Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"stijl" - 55 õppematerjali

thumbnail
8
pptx

De Stijl

,,De Stijl" Remo ja Jürgen Algus Sai alguse 1917. a. Hollandis Alguses oli selle nimeline ajakiri Ajakirja ümber hakkas koonduma samanimeline rühmitus kunstnikke, arhitekte ja disainereid. ,,De Stijl" Loodusvormid taandada vormi algelementideks Värvid taandada põhivärvideks Algelemendid ­ sirgjoon, kuup, kolmnurk Ideaaliks neoplastitsism ­ 3d vormi muutmine 2d-ks Liikmed Maalikunstnik Piet Mondrian Arhitekt Theo van Doesburg Arhitekt Gerrit Thomas Rietveld Pieter Oud Henri Petrus Berlage Gerrit Rietveld El Lissitsky The Rietveld Schröder House Muutke teksti laade Teine tase Kolmas tase Neljas tase Viies tase Punane ja sinine tool autor Gerrit Rietveld 1917 Muutke teksti laade Teine tase ...

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
103
doc

Kunstiajaloo kokkuvõte

20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST ­ arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ­ ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hin...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
62 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kaasaegne arhitektuur Klassitsism-Postmodernism

Kodutöö nr 1 1. Esimesed linnalised asulad. Kus ja millal tekkisid? Nimeta ja iseloomusta lühidalt. Linnade tekkimine sai võimalikuks alles majanduse kasvamisega, mis toimus umbes 4.-3.- aastatuhandel eKr. sest siis hakkas niisutuspõllundus intensiivselt arenema klimaatiliselt kõige sobivamates tingimustes 40 ja 23 paralleeli vahel, soodustas majanduse ja kaubanduse arengut, need aga omakorda andsid tõuke linnade ehitamiseks. Esimesed linnad tekkisid Egiptuses Niiluse kallastel, Mesopotaamias Tigrise ja Eufrati äärsetel aladel, Hindustani poolsaarel Induse orus ning Hiinas Huanghe jõe lähistel. Kõige varasemad Mesopotaamia alade linnad olid rajatud kindla planeerimiskava kohaselt, mis määratles täpselt ära linna keskuse ja peatänavad, ülejäänud osa linnast kasvas ja arenes tõenäoliselt stiihiliselt. Tüüpiline oli tugevasti kindlustatud keskosa, mille keskmes paiknesid nii valitseja palee kui ka as...

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
10
docx

De Stijl’i maailmaparandamise püüdlused

sajandi algus oli muutuste ajastu algus. Uued tootmisvõimalused panid ka loomeinimesed teises suunas mõtlema. Kujunes välja masinaesteetika ning loobuti vanadest stiilidest – püüti kujundada uut nägemust maailmast. Oma jälje jättis sellesse ka Esimene maailmasõda, mille vastu paljud kunstnikerühmitused püüdsid just oma ideedega sõdida. Üheks värvikamaks sajandi alguse kunstnike rühmituseks võib pidada De Stijl’i. Essees üritan selgusele jõuda, kas ja kui palju De Stijl mõjutas oma ideedega 20.sajandi alguse kunsti ja disaini valdkonda. De Stijl’i liikumise algatajaks Leidenis oli maalija, kunstnik ja arhitekt Theo van Doesurg (1883-1931). Järgnevail aastail kogunes väljaande ümber suurem avangardsete vaadetega loovisikute seltskond. Neist kõige äärmuslikum ja enim kuulsust kogunud oli ehk Piet Mondrian, järgnesid Vilamos Huszar ja Jacobus Johannes Pieter Oud, luuletaja Antony

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

Funktsionalism ja konstruktivism 1920

Corbusier- tuntumad ehitised · ÜRO peakorter New · Ronchampi kabel Yorkis Corbusier. Villa Savoye Konstruktivism · Kunst ei pea kujutama elu, vaid looma uusi vorme ja ehitama uut elukeskkonda · Levis läände · Tähistab abstraktse kunsti variante · Tekkis ajakiri "De Stijl" · Vene tuntumad konstruktivistid: V. Tatlin; A.Rodtsenko; E; Lissitzky Vladimir Tatlin · III Internatsionaali monumendi makett. Puit, teras, klaas. De Stijl · Asutati Hollandis 1917a, ajakiri "De Stijl" · Ümber koondus kunstnikke,arhitekte ja disainereid( Mondrian, Doesburg, Rietveld · Kõiki ühendas veendumus, et eksisteerivad lihtsad ja selged ilureeglid. · Põlgasid dekoreerimist · individualism Piet Mondrian · Kompositsioon 2, · Tableau 2 1922a Punane, sinine, kollane Theo van Doesburg · Kompositsioon XVI Gerrit Thomas Rietveld · Punane ja sinine tool (1917)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Piet modrian

PIET CORNELI S MONDRI AN (07.03.1872 ­ 01.02.1944) Marta Babenjuk ELUKÄIK * Sündis Amersfoortis * Pere oli Kalvinistlikku usku * Oli lummatud teosoofiast * Piet'i isa toetas poega tema valikutes. * Maalimises oli 5 perioodi * 1. näitus kahest maalist oli 1890 aastal. TÖÖKÄIK * Alg ja põhikoolis koolis õppis vabakäe joonistust. * Õppis Amsterdami Kuninglikus Akadeemias 1892 kuni 1895 aastani * Elas Hollandis, Pariisis, Londonis ja New York'is. * Andis ma maalimise eratunde * Asutas ajakirja "De stijl", (Stiil) * Radikaalne samm kubismist geomeetrilisse abstraktsionismi. * Eesmärgiks oli maalides kaotada reaalsed kujundid * Suurel hulgal kirjutas artikleid kunstist, oli väljendusrikas kirjutaja 1. PERIOOD NATURALISM (1895 1905) * Maalib palju maastikku, ehitisi, kirikuid ja koduloomi ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Piet Mondrian

PIET CORNELIS MONDRIAN (07.03.1872 ­ 01.02.1944) ELUKÄIK * Sündis Amersfoortis * Pere oli Kalvinistlikku usku * Oli lummatud teosoofiast * Piet'i isa toetas poega tema valikutes. * Maalimises oli 5 perioodi * 1. näitus kahest maalist oli 1890 aastal. TÖÖKÄIK * Alg- ja põhikoolis koolis õppis vabakäe joonistust. * Õppis Amsterdami Kuninglikus Akadeemias 1892 kuni 1895 aastani * Elas Hollandis, Pariisis, Londonis ja New York'is. * Andis maa maalimise eratunde * Asutas ajakirja "De stijl", (Stiil) * Radikaalne samm kubismist geomeetrilisse abstraktsionismi. * Eesmärgiks oli maalides kaotada reaalsed kujundid * Suurel hulgal kirjutas artikleid kunstist, oli väljendusrikas kirjutaja Rühmitused Jan Tooropi kunstnike kogukond 1909 liitus usklikku kogukonnaga 1910 sai temast kunsti kogukonna ja kohtu täiskohaga liige. 1. PERIO...

Kultuur-Kunst → Kunst
9 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Konstruktivism

aastal Hollandis rühmitus "De Stijl". · Neid juhtis uus moodsa kunsti filosoofia, kõigist liialdustest vaba kunst puhta geomeetrilise vormi kaudu. · Rühmituse liikmed olid: · Piet Mondrian (teooria ja geomeetrilised maalid) · Theo van Doesburg (teooria, geomeetrilised maalid, arhitektoonid, tüpograafia) · Gerrit Rietveld (arhitektuur, mööblidisain) · George Vantongerloo (skulptuur) · J.J. Pieter Oud, Robert Van´t Hoff (arhitektuur) De Stijl · Mondrian ja van Doesburg asutasid 1917 rühmituse "De Stijl" ning panid aluse uuele stiilile. · Oma ideede levitamiseks andis van Doesburg välja ka ajakirja "De Stijl" (1917-1931). " · "De Stijli" ideoloogiliseks eesmärgiks oli luua täiesti objektiivset kunsti. · Nad nägid vajadust kogu ühiskonda ja kunsti ümber kujundada, igasugune subjektiivne alge tuli kunstist armutult välja rookida.

Filmikunst → Disainiajalugu
187 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Piet Mondrian

Piet Mondrian Richard Riispere 12b Elulugu Pieter Cornelis Mondrian sündis 7. märtsil 1872 Amersvoorti linnas Hollandis. Ta elas seal oma esimesed 8 aastat. Mondrianil oli kaks venda ja üks õde, neljast lapsest oli ta vanuselt teine. Isa Pieter Cornelis Sr. oli algkooli direktor ning oli ka amatöörist maalikunstnik ning joonestaja. Mondriani onu Frits Mondrian oli iseõppinud maalikunstnik, eriti huvitus tema töödest vene õukond. Enne 1912 aastat oli ta nimi tegelikult Mondriaan, aga Piet muutis oma nime Mondrianiks, kuna ta ei soovinud, et teda aetakse segamini tema onu Fritsiga. Mondrianide perekond oli kalvinistlikku usku, nad olid väga artistlikud: maalisid ja musitseerisid. Juba varases lapsepõlves avaldus Pieti andekus maalimises. Nii isa kui ka onu õpetasid talle maalikunsti tehnikat. Teismelise eas hariti Mondriani põhjalikult maalikunstis ja ta õ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Abstraktsionism küsimused vastused

Piet Mondrian, "Kompositsioon punase, kollase, sinise ja mustaga", 1921, Gemeentemuseum Den Haag Alates 1920. aastaist maalis ta kuulsaks saanud rangelt geomeetrilisi teoseid, mida nimetatakse neoplastitsistlikeks. Need koosnevad põhivärvides maalitud ristkülikutest, mis on eraldatud mustade vahejoontega. Hiljem varieeris Mondrian oma värvikasutust rohkem. Mondrian oli ka kunstiteoreetik ning kunstnike rühmituse De Stijl kaasasutaja. 2. Pane kirja viis tema tuntumat tööd. "Broadway Boogie Woogie" "Trafalgar Square" „Punane puu“ „Hall puu“ „View from the Dunes with Beach and Piers, Domburg“ 3. Selgita, miks loetakse Sinu valitud kunstnikku abstraktsionistiks? Piet Mondrian on üks abstraktse kunsti tähtsamaid esindajaid.

Kultuur-Kunst → teaduslikku uurimistöö...
2 allalaadimist
thumbnail
62
pptx

Funktsionalism ja konstruktivism

http://www.dieselpunks.org/profiles/blogs/tatlins-tower-a V. Tatlin mp-flyer III Internatsionaali monumendi Monument pidi ehitatama tänapäeva Peterburgi makett (teras, klaas, puit) 1919-1920 https://en.wikipedia.org/wiki/El_Lissitzky#/media/File:EL-LISITZKY-OGONY OK-1.jpg El Lissitzky “OGONYOK” (trükipood) Moskvas (1932) Konstruktivism Hollandis • 1917. a asutati Hollandis ajakiri De Stijl (Stiil) ning samanimeline kunstnike rühmitus, kuhu kuulusid: – maalikunstnik Piet Mondrian – maalikunstnik ja arhitekt Theo van Doesburg – arhitekt Gerrit Thomas Rietveld De Stijl • Uskusid, et eksisteerivad lihtsad ja selged ilureeglid, millele tuleb allutada kogu visuaalne keskkond • Põlgasid esemete, hoonete dekoreerimist • Kooskõla seisnes geomeetrilises abstraktsionismis, joonte ja vormi vahelises harmoonias

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

WHITE STRIPES

Fifth level Equipment 1964 JB Hutto Montgomery Airline 1950s Kay Hollowbody guitar Custom Gretch Rancher "Rita" Digitech Whammy IV Big Muff Pi Distortion Ludwig drum kit Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Studio albums The White Stripes - 1999 De Stijl - 2000 White Blood Cells - 2001 Elephant - 2003 Get Behind Me Satan - 2005 Icky Thump - 2007 Thank you for listening! Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level

Keeled → Inglise keel
4 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kunst ja disain

1. Milliste kunstiliikide hulka kuuluvad disain ja arhitektuur, mille poolest on need sarnased? Kuuluvad keskkonda kujutava kunsti hulka. Mõlemad on reaalsed, 3 dimensiooniga päriselu jaoks vajalikud. 2. Mille poolest erinevad teineteisest tarbekunst ja disain? Disain on rohkem masstoodangule. Kasutatakse palju masinaid. Tarbekunst on rohkem käsitööstuslikum, kasutatakse vähe masinaid. Ei ole masstoodang. On enamasti üksikud esemed. Disainil on tavaliselt rohkem esemeid. 3. Kes oli William Morris? Millised olid tema ideed, mille teostamisele ta pühendas oma energia ja varanduse? (lk 17-19) Inglise tekstiili disainer, luuletaja, kirjanik ja sotsiaalelutegelane. Ideid luua uut kunstide seintesse, asendada tahvelmaal monumentaal-dekoratiivse maaliga, mis oleks seotud ka sisekujundusega. Pühendus oma energia ja varanduse hääbuvate käsitöötraditsioonide taastamisele. 4. Milliseid kunstiliike mõjutas juugen...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
4
docx

20.saj alguse Kunst

19:36 Abstraktne kunst ­ ei ole mõistusepärast konstruktsiooni, tunnete väljendamine V. Kandinsky P.Klee Konstruktivism (Geomeetriine abstraktsionism) ­ sirged jooned, viis värvi, P.Mondrian ­ nähtav maailm on tegeliku maalima juhuslik pinnavirvendus K.Malevits ­ must ruut Rühmitus De Stijl ­ lihtsuses peitub ilu saladus Funktsionalism ­ uus arusaam inimese elukeskkonnast, esemete ja ehitiste vormid pidid lähtuma otstarbest. L.Conbusier Kunstikool Bauhaus ­ W.Gropius Ludwig Mies van der Rohe L. MoholyNagy Abstraktne ekspressionism ­ hoogsate pintslitõmmetega abstraktsed pildid J.Pollock F.Kline Dadaism ­ eesmärk lüüa väikekodanik lüüa tavaelust välja sokeerimise ja absurdi teel H.Arp M

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
69
pdf

Modernism

17.10.2011 Bauhaus ­ kunstikool, asutati 1919 Weimaris. Julgustas pigem funktsionaalsete kui kunstipäraste esemete massilist tootmist (odavus ja kättesaadavus). (1925--26) 3 17.10.2011 De Stijl ­ rõhutas sirgeid jooni, tasapindu, väliste kaunistuste puudumist. Schröderi maja on ideede parim tunnustus: nihutatavad seinad, lihtsad pinnad, selge värvikäsitlus. (Rietveld, 1924) Barcelona paviljon - Saksa paviljon maailmanäitusel (Mies van der Rohe, 1929) Less is more ­ materjalide ehtsus ja strukturaalne tervik 4 17.10.2011 5

Arhitektuur → Antiik mööbel ja...
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Arhitektuur-disain ja tarbekunst- Kontrolltöö

(lk 91 – 93) a) Konstruktivismi põhimõtteks oli, et kunst ei pea kujutama, vaid looma uusi vorme ja kujundeid elukeskkonda. b) Tekkis Venemaal pärast I maailmasõda c) Tähtsamad kunstnikud: V.Tatlin, A. Rodtšenko ja El Lissitzky 16) Millist rolli on kunstiajaloos mänginud ajakiri „De Stijl“? Kes olid selle ajakirja ümber koondunud kunstnikud ja millised olid nende taotlused loomingus? (lk 93-96)? a) 1917. aastal rajati Hollandi ajakiri De Stijl b) Ajakirja ümber koondunud kunstnikud: P.Mondrian, Doesburg ja G.T Rietveld, keda ühendas veendumus, et eksisteerivad lihtsad ja selged ilureegllid, põlati ehitiste ja esemete dekoreerimist 17) Mida tähendab Le Corbusier´lause: „Maja on elamise masin“. Milliste stiilidega on see arhitekt ajaloo lehekülgedele jõudnud? (lk 95 – 96, 138) a) „Maja on elamise masin“- Maja peab olema ehitatud nii, et kõik toimib nagu masinavärk

Kultuur-Kunst → Kunst
27 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Abstraktne kunst

Tallinn Nõmme Gümnaasium REFERAAT Abstraktne kunst Tallinn 2005 Abstraktsionism tuleneb ladinakeelsest sõnast abstractio mis tähendab eraldamist. Abstraktne on pilt või kuju siis, kui sellel pole võimalik ära tunda ühtegi objekti ümbritsevast keskkonnast. Kunst oli juba alates postimpressionistide loomingust liikunud järjest suuremate üldistuste poole. Nähtava maailma kujutamise vajadusest kunsti vabastanud fotograafia leiutamine 19. sajandi keskel. Foovide ja eriti kubistide loomingus oli säilinud küll side kujutatavaga, kuid järjest suuremaks kasvas motiivi üldistamine ja moonutamine vastavalt kunstniku tõekspidamistele ja ideedele. Võib öelda, et kunstnikud tegelesid maailma nägemise uuestileiutamisega, pöörates välise külje täpse jäljendamise asemel rohkem tähelepanu sisulistele küsimustele. 1910. aasta paiku olid mitmed kunstnikud üheaegselt jõudnud arusaamisele, et kunst ei peagi midagi äratu...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
281 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Pieter Cornelis Mondrian

Piet (Pieter Cornelis) Mondrian 7. märts 1872 ­ 1. veebruar 1944 Piet Mondrian Pieter Cornelis Mondrian sündis 7. märtsil 1872 Amersvoorti linnas Hollandis Isa oli amatöörist maalikunstnik ning joonestaja, onu oli iseõppinud maalikunstnik Väga artistlik perekond: maalisid ja musitseerisid Õppis Amsterdami Akadeemias (1892-1895) ja hakkas omal käel maalima Enamus tema varasematest töödest olid maastikupildid 1909. aastal alustas ta puude seeriate maalimist, milles ilmnes abstraktsionismi stiil 1909/1910 hakati teda pidama üheks Hollandi avant-garde juhiks, kuigi teda kriitiseeriti ka ajakirjanduses. 1910 sai temast kunsti kogukonna ja kohtu täiskohaga liige 1911 paljastati talle esimest korda kubistide Braque ja Picasso tööd ühel näitusel Amsterdamis 1912 kolis Pariisi, kus teda mõjutasid kubistid Piet Mondrian müüs oma maale Pariisis vähe, ag...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Funktsionalism ja kontruktivism

Õpetajate hulka kuulus palju nimekaid ja olulisi modernistlikke kunstnikke (Paul Klee, Vassili Kandinsky ja László Moholy-Nagy). 4 Ludwig Mies van der Rohe loomingust võiks mainida Stuttgardi elamunäituse jaoks valminud maju (1927) ja Tugendhati villat Brnos (1928-1930), mis on modernistliku arhitektuuri tõeline pärl. 1917. aastal asutati Hollandi kunstnikerühmitus de Stijl (Stiil), ka nende püüdlus oli puhas reaalsus. Asutajaliikmeid oli kokku 10, põhiteoreetikud olid Theo van Doesburg, Pieter Oud ning Piet Mondrian. Nende loodud vähestest hoonetest on kõige kuulsam Gerrit Thomas Rietveldi projekteeritud Schröderi maja Utrechtis, mis oli juba väga lähedal funktsionalistlikule arhitektuurile. Üks de Stijli asutajatest, J: J: P: Oud lõi suurepäraseid funktsionalistlike hoonete näiteid, nagu Kiefhoeki asula ja Hoek van Hollandi elamud.

Arhitektuur → Arhdektuuri ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
21
odp

KUNST, KIRJANDUS JA ARHITEKTUUR 20. SAJANDIL

jpg Eesti kirjanikud A. H. Tammsaare A. Adson A. Gailit K. Ristikivi F. Tuglas H. Runnel B. Alver J. Kaplinski M. Under J. Viiding K. Lepik P.-E. Rummo http://www.vanaraamat.ee/data/16022010790.jpg?raamat=Tode-ja-oigus-1-5 ARHITEKTUUR Struktualism L. H. Sullivan Konstruktivism F. L. Wright Formalism L. Miels van der Rohe Bauhaus C.-É. Jeanneret De stijl H. A. H. Aalto ( Le Brutalism Corbusier) Minimalism Wright, Fallingwater http://www.wright-house.com/frank-lloyd-wright/fallingwater-pictures/fallingwater-1.jpg Aalto, Baker House http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/fnart/fa267/20th/aalto002.jpg Jeanneret, Palace of Assembly Chandigarh http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/Palace_of_Assembly_Chandigarh_2006.jpg

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
119
doc

20 SAJANDI KUNST

20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST ­ arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ­ ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM Realistid muutsid lõpli...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
937 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Fovism

Põhjus:rühmituse Die Brücke kujunemine aeg1910 ,saksa nimetus:abstracio-eraldumine tunnused: Eesmärk:kunstniku siseelu rõhutatud kujutamine Tunnused: kombineeritakse punkti,jooni,pindu,värveteostel puudub eeskuju võeti Goghist ja Munchistjätkati romantismi seos ümbritseva loodusegapuhtad erksad värvid* traditsioonelihtsustati,moountati inimesi ja esemeidkasut rühmitused.Der Blaue Reiter-helesinine ratsanik;De Stijl * 2 teravaid värvikontraste või nn porist koloriitikuj kõike suunda:1.ekspressiivne abstraktsionism(kardinsky,macke)- dramaatilises valgusesinimesed on tihti jõhkra ja inetu väljendusid rahutute rütmide,värvide ja faktuuri kaudu; välimusega *Rühmitusse kuulusid:algataja Ludwig tasism-äärmuslik vorm(mõtlematu ja automaatne pritsimine) Kirchner; siis veel Karl Scmidt-Rotluff,Emil Nolde * Jackson Pollock 2

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
122 allalaadimist
thumbnail
4
doc

ABSTRAKTNE KUNST

ABSTRAKTNE KUNST. Alates postimpressionismist on kunstis looduse otsene kujutamine hakanud tahaplaanile jääma. Nähtava maailma jäljendajatest olid kunstiteosed muutunud omaette loominguks Siiski oli neis säilinud mingi side mõne loodusliku motiiviga, mida oli küll lihtsustatud ja moonutatud. Kubistide piltidest kadus äratuntav motiiv peaaegu täielikult. Seetõttu on loomulik, et 1910. aasta paiku jõudsid mitmed kunstnikud üksteisest sõltumatult teosteni, kus loobuti täiesti nähtava ümbruse imiteerimisest. Üsna paljusid kubistide teoseid võib pidada abstraktseteks s.o. sellisteks, kus pole võimalik ära tunda midagi meid ümbrit- sevast reaalsusest. Kuid kubistid ei püüdnud teadlikult abstraktseid teoseid luua. Abstraktsionismi rajajaks peetakse vene kunstnikku VASSILI KANDINSKYt (1866-1944). Tema arvates oli kunst oma otsustava loobumisega looduse jäljendamisest saavutanud põhimõtteliselt uue, vaimsema ja väärtuslikuma ta...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Klassikaline modernism

paviljonile ,,Niitja" 1912 ,,Tribuuniprojekt Leninile" 1920-24 ,,Suprematism TATLIN (Supremus no 56)"1916 ,,Reljeef" 1915 ,,Must ruut" 1923 POPOVA ,,Eskiis portreele" ,,Must rist" 1923 RODCHENKO ,,Trepid" 1930 DER STIJL T. van DOESBURG ,,Ruumikonstruktsioonid MONDRIAN ,,Naise pea"1917 5 ja 6"1918 ,,Kompositsioon v'rviga ,,Valmistumine A"1917 demonstratsiooniks" 1918 G.KLUCIS ,,Konstruktsioon" 1921 ,,Kompositsioon 13"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
52 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Abstraktne kunst

Abstraktne kunst 1. Tekkimise koht, levimine, olemus? Abstraktsionism tuleneb ladinakeelsest sõnast abstractio, mis tähendab eraldamist. Abstraktne on pilt või kuju siis, kui sellel pole võimalik ära tunda ühtegi objekti ümbritsevast keskkonnast. Alates postimpressionismist oli kunstis looduse otsene kujutamine hakanud vähehaaval tagaplaanile jääma. Nähtava maailma jäljendajatest olid kunstiteosed muutunud omaette loominguks. Neis oli säilinud mõte/side mõne loodusliku motiiviga, mida oli lihtsustatud, moonutatu, kuid neile veel ei vihjatud. Kubistide piltides kadus äratuntav motiiv peaaegu täiesti. 1910. aastal loobuti täielikut nähatava ümbruse imiteerimisest neid teoseid nimetatakse abstraskseteks.. Abstraktne kunst tekkis Saksamaal. Esimesena astus nn. nonfiguratiivse kunsti valda Vassili Kandinsky (1866 1944). Esimese tõuke olevat ta saanud kord oma ateljees tundmatut vaimustava värvid...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sürrealism ja funktsionalism (ülevaade)

1. Andre Breton otsis järjekindlamat ja positiivsemat tegevussuunda. 1924 nimetas andis ta oma arusaama sürrealismist: ,,puhas psüühiline automatism, mis sõnaliselt, kirjalikult või mõnel muul viisil väjlendab mõtte tõelisi käike, ilma mõistuse kontrollita ja arvestamata eetilisi, religioosseid, esteetilisi või muid selletaolisi kaalutlusi. 2. Sürrealismi üheks eesmärgiks oli elu ja kunsti piiri (ühiskonna reeglite) kahtlaseks muutmine või kaotamine. 3. Spontaansuses, alateadlike tungide väljendamises nägid nad vahendit inimese vabastamiseks mõistlikust nõudva ühiskonna survest. 4. Kirjanduses ja teatrikunstis püüdsid sürrealistid otsese spontaansuse abiga vabastada alateadlikke jõude ­ harrastati nt automaatset kirjutamist ja vabu assotssiatsioone. 5. Sakslane MAX ERNST tegi frotaaze (krobedalt pinnalt saadud jäljendid paberil, hõõrutud). 6. JOAN MIRO (katalaan, Hispaania) fantaasia- ja värviküllastest kujunditest arendas Miro hiljem d...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

20. sajandi I pool arhitektuuris

20 20. saj I poole arhitektuur Brit Helen Riisenberg Mihkel Sooba Modernism Funktsionalism Eesti! sajand Üldiseloomustus Moodsa ehituskunsti üks aluseid, vanade traditsioonide kadumine. "De Stijl", "Bauhaus" Walter Gropius, Le Corbusier', Wright, Kõik, mis hästi funktsioneerib, näeb ka ilus välja. Maja kui masin Purism ­ "geomeetria", "matemaatika" Üldiseloomustus Arhitektuuriliste kaunistuste vältimine, materjali värv ja faktuur oluline. Uued materjalid, konstruktsioonid ja proportsioonid. Orgaaniline modernism. Rõhk horisontaalsetel ja vertikaalsetel joontel. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Saksamaa, Wa...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
63 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Modernism ja funktsionalism maastikukujunduses

Modernism ja funktsionalism maastikuarhitektuuris u 1920-1960 Modernism- avangadistlik suund 20. Saja arhotektuuris, mis tekkis 1 MS ajal ja järel Saksamaal (Bauhaus); Pr- Le Corbusier; Holland_De Stijl); Venemaal (konstruktivistid) ,,vorm lähtub funktsioonist" ,,ilus on asi, mis on otstarbe kohane" 5 põhiprintsiipi: 1. Sihvakatele sammastele tõstetud maja 2. Katuseaeed (kaldkatuse loobumine)- katuseaed 3. Vaba põhiplaan 4. Lintaknad 5. Vaba fassaadikäsitlus Internatsionaalne- Rahvusvaheline- Mo-mo Rohe ,,less is more" Garret Eckbo- Am maastikuarhitekt Avaldumise maade kaupa: 1. Prantsusmaa 2. Sveits 3. Skandinaaviamaad Kolm suundumust: TÖÖKS!!!!!!! 1. Uute materjalide kasutamine.Väljapääsu otsiti ühelt poolt uutest materjalidest- betoon, klaas, metall, elektrivalgus, mille abil konstrueeriti ülidekoratiivsed, moodsale maalikunstile (kubism) lähenevaid pilt-maastikk...

Ökoloogia → Ökoloogia ja...
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Fovismi kokkuvõtev info

Fovism Fovismile pani alguse Henri Matisse'i ümber kogunenud mõttekaaslastest kunstnike grupp, mille esimene ühisnäitus toimus 1905. aasta Pariisi Sügissalongis [1]. Nime võlgnevad foovid kunstikriitik Louis Vauxcelles'i märkusele, kes arvas end olevat nende teoste keskel kui metsikute loomade seas (parmi les fauves)[2]. Foovid hülgasid pea täielikult senise kunsti põhitõed valguse ja varjuga modelleerimine, objektidele ainuomaste värvide kujutamine. Nende peaeesmärgiks sai mitte nähtavate asjade jäljendamine, vaid kunstniku enese tunnete ja meeleolude väljendamine. Eeskuju said nad Vincent van Goghi elamuslikest teostest. Foovid moodustasid üsna kindlapiirilise rühmituse, kes pidevalt omavahel suhtles ja kunstiprobleeme arutas. Sellest peale said ühesuguste veendumuste ja kujutamislaadiga kunstnike seltskonnad 20. sajandi kunstis üsna tavalisteks. Foovid püsisid suhteliselt ühtsena 1907. aastani, mil enamik senistest liikmetest haaras...

Kultuur-Kunst → Kunst
10 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Kunst II maailmasõja ajal

Kunst II maailmasõja ajal Abstraktne ekspressionism Taust Prantsusmaa okupeerimata osal suhtuti avangardismi halvasti Okupeeritud põhja- ja lääneosas ning Pariisis ei pööranud sakslased sellele erilist tähelepanu Paljudel avangardistidel õnnestus põgeneda USA-sse, peamiselt New Yorki P. Mondrian Tema NY-aegsed nn bugi sarja kompositsioonid olid varasemaga võrreldes rahulikkumad ja värvirikkad J. Pollock Jõudis 1947. a skandaalse kuulsuse toonud stiilini Ta lähtus ideest, et pilt on protsessi, automaatse või poolautomaatse tegevuse tulemus Oma töömeetodi reklaamis kutsub ta maali valmimist jälgima ajakirjanikud ja filmimehed Sellist kunstiteose valmimist publiku ees kutsutakse tegevusmaaliks (ka abstraktne ekspressionism) ja sellest kujunes omaette kunstisündmus. Paigutas suuremõõtmelised lõuendid seina najale või põrandale Ta eelistas maalida värvi pritsides või ti...

Kultuur-Kunst → Kunst
3 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Abstraktne kunst

Tallinna Saksa Gümnaasium GÜMNAASIUMIASTE Raul Hanson XII klass ABSTRAKTNE KUNST Referaat Juhendaja Tiina Treibold Tallinn 2009 Sisukord Sisukord........................................................................................................................................... 2 Abstraktsionismi teke.......................................................................................................................3 ,,Sinine ratsanik".............................................................................................................................. 3 Geomeetrline abstraktsionism..........................................................................................................3 Purism.............................................................................................................................................. 4 ,...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Styles in interior design

designs of Colin Chapman. The word was first used in English in the early 20th century to describe the Mensheviks. Minimalist design The reconstruction of Ludwig Mies van der Rohe's German Pavilion in Barcelona The term minimalism is also used to describe a trend in design and architecture where in the subject is reduced to its necessary elements. Minimalist design has been highly influenced by Japanese traditional design and architecture. In addition, the work of De Stijl artists is a major source of reference for this kind of work. De Stijl expanded the ideas that could be expressed by using basic elements such as lines and planes organized in very particular manners. Architect Ludwig Mies van der Rohe adopted the motto "Less is more" to describe his aesthetic tactic of arranging the numerous necessary components of a building to create an impression of extreme simplicity, by enlisting every element and detail to serve multiple visual and functional

Keeled → Inglise keel
9 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Art nouveau(ehk juugendstiil). Mucha

Selle õitsenguaeg kestis 19. sajandi lõpust kuni 20. sajandi alguseni. Nimetus art nouveau tähendab prantsuse keeles "uus kunst". Seda tuntakse ka kui jugendstil (saksa keeles "nooruse stiil") ja Itaalias kui stile liberty. Prantsusmaal kasutati nime style Guimard (prantsuse disaineri Hector Guimard` järgi). Art nouveau mõjutas sügavalt paljusid kunsti- ja disainiliikumisi, mis jätkasid integreeritud disaini viljelemist. Näiteks De Stijl, saksa disainiliikumine 1920. aastatel ja saksa kunstikool Bauhaus 1920. ja 1930. aastatel. Art nouveau olemus Art nouveau eesmärgiks oli lõhkuda kõik sidemed klassikalise akadeemilise kunstiga ning seeläbi ühendada tarbekunst ja kujutav kunst. Ka ühiskond oli kardinaalselt muutunud, oli toimunud massiline linnastumine ja tekkis tarbimiskultuur. Kunstnikud soovisid luua kunstivoolu, mis uue ajaga kokku sobiks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Land Art

Üheks paralleeliks võib pidada seda, et mõlemad kunstivormid kasutavad tihtipeale lihtsaid, odavaid ja kättesaadavaid materjale. Kontseptuaalkunsti puhul on see mitmetele kunstnikele oluline selle pärast, et nende teosed poleks kõlblikud muuseumieksponaatidena. (Wikipedia, Land art). Maastikukunsti teisteks lähteallikateks peatakse kunstistiilidest de stijli, kubismi ja minimalismi. (Wikipedia, Land art): · De Stijl on 1920-te kunstivool, millele iseloomulikud maalid püüdlevad abstraktsete lihtsate ainult horisontaalsete ja vertikaalsete kujundite (peamiselt) ja põhivärvide, musta ja valgega hingelise rahu ja tasakaalu poole. · Kubism on 20. sajandi alguse avangardistlik kunstivool, mis raputas senist arusaama maalikunstist ja skulptuurist. Kubistliku

Geograafia → Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kunstiajaloo Ajatelg

Salvador Dali, Rene Magritte, Max Ernst. Radikaalne samm kubismist geomeetrilisse abstraktsionismi. Geomeetrilised kujundid, mõistuslik loomingumeetod, konstruktivism. 1910. aastate II pool De Stijl Holland Piet Mondrian Abstraktse ja geomeetrilise vormi sõltumatus, ruut, ristkülik, ring... erksad värvid. alates 1913 Suprematism Venemaa Kazimir Malevits

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
127 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Arhitektuuriteooria eksami vastused

Too välja viis huvitavamat Pritzker Price esindajat Sinu jaoks, miks selline valik? Zaha Hadid-võimsad voolavad vormid väljavenitatud struktuuris. Hoonetel õhuline element. Iga hoone on väga unikaalne. Tadao Ando- Väga hea betooni ja valguse kasutus. Rem Koolhaas- Hi-tech. Ekstreemsed tehnoloogiad ja kosntruktsioonid. Jean Nouvel-valgus ja varjud, nende harmoonia ümbritsevaga Jørn Utzon-vormi, materjali ja funktsiooni süntees. Kui disain areneb ise siis arhitektuur tuleb loomulikult. Juugendarhitektuur: geomeetriline (Mackintosh, Ver Sacrum ­ Wagner, Olbrich, Hoffmann) ja maaliline juugend (Henry van der Velde jt). (arts and crafts) Selle asemel, et võidelda tööstuslikult toodetud materjalide ­ klaas ja raud ­ vastu, püüdsid juugendarhitektid kasutada kõiki võimalusi, mida just need materjalid pakkusid. iga detail on allutatud üldisele ideele. juugendi üks püüdlustest ­ ilu igaühele ja igas kohas luua. Juugendi pealinn-Viin. Geomeetril...

Ehitus → arhitektuuriajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Abstraktsionism, dadaism, futurism, naivism, sürrealism

Kunsti ajaloo kontrolltöö Villu Abstraktsionism 1910.aastal jõudsid paljud kunstnikud ise abstraktsionismini. Abstraktsionismi on väga palju erinevaid liike. Abstraktsionistidele oli reaalsus teisejäguline. Oluliseks muutub kunstniku tunnetus ja emotsonaalsus. Värvid plätserdati lõuendile. 1910.aastal loodi Saksamaal rühmitus Sinine Ratsanik, mille peameheks oli Vassili Kandinsky. Vassili Kandinsky (1866-1944) Jõudis kõikidest kunstnikest esimesena puhta abstraktsionismini. Leidis, et motiiv ja süzee on teoses häirivad tegurid ja kõige olulisem on üldsus. 1910.aastal maalis esimese abstraktse akvarelli (seda peetakse abstraktsionismi sünniks). Sellel olid kujutatud hoogsad värvilaigu. Põhiliselt maalis väikemõõtmelisi teoseid ja tema lemmikuks tehnikaks oli akvarell. Talle on iseloomuli...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
86 allalaadimist
thumbnail
174
pdf

Kunstiajalugu

R. Magritte “Filosoofi lamp” → S. Dali + L. Bunuel → sürrealistlik film “Andaluusia koer” - väljamõeldud tegelased ja maastik J. Miro Funktsionalism arhitektuuris (1920) ● Hoone ilme kujuneb funktsioonist e. ülesandest Tähtsamad arhitektid: - Le Corbusier (Prantsusmaa) - purism: lihtne geomeetriline vorm, puhas kaunistustest “Maja on elamismasin” “...kõik, mis hästi funktsioneerib, on ilus” - W. Gropius - kunstikool “Bauhaus” De Stijl (Holland) G. T. Rietveld - Vaimajad - Lintaknad Corbusier - Lamekatused 1930ndatel Euroopa arhitektid → USAsse ● “Internatsionaalne stiil” - Less is more - L. M. van der Rohe (Holland) ● Teraskarkass, kardinseinad Abstraktne ekspressionism 1950ndad USAs ● J. Pollock - tohutud lõuendid, pritsis ja valas värvi ● M. Rothko Euroopas “brutaalne kunst” (Art Brust) Dubbutet J. Pollock “Number Üks” Neodada 1950ndad USAs ● Uudsus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
5
doc

20. sajandi kunst: suunad ja kunstnikud (Kangilasiki)

20. sajandi kunst Sümbolism: käsitlesid suuri ja igavesi teemasid nagu sünd, erootika, armastus, üksindus, surm, elu jne. Oluline mis on kujutatud pildil, mitte kuidas. Prantsusmaa, sajandivahetus. Pierre Puvis de Chavannes - prantsuse sümbolismi eelkäija; Gustave Moreau "Rändav poeet", Odilon Revon ,,Ophelia". Kuulsaim vene sümbolist on Mihhail Vrubel ,,Istuv Deemon". Skulptoritest Auguste Rodin ,,Suudlus", ,,Mõtleja". Juugendstiil: Levis esialgu tarbekunstis ja arhitektuuris, samuti sajandivahetuse kunst, taheti et ühtne stiil oleks nii arhitektuuris, maalikunstis, muusikas jne. Olid ,,Prerafaeliidid" ­ vabaneda kõrgrenessansi kunsti mõjust ja luua vararenessansiga sarnast kunsti; William Morris. Sotimaal oli Glaskow' koolkond; Arthur MacMurdo. Juugendliku arhitektuuri esindajad olid Victor Horta ja Antonio Gaudi. Kujutavas kunstis oli see looduse jäljendamine: Aubrey Beardsley, Gustav Klimt. Rahvusrom...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kunstiajaloo õpiku vastused peatükid 12-19

12. KUNST I MAAILMASÕJA AJAL. DADA JA METAFÜÜSILINE KUNST 1. Kuidas reageerisid paljud kunstnikud I maailmasõja puhkemisele? Tekkisid mässumeelsed ja anarhistlikud rühmitused. 2. Kus asus Voltaire`i kabaree? Mis laadi etendused seal toimusid? Zürichis, Sveitsis. Näidati kaose ja pimeda juhuse kõikvõimsust. 3. Mida püüdsid dadaistid maailmale öelda? Kunstnikud pettusid ühiskonnas ja selle väärtustes, nad põlgasid ,,korralikku kodanikku" kes oli sõja puhkemises kaasosaline. 4. Mis laadi teoseid eelistasid dadaistid luua? Eesmärk oli rabav uudsus, sokeerimine ¤ Hans (Jean) Arp (Sv)- kollaazid juhuslikest, tähtsusteta materjalidest ¤ Francis Picabia (Pr)-veidrad masinad, juhuslikest, tähtsuseta materjalidest 5. Millise suure uuenduse tõi kunsti M. Duchamp? Kus ta tegutses? Millist terminit kasutatakse seoses tema teostega? Loobus maalimisest ja hakkas esitama tavalisi vabrikutooteid (nn ready-made) või konstruktsioone kunstivõõraste...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
97 allalaadimist
thumbnail
7
xls

Kunstiajaloo ajatabel

RENESSANSS Vararenessanss Kõrgrenessanss Madalmaad Itaalia 15. saj Itaalia 16. saj 15.-16. saj Skulptuur Maal Maal ja skulptuur maalikunst Tunnus-jooned piiblitegelasi kujutati tõeliste radikaalne realistlik/konservatiivne tasakaalustatud kompositsioon, peen ja realistlik käsitluslaad, konkreetsete(itaalia idealistlik, puhtad värvitoonid, joonte võrratu selgus ja ilu, värvide maalitehniline meisterlikkus, keskaegsete) indiviididena naiivne põhjalikkus/üksikasjalisus harmoonia, ...

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
22 allalaadimist
thumbnail
34
docx

KUNSTIAJALUGU 12.klass

KUNSTIAJALUGU. 12.klassfuturism Contents 2.Juugendstiil.......................................................................................................................................... 4 3.Rahvusromantism ja sümbolism Põhjamaades.................................................................................... 5 4.Postimpressionistid I............................................................................................................................ 6 5.Postimpressionistid II.......................................................................................................................... 7 6.Fovism ja ekspressionism.................................................................................................................... 8 7.Eesti kunst 20.sajandi alguses............................................................................................................ 10 8.Kubism.......................

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
141 allalaadimist
thumbnail
68
doc

20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR

20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR 1. Postimpressionism (Van Gogh, Gauguin, Cézanne, Toulouse-Lautrec, nabiid, neoimpressionism: Seurat) Vaevalt olid impressionistid leidnud oma stiili, vaevalt oli impressionistlik vormikõne lõplikult välja kujunenud, kui kunstis hakati otsima uusi väljendusvõimalusi. 19. sajandi lõpul tekkinud uutele suundadele on iseloomulik ennekõike vastutöötamine impressionismi rafineeritud nüansirikkusele, ebamäärasusele ja pehmusele, püüd suurema vormikindluse ja ilmekuse poole. Seda taotlesid osalt juba neoimpressionistid, kuid järjekindlalt kehastuvad uued tendentsid CÉZANNE´i, GAUGUIN`i ja VAN GOGH´i loomingus. Nende kolme meistri kunsti nimetatakse POSTIMPRESSIONISMIKS. KUNSTNIKUD ● PAUL CÉZANNE (1839 -1906) Paul Cézanne alustas romantiliste tumedate pastoossete piltidega, millel oli tihti kujutatud vägivaldseid sündmusi. 1870-ndate aastate alguses lähenes t...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Moodne kunst

Moodne kunst Enamus kunstiajaloolasi alustab moodsat kunsti 20nda sajandi ja fovismiga. Moodsat kunsti iseloomustas kunstivoolude ülikiire vaheldumine, nad on sageli tihedalt seotud ja eksisteerivad ka paralleelselt. Kuni II maailmasõjani oli Pariis vaieldamatuks maailma kultuurikeskuseks, Pariisis elasid lühemat või pikemat aega eri maade kunstnikud. Kunstis räägitakse Pariisi koolkonnast. Pärast II ms sai kunstielu keskuseks New York, USA. II ms järgset kunsti, eriti alates 60ndatest, on peaaegu võimatu stiilideks lahterdada, pigem liikumisteks ja laiemateks nähtusteks. Fovism(19051907) Tekkekoht Pariis, tekkeajaks loetakse 1905 sügissalongi näitust, kus tuli välja rühm kunstnikke oma töödega, kus värvid olid erakordselt puhtad, aga joonistus tinglik. Voolule andis nime kunstikriitik Vauxcelles, kes nende töid nähes võrdles seda varasema kunstiga ning leidis, et need on nagu Donatello metsloomade keskel. Kõige kuulsam nimi o...

Ajalugu → Ajalugu
45 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kunsti liigid ja kunstnikud

FOVISM 1905. aasta Sügissalongis (suur ülevaatenäitus) esines oma maalidega rühm noori kunstnike, kelle metsikute värvide ja tingliku joonistusega maalid peaaegu skandaali tekitasid. Kunstikriitikud ristisid rühmituse kohe "metsloomadeks" (prantsuse keeles les fauves, hääldub 'lö foov'). Foovid hülgasid pea täielikult senise kunsti põhitõed: valguse ja varjuga modelleerimine, objektidele ainuomaste värvide kujutamine. Nende peaeesmärgiks sai mitte nähtavate asjade jäljendamine, vaid kunstniku enese tunnete ja meeleolude väljendamine. Eeskuju said nad Vincent van Goghi elamuslikest teostest. Foovid moodustasid üsna kindlapiirilise rühmituse, kes pidevalt omavahel suhtles ja kunstiprobleeme arutas. Sellest peale said ühesuguste veendumuste ja kujutamislaadiga kunstnike seltskonnad 20. sajandi kunstis üsna tavalisteks. Foovide rühmituse keskseim kuju oli Henri Matisse (1869-1954). Ta arvas, et kunstnik ei peaks loodust kopeerima, vaid tal ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
139 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Kunst 19. Ja 20.saj vahetusel

1. Kunst 19. Ja 20.saj vahetusel 1. Mis muutis 19. Ja 20.saj vahetuse kunsti eriti mitmekesiseks? Milles see avaldus? Tolleaegse kunsti mitmekesisuse üheks põhjuseks on haritlaste jagunemine erinevate ideoloogiate pooldajateks. Mitmekesisus avaldus selles, et tekkis palju uusi kunstivoole ja-stiile. 2. Miks kerkis esile uusromantismi ideoloogia? Põhjuseks oli haritlaste jagunemine erinevate ideoloogiate pooldajateks. 3. Kuidas suhtusid uusromantikud kunsti ? Milleks nad seda pidasid ? Osa jäi truuks positivistlikule filosoofiale ning usule teaduse ja tehnika progressi. Paljud kirjanikud ja kunstnikud hakkasid pooldama uusromantilist ideoloogiat (uskusid, et maailm on müsteerium, mida teaduslik mõtlemine ei suuda haarata) 4. Milliseid teemasid eelistasid käsitleda kunstnikud/sümbolistid Nad eelistasid käsitleda suuri ja igavesi teemasid nagu sünd, erootika, armastus, üksindus, surm, elu ringkäik, inimese osalus looduses. 5. Mis oli s...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
93 allalaadimist
thumbnail
7
doc

12. KLASS, KUNST

5. Selge värv peegeldab maalide selgeid ja sirgeid jooni. Kolm põhivärvi ­ sinine, kollane ja punane ­ vastanduvad ja on tasakaalus kahe mittevärviga ­ valge ja mustaga. Need kolm värvi katavad kandilisi ühetoonilisi pindu, valgest saab mõnikord helehall. Must eraldab värvipindu. KUNSTNIKUD: Piet Mondrean (18721944) on neoplastitsismi isa. Theo van Doesburg (18831931) oli rühmituse De Stijl rajaja, Mondreani sõber. Kuni 1926. lähtus neoplastitisismist. Lõpuks pidas seda liiga dogmaatiliseks ja rajas elementarismi (1926 avaldas elementarismi manifesti). Purustas joonte absoluutse täisnurksuse ja hakkas kasutama teravnurki kui moodsa elu väljendusi. Taoline ketserlus hävitas kahe kunstniku sõpruse ja rühmituse hääbumise. 11. SÜRREALISM rahvusvaheline kunstivool TAUST: Tekkis 1923. a

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Kunsti ajaloo suulise eksami konspekt

Fargose tehas - väliskandvaid seinu praktiliselt ei ole Korterelamute kvartal Berliinis - 1957. Teine maailmasõda > vaja ehitada maju kiiresti, leiutatakse moodulmajad Ludvig Mies van der Rohe 1886-1969 USA Barcelona pavilion - hispaania 1929 - Farnsworth house - väga minimistlikud majad, jalgadel kuna on palju üleujutusi Toolid - Barcelona tool, vähe keevitusi, lihtsad toota (teoreetiliselt) Seagram Building - mõtles läbi terve kvartali De Stijl Schröederi eramu - 1924 geomeetrilised vormid = the word, 5 põhitooni Tool 1917 - paistab ebamugav Le Corbusier - 1887-1965 Villa Savoys - mingi osa majast sammaste peal, lintaken Notre-Dame kabel - mängitakse valguse, kuidas päevasel ajal seda tuppa tuua ja kuidas seda mõjutada Kuup tool - Ühiselamu - moodulmaja, 1947-1953, poed all, korterid keskel, lasteaed koos mänguväljakuga katusel Frank Lloyd Wright Maja peab sobituma loodusesse

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
14
doc

20. sajandi kunst

20. SAJANDI KUNST KONSPEKT J. KANGILASKI ÕPIKUST Uusromantismi ideoloogia - pettumine kaasajas, teaduse areng pole ühiskonda humaansemaks muutnud, tugevnes religiooni autoriteet (olulisemad parateadused), kunst polnud enam teaduse liitlane, vaid ülim väärtus. Sümbolism - käsitleti suuri ja igavesi teemasid (surm, sünd, erootika, armastus, üksindus), olukordi toodi välja ebatavaliste mitmetimõistetavate süzeede abil, rõhutati, et elu on müsteerium, oluline mida kujutatakse, mitte kuidas. Tegemist on literatuurse kunstiga. Sümbolism on vool, mitte stiil. Tihti anti mütoloogilistele tegelastele ebatavaline isiklik tähendus. Värvid on salapärase muinasmaailma loomise vahendiks. 1890. aastail oli peamiseks esinemiskohaks Pariisis Roosiristlaste ordu järgi nimetatud salong. Sümbolist pidi kujutama imepärast ja müstilist. Tihti kujutatakse inimhinge sisemist traagikat. Maal: Pierre Puvis de Chavannes (loetakse sümbolismi eelkäijaks) ...

Ajalugu → Ajalugu
203 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

20. sajandi arhitektuuri ajalugu

elektrijaamasid, kõik mis on uus ja loodusest pole ühtegi sõna juttu nende manifestides. Giacomo Matte Trucco - Fiati tehas Ekspressionism - tööstus asja vaatasid veidi inimlikust küljest. sakilised kaunistused, eenduvad karniisid ja suured katused. Bruno Taut julges kasutada esimest korda värve. Nimekam hoone on klaaspaviljon. Kasutati värvilist klaasi. Kõik oli geomeetriliselt hästi täpne ja paigas. Fritz Höger 1921-24 Chilehaus Hamburgis!!! Ilus 6.loeng DE STIJL - hollandi liikumine, kaotada ära looduslik vorm. Teeme ja redutseerime ise parema ja õigema kunsti. Mondrian on üks tähtsamaid. On pigem rühmitus, mitte stiil. Tahtsid vabastada maailma, utoopiline. Neoklassitsismi stiili nimi kuhu alla see käib. "Kolm põhivärvust on kollane, sinine ja punane. Need on ainsad tõeliselt eksisteerivad värvused..kollane on päikesekiire liikumine (vertikaal)..sinine on kollase vastandvärvus (horisontaalne taevalaotus).

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
7 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun