Itaalias ilmalik portreekunst Madonnareljeefid Joon- ja värviperspektiiv Autorid: Sandro Botticelli Giovanni Bellini Pietro Perugino Madalmaades: Jan van Eyck Rogier van der Weyden

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunsti ajaloo spikker

MADALMAADE KUNST Jan van Eyck Madonna kantsler Roliniga Arnolfini abielupaar Rogier van der Weyden Naise portree Kristuse ristilt võtmine Hieronymus Bosch Narrilaev Kadunud poeg Püha Antoniuse kiusamine Eedeni aed Hugo van der Goes Karjaste kummardamine Jan ja Hubert van Eyck Genti altar suletuna Genti altar avatuna SAKSA KUNST Matthias Grünewald Isenheimi altar Albrecht Dürer Püha Floriani lahkumine Neitsikarikas Püha Hieronymus Autoportree maastikuga Pattulangemine Paradiisist välja ajamine Ninasarvik Aadam ja Eeva Hans Holbein noorem Edvard VI lapsena

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Madalmaade kunst 15.saj

Kuhu oli mõeldud enamik Madalmaade loodud maale? Jõukate elanike koduseintele, privaatselt ja lähedalt silmitsemiseks. 4. Milliseid värve kasutati Madalmaades? Milliseid võimalusi need andsid kunstnikule? Kasutati õlivärve, need kuivavad aeglasemalt ja nende segamine ning maalimine kihtidena võimaldab saada lõpmata palju värvivarjundeid. Võimalus tuua välja ülipeeneid detaile. 5. Kes olid esimesed 15. sajandi kunsti suurmeistrid Madalmaades? Jan van Eyck (Põhjas) ja Rogier van der Weyden (Flandrias). 6. Kus asub Genti altar? Millega see teos haarab vaatajaid? Belgias, Gentli linna katedraalis. Peenemaalitehnika abil on muudetud piiblistseenid käegakatsutavalt reaalseks ja elavaks. Värvid säravad ja sisemiselt hõõguvad. 7. Mida saab edasi anda värviperspektiiviga? Värvide abill saab luua sügavusillusiooni, eespoolsed objektid puhtamates ja soojemates toonides ning tagaplaan murtud või külmemates toonides. 8. Millist sündmust kujutab Portinari altari kesktahvel?

Kultuur-Kunst → Kunst
28 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Jan van Eyck

Genti altarimaali, mille Jan väidetavalt oma venna Hubertiga maalis, üle on aga kahtlus, kas vennad üldse selle koos maalisidki. Nimelt arvatakse, et kirjutisi raami tagaküljel on valesti tõlgendatud, ja Hubert on hoopiski raami ja selle skulptuuriliste kaunistuste autor, ning Jan maali autor. Bartomelo Facio biograafias , mis kirjutatud 1454 aastal, on nimetatud Jan van Eycki oma aja juhtivaks kunstnikuks Facio paneb ta samale pulgale 15. sajandi parimate kunstnikega Rogier van der Weyden, Gentile da Fabriano ja Pisanelloga. Facio tõdes ka, et Jan van Eyck oli haritud mees ja pidas lugu raamatutest.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

15. saj kunst humanism ja renessanss

-Taavet #Kuidas kujutatakse maneristlikes kunstiteostes inimese anatoomiat? -Peenutseva ilustamise ja elegantsusega #Mille poolest erineb 15. saj Maladmaade kunst samaaegsest kunstist Itaalias? -Selle poolest, et Itaalias tehti ilmalike sisuga maale, madalmaades aga linnakodanike portreesi jne. #Kuhu oli mõeldud enamus Madalmaade loodud maale? -Kirikutesse ja mõisatesse #Kes olid esimesed 15. saj kunsti suurmeistrid Madalmaades? -Jan van eyuk; Rogirt van der Weyden ja Hieronymus Bosch #Mida tähendab reformatsioon? Kuidas mõjutab see ühiskondlikke sündmusi 16. saj Saksamaal? -Reformatsioon tähendab usupuhastust. Mõjutas kunsti=>tähtsaks sai kordumatu omapära ja tundeelu #Keda Saksa kunstnikest võib pidada tõeliseks renessansikunstnikuks? Nimeta tema graafikateoseid. -Albrecht Dürerit. Teosed=>Ninasarvik(puulõige); Aadam ja Eeva

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
66 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ajatelg

M A D A L M A A D Genti altar Arnolfini abielupaar Madonna kantsler Roliniga Kristuse kristilt võtmine Portinari altar Selle elu naudingu aed E K Jan van Eyck Jan van Eyck Jan van Eyck Rogier van der Weyden Hugo van der Goes Hieronymus Bosch U N 1432 1432 1435 1435 1476-1478 1480-1505 S T 1 5s aj S A K S

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renessanss Saksamaal, madalmaades, Eestis ja Prantsusmaal

on pärit maalitehnilised uuendused: Hubert ja Jan van Eyeck viisid tempera-ja õlivärvide üheskoos kasutamise tehnilise täiuslikkuseni. Madalmaadest sai alguse õlivärvidega maalimine. Alles 16. sajandil hakkas renessanssi stiil Madalmaadesse jõudma. Itaalia kunstis nähti vormi ühtse tervikuna. 2. Kes oli see see madalmaade kunstnik, kellest said inspiratsiooni hilisemad sürrealistid ja kes oli see madalmaade kunstnik, kellele ta veel eeskujuks oli? Rogier van der Weyden. Ta oli eeskujuks Hans Memlingile, keda peetakse ka tema õpilaseks. 3. Nimeta maalide autorid. Jan van Eyeck ,,Arnolfini kihlus" Albrecht Dürer ,,Autoportree" Pieter Brueghel "vanem" 4. Nimeta vähemalt 2 Loire'i oru lossi. Millistest eeskujudest lähtuti Prantsusmaal selle aja arhitektuuris? Chambord, Blois. Lossidel oli veel osaliselt gootipärane põhiplaan ja masside jaotus, kuid renessanssipärased detailid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Madalmaade kunst 15.saj

koondus tahvelmaalile (eriti altarimaal) Enamik maale olid mõeldud jõukate kodanike koduseintele, privaatselt ja läedalt silmitsemiseks (3) Õlivärvide kasutamine (4) Madalmaade maalijad kasutasid kogu 15.saj. jooksul õlivärve, Itaalias levisid need alles sajandi lõpul Võimaldab saada lõpmatu arvu värvikujundeid ja hästi edasi anda ülipeeni detaile (4) Esimesed 15.sajandi maalikunstnikud (5) Jan van Eyck Rogier van der Weyden ,,Kristuse ristilt võtmine" ,,Arnolfini abielupaar" Genti altar Maalis Jan van Eyck koos venna Hubertiga Asub Belgias Genti linna katedraalis (6) Koosneb 24st pilditahvlist Piiblistseenid on peenmaalitehnika abil muudetud käegakatsutavalt reaalseks ja elavaks (6) Värviperspektiiviga saab edasi anda sügavusillusiooni (7) Portinari altar Hugo van der Goes maalis itaalia kaupmehe Portinari tellimisel

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Madalmaade kunst 15.saj

Fourth level Fifth level ,,Arnolfini abielupaar" Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Rogier van der weyden (u 1400-1482) Kasutas vähem detaile Tõi välja tunnete ja värvide kooskõla Tema tähtsaim teos ,,Kristuse ristilt võtmine" mille tegelaskujude miimika ja kehakeel on haaravalt traagilised ,,Kristuse ristilt võtmine" Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level

Kultuur-Kunst → Kunst
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Madalmaade Renessanss

Genti altarile: JAN van EYCK (u. 1390-1441) Tegutses Phillippe Hea õuemaalijana, sooritas kaugeid reise, arvatavasti seeläbi tunneb ka lõunamaa taimi ja loomi (Talle kumardamise pilt). Säilinud on ulatuslik Paele altar (1436); peenmaali meistriteos on väike ,,Kantsler Rolini madonna", mis on hämmastav oma detailides ja värvikirkuses (osasid detaile on võimalik vaadelda ainult luubiga). Samavääriline teos on ka ,,Abielupaar Arnolfini portree" ­ täpsus ja sära. ROGIER van der WEYDEN (u. 1400-1464) Lõuna-Madalmaade koolkonna jõuliseim ja andekaim kunstnik. Ainestik Maarja elust ja Kristuse kannatusloost. Käsitlusviis dramaatiline, rahutu ja pateetiline. Van der Weydeni maalid on tõsised ja karged, täis sügavat ilmekust ja kohati meeleheiteni küündivat traagikat. ,,Kristuse ristilt võtmine" püüab valu ja kurbust iga tegelase näol ja liigutustes erinevalt väljendada. Tunnete loomutruu kujutamine, lihtne kahekihiline kompositsioon väldib ruumi sügavust.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Madalmaade kunst

· JAN VAN EYCK ­ koos venna HUBERTIGA GENTI altarimaalid. Reaalsed peenmaalitehnikas piiblistseenid. Üle 20 maalingu, mis ees- kui ka tagaküljel. Keskel sümboolne maaling talle kummardamisest. Vanem suri tiibaltari juures töötades. Jan lõpetas selle ja tema teised tööd. ,,MADONNA KANTSLER ROLIN'GA" "ARNOLFINI ABIELUPAAR" ­ abielu pühadus, kujutab ennast väga väikesel peeglil kui abielu tunnistajana. · R. VAN DER WEYDEN ­ vähem detailsust ja ruumilisust, rohkem tundelisust. Tegutsenud Burgundias maalikunstnikuna õukonnas. "KRISTUSE RISTILT VÕTMINE" ­ dünaamiline ja emotsionaalne Kolgata grupp, jalge ees ema Maarja, Punases rüüs toetab Maarjat Johannes, Kristus on surnud. · HUGO VAN DER GOES ­ "PORTINANI ALTAR" ­ peenmaalitehnikas ja väga detailitäpne. Tekitas Firenzes sensatsiooni. Keskmine tahvel kujutab karjaste kummardamist. · H. BOSCH ­ kõige populaarsem Madalmaades

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
59 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Madalmaade kunst 15. Sajandil

Audentese Spordigümnaasium Nimi Madalmaade kunst 15. Sajandil Referaat Juhendaja: Nimi Sisukord: 1. Sissejuhatus 2. HUBERT van EYCK ja JAN van EYCK 3. JAN van EYCK 4. ROGIER van der WEYDEN 5. HANS MEMLING 6. HIERONYMUS BOSCH 7. PIETER BRUEGEL Kasutatud kirjandus: Pealkiri: Madalmaade maalikunst XV-XVII sajandini Autor(id): Aino Kartna, Mai Lumiste, Evi Pihlak Kujundaja: Marje Üksine, Rein Mägar http://www.miksike.ee/docs/referaadid2005/15saj_madalmaade_kunst_leilalille.htm http://www.annaabi.com/materjal-53555-kunst-15-sajandil-ja-17-sajandi- %C3%BCldiseloomustus http://www.slideshare.net/jpg12b/madalmaade-kunst-15 Sissejuhatus: 15

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanss - Itaalias, Madalmaades, Saksamaal

Renessanss 16.11.06 Ranesaanssi sünnimaaks on Itaalia 14. saj kuna seal on antiikarhitektuur nii lähedal sest renssanssarhitektuur võtab eeskuju aniigist. renessanssi võib jagada kolme perioodi 1) eelrenessanss 14 saj 2) vararenessanss 15 saj 3) kõrg renessanss 16 saj Renessanss lõppeb Manerismiga peale 1530 aastaid. Algul kunsti pealinnaks Firense hiljem keskuseks Rooma ja edasi Veneetsia. 16 sajndiks on jõudnud kogu euroopasse. Arhitektuuris suureneb ilmalike ehitiste osatähtsus. Kasutatakse palju antiigist võetud tetaile: ehitiste müüride kivid täpselt tahutud, seinu võis plaatidega katta, fassadil sammast krupeeringud, kiriku sissepääs võis sarnaneda triunfi kaarele, põhikorpus kõrgem kõrvalehitistest, ruudu kujuline sise õu, aknad ristküliku kujulised või ümarkaarelised akna kohal ehis viil, interjööris silinder või kassett laed, interjööris palju ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Madalmaade kunst 15.sajandil

MADALMAADE KUNST 15. SAJANDIL 15.saj jätkus väljaspool Itaaliat skulptuuris, kuid eriti arhitektuuris hilisgootika õitseng. Tärkas maalikunst, mis hakkas väärtustama nähtavat maailma. Maalikunst Madalmaades: Puudusid antiikkunsti eeskujud ja jumalikud proportsioonid. Kunst oli linnakodanike käsutuses, mitte ei täitnud vürtside tellimusi. Esiplaanil oli inimeste võrdsus ja õiglus. Kunstis olid usulised meeleolud siirad ning humanistlikud ideed seotud jumalakartlike õpetustega. Olmelistel esemetel tihti sümboolne tähendus. Kristlik sõnum peidetud igapäevaelu kujutavatesse piltidesse. Maalikunstnikud tõid taevaliku olmelisse. Piltidel õpetlik, moraalitsev tähendus. Madalmaade kunstnike peamiseks eesmärgiks inimeste hingeelu avamine. Inimesed olid loomutruud, mitte idealiseeritud. Ei levinud kunstnike kummardamine, paljud kunstnikud anonüümsed. Tähelepanu keskpunktis tahvelmaal, algul eriti altarimaal. Palju ka väiksemaid maale jõukate...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Renessansi maalikunst Madalmaades, Eestis.

KUNSTIAJALUGU 16.Renessansi maalikunst Madalmaades, Eestis. Madalmaade kunst 15.saj: · Iseärasused- üldine suund ja vaimne tähendus oli sama mis Itaalias. Madalmaades puudus antiikaja eeskuju ja ,,jumalike proportsioonide" otsingud. Kunst oli linnakodanike teenistuses. Esiplaanil olid inimeste võrdsuse ja õigluse ideed, inimest ei peetud maailma keskpunktiks. Usulised meeleolud olid tugevamad ja siiramad kui Itaalias. Kunstnike eesmärk oli inimeste hingeelu avamine, ei levinud kunstnikuisiksuste kummardamine. · Tahvelmaal- seinamaalil polnud mingit tähtsust, kogu tähelepanu koondus tahvelmaalile.(tähtis altarimaal) · Õlivärvide kasutamine- maalijad kasutasid kogu 15. saj. jooksul õlivärve, mis võimaldasid saada lõpmatu arv värvivarjundeid. Madalmaades ei üritatud kasutada matemaatilisi reegleid vaid eelistati kogemuslikku katse ja vea me...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

RENESSANSSIAJA KUNST (SUURETOSED JA ÜLDISELOOMUSTUS)

❖ benvenuto cellini - Perseus Madalmaade kunst. 15. sajand ❖ Madalmaade kunsti iseärasused - puudusid jumalikud proportsioonid, inimesed olid võrdsed, usulised meeleolud olid siiramad kui Itaalias, hingeelu avamine oli peamiseks eesmärgiks. ❖ Tahvelmaalid ❖ Õlivärvid ❖ JAN van EYCK - “Arnolfini abielupaar”, Genti altar, “Kantsler Rolini madonna” ❖ HIERONYMUS BOSCH - “Eedeni aed” - kolmeosaline, “Kadunud poeg”, ja igast imelik stuff ❖ WEYDEN - “Kristuse ristilt võtmine” Saksa kunst. 15. - 16. sajand ❖ Trükigraafika - puulõige, vasegrafüür ❖ MATTHIAS GRÜNEWALD - Isenheimi altar, “Kristus ristil” ❖ ALBRECHT DÜRER - puulõikesarjad, Kristuse kannatuslugu, Maarja elu, “Rüütel, surm ja kurat”, “ninasarvik”, “Aadam ja Eeva”, imelikud pildid ❖ HANS HOLBEIN - “Henry VIII portree”, “Cleve Anna”, portreed Madalmaade ja Eesti kunst. 16. sajand

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Piibel

tagakiusamine · 16. sajandini kasutusel olnud kantav orel · Muusikariistad, liiliad, ingel, auruvann Püha Lucia Fr.de Zurbaran · Märter, kes sunnite bordelli minema · Sitsiilia saarelt pärit ajalooline isik · Temast sai nägemise kaitsepühak (lux- ld k) · Silmad austajale, keda ta ilu lummas, see astus ristiusku · Silmad, lamp, härg, pistoda,palmioks (märterluse sümbol) Püha Luukas Weyden "Püha Luukas maalib Neitsi Maarja portreed" · Üks Uue Testamendi autoritest, Apostlite tegude raamatu autor · Arstide kaitsepühak, ise ka arst, Süüriast pärit · Olevat ise maalinud Neitsi Maarjat (legend) · Tiivuline härg (sõnumitooja ja ohvriloom),raamat, kunstnikupalett Püha Barbara Jan van Eyck · Isa paganlik valitseja · Hoidis tütart tornis luku taga · 3. aken (Püha Kolmainus) · Kaitseb neid, kelle

Kirjandus → Kirjandus
35 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renessanss ja barokk

Renessanss · Sündis Itaalias 15.sajandil(-16.) · Tuleneb itaaliakeelsest sõnast, mis tähendab taassündi · Itaalia oli tol ajal väga arenenud paik, kaubanduse sõlmpunkt. Samuti suurenes inimeste uskmatus, tõusis huvi maiste asjade vastu, humanism · Antiigi taasavastamine ja uuenduste loomine · Vara- ja kõrgrenessanss · Katoliku kiriku tähtsuse vähenemine, ususõjad, reformatsioon, pildirüüste · Teaduse arenemine ja maadeavastused · Arhitektuuri kõrvale tõusevad skulptuur ja maalikunst · Kunstnikuid hakatakse tundma nimepidi · Tekib 2 kunstikeskust:Itaalia(Firenze, Rooma ja Veneetsia) ja Madalmaad · Iseloomustab:realistliku ja looduslähedase käsitusviisi kasutuselevõtt, tunti anatoomia ja perspektiivi reegleid, skulptuur muutub iseseisvaks · Seinamaali kõrval hakkab arenema tahvelmaal · Endiselt domineerib religioosne ainestik, luuakse antiigist elurõõmsamaid teoseid Reness...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanss

Renessanss iseloomustus/etapid *Linnakultuuri edenemine Itaalias- kujunesid linnriigid, kes kasutasid piiri kaitseks ka palgasõdureid, rahamajanduse edenemine- Firenze *Vastandumine keskajale- gootika ja renessansi vahel polnud kindlat piiri, tekkis eneseteadvus( uue ajastu algus) *Antiigi tundmaõppimine- F.Petrarca kirjutas 14.saj, et pimedus hakkab taanduma (antiikaja taassünd), õpiti tundma antiikaja kunsti, kirjandust, filosoofiat ja igapäevaelu. *Humansim- on peetud renessansliku maailmavaate teljeks (suurim väärtus on isiksuse vaba areng) *Renessanslik moraal- eesmärgi ja vahendite suhe. Rüütlimoraal- vahendid väga olulised. Renessansi inimene ei valinud vahendeid, et oma eesmärke saavutada. Hinnati ihulikkust- riietus tõstis esile kehavorme ja jäsemeid. *Ristiusu kirik ja usupaganlus- antiikaja paganluse matkimine ei tekitanud üldjuhul konflikte katoliku kirikuga, tihti oli kirik leplik ilmalikkude avalduste suhtes. *Usuplatonism...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
75 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Renessanss ja barokk

· Piltidel õpetlik-moraliseeriv tähendus · Hingeelu avamine · Tahvelmaali osatähtsus · Õlivärvide kasutamine · Realistlikum, maalähedasem · Kujutati tavalisi inimesi Jan van Eyck 1390-1441 · Õlimaali väidetavalt esimene kasutusele võtja · ,,Genti altar" (koos venna Hubertiga)- peenmaalitehnika · ,,Kantsler Rolini madonna" · ,,Arnolfini abielupaar"- ilmalik teos, sümboolika Rogier van der Weyden 1400-1464 · Dramaatilised tunded · ,,Kristuse ristilt võtmine"- haaravalt traagilised miimika ja kehakeel. Hugo van der Goes 1440-1482 · ,,Portinari altar"- jõuavad itaaliasse madalmaade peenmaali tehnika ja madalmaalid Hieronymus Bosch 1450-1516 · Inimene- armetu ja loomalik · Altarimaalid. Paradiis(pattulangemine), maine elu pattudega, põrgu · Inspireerinud 20. saj sürrealiste(Viiralt, Salvador Dali) · ,,Lõbude aed" 16. saj

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
206 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renesanss

Vydt) ­ väliskülje alumises osas van Vydti ja ta naise kujutamine, nende vahel ristija ja evangelist Johannes; keskne stseen ,,Talle kummardamine", taga märtrid, ees müstilised sümbolid; paremal apostlid, vasakul Kristuse eestvõitlejad; üleval Jumal, Neitsi Maarja ja Ristija Johannese vahel; esimesed peenmaalijad; Madonna pildid: Kantsler Rolini Madonna; portreed: Perekond Annalfini; Mees punase turbaniga; Van den Weyden ­ Brüsseli linnakunstnik, põhiteemaks Maarja elu ja Kristuse kannatused; anatoomiline kuj. polnud tähtis; Kristuse ristilt võtmine; tuntuim portree: Hertsog Charles Südi; Van der Goes ­ realist; mahlane maalitehnika; kuulsaim: Portinari altar (keskne stseen kuj. Jeesuslast, tiibadel Portinari ja tema naine); Van den Memling ­ mõjutatud Weydenist, õrnem, lüürilisem, kuulsaim: Dansiki Maarja kiriku altar, väga figuuririkas ­ viimne kohtupäev;

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Barokk, renessanss

RENESSANSS-14.saj lõpp-17.saj algus kodumaa ajalugu ''Pluto röövib Prosephine''- habemega mees hoiab väikest naist, 15.saj- vararenessanss protestantide, katoliiklaste võitlus koer 16.saj-kõrgrenessass hea/halb, pimedus/valgus ''Püha Teresa ekstaas''- naine tapab noolega meest Kunstnikud: Leonardo da Vinci, Michelangelo, Rafael ''4 ratsanikku''- hobused, segapundar, taevas ingel, sõda Maalikunst ja arhitektuur tõusevad arhitektuuri kõrvale ''Püha Jüri võitlus lohega''- lohesabad Maalikunst võrdväärsena. ''Püha Jerome''- mees laua taga, lõvi maas Carava...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanssi kunsti kokkuvõte

Jon von Eyck Vennad Eyckid (1390-1441). kuulsaim töö Genti altar ­ tellitud jõuka kodanluse Van Vydti poolt. Kinni- allpool alumises osas kujutatakse Van Vydti ja tema naist, ristija Johannes ja evangelist Johannes. Ülemisel pool- Maarja kuulutus. Lahti- alumine keskmine pilt ­ elukaev ja kõrval prohvetid, apostlid. Üleval keskel Jumalaisa , neitsi maarja, musitseerivad inglid , aadam ja eva. Hea portretist- ,, Arnolfinide perekond", ,, mees turbaniga" Van der Weyden ­ Brüsseli linnamaalija . Teda iseloomustab traagika- ,,kristuse ristilt võtmine" Van der Goes ­ 1430-1482. tegutses peamiselt Gentis. Kuulsaim töö portinari altar Hioanymous? Basch ­ 1450-1516. maaliliselt äärmiselt rikas, müstitsistlik. Norarist. Triptühhane? ( kolmeosaline pilt) ,,lõbude aed", ,, paradiis ja põrgu" Pieter Bruegel ­ pildid talupoja elust" sandid", ,,pimedad" Saksa renessanss maalikunstis renessanss elas läbi tõelise õitsengu, teerajajaks: K

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
12
doc

KUNST 15.-16. SAJANDIL

- nii ilus! JAN van EYCK (u. 1390-1441) Tegutses Phillippe Hea õuemaalijana, sooritas kaugeid reise, arvatavasti seeläbi tunneb ka lõunamaa taimi ja loomi (Talle kumardamise pilt). Säilinud on ulatuslik Paele altar (1436); peenmaali meistriteos on väike ,,Kantsler Rolini madonna", mis on hämmastav oma detailides ja värvikirkuses (osasid detaile on võimalik vaadelda ainult luubiga). Samavääriline teos on ka ,,Abielupaar Arnolfini portree" ­ täpsus ja sära. ROGIER van der WEYDEN (u. 1400-1464) Lõuna-Madalmaade koolkonna jõuliseim ja andekaim kunstnik. Ainestik Maarja elust ja Kristuse kannatusloost. Käsitlusviis dramaatiline, rahutu ja pateetiline. Van der Weydeni maalid on tõsised ja karged, täis sügavat ilmekust ja kohati meeleheiteni küündivat traagikat. ,,Kristuse ristilt võtmine" püüab valu ja kurbust iga tegelase näol ja liigutustes erinevalt väljendada. Tunnete loomutruu kujutamine, lihtne kahekihiline kompositsioon väldib ruumi sügavust.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Barokk, Manerism, Renessanss

2.Renessanss. Madalmaad 15-16.saj Madalmaade renessanssi areng oli kiirem kui Itaalias;põhiliselt tahvelmaalid,Maalitit isiklike kogemuste põhjal; tähtsal kohal olid gobeläänid Miniatuurmaalid (14-15-saj) Keskuseks Pariis; sealse maali koolkonna rajasid vennad Jan van Eyckja Hubert van Eyck. Ühine suur töö oli Genti altar(avatud tiibadega altar;puutahvel, mis on maalitud õliga; koosneb 12 tahvlist,millest 8 on kaetud maalingutega kahelt poolt) ,,Arnoflini ja tema naise portree" Jan van Eyck valdab väga hästi valguse kasutamist;maal on täis sümboleid; Peegel väljenadb puhtust;süütus; tunnistaja juuresolek; Küünallühter ; küünal- pulmaküünlana süüdati tavapäraselt vast abiellunute kodus Koer-truuduse sümbol ,,Kantsler Rolini Madonna" maalis peenmaali tehnikas Roger van der Weyden(altaripildid, püüdis väljendada tundeid ja emotsioone) ,,Neitsi ja Luukas" ,,Naise portree" 3.Madalmaade maalikunst Hieronymus Bosch(ei too esile peategelase maa...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiajalugu - renessanss

Milliseid võimalusi maalide kaudu? need andsid kunstnikule? Rotterdami Erasmuse portree, Henry VIII portree. Kasutati õlivärve, need kuivavad aeglasemalt ja nende segamine ning maalimine kihtidena võimaldab saada lõpmata palju värvivarjundeid. Võimalus tuua välja ülipeeneid detaile. 5. Kes olid esimesed 15. sajandi kunsti suurmeistrid Madalmaades? Jan van Eyck (Põhjas) ja Rogier van der Weyden (Flandrias). 15. MADALMAADE JA EESTI KUNST 16. SAJANDIL 6. Kus asub Genti altar? Millega see teos haarab vaatajaid? 1. Kirjelda olukorda Madalmaade poliitilises ja usuelus 16. saj.? Belgias, Gentli linna katedraalis. Peenemaalitehnika abil on muudetud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Kunsti mõisted - renessanss

Renessanss Renessanss sündis 15. sajandil Itaalias. Nimetus tuleneb itaaliakeelsest sõnast rinascita ja prantsusekeelsest sõnast renaissance, mis tähendaavad taassündi. Kolm kuulsat kunstnikku Itaalias: Leonardo da Vinci, Michelangelo ja Raffael. Leonardo di ser Piero da Vinci (1452-1519) - huvideringi kuulusid peaaegu kõik tolleaegsed teadused, samuti muusika ja kirjandus. Ta oli oma ajast väga palju ees, näiteks püüdis ta konstrueerida isegi lennuaparaati, temalt pärinevad ka esimesed jalgratta joonised samuti oli ta üks esimesi, kes söandas inimese keha tundmaõppimiseks ette võtta lahkamise. Töid: Leonardo da Vinci ­ "Püha Leonardo da Vinci - Leonardo da Vinci - Anna ja Madonna lapsega" "Madonna kaljukoopas" "Mona Lisa" (Louvre, Pariis) (Louvre, Pariis) (Louvre, Pariis) Leonardo da Vinci - "Püha õhtusöömaaeg" (Santa Maria delle Grazie kir...

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
7
docx

RENESSANSS

RENESSANSS Kus ja millal algas? Renessanss (prantsuse sõnast renaissance 'taassünd') oli Itaaliast alguse saanud ning 14.-16. sajandil väldanud periood Euroopa kultuuriloos. Ajastut iseloomustas eemaldumine religioonikesksetelt väärtustelt inimesekeskse maailmapildi suunas. Renessanss järgnes keskajale. Nimeta 3 kuulsamat kunstnikku Itaalias ja igalt kunstnikult 3-4 tööd. Leonardo da Vinci (Leonardo di ser Piero da Vinci) (15. aprill 1452 Itaalia, Anchiano ­ 2. mai 1519 Prantsusmaa, Cloux) oli Itaalia paljuõppinud teadlane, matemaatik, insener, leiutaja, anatoom, maalikunstnik, skulptor, arhitekt, botaanik, muusik ja kirjanik, renessansiajastu mitmekülgseim genius.Leonardo oli ja on peamiselt tuntud maalikunstnikuna. Kaks tema tööd, "Mona Lisa" ja "Püha õhtusöömaaeg" on kõige kuulsamad, reprodutseeritumad ning parodeeritumad portree ning religioosne maal läbi aegade. Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simo...

Kultuur-Kunst → Kunst
18 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Jaan Kangilaski "Kunstikultuuri ajalugu" peatükid 13-17

1Mis oli Madalmaade kunstnike peamiseks eesmärgiks? Inimeste hingeelu avamine. 1Kuhu oli mõeldud enamik Madalmaadel loodud maale? Jõukate kodanike koduseinetle 1Milliseid värve kasutati Madalmaades? Milliseid võimalusi need andsis kunstnikule? Õlivärvide kihtidena maalimine võimaldab saada lõpmatu arvu värvivarjundeid, samuti võimaldab edasianda ülipeeneid detaile. 1Kes olid esimesed 15.saj kunsti suurmeistrid Madalmaades? Jan van Eyck Põhjamaades, Rogier van der Weyden Flandrtias 1Kus asub Genti altar? Millega see teos haarab vaatajat? Belgias Genti linna katedraalis asuv tiibaltar haarab vaatajat värvisära ja detailipeensuse, loodusvormide rikkuse ja uuelaadse maailmanägemisega. 1Mida saab edasi anda värviperspektiiviga? Sügavusillusiooni (eespoolsed objektid on maalitud puhtamates ja soojemates toonides, tagaplaani aga murtud või külmades toonides) 1Millist sündmust kujutab Portinari altari kesktahvel? Karjaste kummardamist

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
136 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanss väljaspool itaaliat

Madalmaade renessanss 15.sajandil Jätkub hilisgootika õitseng nii skulptuuris kui arhitektuuris. Ei levi uuestisünni teooriad. Erines Itaaliast iseseivuse puudumise tõttu, kuulus hispaaniale (kunstiga anti edasi rahvuslikkust, majanduslikult kiire areng ­ linnakodanluse rikkus). Kunsti tellisid linnakodanikud, ehk siis kunstnikud olid linnakodanluse teenistuses. Ei otsita ideaalproportsioone antiigist. Kunst oli väga maalähedane. Tähtsal kohal inimeste võrdsus ja õigus. Levivad ketserlikud ideed ja seega usulised pildid on olmelisemad ja õpetlikud. Palju on moraalitsemist, inimese hingeelu on oluline, keha on teisejärguline. Puudub itaalialik toretsemine ja elegants. Esimesel kohal on hingeelu avamine. Tõuseb tahvelmaali osatähtsus, kunst on privaatne ja kuulub kodanlusele. Itaallastel on ranged matemaatilised reeglid, Madalmaade kunstnikud lähtuvad kogemusest. Madalmaade kunstnikud kasutavad kogu 15.sajandi õlivärve- eredamad värvid ja...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Ristija Johannes

Väga kaua ei olnud neil last. Juhtus aga ime: Eliisabet tõi kõrges vanuses ilmale poisslapse, kellele isa pani nimeks Johannes, see tähendab "Jumala heldus". Veelgi suurem ime on selle evangelisti teoses see, et Eliisabet ja Jeesuse ema Maarja olid tuttavad, vaata et sugulasedki, ja kohtusid hetkel, kui mõlemad olid lapseootel. Ülejäänud kolm evangelisti ei tea sellest seigast midagi. Elasid ju need naised üksteisest väga kaugel! Rogier van den Weyden. Maarja külastus. (Visitation.). Kunstimuuseum, Leipzig. Raffael. Madonna roheluses. Kunstiajaloo Muuseum, Viin.. Maailmamuuseumides ringi uidates võite tihti kohata taieseid, mis kannavad pealkirja MAARJA KÜLASKÄIK (ingl. ja pr. k. ­ VISITATION). Sellistel piltidele näeme Maarjat kohtumas Ristija Johannest ootava Eliisabetiga. Luuka evangeeliumis on Maarja külaskäigust kirjas nii: Neil päevil asus Maarja teele ja ruttas mäestikku Juuda linna ja tuli Sakariase kotta ning

Teoloogia → Usuõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kunstiajaloo Ajatelg

käsitluslaad, ilmekuse ja tundeelu väljendamine. Ainult tahvelmaal, ainult õlivärvid - Hubert van Eyck, Jan van Eyck, Rogier van 15. saj Vararenessanss Madalmaad ülipeened detailid. Õhuperspektiiv. Looduse kujutamisel pole rangeid skeeme. Taust der Weyden, Hugo van der Goes, Dirk Bouts, ja tegevus ühendatud, loodunähtused joonistuslikult realistlikud, suur Hieronymus Bosch, Pieter Bruegel vanem. värvivarjundirikkus ja säravad toonid. Maailma objektiivne, tõetruu kujutamine, ruumisügavuse illusioon, looduslähedane

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
127 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kunstiajalugu - renessanss

31.10.2012 · Michelangelo- Pidi koosnema 40 kujust(Julius II hauamonument) ja olema kahekorruseline, lõpuks valmis 40 a hiljem, ainult 3 kujudest oli tema enda tehtud. Mooses on üks kuulsam kuju. Oma elu lõpul tegi ta teise pieta Firenze toomkiriku jaoks. Kuulsaim skulptuur on 5m kõrgune Taaveti marmorfiguur algselt palazzo Vecchio ette mõeldud. · Renessanss Prantsusmaal: Nii nagu arhitektuuris kujunes Prantsusmaal välja omalaadne ehk prantsaslik stiil. Tuntuimad skulptorid olid: · Colombe(1430-1513)- Francois? II hauamonument, sarkofaagi nurkades allegoorilist voorusefiguuri. Burgundia hertsogi Philipp Ilusa büst · Richier(1500-1567)- Rene de Chalons'i hauamonument. · Itaalia renessansi mõjud hakkasid tulema peale 1530. aastat. Põhiline Fontainebleau lossi kaunistamine. Kuulsaimaid olid veel Goujon(u1510-1568)- süütute kaevu reljeefid (Pariisis) Kreeka eeskujul kujuta...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Kunstiajalugu: Madalmaade renessanss-moodne kunst

Testamendist, altari (tiivad lahti) alumise osa keskne pilt kujutas talle kummardamist, keskel on müstiline elukaev, tagaplaanil on kohale ruttavad inglid ja märtrid, ees kahel pool pühakud prohvetid ja filosoofid, vasakul Kristuse eest võitlejad, paremal pool apostlid ja kirikuisad. Üleval väljast sissepoole, Aadam ja Eeva, musitseerivad inglid, Neitsi Maarja, ristija Johannes, Jumal „kantsler Roiini madonna” mingi perekonna portree van der Weyden 1399-1464, oli Brüsseli linnamaalija, „Kristuse ristiltvõtmine”, altari maal viimse kohtupäeva stseen Memling 1430-1494, portretist, van der Goes 1440-1482 „Portinari altar” mille keskne pilt on Jeesuslapse kummardamine, Bosch u 1450-1516, äärmiselt omanäoline kunstnik, tema pildid reedavad head teoloogilist haridust, sürrealistlikud, moralist, oli see kes suhtus inimkonna pahedesse väga kriitiliselt, on teinud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunst: Vara- ja kõrgrenesanss, barokk

VARARENESSANSS 15. sajandi alguse arhitektuuris toimus üsna järsk murrang, mis oli seotud eelkõige arhitekti ja skulptori PILIPPO BRUNELLESCHI (1377-1446) nimega. Tema kavandatud kuppel Firenze toomkiriku nelitise kohal sai eeskujuks teistele itaalia arhitektidele. Juba puht tehnilises mõttes oli see hiilgav ja originaalne saavutus. Veel enne oli Brunelleschi kavandanud esimese tõeliselt renessanssliku hoone, Firenze Leidlaste kodu, mille fassaadi ilmestab peenetele korintose stiilis sammastele toetuv kaaristu. 15. sajandil oli renessansskunsti tähtsamaks keskuseks Firenze. Rikastunud patriitsideperekonnad lasid endale püstitada paleesid (itaalia k. palazzo), mille põhjal võibki kõige paremini jälgida itaalia vararenessansi arhitektuuri arengut. Palazzod olid kolmekorruselised, neljast tiivast koosnevad ehitised nelinurkse siseõuega. Katus oli neil madal, nii et seda peaaegu tänavale ei paistnudki. Vanimad palazzod on raskepäras...

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Kunstiajaloo ajatabel

võõras, esiplaanil inimeste võrdsus ja õiglus, Vennad Hubert van Eyck (1370-1426) veendumis inimeste patususest ja tühisusest, ja Jan van Eyck (1390-1441) inimest ei peetud maailma keskpunktiks, Rogier van der Weyden ( 1400-1464) tahvelmaal, ideaalne ilu võõras, inimese hingeelu Hugo van der Goes ( 1430/40-1482) avamine, ilmekuse ja tundeelu intensiivne Dirk Bouts vanem ( 1415-1475) väljendumine, peen ja realistlik käsituslaad, Hans Memling ( u.1433-1493)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
99 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Renessanss

Vasakul tiival ratsanikud (Kristuse eest võitlejad), paremal pool apostlid ja kirikuisad. Üleval Jumal-isa, Neitsi Maarja, ristija Johannes. Kõrval musitseerivad inglid, päris tiibadel alasti Aadam ja Eeva. Jan Van Eyckist sai Burgundia hertsogi õuemaalija, kes viimase ülesandel teostas reise ka eksootilistesse kohtadesse. Kuulub peenmaalijate hulka (detailide rohke). ,,Kantsler Rolini madonna". Portreedest kuulsaim abielupaar Arnolfini portree, ,,Mees punase turbaniga". Rogier Van Der WEYDEN (1400-1464), kellest sai Brüsseli linnamaalija. Loomingu põhiosa moodustasid kujutused Maarja elust ja Kristuse kannatusloost. ,,Kristuse ristilt võtmine", võimas tiibaltar viimse kohtupäeva stseeniga. Oli hinnatud portretist, Burgundia hertsog Charles Südi portree. Van der GOES (1430-1482) oli rangem nii figuurides kui kompositsioonis. Kuulsam Portinari altar, mille tiibadel tellija oma naisega, kuid põhipilt on Kristuslapse kummardamine. Temalt õppisid Itaalia meistrid.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kunstiajalugu

Tema kuulsamaid teoseid on kenti altar mille ta maalis oma vennaga. 1432. Ta oskab värve nii käsitleda et nad oleksid hästi säravad, hõõguvad. Teine tema üks tuntumaid maale on ,,Arnolfili abielupaar" mis tundub algselt olevat ilmalik maal, aga tegelikult on mitme detailiga, sümboliga, vihjatud abielu pühalikkusele. Seda võib ka võtta kui usulist maali. Kujutatud on itaalia kaupmehe abiellumist. Taha peeglisse on ta maalinud ennast ka van der Weyden teda huvitavad dramaatliset tnded, nende väljendamine teostel. Suurteosteks on kristuse ristilt võtmine, kus püüab miimikaga edasi anda kogu seda traagikat. Van der Goes Tema suurteoseks on ,,Portinari altar." Kaupmees tellis omale altari ja kaupmehe nimi oli Portinar. Kui see 1483 a, firenzesse jõudis, oli suur sensatsioon, sest itaallased nägid esmakordselt nii peenmaali. Samuti hämmastas neid kummaline inimese käsitlus ja lähenemine usuteemadele.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Konspekt

Kunsti Konspekt 2007 Kaur Peri TPT PA-07A Sisukord Arhitektuur........................................................................................................................................6 Ürgaja kunst......................................................................................................................................7 Mesopotaamia kunst......................................................................................................................... 7 Egiptus.............................................................................................................................................. 8 Kordamisküsimused..................................................................................................................... 9 Kreeka kunst......................

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
263 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Romaani stiilist Flandria kunstini

seetõttu puudus ka ilustamine ja idealiseerimine Tähtsad olid tahvelmaalid, seinamaal kaob Kasutusele võeti ka õlivärvid JAN VAN EYCK, HUBERT VAN EYCK · Genti altar, peenmaalitehnikas, 24 pilditahvlit, tagaküljel vähesed puuskulptuurid, polnud järjekindel tsentraalperspektiivis, küll aga värviperspektiivis · Ilmaliku kunsti väljendas Arnolfilni abielupaar, portree, kus kujutas läbi peegli ka iseennast · Madonna kantsler Roliniga ROGIER VAN DER WEYDEN · Suurteos ,,Kristuse ristilt võtmine" ­ dramaatiline tunnete väljendus ja värvide kooskõla · Naise portree HUGO VAN DER GOES · Portinari altar Firenzes ­ peenmaal, õlivärvide kasutus nt. ,,Karjaste kummardamine" HIERONYMOS BOSCH · Fantastiline kunst · 3-osalised altarimaalid ­ vasak Eedeni aed nt. ,,Lõbude aed", parem Põrgu nt. ,,Püha Antoniuse kiusamine" · Olustikumaalid ,,Kadunud poeg", ,,Narrilaev" 16

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
30
pdf

Kaheksakanna kui populaarse ornamendi tähendus Eestis läbi aegade

Samas tähistab kaheksakand ka Kristuse sündi kuulutavat Petlemma tähte.19 Eesti sakraalses kunstis on kaheksakand levinud kirikute kaunistamisel, näiteks Saarema Karja kiriku laemaalidel. Kaheksakanda kasutas ka 15. sajandi Tallinna kunstnik Michel Sittow oma teosel «Madonna lapsega», kus seda on kujutatud vaibal Jeesuslapse all (vt ka pilt 3 ja 4). Kunstnik on ühendanud Kristuse tuleviku (ülestõusu) tema lapseeaga. Ka teised kunstnikud, näiteks Jan van Eyck, Rogier van der Weyden, Carlo Crivelli, on kasutanud sarnase teemaga teosel kaheksakanda. Eesti rahvakunstis omab kaheksakand koidutähe tähendust pruudipõlledel ja veimevaka kaantel, kus sümboliseerib samuti uue aja ehk abikaasaks olemise algust. 20 Pilt 3.M.Sittow «Madonna lapsega»20 Pilt 4.Kaheksakand samal maalil20 2.3. Kaheksakand tänapäeval Arvatavasti võib ka tänapäeval pidada kaheksakanda kõige populaarsemaks ornamendiks.

Ajalugu → Käsitöö
12 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Kunstiajalugu 13-18 sajand

Ülemistel külgtahvlitel Aadam ja Eeva kujutatud alasti, neid kujatud talupojatüüpidena Jan van Eycki portreemaalidest tuntumad Madonna kantsler Roliniga ja Arnofini abielupaar Madonna lisati kantsleri portreele et anda kantsleri isikule suuremat tähtsust Tagaplaanil ka antiiksed kaared Madalmaades tekib huvi reaalse maastiku vastu Seal tekib maastikumaal omaette zanrina Adolfini abielupaar on väikese mõõduga, peenmaali tehnika Rogier van der Weyden Tegutsenud ka Burgundia õukonnakunstnikuna Tuntum teos on suur tiibaltar Kristuse ristilt võtmine külgtahud on hävinud Hoitakse Madridis Sellest kesktahvlist on kujunenud mitmeks sajandiks Madalmaadel ja Saksamaal suur eeskuju korratute gruppide maalimisega Portinani altar See tiibaltarist koosneb kolmest tahvlist Erksad värvid H. Bosch Kuulsaim madalmaade kunstnik, looming jääb 15.-16.sajandi vahetusse

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
105 allalaadimist
thumbnail
12
doc

11. klassi õpiku küsimuste vastused

Kuhu oli mõeldud enamik Madalmaade loodud maale? Jõukate elanike koduseintele, privaatselt ja lähedalt silmitsemiseks. 4. Milliseid värve kasutati Madalmaades? Milliseid võimalusi need andsid kunstnikule? Kasutati õlivärve, need kuivavad aeglasemalt ja nende segamine ning maalimine kihtidena võimaldab saada lõpmata palju värvivarjundeid. Võimalus tuua välja ülipeeneid detaile. 5. Kes olid esimesed 15. sajandi kunsti suurmeistrid Madalmaades? Jan van Eyck (Põhjas) ja Rogier van der Weyden (Flandrias). 6. Kus asub Genti altar? Millega see teos haarab vaatajaid? Belgias, Gentli linna katedraalis. Peenemaalitehnika abil on muudetud piiblistseenid käegakatsutavalt reaalseks ja elavaks. Värvid säravad ja sisemiselt hõõguvad. 7. Mida saab edasi anda värviperspektiiviga? Värvide abill saab luua sügavusillusiooni, eespoolsed objektid puhtamates ja soojemates toonides ning tagaplaan murtud või külmemates toonides. 8. Millist sündmust kujutab Portinari altari kesktahvel?

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
32
docx

MADALMAADE KUNSTI LÄTTED. BURGUNDIA, PARIIS, WESTFAAL, REINIMAA, TŠEHHIMAA

(1443-1472)– tegu on puhtalt flaami koolkonnaga, mille peamiseks keskuseks on Brugge. Samal ajal tekkis ka Lõuna-Madalmaades oma koolkond, mille keskuseks oli Tournai. Selle kuulsaimateks esindajateks olid Flémalle’i meister, kelle tööd identsed Robert Campini (1378- 1444) omadega. Campin oli hea kolorist ja peenmaalija, hea siseruumide kujutamisel. Lõuna- Madalmaade tuntuimaks meistriks oli aga Rogier van der Weyden (1400-1464), kes rikastas Madalmaade kunsti uute vormide ja dramaatilisema sisuga. Tema kuulsaimateks töödeks on 1438. aasta „Kristuse ristilt võtmine“ ja 1446 valminud „Viimne kohtupäev“ Hospice de 5 Beaune’is Dijoni lähedal, kuid ta on kujutanud ka portreid ja mõjutanud oma tööga paljusid Madalmaade ja saksa kunstnikke. (Vaga 2004: 456)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Renessanss - periodiseering, maalid ja kunstnikud

Renessanss 14. saj. FRECENTO ­ eelrenessanss 15. saj. QUATTROCENTO ­ vararenessanss 16. saj. CINQUECENTO ­ kõrgrenessanss Hakkab arenema kapitalism, kaubandus, manufaktuurid. Kujuneb linnakodanlus. Selle aja mõtlejad, nn. humanistid, toetusid elurõõmsale antiikkultuurile. Inimesed olid sel ajal teadushimulised, uurijad, avastajad. Ideaaliks oli mitmekülgne harmooniline inimene, kes hindas maiseid väärtusi, oli teotahteline, teda hinnati omaduste, mitte päritolu järgi. Mõned uuendused 15. saj. loobuti gooti kirjast, võeti kasutusele antiikva, mis lähtub Rooma kapiteelkirjast+väiketähed. Tänapäeva trükikiri. Leiutati graafika, paljundustehnikad: puu- ja vaselõige, söövitus. Mängukaardid jne. Levis kirjaoskus(raamatud trükis)' Haridusel oli humanistlik sisu. Tüdrukud said ka haridust. Majad, mööbel muutusid mugavamaks, tubades enam valgust. Kombeõpetus(nuga, kahvel, t...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Konspekt

saanud seetõttu, et ta käsitleb väga hästi valgust. Koer on truuduse sümbol, üksiks pulmaküünal põleb, peegel tähendab tunnistaja juuresolekut, süütust ja puhtust, peegli ümber oleval raamil on stseenid kristuse elukäigust · "Kantsler Rolini madonna" on peenmaalitehnika maal · "Püha Ivo" portree · "Neitsi ja Luukas" · Naise portree Genti altar · Rogier van der Weyden (1400-1464) · sügavalt usklik · on teinud altaripilte ja väärikaid portreesid · püüdis väljendada tundeid ja emotsioone Hieronymus Bosck (1450-1516) · tema oomingus on segu reaalsusest ja fantastikast · maalidel on palju figuure, ei too esile peategelasi · oma töödel kujutas ta valel teel olevat maailma, kurjust, pahesid ja patte · taustaks meisterlik maastik · "Lõbude aed" kolmeosaline maal - kummalised tegelased kummalistes

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
135 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Kunstiõpetuse konspekt

Tallinna Polütehnikum Kunstiõpetuse konspekt Õpilane: **** Õpetaja: **** Tallinn 2008 Mis on kunst? Üks paljudest definitsioonidest ütleb, et kunst on inimtegevuse eriline loom, milles maailma kunstiline tunnetamine on orgaaniliselt seotud loomisega ilu seaduste järgi. Kunst jäädvustab elu selle esteetilises mitmekesisuses. Kunsti vaimne ja peegeldav iseloom on tema tähtis erijoon, mis eristab kunstiloomingut materjaltootlikust tegevusest. Ilma subjektiivse esteedilishinnagulise maailmasuhtumise väljendamiseta, ei saa olla täisväärtuslikku kunstiteost. Näiteks mis teeb fotograafia kunstiks? See et fotograaf mitte ainult ei peegelda nähtusi ja nende väärtusi, vaid väljendab ka oma suhtumist sellesse mida ta fotografeerib. Erinevates kunstiliikides on oma konkreetne meeleline ilme, mis on tingitud antud k...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
165 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun