Sissejuhatus majandusse IX Tootmine ja turundus 10ml 2018 Tootmise klipid https://www.youtube.com/watch?v=0m67O1Em7dY https://www.youtube.com/watch?v=VHn1zogeyO4 Tootmine · Tootmise peamine küsimus tootlikkus: · Efektiivsus (efficiency) mida toota · Tõhusus (effectiveness) kuidas toota · Tootlikkust ...
...rkide puu kui universaalne otsustamismeetod 125 7. Juhtimisdiagnostika 127 8 Ettevõtete liigid 130 8.1 Tootmine (tööstus) ja tootmisettevõtted 130 8.1.1 Põhimõisted 130 8.1.2 Ringlusprotsess tööjaotusega majanduses 130 8.1.3 Ressursid ehk t...
...luse muutmine ajas Ärivaldkonna määramine Tehnoloogiakeskselt Tootekeskselt Tarbija vajaduste keskselt Ärivaldkonna määratluste võrdlus Laiem Kitsam Rahvusvaheline reisitransport ? Mööblitootmine Jookide tootmine Saematerjali müük Toitlustamine Reisiteenuste müük Visioon Tulevikupilt, mida tahetakse teatud ajaks saavutada. Ambitsioonikas Kaasatõmbav Seob erinevad tegevused üheks tervikuks. Mõjutab ressursside kasutust, organisatsiooni kultuuri, struktuuri jne Visiooni omadused...
...ristatakse seitset turulõhet, mille ületamise turundus peab tagama: Ruumilõhe- tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise tarbija jaoks sobilikus kohas, luues sellega ostmise kohamugavuse; Ajalõhe- kaupade tootmine ja tarbimine ei toimu üldjuhul samaaegselt, vaid teatud ajalise intervalliga. Turundustegevus peab looma tingimused kauba pidevaks olemasoluks, tagades sellega ostmise ajamugavuse; Koguselõhe- tootjale on kasulik valmistada ja müüa suurtes kogustes, tarbijad seevastu eelistavad ...
...- miseks vajalikke materjale. Kuna masinate kasutuselevõtmisega kasvasid valmistoodangu mahud hüppeliselt, ladustati toodetud kaupu enne müüki suurtes kogustes. Suurte kaubakoguste tootmine ja ladustamine tingis omakorda vajaduse müüa kaupu kaugematel turgudel. See omakorda sundis mõtlema mere- ja maismaatranspordi arendamisele ning olemasolevate võimaluste paremale ...
...dusstrateegias ja hinnapoliitikas. Faasi lõpus peab võib-olla piirama tootmist. Turule tuleb tuua uued tooted. Langusfaasis (decline) toote müügimaht langeb ja paljud tootjad lahkuvad turult. Vastavalt langevad ka kasumid. Tootja peab otsustama, millal on otstarbekas tootmine lõpetada. Mõnikord võib kasutada nn saagikoristustehnikat: kasutatakse ära käibe inerts, minimeeritakse kõik kulud (nt ei tehta enam reklaami) ja müüakse toodet seni, kuni see end veel õigustab. Toote elutsükli pikkus sõltub toote iseloomust, tehnoloogilistest muudatustest, konkurentsist, t...
...b olema ka mingi ,,asi" või ,,koht" mida saaks hakata turistidele tutvustama/näitama. 43 TURISMITURUNDUS 68. Turismiturunduse eripära Turismitoote eripära turunduses: Konkreetne toode on mittemateriaalne; homogeensus, kõigile samasugune; kliendil tekib omandiõigus; tootmine ja tarbimine eraldi; toodet on võomalik säilitada; klient ei osale tootmisprotsessis. Turismiteenuse eripära: Töö või hüve; heterogeensus, kõigile erinev; omandiõigust ei teki; osutatakse samal ajal kui teedetakse; kaduv, pole võimalik säilitada; Kliendi roll tootmisprotsessis oluline....
Reflektsioon: Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation and Sustainability, Global Edition Book Lugesin ja analüüsisin läbi käesoleva raamatu 11 esimest peatükki. Peatükid keskendusid strateegilisele juhtimismudelile läbi mille töötati läbi strateegilise auditi loomine. Igas peatükis käsitleti ka keskkonnasäästlikkust seostuvalt peatükiga. Raamatus kirjeldati strateegilise juhtimise põhikontseptsioone...
...ijad eelistavad parema kvaliteediga kaupu. Tarbijatel on valida mitme sarnase kauba vahel. Juhtimine keskendub toote täiustamisele. – Turustuskontseptsioon: Massturg ja masstootmine. Pakkumine ületab nõutava koguse. Juhtimise fookus on ettevõttest väljas, turul. Aktiivne müük. Tarbijad ostavad vaid siis, kui müügitoetuse abinõud on piisavad. – Turunduskontsep...
...isiooniprogrammide loomise ja edastamise kaudu Eestis Kellele? Eestikeelne elanikkond 3 grupis: 1)15-49; 2) 50 a. ja vanemad, 3) - 15.a Mida? Rahulolu ja lõõgastus meelelahutuse kaudu Kuidas? Teleprogrammi kavandamine, saadete hankimine, tootmine, marketing, reklaamimüük. Konkurentidest eristumine toimub programmi baasstruktuuri kavandamise tasemel, tuumkompetentsuseks on meelelahutusootuste rahuldamine – so missioon 7. Ärivõimalused, nende äratundmine ja hindamine. (lk ?, Aerivoimaluste_aeratundmine_ja_hindamine) ...
...ste pakkumine televisiooniprogrammide loomise ja edastamise kaudu Eestis · Kellele? Eestikeelne elanikkond 3 grupis: 1)15-49; 2) 50 a. ja vanemad, 3) - 15.a · Mida? Rahulolu ja lõõgastus meelelahutuse kaudu · Kuidas? Teleprogrammi kavandamine, saadete hankimine, tootmine, marketing, reklaamimüük. Konkurentidest eristumine toimub programmi baasstruktuuri kavandamise tasemel, tuumkompetentsuseks on meelelahutusootuste rahuldamine so missioon 7. Ärivõimalused, nende äratundmine ja hindamine. (lk ?, Aerivoimaluste_aeratundmine_ja_hindamine) ·...
...ste pakkumine televisiooniprogrammide loomise ja edastamise kaudu Eestis · Kellele? Eestikeelne elanikkond 3 grupis: 1)15-49; 2) 50 a. ja vanemad, 3) - 15.a · Mida? Rahulolu ja lõõgastus meelelahutuse kaudu · Kuidas? Teleprogrammi kavandamine, saadete hankimine, tootmine, marketing, reklaamimüük. Konkurentidest eristumine toimub programmi baasstruktuuri kavandamise tasemel, tuumkompetentsuseks on meelelahutusootuste rahuldamine so missioon 7. Ärivõimalused, nende äratundmine ja hindamine. (lk ?, Aerivoimaluste_aeratundmine_ja_hindamine) · Äriidee se...
1. Toodete karakteristikud vs. Teenuste karakteristikud Toodete karakteristikud: Käega katsutavad; Järjekindel toote määratlus; Tootmine tavaliselt eraldatud tarbimisest; Saab ladustada; Vähe kokkupuudet kliendiga Teenuste karakteristikud: Immateriaalne; Toodetud ja tarbitud samal ajal; Tihti unikaalne; Suur kokkupuude kliendiga; Vastuoluline toote määratlus; Tihti teadmistepõhine; Tihti hajutatud Too...
...luste pakkumine televisiooniprogrammide loomise ja edastamise kaudu Eestis Kellele? Eestikeelne elanikkond 3 grupis: 1)15-49; 2) 50 a. ja vanemad, 3) - 15.a Mida? Rahulolu ja lõõgastus meelelahutuse kaudu Kuidas? Teleprogrammi kavandamine, saadete hankimine, tootmine, marketing, reklaamimüük. Konkurentidest eristumine toimub programmi baasstruktuuri kavandamise tasemel, tuumkompetentsuseks on meelelahutusootuste rahuldamine – so missioon 6 7 5. Ettevõt...
... üldjuhul organisatsioonidest kes pakuvad tooteid või tootegruppe, mis on sarnased, rahuldavad tarbijate samu vajadusi ning võivad üksteist asendada. Lai määratlus Kitsam määratlus Rõivaste tootmine Töö-, spordi- ja lasterõivaste tootmine Transport Lennutransport Mööbli tootmine Aiamööbli tootmine Toiduainetetööstus Jookide tootmine/m...
... - alandab hindu tarbijate jaoks - maksab kinni enamike ajakirjade ja ajalehtede kulud ning kõik eraraadiote eratelevisioonide kulud. Reklaamiga kaasnevad - reklaami tootmine on kulukas ning see tõstab ohud mõnede toodete hinda - reklaam võib panna inimesi tegema asjatuid oste - meedia sõltub reklaamist Millele mõelda, kui - ohutus plaanid säästa ...
...esmärgid, poliitika, arengusuunad jne. y teave süsteemi seisundi kohta. Erinevus tootmis- ja teenindussüsteemi vahel Ehe toode on käega katsutav, seda võib varuda, transportida, osta ja hiljem kasutada. Teenus seevastu ei ole käega katsetav nagu tarbekaup, teenuse tootmine ja tarbimine toimub üheaegselt, teenus ei ole asi, vaid tegevus. Kui teenindusettevõtteid lähemalt vaadata, siis näeme, et enamikul juhtudel on neis ühendatud teenuse osutamine ja toote valmistamine. Toote valmistamine protsess on tagaplaanil ja harilikult me seda ei näe. Te ostate lennupileti ja käs...
...esmärgid, poliitika, arengusuunad jne. y teave süsteemi seisundi kohta. Erinevus tootmis- ja teenindussüsteemi vahel Ehe toode on käega katsutav, seda võib varuda, transportida, osta ja hiljem kasutada. Teenus seevastu ei ole käega katsetav nagu tarbekaup, teenuse tootmine ja tarbimine toimub üheaegselt, teenus ei ole asi, vaid tegevus. Kui teenindusettevõtteid lähemalt vaadata, siis näeme, et enamikul juhtudel on neis ühendatud teenuse osutamine ja toote valmistamine. Toote valmistamine protsess on tagaplaanil ja harilikult me seda ei näe. Te ostate lennupileti ja käs...
...ele põhikulukohtadele. Kuid kõrvalkulukohad on kaasatud toodangu tootmisse kaudselt. Eelkõige võib neid vaadelda põhikulukoha kõrvalkulukohana. Näiteks piimatööstuste kompressorjaamad on vaadeldavad kõrvalkulukohana. Nende kulukohtade peamine eesmärk on külma tootmine, mida kasutatakse konkreetsetes põhikulukohtades (tootmis- ja turustus- protsesside üksikutes lõikudes). Üldiste kulukohade ettevõttesisesed tegevustulemused on suunatud mitte ainult kindlatele põhikulukohtadele vaid eelkõige kõigile teistele kulukohtadele. Seetõttu on ka üldised kulukoh...
...se või teeninduse alal (alustatakse võõral tegevusalal) aga ka juhtimise alal (hea spetsialist ei pruugi veel olla hea juht). Ohuks võib olla liigne keskendumine ühele valdkonnale, tegelemine sellega, mida tuntakse paremini (nt müügitöö või tootmine). 3. Müügiprobleemid raskusi valmistavad konkurentsieelise puudumine, ebaadekvaatne laoseis (liiga suured või liiga väikesed varud), ebaõnnestunud asukoha valik jms. 4. Kulud sageli ei suudeta kulusid kontrollida, lisaraskusi tekitavad võetud laenud. 5. Kapit...
...aru ja konkurentsi analüüs Tegevusharu mõiste ja selle määratlemine Tegevusharu on ettevõtete grupp, mille tooted on piisavalt lähedased selleks, et nad vahetult omavahel konkureeriksid samade ostjate pärast. Lai määratlus Kitsam määratlus Rõivaste tootmine Töörõivaste tootmine Transport Lennutransport Mööbli tootmine Aiamööbli tootmine Toiduainetööstus Jookide tootmine/mahlade tootmine Porteri viie konkurentsijõu mudel, tegurid, mille mõjul konkurents tugevneb või nõrgeneb...
...uma ja efektiivsema tehnoloogia areng. · Sageli on uue tehnoloogia pioneerid väikeettevõtted. · Uued tehnoloogiad soodustavad väikeettevõtteid, võimaldavad töötamist kodunt, väiksemate turusegmentide teenindamist jms. · Langenud püsivkulud väiksemamahuline tootmine võib olla konkurentsivõimeline. · Tootlikkuse tõus sama mahu juures vajatakse vähem töötajaid. 7. Ettevõtjaks olemise plussid ja miinused. Põhimotiivid ettevõtja või palgatöötaja karjääri eelistamiseks (2. loeng). Ettevõtjaks olemine: + eneseteostus + ise enda peremeheks olemi...
...aru ja konkurentsi analüüs Tegevusharu mõiste ja selle määratlemine Tegevusharu on ettevõtete grupp, mille tooted on piisavalt lähedased selleks, et nad vahetult omavahel konkureeriksid samade ostjate pärast. Lai määratlus Kitsam määratlus Rõivaste tootmine Töörõivaste tootmine Transport Lennutransport Mööbli tootmine Aiamööbli tootmine Toiduainetööstus Jookide tootmine/mahlade tootmine Porteri viie konkurentsijõu mudel, tegurid, mille mõjul konkurents tugevneb või nõrgeneb...
...irma rahuldab teatud tarbijate rühma vajadusi ja soove paremini kui konkurendid. Kõigepealt peab tootja segmentima turu sarnaste vajaduste ja soovide järgi, seejärel analüüsima potensiaalsete ostjate vajadusi ning rakendama spetsiaalset turundustegevust. Tootmine ja turustamine kohandatakse võimalikult tõhusalt ostja vajaduste ja hinnangutega, selleks viiakse läbi turundusalaseid uuringuid. Turundustööd analüüsitakse ja kontrollitakse pidevalt. Turustuskonseptsiooni eesmärk on kasumi kasv müügimahu suurendamise kaudu, turunduskonsep...
...ne, vastuvõtmine või keeldumine. Turundus peab tagama vahetuse häireteta kulgemise, peab suutma ületada mitmesuguseid takistusi ehk „turulõhesid“, milledeks on: ruumilõhe- geograafiliselt eraldi (kaupa tuleb pakkuda sobivas kohas) ajalõhe- tootmine ja tarbimine toimub ajalise intervalliga (tingimused et toode oleks koguaeg olemas), koguselõhe- müüjad toodavad suurtes kogustes aga jaeostja tahab neid väikses koguses (tuleb teha ümberpakendamine), valikulõhe- üks tootja toodab kitsast sortimenti (tootjad peavad looma mitm...
...luline, milliseks kujunevad proportsioonid näiteks tarbekaupade tootmise ja tootmisvahendite vahel. Valitsus saab oma majanduspoliitiliste vahenditega, eelkõige eelarve- ja maksupoliitikaga vajalikke proportsioone kahtlemata mõjutada. Arvata võib, et punase riidekanga tootmine Eestis vähenes tunduvalt peale nõukogude aja riiklike pühade kadumist ning kampaaniate ja tänavarongkäikude ärajäämist. 1.2.3 Kuidas toota? Kümne meetri pikkuse kraavi kaevamiseks on mitu tehnoloogilist võimalust. Me võime selle töö ära teha kümne labida ja kümne mehega. Teine võimalus oleks ...
... sesoonsus Täiendkaubad Kliendi lojaalsus ja ümberlülitumiskulud Ligipääs ressurssidele ja jaotuskanalitele Haru reguleeritus Superbus vs Maanteeamet Vertikaalne integratsioon kirjastamise näide Kõige atriktiivsem haru on ehitusmaterjalide tootmine ja müük 10p Piimatööstus Moetööstus Valmiskohvi jaemüük Konkurentsijõud. Porteri 5 jõu mudel Uute konkurentide harru sisenemise oht ehk uute sisenejate jõud sõltub Potentsiaalsete sisenejate arvust ja nende ressurssidest Sisenemisbarjääridest (majanduslikud iseärasused) ...
..................................................................................................................... 6 7. TOODE/TEENUS ...................................................................................................................... 8 8. TOOTMINE/TEENINDAMINE ................................................................................................ 8 9. TURU ANALÜÜS ..................................................................................................................... 9 10. KONKURENTS ....................................................................................................
...varu kindlaksmääramine, arvestades seejuures ka teiste logistiliste tegevuste kuludega. 3. Nõudluse prognoosimine. Nõudluse prognoosimisega tegelevad mitmed ettevõtte funktsioonid. Turundus ennustab klientide nõudlust lähtudes promotsioonidest, hindadest, konkurentsist jms. Tootmine ennustab tootmisvajadust lähtudes turunduse müügiprognoosidest. Logistika ülesandeks on tavaliselt prognoosida, kui palju tegevussisendeid tuleb tarnijatelt tellida / sisse osta ja kui palju lõpptooteid tuleb toimetada igale ettevõtte poolt teenindatavale turule. Loomulikult teevad turundus, t...
...ogumisse. 5.Tootmisvõimaluste kõver ja alternatiivkulu 5.1.Olemus ja eeldused TOOTMISVÕIMALUSTE KÕVER näitab erinevate hüviste tootmisvõimaluste kombinatsioone olemasolevate ressursside ja tehnoloogia korral. Kujutamise (konstrueerimise) eeldused: 1)Toimub efektiivne tootmine, tootmistegurid on täielikult hõivatud. 2)Ressurssid on fikseeritud, tootmistegurite võimalik pakkumine on fikseeritud nii koguselt kui kvaliteedilt (suhteliselt madala kvalifikatsiooniga töötaja on rakendatud vastaval töökohal, näiteks juristi või arsti kvalifikatsiooniga inimene ei...
... · Äriplaani koostades vaadeldakse ettevõtet tervikuna ja kajastatakse LAI MÄÄRATLUS KITSAM MÄÄRATLUS tema tegevuse kõiki külgi. Üksikuid tegevusvaldkondi ei tõsteta Rõivaste tootmine töörõivaste tootmine seejuures esile teiste arvelt ega laskuta liigsetesse detailidesse. Transport lennutransport ...
...ega: Eelised: î ettevõte ei pea lahendama tööjõuga seotud probleeme î võimalik on toodet reklaamida, kui kodumaist kaupa î kui risk osutub liiga suureks või turumaht liiga väikeseks, siis on odavam lõpetada leping kui sulgeda uus tehas î lepinguline tootmine ekspordi asemel säästab transpordikulusid î võib tekkida kokkuhoid maksudes (sihtriigi maksutase võib olla madalam) Nõrkused: î kvaliteedi kontroll î sobiva koostööpartneri leidmine on raske. D lepingulise juhtimisega - müüakse ainult oma (juhtimisoskusi) ja teadmisi konkreetsel alal. ...
...ise või teeninduse alal (alustatakse võõral tegevusalal) aga ka juhtimise alal (hea spetsialist ei pruugi veel olla hea juht). Ohuks võib olla liigne keskendumine ühele valdkonnale, tegelemine sellega, mida tuntakse paremini (nt müügitöö või tootmine). 3. Müügiprobleemid – raskusi valmistavad konkurentsieelise puudumine, ebaadekvaatne laoseis (liiga suured või liiga väikesed varud), ebaõnnestunud asukoha valik jms. 4. Kulud – sageli ei suudeta kulusid kontrollida, lisaraskusi tekitavad võetud laenud. 5. Kapitalipr...