KLASSITSISM VARAKLASSITSISM Arhitektuur u.1770-1800 Prantsusmaa Jacques Germain Soufflot (1713-1780) Pantheon Pariisis. 1758-1789. Eesti Tartu Raekoda. Arhitekt J.H.B. Walther Kõrgklassitsism u. 1800 - 1830 Prantsusmaa Pierre Vignon (1763-1828). Madeleine kirik Pariisis. 1757-1842. Prantsusmaa Jean Francois Chalgrin (1739-1811) Tähe triumfikaar Pariisis. 1806-1836 Venemaa Andrejan Zahharov (1761-1811). Admiraliteedi hoone Peterburis. 1806-1823. Venemaa Paleeväljaku ansambel Peterburis. Lõpetatud 1837. Väljaku keskel asub Aleksandri sammas. Ameerika Ühendriigid James Hoban. Valge Maja - USA presidendi residents Washingtonis. 1792-1829. Ameerika Ühendriigid William Thornton, Stephen Hallet, George Hadfield, Ja
Kontrolltöö kordamisküsimused. Secunda. Klassitsism kuni postimpressionism 1. Uued kunstielu vormid, nende tekke põhjused. Kaks suunda kunstis. Lk.178. 2. Vaata üle tähtsamad ajaloosündmused! Lk.178, 182, 185, 196, 201, 207, 212,217 3. Tunne pildilt ära Voltaire, J.W.von Goethe ja F. Von Schiller, I.Kant, G.G.Byron. 4. Millal toimus Suur Prantsuse revolutsioon ja Juulirevolutsioon, kes oli Napoleon ja tema osa ajaloos. 5. Klassitsismi eeskujud. Põhitunnused. (lk.178-181.) Leviku põhjused. Direktooriumistiil, ampiirstiil.(lk.182-183) 6. Klassitsistlik arhitektuur Prantsusmaal, Inglismaal, Ameerikas, Saksamaal, Eestis, Soomes. Tunne ära kuulsamad ehitised. (lk.183-188) 7. Klassitsistlik skulptuur – Antonio Canova.(lk.189-191) 8. Klassitsistlik maalikunst – Jacques Louis David – Horatiuste vanne, Tapetus Marat, Napoleon I ja Josephine´i kroonimine. Maalide analüüs – mis on pildil, m
(Klassitsism, rahvusromantism, maalid peamiselt ja nende loomustused +faktid) 1. Pariisi Pantheon-Kus asub ning mis eesmärgil kasutatakse või on kasutatud? Vastus: Pariisi Pantheon asub Prantsusmaal Pariisis, hoone on ehitatud klassitsistlikus stiilis. Algselt ehitati Pantheon kirikuks, aga hiljem kasutati seda Prantsusmaa suurmeeste matmispaigana. Hoone arhitektiks on J.G.Soufflot, kellele oli eeskujuks Rooma Peetri kirik. 2. Madeleleine’i kirik Pariisis. Kes laskis ehitada ja miks? Vastus: Madeleine’i kirik on ehitatud klassitsistlikus ampiirstiilis. Madeleine’i kiriku puhul jäljendati täielikult templeid, mis asusid Kreekas. Kiriku projekteeris arhitekt Pierre Vignon, jäljendades Kreeka antiiktemplit. Kiriku laskis ehitada Napoleon I. 3. Tähe triumfikaar Pariisis, kes laskis ehitada, kust võeti ehitamiseks eeskuju ja, miks seda hoonet ehitati? Vastus: Tähe triumfikaare laskis ehitada Napoleon I. Ehitamiseks võeti eeskuju Vana-Roomast. K
1. http://eflynearthistory.blogspot.com/ 2. https://sites.google.com/tg.edu.ee/kunstiajalugu/avaleht?authuser=0 3. https://sites.google.com/tg.edu.ee/kunstiajalugu2/avaleht?authuser=0 Kontrolltöö kordamisküsimused. Klassitsism kuni sümbolism. 1. Uued kunstielu vormid, nende tekke põhjused. Kaks suunda kunstis. Lk.178. Tekkisid kunstinäitused ja nende tagasiside (kunstikriitika). Vähenes kunstitellijate osatähtsus, kasvas kunsti loomine ja näitamine anonüümsele publikule. Nende tekke põhjused on seisusliku ühiskonnakorralduse lõdvenemine, külakogukondade lagunemine ja linnastumise algus. Kaks suunda kunstis – valgustajate ideoloogia, korra ja harmoonia pooldajad - klassitsism ja üksikisiku ja tema kordumatu sisemaailma pooldajad - romantism. 2. Vaata üle tähtsamad ajaloosündmused! Lk.178, 182, 185, 196, 201, 207, 212,217 3. Tunne pildilt ära Voltaire, J.W.von Goethe ja F. Von Schille
kunstitest: t kõik impressionistid, post- ja neoimpressionistid, kõik originaalteosed (3tk) ja kõik Eesti kunsti reprod (3tk). Samuti tuleb teada molbertil oleva repro autorit, pealkirja ja originaalteose asukohta. Samuti seda, milline näeb välja tervikteos, kus kaks nunnut inglit pärinevad. Impressionism ehk muljetekunst: ● Fotograafia leiutamisega kadus vajadus täpiskunstile ● Impressionistid loobusid teravatest ja tumedatest joontest ja varjudest ● püüdsid maalides edasi anda õhku, valgust jms, töötasid sageli päikesevalguse käes õues ● komataolised pintslitõmbes 1. EDOUARD MANET (1832.1883) ei olnud ise puhas impressionist, kuid vanema maaliast sõbrana toetas impressioniste, “Olympia”- loobiti tussipottidega, sest Manet maalis paroodiat. - tema tööd inspireerivad teisi 2. CLAUDE MONET (1840-1926) esines näitusel lõuendiga “Impressioon. Tõusev päike”- impressiooni algatav maal.
kunstitest: t kõik impressionistid, post- ja neoimpressionistid, kõik originaalteosed (3tk) ja kõik Eesti kunsti reprod (3tk). Samuti tuleb teada molbertil oleva repro autorit, pealkirja ja originaalteose asukohta. Samuti seda, milline näeb välja tervikteos, kus kaks nunnut inglit pärinevad. Impressionism ehk muljetekunst: ● Fotograafia leiutamisega kadus vajadus täpiskunstile ● Impressionistid loobusid teravatest ja tumedatest joontest ja varjudest ● püüdsid maalides edasi anda õhku, valgust jms, töötasid sageli päikesevalguse käes õues ● komataolised pintslitõmbes 1. EDOUARD MANET (1832.1883) ei olnud ise puhas impressionist, kuid vanema maaliast sõbrana toetas impressioniste, “Olympia”- loobiti tussipottidega, sest Manet maalis paroodiat. - tema tööd inspireerivad teisi 2. CLAUDE MONET (1840-1926) esines näitusel lõuendiga “Impressioon. Tõusev päike”- impressiooni algatav maal.
ANTOINE GROS ,,Bonaparte Arcole sillas" ; oli Davidi lemmikõpilane ANTON STARBOPF ,,Istuv akt" ANTONIO CANOVA ,,Pauline Borghese Venusega" ; itaalia skulptor, ampiir, näitab pere halvast küljest. ARCIMBOLDO ,,Aastaajad" AUGUSTE RENOIR ,,Tantsupidu linnas" ; ,,Tantsupidu maal" ; ,,Pannkoogijahuveski" BERNINI ,,Apollon ja Daphne" ; arhitekt ja skulptor C.D.FRIEDRICH ,,Rändaja udumere kohal" ; maastiku- ja merevaated, romantsimi eelkäija CLAUDE MONET ,,Mulje. Tõusev päike" (impression. Soleil levant) ; ,,Daam aias" ; ,,Moonid" ; ,,Londoni parlamendihoone" ; ,,Sirelid" ; ,,Roueni katedraal" ; ,,Argenteuil" ; ,,Vesiroosid" EDGAR DEGAS ,,Tantsijanna sinises" ; ,,Täht ehk tantsijatar laval" ; ,,Ooperihoone tantsufuajees" ÉDOURD MANET ,,Nana" (Zola romaani prostituut), ,,Olympia" (Urbino Venuse paroodia) ; ,,Eine roheluses" parodeerib Tiziani ,,Kontsert vabas õhus" EDVARD MUNCH ,,Karje" ; ,,Madonna" EUGÈNE DELACROIX ,,Vabadus juhtimas rahvast" FRA
Aeg Stiil Piirkond Tunnusjooned Kunstnikud Skulptuur: värksus, rõõmus põhitoon, pühakute ja piiblitegelaste kujutamine Lorenzo Ghiberti, Donatello, Andrea del indiviididena, välise tinglikkuse kadumine, psühholoogiline alatoon. Verrocchio. Itaalia Maalikunst: looduse üksikvormide tundmaõppimine, tundeelu hetkede täiusliku Giotto di Bondone, Masaccio, Fra Angelico, kujutamise p
Kõik kommentaarid