kutseõppeasutus.Õppetöö algas 16. septembril 1996, 2 õpperühmaga kus oli 1 hotellimajanduse õpperühm õppeajaga 2 aastat hotelliteenindaja eriala omandamiseks ja 1 turismiala õpperühm samuti 2 aastase õppeajaga, reisikonsultandi eriala omandamiseks. EHTE pakub rakenduskõrgharidust, kutseharidust ja täienduskoolitust turismi valdkonnas, täpsemalt reisikorralduse, majutuse ja toitlustuse alal. Lisaks pakub EHTE toitlustusteenuseid kohvikus ja catering teenuseid kaubamärgi all EHTE-Catering ning viib läbi Eesti toidukultuuriga seotud arendus- ja koolitusprojekte kaubamärgi all Eesti Kulinaariainstituut. EHTE-s on võimalik õppida rakenduskõrghariduse baasil ning ka kutseõppe keskhariduse baasil. Rakenduskõrghariduse erialadeks on Hotellimajandus, Reisikorraldus,Toitlustusteenuste korraldus,eksternõpe ning kutseõppe erialadeks on reisikorraldus, toitlustusteenindus ja hotellindus.
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Turismiosakond Sigrid Piiri AÜTH2 TARTU KUTSEHARIDUSKESKUSE HOTELL Organisatsiooniõppe praktika aruanne Juhendaja: Anneli Kompus Pärnu 2013 SISSEJUHATUS Organisatsiooniõppe praktika sooritamiseks ajavahemikul 15.07 - 09.08.2013 on valitud Tartu Kutsehariduskeskuse Hotell. Juhendajaks on TKHK Õpilaskodu- ja hotelli juhataja Anneli Kompus. Praktika eesmärgiks oli õppida tundma organisatsiooni funktsioneerimisprintsiipe ja ülesehitust, anda ülevaade Tartu Kutsehariduskeskuse tegevusvaldkondadest ning analüüsida organisatsiooni mikro- ja makrokeskkonda. Antud aruande koostamisel on lähtutud organisatsiooniõppe praktika juhendist. Töö koosneb vastavalt püstitatud ülesannetele kuuest peatükist. Neist esimeses leiab
TUNDMATU KUTSEHARIDUSKESKUS Arvutid ja arvutivõrgud KUTSEHARIDUS Koostanud: Juhendaja: ASUKOHT 2010 Mis on kutseharidus? Kutsehariduse mõiste hõlmab kõikides vormides toimuvat kutse-, eri- ja ametialast õpet. Kutseõpe koolikohustuse ea ületanud põhihariduseta inimestele - õppima asumisel haridustasemega seotud piiranguid ei ole, õppima võivad asuda kõik kellel on põhihariduse omandamine teatud klassis pooleli jäänud. Õppe maht on 20 - 100 õppenädalat. Samaaegselt kutseõpet läbides võib õppija omandada poolelijäänud põhiharidust, kuid see ei ole kohustuslik
1.3. Organisatsiooni struktuur ja kooseis. Hetkel töötab Treegeri Kohviku OÜ all 14 töötajat, 12 neist kohvikus juhataja, raamatupidaja, kolm kokka, kolm kondiitrit, kaks baaridaami ja kaks ettekandjat ning kaks sõõrikuküpsetajat Paide Jaamahoones asuvas Sõõrikukohvikus. Suuremate ürituste puhul kasutatakse ka lisatööjõudu. Kohvikus on tööl 13 naist ja üks ainuke meesterahvas kokk. Töötajate keskmine vanus on 42 aastat. Erialane või kutseharidus on kokkadel, kondiitritel, raamatupidajal ja juhatajal. Personaali tööstaaz on väga erinev. Kõige suurem tööstaaz on Nigula Merlel, kes töötab kohvikus juba 17 aastat baaridaamina ja kohviku juhatajal ja raamatupidajal, kes töötavad juba 18 aastat. Kõige väiksema tööstaaziga 3aastat on ettekandja Triinu Reil. Ettevõtte juhatusse kuuluvad juhataja ja raamatupidaja. Juhatajale alluvad kokad, kondiitrid, baaridaamid, ettekandjad ning sõõrikuküpsetajad. 1.4. Missioon. Visioon
kirjeldusega ja pakutavate teenustega, ettevõtte töökeskkonna ja selle ohutusega ning dokumendihalduse ja asjaajamise korraldusega.. 1.Üldiselomustus Paide Kultuurikeskuse kohvikusse asusid tööle neli praeguseni töötavat toitlustusala inimest, 3. jaanuaril 1994. aastal. Algselt kuulus kohvik Paide Kultuurikeskuse alla, seega olid ka töötajad kultuuritöötajate nimekirjas. Kuna kultuur ja toitlustus on oma aruandlusest nii erinevad, siis 1. aprillil 1995. aastal loodi eraldi asuv aktsiaselts ,,Treeger" kahe aktsionäriga. Seoses sellega sõlmiti rendileping Paide Kultuurikeskusega. Ettevõtte kujundati ümber Treegeri Kohviku Osaühinguks seoses 19. novembril 1996. aastal äriregistrisse kandmisega. 1.1 Õiguslik vorm. Kohvik kuulus 1994. aastani Paide Kultuurikeskuse alla. 1. aprillil 1995. aastal loodi aga uus
Tallinna Ülikooli Balti Filmi- ja Meediakooli turunduskommunikatsiooni analüüs Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor Ettevõtluse õppetool Turundus TALLINNA ÜLIKOOLI BALTI FILMI - JA MEEDIAKOOLI TURUNDUSKOMMUNIKATSIOONI ANALÜÜS Referaat Koostanud: Maris Orumaa Madis Mõtus Jarmo Liivak Anastassija Ignatjeva
Hiiumaa Ametikool Väikeettvõtlus Käesolev töö on koostatud Siret Tara poolt Radisson Blu Hotell Tallinna kohta Suuremõisa 2012 SISUKORD: 1.ÜLEVAADE ETTEVÕTTEST................................................................................................3 1.1Ettevõtte nimetus, asukoht ning põhitegevusala................................................................3 1.2Ettevõtte ärinimi, omandivorm, ettevõtte majandamise mudel.........................................3 1
koolidesse saab vastuvõtuavalduse esitada elektrooniliselt. Teave SAISiga liitunud õppeasutuste kohta on kättesaadav SAISi veebilehel. 3 Kutseõppurile Riik maksab kutsehariduse omandajatele erinevaid rahalisi toetusi, et toetada ja soodustada nende haridusteed. Õppetoetuste maksmise eesmärk on ühtlasi motiveerida kutseõppeasutuste õpilasi oma eriala õppekava ettenähtud ajaga (nominaalajaga) läbima, edukalt ja täiskoormusega õppima. Õppetoetuste ja õppelaenu teemad on reguleeritud õppetoetuste ja õppelaenu seaduses. Põhitoetus ja täiendav toetus : • Põhitoetust saavad taotleda õpilased, kes õpivad täiskoormusega õppekaval, millele riik on esitanud riikliku koolitustellimuse. Õppur ei tohi olla õppinud kauem õppekava nominaalkestusest. Õppetoetust ei ole õigus saada akadeemilisel puhkusel olles. 2012. aastal on see 38,35 eurot.
SISUKORD SISSEJUHATUS Käesoleva töö ülesandeks on planeerida firma ,,Koolituskuningas" poolt korraldatav Eesti erinevate personalijuhtide koolitus- ja puhkeväljasõit. Väljasõidul osaleb 15 personalijuhti ja koolitaja. Ülesandeks on koostada neile hinnapakkumine majutuse, toitlustuse, konverentsiteenuse ning lisateenuste osas. Ürituse kohaks valisin Meriton Grand Conference & SPA Hotelli, mis asub Tallinna südames ja vanalinna läheduses. Uudne ja moodne hotell pakub oma külastajatele kõrgtasemel teenindust ja meeldivat viibimist. Hinnapakkumise koostamisel lähtusin kliendi soovidest, milleks olid majutus-, toitlustus-, konverentsiteenindus- ja vabaaja veetmis võimalus. Koolitaja sooviks oli piisavalt suur ruum, et koolitust mugavalt läbi viia, aga piisavalt väike, et tagada hea koostöö grupi liikmete vahel. Et kõik osavõtjad üksteist selgesti näeksid ning
arvestus, ettevõtte töötasustamise süsteem. Kirjutan ja analüüsin ka sellest, kuidas motiveeritatakse töötajaid. Aruandes loon palgaklassid ametikohtadele antud hinnangute alusel ja viin läbi tööanalüüsi. 1.Üldiselomustus Paide Kultuurikeskuse kohvikusse asusid tööle neli praeguseni töötavat toitlustusala inimest, kolmandal jaanuaril 1994. aastal. Algselt kuulus kohvik Paide Kultuurikeskuse alla, seega olid ka töötajad kultuuritöötajate nimekirjas. Kuna kultuur ja toitlustus on oma aruandlusest nii erinevad, siis esimesel aprillil 1995. aastal loodi eraldi asuv aktsiaselts ,,Treeger" kahe aktsionäriga. Seoses sellega sõlmiti rendileping Paide Kultuurikeskusega. Ettevõtte kujundati ümber Treegeri kohviku osaühinguks seoses 19. novembril 1996. aastal äriregistrisse kandmisega. 1.1 Põhitegevus Põhikirja järgi on kohviku tegevusaladeks kondiitritoodete tootmine, meelelahutusürituste
d tooted talutoidud- muud kohalikust toortoidud, salatid, supid, toorainest toidud koogid/tordid pannileib, allergikutele kapsarullid, (gluteenitalumatus, tuhlipuder ja laktoositalumatus) nott, hapupiima podi jt. Pakutava Turismigruppid Erinevate pidude Väiksemate d e toitlustus tellimise võimalus gruppide toitlustus. teenused Kliendil on võimalus valmistada just endale sobilik salat ja see soovi korral 16 kaasa võtta.
turismiettevõtetelt. Turismipaketi ja turismitoote vahele võib tõmmata võrdusmärgi, kui ettevõte turustabki vaid ühte turismipaketti. Kuid sageli koosneb turismitoode mitmest (külastuselamuse mõttes sarnase ühise nimetajaga ja ühise turundussõnumiga) turismipaketist. - Turismiteenus (edaspidi ka teenus) on üksik teenus, mis teeb võimalikuks ja toetab külastuselamise kogemist. Teenused on näiteks transport, majutus ja toitlustus, massaaz, saunateenus jms. Erineva olemuse, turismitoodete ja klientidega organisatsioonidel võivad olla, ja edukaks konkureerimiseks peaksidki olema, teistest ettevõtetest eristuvad tegutsemisviisid. Seetõttu ei saa olla kahte identset turundusstrateegiat ja -programmi. Selles juhendmaterjalis kasutatakse planeerimisprotsessi ja võimalike valikute illustreerimiseks mitut turismitoodet pakkuva turismiettevõtte näidet.
müüvate ettevõtetega, tooraine tarnijatega ja Eesti Töötukassaga). Kuna meie meeskonnas on inimesed, kes on mööblitootmise ja varustuskanalitega juba aastaid tihedalt seotud, siis kasutame nii materjalide hankimisel kui ka tehnoloogilistes küsimustes juba enda kogemusi ja asjatundlikkust.Käesoleval hetkel on firmas kokku 3 töötajat. Järgmisel aastal planeerime suurendada oma meeskonda veel 3 töötaja võrra. Kust mida tellida, otsustame vastavalt tellimusele. Kuna pakume eritellimuse töid, siis võib tekkida vajadusi, mille puhul on oluline just kiirus või kvaliteet, aga mitte hind. 1.3. Missioon, visioon ja eesmärgid Meie ettevõtte trump on kliendikesksus, firmasisene operatiivsus ning ladusus, innovaatilisus ja kvaliteet. Põhieesmärkideks on arendada oma tegevust ja tegutseda kasumlikkuse
odavamad. 4.1. Ajalugu AS Comarket kaupluste kett alustas tegevust 2002. a. alguses ostes 10 SPAR kaubamärgi all töötavat kauplust. 2003. aastal alustati kaupluste viimist Comarket identiteedi alla. 2009. a. jaanuarist töötab Comarket kaubamärgi all 20 kauplust, lisaks on ketiga liitunud 2 teiste kaubamärkide all töötavat kauplust. Ühes kuus külastab keti kauplusi 1 400 000 klienti. AS Comarket on 100% Eesti kapitalil põhinev ettevõte, kus töötab hetkel 370 töötaja 4.2. Comarketi mission Rahuldada klientide vajadusi toidu- ja esmatarbekaupade ostmise ning lisateenuste saamise osas pakkudes neile parima hinna ja kvaliteedi suhtega värsket ja vajalikku toidu- ning esmatarbekaupa klientidele sobivas piirkonnas. Nad ei sea piiranguid, kuid arvestavad, et nende klientideks on eelkõige kaupluse asukohas paikneva elurajooni elanikud. 4.3. Kauplused Kauplused paiknevad elurajoonides, milles on vähemalt 3 000 elanikku. Kauplused on väikesed
suurejoonelisuse ja luksuslikkusega. 1.2 Turunduse mikro- ja makrokeskkond Turunduse mikrokeskkonna alla kuuluvad tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid ning huvigrupid. Makrokeskkonna moodustavad majanduslik keskkond, juriidilis- õiguslik keskkond, demograafiline keskkond, kultuuriline keskkond, tehnoloogiline keskkond ning looduslik keskkond. Tarnijateks on kõik need, kes müüvad ettevõttele oma tooteid ja teenuseid. Tänu sellele, et suurem osa mõisatest pakub majutus ja toitlustus teenuseid, on nende peamisteks tarnijateks erinevate toiduainete ja jookide edasimüüjad, samuti ka puhastustoodete pakkujad ja pesumajad. Tarnijateks võivad olla ka kosmeetikatoodete edasimüüjad, kui mõis peaks pakkuma spa teenuseid. Vahendajad on organisatsioonid, kes müüvad ettevõtte tooteid või teenuseid edasi. Mõisate puhul võivad vahendajateks olla erinevad turismibürood nii Eestis, kui ka välismaal. Samuti võivad vahendajateks olla erinevad ürituskorraldusega tegelevad
500 voodikohaga. Tuntuim toitlustsettevõtte Viljandis on Fellinn kohvik, mis on Viljandi linnale toonud väga palju head mainet ning saanud oma väikese lahtioleku aja jooksul palju erinevaid tunnustusi üle Euroopa. Kohvik pakub peamiselt kaasaegset eesti kööki tutvustavat toitu ning on eriline oma Eesti pärimust edasi andva interjööri, teeninduse ning kultuuriürituste poolest. Tuntuim hotell Viljandis on Grand Hotel Viljandi. Hoone valmis aastal 1938 ja sai endale nimeks siis Esimene Viljandi Esinduslokaal ehk EVE. (Hotell Eve 2015). Viljandi linnast väjas asub hetkel vaid üks spaa, milleks on Energia Öko-Spa Suure-Jaanis. Vähese külastatavuse tõttu on spaa avatud vaid ette tellimisel. Turismiettevõtete juures on oluline esmajärgus just sihtgrupi kirjeldamine ja sellest lähtuvalt turundustegevuse kordineerimine. Alljärgneval diagrammil on välja toodud Viljandi
...................... 56 9. Püügikorraldus ja järelevalve ................................................................................... 58 9.1. Ülevaade püügikorralduse ja järelevalve hetkeolukorrast ................................ 58 9.2. Püügikorralduse ja järelevalve SWOT.............................................................. 62 9.3. Valdkonna analüüs ............................................................................................ 64 10. Teadus, haridus ja teadmussiire ............................................................................. 65 10.1. Hetkeolukord teadus- ja arendustegevuses ning kalanduse taseme- ja täiendusõppes ........................................................................................................... 65 10.2. Rahvusvaheline koostöö ................................................................................. 68 10.3. Meetmete valik ja investeeringud aastatel 2007 2013 ..............
nätsu närida, ajalehti või ajakirju lugeda. Ei tohi hoida oma isiklikke esemeid letis ja kassas. Ja teenindaja peab oskama käsitleda tööks vajalikke seadmeid ja masinaid. Peamine ülesanne on teenindajal, et rohkem peab müüma. . Klient on tähtsam kui teenindaja muu tegevus. Teenindaja peab tundma kaupluses müügilolevaid kaupu, andma kliendile nõu ja abistama teda. Selleks, et kõik kohustused oleks täidetud korrektselt, on kindlasti tähtis, et töötaja armastab oma tööd ja teeb seda maksimaalselt hästi! Maxima Eesti OÜ Maxima missioon on kergendada inimeste igapäevaelu. Pakkuda oma klientidele maksimaalset kasu, rahuldades nende igapäevaseid vajadusi laiatarbe- kaupade järele. Maxima plaanid on olla tulevikus liidriks jaemüügikaubanduses Balti regioonis ja ka igas eraldi võetu riigis, rajoonis, linas ja tänaval. Plaanide elluviimine on võimalik vaid juhul, kui
VÕRUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS Ärikoolituse õppetool Organisatsiooni arengustrateegia pagariettevõtte näitel Kursusetöö Juhendaja: Henn Tarro Väimela 2009 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................................... 3 1. Ettevõtte üldiseloomustus................................................................................................... 4 1.1 Missioon........................................................................................................................ 4 1.2 Visioon........................................................................................................................... 4 2. Väliskeskkonna analüüs...................................................................................................... 5 2.1 Põhitegurid...................................
09.2017 Seminari kava I teema. Tööõiguse olemus. Töölepingu eristamine muudest teenuste osutamise lepingutest (4 tundi) Küsimused, kaasused, ülesanded 1. Tööõiguse olemus 1. Mida peetakse silmas tüüpilise töösuhte all? Millised on nn. ebatüüpilised töösuhted ning mis on viinud nende tekkimiseni? Mis ja kuidas mõjutab töö sisu ja selle tegemise korralduse muutumist praegusel ajal? Mis on tulevikutöö? - Tüüpiline töösuhe on töösuhe, kus töötaja töötab kindlas kohas ja kindlal ajal tähtajatu töölepingu alusel ning allub tööandja kontrollile. Ebatüüpilised töösuhted on rendi-töösuhe, kaugtöö, osalise tööajaga töö. Töö sisu muutub globaliseerumise, tehnoloogia arengu jms tõttu, tekivad tulevikutööd (uued paindlikud töötamise viisid). 2. Tööõigus on ajalooliselt kujunenud töötaja kaitse õiguseks. Miks peab tänapäeval töösuhete reguleerimisel tähelepanu pöörama ka tööandja huvide kaitsmisele
ligipääsetavas piirkonnas, hubases buffees. Tabel 1. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi OÜ MAITSE Ettevõtte juriidiline vorm Osaühing Aadress Sakala 34 Telefon Faks E-mail [email protected] Juhatuse liikmed Osakapital 38100 Omanikud, nende osa kapitalist Kontaktisik, tema telefon Ettevõtte tegevusala Toitlustus Ettevõtte tegevuspiirkond Tallinn Tartu Rakvere Ettevõtte omanikud on pühendunud end ümbritseva keskkonna ja inimeste tervise säästmisele. Omanikud usuvad, et ka oma kõige elementaarsemates tegevustes (sealhulgas toitumine) peaksid inimesed mõtlema oma valikute laiemale keskkondlikule ja isiklikule mõjule. Ettevõtte eestvedajad näevad taimetoitluse põhimõtete populariseerimises potentsiaali ühiskonna teadlikkuse tõstmisel. 4 2
Rakvere Lille Kooli eesmärk koos arendusrühmaga Pääsusilm: Kooli tegevuse eesmärk on toimetulekuõppe võimaldamine mõõduka vaimupuudega õpilastele ja hooldusklassi loomine raske ja sügava vaimupuudega lastele. Kooli tegevuse eesmärgist tulenevalt on koolil ülesandeks tagada õpilastele toimetulekuõppekava ja hoolduskooli programmi täitmiseks vajalikud õppe - ja kasvatustingimused. Ühingu eesmärkideks on: · põhihariduse andmine riikliku õppekava, lihtsustatud-, toimetuleku- ja hoolduse õppekava järgi õppivatele põhikooli õpilastele; · õpilaskoduteenuse osutamine põhikooli õpilastele; · hoolekandeteenuste osutamine psüühilise erivajadusega täiskasvanutele; · asenduskoduteenuse osutamine vanemliku hoolitsuseta lastele; · turvakoduteenuse osutamine vanemliku hoolitsuseta ja muudel põhjustel ööpäevaringset kaitset vajavatele lastele;
1.4 Ühiskond Ühiskonna üldised normid, tõekspidamised, ärieetika jms mõjutab ettevõtet sel määral, et ei ole võimalik ilma hukkamõistuta käituda ebaseaduslikult või eetiliselt. Kaudselt täidavad neis valdkondades järelevalvet maksuamet, töökaitseinspektsioon jne. Ettevõtte mõju ühiskonnale või mõnele selle väiksemale grupile võib olla tööandjana kui ka heategija/annetajana (toetus tegevus on jaotatud nelja valdkonda: kultuur, haridus, sport ja sotsiaalvaldkond). Swedbank n.ö toetab ka ettevõttete rajamist (laenude abiga) millega 3 Swedbank kaasnevad uued töökohad, uued võimalused arenemiseks ühiskonna heaolu kasvab. Organisatsiooni visiooniks on olla pank, mis toetab inimeste, ettevõtete ning ühiskonna arengut. 1.5 Valitsus
Hoidu küsimustest, mis pole vajalikud teenindamise seisukohalt (uudishimust) Ära väljenda haletsust Erivajadustega kliendid: Liikumistakistusega Kuulmispuudega Nägemispuudega Arengupuudega Kogeleja Diabeetik Lastega pered Eakad inimesed Võõra kultuuritaustaga kliendid 14. Sisekliendi mõiste Siseklient on organisatsiooni töötaja. Sisekliendi rahulolu tagamise peaks olema sama oluline kui väliskliendi oma. Siseklient on esmane reklaamkanal ettevõttest välja. 15. Erinevad teenindajatüübid Neli teenindajatüüpi: Agressiivne külm, ükskõikne, Eirav mehhaaniline, apaatne, külm Alistuv vabandav, taktitundeline, sõbralik Kehtestav huvitatud, peremehelik, sõbralik 16. Telefonivestlus 6 Telefonile vastates teenindaja naeratab, teretab ja tutvustab ennast
4) füüsilise isiku poolt temale kuuluva vara arvel oma perekonna liikmete või teiste isikute majutamist ilma sellekohase reklaamita; 5) füüsilise isiku poolt temale kuuluva vara arvel kuni viie isiku majutamist; 6) majutamist regulaarliinil sõitvas transpordivahendis. §18. Majutusettevõtete liigid (1) Majutusettevõtte liik iseloomustab majutusettevõtet ja selle kaudu pakutavat majutusteenust. Majutusettevõtete põhilised liigid on hotell, motell, külalistemaja, hostel, puhkeküla ja -laager, puhkemaja, külaliskorter, kodumajutus. (2) Hotell on toitlustusteenust pakkuv vähemalt 10 majutusruumiga majutusettevõte. (3) Motell on eeskätt mootorsõidukitega liikujate teenindamiseks mõeldud toitlustusteenust pakkuv vähemalt 10 majutusruumiga maantee läheduses paiknev majutusettevõte, kus on tagatud turvaline parkimine. (4) Külalistemaja on toitlustusteenust pakkuv vähemalt viie majutusruumiga majutusettevõte.
omasid või täiendõppe korras õppisid juurde omale eriala, ka mitu, ning seega on omandanud oma põhierialale lisaks mõne teise eriala oskused, mis võimaldab neid kasutada vastavalt vajadusele erinevatel töödel. Näiteks kui keevitajal pole mõnel päeval tööd, võib ta appi minna ehitusele siseviimistlustöödel. Tööde õigel organiseerimisel ja töötajates huvi äratamisel ei teki olukorda, kus mõni töötaja on tegevuseta. Selline organiseeritus võimaldab tööjõu optimaalset kasutamist ja töötajatele normaalset palgataset. Firmal pole võimalik ega ökonoomne, palgata töölist, kes omab vaid kitsast spetsiifilist eriala. Tänapäeva töölistel peavad olema mitmekülgsed oskused- eriti on seda vaja väikefirmades töötamisel. Puhkuste ajaks ei ole lisatööjõudu vaja palgata, sest firma kasutab kollektiivpuhkust,
madalad püsikulud, kogenud ja kompetentne juhtkond Tehnika vananeb kiiresti jne.) Live ülekannet tehes võib Eelnev kogemus HK TV-s internetiga/vooluga probleeme Isa on ettevõtja tulla Vanaema on raamatupidaja Palju tutvusi sellel alal Multimeedia kõrgharidus (omandamisel) Vajatud ja nõutud teenus Arenemisevõimalused välisriikidesse Motivatsioon (huvi seda tööd teha) Olemas on selge nägemus ja teadmine, kuidas asi toimib Võimalused Ohud väljast poolt tulenev (näiteks: uute ja odavate väljast poolt tulenev (näiteks: turu kasvu
Äriplaan Tõukerattamatkade korraldamine Lõuna - Eestis Sassi Talu tõukerattamatkad Koostaja: Kaisa Kamenik 10.01.15, Tartu SISUKORD 1. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE EESMÄRK, ÄRIIDEE JA LÜHIKOKKUVÕTE Äriplaani koostamine annab võimaluse uurida oma äritegevuse erinevad tahke ja analüüsida selle olemust, seejuures sellega kaasanevaid võimalikke riske, ohte, tugevusi, nõrkusi ja ka võimalusi. Äriplaani koostamine hoiab äriidee elluviijal kindlat sihti silme ees, sest valmimas on kindel tegevusplaan ning samuti on alati võimalik enne ellu viimist midagi ümber teha või muuta. Äriidee tõukerattamatkade korraldamiseks Lõuna-Eestis, on vaja taodelda lisafinantse, kuna on vaja soetada vajalik lisavarustus (kiivrid, helkurvestid), omavahenditega saab põhivara (tõukerattad) soetatud. Lisafinantse taotlen kohalikult omavalituselt ning maakonna spordiliidult eeldus
Klient maksab hüve eest ehk lõpptulem on tööle saamine. Video CV säästab kliendi aega tööle kandideerimisel ning muudab enda esitlemise tööandjale silmapaistavamaks ja arusaadavamaks. Video CV teenus on mugav, lihtne ja huvitav. Video CV on uus ja huvitav lähenemine tänapäeva tööturul: 21.sajandil värvatakse tööle isiksusi, erinevalt sellest, et 19.sajandil musklirammu ning 20.sajandil teadmisi ja oskusi. Lisaks sellele, et tulevane töötaja omab spetsialistioskusi, eeldatakse ka, et ta oleks ka hea suhtleja, meeskonnamängija ja meeldiva õhkkonna looja. Video CV on nagu motivatsioonikiri, kus inimene näitab, mis teda motiveerib sellele töökohale kandideerima. Video näitab tulevasele tööandjale, kuidas see info, mis tema CVs on, tulevase tööandja ja -kohaga kokku klapib ning vastavust ametikoha nõuetele. Lisaks pakume video CV kõrval toetavaid teenuseid: karjäärinõustamine, CV konsultatsioon,
3.3 Tekiteenistus Tekiteenistuse juhiks on vanemtüürimees. Tekiteenistusse kuuluvad kõik tüürimehed, turvaülem, pootsman, kõik madrused ja turvamehed. 3.4 Masinateenistus Masinateenistuse juhiks on vanemmehaanik. Masinateenistusse kuuluvad kõik mehaanikud, motoristid ja elektrikud. 3.5 Reisijateteenistus Reisijateteenistuse juhiks on intendant. Reisijateteenistus jaguneb osakondadeks, mille juhid alluvad vahetult intendandile. Reisijateteenistuse osakonnad on hotell, restoran, kauplus ning ladu ja köök. Reisijateteenistuse osakondade juhtideks on vastavalt: hotellil - purser, 5 restoranil -restorani direktor, kauplusel kaupluse juhataja, laol laojuhataja ja köögil - peakokk. Lisaks eelnimetatutele kuuluvad reisijateteenistusse vanemstjuardessid, vanemstjuuardid, baarmannid ja baaridaamid, stjuardessid, stjuuardid, stjuardess klienditeenindajad, stjuuard-klienditeenindajad ja kokad.
retsenseerimise, kaitsmise ja hindamise täpsustatud tingimused ja korra. Lisaks peavad olema kehtestatud nõuded nii uurimistöö kui ka praktilise töö kirjalikule vormile: milline peab olema töö struktuur, milliseid vormistusnõudeid arvestada ja kuidas viidata teiste autorite töödele. Gümnaasiumi riiklikus õppekavas on kirjeldatud kaks valikkursust, mille eesmärgiks on õpetada uurimistöö tegemist, kuid mis toetavad ka praktilise töö vormistamist ja kaitsmist: õppekava lisa 12 on valikkursuse ,,Uurimistöö alused" ainekava ja lisas 4 (loodusainete valdkonnas) on esitatud valikkursus ,,Arvuti kasutamine uurimistöös". Valikaine ,,Uurimistöö alused" annab algteadmised teadusliku uurimistöö olemusest, meetoditest, etappidest, struktuurist, vormistamisest ning kaitsmisest. Ainekava kohaselt koosneb õppetöö auditoorsetest loengutest ja/või e- õppevormidest, mille jooksul käsitletakse eespool nimetatud teemasid. Lisaks
reklaampinnana kasutada ning neid neid tasuta inimestele jagada sel juhul laseksime kindlasti välja näidistooted ning esitleksime neid klientidele. Ettevõtte esimestel aastatel uudis- või näidistoodete väljalaskmist ei plaani. 7. Turustamine 7.1. Turunduse strateegia Me saame oma turundusalase tegevuse jaotada kaheks. Äriplaani teostatavuse poole pealt kõige olulisem on ettevõtetele suunatud turundus. Oleme otsustanud ka siin jätta oma tegevuses võimalikuks kaks tegutsemismeetodit. Eesmärk on küll ühtne, leida huvitavad ettevõtted, kes on valmis oma ettevõtet või tooteid-teenuseid meie reklaamipinnal turundama. Siiski sõltuvalt konkreetse projekti puhul valitud sihtgrupist, kas see on näiteks TTÜ Ehitusteaduskonna tudeng või kogu Eesti tudengkond, ja selle suurusest sõltub, kuidas asjale läheneme. Üheks variandiks on kasutada professionaalsete meediaagentuuride abi. Sellisel
ÄRIPLAAN FAMILY PETS OÜ Koostaja: Ingrid Koitla Pärnu 2009 2 SISUKORD 1. ÜLDOSA.........................................................................................................................................3 2. TEENUSE PAKKUMNE JA TURUNDUS................................................................................... 7 3. FINANTS PLANEERIMINE........................................................................................................15 4. ÄRIPROJEKTI REALISEERIMISE AJAGRAAFIK................................................................. 18 3 1. ÜLDOSA 1.1. Äriidee kirjeldus