Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Juhtimis alused. Z teooria - sarnased materjalid

tajat, tajad, steem, firmades, koost, tete, edutamine, organisatsioonid, juhtimisstiil, dspace, mihhailova, firmale, kollektiiv, kski, juhtimisstiili, teooriaid, seej, imalus, ldjuhul, konsensuse, kvaliteedijuhtimine, hinev, snagi, rgiline, imalik, tajatele, tilise, utlib, hise, tehnoloogia, sisendid, staadiumis, hiskonda, tavadest, laias, lgne
thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

2.4.5. Juhtimise põhimõtted 21. sajandil 34 3. Organisatsioon ja organisatsiooniteooriad. Organisatsiooni sise- ja 35 väliskeskkond 3.1 Organisatsiooni mõiste 35 3.2 Ettevõte kui süsteem 36 3.3 Formaalsed ja informaalsed organisatsioonid 37 3.4 Sotsiaalmajanduslikud süsteemid 37 3.5 Organisatsiooniteooria ­ mõiste, teooriate mitmekesisus ja seos teiste teadustega 38 3.6 Organisatsioon ja keskkond 39 3.6.1 Organisatsiooni väliskeskkond 39 3.6.1

Juhtimine
299 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Juhtimis aluste eksam

1. .Juhtimse def.: J. On tulemuste saavutamine teiste inimeste kaudu, teiste inimeste tegevuse koordineerimine niisuguste tulemuste saavutamiseks,milleni üksi tegutsedes pole võimalik jõuda. 2. Kommunikatsiooni def. Kommunikatsioon on teabe edastus ja vastuvõtt kindla märgisüsteemi varal, ka suhtlemise inormatsiooniline külg. 3. Abraham Maslow : Uuris,millised võiksid olla inimeste vajadused.Rahuldamata vajadus on motivaatoriks,mis paneb inimese tegutsema ja mille abil saab juht panna töötajad tegutsema ettevõtte eesmärkide saavutamiseks.Tõi välja 5 vajaduste gruppi,mis paiknevad hierarhiana: a) Füsioloogilised vajadused hõlmavad kõike,mis on ellujäämiseks tarvis(toit,elukoht,j.n.e.)Kui need vajadused on rahuldamata,ei motiveeri inimest mingid muud vajadused. a) Turvavajadus-vajadus tunda end turvaliselt(töökoht,elukoht,vms) b) Suhtlemisvajadus e. Kuulmisvajadus-vajadus olla aktsepteeritud,kuuluda mingisse gruppi.

Juhtimise alused
330 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Juhtimise alused

Kuna organisatsiooni välis- ja sisekeskkond on omavahelistes seostes, siis väliskeskkonna muutustega kohanemiseks peab ka org, juhtimine minema kaasa arengutega, et muutuvas maailmas hakkama saada. Väliskeskkonnaga kohanemisel on vajalik organisatsiooni õppimine ja areng, valmisolek pidevaks muutumiseks. Globaliseerumine mõjutab kõiki teisi väliskeskkonna tegureid - nt uued konkurendid, tarnijad, kliendid (järjest teadlikumad). Kõik organisatsioonid peavad muutuma ja mõtlema globaalselt. Sotsiokultuurilised tegurid - elanikkonna vananemine, immigrandid, Y põlvkond. Näide lasteaia põhjal: 20 aasta tehnika arenguga seoses: uue, kaasaegse tehnika soetamine on raske, puudub piisav ressurss. Õpetajate keskmine vanus on kõrge, millest lähtuvalt on tehnika kasutamise õpetamise protsess aeglane ning uuendustega on raske kaasa minna. Nõuded

Juhtimine
40 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Juhtimise alused. Eksamimaterjal.

süsteeme, andmebaase ja kogemusi, et hõlbustada ja formaliseerida neid tegevusi. Teadmisi võib ka omandada ja kirja panna enne projekti rakendamist, näiteks siis, kui projekti meeskond tegeleb projekti esialgse analüüsiga. Samuti võib protokollida projekti käigus omandatud kogemusi ning ka projekti tulemuste läbivaatamisel võidakse saada uusi teadmisi ning kogemusi, mis jäädvustatakse tuleviku tarvis. Erinevad organisatsioonid on rakendanud erinevaid teadmiste omandamise motivatsioone, sh kohustuslikku aruandlust ja tulemuslikkuse mõõtmise plaanides kavandatud preemiaid. Arvamused selle kohta, kas need ergutused toimivad või mitte, on vastuolulised ja kindlale ühisele seisukohale ei ole jõutud. Lisamaterjal Inimeste koondumise organisatsioonidesse tingivad sotsiaalsed ja materiaalsed põhjused. Kuna ühe inimese

Juhtimine
72 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Juhtimine vastused

d) saavutustele 3) motivatsioon orienteeritud Keskkonna iseloomustus 13. Situatiivsed eestvedamise teooriad: Hersey-Blanchard´i käsitlus P. Hersey ja K. Blanchard käsitlesid oma situatiivses eestvedamise teoorias nelja eestvedamise stiili ning nende sõltuvust olukorrast ja eelkõige järgijate tööalasest valmisolekust osaleda organisatsiooni tegevuses ja selle juhtimises. Juhi juhtimisstiil vastavalt järgijate tööalasele küpsusele st. kas järgijad on võimelised, nõus ja kindlad midagi tegema või mitte. Juhtimisstiilid: Käskimine ehk autokraatne juhtimine · Müümine ehk selgitamine · Osalev juhtimine · Delegeeriv juhtimine Madal ülesandele ja kõrge suhetele Kõrge ülesandele ja kõrge suhetele orient. orienteeritus S2 Müümine S3 Osalemine

Juhtimine
197 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Juhtimine vastused

17. Millised on kolm peamist juhtide eetilist käitumist kujundavat tegurit? Juhtide eetilise käitumise kujundavad tegurid on *Juhi isiksus (kasvatus, väärtushinnangud, religioon) *Firma (poliitika, ülemuste käitumine, kaastöötajate käitumine) *Keskkond (seadustik, ühiskonna väärtushinnangud ja kõlblusnormid, tegevusharu eetiline kliima). 18. Mida nimetatakse organisatsiooni sotsiaalseks vastutuseks? Organisatsiooni sotsiaalne vastutus tähendab seda, et organisatsioonid tegutsevad vabatahtlikult ja ilma seadusest tuleneva kohustuseta sotsiaalsete ja keskkonnaalaste eesmärkide saavutamiseks oma igapäevases äritegevuses. Organisatsiooni sotsiaalseks vastutuseks nimetatakse juhtkonna kohustust oma tegevustes üheaegselt silmas pidada nii ühiskonna kui organisatsiooni huve. 19. Miks ja kuidas peaksid organisatsioonid sotsiaalselt vastutustundlikult toimima? Vastutustundlik organisatsioon püüab tagada, et tema ettevõtte mõju inimestele, loodusele ja

Juhtimine
8 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Juhtimise alused, I KT

kõrvalekallete ellimineerimiseks, uute plaanide koostamisel olemasolevate täitmisega seotud puuduste kõrvaldamine. Kontrollimine ühendab tegevusi, mille abil tagatakse plaanitud eesmärkide ja tegeliku tegevuse kooskõla, selle vastavus plaanile. 6) Otsustamine. Tehakse kindlaks probleemid ja võimalused ning seejärel valitakse mitmete alternatiivsete tegevusvariantide vahel. 7) Mehitamine. Õigete inimeste õigele ametikohale paigutamine, töötajate arendamine, koolitamine, edutamine. 8) Suhtlemine. Alluvatele tehniliste teadmiste, juhendite, reeglite, vajaliku informatsiooni edastamine, välisinfo edastamine organisatsiooni ja vajaliku siseinfo edastamine välja. 9) Motiveerimine. Töötajate motiveerimine koostöös organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks, üksikindiviidi ootuste ja vajaduste rahuldamine, väärtustatud tunnustamine. 10) Eestvedamine. Juhi rolli täitmine adapteerides rolli mudeleid ja juhtimisstiili situatsiooni nõudlustega. 3

Juhtimis alused ja...
98 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Juhtimise alused

koostamisel olemasolevate täitmisega seotud puuduste kõrvaldamine. Kontrollimine ühendab tegevusi, mille abil tagatakse plaanitud eesmärkide ja tegeliku tegevuse kooskõla, selle vastavus plaanile. 6) Otsustamine. Tehakse kindlaks probleemid ja võimalused ning seejärel valitakse mitmete alternatiivsete tegevusvariantide vahel. 7) Mehitamine. Õigete inimeste õigele ametikohale paigutamine, töötajate arendamine, koolitamine, edutamine. 8) Suhtlemine. Alluvatele tehniliste teadmiste, juhendite, reeglite, vajaliku informatsiooni edastamine, välisinfo edastamine organisatsiooni ja vajaliku siseinfo edastamine välja. 9) Motiveerimine. Töötajate motiveerimine koostöös organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks, üksikindiviidi ootuste ja vajaduste rahuldamine, väärtustatud tunnustamine. 10) Eestvedamine

Juhtimis alused ja...
95 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused

Juhtimis alused - Tlü Juhtimise alused Üldine sissejuhatus Kus me juhtimist kohtame? - Ettevõtted, organisatsioonid - Sõjavägi - Sport - Kunstid - Kodanikualgatused - Kogukond, küla, pere Homo oeconomicus ­ inimene, kes tegutseb alati majandusliu otstarbekuse kaalutlustest lähtudes. Ratsionaalsus - Saavutada kindel tulemus minimaalsete vahenditega - Saavutada antud vahenditega maksimaalne tulemus Sissejuhatus juhimisse Miks teevad inimesed koostööd? Kuidas tehakse koostööd? Organisatsioon- ühise eesmärgiga inimrühm (organon)- instrument, töövahend (ergon)- töö

Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
14
doc

JUHTIMISALUSTE II KT

töötaja võib konkreetse ülesande täita väga tulemuslikult. Aja sääst: kui töötaja peab täitma mitut tööülesannet, kuluks osa aega ühelt ülesandelt teisele ümberlülitamiseks. Mida kitsemad on tööülesnaded, seda lihtsam on välja arendada just selleks tööks vajalikku sisseseadet. Kui töötaja puudub või lahkub töölt, on lihtne kedagi teist välja koolitada. Kuigi Kuigi spetsialiseerumine on kõige enam levinud tootmise või operatsioonide tasandil, on paljud organisatsioonid laiendanud spetsialiseerumise baaselementide kasutamist ka juhitasandil ja spetsialistidel. Spetsialiseerumise negatiivsed küljed on: Töötajad ei ole sageli igava tööga rahul, sest liiga palju spetsialiseeritud töö ei paku väljakutset ega stimuleeri. Töö igavuse ja monotoonsuse tagajärje Töö igavuse ja monotoonsuse tagajärjel võib suureneda puudumiste arv ja langeda töö kvaliteet, mistõttu spetsialiseerumisega saada loodetud edu jääb tulemata. 3

Juhtimis alused ja...
36 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Kaasaegsedjuhtimisteooriad: Juhtimine Jaapani moodi, Z teooria

Entroopia on süsteemi määramatuse ja korrapäratuse määr ehk info määramatu hulk. Juhtimisega püütakse süsteemi entroopiat vähendada. Sünergia seisneb aga selles, et tervik on suurem kui tema koostisosade summa. See tähendab näiteks seda, et inimesed suudavad koostööd tehes saavutada enam kui igaüks eraldivõetuna. Süsteeme võib jagada avatud ja suletud süsteemideks. Esimest tüüpi süsteemid sõltuvad välis- keskkonna mõjust, kinnised süsteemid aga mitte. Organisatsioonid on vähemal või rohkemal määral avatud süsteemid, mis peavad paratamatult arvestama väliskeskkonna mõjuga. Enamus kaasaegsetest juhtimisteooriatest on süsteemiteooriad, mis võimaldavad lähtuda organisatsiooni kui terviku juhtimisest. Levinumate süsteemiteooriatena väärivad äramärki- mist terviklik kvaliteedijuhtimine, eesmärgiline juhtimine ja tasakaalustatud juhtimismudel. (Siimon, Türk, 2003: 48-49) 2.1.1.1. Terviklik kvaliteedijuhtimine

Juhtimise alused
221 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Kaasaegsed juhtimis meetodid.Juhtimine jaapani moodi z teeor

2 Kogemuse tähtsus olukorrateoorias on oluline, kuid samas tuleb arvestada, et eelnenud situatsioonidele analoogsete juhtimisolukordade täieliku kordumise tõenäosus on võrdlemisi väike. Situatsiooniline ja sellega tihedalt seotud süsteemne lähenemisviis ei ole lihtsalt mingi juhtidele mõeldud teadusprintsiipide ja ettekirjutuste kogum. See on eelkõige nende probleemide, millega organisatsioonid pidevalt kokku põrkavad, mõistmine ja lahendamise viiside nägemine. Niisugune lähenemine ei eita seda, mis on erinevate organisatsioonide juhtimises ühist, vaid ainult rõhutab, et meetodid, mis tagavad juhtide töö efektiivsuse, võivad erinevates situatsioonides olla väga erinevad. Niisugustest eeldustest lähtudes kontsentreerivad situatsioonilise lähenemise pooldajad oma tähelepanu organisatsioonide situatsioonilistele

Juhtimise alused
99 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Ehituse juhtimine

rafineeritud metsikuse ja rea väga rikkalikke teaduslikke saavutusi ... Allikas: Loengu slaidid 6. Bürokraatia olemus ja Max Weber'i õpetus organisatsioonist ning ametnikest Bürokraatiaks nimetatakse teatud administratiivse korrastatuse mudelit, mis on ellu kutsutud õiguspäraste otsuste ühetaoliseks elluviimiseks ja kehtestamiseks. Laiemalt mõistetakse bürokraatia all teatud kontseptsiooni kuidas ühiskonnas kehtestatakse seadusi ja viiakse neid ellu. Väga paljud tänapäeva suured organisatsioonid (nt sõjavägi, riigiasutused jne) on suuremal või vähemal määral ehitatud üles bürokraatlikke põhimõtteid järgides. Bürokraatliku organisatsiooni tunnised: o Selge tööjaotus- võimu ja vastutuse piirid on jaotatud o Selge hierarhia- selged alluvussuhted o Personali valitakse ja edutatakse tehnilise kvalifikatsiooni alusel- seda on võimalik kontrollida ja mõõta o Juhtimine on lahutatud omandist

Ehituse juhtimine
148 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Eksami kordamisküsimused ja vastused

esindamine, häirete kõrvaldaja jne.) 1.21 Tom Peters ja tema juhtimisalased seisukohad? Tom Peters on legendaarne juhtimisguru ja ­ekspert ja äripraktik. Petersi arvates on töö olemus hakanud muutuma ning vana moodi töötamine on liiga aeglane ja sellest saadav tulu on liiga raskelt tulev. Uut tüüpi töötamiseks peab ta projektidel põhinevat tööd, mis on palju efektiivsem. Tähtis on , et organisatsioonid keskenduksid oma inimestele ja hariksid neid. Organisatsioonid, kes seda ei tee, on lollid. 1.22 John Kotter (2001) 'What Leaders Really Do?' - mis on artikli kandev seisukoht? Leadership (eestvedamine) ja management (juhtimine) on erinevad mõisted, kuid täiendavad teineteist ja on mõlemad vajalikud edu saavutamiseks. Leaderid on visionärid, asjade välja mõtlejad, viivad organisatsiooni edasi uude suunda või tulevikku, managerid seevastu on organiseerijad, asjade läbi viijad, tänu neile organisatsioon funktsioneerib korrektselt. Juhtimine

Juhtimine
1041 allalaadimist
thumbnail
43
docx

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

Juhitakse tegevusi (protsesse), mitte inimesi, esemeid ja asju. "Juhtimine on eriline tegevus, mis muudab korratu jõugu efektiivseks,eesmärgile suunatud tootlikuks grupiks" P.Drucker Juhtimine peab olema kellegi või millegi teenistuses ­ta ei ole eesmärk omaette. Juhtimine on organisatsiooni töö planeerimise, organiseerimise, juhendamise, motiveerimise ja kontrollimise protsess, mis peab tagama püstitatud eesmärkide saavutamise Juhtimisstiil ­juhi hoiakud, tema poolt rõhutatud osategevused ja toimingud, nende sooritamisel eelistatavad menetlused, viisid ja võtted Juhtimiskultuur ­võib kujuneda mõjuka juhi poolt pikemat aega viljeldud ja teiste juhtide poolt ulatuslikult järgitud juhtimisstiilist Juhi ülesanded: 1) tööde planeerimine ja jaotamine, töö efektiivsuse tõstmise kavade väljatöötamine 2) alluvate allüksuste jooksva töö täitmise kontrollimine ja hindamine

Juhtimise alused
211 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

Eesliin (vähemalt üks juht) 3. Keskliin (ühendab eesliini põhitegijatega) 4. Tehnoloogiapersonal (planeerivad ja kontrollivad teiste tegevust) 5. Abistav personal 6. Ideoloogia (organisatsioonikultuur ja põhiväärtsed) 3. Kuidas võib jagada äriorganisatsiooni eesmärke? tootmislikud eesmärgid - turgude hõivamine; toodangu sortimendi määratlemine; finantseesmärgid - piisava likviidsuse tagamine; optimaalne kulude tase; juhtimislikud eesmärgid - juhtimisstiil, tööjaotuse kindlaksmääramine; sotsiaalsed eesmärgid - õiglane töötasustamissüsteem; head töötingimused 4. Mida nimetatakse juhtimiseks? K. Bartol, D. Martin ­ organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess läbi nelja põhilise juhtimisfunktsiooni: planeerimine organiseerimine - korraldamine eestvedamine (vahetu juhtimine) ­ kõrvaltegevused mehitamine, motiveerimine kontrollimine ­ ilma kontrollita ei tea kas tulemus on saavutatud

Juhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING

TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Avatud ülikool KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING MJJV.09.029 Koostanud professor Toomas Haldma Loengukonspekt ärijuhtimise magistriõppele finantsjuhtimise eriaines TARTU 2015 SISUKORD 1. ETTEVÕTTESISESE ARVESTUSE ROLL JA ARENGUD ............................3 1.1. Strateegiliste nõuete kasv juhtimisele ...............................................................3 1.2. Ettevõtte aruandluse arengusuunad ...................................................................4 1.3. Ettevõttesisese planeerimis- ja aruandlussüsteemi kujundamise vajadused .....6 1.4. Juhtimisarvestuse praktikat mõjutavad tegurid .................................................8 1.4. Ettevõtte kuluarvestuse süsteemi eesmärgid ja komponendid ..........................8 2. ETTEVÕTTE KULUARVESTUSE SÜSTEEM .................................................. 11 2.1.

Finantsjuhtimine
195 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Juhtimine, juhtimisaluste eksami vastused

1. Juhtimise mõiste Juhtimist on väga mitmeti defineeritud. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. Juhtimine on organisatsiooni ja tema keskkonna tasakaalu säilitamine. Juhtimine on vastuolude tuvastamise, loomise ja ületamise protsess sihtseisundite saavutamiseks. Juhtimine kujutab endast inimeste tegevuse ja käitumise sihipärast suunamist ning ühtseks hästi talitlevaks tervikuks sulatamist selleks, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadusi. Tulemuste saavutamine viitab eesmärgipärase tegutsemise poolele, teiste inimeste kaasabi aga tegutsemise sisulisele poolele, millest tuleneb juhtimise kolm omavahel seotud ülesannet: 1. kooskõlastada tegevusi teatud valdkonnas 2. korraldada inimeste tööd 3. juhtida organisatsioo

Juhtimine
23 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Juhtimine TMO0010

3. Mis on kultuurisünergia? 5 Efekt, mis tuleneb erinevustest organisatsiooni liikmete maailmavaates, rahvuses, usus, vanuses, hariduses, soos, mõtlemistüübis jne, määravad vahetud juhid ja see kujuneb erinevustest tuleneva tulu ja kulu vahena. Sarnase kultuuritaustaga inimesed mõtlevad ühtemoodi ja seega lihtsustab asjaajamist. 4. Kirjeldage organisatsioonilist evolutsiooni! 1) Organisatsioonid eksisteerivad populatsioonidena, milles toimuvad järgmised evolutsioonilised protsessid: Variatsioonid ­ põhimõtteliselt sama, kuid väikeste erinevustega Valik ­ parimad toimivad lahendused vastavalt ressurssidele Säilimine ­ need, kes kõige paremini muutustele kohanenud Võitlus ­ konkureerimine 2) Populatsiooniökoloogia Majandustsüklid ­ majandustõus vs langus Piiratud ressursid ­ ressursside õige kasutamine

Juhtimine
107 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Juhtimise kontrolltöö kokkuvõte

üldistusi ning välja tuua üldkehtivaid seaduspärasusi. Praktiliste kogemuste põhjal tuletati reeglid. Frederick Taylor. · Bürokraatia koolkond: koolkonna rajaja Max Weber (Bennis, 1966, viidatud Alas, 2004 järgi). Seisukoht: organisatsioon peaks töötama nagu õlitatud masinavärk. Bürokraatlik organisatsioon ­ selge tööjaotus ja hierarhia; formaalsed reeglid ja protseduurid; reeglite sõltumatus isikust, kes sellel ametikohal töötab; tulemuste alusel edutamine. · Administratiivse juhtimise koolkond ­ Henri Fayol sõnastas juhi kohustused ­ planeerimine, organiseerimine, valitsemine, koordineerimine, kontrollimine. Ettevõtte kõik põhiosad ja tasandid. · Inimsuhete koolkond ­ aluse pani Wagneri seadus, mille kohaselt ametiühingud said õiguse pidada läbirääkimisi tööandjatega palkade ja töötingimuste üle. Omanikud olid valmis töötajate vajadustega senisest rohkem arvestama.

Juhtimine
54 allalaadimist
thumbnail
113
doc

TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Gerda Mihhailova TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ LOENGUKONSPEKT Pärnu 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS 4 1. JUHTIMINE JA EESTVEDAMINE ­ OLEMUS, SEOSED JA MÕISTED 5 1.1 Sissejuhatus ehk juhtimisega seonduvad mõisted...............................................................................5 1.2 Organisatsiooni keskkond juhi pilgu läbi ja juhi töö..........................................................................8 juhid on väga hõivatud ja nad töötavad pingeliselt, ................................................................................12 1.3 Juhtimine ja eestvedamine mõjuvõimu aspektist ...

Turismi -ja hotelli...
150 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Inimeste juhtimine organisatsioonis Edgar Schein

viduaalset pingutust. Näiteks müügivaldkond sobib neile inimestele väga hästi. 8. Elustiil See inimene võtab tööd, kui ühte osa oma elust. Võimalus tasakaalustada tööd, peret ja vaba aega on neile äärmiselt oluline ning nad valivad töö või tegevusala, mis võimaldab seda tasa- kaalu saavutada. Nad ütlevad „ei“ pakkumistele, mis viivad mõne valdkonna nende elus ta- haplaanile. Nad valivad töötamiseks organisatsioonid, kus on kerge ja vaba atmosfäär. Nad töötavad tihti kusagil ainult selleks, et saada kokku piisavalt raha oma järgmise seikluse jaoks. Kuidas seda mudelit kasutada? Kui sa paned kirja oma senised töökohad ning vaatled, mis sind neis kohtades motiveeris ning mis oli sinu jaoks negatiivset ja võrdled seejärel ankrutega, siis võid ilmselt näha, et 1-3 ank- rut on sinu jaoks tugevamad. Kõige parem hindaja oma dominantse ankru kohta oled sa ise.

Juhtimine
23 allalaadimist
thumbnail
11
docx

TMO0010 JUHTIMINE KORDAMISEKS – KONTROLLTÖÖ nr 1

subsiidiumitel tehnoloogilised- näitavad tehnoloogia taset 13. Nimetage organisatsiooni mikrokeskkonna tegurid. Konkurendid - püüavad rahuldada tarbija sama vajadust, mida vaadeldav organisatsioongi, võisteldakse nendega klientide pärast kliendid - neist sõltub äri kõige otsesemalt tarnijad - oleneb kas materjalid on kvalitseetsed ja saabuvad õigeaegselt regulaatorid - organisatsioonid ja rühmitused, kes võivad kontrollida ja mõjutada organisatsiooni tegevust, eristatakse kaht tüüpi regulaatoreid: valitsuse poolt loodud ja kodanikualagtusest alguse saanud strateegilised liitlased: organisatsioonid, millega tehakse koostööd kas ühisettevõttena või lepingute alusel 14. Nimetage organisatsiooni sisekeskkonna tegurid. Inimesed Kultuur Juhtimine 15. Mida iseloomustab organisatsiooni keskkonna muutlikkuse

Juhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
55
docx

KAASAEGNE JUHTIMINE JA PERSONALI KOOLITUS

kannab hoolt selle eest, et kogu see töö saaks korralikult tehtud. Personali arendamine kvaliteedijuhtimise rakendamisel Kvaliteedijuhtimise rakendamine eeldab, et organisatsioonis järgitakse vastavaid nõudeid ja põhimõtteid ehk kas ISO kvaliteedisertifikaati taotletakse või on see organisatsioonile juba välja antud. 9 Kvaliteedisertifikaadi olemasolul jätkavad organisatsioonid enamasti kvaliteediuhtimise arendamist ning püüdlevad tervikliku kvaliteedijuhtimise (Total Quality Management, lühendatult TQM) poole. See omakorda võimaldab taotleda näiteks rahvuslikku või rahvusvahelist kvaliteediauhinda, mis tähendab organisatsiooni, selle tööprotsesside ja tulemuste kõrget hinnangut ning rahvuslikku ja rahvusvahelist tunnustust. Kvaliteedijuhtimine keskendub organisatsioonilistele protsessidele, nende pidevale täiustumisele ja efektiivsusele¹.

Juhtimine
32 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Sisekontroll ja -audit

(COSO, CoCo) poolt välja töötatud põhimõtted. Vastavalt nende organisatsioonide põhimõtetele hinnatakse sisekontrolli süsteemi lähtuvalt 5-st sisekontrolli komponendist: 1. Kontrolli keskkond. Loob aluse tõhusa sisekontrolli süsteemi loomiseks asutuses. Kontrolli keskkonna koosseisu kuuluvad sellised faktorid nagu org-i väärtushinnangud, eetika põhimõtted, töötajate kompetentsus, juhtkonna filosoofia ja juhtimisstiil, kohustused, õigused ja vastutus, personalipoliitika, autoriteet jmt. Kontrolli keskkond kujundab üldise hinnangu org-s, kuna ta väljendab juhtkonna suhtumist ja teadmisi sisekontrolli süsteemi olemusest ja tähtsusest org-s. 2. Riskide hindamine. Eelduseks riskide hindamisele on eemsärkide määratlemine, mida tehakse org-i eritasanditel ning seejärel integreeritakse omavahel org-i erinevate seoste kaudu ühtseks visiooniks

Auditeerimine
202 allalaadimist
thumbnail
19
doc

ORGANISATSIOONI-, JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED

nende klientuur on laiem. Samas, mida vähem kliente, seda väiksem käive. Väiksem käive tingib firma kitsama majandusliku seisu, mis otseselt kärbib uusi investeeringuid ja arenguid. Kui firma sisemine mikrokliima on paigas, siis on ka töötulemused paremad ning firma konkurentsivõimelisem. Soodne töökeskkond tagab suurema klientuuri, mis võimaldab omakorda suuremat käibe kasvu. Firmas, kus valitseb autoritaarne juhtimisstiil, on põhiline otsustusõigus ja vastutus juhil. Sellest lähtuvalt on alluvatel suhteliselt väiksem sõnaõigus ja isiklik vastutus oma Organisatsiooni-, juhtimis- ja suhtlemispsühholoogia alused Leht 3/19 töötulemuste eest. Psühholoogiliste uuringute tulemusena on välja selgitatud, et kui juht

Juhtimise alused
224 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Panga organisatsioon

dokumentatsioon dokumendisüsteem tootearendus ,kontroll jms. Seega kujundavad ISO 9004 standardid, seda kuidas üles ehitada organisatsiooni reaalsed töötamise nõuded kõrgekvaliteedi tagamiseks. ISO standarditenpuuduseks on nende liigne tehnilisus ja asjaolu, et kui standard on kord saavutatud ning selle korrastatuse tase organisatsioonis fikseeritud, siis järgnevalt hinnatakse kõiki tulemusi selle alusel, kuid arvestades seda, et kõik organisatsioonid arenevad, siis oleks vaja süsteemi, mis võimaldaks mõõta ka organisatsiooni arenguid. ISO 9000 standardid on siiski osutunud parimaks vahendiks ettevõtte sisemisel korrastamisel, kuid lähtuvalt strateegilistest nõuetest, tuleb kvaliteeti hinnata kuidagi teisiti. OPERATIIVNE JA STRATEEGILINE KVALITEET Pangateenused koosnevad kahest osast need on 1)konsultatsiooni faas 2) teostusfaas iga panga teenuse või toote müügil annab panga töötaja esmalt kliendile konsultatsiooni

PANGANDUS
29 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Juhtimine eesmärkide kaudu

sitatsioonist. See tootis hinnanguliselt peaaegu 20 miljonit naela. Kolmas hinnang oli põhinev hinnang tuleviku raha voolu kohta. See äri muudi päriselt 30 miljoni naela ringi. Strateegial on tegemis pikaajalise õitsengu terminiga. See ei ole kindlustatud et äri siiski veel alles pärast kümmet või kahtekümmet aastat. See on puututatud pikaajalise väärtusega kasvust, mitte lühiajaline kasum. Keskendudes lühiajalisele kasumile igasuguse arutluste väljajätt juhatab organisatsioonid tegema lühiajalisi teiste nõrkusi ärakasutava otsuseni millised kuigi ratsionaalselt mõistupärased nendesuhtes, võib puududa igasugune koherentsus või konsistents ja see juhatab äri saamaks suureks mitmel alal tegutsevaks ja suureks kompleksiks, ja lõpuks juhtimatuks. Seega äri vajab korrapärast strateegiat et kindlustada et vahendid eralduksid kõige efektiivsemal teel. See on eriti oluline siis kui see tuleb peamiselt vahentitega paigutus

Juhtimise alused
140 allalaadimist
thumbnail
33
docx

OÜ Mööblipioneer

Eesti Hotelli- ja Turismi Kõrgkool Hotelliteenindus H12 OÜ MÖÖBLIPIONEER Ettevõtlusaluste äriplaan Tallinn 2013 KOKKUVÕTE Plaanime müüa täispuitmööblit. Meie eesmärk on pakkuda mööblikauplustele, eraisikutele ja kaubamajadele eritellimustööna eksklusiivseid nisitooteid, näiteks baaride sisustused, esikumööbel, nikerdatud paneelidega kapid, palkvoodid, unikaalsed meigi-, söögi- ja kirjutuslauad, büroomööbel, köögisisustus, pöörd- ja veiniriiulid, pukid, kummutid jne. Et aina enam soovivad kliendid sisustada oma kodu ühtses stiilis, siis väikeseeriatoodetena valmistame eritellimusel 2-5 sarnase stiiliga samast materjalist toodet. Mööblipioneeri konkurentsieelis seisneb meie kliendilähedusel ja paindlikkusel, samuti tarneaegade pikkuses ja täpsuses. Vaatamata sellele, ei ole olemasoleval turul konkurentsi tõttu lihtne oma pea teistest kõrgemale upitada. Seepärast panustame põhjalikku turustamise

Äriturismi alused
175 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

Koordineerimise ühtsuse tagamiseks Kontrolli rakendamiseks Strateegiline juhtimine 23. Strateegia mõiste. a. Strateegia mõiste Strateegia kui üldine kirjeldis käitumisest ja astutavatest sammudest, mille abil ettevõte kavatseb oma eesmärgid saavutada. b. Strateegilise juhtimise protsess Miks mõned organisatsioonid tegutsevad väga edukalt ja teised on sunnitud tegevuse lõpetama? c. Strateegia kui tegevusplaan Strateegiaks nimetatakse kõikehõlmavat pikaajalist tegevusplaani organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks, mis on ettevõtte arengu juhtimise aluseks. d. Ettevõtte tegevust mõjutavad tegurid Tegevusharu, kuhu firma kuulub Ettevõtte asukohariik

Juhtimise alused
687 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt

Töötajaid tuleb treenida Töötajate innustamine Tulemuspalk Bürokraatia koolkond (M. Weber): o Org tuleb tööle panna õlitatud masinavärgina. Reeglid selleks: Selge ja range tööjaotus Hierarhia, võimustruktuur Vajalikud on täpsed reeglid, protseduurid, instruktsioonid Töötajaid valitakse kvalifikatsiooni alusel Edutamine staazhi ja edukuse alusel, sellest areneb lojaalsus Impersonaalne suhtlemine Administratiivse juhtimise koolkond (H. Fayol): o Keskendus org ja juhtimisele o Töötas välja juhi peamised kohustused: Planeerimine Organiseerimine Valitsemine Koordineerimine Kontrollimine o Töötas välja 14 juhtimispõhimõtet: Tööjaotus Võimujaotus

Organisatsioon ja juhtimine
39 allalaadimist
thumbnail
105
doc

Lõpueksam: 2008 õppekava alusel Majanduse alused

tegeliku tegevuse kooskõla, selle vastavus plaanile. 6) Otsustamine- Tehakse kindlaks probleemid ja võimalused ning seejärel valitakse mitmete alternatiivsete tegevusvariantide vahel. 7) Mehitamine- Õigete inimeste õigele ametikohale paigutamine, töötajate arendamine, koolitamine, edutamine. 8) Suhtlemine- Alluvatele tehniliste teadmiste, juhendite, reeglite, vajaliku informatsiooni edastamine, välisinfo edastamine organisatsiooni ja vajaliku siseinfo edastamine välja. 9) Motiveerimine- Töötajate motiveerimine koostöös organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks, üksikindiviidi ootuste ja vajaduste rahuldamine, väärtustatud tunnustamine. 10) Eestvedamine- Juhi rolli täitmine adapteerides rolli mudeleid ja juhtimisstiili situatsiooni nõudlustega. 4

Majanduse alused
158 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Juhtimine

) mõjutavad seda, millise juhtimisstiili kasuks juht otsustab ehk need kaks on mudelis situatiivsed aspektid. 9 13. Situatiivsed eestvedamise teooriad: Hersey-Blanchard´i käsitlus P. Hersey ja K. Blanchard käsitlesid oma situatiivses eestvedamise teoorias nelja eestvedamise stiili ning nende sõltuvust olukorrast ja eelkõige järgijate tööalasest valmisolekust osaleda organisatsiooni tegevuses ja selle juhtimises. Juhi juhtimisstiil vastavalt järgijate tööalasele küpsusele st. kas järgijad on võimelised, nõus ja kindlad midagi tegema või mitte. Juhtimisstiilid: Käskimine ehk autokraatne juhtimine Müümine ehk selgitamine Osalev juhtimine Delegeeriv juhtimine Juht peab valima juhtimisstiili vastavalt järgijate tööalasele küpsusele ehk valmisolekule st. kas järgijad on võimelised, nõus ja kindlad midagi tegema või mitte

Juhtimine
178 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun