Autode hooldus- ja remondisüsteem Tehniline hooldus ehk tehnohoole Auto on nagu laps, mille eest tuleb hoolitseda ning mis maksab raha Kõige suurem ihnus on kokkuhoid õli arvelt Peeter Pedaja Tehniline hooldus Toote (seadme vms.) ekspluateerimise etapp, mis hõlmab kasutatava või hoitava toote töökindluse ja töövalmiduse säilitamiseks rakendatavad organisatsioonilised ja tehnilised abinõud: Töövõime vahetu tagamine (profülaktika, jooksva remondi, kontrolli)
1950.aastal asendati autode traatkodaratega rattad metallratastega 1769.a auruvanker (Nicolas Cugnot) Max. 5km/h 1790.a jalgratas (M.de Sivrac) 1795.a hoburaudtee (Inglismaal) 1820.a aurusõidukite ehitamine 1845.a õhkrehvid (Robert William Thomson) 1883.a neljarattalist jalgratast meenutav aurusõiduk (auto eelkäija) 1895.a esimene bensiinimootor 1899.a rajati metallurgia laboratoorium 1910.a maailma esimene V-8 mootor 1885.a esimene mootorratas (Gottlieb Daimler) 1890.a esimene auto mille mootor paiknes ees(Rene Panhard ja Emile Levasson) 19.saj algus Esimesed bussid(sõna buss on tuletatud ladina-keelsest sõnast omnibus-kõigile) 1908.a Henry Ford rajs tehase automudeli T masstootmiseks 1894.a esimene autovõidusõit Pariis-Rouen (max. Kiirus 12km/h) 1955.a Le Mans'i võidusõit (Nõudis 84 inimelu ja vigastatuid üle 100-a) Maailma pikim teestik - Pan-Ameerika autotee 47000km Kõige rohkem autoteid USA, üldpikkus üle 6 miljoni km
toote OHUTU KASUTAMISE ja HOOLDAMISE kohta. Tõstuk on valmistatud Euroopa standardi CEN/TC 98/WG. 6N 12 E REV-4-4/1993 kohaselt. Hoidke kasutusjuhend kindlasti alles, et seda vajadusel ka hiljem kasutada. 2.0 Otstarve Ratastega autotõstukit kasutatakse selliste neljarattaliste mootorsõidukite tõstmiseks, mille mass ei ületa seadme andmesildil ja mudelite tahvlis (tabel 2) maksimaalset lubatu massi. Tõstuk võimaldab auto vaid osaliselt üles tõsta, mis tähendab, et maast tõstetakse üles auto kaks ratast. Seadet võib kasutada vaid ettenähtud otstarbel. Igasugust ettenähtud otstarbest erinevat kasutust loetakse ebasihipäraseks ja seega vastuvõetamatuks. Tootja ei vastuta hooletust, valest või sobimatust kasutusest tingitud kahjustuste eest. Ratastõstukit ei tohi kasutada kohtas, kus temperatuur langeb alla -10 °C. 2.1 Toote joonis ja mudelite mõõdud TABEL 1 3 2.2 Mõõtude tabel TABEL 2
vajaliku koostisega küttesegu. Kütusekulu ja kahjulike ainete koguse vähendamiseks heitgaasis on uuemad autod varustatud bensiinipritsega. Sisselasketorustikus on kütusepihusti, mis avaneb-sulgub suure sagedusega,tagades sellega kütuse pihustumise peeneks uduks ja kogu segu täieliku põlemise. Heitgaas juhitakse väljalasketorustikust tuletoru kaudu summutisse, mis vähendab gaasi järsust paisumisest tingitud müra. Katkisest väljalasketorustikust võib mürgist heitgaasi tungida auto sisemusse. Katalüüsmuunduriga autodel järelpõletatakse heitgaasi katalüsaatori abil, mis aga ei neutraliseeri täielikult Kasutatud kirjandus:L.Koger ja H. Kullerkupp ,,Liiklusõpik" 1 vingugaasi. Sellepärast ei tohi lasta mootoril- loomulikult ka katalüüsmuundurita auto omal- töötada suletud ruumis ega inimestel viibida tühikäigul töötava mootori lähedal.
Kuid kas või loomuliku kulumise töttu tekivad ükskord häired, mis muudavad sõidu tülikaks, ohtlikuks või lausa võimatuks. Sellisel juhul vajab mõni autoosa, seade, agregaat remonti või välja vahetust. Oma autot tuleks lasta hooldada hästivarustatud töökojas, kus kompententsed töötajad valdavad tööde loetelu ja omavad vastavaid oskusi ning suudavad vaadataka kontrollitava sõlme kõrvale. Hea oleks kasutada regulaarselt sama töökoda, et hooldajal tekiks ülevaade teie auto tehnilisest ressursist. Teemaks on siis autoremondi- ja hooldekoja planeerimine, selle teema valisin sest tahtsin teada kuyi palju läheb raha vaja et remondi töökoda tööle panna ja kas see tasub ära kui seda üksinda teha. Tahtsin teada kui suur tuleb tunni hind kui üksi töökoda teha. Teemas otsin vastuseid siis tööriistad valikule mida oleks vaja alustuseks töökotta ja nende hinnnad, tunnitasu ja mis selle sisse lähevad, ja tööohutus, tuleohutus ja
18"-19" 24 Maastur 30 18"-19" 30 Maastur 35 Ühe rehvi vahetuse hind oleneb veljest ja mõõtmetest. NB! Hind sisaldab kuni 60g raskusi ühe velje kohta. Üle selle: löödav raskus 0,4/tk Liimitav raskus 0,7/tk 4. Mootori õlivahetus kliendi õli ja filtriga 20,4 5. Mootori õlivahetus meilt ostetud õli ja filtriga 13,2 + filter ja õli 6. Konditsioneeride täitmine 35 7. Auto hoiulevõtt 5/24h 8. Remonditööd 22/h 9. Käigukasti õlivahetus: automaatkast koos dünaamilise läbipesuga 100 (lisaks õli ja filter); manuaalkast 50 (lisaks õli ja filter) 10. Auto diagnostika - 20/h Kliendi töökojas (mitte ooteruumis) viibimise lisatasu on 20%! Tooteid ja teenuseid vajavad autoomanikud, nii eraisikud kui ka ärikliendid selleks, et nende auto oleks sõidukõlbulik.
Ei kuulu rööbastel ja traktorid. Auto sõitjate või veoste veoks, vähemalt 4-rattaline mootorsõiduk (25 km/h) Sõiduauto projekteeritud ja ehitatud kuni 9 sõitja kohaga sõitjate või nende pagasi vedamiseks. Võib vedada haagist. Sedaan kere kinnine, katus jäik ja paikselt kinnitatud, osa katust võib olla avatud. Salongis 4 või enam istekohta vähemalt 2 reas. 2 või 4 külgust. Võib olla luugiga pagasiruum või tagauks. 4 või enam külgakent. Paeton katuseta auto. Limusiin kere kinnine, esi ja taga istmed eraldatud seinaga. Katus jäik, paikselt kinnitatud, osa võib olla avatud. Salongis üle 4 istekoha vähemalt 2 reas. Tagaistmete ees võivad olla kokkupandavad istmed. 4 või 6 külgust. Luugiga pagasiruum või tagauks, 6+ külgakent. Universaal kere kinnine, tagaosa suurendatud mahtuvusega, katus jäik, paikselt kinnitatud. 4+ istet 2 reas. Tagaistmed kokkupandavad, pakiruumi suurendamiseks. 2 või 4 külgust ja tagauks, 4+ külgakent.
2.Auto TH tööd(perioodilisus tööd) Vastavalt hooldusraamatu järgi tuleb teha töid, vastavalt ette antud kilomentraasile. Esimene hooldus on taavaliselt õlivahetus ja kõikide liikmite pingutamine ja visuaalne kontroll ja filtrite vahetused.. Peale 50 tuh km. Võivad tulla rihma vahetused ja piduri vahetused jne. Suuremosa autodel on hooldusvälp viidud hästi pikaks (60 tuh ) aga meie tolmustel ja halbadel teeoludel on soovitatav teha seda sagedamini ( 10-20 tuh km.) 3.tööohutus auto käivitamisel. Et käsipiduroleks peal käik väljas, et kedagi poleks kapoti all näppupidi . Siseruumis peab olema paigaltatud heitgaaside imeja. Käivitamisel peab olema autos sees mitte aknast käivitada . Kedagi ei tohi olla auto ees laua ja auto vahel. 4.plokikaane demontaaz ja remont Suuremosa saab alguse akuotsad ja elektri juhtmed lahti, siis jahutusvedelik välja. Eemaldatakse klapikambri kaas või kaaned. Hammasrihmad vajadusel kollektorid. Vajadusel nukkvõllid eemaldada
Kõik kommentaarid