Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"veermiku" - 29 õppematerjali

veermiku - kaudu toetub auto kere maapinnale.
thumbnail
20
docx

Autoteenindused Minu kodukohas

Töökoda asub Sürgavere küla keskel, 5 km Viljandi- Imavere maanteest. Klientidele pakume varuosasid ja lisavarustust enamlevinud automarkidele. Teostame rehvitöid, sõiduautodele veermiku- ja mootoriremonti. Summutajate remont. Võimalik tellida erinevaid metallitöid: treimine, keevitus... Pakume oma klientidele järgmisi teenuseid:  Sõiduautode varuosade müük ja paigaldus  Lisavarustuste müük ja paigaldus  Sõiduautode veermiku remont  Mootorite remont  Rehvide müük  Rehvitööd (rehvivahetus ja tasakaalustamine)  Summutajate remont ja vahetamine  Metallitööd (treimine, keevitus) Lehola autoteenindus OÜ 6 Firma põhitegevusteks: kõigi automarkide remont ja hooldus, gaasiseadmete paigaldus. Ameerika Autode ametlik esindus Viljandis. Pakutavad teenused kliendile:

Auto → Autoõpetus
17 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Silla seadenurgad

Rooliratas on ühendatud roolivardaga, mis läheb otse nuutühendusega roolikarpi. Roolikarbi hoobade külge kinnituvad 2 varrast, mis kinnituvad omakorda pendehoobade külge. Pendelhoobade külge kinnituvad ka roolivarraste välimised otsad ja neid me saamegi kogu selle süsteemi abil liigutada ja niiviisi saamegi ratast vastavale suuanle keerata. Zigulil puudub roolivõimendi ja rooli on raskem keerata kui uutel autodel. 3. VEERMIKU VEDRUSTUS Zigulil on mõlemat tüüpi vedrustus. Tagasillal on zigulil sõltuv vedrustus aga esisillal on tal sõltumatu vedrustus. TagaSilla küljest, vedrude kõrvalt kinnituvad ka amordid kere külge umbes 40 kraadise nurga all. Esisild on zigulil lahendatud aga kiigede süsteemiga. Kiigesid on 2 tükki, üleval ja all. Spiraalvedrud toetavad alumise otsaga vastu alumist kiiget ja ülemise otsaga aga vastu auto keret

Kategooriata → Vedrustus
51 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Auto hooldamine iseseisevtöö

veenduda selle ohutuses Töökohad, stendid  Tööriistad ja rakised tule seada käepäraselt ja korralikult. Töölaud hoida puhtana. Tagasi pannes peavad tööriistad olema terved ja puhtad. Kanalid  Kanaleid tänapäeval uutemates töökodades eriti ei näe. Põhjus selleks on, et kanalites on suhteliselt ebamugav töötada. Kanal vajab lisavalgusteid ja veermiku remondiks vajab ta eraldi tõstukit. Tänapäeval on kanalid kasutuses suurtemates autobaasides ja põllumajandusettevõttetes. Autobussi parkides näiteks peab igal hommikul buss kanalist üle sõitma, kus tehnik veendub et kõik tähtsamad sõlmed on töökorras.  Kanalist ei tohi kunagi üle hüpata. Selleks kas minnakse ringiga või siis on kanalite vahel spetsiaalsed sillad-ületuskohad.

Auto → Autode hooldus
39 allalaadimist
thumbnail
20
odp

Keretehnik

• Praktika I • Praktika II Nõuded õpingute lõpetamiseks Õpingud loetakse lõpetatuks, kui õpilane on omandanud autokeretehniku eriala õppekava õpiväljundid vähemalt lävendi tasemel Valikõpingute moodulid • Automaalritöö alused • Üldkehaline ettevalmistus • Autoremonttööde alused • Erialane huviring • Vanasõidukite taastamise alused • Elektri- ja hübriidautod • Juhtimisseadmete ja veermiku • Riigikaitse hooldus, ülddiagnostika ja • Esteetika remont • Etikett • Liiklusõpetus • Väikemasinate hooldus Võrdlus Autokeretehnik õpib Automaaler õpib • Autokere ehitust • Automaalritöös vajalikke üldteadmisi ja oskusi • Autoplekksepatöö aluseid • Ettevalmistustöid

Auto → Auto õpetus
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

VEERMIK JA ROOLISÜSTEEM

VEERMIK JA ROOLISÜSTEEM Veermik Auto külge kinnituvad vedrustus ja rattad, moodustades auto Veermiku. Vedrustuse moodustab lülide kogum, mis määravad auto ratta liikumise kandekere e. Raami suhtes. Vedrustuse ülesanded Leevendada ja summutada tee ebatasasusest tingitud löökkoormuseid, saavutades suurima sõidumugavuse sõitjatele ning veetavate kaupade säilumise. Kanda ratastelt kandekerele üle raskus-, veo-, pidurdus- ja külgjõududest tingitud reaktsioonijõude. Tagada ratta ning kandekere vahel sobiv kinemaatiline seos, mis loob kompromissi

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
50 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Auto alusraamid

Auto alusraamid Juhul sõidukid termin sassii tähendab raam pluss "veermiku" nagu mootor, käigukast, kardaan, erinevus, ja vedrustus. Keha (vahel nimetatakse seda "kere"), mis ei ole tavaliselt vajalik konstruktsiooni terviklikkus, on ehitatud sassii täita sõiduki. Tarbesõidukite sassii koosneb kokkupanek kõik olulised osad veoauto (ilma kere) olema töövalmis teedel. disaini rõõm auto sassii on erinev kui üks tarbesõidukite tõttu raskemat koormat ja pidev töö kasutamine. Kaubik tootjad müüa "sassii ainult", "kapott ja sassii", samuti "sassiilt" versioonid, mida saab seadistatud erialaasutustega. Nendeks ratastel majad, tuletõrje, kiirabi, furgoonid veoautod jne. Soomusmasinad sõiduki kere toimib sassii ja hõlmab alumise osa AFV, mis sisaldab lugusid, mootor, juhiiste, ja kabiini. See kirjeldab madalam kere, kuigi sage kasutamine võib hõlmata ülemine kere tähendab AFV ilma torn PowerMac G4 sassii ...

Varia → Kategoriseerimata
26 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Auto osandamise /koostamise põhireeglid

,peaks selle tagasi pannes samasse kohta panema. Auto kere detailide (uste, tiibade ,jne ) detailide kokkupanemisel peab sobitama ,et mingit kõrgemat serva ei jääks. Sammuti tuleks uste ,kapoti jms paika panemisel kontrollida kas kõik liigub vabalt ja lukustub korralikult. Tuleb kontrollida, et stange servad kinni saaks ,et nad välja poole narmendama ei jää. Auto veermiku paika panemisel peab kontrollima et kõik kummikatted oleks terved. Lõtke ega lokse ei tohi olla, kõik mistahes puksid ,rooliotsad peavad olema suhteliselt jäigad . vale õige

Auto → Auto õpetus
50 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sissejuhatus autotehniku erialasse

Veermik Veermiku kaudu toetub autokere maapinnale. Kandekerega sõiduauto veermik koosneb sildadest või kerega eraldi ühendatud telkiutest koos ratastega. Sõiduautotel kasutatakse põhiliselt keerdvedrustust. Autokere õõtsumise summutamiseks kuuluvad vedrustusse veel amortisaatorid. Autodel kasutatakse teleskoop tüüpi vedelik amortisaatoreid ja gaasiamortisaatoreid. Viimased hoiavad autorattaid suurepäraselt teel. Amortisaatorid leevendavad teekonarustel tekkivaid autokere kõikumisi ja muudavad sõitmise mugavaks. Samuti on nad tähtsad liiklus ohutuse seisukohalt. Amortisaatorid valitsevad rehvidele mõjutsevaid püstjõudusid ja vedrustuse liikumist , ning hoiavad nii autorattaid pidevalt konktaktis teega. Rikkis amortisaator võib kurvis põhjustada külglibisemist. Rehvid Rehvid jagunevad turvise mustri tüüpi järgi talve-ja suverehvideks. Turvavöö Peab olema kinnitatud ja pingutatud nõuetekohaselt .Kinnitamatta turvöö puhul , on oht liikl...

Auto → Sissejuhatus autotehniku...
20 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kere ja alusvanker

andurite ja kanalite arvu alusel. Milline on hüdroajami üldine ülekandearv) ABS PUMP Esimene ketaspidur Tagumine ketaspidur / trummel käsipidur 10. Hüdropidurisüsteemi analüüs (määrake piduripedaali ja käsipiduri hoova vabakaigu ulatus mm-tes ning määrake mitu korda on esipidurimehhanismile mõjuv jõud suurem kui piduripedaalile mõjuv jõud) 11.Üldhinnang näidisauto veermiku ja juhtseadiste ehitusele ja tehnoseisundile Veermik lihtsa ehitusega, pole palju kuluvaid detaile. Tehnoseisund: väga hea (uus)

Auto → Autode hooldus
153 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tehnohoolduse põhimõisted

arvestades auto margi eripära, tema eripära ja väljalaske aastat.Autoteeninduses EDROC teostatakse tehnilist hoolet kõikidele autodele. Tuleb arvestada, et õigeaegne vigade avastamine ja kõrvaldamine annab võimaluse hoida ära palju tõsisemad rikked. Auto, mis on läbinud õigeaegse hoolduse ja diagnostika, omab palju pikemat kasutusaega..Auto tehniline hool näeb ette: õlivahetust ja töövedelike vahetust, filtrite vahetust; veermiku, mootori ja kere kontrolli/reguleerimist; pidurisüsteemi osade vahetust; hammasrihmade ja ajamirihmade vahetust. 2. Mida nimetatakse tõrkeks? ( tuua näiteid autol esinevatest tõrgetest!) Tõrke tähenduseks on see kui töö ei ole korrektne või täiesti lakanud töötamast. Nt : mootori käivitamisel ilmnevad tõrked,; mootori töö tühikäigul on ebaühtlane või mootor teeb ebaloomulikku müra. käikude vahetamisega kaasneb ebaloomulik müra või takistused 3

Auto → Auto õpetus
14 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tehnohoolduse põhimõisted

arvestades auto margi eripära, tema eripära ja väljalaske aastat.Autoteeninduses EDROC teostatakse tehnilist hoolet kõikidele autodele. Tuleb arvestada, et õigeaegne vigade avastamine ja kõrvaldamine annab võimaluse hoida ära palju tõsisemad rikked. Auto, mis on läbinud õigeaegse hoolduse ja diagnostika, omab palju pikemat kasutusaega..Auto tehniline hool näeb ette: õlivahetust ja töövedelike vahetust, filtrite vahetust; veermiku, mootori ja kere kontrolli/reguleerimist; pidurisüsteemi osade vahetust; hammasrihmade ja ajamirihmade vahetust. 2. Mida nimetatakse tõrkeks? ( tuua näiteid autol esinevatest tõrgetest!) Tõrke tähenduseks on see kui töö ei ole korrektne või täiesti lakanud töötamast. Nt : mootori käivitamisel ilmnevad tõrked,; mootori töö tühikäigul on ebaühtlane või mootor teeb ebaloomulikku müra. käikude vahetamisega kaasneb ebaloomulik müra või takistused 3

Auto → Auto õpetus
19 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Minu lemmikauto Audi TT Coupé

LK9 Lisavarustus. LK10 Kokkuvõte. Audi TT - kirest sündinud jõud Uus Audi TT Coupé on palju kõneainet pakkunud Audi TT - kultusauto II põlvkonna mudel. Veidi vähem kui 8 aastat tagasi turule toodud ja samast hetkest ka kiirelt sportkupeede maailma vallutanud Audi TT on olnud sensatsiooniline ja tähelepanuväärne auto igas mõttes. Berliinis 6. aprillil esitletud ja palavalt oodatud uus Audi TT kupee on oma eelkäijast veelgi dünaamilisem - seda nii disaini, jõuülekande kui ka veermiku poolest. Disain. Uue Audi TT kupee välimus väljendab eheda sõidumõnu pakkumiseks loodud masinale omast stiili, kindlust ja võimsust. Kere härjalik jõulisus väljendub lihtsates ja enesekindlates joontes, mida voolujoonelised klaaspinnad ja katus veelgi rõhutavad. Audi disainerid on uue Audi TT eelkäija välimusele omaseid rõnga- ja kuplimotiive armastusega edasi arendanud ning täiustanud. Uus Audi TT Coupé on eelkäijaga

Auto → Auto õpetus
34 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Auto-Pidurid

Autod jagatakse liiklusseaduse järgi kolme põhikategooriasse: B, C ja D. Kaasajal tootmises olevatel autodel on põhiliseks jõuallikaks sisepõlemismootor, vähesel määral ka elektrimootor või ökonoomsuse huvides sisepõlemismootori ja elektrimootori kombinatsioon (hübriidauto). 1 AUTO ÜLDINE EHITUS Auto konstruktsioonilisteks põhiosadeks on mootor, raam või kandevkere ja veermik. Mootor toetub raamile (kandevkerele) ja käitab läbi jõuülekande 1 veermiku. Raamile (kandevkerele) toetudes on ehitatud ka auto kabiin, kere, kaubaruum ja lisaseadmed. Auto kabiin on suletud või pealt avatud ruum, kus asuvad auto juhtseadmed, autojuhi töökoht ja sõltuvalt auto otstarbest ka reisijatele mõeldud istmed. Üks olulisemaid auto detaile, mis aitab hoida auto ja autojuhi tervena on pidurid2. 1 S.k. Übertragung 2 S.k. Bremsen 2 ÜLEVAADE PIDURITEST

Auto → Auto õpetus
23 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Auto pidurid

Kaasajal tootmises olevatel autodel on põhiliseks jõuallikaks sisepõlemismootor, vähesel määral ka elektrimootor või ökonoomsuse huvides sisepõlemismootori ja elektrimootori kombinatsioon (hübriidauto). Rico Kapsi 1 AUTO ÜLDINE EHITUS Auto konstruktsioonilisteks põhiosadeks on mootor, raam või kandevkere ja veermik. Mootor toetub raamile (kandevkerele) ja käitab läbi jõuülekande veermiku. Raamile (kandevkerele) toetudes on ehitatud ka auto kabiin, kere, kaubaruum ja lisaseadmed. Auto kabiin on suletud või pealt avatud ruum, kus asuvad auto juhtseadmed, autojuhi töökoht ja sõltuvalt auto otstarbest ka reisijatele mõeldud istmed. Üks olulisemaid auto detaile, mis aitab hoida auto ja autojuhi tervena on pidurid. Rico Kapsi 2 ÜLEVAADE PIDURITEST Pidur1 on seade, mida kasutatakse liikuva massi kiiruse kiireks vähendamiseks. 2.1 Pidurivedelik

Auto → Auto õpetus
42 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Autoteenindus

Mootori õlivahetus 12 10% 13,20 Konditsioneeride täitmine 20 57% 35 Rehviahetus 5 400% Olenevalt mõõdust Auto hoiulevõtt 0 100% 5/24h Remonditööd 5,9/h 372% 22/h Veermiku tööd 5,9/h 339% 20/h 5,9h 50 Käigukasti õlivahetus 5,9/h 100 Diagnostika 5,25/h 381% 20/h 13.2 Müük ja turustamine. Reklaam erinevates autoajakirjades (nt:Autoleht, Tehnika maailm), kohalikus vallalehes,

Muu → Uurimustöö
29 allalaadimist
thumbnail
7
doc

PRAKTIKA ARUANNE

seonduvad dokumendid ja kirjeldused võib pöörduda kindlustusseltsi või otse töökotta. Kui pöörda otse töökotta, siis töökoda hoolitseb selle eest, et kindlustusseltsiga saaksid vajalikud dokumendid vormistatud. Selleks tehakse sõiduki ülevaatus, tuvastatakse vigastused, koostatakse kalkulatsioon ning saadetakse see kindlustusseltsi. Tööde hinnapakkumisi tehakse kindlustusseltside poolt tunnustatud programmi WinCABAS alusel. Sõidukite remont - Sõidukite veermiku remondi- ja hooldustöid teostamine (näiteks pidurite hooldus, amortide vahetus, rattalaagri vahetus, õli vahetus jms); samuti oleme spetsialiseerunud vene päritoluga vanemate mootorite remondile (näiteks GAS 51, Volga jt). Teenuste hinnad Teenuste hinnad sõltuvad vigastuste ulatusest. Selleks, et määrata tööle õige hind, kindlasti on vaja vigastusi eelnevalt näha pöördudes töökotta (link kontaktile).

Auto → Auto õpetus
74 allalaadimist
thumbnail
18
doc

VW Polo Jõuülekanne, Lektor: Sven Andresen

kiiremini pöörleb. 7. RATTAD Rattad kannavad edasi auto ja tee vahel toimivaid jõudusid ja momente, tagades läbi selle liikumise. Rehvid on ainukeseks kontaktiks teepinna ja auto vahel, mistõttu peavad need olema laitmatus korras. Velgede kohta kehtib sama, äärmisel juhul võivad mõralised veljed puruneda löökaugu tagajärjel ja tekitada avarii. Kõverdunud veljed tekitavad veermikus vibratsiooni, mis viib veermiku detailide enneaegse kulumiseni. Valitud sõidukil kasutakatse järgmisi rattaid[10]: Rehvid,Volkswagen Polo 1997 Diameeter: 13.0'' - 15.0'' Laius (mm): 175 - 195 Rehvi külgseina kõrgus: 50 - 65 Minimaalne rehvimõõt: 175/65R13 Maksimaalne rehvimõõt: 195/50R15 Veljed, Volkswagen Polo 1997 Poldivalem 4x100 Diameeter: 13.0'' - 15.0''; Laius (tolli): 5 - 6.5; Offset (mm): 35 - 38. 7.1

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
10 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Töökojas kasutatavad tööriistad

ühte võtit komplektist, esimeste amortide puhul. Torutangid (Golf 2) on vajalikud amordipüstakute juures. Pidurite hooldusseadmed Piduriketaste treimisseade, piduriõli tester, piduriõli vahetusseade Rehvipingid Balanspingid, montaazpingid Sillastendid Magnet adapterid raamile kinnitamiseks, pöördplaadid, sillastendi pukid, sillastend, Testimisseadmed Heitgaaside testrid, konditsioneeride hooldusseadmed, mootoritestrid, OBD testrid, tulede kontrollstendid, veermiku kontrollstendid, piduriõli tester, radiaatorirõhu testimisseadmed, akude testimisseadmed, Mootor eelsüüteküünalde padrunite komplekt, eriotstarbeliste padrunite komplekt, jahutussüteemi täitmise komplekt, kolvirõnga kokkusurumise tööriistad, kompressioonimõõdik bensiinimootorile, kompressioonimõõdik diiselmootorile, õlirõhu mõõtmise komplekt, pihusti tõmmitsakomplekt, pihustivaskseibi eemaldamise tööriist, pihustipesa lõikurkomplekt,

Auto → Autoõpetus
30 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

Pidurisüsteemi ülesanne: võimaldada juhil auto kiirust vähendada ja vajadusel seisata. Pidurisüsteem muundab auto liikumise kineetilist energiat soojusenergiaks. Pidurisüsteemi moodustavad: pidurdusmehanism(tagab auto rataste pidurdamise), piduriajam(vähendab pidurdamiseks vajalikku jõudu). Pidurdussüsteemi põhiosad: piduripedaal, vaakumvõimendi, peasilinder, pidurdusjõu regulaator, piduriketas, piduritrummel. Peatumise teekond: reageerimise teekond+ pidurite rakendumise teekond + püsiva aeglustusega läbitud teekond. Pidurdusteekond: aeglustuse kasvu teekond + püsiva aeglustusega läbitud teekond. On olemas trummelpidurid(töösilinder, piduriklots, piduriklotsi hõõrdkate, piduritrummel, kolb, kolvi rõngastihend) ja ketaspidurid. Seisupidur: trossiga liigutatava hoova abil surutakse ketaspiduri sisemise trummelpiduri klotsid vastu trummlit. Pidurdusjõu regulaatoriga süsteem: vaakumvõimendi, vedeliku reservuaar, pidurdusjõu regulaator, esi-...

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
76 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mootor ja Kindlustus

Mootor Autodel kasutatakse sisepõlemismootoreid, mis muudavad vabaneva soojusenergia tööks. Nende levinum tüüp on kolbmootor. Selles põleb kütuse ja õhu segu põlemiskambris. Põlemisel tekkiva gaasirõhu võtab vastu kolb, selle edasi-tagasi liikumise aga muudab väntmehhanism pöörlemiseks.Kolbmootorid jagunevad otto- ja diiselmootoriteks. Otto- ehk bensiinimootoris seguneb bensiin õhuga kas karburaatoris (karburaatormootor) või sisselaskekollektoris (pritsemootor). Küttesegu süüdatakse kõrgpinge-elektrisädemega. Diiselmootoris pritsitakse diislikütust kõrgel rõhul põlemiskambrisse, kus kütus seguneb kuuma õhuga ja süttib. Õlitussüsteem. Õli vähendab hõõrdumist, eemaldab kulumissaadusi ning jahutab mootori hõõrduvaid pindu. Mootoris tuleb tarvitada ainult ettenähtud õlisid. Juht peab olema alati kindel, et mootoris on küllalt õli. Õli taset mõõdetakse enne...

Auto → Auto õpetus
60 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Autoehituse Materjalid

Hind on alumiiniumiga võrreldes kõrgem. 2000.a kasutati Euroopas sõiduauto kohta ca 3 kg Mg, tulevikus prognoositakse kasvu 100 kg- ni. [8] 2.6. Mitte mustmetallide kasutusalad [5;7]  Õhupuhastajad  Elektroonika  Mutrid  Niplid  Plokikaas  Kolvid  Sisselaskekollektor  Radiaator  Erinevad korpused 9  Veermiku osad  Keredetailid  Karter  Veljed 10 3. POLÜMEERMATERJALID EHK PLASTID 3.1. Plastide head omadused [9]  väike tihedus (kerged, 840…2200 kg/m3)  ei vaja viimistlust  odavad  lihtsalt töödeldavad  enamikel plastidel ka suur hõõrdetegur  head dielektrikud, isolaatorid ja heli summutavad omadused Plastide osakaal auto massist on ca 15% (mahust palju enam). Lähema 5 aasta jooksul suureneb see

Masinaehitus → Masinatehnika
35 allalaadimist
thumbnail
54
doc

LABORATÖÖRNE TÖÖ, ALUSVANKER

SISSEJUHATUS Töö ülesandeks on koostada laboris omandatud info ja praktika põhjal erinevate laboratoorsete tööde aruanded, mille hulka kuuluvad: „Vedrustus ja roolisüsteem“, Roolisüsteem ja roolivõimendi“, Pidurisüsteem“. 3 1. VEDRUSTUS JA ROOLISÜSTEEM Töö eesmärk: Tutvuda aõiduauto veermiku ehitusega (vedrustus ja roolisüsteem). Sõiduki andmed: Tabel 1. Sõiduki mark Toyota Sõiduki mudel Avensis Sõiduki kategooria M1 Mudeli tähis CT220 LALMNTW Kere tüüp laugpära

Varia → Kategoriseerimata
28 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

Pidevlülituses oleva ventilaatoriga Vaba tiivikuga, mida käitataks kas, elektrimootoriga, hüdrauliliselt, õhkajamiga siduriga, õli-viskoossussiduriga. Nõuded jahutusvedelikule: Intensiivne soojusülekanne Madal külmumistemperatuur Kõrge keemistemperatuur Vähene viskoossus Suur soojusmahtuvus Ei tohi korrodeerida metalle Ei tohi mõjuda sööbivalt tihenditele, voolikutele Peab olema võimalikult vähe tule ohtlik ja mürgine Veermik Veoauto veermiku moodustavad raam, esi ­ ja tagasild, vedrustus, amortisaatorid, rattad ja rehvid. Volvo uuendatud mudelitel FH ja FM on nüüd kokku 3 erinevat alusvankrit: 1) sadulveok 2) veoauto 3) ehitusveok. Veokiseeria on tervikuna kujundatud ühiste komponentide baasil. Ehitusveokit FM tehakse rattavalemiga 6x4, 8x4, 4x4 ja 6x6. Kõigil õhkvedrustusega autodel kasutatakse üksnes ketaspidureid, neile lisandub mootorpidur ja aeglusti. Alusvanker muutus endisest 160kg kergemaks

Auto → Auto õpetus
110 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Tehnoloogia kordamisküsimused ja vastused

Teleskoopnoolega kraana auto tüüpi alusvankril- Autole kinnitatud hüdrauliline tõstuk - viimastel aastatel populaarsust kogunud tõstemehhanism ehitusplatsidel. Tornkraana nool on kinnitatud sõrestik- või toruja torni osa külge. Tornkraana võib olla rööbastel liikuv, roniv (ronikraana) või ehitise külge kinnitatav ja kõrgusse pikendatav; tõstevõime 0,5...75t, laevaehituses kuni 450 t, haardeulatus 0...60 meetrit. Noolkraana nool on kinnitatud harilikult veermiku raamile või sellel asuvale pöördplatvormile. Lasti ja noole kallutusmomendi vähendamiseks võidakse kasutada vasturaskust. Liikurnoolkraanade hulka kuuluvad rööbas-, raudtee-, sammuv-, auto, ratas-, roomik- ja ujuvkraanad. Eestis saadaoleva suurima liikurkraana tõstevõime on 1300 tonni. 22. Mis on tostetraavers, mida selle abil tostetakse?

Ehitus → Tehnoloogia
78 allalaadimist
thumbnail
11
doc

78 küsimust ja vastust

süüte õigsust ja CO sisaldust.Uuematel mootoritel millel on olemas arvutivõrk saab ka kontrolllida erinevate andurite ja muude elektriseadmete tööd ja vigade ilmlemisel jäävad need mootori aju mälusse. 64.õlitasapinna kontroll, vahetus, perioodilisus, margid 65.rehvide th, remont iga tehnohoolde käigus oleks soovitatav balanzeerida auto rattad. Sellega väldib rehvide liikset kulumist ja vibratsioonist tekitatud veermiku kahjustusi. ???? Hädajuhtudel lapitakse rehv nõõriga väljaspoolt ilma rehvi maha võtmata aga see on ainult hädaabinõu aga korralikuks rehvi remondiks tuleb rehv eemaldada torket tekitatud metall ese ja seestpoolt spetsaalsete abinõudega paigaldada rehvile lapp. Paigaldada rehv ja balanseerida kontrollida rehvi lappimise töö õnnestumist kas vannis või spetsiaalse lekke otsimis vahendiga. 66.kuidas kontrollida hüdrosiduri tööd saab kontrollida järgides mootori temp

Auto → Auto õpetus
335 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Autode käigukastid. Käigukasti vajab auto mootori omapära tõttu: aeglaselt töötaval sisepõlemismootoril pole jõudu. Seepärast tekib raskusi auto paigaltvõtu ja kiirendamisega. Rataste veo tugevdamiseks suurendatakse vajadust mööda väntvõlli pöördemomenti käigkasti abil. Kui väiksem hammasratas pöörab suuremat, siis moment suureneb kiiruse vähendamise arvel. Käikude vahetamine toimub hammasrataste või hammasratasploki nihutamisega. Sõltuvalt edasikäikude arvust, jagunevad köigukastid kolme-, nelja-, viiekäiguliseks. Igal käigukastil on ka tagasikäik, mis saadakse nihutatava lisahammasrattaga. Sünkronisaatori ehitus. Käigukastis käikude müratuks lülitamiseks kasutatakse eriseadiseid- sünkronisatoreid. Sünkronisaator on ehitatud nii, et liuguri küljes oleva hargiga nihutatav lülitusmuhv tõukab esmalt blokeerrõngast, mis hakkab hammasratast kaasa vedama. Muhv läheb hambumisse alles pärast seda, kui libisev rõngas on hõõrdejõu toimel kiiru...

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
90 allalaadimist
thumbnail
181
doc

A.Palu mootorratta raamat

Mootori pidevaks töötamiseks peab selline muundumis- M o o t o r ra t t a v e e r mi k u l e ki n n i t a t a k s e mo o t o r protsess silindris perioodiliselt korduma. Sellega tutvume koos jõuülekandeseadmetega ja ta võimaldab mootorrattal detailsemalt mootorite töötsüklite vaatlemisel. Eelnevalt liikuda. Veermiku moodustab raam koos esi- ja tagahargi on aga vaja tundma õppida mootori peamisi parameetreid. ning ratastega. Siia kuulub ka esi- ja tagavedrustus ning Väntvõlli pöörlemisel liigub kolb silindris sirgjooneliselt inuud lisaseadised (rataste porikaitsmed, sadulad, jalatoen- edasi-tagasi. Piirseise, milles kolb muudab oma liikumis- dld jt.)

Füüsika → Füüsika
71 allalaadimist
thumbnail
91
doc

Eksami konspekt

1) Nuivibraatorid. Allen Engineering Corporation nuivibraatorid Köik nuivibraatorid töötavad bensiinimootoriga. Kergeimal mudelil on mootor käepideme küljes. Keskmist tüüpi nuivibraatori mootor ripub rihmadega betoneerija seljas. Suurim, kahe nuiaga komplekt, saab töövoolu bensiinimootori körgsagedusgeneraatorist. Firma "Tremix" edasimüüja Eestis AS TALLMAC pakub erineva konstruktsiooniga nuivibraatoreid (tabel ): · täismehhaanilisi ­ tüüp 1 mis koosneb mootorist, vahetükist, võllist ja vibraatornuiast. Mootoriga ühendatakse vahetüki abil erineva pikkusega võll ning erineva diameetriga tööorgan. · tüüp 2 - kergeid nuivibraatoreid, , mis koosneb mootorist ja tööorganist koos võlliga. Seda kasutatakse väikesemahuliste betoneerimistööde tegemisel · tüüp 3 - kõrgsagedusel töötav nuivibraator mis koosneb sagedusmuundurist ning tööorganist koosvoolujuhtmega. Sagedusmuundajast väljuva voolu sagedus on 200 Hz ja pinge ...

Ehitus → Ehitusmasinad
229 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

maruumi mahuks 100 m3. Megatreileri koormaruumi kasutatav kõrgus on 3,0 m Megatreileri ja seda vedava veduki rataste läbimõõt on väiksem kui tavalisel poolhaagisel. Seda veab tavaliselt spetsiaalne, madala veermiku ja väiksemate ratastega vedukauto, mida on rahvakeeles hakatud nimetama ka megaveduriks. (Pildid 3.15 ja 3.16) Kaetud (kinnistel, suletud) poolhaagistel ehk furgoonpoolhaagistel on suletud koormaruum. Koorem on paremini kaitstud nii ilmastikumõjude kui ka varguste eest, mis on selle haagise peamine

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun