Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kaasaegsed juhtimis meetodid.Juhtimine jaapani moodi z teeor (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


kAASAEGASED JUHTIMISTEOORIAD
  • Kaasaegsed juhtimisteooriad
    Organisatsiooni- ja juhtimisteooria kujutab endast organisatsiooni ja juhtimise seaduspärasuste ja põhitõdede kogumit. Senini ei ole kellelgi õnnestunud luua terviklikku ja igakülgselt põhjendatud organisatsiooni- ja juhtimisteooriat.
    Kaasaegsete juhtimisteooriate valik ja esitamine on keeruline, sest objektiivse hinnangu saame teooriatele anda alles aastakümnete möödudes. Samas on seda vaja teha, sest ilma selleta jääks juhtimisteooria vanamoodsaks ning selle mõistmine oleks ühekülgne. Paljude juhtimisteadlaste pingutustest kasvasid välja süsteemi- ja olukorrateooriad. Viimased (Albanese, 1988: 55-60)
    2.1.1. Süsteemiteooria
    Süsteemiteooria (systems theory) rajaja West Churchman (1957). Vaadeldakse org.-ni kui tervikut ja pakutakse lahendusi kogu org.-ni juhtimiseks . Süsteem on koos toimivate osade ühtne tervik, kus igal osal on terviku jaoks täita oma konkreetsed ja olulised ülesanded. Süsteemid koosnevad allsüsteemidest ja neid iseloomustavad entroopia ja sünergia.Entroopia on süsteemi määramatuse ja korrapäratuse määr ehk info määramatu hulk. Juhtimisega püütakse süsteemi entroopiat vähendada. Sünergia – st tervik on suurem kui tema koostisosade summa, näit. inimesed suudavad koostöös rohkem saavutada kui igaüks eraldi.
    2.1.2. Olukorrateooria
    Situatsiooniline lähenemine juhtimisstiilidele kerkis esile 1960. aastatel kui eelnevad teooriad ei suutnud enam seletada paljusid liidri käitumise aspekte . Leiti, et lisaks juba eelnevalt kirjeldatud aspektidele peab olema veel midagi, mis mõjutab juhtimisstiili tulemuslikkust, kuna need ei toonud alati häid
  • Vasakule Paremale
    Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #1 Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #2 Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #3 Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #4 Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #5 Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #6 Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #7 Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #8 Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #9 Kaasaegsed juhtimis meetodid Juhtimine jaapani moodi z teeor #10
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-02-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 99 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor lauri23 Õppematerjali autor
    Põhjalik ülevaade erinevate juhtimismeetodite üle

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    19
    doc

    Kaasaegsedjuhtimisteooria d: Juhtimine Jaapani moodi, Z teooria

    MAINORI KÕRGKOOL Ettevõtluse Instituut Birgit Majas EV-1-P-E-Tar KAASAEGSED JUHTIMISTEOORIAD: JUHTIMINE JAAPANI MOODI, Z TEOORIA Referaat Tartu 2009 SISUKORD 1.Juhtimisteooriad ja nende süstematiseerimine..................................................................4 1.1. Süstematiseerimine......................................................................................................4 1.2. Teooria ei vasta tegelikkusele......................................................................................5 2

    Juhtimise alused
    thumbnail
    12
    doc

    Juhtimis alused. Z teooria

    Enamus töötajaid eelistavad jääda kindlaks eelpool mainitud firmale, sest paljud nende oskused leiavad rakendust ainult neid väljakoolitanud ettevõttes, mille tulemusena nad ei leia teist samaväärset tööd, kus oma spetsiifilisi omandatud oskusi rakendada. Sellised tööle iseloomulikud jooned, mis soodustavad eluaegseid tööalaseid suhteid, tingivad samuti pikemaajalisi hindamise ja edutamise protsesse, kuid lühemaid kui Jaapani ettevõtetes. Z- tüüpi ettevõtted ei oota kümmet aastat, et oma töötajaid hinnata ja edutada. Nii kaua oodates, ei suudaks enamik Lääne firmadest oma andekamaid ja parimaid töötajaid lihtsalt hoida. (Ouchi, 1982: 60) Z-tüüpi organisatsioonides on otsuste vastuvõtmise protsess konsensuslik, osavõtlik. Sotsiaalteadlased on kirjeldanud seda kui demokraatlikku protsessi, milles paljud töötajad on kaasatud oluliste otsuste vastuvõtmisel

    Ärijuhtimine
    thumbnail
    6
    pptx

    Z teooria

    · Töötajaid eelistavad jääda kindlaks firmale · Otsuste vastuvõtmise protsess konsensuslik, osavõtlik · Probleemide arutlemine ühiselt Z-Teooriast William Ouch(1943-...) Muutke teksti laade · 1981. aastal avaldas klassikaliseks muutunud Teine tase uuringu tulemused milles eristati kolmesuguseid Kolmas tase ettevõtteid: tüüpilised Ameerika ja Jaapani Neljas tase firmad ning Z-tüüpi Ameerika firmad Viies tase · Töötas välja Z-teooria, milles väitis, et ükski juhtimisstiil ei ole parim. · Kohandas Jaapani juhtimisstiili Lääne, eelkõige USA ettevõtetele · Ouchi kohaselt on Jaapani edu aluseks eriline inimeste juhtimisviis TEISI KAASAEGSEID JUHTIMISTEOORIAID ·

    Ärijuhtimine
    thumbnail
    4
    docx

    Organisatsiooni ja juhtimise teooriad

    distsipliin ja efektiivsus, Vana-Rooma-süsteemsus ja tööjaotus, Machiavelli-riigi juhtimisest, Adam Smith- tööjaotus ja organisatsioonistruktuur Teooriate tüpoloogia: Klassikalised teooriad: - Teadusliku juhtimise koolkond - Taylor - Administratiivne koolkond - Fayol - Bürokraatlik koolkond - Weber Neoklassikalised teooriad: - Inimsuhete koolkond - Mayo - Inimressursi koolkond ­ Maslow ja McGregor Moodsad, kaasaegsed teooriad: - Kvantitatiivsed teooriad- tehniline, materiaalne, infol põhinev - Süsteemiteooriad - Olukorralised teooriad - Uued suunad Klassikaline-teaduslik koolkond: Põhines praktikal ja selle uurimisel. Eesmärgid: Sunnimeetoditelt teaduslikele meetoditele Efektiivusus ja tööviljakus Koordinatsioon ja ressursside otstarbekas kasutamine Sisu: Praktilise tegevuse teaduslkik uurimine Töötaja individuaalne stimuleerimine

    Organisatsiooni ja juhtimise teooriad ja meetodid
    thumbnail
    23
    docx

    Klassikalised, neoklassikalised ja kaasaegsed juhtimisteooria

    Kaks Mayo eksperimenti on eriti tähtsad. 1. Esimeses eksperimendis uuriti töötingimuste mõju tööviljakusele. Katsegrupp moodustati tehase konveieril töötavatest naistest. Uuriti valgustuse mõju töö tootlikkusele parandades valgustustingimusi töökohtades. Töö tulemusi võrreldi kontrollgrupi omadega, kelle valgustingimusi ei parandatud. Selgus, et katsegrupi ja kontrollgrupi tööviljakus muutus ühte moodi. Seejärel vähendati uuesti valgustust, kuid töö tootlikkus ei langenud. Analoogseid katseid tehti veel muutes ka teisi töötingimusi. Uurijate üllatuseks töötulemused paranesid isegi hoolimata sellest, et töötingimused muutusid üha halvemaks. Selgus, et uurimuses osalenud töötajad suurendasid tootlikkust seetõttu, et uurijad osutasid neile tähelepanu. Naised tundsid end erilistena, sest nad olid valitud eksperimendist osalema

    Juhtimise alused
    thumbnail
    32
    doc

    Eksami kordamisküsimused ja vastused

    A Behavioral Theory of the Firm. Autorid avastavad kuidas rahvusvaheliste ettevõtete poliitika takistab juhtidel kasumit maksimeerida. 1.10 Harvard Business Review 1997. aasta 75. aasta juubelinumber loetleb üles ridamisi HBR-is ilmunud artikleid, mis on oluliselt mõjutanud juhtimisalase mõtte arengut. Nimeta vähemalt 3 neist. SISU Managment Women and the New Facts of Life. Töötavate emade vajadused. Quality on the Line. Amerika tooted on Jaapani omadest maha jäänud. The Manager's Job. Juht toetub paljuski enda intuitsioonile ja isiklikele kontaktidele. 2 Juhtimise alused 1.11 Frederick Taylor. Kes ta oli ning missugune on tema panus juhtimisteooriate arengusse? Millistes organisatsioonides ja mil viisil võib Taylori põhimõtteid tänapäeval näha?

    Juhtimine
    thumbnail
    32
    doc

    JUHTIMISE ALUSED EKSAMI KÜsIMUSED

     A Behavioral Theory of the Firm. Autorid avastavad kuidas rahvusvaheliste ettevõtete poliitika takistab juhtidel kasumit maksimeerida. 1.10 Harvard Business Review 1997. aasta 75. aasta juubelinumber loetleb üles ridamisi HBR-is ilmunud artikleid, mis on oluliselt mõjutanud juhtimisalase mõtte arengut. Nimeta vähemalt 3 neist. SISU  Managment Women and the New Facts of Life. Töötavate emade vajadused.  Quality on the Line. Amerika tooted on Jaapani omadest maha jäänud.  The Manager’s Job. Juht toetub paljuski enda intuitsioonile ja isiklikele kontaktidele. 2 Juhtimise alused 1.11 Frederick Taylor. Kes ta oli ning missugune on tema panus juhtimisteooriate arengusse? Millistes organisatsioonides ja mil viisil võib Taylori põhimõtteid tänapäeval näha?

    Ettevõtlus
    thumbnail
    16
    pdf

    JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

    5. Mis on Ohio-Michigani ja Blake-Mountoni maatriksi põhiline idee? Püütakse öelda, et olenevalt olukorrast tuleb juhil keskenduda inimestele või toodangule, faktoreid (inimesele ja toodangule orienteeritus) ei ole otstarbekas teineteisest eraldada. 6. Mis vahe on eestvedamisstiilil ja juhimisstiilil? W. Ouchi (1982) töötas välja Z-teooria, milles väitis, et ükski juhtimisstiil ei ole parim ning McGregori X-Y teooria rakendamine oleneb keskkonnast. W.Ouchi kohandas Jaapani juhtimisstiili (eestvedamisstiili) Lääne, eelkõige USA ettevõtetele, arvestades individualistliku ühiskonna eripäradega (Tabel 6). Terminid juhtimis- ja eestvedamisstiil on kasutusel sünonüümidena, kuigi juhtimine ja eestvedamine on erinevad protsessid. Pigem kasutatakse juhtimisstiili mõistet isegi siis kui juhtimisstiil on pigem eestvedamisele suunatud. 7. Millised on Laissez - Faire eestvedamisstiili tugevused ja millised selle nõrkused?

    Juhtimine




    Kommentaarid (1)

    hydraulic profiilipilt
    hydraulic: oli kasu
    21:06 14-12-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun