Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"enesehindamise" - 26 õppematerjali

thumbnail
4
odt

Kvaliteedijuhtimine

1. KVALITEEDIJUHTIMISE HETKEOLUKORRA ANALÜÜS Igal ettevõttel on aeg-ajalt vaja analüüsida oma tegevust. Seda tehakse kas ise või kasutatakse välist abi. Enesehindamise meetodeid on mitmeid, konsultatsioonifirmad töötavad pidevalt välja ka uusi ning täiendavad olemasolevaid meetodeid. Scandic Palace kasutab nt küsimustikku meetodit, mille abil saab tegevusi väga hästi analüüsida. Need koostatakse spetsiaalselt konkreetse probleemi analüüsimiseks (töötajate rahulolu uuring, info liikumine organisatsioonis jne) Küsimustik on andmekogumise meetod saamaks teada inimeste hoiakuid, arvamusi ning põhjuse ja tagajärje seoste kirjeldusi.

Haldus → Kvaliteedijuhtimine
122 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Alushariduses kasutatavad mõisted

ja suundumuste süsteem, tänu millele inimene omandab võime käituda, orienteeruda, otsustada, omandada, korrigeerida oma käitumist (Ü. Vooglaid. 1996. Alushariduse õppekava projekt). Areng kajastab sisulisi muutusi lapse organismis ja selle omadustes, funktsioonides või käitumises. Kirjanduse põhjal koostas J. Treier Enesehindamine (self-assessment, self-evaluation) - protsess, milles õppeasutuse personal jälgib süstemaatiliselt ja regulaarselt õppeasutuse tegevusi ja tulemusi. Enesehindamise objektideks võivad olla kogu õppeasutus, selle personal või mõni selle rühm/liige. Enesehindamise põhieesmärk on soodustada nii indiviidi kui kollektiivi tasandiltoimuvat õppimist, arengut ja eksperimenteerimist. Enesehindamine aitab kaasa ka vajaliku muutuse juhtimisele, andes teavet arendusprotsessi kulu ja sellega kaasnevate ootuspäraste või ootamatute tagajärgede kohta ning suurendades organisatsiooni võimet ebakindlusega toime tulla

Pedagoogika → Haridusteaduskond
74 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kvaliteediprogramm

· Osaleb võrdanalüüsis ( benchmarking) seminaril · Läbib välishindamise3 Tunnustus ,, Märk kindlast arengust" Otsus tunnustamise üle võetakse vastu välishindamise tulemuste ja ettevõtte poolt esitatud materjalide põhjal. Tunnustus kehtib kaks aastat. Tunnustuse saamiseks peab ettevõttes olema pühendumus kvliteedi arendamisele ja kliendilkesksusele. Seda tõendavad: · Ellu viidud parendusvaldkonnad ( vastavalt kvaliteediplaanile) · Enesehindamise kriteeriumi ,, kliendi teekonda toetavad protsessid" keskmine hinnang vähemalt ,,2" ( olemas selged tõendid, et planeeritud lähenmisviisid on ellu viidud) 3 Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, http://www.puhkaeestis.ee/et/majutus/majutusettevotete- kvaliteedimargised/eesti-turismiettevotete-kvaliteediprogramm · Enesehindamise kriteeriumi ,, klientidega seotud tulemused" keskmine hinnang

Turism → Hotellimajandus
69 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Malcolm Baldridge National Quality Award

Antud töö eesmärgiks on tutvustada ühte kõige kuulsamatest auhindadest Malcolm Baldrige’i Riikliku Kvaliteediauhinda (Malcolm Baldrige National Quality Award), mida antakse üle Ameerika Ühendriikide presidendi poolt USA ettevõtetele, kes on silma paistnud kvaliteedijuhtimises ja saavutustega kvaliteedis. Lisaks toon välja Baldridge’i kriteeriumid toimimise täiuslikkuse hindamiseks, mida saavad ettevõtted edukalt kasutada oma organisatsiooni enesehindamise läbiviimiseks. 3 1. MALCOLM BALDRIGE NATIONAL QUALITY AWARD 1.1. Auhinna tekke ajalugu Malcolm Baldrige National Quality Award’i (MBNQA) lõi avalik-õigus akt 100-107 ning see kirjutati seaduseks 20. augustil 1987. Programmi põhiline toetus tuleb 1988 asutatud Malcolm Baldrige’i Riikliku Kvaliteediauhinna sihtasutuse poolt. Baldrige auhind on nimetatud majandussministri (1981-1987) Malcolm Baldrige järgi,

Muu → Ainetöö
21 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Euroopa keelemapp

Need tasemed jagunevad veel alamtasemeteks. Näiteks tase A1 sisaldab kursusi A1.1,A1.2 ja A1.3 ja tase A2 sisaldab kursusi A2.1 ja A2.2 Keeleoskust kirjeldatakse osaoskuste kaupa: mõistmine, kuulamine ja lugemine. Keelepass annab ülevaate isiku võõrkeel(t)e oskuse kohta antud ajahetkel. Hinnang võib põhineda nii eksami tulemustel, kursusel saadud hindel kui ka enesehinnangul, kuid peab olema esitatud EN-i keeleoskustasemete süsteemis. Seetõttu on keelepassi kohustuslikuks osaks enesehindamise. Keelelugu hõlmab nelja osa: 1. Keele õppimise eesmärgid – põhjused, miks mingit keelt õpitakse. 2. Keele õppimise ajalugu – keele õppimise kogemused ajalises järjestuses. 3. Olulisimad keele- ja kultuurialased kogemused. 4. Keeleõppe praegused ja tulevased raskuspunktid – mida praeguste teadmistega osatakse ja mida tulevikus osata tahetakse (planeerimine). Kaustas sisalduvad kõik materjalid, mis kinnitavad keelepassis ja

Geograafia → Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Kvaliteedijuhtimine teadmiste hindamise test

TARTU​ ​ÜLIKOOLI​ ​PÄRNU​ ​KOLLEDŽ Turismiosakond Kvaliteedijuhtimine Teenuste​ ​disain​ ​ja​ ​juhtimine Magistriõppekava Kursusel​ ​omandatud​ ​teadmiste​ ​hindamise​ ​test ● Testi​ ​leiate​ ​ÕIS-ist​ ​ning​ ​selle​ ​eesmärgiks​ ​on​ ​kvaliteedijuhtimise​ ​alaste​ ​teadmiste kinnistamine. ● Saatke​ ​vastustega​ ​test​ ​hiljemalt​ ​01.12.2015​.​ ​a.​ ​aadressil:​ ​[email protected] ● Testi​ ​hindamisel​ ​kasutatakse​ ​põhimõtteliselt​ ​samu​ ​põhimõtteid,​ ​mis​ ​on​ ​esitatud​ ​ ​Töö (nelja​ ​eksamhinde​ ​saamiseks​ ​vajaliku​ ​töö)​ ​hindamiseks​ ​iseseisvate​ ​tööde​ ​juhendi lõpul.​ ​Testi​ ​sooritamise​ ​eest​ ​on​ ​võimalik​ ​saada​ ​kuni​ ​30​ ​punkti. Nimi: Esitamise​ ​kuupäev: Test​ ​koosneb​ ​kahest​ ​osast: I​ ​osa​ ​–​ ​Kvaliteedi​ ​teoreetilised​ ​käsitlused II​ ​osa​ ​–​ ​Kvaliteedi​ ​mõõtmise​ ​ja​...

Majandus → Juhtimine
211 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Õpetaja enesehindamine ja eneseanalüüs lähtuvalt oma praktikast.

praktikast. Minu õpetajakogemus ei ole just väga muljetavaldav. Seda aega on minu elus olnud viimased kolm aastat. Oma põhitöö tõttu politseinikuna, olen ma küll väga palju puutunud kokku õpetamisega ­ koolides, lasteaedades, vms kooslustes, kuid õpetajaks saan ennast nimetada sellest ajast peale, kui minuga sõlmiti vastav leping. Samas ei saa, minu meelest, antud kirjatüki pealkirja arvestades, arutleda vaid õpetaja kui ameti enesehindamise ja ­analüüsi üle. Õpetajaks oleme me ju kõik, kasvõi oma laste jaoks ja siinjuures saaks seda teemat ju väga laiaks ajada, aga ilmselgelt tuleb püüda jääda ikkagi raamidesse ja arutleda selle üle kas üldse ja kuidas ma õpetajana oma tegevust hindan ja analüüsin. Kuna mina õpetajana olen siiski vaid valikaine õpetaja, siis ei pea ma ise end täieõiguslikuks õpetajaks ja ei ole sellest lähtuvalt enesehindamisele ja ­analüüsile väga palju tähelepanu pööranud

Psühholoogia → Enesehindamine
108 allalaadimist
thumbnail
224
ppt

Kvaliteedijuhtimise aluste konspekt

Järelarvestus · Hindamisviis: Arvestus, õiged vastused vähemalt pooltele küsimustele Teemad · Sissejuhatus ainesse. Kvaliteedi ajalugu. · Tervikliku kvaliteedijuhtimise põhialused - mõisted, põhiprintsiibid, põhifunktsioonid. · Kvaliteedijuhtimise mudelid ja standardid ­ EFQM, ISO 9000, TQM, PDCA, Kano rahulolu mudel. · Kvaliteedijuhtimise vahendid ja tehnikad. · Organisatsiooni kultuur ja meeskonnatöö. · Tagasiside. Auditeerimine. · Enesehindamise meetodid. · Protsessijuhtimine. · Kvaliteedijuhtimissüsteemile esitatavad nõuded lennunduses ­ JAA, EASA määrus. Kvaliteedialast informatsiooni · Eesti Kvaliteediühing ­ www.eaq.ee · Eesti Vabariigi Standardikeskus ­ www.evs.ee · Euroopa Kvaliteediorganisatsioon ­ www.eoq.org · EFQM ­ www.efqm.org · ISO ­ www.iso.ch · ASQ ­ www.asq.org Kirjandus · Oakland, J.S. Terviklik kvaliteedijuhtimine. Teooria ja praktikad. 2006

Haldus → Kvaliteedijuhtimise alused
209 allalaadimist
thumbnail
40
pptx

Kvaliteediedendamine

Juhtimiskvaliteedi auhinnamudelid (2) Auhinna taotlemine ettevõttel eeldab kvaliteedifilosoofia mõistmist inimeste poolt, pidevat täiustamistööd ja kõrgel tasemel toimivat kvaliteedisüsteemi. Auhinna saamine on aga mõjusaks reklaamivahendiks, mis tõstab oluliselt taotleja üldist mainet. Auhinna kriteeriumite kasutamine enesehindamisel aitab ettevõttel omaks võtta TQM ja kvaliteedisüsteemide põhimõtteid. Samuti tulevad enesehindamise käigus esile ettevõtte tugevad ja nõrgad küljed. Eesti Juhtimiskvaliteedi auhind Eesti Juhtimiskvaliteedi auhind – aastast 2001  (pilootprojekt) Baseerub Euroopa Juhtimiskvaliteedi auhinna mudelil ning hindamise metoodikaks on EFQM (European Foundation for Quality Mangement) 2005+ metoodika. EFQM 2005+metoodika põhineb RADAR-i loogikal R-results (tulemused, mida ettevõte soovib saavutada) A-approach (lähenemisviis, mida ettevõte planeerib kasutada tulemuste saavutamiseks)

Majandus → Majandus
8 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Riskide juhtimine

põhimõttest, mille aluseks on iga töötaja riskiteadlikkuse suurendamine · Ettevõte ei võta juhitamatuid ja limiteerimata riske · Kahjude minimeerimiseks kasutatakse tehingulimiitide ja pädevuste süsteeme · Tööprotseduurides rakendatakse duaalsuse printsiipi ­ tehingu või operatsiooni teostamiseks peab olema vähemalt kaks teineteisest sõltumatu töötaja või üksuse kinnitus Slaid · Operatsiooniriskide kaardistamisel ja juhtimisel kasutatakse enesehindamise metoodikat (CSA) IT Riskid Siia kuulub risk, et ettevõtte poolt kasutatav infotehnoloogia: Slaid · ohustab andmete terviklikkust ja käideldavust · võimaldab oluliste varade (sh andmete) väärkasutust/moonutamist või vargust · ohustab ettevõtte igapäevast funktsioneerimist Talitluspidevus · äri jätkusuutlikkus Riskiteadlikkus! Eesmärk peaks olema, et iga töötaja saaks aru tehinguga kaasnevatest riskidest, mitte ei ajaks protseduurides näpuga järge

Logistika → Logistika alused
16 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Asjaajamine eesti keeles. Terminid

asjaajamise alused. Kooli õppekava - riiklike õppekavade alusel koostab kool õppekava, mis on koolis õpingute alusdokument. Kujundav hindamine - mõõdab õppeprotsessi eesmärgipärasust selle käigus ja pakub traditsiooniliselt õppijale võimaluse hinnata oma arengut kesksete eesmärkide seisukohast ja hindamiskriteeriumitest lähtuvalt. Väljendatakse sõnaliselt. Eesmärgiks on korrigeerida õppeprotsessi või kinnistada õnnestunud õppimist. Võib toimuda ka enesehindamise vormis. Kutseaasta - toetusprogramm algajale õpetajale esimesel tööaastal, sisaldab mentorlust haridusasutuses ja kutseaasta tugiprogrammis osalemist ülikoolis. Kutseaasta (maht 160 t) läbimisel väljastatakse täienduskoolituse tunnistus. Eesmärk on toetada algaja õpetaja kohanemist haridusasutuse kui organisatsiooniga, arendada esmaõppes omandatud kutseoskusi ning pakkuda tuge kogemuste puudumisest tekkivate probleemide lahendamisel.

Haldus → Arhiivihaldus
7 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Õpitulemuste hindamine koolis

on kaks erinevat asja. Esimene oluline erinevus on hindajas. Esimesel juhul on tegu ananüümse hindajaga, keda ei teata. Teisel juhul on tegu personaalse hindamisega. Teine erinevus on eesmärkides: - Välishindamise eesmärgiks on määrata taset. Välishindamisel ei ole tagasiside ja motiveerimise eesmärki. - Sisehindamise eesmärgiks on lisaks tagasisidele veel: motiveerimine, positiivse enesehindamise kujundamine, õpetajale tagsiside andmine, et vajadusel õppeprotsessi korrikeerida. Välishindmaine ja sisemine hindamine peavad olema olulisel määral diferentseeritud, sest muidu ei saa sisemisel hindamisel arvestada õpilaste erinevaid võimeid. Sisendi hindamisel kehtivad teised reeglid: hindamine toimub suhteliselt väikeste osade kohta, ning õpilased peavad teadma ette mida ja millal hinnatakse. Välishindamisel on

Pedagoogika → Pedagoogika alused
28 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Müürsepa kutsestandardid

mitmekesiste töövõtete valdamine. Kõrgtase ­ seostatud faktide alusel analüüsimine, prognoosimine, järeldamine, üldistamine, hindamine; mitmekesiste keerukate töövõtete valdamine. 8 ESF programm ,,Kutsete süsteemi arendamine" Lisa C KEELTE OSKUSTASEMETE KIRJELDUSED 9 ESF programm ,,Kutsete süsteemi arendamine" Tabel. Euroopa Nõukogu keeleoskustasemete süsteem: enesehindamise skaala A1 A2 B1 B2 C1 C2 Saan aru tuttavatest Saan aru fraasidest ja sageli Saan aru põhilisest infost Saan aru pikematest kõnedest ja Saan aru pikemast tekstist isegi Saan vaevata aru igasugusest MÕISTMINE

Ehitus → Üldehitus
43 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Isiksus ja kohanemine

kahe kultuuri tunnused ühendatakse. *biseksuaalsus *konkureerivad intiimsuhted *mitu vastukäivat rolli korraga. Nt lapsevanem, tudeng, sportlane, muusik- kõike ühel ajal olla on väga raske. Identiteedi areng: Eduka identiteedi alus on varasemates arengustaadiumides saavutatud baasusaldus, iseseisvus, algatusvõime ja töökus. Identifitseerimine on aste enne identiteeti. Selle kujunemise all on ka järgnevad nähtused: teadvustatus, aktiivsus, tähenduse loomine, otsustus- ja enesehindamise protsess. Identiteedi areng on erinevate jõudude integratsioon ühtse ja tervikliku nägemuse loomisel iseendast. Need jõud on: ühiskonna ootused (superego), isiklikud huvid ja püüdlused (ego), bioloogilised tungid (id). Arengu staadiumid: · hajus identiteet- ei tunne huvi otsingu vastu; pole kindlat seotust.; vanemad on eemalolevad või tõrjuvad. · moratoorium- aktiivne oluliste rollide ja väärtuste (ehk identiteedi) otsing

Psühholoogia → Isiksuse- ja...
54 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Pedagoogiline eetika. Seminarid.

See on ühiskonna vajaduspõhine muutus hariduse vallas. Eesmärgiks on väikse inimese kasvatamine loovaks, mitmekülgseks isiksuseks, kes suudavad ennast täisväärtuslikult teostada erinevates situatsioonides. Rõhk on ka koolikultuuri uuendamisel koostöö suunaliseks õpetaja- õpilase vahel, vanema ja õpetaja vahel ja vanema ja lapse vahel ning ka õpilaste endi vahel. Õpitava seostamine reaalse eluga, kujundav hindamine kannab väärtusi ja aitab seoseid luua. Areneb õpilase enesehindamise oskus kartmata ,,karistust" halva hinde näol. Teadmised muutuvad tähenduslikuks Üks oluline element, mis RÕK kohaselt soodustab väärtustekeskset hoiakute kujunemist on ,,üldpädevuste" sisse toomine, mis on aine ja valdkonnaülesed st, et kujunevad kõigi õppeainete kaudu ja ka koolivälise tegevuse kaudu. Nende kujunemist jälgitakse ja suunatakse õpetajate ning kooli ja kodu ühistöös.

Pedagoogika → Pedagoogiline eetika
112 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Vastuvõtutöö korraldus: Kodutöö

 tõsta klientide rahulolu  kaasata oma töötajaid ettevõtte tegevusse  hinnata enda tegevust ja seeläbi ettevõtte juhtimist paremaks muuta  võrrelda ennast teistega  saada ekspertide hinnang oma ettevõtte tegevusele  saada lisamõtteid, kuidas ja kuhu edasi liikuda 4.1 Mida kvaliteediprogramm endast täpsemalt kujutab? Kvaliteediprogrammi raames toimub ettevõtjatele 6 koolitust, mille raames:  korraldab ettevõtte enesehindamise ja määratleb parendusvaldkonnad  koostab kvaliteediplaani vähemalt 2-3 valdkonna parenduste juurutamiseks ettevõttes  analüüsib kliendi teekonda oma ettevõttes ning leiab parendusvõimalused (nt kliendi tagasiside süsteemi loomine jms)  koolitab oma töötajaid kliendikesksuse põhimõtetes, aktiivse puhkuse puhul ka riskikäsitluses  tunnustuse saamiseks läbib ettevõte ka välishindamise 4.2 Tunnustus „Märk kindlast arengust“

Turism → Turism
14 allalaadimist
thumbnail
40
pdf

Alkohol minu kehas final

ALKOHOL MINU KEHAS Kirjastanud ja koostanud meditsiinikirjastus OÜ Lege Artis Koostamist nõustanud dr Airi Värnik, dr Katrin Martinson, dr Ruth Kalda, dr Pille Ööpik Kujundanud Egle Raadik Kunstnik Kairit Orgusaar Rahastanud Eesti Haigekassa Tasuta jagamiseks ISBN © OÜ Lege Artis 2007 Vajadusel saate lisainfot ja nõu oma perearstilt ja pereõelt või helistades perearsti nõuandetelefonile 1220. Miks osa inimesi naudib alkoholi ja osa on selle vangis? Kui palju on palju? Alkoholi joomine on kahe otsaga. Ühelt poolt aitab see lõõgastuda, tekitab heaolutunde, Mida teeb alkohol organismile? muudab lõbusaks ja seltskondlikuks. Teiselt poolt aga kahjustab mitut kehafunktsiooni, Kas minul võib olla alkoholiprob- soodustab vähkkasvajaid ja tekitab sõltuvust. leem? Joobes ...

Bioloogia → Bioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
34
docx

hariduse tööturu vajadustele vastavuse tagamine

Väga oluline on täpselt hinnata sotsiaalset mõju, mõju majandusele ning avaliku sektori töökorraldusele ja kuludele. Mõju analüüsimiseks ja uurimiseks tuleb korraldada avalik konsultatsioon nii kutsesüsteemi osapooltega, õppeasutustega, üliõpilaste esindajatega kui ka õpilastega. (Ibid., 17) 2.4.1 Sotsiaalne mõju Kõigile kättesaadav info tööturu kohta võimaldab paremat rakendust oskustest, mis annab igale inimesele võimaluse enesehindamise kaudu täiendada puuduolevaid oskusi ja sellega tõsta enese väärtust tööturul (nii mitteaktiivsetel inimestel kui ka töötavatel inimestel). Samuti aitab selline info täpsemini suunata töötute koolituspakkumist. 2.4.2 Mõju majandusele Kui oleks hästitoimiv oskuste arendamise koordinatsioonisüsteem, oleks ka info tööturuvajadusest kättesaadav, mis on aluseks koolituspakkumise mahu, struktuuri ja sisu kavandamisel

Haldus → Haldusjuhtimine
4 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Kaasaegse ergonoomika alused

Kaasaegse ergonoomika alused Ü. Kristjuhan Ergonoomika käsitleb kõikvõimalike tegevuste kergendamist. Nt käsitleb ta käsitsitööd ja tööd arvutil. Ergonoomikalased teadmised on eriti kasulikud tehnika (tööpinkide ja seadmete konstruktsioon), majanduse (keerukate probleemide lahendamine ettevõttes, tööviljakuse tõstmine), tervishoiu (stressi ja haiguste vältimine, esmane preventsioon) ja teiste erialade spetsialistidele, kuna võimaldavad paremini lahendada töös ette tulevaid probleeme või neid hoopiski vältida. Üldine filosoofia Uue "Eesti keele sõnaraamatu" järgi on ergonoomika teadus inimesele kõige soodsamatest tegevusviisidest, -vahenditest ja -keskkonnast. Sisult ja struktuurilt erineb ergonoomika enamikust teadustest, kus uurimisobjekt ja rakendatavad meetodid on hästi piiritletavad. · Sageli uuritakse süsteeme inimene - seadmed - ümbritsev keskkond. · Tihti taotletakse tegevuse optimeerimist. · Ergonoo...

Ergonoomika → Ergonoomika
9 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Eesti Advokatuur – kutseorganisatsioon ja avaliku halduse kandja

olemust ja pakutavaid võimalusi ning vajadusel aitavad advokaadid abitaotluste vormistamisel. Advoka- tuuri hinnangul on heategevuslikku õigusnõustamist vaja senisest enam propageerida. Advokatuuri uute arengusuundade valguses on arutatud ka pro bono tööde arvestamist, kui taotletakse vandeadvokaadi eksa- mile lubamist.*31 Käesoleval aastal osaleb advokatuur esimest korda vastutustundliku ettevõtluse indeksi koostamises, mis on organisatsioonide poolt vabatahtlikult täidetaval enesehindamise küsimustikul põhinev võimalus analüüsida oma vastutustundlikku tegutsemist ja koguda ideid jätkusuutlikult edukaks arenguks.*32 3. Advokatuur kui kutseühendus „Kutseühendus“, millist terminit advokatuuri kohta seaduses kasutatakse, on sünonüümiks eelisterminile „kutseliit“, samuti sünonüümiks terminitele „erialaliit“ ja „kutse- või erialaühendus“ (ingl k professional association)

Õigus → Ev õiguskaitsesüsteem
22 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Tarkvara kvaliteet ja standardid

· 5 taset: Level 1 (initial), 2 (managed), 3 (defined), 4 (predictable) and 5 (optimizing) · taseme- ja jätkuv mudel · protsessid ütlevad, mida tehakse · tasemed ütlevad, kui hästi seda tehakse Tugevused: · Võib valida sobiva mudeli · Detailne · Spetsiaalselt tarkvara arendavatele organisatsioonidele · Rõhub pidevale arengule, mitte vaid sertifitseerimisele · Võib kasutada nii sertifitseerimise, täiendamise kui ka enesehindamise vahendina ISO/IEC 20000 on teenusehaldust käsitlevate standardite pere. Need sisaldavad teenuse nõuetele vastavate ning nii kliendile kui ka teenuseosutajale väärtust pakkuvate teenuste projekteerimist, üleminekut, tarnimist ja täiustamist. ITIL (IT Infrastructure Library) on IT teenuste haldamise parima praktika kogum, mida saab kasutada ISO/IEC 20000-1 nõuete rakendamiseks. Infosüsteemide kolmeastmeline etalonturbe süsteem (ISKE) põhineb infovarade turbeastme

Informaatika → Tarkvara kvaliteet ja...
233 allalaadimist
thumbnail
130
rtf

Amundsoni raamat

PROBLEEMI probleemi lahendamise vahel ähmaseks. Kui probleem on täpselt paika pandud, muutub tee lahenduse suunas nähtavamaks ja mõnikord täiesti ilmseks. Järgmises kolmes peatükis peatun ma erinevatel meetoditel, millega saab aidata kliendil tema probleemi lahendusele lähemale liikuda. Probleemi lahendamise viiside seas käsitlen ma kõigepealt süstemaatilise ja dünaamilise enesehindamise meetodeid (IV ja V peatükk) ning seejärel järgmises peatükis (VI peatükk) sidemete loomise, LAHENDAMISE otsustamise ja ettevalmistuste tegemise praktilisi meetodeid. Nende valdkondadega tegelema hakkamine ei pruugi tähendada, et probleemi määratlemise saab nüüd unustada

Psühholoogia → Psühholoogia
34 allalaadimist
thumbnail
67
pdf

Kvaliteedijuhtimise konspekt

kvaliteediauhinnad, mis aitavad populariseerida kvaliteediliikumist antud riigis, sest auhinna taotlemine eeldab kvaliteedifilosoofia mõistmist inimeste poolt, pidevat täiustamistööd ja kõrgel tasemel toimivat kvaliteedisüsteemi. Auhinna saamine on aga mõjusaks reklaamivahendiks, mis tõstab oluliselt taotleja üldist mainet. Auhinna kriteeriumite kasutamine enesehindamisel aitab ettevõttel omaks võtta TQM ja kvaliteedisüsteemide põhimõtteid. Samuti tulevad enesehindamise käigus esile ettevõtte tugevad ja nõrgad küljed. Maailmas on kolm tuntumat kvaliteediauhinda: Deming'i Rakenduslik Auhind (Deming Application Prize) Jaapanis (asutatud 1951.a.) Malcolm Baldrige'i Rahvuslik Kvaliteediauhind (Malcolm Baldrige National Quality Award) USA-s (asutaud 1987.a.) Euroopa Kvaliteediauhind (European Quality Award) Euroopas (asutatud 1991.a.) 9.2.1. EFQM suurepärasuse mudel (European Foundation for Quality Management)

Haldus → Inimeste juhtimine...
399 allalaadimist
thumbnail
25
pdf

Operatsioonijuhtimine konspekt

Klientide rahulolu, Suhted ühiskonnaga, Pidev parendamine, suhted võrdlevad hinnangud ja Võtmeaspektid klientide rahulolu, töötajate tarnijatega analüüs, enesehindamise rahulolu, finantstulemused mudel 4.7. Kvaliteedikulud Kvaliteedikulusid võib üldiselt jaotada tootmise ja kvaliteedi välistõenduse kuludeks. Tootmiskulud on: x puuduste vältimiseks tehtavad kulutused (või investeeringud) ­ nt personali koolitus, ennetusremont

Majandus → Operatsioonijuhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
49
doc

Kaasaegse ergonoomika alused

NIOSH ­ National Institute for Occupational Safety and Health) või täiendava tarkvara (Copernic 2000, Copernic 2000 Plus) abil. Kui ei leia vajalikke andmeid, tuleks otsida metainformatsiooni nt märksõnade Internet Resources for Ergonomics või Search Engine abil. Käesoleval ajal on mõned Tallinna Tehnikaülikooli õppejõud (V. Siirak) hakanud kirjutama ergonoomikaalase info otsimiseks õppevahendeid. 10. Enesehindamise meetodid Ergonoomikas kasutatakse väga erinevaid uurimismeetodeid. Paljud on võetud teistest teadustest: psühholoogiast, tööfüsioloogiast, matemaatikast vm. Viiakse läbi eksperimente, küsitlusi, tehakse kronometraazi, mõõdetakse informatsiooni töötlemise kiirust, kasutatavate mehhaaniliste jõudude suurust ja sagedust, keskkonna temperatuuri, kehatemperatuuri, energiakulu, pulssi, lihaste ja peaaju biopotentsiaale, valgustust, müra jne

Ergonoomika → Ergonoomika
48 allalaadimist
thumbnail
49
docx

Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses

Välised motivaatorid ja sobivad tasud on kohased üleasnnete ja tööde korral, mis oma olemuselt on ebameeldivad ja igavad. 3. Mõttemudelite kujundamise strateegia Eesmärgiks on kujundada inimesel konstruktiivseid ja positiivseid mõttemudeleid. a) Irratsionaalsete mõtete kontrollimine ja muutmine b) Konstruktiivsete ettekujutuste loomine oma tegevusest või ülesandest. c) Positiivne sisekõne- on seotud vaimse enesehindamise ja enesekohaste hoiakute kujunemisega. Nt. inimene räägib pidevalt endaga, mitte ilmtingimata kõvasti, aga mõttes. Sageli on see......... Enesekontrolli treening: 1. Sisekõne 2. Kujutlustehnika 3. Eesmärkide püstitamine 4. Mõtete väljapraakimine (mõtete ,,kõrvale panemine") 5. Vigadele reageerimine 6. Simultasiooni treening/ rollimäng 7. Rutiinid 8. Probleemilahenduse tehnika Probleemi lahendamise sammud: 1. Sisekõne

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
83 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun