Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Pedagoogiline eetika. Seminarid. (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milles need väärtusvalikud tema järgi seisnevad ?
  • Miks peaks õpetaja reflekteerima oma väärtushoiakute üle ?
  • Milles on põhiline erinevus ?
  • Kus on kaastunde ja õigluse mõõt ?
  • Mida tähendab, et õpetaja on alati väärtuskasvataja ?
  • Milles see protsess seisneb ?
  • Mida peab iseloomu kujundav kool tegema ?
  • Kuidas seda teha ?
  • Kui seda terves koolis rakendatakse ?
 
Säutsu twitteris
SEMINARID
FLFI.02.097 Pedagoogiline eetika
Prof . Margit Sutrop
2011/2012 sügissemester
11. 11.2011 I SEMINAR Kutse-eetika küsimusi. Õpetaja eetika. Professionaalsus,
Rollimoraal.
  • küsimus: Hannele Niemi ütleb, et õpetaja ülesanne on juhtida ja toetada õpilase kasvamist ja arengut. Niemi osutab, et õpetamisel tehakse suur hulk väärtusvalikuid. Milles need väärtusvalikud tema järgi seisnevad?
    Tema on väärtusvalikutele lähenemiseks laias laastus leidnud kaks huvitavat ideelist lähenemist, mille detailidel on vägagi erinevad tahud :
    • Hea elu valikud . Et tulevikuks oleks perspektiivi tuleb luua õpilases vaade heale elule. See peab endas sisaldama usku tulevikku ja headesse väljavaadetesse. Head inimsuhted . Oskus teineteisega rääkida. Maailmanägemus, usaldus ja julgus . Hea elu ei ole mitte kõigile ühte moodi võimalik. Selle vastandiks on fundamentalism e. äärmuslus ja ükskõiksus. Mõlemad on kontrolli alt väljunud situatsiooni tulemused ja mõlemal juhul kannatab teine inimene. Üks võimalus väärtsvalikute tegemiseks ongi mitte toetada äärmusliku suhtumisega ja ükskõikse isiku teket ühiskonda. Pigem mõjutada kasvamist vastupidises suunas.
    • Identiteedi kujundamiseks olulised valikud ehk inimese arusaama kasvatamine iseendast. Sellesse suhtesse kuuluvad teised inimesed, seksuaalsed suhted, usk, väärtushinnangud, kultuurilised eripärad, teadus ja kunst , poliitika, soolised erinevused, teguviisid, hoiak ja veel mustmiljon detaili, mis ei kasva tervikuks sekundiga . Inimese kujunemine algab sünniga ja lõpeb surmaga, kuid põhiliseks identiteedi kujundamise ajaks jääb siiski kooliiga.

  • küsimus: Miks peaks õpetaja reflekteerima oma väärtushoiakute üle?
    Õpetaja kutse-eetika kätkeb endas suuremat väljakutset, kui tavaametite esindajatel. Ta peab olema eeskujuks, nende käitumine ja tehtud otsused peavad olema eeskujuks. Proffessionaalsuse aluseks ei saa olla lihtsalt koodeksite lugemine vaid sisemiselt omaks võetud hoiakud. Iga õpetaja kujundab õpilase väärtushoiakuid kas siis teadlikult või vähem teadliklult. Õpetajate endi hinnangutest ja väärtushoiakutest oleneb nii õpi- kui hindamismeetodite valik. Kindlasti ka suhtlemisviis õpilaste, vanemate ja kolleegide vahel. Kui õpetaja ei sea õpilaste huve kahjustavaid reegleid või nõudmisi kahtluse alla, siis on ta käitunud ebaeetiliselt.
    Õpetaja kui väärtuskasvataja võimuses on inspireerida õpilasi saama teadlikuks oma väärtushinnangutest, toetada õpilaste moraalset arengut, nende isikliku moraalikoodeksi välja kujunemist ja anda neile oskus väärtuste üle reflekteerida ning arutleda.
    Õpetaja ei ole väärtuskasvatuse põhimõtete edasi kandmisel üksiküritaja. Eduka väärtuskasvatuse huvides on võtmeküsimus see, kuivõrd ühtsena kollektiiv toimib. Õpetajatel peab olema harjumus analüüsida praktikat ja teooriaid eetika printsiipidest lähtuvalt. Mõtestada õpetajakutset, kui inimesena eeskujuks olemist, väärtustada õpilasi ning kolleegidevahelist koostööd. Näha kooli rolli ühiskonnas ja kogukonnas tervikuna , olla huvitatud kooli reeglitest, normidest ja eesmärkidest ja olla vastutav eesmärkide kujundamise eest.
    3. küsimus: Palun võrrelge Eesti Õpetajate Liidu ja Eesti Haridustöötajate Liidu
    koodeksit - milles on põhiline erinevus? Kas neis koodeksites on mõni punkt, millega Te ei saa nõustuda või mille täitmine on raskendatud, kuna see võib minna vastuollu koodeksi mõne teise punktiga ?
    Eesti õpetajaeetika koodeksi II osas on antud väga selged juhised iseloomustamaks õpetaja eetilisi väärtusi: väärikas, aus, õiglane ja iseseisev. III osa aga on ülesseatud selliselt, nagu see võiks olla kõige paremates unistustes. Kiire selekteerimine oma mälus ja ma ei leia ühtegi tuttavat õpetajat, kes vastaks Eesti õpetajaeetika koodeksi juhiste III osa nõuetele. See nõuab üliinimlikke võimeid ja üliideaalset iseloomu. Julgen kahelda sellise inimese olemasolus. Erilise iroonoiana tundub viimane lause: „õpetaja on missioonitundlik ja soodustab
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

    Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

    Vasakule Paremale
    Pedagoogiline eetika-Seminarid #1 Pedagoogiline eetika-Seminarid #2 Pedagoogiline eetika-Seminarid #3 Pedagoogiline eetika-Seminarid #4 Pedagoogiline eetika-Seminarid #5 Pedagoogiline eetika-Seminarid #6 Pedagoogiline eetika-Seminarid #7 Pedagoogiline eetika-Seminarid #8
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-03-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 102 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Taimi Samblik Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Pedagoogilise eetika seminari tööd

    Märksõnad

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    14
    docx
    Pedagoogiline suhtlemine
    48
    docx
    PEDAGOOGILINE SUHTLEMINE
    168
    pdf
    KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6 -7 -AASTASTELE LASTELE
    152
    docx
    KASVATUSE KLASSIKA
    29
    docx
    Sotsiaalpedagoogika
    22
    docx
    SOTISAALPEDAGOOGIKA
    81
    docx
    Sissejuhatus eetikasse
    52
    pdf
    Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused





    Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
    faili e-mailile TASUTA

    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    või
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun