Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"medicite" - 154 õppematerjali

medicite – meeditši 3) Peale Firenze töötas ta ka Padovas ning püstitas Veneetsia palgasõdurite pealiku Gattamelata ratsamonumendi – esimene uusajal, keskajal olid tuntud hauamonumendid, asetatud linnaväljakule kõrgele alusele, massiivne hobune ja raskelt sadulas istuv inimene – väärikus ning realism.
thumbnail
6
docx

Medicid

1) Medicid Firenzes. Medici oli Firenze pankuri- ja valitsejasuguvõsa, tuntud 13. sajandi algusest.Medicid pärinesid tõenäoliselt talupoegade seast, kuigi perekonnalegendi järgi oli nende esivanemaks Karl Suure kaaskonda kuulunud rüütel, kes tapnud Põhja-Itaalias hiiglase. Spekuleeritud on ka selle üle, et Medicite esivanemad olid arstid või apteekrid, kuid see versioon pole eriti suurt toetust leidnud.Medicid tegelesid pangandusega juba 13. sajandil, kuid esile tõusid nad alles 14. sajandi teisel poolel, kui Mustast Surmast ja teistest teguritest tingitud majanduslangus oli varasemad pangaperekonnad pankrotti ajanud. Nii tõusid nad linna mõjukaimate perekondade sekka, kuid eriti suurt poliitilist mõju nad kuni 15. sajandi teise veerandini ei omanud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Referaat Michelangelo

selleks 12 aastat - kolm korda rohkem kui lae maalimine oli Michelangelolt aega võtnud. Ent restaureerimine on tekitanud ka mõningaid küsimusi: mõned eksperdid väidavad, et mustuse eemaldamise käigus kõrvaldati maali pealispinnalt ka Michelangelo viimased, viimistlevad pintslitõmbed. Sixtuse kabeli idaseinas asub Michelangelo fresko "Viimne kohtupäev". Selle erakordse töö, millel iga figuur on sooritamas vägivaldset tegu või on vägivalla ohver, tellis Medicite suguvõsast pärit paavst Clemens VII. Kui Sixtuse laemaalil on 350 figuuri, siis freskol "Viimne kohtupäev" koguni 400. Fresko tegemine võttis üle nelja aasta (1537 - 1541), veidi kauem, kui Sixtuse kabeli lae maalimine. "Viimse kohtupäeva" keskseks figuuriks on Kristus - range, raevunud ja kõigutamatu kohtunik, kes eraldab halastamatu käeliigutusega patused õiglastest. Kristuse üks käsi näitab üles - taevasse, teine alla, saates põrgu patuste kehad

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

Medicid ja nende osa Euroopa kultuuris

Medicid ja nende osa Euroopa kultuuriloos Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Firenze ja Medicid Renesnsi sünnipaik oli Itaalias asuv Firenze. Selles linnas oli tähtsal positsioonil pangandusega rikastunud Medicite suguvõsa. Üle 300 a vaid paari lühiajalise vahega, olid nad linna tegelikeks valitsejateks. Sellest suguvõsast olid pärit kolm paavsti, kaks Prantsuse kuningannat ning alates 1532 a-st Firence hertsogid ja 1569-1737 Toscana suurhertsogid. Suguvõsa silmapaistvaim esindaja oli aga Lorenzo de' Medici e. Lorenzo Tore. Medicid Pärast Cosimo di Medici surma tõusis dünastia etteotsa Lorenzo isa Pietro di Medici kui Cosimo seaduslik järeltulija

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Michelangelo Buonarroti - esitlus

Peetruse Basiilikas · "Mooses" on osa Julius II hauamonumendist "Surev ori" · Valmistatud vahemikus 1513 ­ 1516 · Kõrgus 2,28 m · Välja pandud Pariisis Louvre' s "Võitlev ori" · Valmistatud vahemikus 1513-1516 · Kõrgus 2,15 m · Välja pandud Pariisis Louvre' s "Madonna Doni" · Valmis arvatavasti 1503 · Õlimaal · Diameeter 120 cm · Välja pandud Firenze Uffizi galeriis "Öö" · 1526-33 · Detail Medicite hauamonumendist "Koidik" · 1526-1533 · Detail Medicite hauamonu- mendist Peetri kiriku kuppel · Valmis 1560 · Asub Vatikanis Kasutatud allikad · Internet: · http://et.wikipedia.org/wiki/Michelangelo · http://en.wikipedia.org/wiki/Michelangelo_Buonarroti#Under_Medici_Popes_in_Florence · http://www.humanitiesweb.org/gallery/167/54.jpg · http://www.wfu.edu/~sporsl5/FYS/images/last%20judgement%20color+border.jpg

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Sandro Botticelli referatiivne uurimus

1500. aastal maalitud ,,Kristuse sünni müsteeriumis" varjutavad rõõmu Kristuse sünni üle esiplaanil kalpsavad pisikesed saatanad. Võtmetööd: Noormees medaliga, u 1475 Madonna Magnifica, u 1480- 1481 Kuningate kummardamine, 1482 Neitsi lapsega ja kaheksa inglit, u 1481- 1483 Venuse sünd, u 1484 La Primavera (Kevad), u 1482 : Kujutab armastusjumalanna Venuse aeda. 1434- 1737 valitses Firenzet rikas Medicite perekond ning maali tellis ilmselt Lorenzo di Pierfrancesco de' Medici (1463- 1503), et see ripuks tema linnamajas laulatuskambri kõrval asuvas toas. (Lorenzo di Pierfrancesco de' Medici oli Lorenzo il Magnifico onupoeg ja Firenze valitseja. Ta tellis nii ,,Kevade", kui ka ,,Venuse sünni" ning mõlemad maalid kaunistasid Firenzest eemal olevat Catello villat.) Maal on tehtud puittahvlile, tempera tehnikas, mille mõõtmed on 203 x 314 cm ning hetkel

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Sandro Botticelli - kevad

Sandro Botticelli. Kevad. Lorenzo de`Medici tellis Botticellilt maali, armastusjumalanna aeda kujutava meistritöö "Kevad" ("Primavera"). Teos pidi kaunistama pulmakambri kõrvaltuba Lorenzo de`Medici Firenze majas. Botticelli on igale detailile mõelnud ja sümbolite kaudu edasi andnud Medicite suursugusust ja pulmapäeva tähtsust. Ümmargused kuldsed viljad puudel viitavad kuldsetele ringidele Medicite perekonna vapil, Mercurius hoiab käes heeroldikeppi caduceust, mis on arstide sümbol. Nimi ise Medici tähendab arsti. Mirt, läikivroheliste lehtede ja valgete, lõhnavate õitega põõsastaim on pühendatud Venusele ning sümboliseerib noorust, armastust ja süütust. Mirdipärga kannab peas armastusjumalanna. Venuse figuur domineerib pildi keskel. Tema parem käsi on õnnistamiseks üles tõstetud, vasak hoiab punast riidekangast

Kultuur-Kunst → Kunst
36 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Sandro Botticelli

Sandrole tema vend ning see sobis noorele kunstnikule suurepäraselt. Sandro Botticelli on itaalia vararenessanssi maalikunstnik. Ta oli üks omapärasemaid ja geniaalsemaid renessanssi meistreid ning ta õppis Filippo Lippi käe all, kuid sai mõjutusi ka Verrocchio´lt. Botticelli luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Tema enda tähtsaimaks õpilaseks sai hiljem Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Botticelli maalis eelkõige Medicite perekonnale portreid, altarimaale, allegooriaid ja vimpleid. Aastatel 1481 - 1482 töötas ta Sixtuse kabelis. 1490. aastal valmistas ta rea illustratsioone Dante "Jumaliku komöödia" jaoks. Botticelli oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma teoste tegelasi antiikmütoliigiast. Ta taotles maalides kompositsiooni terviklikkust, kuigi Botticelli parim ala oli tahvelmaal. Botticelli maalidelt on selgesti välja loetav renessansiajastu naise iluideaal. Tema oli

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Botticelli

Botticelli Elulugu · Pärisnimi Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi · Sündis 1445 · Hüüdnimi Boticelli(väikesed tünnid) · Kullassepa õpipoiss · Filippo Lippi õpilane elulugu · 1470. aastaks oli avanud töökoja · Töötas Medicite õukonnas · Rooma · Maeti 1510 Tööde iseloomulikud omadused Vähene ruumisügavus Graatsiline joon Valgus ja vari Mütoloogilised stseenid Kevad(La Primavera) Armastusjumalanna Kolm graatsiat Iseloomulik stiil Venuse sünd Kõige tuntum Tuulejumal Aastaaegade jumal harmoonia Mars ja Venus Armastuse võit saatürid f Maagiline sünd Savonarola eeskuju

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renesanss

kuluis 20 aastat, erinevatel plaatidel erinevad stseenid piiblist; uste kaunistusribadel kuj. ilmalikke tegelasi (kuulsad skulptorid, ka Ghiberti oma pojaga),,Paradiisi uksed"; gooti mõjud ­ finguurid paindumatud, kanged; Donatello ­ hülgab gootika, vara-reness. kunstilaad kõige ilmsem, peaaegu naturalist, stiili parim näide: Püha Jüri San Michele kirikus Firenzes, populaarseim: pronksist Taaveti kuju Medicite lossis, reljeefkunsti meistriteos: Lauljate tribüün Firenze toomikirikus, ratsaskulptuur: Gattamelata ratsaskulptuur (esimene pärast antiiki; sai alguse); Verrocchio ­ kullassepp ja maalija; kuulsaim töö: taaveti pronksfiguur (NB! Esimene mis oli vaadeldav igast küljest); tööd: Pietro ja Giovanni Medicite hauamonument San Lorenso kirikus; perekond della Robiad, Luca della Robia elustas majoorika tehnika (põletatud värvitus savi); Kõrg-renessanss: ainus meister

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Michelangelo

jõuline o MOOSESE FIGUUR o maalikunsti juurde suunas ta Julius II, kes pani ta Raffaeliga võistlema O SIXTUSE KABELI LAGI JA IDASEIN motiivid piiblist lage katavad täiuslikud inimkehad, kuid poosid tihti ebaloomulikud idaseinal "VIIMNE KOHTUPÄEV" · tegelased alasti, kes talle ei meeldinud · kujutatud Jeesust kohtumõistjana O MEDICITE HAUAKABEL FIRENZES Portreeskulptuurid Medicitest. Neli ööpäeva hetke kujutavat alasti skulptuuri.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kõrgrenessanss (skulptuur). Michelangelo

Kõrgrenessanss (skulptuur). Michelangelo Michelangelo /mikelandelo/ Oli samuti väga mitmekülgne looja: skulptor, maalija, arhitekt, ka luuletaja. Suurema osa elust veetis ta Firenzes ja Roomas. Michelangelo oli tuntud oma raske iseloomu poolest, sallimatus ja terav keel muutsid tema jõulise isiku üksildaseks ja kohati traagiliseks. Michelangelo skulptuurilooming paistab silma monumentaalsuse ja võimsuse poolest. Tuntuimad tööd: · ,,Taavet- 5,5 m kõrgune, jõuline, ilmekas, figuuris on tunda suurt sisemist pinget Michelangelole oli omane võtta suuri ülesandeid, mida ta mitmesugustel põhjustel ei jõudnud lõpule viia. Selline oli paavst Julius II hauamonument. 40 figuurist valmis 3. Neist tuntuim on ,,Mooses" Medicite perekonna hauamonumendile Firenzes valmis Michelangelol neli figuuri: · ,,öö" ja ,,päev" · ,,hommik" ja ,,õhtu"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kõrgrenessanss

KÕRGRENESSANS 21.01.2011 16.sajand !!! Eesmärk pühitseb abinõud !!! Kunstikeskus ­ Rooma Indulgentside müük, mille eest on ehitatud Peetri kirik. Au sees ­ kunstniku arvamus, kunstniku ja tellija suhted muutuvad. Hakati tunnustama kunstniku loovust ja erineust tavainimesest. Arhitektuur: Levinuim ehitustüüp on tsentraalehitis. Silmapaistvaim kirikuehitus PEETRI KIRIK ROOMAS ehk Püha Peetruse Basiilika on Vatikanis Püha Peetruse väljakul asuv kirik, mille ehitus algas 1506 a ja lõpetati 1626 a, viielööviline ja suurim maailmas, Michelangelo projekteeris kupli ja kiriku tagaosa, Kreeka risti kujuline põhiplaan, väljaku keskel asub Egiptuse obelisk, mis veeti sinna 1583. aastal Sixtus V korraldusel. PALLADIO­ Arhitektuur, läbi mitme kor...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Renessanssi pildid

Federico da Montefeltro ja Battista Sforza portree. Michelangelo. Pieta. Andrea Palladio. Villa Rotonda Sandro Botticelli. Venuse sünd. Vicenzas Tizian. Pearaha. Michelangelo. Taavet. Tizian. Urbino Venus. Michelangelo. Medicite hauamonument. Koidik. Päev. Loojang. Öö. Michelangelo. Sixtuse kabeli interjöör. Michelangelo. Giorgione. Äike. Sixtuse kabeli laemaal. Inimese loomine. Giorgione. Magav Venus. Michelangelo. Mooses. Julius II hauamonument.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Humanism ja renessanss

HUMANISM JA RENESSANSS Eeldused uute maailmavaate tekkeks kujunesid esmalt Itaalia linnriikides: · kaubandusele tuginev majanduslik tõus; · rikkuste kogunemine ja panganduse teke; · uute, varakapitalistlike suhete kujunemine. Rikkamate perekondade vahel toimus võitlus mõju ja võimu pärast, mille vahenditeks olid kaunid lossid, luksuslik kodusisustus, kallid rõivad. See toredus tekitas aga nõudluse arhitektide, maalikunstnike, juveliiride jms järele. Sellega tekkis lisaks kodanlusele seda teenindav intelligent. Poliitilises korralduses oli linnriikide vabariiklik valitsemisviis asendumas monarhislikuga, kus võim koondus ühe eriti rikka perekonna kätte(Medicite). Tekkis türanlik valitsemisviis. Renessanss ( pr. keeles taassünd ) tähistab Euroopa ajaloos vaimset ja kultuurilist murrangut, uut maailmavaadet ja uut kultuuritüüpi, mis kujunes välja 14. sajandil Itaalias ning 15. j...

Ajalugu → Ajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Vararenessanss (arhitektuur, skluptuur, maal)

Vararenessanss (15 saj.) Sõna ,,renessanss" tähendab itaalia keeles ,,taassündi". Renessanss on 15.- 16.sajandil enamikus Lääne-Euroopa riikides toimunud vaimne ja kultuuriline murrang. Renessanss tekkis Itaalia rikastes linnriikides, esmalt Firenzes ja levis sealt tasapisi edasi kogu Euroopasse. Kui varem oli kunsti tellijaks kirik, siis nüüd said seda endale lubada ka rikkad linnakodanikud, kes soovisid oma paleede seinu kaunistada. Firezes elas tol ajal kuulus Medicite suguvõsa, kelle rohked tellimused kunstnikele lahedat äraelamist võimaldasid. Sellest on tulnud käibele ka tänapäeval kasutatavad terminid - metseen e. kunsti ja kirjanduse rahaline toetaja ja metseenlus e. kunsti ja kirjanduse rahaline toetamine. Maalikunst ja skulptuur Ilmnevad edusammud loodus ja ruumi kujutamisel, loomulike pooside ja inimeste tundeelu edasiandmisel. Kasutataks puhtaid kirkaid värvitoone. Üksikasjade peen väljamaalimine

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanssi ajastu Arhitektuur

Aastast 1537 oli Cosimo I residents. Galerii ­ piklik arkaadiga ühenduskäik. Hammaslõige ehk hammaskarniis. Hoone sisaldab paljude kunstnike nagu Vasari, Michelangelo, ja Verrocchio töid. Seal asub Michelangelo skulptuurigrupp "Võit". Ees grupp Heraklesest ja Cacusest; Michelangelo "Taaveti" koopia. Neptunuse purskkaev. Cosimo I ­ esimene Toskaana suurhertsog, valitses 30 aastat, kuulus Firenzet valitsenud Medicite suguvõssa. Uffizi galerii ­ ehitati 1560, Medicite administratsioonikontorid. 6. Ponte Vechhio ­ kõige vanem sild Firenzes. Ehitatud 1345. a. Üle silla läheb käik, mis ühendab Palazzo Vechhiot Palazzo Pittiga. Iseloomulik on silla äärtele ehitatud väikesed majad, kunagised lihapoed, nüüdsed kullasepaärid. Laiub üle Arno kõige kitsama koha. Samas kohas asus sild juba Rooma ajal. Arno jõgi ­ jõgi, mis voolab läbi Firenze. Ujutab tihti linna üle, kõige rängem uputus 1966. a. 4. nov

Muusika → Muusika
41 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli 1445-1510 Kunstniku õige nimi oli Alessandro di Mariano Filipepi. Botticelli oli Firenze peamisi kunstnikke. Ta hakkas rakendama perspektiivi ja oskas tasapinnalisel pildil jätta ruumilisuse muljet. Tema maalilaadi eripäraks on võluv graatsiline kontuur, omapärane detailirohkus, temperavärvide kasutamine. Botticelli maalis eelkõige Medicite perekonnale portreid, altarimaale, allegooriaid ja vimpleid. Aastatel 1481 - 1482 töötas ta Sixtuse kabelis. 1490. a valmistas ta rea illustratsioone Dante "Jumaliku komöödia" jaoks. Tema üheks kuulsaimaks teoseks on ,,Veenuse sünd" (1482), mille Lorenzo de Medici kunstnikult oma maamaja tarvis tellis. Maali suurus: 172.5 x 278.5 cm "Veenuse sünd" on sümboolne lugu sellest, ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Renessans ja Humanism

· XVI sajandil levis renessanssi ja humanismi ideed üle kogu Euroopa. Itaalia renessanss · Itaalia oli hiliskkeskajal Euroopa üks rikkamaid ja linnastatumaid piirkondi. · Tekkis käsitööettevõtlus ja Itaalia pangad. · Aadlikud eelistasid maamõisaid linnade asemel. · Rikkad ja suursugused perekonnad rajasid linnadesse suuri paleesid. Palazzo Pitti · Tähtsaim renessansskultuuri keskusena tõusis esile Firenze. · XV sajandil oli valitsejaks Medicite kultuurilembeline pankurisuguvõsa. · Mitmed XV-XVI sajandi paavstid olid humanistid. Firenze · Keskajal pöörati suurt tähelepanu hingele. · Inimeses nähti looduses osa ja teda käsitati Jumala loomingu tippsaavutusena. · Inimeses hakati nägema loojat. · Sellega koos tõusis esile ausuts loominguliste isiksuste, poeetide ja kunstnike vastu. · Humanistlikele veendumustele leiti tuge antiikkultuurist. · Idealiseeriti antiikinimeste ilmalikku

Ajalugu → Ajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Itaalia renessanss

Itaalia renessanss 1. Renessanss ehk taassünd.Võeti kasutusele,et taastada vana antiikkunsti(vana-kreeka ja vana-rooma). 2. Perioodid: 14.saj-eelrenessanss 15.saj-vararenessanss 16.saj-kõrgrenessanss Vararenessanns(15.saj) I. Palazzo-Nelinurkse põhiplaaniga,keskel kaarkäikudega ümbritsetud siseõue.Gootikale omane vertikaalsus asendus siis horisontaalsusega.Kolmekorruselised hooned.Taas tuli moodi ümarkaar.Antiikarhtitektuuri detailid:sambad,poolsambad,kolmnurksed viilud Karniis-Seinapinnast eenduv ehisliist.Asus korruste vahel. Rustika-Palazzo alumine korrus laoti tahumata kividest. II. Brunelleschi-Firenze toomkiriku kaheksatahuline kuppel Skulptuur 1) Donatello-´´Püha Jüri´´-kontrapost Kontrapost-keharaskus on asetatud ühele jalale 2) Donatello-´´Taavet´´ 3) Verocchio-´´Taavet´...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Renessanss - kunsti areng Itaalias

RENESSANSS Renessansskunsti areng Itaalias jagatakse kolme perioodi: 1) Vararenessanss - XV sajand 2) Kõrgrenessanss - XVI sajandi esimene pool (1500 - 1530) 3) Hilisrenessanss, mida vaadeldakse iseseisva vooluna. Avaldus eeskätt aastatel 1520 - 1600. Renessanss sündis 15. sajandil Itaalias. Selline nimetuski tuleneb itaaliakeelsest sõnast "rinascita", mis tähendab taassündi. Tolleaegsete helgete peade arvates sündis just siis uuesti antiikaegne kultuur. Vararenessansi ajal oli kultuuri- ja kunstielu keskuseks Firenze (tänu kultuurihuvilisele Medicite suguvõsale), 16. sajandiks kandus keskus aga paavstide asupaika Rooma; suurt osa mängis siis ka Veneetsia. Renessansiajastul tekkis murrang usklike inimeste teadvuses. Seni jagamatult valitsenud katoliku kirik jäi oma kivinenud tõekspidamistega, dogmadega jalgu uutele tuultele. Mitmel pool Euroopa...

Kultuur-Kunst → Kunst
42 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Renessansi spikker

valmistas 1419. aastal Firenze toomkiriku kaheksatahulise kupli. Enne kupli valmistamist oli ta ja altari seinad. MADALMAADE KUNST kunsti üldine suund oli sama mis itaalias, kuid madalmaades olid valmistanud tõelise renessanssliku hoone, Firenze Leidlaste Kodu, mille fassaadi ilmestas peentele kunstnukud linnakodanike teenistuses. (eyck „arnolfini abielupaar“). Peamiselt kujutati inimest ja korintose stiilis sammastele toetuv kaaristu. 1421. a. Alustas Medicite perekonna tellimuse San Lorenzo jumalat võrdsena ja madalmaade kunstis olid peamiselt usulised meeleolud. Kunstnike eesmärgiks oli kiriku ehitamist. Antiigipäraseid sambaid ja kolmnurkset viilu ukse kohal kasutas ta Pazzi kabeli ehitusel. edastada inimese hingeelu avamine. Tahvelmaali osatähtsus oli madalmaades suur ja peamiselt Leiutas TSENTRAALPERSPEKTIIVI ÕPETUSE (jooned koonduvad ühte punkti). PALAZZO (nt Palazzo kasutati õlimaale

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanss ja humanism

Renessanss ja humanism ­ ideed levisid üle kogu Euroopa 16. sajandil antiikkultuuri taassünd ­ renessanss austus inimlikkuse vastu ­ humanism tähtsaim renessansskultuuri keskus ­ Firenze Medicite pankurisuguvõsa toetas keskmes Jumala asemel inimene humanistlikele veendumistele leiti tuge antiikkultuurist Eeldused: mõtte muutus, jõukuse kasv, pillamine, iseseisvad ja jõukad kaubalinnad, paavsti võim nõrgenes Iseloomulikud jooned: tähtsustati maist elu, inimene kui isiksus, hinnati isikupära, loomingulisust, elu muutub ilmalikumaks, ideaalinimene (haritud, mitmekülgne ­ Leonardo da Vinci)

Ajalugu → Ajalugu
52 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renesanssi

RENESANSS:*15.saj. saavutasid paljud linnad autonoomia*tekkisid linnriigid mille kultuur hakkar erinema euroopast.*vastandus keskajale*gootika ja renessanssi piir hägune*hakati hindama kreeka ja rooma kultuuri*õpiti tundma antiikaega(kunst kirjandus..jne) *humanism *renessanslikmoraal-saavutati eesmark vahendeid valimata*hakati ka tegelema ilmalikusega*platon *tunnustati ehitusmeistreid,teadureid ja maalijaid kes tundsid matemaatilisi reegleid antiikkunsti,kirjandust,filosoofiat ja mütoloogiat.ARHIDEKTUUR:*15.saj-profaanarhidektuur-palazzo (medice- 4kandiline,3korrust,sisehooviga,1korrus rustikaalne)*brunellezchi-1.suurmeister ,tsentraalperspektiivi õpetus.*16.saj-michelangelo-peetri kiriku kupli kavand*palladio-villa rotonda .*eluasemed tähtsad * viimne kohtupäev-baroki algus MAALIKUNST: *vararenesans-*õlimaal*mosaccio-,,paradiisist väljaajamine" *andrea montegna-,,surnud kristus"*sandro botticelli-kõrg eliidi maitse-tegi töid medicite...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Michelangelo Buonarroti

sai aimu noore kunstniku andekusest,sestap võttis ta Michelangelo enda maija elama. Medictide perekonnale kuulus San Marco aed mis oli täis antiik skulptuure .Seal anti kunstnikule vabad käed uurida neid vanu skulptuure.San Marco aias,kunstiliselt harivas keskonnas valmisid tal ka esimesed skulptuurid ,,Madonna trepil" ja ,,Kentauride lahing". Firenzest põgenemine 15.sajandil oli Firenze üks Euroopa tähtsamaid kultuuri ja kaubanduskeskusi.Linna valitsenud Medicite suguvõsa jõukus rajanes pangandusel ja kaubandusel.Firenze linn oli küll vabariik aga siiski mõne võimsa suguvõsa kätte.Lorenzo de`Medici surma järel 1492 aastal tuli võimule tema poeg Piero,kes ei suutnud aga vastu seista fanaatilise dominikaani munga Girolamo Savonarola kasvavale mõjuvõimule,ega ära hoida linna langemist Charles VIII-nda juhitud Prantsuse vägede kätte. Medicite soosikuna sattus ka hädaohtu.Üheksateistkümne aastaselt

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Niccolò Machiavelli “MANDRAGORA”

arvu linnas. Oli diplomaat ja käis mitmetel kohtamistel Prantsusmaal, Itaalias. 14 aasta jooksul juhatajana olles käis ta kokku üle 40 diplomaatilisel kohtumisel (Britannica, 2016.) Samal ajal kirjutas ta ka erinevaid kirju ja ettekandeid, mis olid pigem diplomaatilised (Schutting, 2006: 22- 23). Paljudes varasemates kirjutistes keskendub Machiavelli mõttele, et printsi (valitsejat) ei tohiks solvata ning seejärel temasse uskuda. 1512. aastal kukutati Firenze vabariik Püha Liidu poolt ning Medicite võim taastati. Machiavelli, keda kahtlustati vandenõus, vangistati ja teda piinati ning saadeti asumisele oma isa maale. Eksiilis olles kirjutas ta kaks oma tähtsat teost: „Arutlused“ ja „Valitseja“. Viimase pühendas ta Lorenzo di Piero de' Medicile. Kui Machiavelli 1520. aastal kardinali poolt Lucca pangaröövi lahendamise asjus tööle võeti, kirjutas ta sellest inspiratsiooni saanuna kardinali valitsusest ja tema elust teose „Lucca Castruccio Castracane elu“

Teatrikunst → Teatriajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Niccolo Machiavelli "Mandragora"

arvu linnas. Oli diplomaat ja käis mitmetel kohtamistel Prantsusmaal, Itaalias. 14 aasta jooksul juhatajana olles käis ta kokku üle 40 diplomaatilisel kohtumisel (Britannica, 2016.) Samal ajal kirjutas ta ka erinevaid kirju ja ettekandeid, mis olid pigem diplomaatilised (Schutting, 2006: 22- 23). Paljudes varasemates kirjutistes keskendub Machiavelli mõttele, et printsi (valitsejat) ei tohiks solvata ning seejärel temasse uskuda. 1512. aastal kukutati Firenze vabariik Püha Liidu poolt ning Medicite võim taastati. Machiavelli, keda kahtlustati vandenõus, vangistati ja teda piinati ning saadeti asumisele oma isa maale. Eksiilis olles kirjutas ta kaks oma tähtsat teost: ,,Arutlused" ja ,,Valitseja". Viimase pühendas ta Lorenzo di Piero de' Medicile. Kui Machiavelli 1520. aastal kardinali poolt Lucca pangaröövi lahendamise asjus tööle võeti, kirjutas ta sellest inspiratsiooni saanuna kardinali valitsusest ja tema elust teose ,,Lucca Castruccio Castracane elu"

Teatrikunst → Teatriajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renessasni ajastu kunst

nooruslik atleet, kes oli valmis vabaduse kaitseks välja astuma, tema näos oli näha pinget ja rahutust. 21. Kelle palvel siirus michelangelo 1505. aastal rooma ja miks? ­Julius 2. kutsel. Ta sai temalt ja tema perekonnaliikmetelt palju tellimusi maali,skulptuuri ja arhitektuuri alal. 22. mis on michelangelo suurima fresko nimi, kus asub? ­ sixtuse kabeli viimane kohtupäev, vatikanis 23. nimeta michelangelo 3 skulptuuri ­ Taavet firenzez, medicite hauakabel, mooses. 24. kes on maalinud zixtuse kabeli fresko ,,viimane kohtupäev"? ­ michelangelo 25. kes avas veneetsia maakooli ­ Giorgione 26. milline oli tiziani maalide koloriit? ­ hiljem muutb säravamaks ja küllastumaks. 27. mis on manerism? ­renessansi ja baroki vaheline suund kujutavas kunstis.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Maali analüüs: “Kevad“ (“Primavera“), Sandro Botticelli

MAALI ANALÜÜS 1. "Kevad" ("Primavera"), Sandro Botticelli, 1478 2. Teos on teostatud temperatehnikas. Temperatehnika ­ vees lahustuvate värvidega, mille sideaineks on munakollane, liim, mesi jm.,kunstiteoste loomise tehnika. (Kleis, R., Silvet,J. ,Vääri, E. Võõrsõnade leksikon. 1981. lk 611) 3. Maal on seina- ehk monumentaalmaal (paneelil) 4. Taies on temaatika järgi antiikmütoloogiline maal 5. a) Teos kujutab armastusjumalanna aeda. Kuna teos pidi kaunistama pulmakambri kõrvaltuba, oli Botticelli igale detailile mõelnud ja sümbolite kaudu edasi andnud. Ümmargused kuldsed viljad puudel viitavad kuldsetele ringidele tellija (Medicite) perekonna vapil, tellija(Mercurius) hoiab käes heeroldikeppi caduceust, mis on arstide sümbol. Mirt, läikivroheliste lehtede ja valgete, lõhnavate õitega põõsastaim on pühendatud Venusele ning sümboliseerib noorust, armastust ja süütust. Mirdipärga ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Sissejuhatus Renessanssi

inimese mõistuse jõusse ja võimekusse, nn. humanism, mille lipukirjaks sai - Inimene on kõikide asjade mõõt.Itaalias on säilinud palju suurejoonelisi jälgi Vana-Rooma kultuurist, mille mõjul hakati antiiki millekski ideaalseks pidama. Nii ongi renessanss ühest küljest antiigi pärandi taasavastamise aeg. Teisalt aga loodi sel ajal palju täiesti uuelaadset kirjandust ja kunsti. Vararenessansi ajal oli kultuuri- ja kunstielu keskuseks Firenze (tänu kultuurihuvilisele Medicite suguvõsale), 16. sajandiks kandus keskus aga paavstide asupaika Rooma; suurt osa mängis siis ka Veneetsia.15. sajandil puhkes õitsele ka Madalmaade (laias laastus praegused Belgia, Holland ja Luksemburg) kultuur. Sarnaselt Itaaliale oli sealgi juurdunud uutmoodi, kaubandusel ja tootmisel põhinev majandus. Madalmaade kunst on võrreldes Itaaliaga palju vähem antiigist mõjutatud, soojem ja kodusem. Eriliselt särava jälje on jätnud Madalmaade maalikunst, seevastu sealne

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Sandro Botticelli

oma maale algusest lõpuni ise, vaid seda tegid teised tema töökoja töötajad. Ta oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma teoste tegelasi antkmütoloogiast. Botticelli ei abielunud kunagi ja tal ei olnud lapsi. Simonetta Vespucci, keda ta väidetavalt oli armastanud, oli sel ajal teise mehe naine. Kevad Teos pidi kaunistama pulmakambri kõrvaltuba Lorenzo de`Medici Firenze majas. Botticelli on igale detailile mõelnud ja sümbolite kaudu edasi andnud Medicite suursugusust ja pulmapäeva tähtsust. Ümmargused kuldsed viljad puudel viitavad kuldsetele ringidele Medicide perekonna vapil, Mercurius hoiab käes heeroldikeppi caduceust, mis on arstide sümbol. Nimi ise - Medici - tähendab arsti. Mirt, läikivroheliste lehtede ja valgete, lõhnavate õitega põõsastaim on pühendatud Venusele ning sümboliseerib noorust, armastust ja süütust. Mirdipärga kannab peas armastusjumalanna. Venuse figuur domineerib pildi keskel

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Õppevara analüüs

Õppevara analüüs "Keskaeg II. Ajalooõpik 7.klassile" Mait Kõiv, Priit Raudkivi Avita, 2004 "Keskaeg II. Töövihik 7.klassile" Eda Maripuu, Ivo Maripuu Avita, 2007 Teksti ülesehitus Selge Jaotatud mõõdukateks lõikudeks, millel on oma pealkiri Itaalia linnade õitseng Ellusuhtumine muutub jne Mis on renessanss? Uus mõtteviis levib väljaspoole Itaaliat Tekst neljal leheküljel ­ lugemine ei muutu tüütuks Lauseehitus Kasutatud peamiselt rinnastuvaid liitlauseid Veneetsial ja Genoval oli rohkesti kaubapunkte Vahemere idaosas ning nende võimule allusid ka mitmed Vahemere saared. Renessanss ja humanism said alguse küll Itaalias, kuid peagi võeti uued ideed omaks ka mujal LääneEuroopas. Laused pikad Nad uskusid oma võimetesse, olid varjamatult uhked oma saavutuste üle ning soovisid tohtult rikkust ja võimu teistelegi näidata. // Varem oli tuntud huvi peamiselt Jumala ja selle...

Pedagoogika → Pedagoogika alused
101 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Michelangelo Buonarroti

Michelangelo Buonarroti sündis 6.märts 1475 aastal Capreses, Arezzo lähedal. Tema mitmekülgne looming moodustas Itaalia renessanskunsti tipu. Enamiku töid kavandas ta nii suured, et ei jõudnud neid hiljem valmis. Ainuke lõpetatud suurtöö on Sixtuse kabeli laemaal. 1488 õppis Michelangelo Firenze maalikunstniku D.Ghirlandaio juures, skulpturaalse väljaõppe sai ta aastatel 1489-1490 Bertoldo di Giovannilt. Ta tuttvus Medicite juures nn. Platoni akadeemias humanismiideedega ja see kujundas oluliselt tema antiigihuvi. Ta töötas vaheldumisi Roomas ja Firenzes, 1494-1495 aastail Bolognas ja aastast 1534 lõplikult Roomas, kus ta suri 18.veebrualil 1564. aastal Tähtsamad noorpõlvetööd on "Pieta" Rooma Peetri kirikus (u. 1498-1501) ja "Taavet" Firenze Akadeemia muuseumis (1501-1504); viimases avaldub tugev antiikskulptuuri mõju. Vorm on suurejooneline, hoogne ja rahutu ning

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
1
docx

MICHELANGELO (1475-1564) elulugu

märtsil 1475.a. Caprese linnakeses Toscanas vaesunud kaupmehe peres. Michelangelol oli 4 venda ja ema suri juba tema lapsepõlves. Pere eest hoolitses tädi. Isa pani väikese Michelangelo õppima Firenzesse ladina keele grammatikat lootuses, et poeg teeb hiilgavat karjääri poliitikas. Lõpuks leppis isa poja kunstilembusega ja 13.aastane Michelangelo asus õppima maalikunsti. Michelangelot köitis aga skulptuur ja kolme aasta pärast asus noormees õppima de Medicite juures antiikkunstikogu varahoidjaks oleva skulptori käe all. Kahjuks on Michelangelo noorpõlvemaalide kohta väga vähe teada kuna kunstnik oli kiindunud skulptuuri. 1504.a. valmis 5,5 m kõrgune marmorist ,,Taavet" See skulptuur tähistab itaalia plastika arengu uut etappi. ,,Taaveti" juures avalduvad juba kõik Michelangelo hilisemale loomingule iseloomulikud jooned: suur dramaatilisus, sisemised pinged, ilmekuse taotlus ja mingi varjatud vägivald

Kultuur-Kunst → Kunst
13 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Renessanss muusikas

Torn on 94 m kõrge. Eksterjöör gooti, interjöör renessanss. Aastast 1537 oli Cosimo I residents. Galerii ­ piklik arkaadiga ühenduskäik. Hammaslõige ehk hammaskarniis. Hoone sisaldab paljude kunstnike nagu Vasari, Michelangelo, ja Verrocchio töid. Seal asub Michelangelo skulptuurigrupp "Võit". Ees grupp Heraklesest ja Cacusest; Michelangelo "Taaveti" koopia. Neptunuse purskkaev. Cosimo I ­ esimene Toskaana suurhertsog, valitses 30 aastat, kuulus Firenzet valitsenud Medicite suguvõssa. Uffizi galerii ­ ehitati 1560, Medicite administratsioonikontorid. 6. Ponte Vechhio ­ kõige vanem sild Firenzes. Ehitatud 1345. a. Üle silla läheb käik, mis ühendab Palazzo Vechhiot Palazzo Pittiga. Iseloomulik on silla äärtele ehitatud väikesed majad, kunagised lihapoed, nüüdsed kullasepaärid. Laiub üle Arno kõige kitsama koha. Samas kohas asus sild juba Rooma ajal. Arno jõgi ­ jõgi, mis voolab läbi Firenze. Ujutab tihti linna üle, kõige rängem uputus 1966. a

Muusika → Muusika
48 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Jalutuskäik Firenzes koos müstiliste ja müütiliste tegelastega

.. Kõik on peensusteni väljamõeldud ja Taavet mõjub tõepoolest väga meheliku, suursuguse ning elavana. Teiselt poolt on ta aga nii ilus, liigagi ilus, lausa naiselikult ilus: lopsakad huuled, kohevad juuksed, graatsilised jalad ja varbad. Samuti leidub ta pilgus sellist naiselikku igatsust ja armastust ning lähemal uurimisel ilmnebki, et pupillid on tal südamekujulised. See suurem kui 5-meetrine hiigel-Taavet kaunistas Medicite lossi õue. Eeskuju antiigist, kuid antiiksed elemendid on siin omanäoliselt ümber töötatud. Ka Quattrocento skulptorite samanimeliste teostega on vahe suur, sest Michelangelo töös on igal pisimalgi detailil oma roll ning miski pole ülearune. 7 JUMALUSED BACCHUS Jumalused, eriti Bacchus-Dionysus, on jällegi antiikaja lemmikteemasid ja kujutamise objekte. See Kreeka-Rooma jumal on ka Medicite uue residentsi aias, Giardino dei Bobolis.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Võimu-,vaimu-ja mõttemaailm hiliskeskajal

kaubanduse allakäigu. XIV sajandi lõpul hakkas elanikkonna arvukus taas kasvama,olenemata musta surma esimesele lainele järgnenud tõvepuhanguid.Linnaelu areng jätkus,kusjuures kõige tormilisemalt edenes areng Itaalia linnades,mis olid varemgi rikkaimad Euroopas.Killustatus ei takistanud käsitöö,kaubanduse ja panganduse arengut.Paljudes kohtades tekkisid kapitalistlikud ettevõtted.Panganduses tõusis mõjukaimaks Firenze Medicite pankurisuguvõsa,kes laenas nii kuningatele kui ka paavstidele raha.XV saj võtsid Medicid Firenzes võimu endale ning hakkasid linnriiki monarhidena valitsema.Rikkusi kasutasid kunstide ja ehitustegevuse soosimiseks. Konflikt Prantsuse ja Inglise dünastiate vahel oli alanud juba XII saj,mil Inglise kuningad said abielude kaudu osa Prantsusmaast oma võimu alla.Kuigi Prantsuse valitsejad võtsid enamiku valdustest oma võimu alla tagasi,puhkes vana vaen uuesti

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni

Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni (6. märts 1475 ­ 18. veebruar 1564) oli itaalia maalikunstnik, skulptor, poeet ja arhitekt. Haridus ja töö 1488. aastast õppis Michelangelo Firenzes maalikunstniku D.Ghirlandaio juures. 1489- 1490 Bertoldo di Giovannilt sai Michelangelo skulptuurialase väljaõppe. Ta tutvus Medicite juures nn. Platoni akadeemias humanismiideedega ja see kujundas oluliselt tema antiigihuvi. Ta töötas vaheldumisi Firenzes ja Roomas. 1494-1495 aastail töötas Bolognas ja alates 1534 töötas ta lõplikult Roomas kuni 1564.aastani kui ta suri. Looming Michelangelo loomingus oli antiigi vormid ja ideed, mis moodustavad itaalia renessansskunsti tipu. Ruumi ja keha

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

SAKSA RENESSANSS 15.-16. SAJAND

kelle kujutamisviis on renessansipärane. Peale Itaalia on saksamaa ainus maa, kus võib rääkida kõrgrenessansist, mis oli lühike, kuid hiilgav. Itaalia ja Saksa maalikunsti võrdlus SAKSAMAA ITAALIA koloriit muutus itaalias oli koloriit tumedemaks heledam Kunsti tellijad olid kirik ja Itaalias oli kunsti tellijaks valitsejad, ka jõukad kirik kuid ka õukond (nt inimesed Medicite perekond) Tähtis on erinevate Kangelasliku isiksuse karakterite jäädvustamine kujutamine Fantaasiaküllus, inimtüüpide Ühtsus ja voolavus valik ja tunnete usutavus Grünewaldi peateos on Isenheim´i altar Kolmar´i muuseumis, mis valmis 1511 a. Suur tiibaltar, kolme paari tiibadega. Väliskülje keskosas on

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Renessanss ja humanistid esitlus

antiikseid mälestusi. Põhja ­ Itaalias olid võimsad linnriigid, kus elasid rikkad inimesed, kes tahtsid enda auks uhkeid monumente ja omada kauneid kunstiteoseid. Nad tahtsid oma lähikonda andekaid kirjanikke ja kunstnikke, seega koondasid nad kõik kokku. Nii tekkisid renessansi keskused. Tähtsamad renessansi keskused 15.sajandil oli tähtsaim keskus Firenze, kus valitses Medicite perekond. 16.sajandil tõusid esile paavstilinn Rooma ja Veneetsia. Renessansi levik Euroopasse Itaalias käis palju rännumehi ning teistegi maad kunstnikud sõitsid sinna oma oskusi täiendama. Euroopa valitsejad imetlesid Itaalia paleede ilu ja luksust ning kutsusid kunstnikke oma õukonda tööle. Nii levisid uued kunstilised ja kultuurilised ideed pikkamööda üle kogu Euroopa. Renessansi kunst

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanss 12 klass

Moadonna, maalidel valitses ülev rahu ja meeleolu. 6. Millega tegeles ja millest huvitus Michelangelo? M sündis Capreses (6.03.1475-18.03.1564) Skulptor, maalikunstnik, arhitekt, luuletaja, üks barokkstiili teerajajaid 7. Mille poolest Esindab M. Kõige paremini renessansslikku kunstnikuisiksust? Ta pani kõige paremini ideed loomingusse, nii et need kandsid kindlat süzeed. 8. Nimeta tema tähtsamad tööd skulptuuris. Taavet, Pieta grupp, Mooses, Medicite hauakamberFirenzes 9. Nimeta M-i kõige suuremahulisem töö. ­ Sixtuse kabeli laemaal ida seinal ,,Viimne kohtupäev" 10. Millele keskendusid oma töös Veneetsia maalikunstnikud? Mis eraldab neid Firenze või Rooma maalikunstnikest? Veneetsia maalikunstnikud keskendusid värvidele, Roomlaste püüdluseks oli kombinatsiooni matemaatiline täiuslikkus ja plastiline ilu. 11. Nimeta töö, mis tõi kuulsuse Giorgiole, milline meeleolu sellel teosel valitseb? ,,Magav Veenus"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanss

Andaluusiast pikale mereteele.-> 12. okt Guanahani saareni Bahama saarestikus Vasco da Gama ­ javastas meretee Indiasse, jätkas teekonda Hea Lootuse neemelt ja jõudis 20.mai 1498 Indiasse. Amerigo Vespucci ­ ütles esimesena välja, et on avastatud uus manner -> Ameerika Fernao de Magalhaes ­ 1519-1522 esimene ümbermaailma reis, oli esimene kes jõudis vürtsisaarteni läänest -> suri filipiinidel kodusõjas. Medicid ­ Itaalias esiletõusnud Medicite perekonna kaubakontorid paiknesid pea kõigis suuremates Euroopa sadamalinnades. Laenasid raha Inglise, Prantsuse kuningale. Kaks perekonna liiget jõudsid paavstitroonile. Vastutasuks said monopoolse õigus kaubelda maarjajääga. Jan Hus ­ tsehhi vaimulik, õpetlane ja Praha ülikooli professor. Väitis, et kiriku maavaldused peaksid kuuluma ilmalikele ja kogu võimutäius kuningale, kui Jumala teenrile. Usutõe allikas Piibel.

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Renessanss

sümmeetria, harmooniline kompositsioon. ,,Mona Lisa,, ,,Madonna nelgiga,, ,,Madonna kaljukoopas,, Püha õhtusöömaaeg,, Micelangelo (1475-1564) - kunstnik, suurim skulptor, arhitekt, luuletaja. ise pidas ennast siiski skulptoriks. Pärit Firenzest. Oskas hästi inimese anatoomiat ja suutis seetõttu oma skulptuuri vormida väga tõetruult. Skulptuurid on väga liikuvad. Sixtuse kabeli seinamaal ,,Viimne kohtupäev,, ja laemaalingud, Medicite perekonna hauamonument, skultuurid ,,Taavet,, ja ,,Mooses,, Raffael (1483-1520) ­ Tegutses Firenzes ja Roomas, oli tuntud kunstnik ja arhitekt. Tema teoseid iselommustavad harmooniline ja tasakaalukas natuur ja vormilise täiuslikkuse ideaal. Tuntumad teosed on ,,Sixtuse madonna,, , maalis üldse väga palju madonna maale ,,Madonna roheluses,, ,,Madonna ohakalinnuga,, , fresco ,,Ateena kool,,.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

RENESSANSSIAJA KUNST (SUURETOSED JA ÜLDISELOOMUSTUS)

❖ “Püha õhtusöömaaeg” ❖ “Mona Lisa” - esimene psühholoogiline maal Raffael ❖ “Ateena kool” ❖ “Sixtuse madonna” Michelangelo ❖ Veits gei on okei ❖ Taavet - sitaks hot, 5.5 meetrit, hingeline, võimekas ❖ Pieta ❖ Surev ori (peika goals) ❖ Sixtuse kabeli lagi ja altarisein- Motiivid Piiblist, väga detailne, veits geine jälle, dramaatiline ❖ Medici hauamonument - see kus jõle koledad boobsid on “naisele” ❖ MEDICITE HAUAKABEL FIERENZES Maalikunst Veneetsias ❖ GIRGIONE - “Magav Veenus”, “Äike” ❖ TIZIAN - “Maarja taevaminek”, “Urbino Venus”, “Maksuraha”, “Karl V” ❖ PAOLO VERONESE - “Pidusöök Levi majas” Manerism Itaalias ❖ Eemaldumine renessansi ideaalidest ❖ Ruumikujutuse ähmastumine, ebatavalised värvid, seletamatu päritoluga valgus ❖ PARMIGIANINO - “Pikakaelaline madonna” ❖ TINTORETTO - “Püha õhtusöömaaeg”

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Itaalia renessanss - põhjalik referaat

DONATELLO (1386-1466) Silmapaistvaim vararenessansi skulptor. Realistlik ja naturalistlik, ei pelga kujutada ka inetust, suursugusus ja monumentaalsus. Tema püüe loomutruuduse ja individuaalse poole mõjutab kogu vararenessansi plastika arengut. ,,Püha Jüri" ­ uhke ja kindel poos, ehtrenessaanslikult ühendatud maisus ja sakraalsus. Vasari on seda skulptuuri nimetanud ,,nooruse, julguse ja relvade käsitsusoskuse võrdkujuks". ,,Taavet" ­ kaunistas Medicite lossi õue. Eeskuju antiigist, kuid antiiksed elemendid omanäoliselt ümber töötanud. Donatello ,,Taavet" (u. 1430) on androgüünne habras nooruk, seda skulptuuri peetakse esimeseks lääne kunsti iseseisvaks alastiskulptuuriks antiikajast arvates. Õige anatoomiaga, mõjub küll veidi reljeefselt (parim on eestvaade). Veneetsia väejuhi Gattamelata ratsamonument Padovas (1453) ­ Donatello kuulsaim töö, esimene vabalt seisev pronksist ratsakuju antiikmaailma lagunemisest saadik.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Romaani ja gooti kunst, renessanss

Esile tõusis ka ilmalik arhit. Juhtiv osa läks Itaaliale (Firenze).Itaalia perioodideks 1) Eelrenessanss e. trecento (13. -14 saj) 2) Vararenes. e. quatrocento (15. saj) 3) Kõrgrenes. e. cinquecento (16. saj) 4) Hilisrenes ja manerism Arhitektuur Võeti üle antiikkunsti element. Kupliarhitektuur. Hooned ei pürginud enam kõrgusesse, vaid oli rohkem üksikute osade tasakaalustamine. Palju oli sambaid ja suuri kaari. · Itaalia ­ teerajajaks Firenze, Medicite perekond. Kujunes välja lõplikult palazzode süsteem. Alumine korrus oli teostatud rustikas ­ suurtest tahumata kiviplokkidest, maalähedane. Ülemised korrused läksid aste- astmelt pehmemaks ja õhulisemaks. Palazzo Pitti, Medici, Strozzi. 15. saj keskel ilmus uus palazzode tüüp. Palazzo Ruccellai, mille teostas arhitekt ALBERTI (1404-1472). Rustikaalsus kadus ja kõigil kolmel korrusel oli antiigi vormikõne pilastrite näol (neljakandilised, poolikud sambad)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
141 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Renessanss

o tervikuna muudatused hästi suured o täielikult kadus püüd kõrgustesse o taotleti harmooniat, vertikaalsete ja horisontaalsete osade tasakaalustatust o kuppel o sambad o Rooma ehituskunsti dekoori ümbertöötlused Itaalia: Vararenessass o Renessansi sünnimaa o Sünnilinn Firenze o Teerajajaks võib pidada Filippo Brunelleschit (1377-1446) - Firenze toomkiriku kaheksatahuline kuppel - Firenze Leidlaste Kodu - Medicite tellimusel San Lorenzo kirik - Pazzi kabel - Tentraalperspektiivi leiutaja - Palazzod: kolmekorruselised, neljast tiivast koosnevad ehitised nelinurkse siseõuega, - Palazzo Medici o Leon Battista Alberti (1404-1472) - põhjalik antiikehitiste uurija, tema töödest võtsid eeskuju hilisemad kõrgrenessansi arhitektid - lamestatud rustika

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Keskaja kõik etapid ja maadeavastus

juristi Bernardo di Niccolò Machiavelli ning tema abikaasa Bartolommea di Stefano Nelli teise pojana. Machiavelli perekond võis pärineda Toskaana valitsejate soost. Machiavelli elu võib jagada kolmeks perioodiks, mis vastavad ajastutele Firenze ajaloos. Tema noorusajal oli Firenze võimsa Medici dünastia võimu all. Medicid langesid 1494, samal aastal astus Machiavelli avalikku teenistusse. Tema teenistuse ajal oli Firenze vabariik, mis kestis 1512. aastani; Medicite tagasitulekuga kaotas Machiavelli oma tööposti. Medicid valitsesid seekord Firenzet 1527. aastani. Sel perioodil kirjutas Machiavelli palju ning tema mõju kasvas. Ta suri peagi pärast Medicite väljaajamist, jõudmata saada ametikohta. Hariduse sai Machiavelli oma isalt, kes õpetas talle nii grammatikat, retoorikat kui ka ladina keelt. Dante Alighieri- Dante Alighieri (27. mai 1265 ­ 14. september 1321 Ravenna) oli itaalia kirjanik ja poliitikategelane.

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kõrg- ja hiliskeskaeg, KT kordamine.

asemel luksus, naudingud Inimesed hakkasid rohkem keskenduma endale, mitte jumalale. Oldi küll usklikud, kuid mitte jumalakartlikud. Inimesed lõõgastusid ning lõbutsesid rohkem. MUUTUSED ARHITEKTUURIS JA KUNSTIS · Rooma-kreeka ehitiste jäljendamine: sammastikud, kuplid, siseõuega palazzod · Mugavus, ilu, maalid, skulptuurid, vaibad, vesi, aed · Pr kuningate lossid Loire'i orus - Chambord. · Medicite lossid Firenzes · Paavstiloss ja Püha Peetruse kirik Roomas (ehitustööd u 1500-1600) · Inimesi hakati kujutama loomulikumana, realistlikumana kuid samas ka ideaalsena. Palja keha näitamine, inimkeha lopsakus. Michelangelo: skulptor ja maalikunstnik · Pärit Firenzest. Täitis Medicite, Rooma paavstide tellimusi · Skulptuurid "Taavet", "Pieta", · Sixtuse kabeli altari- ja laemaal. Michelangelo tegi kabeli laemaalingu Vana

Ajalugu → Ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Itaalia renessanss

Itaalia pankuritele olid võlgu pea terve Euroopa valitsejad. Itaalias on säilinud palju suurejoonelisi jälgi Vana-Rooma kultuurist, mille mõjul hakati antiiki millekski ideaalseks pidama. Nii ongi renessanss ühest küljest antiigi pärandi taasavastamise aeg. Teisalt aga loodi sel ajal palju täiesti uuelaadset kirjandust ja kunsti. Vararenessansi ajal oli kultuuri- ja kunstielu keskuseks Firenze (tänu kultuurihuvilisele Medicite suguvõsale), 16. sajandiks kandus keskus aga paavstide asupaika Rooma; suurt osa mängis siis ka Veneetsia. Omapärane on prantsuse renessanss. Prantslased olid oma vallutussõdadega teinud lõpu Itaalia renessansile, kuid sealt saadud mõjud sulatasid nad edukalt kokku omaenese traditsioonidega. Eestisse jõudis renessanss väga segasel ajal, 16. sajandil, mil oli käimas laastav ja pikaajaline Liivi sõda. Sellegipoolest leidub meilgi kauneid teoseid,

Ajalugu → Ajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Ajalugu - konspekt ja pildid

: ¤Vararenesanssi kujutavast kunstist ¤Kõrgrenesanssi arhitektuurist ¤Kõrgerensanssi suurtest meistritest VARARENESANNS JA KUJUTAV KUNST 15. sajand oli vararenesanssi aeg ja aega markeerib Medicite valitsemisaeg Frirenzes, Firenze aga oli tähtsaim renesanssikeskus. Renesanss järgnes keskajale, tõlkes tähendab renesanss taassündi. Vararenesanssile paljud omased nähtused said alguse juba keskajal, aga renesanssiajastu moraal erines rüütlimoraalist,samuti on gootika ja renesanssi piir hägune. Maailma keskvaateks muutus humanism-veendumus, et suurim väärtus on isiksuse vaba areng. Ideaaliks muutus üksikisik. Hakati väärtustama meelelisi naudinguid.

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun