Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"aktiivsus" - 2490 õppematerjali

thumbnail
1
txt

Kehaline aktiivsus

Kehaline aktiivsus Peale kehapuhtuse eest hoolitsemise kuuluvad tervisliku ja kultuurse eluviisi juurde ka sportimine ja kehalised harjutused. Kehaline aktiivsus on kasulik mitte ksnes lihastele ja luustikule, vaid kogu organismile, eriti hingamisele ja vereringele. Noore inimese jaoks on kehalised harjutused lausa hdavajalik arengutegur, tiskasvanule lheb neid vaja ldvestuseks ja tvime silitamiseks. Tehnika tiusutmise tttu jb kehalist td jrjest vhemaks. Seda enam peaksid inimesed vabal ajal sportima ja rohkem liikuma. Spordihingud annavad selleks hid vimalusi. Koolis on pilastel kll vimlemistunnid, ilmselt aga jb neist napiks. Kik koolilapsed peaksid

Sport → Kehaline kasvatus
50 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Kehaline aktiivsus

Kuna kehakaalu kohta on väga raske saada üldist ja täpset infot, siis põimisin kehakaalu kehalise aktiivsuse sisse. Keskendusin rohkem kehalisele aktiivsusele ja mitmetele kehalistele tegevustele. Mis on kehaline aktiivsus? Kehaline aktiivsus on täiesti tavalise päeva liigutuste hulk, mida mõõdetakse kulutatud energiahulga kaudu. Samas on kehaline aktiivsus väga oluline ka siis, kui inimene soovib tõesti olla terve. Miks on kehaline aktiivsus kasulik ja vajalik? Nagu eespool mainitud,siis kehaline aktiivsus omab tähtsat rolli inimese hea tervisliku seisundi juures. Piisaval kogusel kehalisel aktiivsusel on mõjutoime järgnevatele: · Kõrgenenud vererõhk · Liigne kehakaal, rasvumine · Mõne vähitüübi risk · Depressioon Kuidas mõjutab kehaline aktiivsus organismi? Mõju südamele ja veresoonkonnale Suur toime on südamele ja veresoonkonnale. Kehalise aktiivsusega paraneb

Sport → Kehaline kasvatus
105 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Proteaasi aktiivsus

hudroluusiproduktide sisalduse spektrofotomeetrilisele määramisele. Aromaatset tuuma sisaldavad aminohapped (Tyr, Phe, Trp) on tänu 280 nm piirkonnas paiknevale neeldumismaksimumile spektrofotomeetriliselt hõlpsasti detekteeritavad. Seetõttu avaldatakse valgu hudroluusi produktide sisaldus turosiini mikromoolidena (1 mikro mol = 0,181 mg). Aktiivsus väljendatakse 1 g ensuumi või 1 ml ensuumilahuse kohta (mikro kat/g, mikro kat/ml). 3. Töö käik: 1. Võtsime antud ensüümi alkalaasi ja tegime segu: 0,0055 grammi ensüümi (kaalusime analüütilistel kaaludel) lahjendasime 5 ml-ni boraat puhvri lahuega. 2. Võtsime 50 ml-lise katseklaasi ja valasime sinna kaseiini, panime 10ks minutiks termostaati 30ne kraadi juurde soojenema

Keemia → Biokeemia
75 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Kehaline aktiivsus

Püsivalt ohjeldavad kehakaalu dieet, liikumine ja elustiili muutmine üheskoos. 8 Kasutatud kirjandus Jalak, R. (2011). Maailma tervishoiuorganisatsiooni kehalise aktiivsuse alased soovitused. Liikumine ja Sport , 32-37. Jalak, R. (2011). Terviseprobleemid - oluline põhjus "sport kõigile" programmide edendamiseks. Liikumine ja Sport , 45-48. Kull, M. (2011). Tervis ja kehaline aktiivsus. Kasutamise kuupäev: 15. 02 2011. a., allikas www.ut.ee: http://www.ut.ee/tervis/aastateema/artiklid/tervisaktiivsus.htm Sooba, E. (2011). Tervislik liikumine. Kasutamise kuupäev: 15. 02 2011. a., allikas www.kliinikum.ee: http://www.kliinikum.ee/attachments/107_tervislik_liikumine- _alustada_on_kerge.pdf 9 10

Sport → Kehaline kasvatus
56 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Invertaasi aktiivsus

180 ­ glükoosi moolmass 180 180 V2 ­ proovi maht 1 ml 1 ml taandavate suhkrute määramiseks V3 ­ uurimiseks võetud 1 ml 1 ml invertaasi lahuse maht A (10 min) = A (20 min) = Kahe tulemuse keskmine: 1,99 (1 ml lahuse kohta) 5 ml lahuse kohta: 1,99 * 5 = 9,95 Invertaasi aktiivsus: 9,95 / 0,014 = 710,71 kat/ml Järeldus: Proovides sisaldusid taandavad suhkrud. Taandavate suhkrute sisaldus kasvas (võrreldes 0, 10 ja 20 minuti proove). Invertaasi aktiivsus oli 710,71 kat/ml.

Keemia → Biokeemia
88 allalaadimist
thumbnail
16
doc

EAKATE AKTIIVSUS

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ14 Mari Lill EAKATE AKTIIVSUS Tallinn 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS………………………………………………………………………...…3 1. LIHASJÕUD JA VAIMNE TERVIS……………………………...………….…….…...4 1.1. Lihasjõud…………………………………………………………………....4 1.2. Vaimne tervis……………………………………………………………….4 2. VANANEVA ELANIKKONNA LIIKUMISHARRASTUS JA SELLE

Meditsiin → Meditsiin
25 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Kehaline aktiivsus koolis

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste Instituut Klassiõpetaja (kõrvalerialaga) EKL ­ 2kõ kaugõpe LASTE LIIKUMISAKTIIVSUS KOOLIS Referaat Juhendaja: MA, Marion Piisang Tallinn 2009 SISUKORD # SISSEJUHATUS............................................................................................................................2 1. LASTE KEHALINE AKTIIVSUS JA TERVIS.....................................................................2 1.1. Laste kehaline aktiivsus...................................................................................................2 1.2. Laste kehalist aktiivsust mõjutavad tegurid.........................................................................2 1.3. Tervislik toitumine...............................................................................................................2 2

Sport → Kehalise kasvatuse didaktika
102 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Laste kehaline aktiivsus

LASTE JA NOORUKITE KEHALINE AKTIIVSUS 1. Mõisted Kehaline aktiivsus on igasugune skeletilihaste abil sooritatud liigutus, mis kutsub esile energia kulu üle rahuolekutaseme. Kehalist aktiivsust iseloomustavad:  ühekordse tegevuse intensiivsus ja sealjuures kulutatud energia hulk,  sagedus (päevas, nädalas),  kestus (korraga, päevas, nädalas; minutites või tundides),  sooritatud tegevuse tüüp (kas töös on suured lihasgrupid või vaid mõne jäseme lihased),

Pedagoogika → Pedagoogika
39 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Invertaasi aktiivsuse määramine

Invertaas ehk sahharaas on ensüüm, mis katalüüsib beeta, D-fruktofuranosiidide hüdrolüüsireaktsiooni vastavalt skeemile: , D - fruktofuranosiid + H2O alkohol + fruktoos Invertaasi aktiivsuse määramine põhineb sahharoosi kui mittetaandava disahhariidi hüdrolüüsi läbiviimisel uuritava ensüümipreparaadi toimel ja vabanenud taandavate monosahhariidide glükoosi ja fruktoosi detekteerimisel reaktsioonisegus. Vastavatalt toodud skeemile leiab invertaasi toimel aset sahharoosi hüdrolüüsi reaktsioon. Tekkinud reaktsiooniproduktide, glükoosi ja fruktoosi, koguse kindlaks tegemiseks kasutatakse antud töös kompleksomeetrilist meetodit, kus põhiliseks reaktiiviks on tugevalt leeliselise reaktsiooniga lahus, mis sisaldab vask(II)triloon B kompleksi. Hüdrolüüsisegust võetud, taandavaid suhkruid sisaldava proovi keetmisel komplekslahusega taandub kompleksis sisalduv Cu(II) Cu(I)-ks, moodustades vask(I)oksiidi, mis eraldub reaktsioonisegust pun...

Keemia → Biokeemia
64 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Tervis ja kehaline aktiivsus

2 Ilmselt on seda tundnud igaüks, kuidas tema keha reageerib ootamatule ärritajale, sama tekib ka pingelises seisundis näiteks eksamil (tõuseb südame löögisagedus, sageneb hingamine, käed higistavad, suu muutub kuivaks jne.). Keha on valmis tegevuseks, ta on stressisituatsioonis, kuid harva järgneb sellele kehaline tegevus. Stress inimese kehas jääb enamal juhtudel lahendamata, mis põhjustabki tervisehäireid. Kehaline aktiivsus on ideaalne vahend vabanemaks igapäevastest pingetest ja saavutamaks lõõgastust ja head meeleolu. Eestis naiste hulgas läbiviidud uurimuses selgus, et naised, kes on nädalas vähemalt 2 korda kehaliselt aktiivsed, tunnevad oluliselt vähem psühholoogilist häiritust ja püsiärevust. Kehaliselt aktiivsed naised olid vähem tujukad, nad tundsid enam mõnu igapäevasest tegevusest, nad tunnetasid enam soojust suhetes lähedastega, olid

Sport → Kehaline kasvatus
78 allalaadimist
thumbnail
33
pdf

Ühiskondlik ja poliitiline aktiivsus

Tartu Ülikool Loodus- ja Tehnoloogiateaduskond Ökoloogia ja Maateaduste instituut Geograafia osakond Uurimustöö aines inimgeograafia uurimismeetodid Ühiskondlik ja poliitiline aktiivsus Kati Zoobel, Linda Luig, Raul Saidla, Liisu Aulik , Kristjan Kanter Juhendajad: PhD Siiri Silm PhD Kadri Leetmaa Tartu 2011 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................................................ 4 1 Uurimisküsimuse ..........................................................

Geograafia → Inimgeograafia uurimismeetodid
35 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kehaline aktiivsus täiskasvanutel

Tallinna Pedagoogiline Seminar Noorsootöö ja täiendusõppe osakond Kehaline aktiivsus täiskasvanutel Nadezda Vassiljeva NT13 Õppejõud: I.Glaase Tallinn 2011 Sisukord Sissejuhatus...........................................................................................................3 lk Parimad harjutused................................................................................................4 lk Kehalist aktiivsust mõjutavad tegurid...........

Sport → Tervisesport noorsootöö...
36 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Laiskus ja aktiivsus kõne

Laiskus ja aktiivsus Austatud kuulajad, iga inimene on oma elu jooksul kogenud eluetappe kus avaldub nii tema laiskus kui ka aktiivsus. Meie seas leidub mõlema iseloomujoone omajaid. Kuid mis on laiskuse ning aktiivsuse negatiivsed ja positiivsed küljed. Laisavõitu inimestel kipuvad kohustused üle pea kuhjuma, kuna nad põikavad nendest kohe kõrvale. Tõenäoliselt ei saavuta laisad isiksused elus kunagi edu ja laiskus võib olla see, mis neid tagasi hoiab. Inimesed ei saa nende abile loota, kuna tõenäoliselt ei püsi neil midagi meeles. Sa pead olema aktiivne ja kinni haarama kõikidest võimalustest, mida elu sulle pakub. Nõnda tagad selle, et ei lase ühelgi suurepärasel võimalusel oma elus raisku minna ning inimesed hakkavad märkama milline kaunis isiksus sa oled. Paljudele meeldib vaadata, kui keegi teine püüdleb enda unistuste poole, saavutades selle mille üle ta on uhke. Aktiivse inimesena tulevad pal...

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
10
docx

FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ15 Ksenia Tammist FÜÜSILISE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL Referaat uurimistöö-ja arendustöö metoodikas Tallinn 2017 SISUKORD SISUKORD............................................................................................................................2 1.FÜÜSILISE AKTIIVSUSE ELAMISTOIMING...............................................................4 1.1.Väikelapse-ja lapseiga............................................................

Meditsiin → Õendus
22 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Uurimustöö - Noorte aktiivsus

mis on EÕEL. Uurimustöö käigus soovisin teada saada millistest üritustest noored hea meelega osa võtaksid. Uurimisküsimused: * Kui suur protsent noortest on oma kooli õpilasesinduse liikmed? * Kui palju teavad noored Eesti Õpilasesinduste Liidust? * Kas noored on rahul Tartus noortele korraldatavate üritustega? * Kas pooldad Tartu Õpilasesinduste Liidu loomist? * Millistest noortele suunatud üritustest võtaksid noored hea meelega osa? * Kas õpilas aktiivsus on rohkem levinud noormeeste või neidude seas? Metoodika Valim: uurimisküsimustele vastasid 15- 17 aastased õpilased Tartu Miina Härma Gümnaasiumi 10a klassist. Vastanute seas oli 13 neidu ning 3 noormeest. Uurimus küsimuste loomiseks kasutasin Google docs programmi. Vastuste käsitlemiseks kasutasin google drive arvutustabel vormingut. Küsitluses oli 4 valikvastustega küsimust ning 7 vabavastustega küsimust. Osalus oma kooli ÕE tööst 18,8% vastanud naissoost

Muu → Uurimustöö
23 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Kehaline aktiivsus raseduse ajal

Kehaline aktiivsus raseduse ajal. Iga naine tahab olla ilus - eriti ilus on beebiootel naine. Ilu aga on tervise peegeldus. Ilu ja tervist tuleb austada ja hoida. Üheks parimaks vahendiks tervise säilitamisel, parandamisel ja ka psüühilise pinge maandamisel on kehaline harjutamine. Kõigi nende positiivsete muutuste saavutamiseks vajab kehalist treeningut ka rase naine. Üha rohkem teadustöid tõendavad, et rasedusaegne kehaline harjutamine mõjutab positiivselt nii naise kui ka lapse tervist, soodsamalt kulgeb sünnitus ning naine taastab oma kehalise vormi pärast sünnitust kiiremini. Millist kasu toob kehaline treening? Naised, kes ei tegele kehaliste harjutustega raseduse ajal, tunnevad ennast tavaliselt halvemini, eriti seetõttu, et kaal kasvab ning oma keha muutub "koormaks". Raseduse ajal vajab naine suuremat kogust hapnikku. Kui naine väga vähe liigub, kannatab eelkõige loode hapnikupuuduse käes. Kehaliselt väheaktiivsetel...

Sport → Kehaline kasvatus
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vulkaan Etna

Vulkaan Etna Asukoht: Vulkaan Etna asub Itaalias, Sitsiilia idaranniku lähedal. See vulkaan asub Catania ehk siis Sitsiilias suuruselt teise linna lähedal. Etna asub Aafrika laama ja Euraasia laama kokkupõrkekohal. Seal sukeldub üks laam teise laama alla, seetõttu esineb seal vulkanismi ning vähesel määral ka maavärinaid. Aktiivsus: Etna on üks akt...

Geograafia → Geograafia
12 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Isiklik puhtus

3-7. aastane laps küsib palju miks küsimusi, areneb loogiline mõtlemine, kooliküpsuse kujunemine, uudishimu, jäljendamine, areneb sõprus. 7-12. aastasel tulevad kasutusele keerulisemad laused, sõnavara muutub rikkamaks, oskus rääkida pikki ja keerukamaid lugusid. Magamine Teiseks elukuuks oskavad ise uinuda. Vastsündinud magab 16-17 tundi ööpäevas. Uni sõltub riietusest, temperatuurist, turvalisusest. Päevauni parandab mälu, õppimist, ning lapson aktiivsem. Füüsiline aktiivsus ja mängimine Alatest neljandast elukuust suureneb lapseaktiivsus. 7-9 kuuselt hakatakse roomama, ning tahavad olla rohkem iseseisvad. Neid hakkavad huvitama klotsid. Kuni 1 aastased lapsed tahavad ise riietuda. 4-7 aastased jaotavad mänguasju. Suureneb tähelepanu, püsivus. Hingamine Imik hingab diafragma abil, 20-40 korda minutis. Väikelapsel areneb rinnahingamine, hingamissagedus on 20-30 korda minutis. Eelkoolieas domineerib rindkerehingamine, hingamissagedus sama mis väikelapsel.

Meditsiin → Hügieen
11 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Aktiivsus- ja tähelepanuhäired

(hapnikuvaegust sündimisel), infektsiooni teket lapse esimesel eluaastal. Paljud hüperaktiivsed lapsed on olnud sündides alakaalulised. Nende emad on keskmiselt nooremad kui hüperaktiivsuseta laste emad. 5 Interneti otsingusüsteem, http://www.elf.ee/463 20. 02. 2010 5 HÜPERAKTIIVSUSE AVALDUMINE Eakaaslastest eristab hüperaktiivset last 3 põhilist joont: 1. ülemäärane aktiivsus tegutsemisel 2. vähene tähelepanuhäire 3. impulsiivne käitumine Ülemäärane aktiivsus: 1. Ei suuda rahulikult paigal püsida 2. Pidev liikumine: jookseb, ronib, hüppab Impulsiivne käitumine: 1. Käitub mõtlematult- asub tegutsema enne kui korraldus lõpuni kuulatud 2. Räägib vahetpidamata, segab teiste jutule vahele 3. Sekkub teiste tegevustesse luba küsimata, sageli kohatult 4. Ei suuda oma järjekorda oodata mängudes ega grupitöös Tähelepanu puudulikkus: 1

Pedagoogika → Eripedagoogika
210 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kehaline aktiivsus ja tervislikud seisundid

Kehaline aktiivsus ja tervislikud seisundid Kehaline aktiivsus on tänapäeval vägagi palju kõneainet pakkuv teema. Räägitakse kehalisest aktiivsusest kui trennist, mõnikord nimetatakse ka lihtsalt liikumist kehaliseks aktiivsuseks. Seega, kehalise aktiivsuse mõiste on väga lai ja seda tõlgendavad erinevad ühiskonnagrupid erinevalt. Siiski eestlaste liikumine on küllaltki vähene- aktiivselt tegelevad sellega 10% naistest ja vaid 15% meestest. Kehaline aktiivsus on igasugune skeletlihaste abil sooritatud liigutus, mis kutsub esile energiakulu üle rahuliku oleku taseme. Kogu ööpäevane energiakulu jaguneb : põhiainevahetuseks kuluv energia, kehatemperatuuri säilitamiseks kuluv energia ja kehaliseks aktiivsuseks kulv energia. Kui rääkida energiast, mis kulub kehaliseks aktiivsuseks, siis see moodustab päevasest energiatarbest viisteist protsenti. Kehaline aktiivsus on tegevused, mis mõjutavad kogu organismi. Kehalise tegevuse tagajärjel

Bioloogia → Bioloogia
3 allalaadimist
thumbnail
44
rtf

AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool hooldus Hok11, Hop11 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE Referaat Õppejõud: K. Adra Tallinn 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS………………………………………………………………. 3 1. MIS ON AKTIIVSUS- JA TÄHELEPANUHÄIRE (ATH)? ......................... 5 1.1. ATH definitsioon ………………………………………………………. 5 1.2

Meditsiin → Aktiviseerivad tegevused
57 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Laste füüsiline aktiivsus

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ14-1 Kristianna-Maria Haponen LASTE FÜÜSILINE AKTIIVSUS Referaat õppeaines uurimis- ja arendustöö metoodika Juhendaja: Irma Nool Tallinn 2016 Sisukord SISSEJUHATUS............................................................................................ 3 1.LASTE FÜÜSILINE AKTIIVSUS JA SELLE TÄHTSUS........................................4 1.1.Füüsilise aktiivsuse mõiste.....

Muu → Uurimistöö metoodika
60 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Aktiivsus- ja tähelepanuhäiritus

spetsialistidel. (Lausvee, 1999:33) RHK- 10 eelviimases peatükis (F80-89) on kirjeldatud laste psüühilise arengu spetsiifilised häited, mis on tingitud kesknärvisüsteemi bioloogilise küpsemisega seotud funktsioonide arengu pidurdamisest või kahjustusest. Viimases peatükis (F90-99) käsitletaks lapseeas alanud käitumis ja tundeeluhäireid, sealhulgas hüperkineetilisi häireid, mille alaliigiks on aktiivsus ja tähelepanuhäire e. ATH (F90.0). Tähelepanuhäiret ilma hüperaktiivsuseta klassifitseeritakse kui täpsustamata psüühikahäiret (F99). 4 Hüperkineetilisi häireid iseloomustab algus varajases lapseeas, halvasti juhitav käitumine kombinatsioonis väljendunud tähelepanuhäirete ja püsimatusega ning sellise käitumisviisi ajaline püsivus ja sõltumatus situatsioonides. Hüperkineetiliste häiretega võib kaasneda ka muid häireid

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Metallide aktiivsus ja korrosioon, praktikum

Keemia aluste praktikum. Metallide aktiivsus ja korrosioon. Fe2+-ioonide kontsentratsiooni määramine permanganatomeetriliselt Juhendaja: Erika Jüriado Nimi: Henry Kaasik Kuupäev: Zn reageerimine tugevalt lahjendatult HNO3-ga: Zn graanulile lisatakse 0,5M HNO3 ning jäetakse mõneks ajaks seisma. Toimub reaktsioon. 4Zn + 10HNO3 = 4Zn(NO3)2 + NH4NO3 + 3H2O Siis eraldatakse lahus Zn graanulist. Lahusele lisatakse KOH lahust (4M, 6M) ning kuumutatakse gaasipõleti kohal. Eraldub gaasi, mis muudab märja

Keemia → Keemia aluste praktikum
17 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas saadakse energiat elutegevuseks?

Kuidas saadakse energiat elutegevuseks? Kus toimub tegelikult hingamine. Kehaline aktiivsus eluviisi osana. Inimese elutegevuseks on pidvalt vaja energiat. Seda saadakse energiarikastest fosforiühenditest (ATP-st). Energiarikaste ühendite taastootmiseks on kaks võimalust: a) aeroobne tee, see lülitub sisse aeglaselt, kuid toodab energiat palju ja organismile ohtult; b) anaeroobne tee, mis on võimalik ilma hapnikuta, lülitub sisse kiiresti, annab vähem energiat ja toodab organismile ebameeldivaid lõppaineid (nt. piimhape).

Meditsiin → Terviseõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Füüsilise aktiivsuse tähtsus

Tallinna Tööstushariduskeskus Füüsilise aktiivsuse tähtsus Merilin Adelbert 201/204RS 2012 Kuidas füüsiline aktiivsus ikkagi tervist parandab? Füüsiliselt mitteaktiivsus tähendab selgelt kõrgemat riski haigestuda erinevatesse haigustesse nagu südamehaigused, diabeet, vähk, kõrgvererõhutõbi, luu- ja liigesehaigused ja depressioon. Tundub, et on tegemist lausa lineaarse efektiga ­ kui sa oled füüsiliselt aktiivsem, on su risk haigestuda kroonilisse haigusesse kohe märkimisväärselt madalam; kui su füüsiline vorm väheneb, risk haigestuda suureneb. Eriti suurt efekti omab treening

Sport → Kehaline kasvatus
31 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Kehaline aktiivsus ja selle mõju tervisele

SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................................................................ 2 1 KEHALINE AKTIIVSUS JA SELLE MÕJU TERVISELE........................................... 3 1.1 Kehalise aktiivsuse vajalikkus................................................................................... 4 1.2 Kehalist aktiivsust mõjutavad tegurid........................................................................5 1.3 Lapse jalgade areng....................................................................................................6 1.4 Lampjalgsuse tekke põhjused ja ennetamine ..........

Sport → Kehalise kasvatuse didaktika
249 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Miks on klassi aktiivsus vähene

Miks meie klassi õpilaste aktiivsus ühisürituses on vähene? Ühisüritustes aktiivsus võib väljenduda mitmel viisil. Esiteks on võimalus üritusi ise korraldada, teiseks nendest osa võtta ja kolmandaks neid ka teistele reklaamida. Arvan, et vähene aktiivsus nendes kõigis on omavahel seotud põhjustega. Üritusi on raske korraldada, kui keegi nendest osa ei võta, üritusest ei ole soovi osa võtta, kui see ei vasta sinu ootustele ning kui üritus ei meeldi endale, siis ei kipu seda ka teistele reklaamima. Arvan, et nende probleemide ühiseks alguseks on see, et kõigil meie klassi inimestel on nii erinevad soovid ja ootused. Kui korraldada mõnda üritust on kindlasti olemas keegi, kellele see ei meeldi. Pealegi on

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Kehaline kasvatus aktiivsus ja selle vajalikkus

Sisukord Sissejuhatus............................................................................................................... 2 Lapse heaolu.............................................................................................................. 3 Kehaline aktiivsus ning selle vajalikkus......................................................................4 Tervislik toitumine....................................................................................................... 7 ................................................................................................................................... 8 Kokkuvõte................................................................................................................. 11 Kasutatud allikad....

Muu → Kehakultuur
15 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledz Õpetajakoolituse osakond ,,Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus" Kadri Viks AP- 1 KÕ Juhendaja: M. Piisang Rakvere 2012 Sisukord 1. Sissejuhatus Lapsepõlv on liikumise seisukohalt aktiivseim aeg elus. Lapse igapäevane elu koosneb söögi- ja uneaegu arvestamata peaaegu pidevast liikumisest. Hiljem on päevaplaanis esikohal kool ja õppimine ning spontaanse liikumise hulk väheneb.

Sport → Kehalise kasvatuse didaktika
93 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Vanema astme õpilaste füüsiline aktiivsus

Paide Ühisgümnaasium Paide Ühisgümnaasiumi vanema astme õpilaste füüsiline aktiivsus Koostaja: Reimu Saaremaa, 11B klass Juhendaja: Maarika Männil, õpetaja Paide, 2009 1 Sisukord Sissejuhatus 1. Füüsilise aktiivsuse tähtsus noortele..........................................................................4 1.1 Füüsilise aktiivsuse vajalikkus............................................................................4 1.1

Kategooriata → Uurimistöö
92 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Elamistoimingud: füüsiline aktiivsus ja suhtlemine

liigutused. Rase naine tunned loote liigutusi juba enne sünnitust. Jalgadega põtkimisele ja kätega liigutamisele järgnevad juba roomamine, püsti seismine, kõndimine, hüppamine ja jooksmine. Terve kasvav laps omandab pidevalt uusi liikumisoskusi ning tal tuleb aidata omandada häid seismise, istumise ja kõndimise asendeid. 2.2. Murde- ja täiskasvanuiga Tervetel mureealistel on elu täidetud tavaliselt toimingutega, mis on ka kooli õppeplaani osadeks. Füüsiline aktiivsus hakkab sõltuma töö iseloomust. Töö on kas "istuv" või "liikuv". 2.3. Vanurid Vanurite üldiseks heaoluks ja nende hea enesetunde säilitamiseks tuleb neid ergutada säilitama oma liikumisharjumusi. Tähtis on, et vanurid pööraksid tähelepanu hea tervise edendamisele. Vanurite liikumainnustamine vähendab nende voodissejäämise võimalust. 3. FÜÜSILISE AKTIIVSUSE ELAMISTOIMINGUT MÕJUTAVAD TEGURID

Meditsiin → Õenduse alused
460 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Füüsiline aktiivsus Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis

Füüsiline aktiivsus Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis Ma õpin Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis, aga mõnikord on väga raske lihtsalt istuda kogu päev, eks füüsiline aktiivsus on oluline igapäevaelus. Siis ma toon Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis problemaatiline ja positiivne näide terviseraja vaates + Mis puudutab positiivse külgi siis meie koolis on palju taimi, õhk on puhas ja seinad ja põrandad on alati pestud. Samuti, meie koolis on head renoveeritud trepid ­ see on ka mõjutab tudengi tervisele, sest trepid aitavad suurendada füüsilist aktiivsust. On ka, meie kool asub

Sport → Tervisesport
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Treening ja taastumine

tagavara. Õigetoitumineja korrapäranevedelikutarbimineaitabkoormusepuhul hoida töövõimekahanemistnormaalsetespiirides.Saadaon ka mitmesuguseidkompleksseid süsivesikute segusid,midakasutataksenii koormuseelsetelkui ka järgsetelpäevadel Lisadeskorralikudeluviisid, terviseeesthoolitsemiseningigapäevasetervisliku toitumise,võimekehalistpingutustvaadelda tõestikui tervisetugevdamiseparimat võimalust. Toidulisandid ja kehaline aktiivsus Toidulisand,sõnakoosnebju kahestosast­ toit ja lisand.Esikohal on ikka õige toitumine.Parakuon sedaraskepraktikasläbi viia. Kuigi viimaselajal on rahval informatsiooniõigetoitumisekohtasenisestenam,on tervisesportlaselsiiski raskekõiki reegleidjärgida.Toitumisalastesuuringutesolemesportlastepuhul täheldanudnii suurt ületarbimistkui alatarbimist,sedanii toiduenergiakui üksikutekeemilisteainetesuhtes. Ka tippsportlastelon leitudmõneaine5­10-kordsetliigtarbimist,samutivastupidi.

Sport → Kehaline kasvatus
31 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Miks on kehaline aktiivsus lastele ja noorukitele vajalik?

Miks on kehaline aktiivsus lastele ja noorukitele vajalik? Kehaline aktiivsus on lastele ja noorukitele vajalik kuna see soodustab arengut ja kasvu,tugevndab tervisliku seisundit ja arendab kehalist võimekust. Jõuharjutustega seotud kehaline aktiivsus on esmatähtis normaalse luustiku arengule ja lihaste kasvule.Mõõduka intensiivsusega kehaline aktiivsus soodustab pikkusse kasvamist,liigse intentsiivsusega võib pidurdada pikkuskasvu. Koos pikkusse kasvamise soodustamisega arendab kehaline aktiivsus ka kehalist võimekust, seetõttu on kehaliselt aktiivsed noorukid oma liigutustes osavad ja ei muutu kohmakateks nagu liiga kiiresti pikaks sirgunud väheaktiivsed noorukid. Kehaline aktiivsus parandab meeleolu, vähendab kurvameelsust ja ülemäärast stressi.Kuna lapsed ja noored saavad oma pinged

Sport → Kehaline kasvatus
18 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Lühireferaat: Etna vulkaan

Etna vulkaan 1. Paiknemine Etna vulkaan on tegevvulkaan Sitsiilia idaranniku lähedal, Euroopa kõrgeim vulkaan. See on Itaalia kõrgeim tipp Alpidest lõuna pool. Punasega märgitud Etna. 2. Millest on tulnud selline nimi? Etna tähendab mäge. Sitsiilias tuntud Muncibeddu ja Itaalias Mongibello nime järgi, mõlemad nimetused tähendavad mäge. 3. Kas tegemist on aktiivse või kustunud vulkaaniga? Kui aktiivne vulkaan, siis millal viimati purskas? Kui on toimunud mõni eriti tugev purse, siis sellest veidi pikemalt. Etna vulkaan on üks aktiivsemaid vulkaane maailmas.Viimati purskas Etna suitsu ja laavat välja 13.aprillil. Käesoleval aastal on Etna pursanud juba 6 korda, need on sundinud küll lähedal asuvat lennujaama sulgema, kuid geoloogide sõnul need pursked inimestele ohtu ei osuta. Viimane tõeliselt suur purse toimus 1669. Aastal, seda on nimetatud viimase ...

Geograafia → Geograafia
24 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Kehaliste harjutuste mõju organismile

Võrumaa Kutsehariduskeskus Maaturismiteenindus MTTp-11 Referaat ,,Kehaliste harjutuste mõju organimsmile" Koostaja: Annely Lindmets Väimela 2014 Kehaline aktiivsus Kolm põhjust miks iga inimene peaks olema sõber kehaliste harjutustega: Tervis nõuab hoolt- isegi siis, kui kõik on kõige paremas korras, ei saa sugugi kindel olla, kui suur on tegelik tervisevaru. Pealegi ka hea tervise tunne tähendab midagi. Üldinimlik on tahtmine meeldiv välja näha- ka siin on kehalistelt harjutustelt saada tõhus panus. Kehaline aktiivsus maandab psüühilise pinge- Kehaliselt treenitul on põhjust vähem

Sport → Kehaline kasvatus ja sport
15 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Radioaktiivsus

· Ohtlik organismi sattumisel Kiirguste liigid Gammakiirgus · Lühilaineline elektromagnetilise kiirguse voog (valguse kiirus vaakumis) · Suur läbimisvõime · Neeldub seatinas Kiirguste neeldumine Poolestusaeg... ... aeg, mille jooksul pool selle isotoobi massist jõuab laguneda 84Po 0,0018 s 215 226 88 Ra 1617 aastat 238 92 U 4,5*109 aastat 222 86 Rn 3,825 päeva Ühikud · Allika kiirguse aktiivsus - Bekrell või Kürii · Isiku poolt kogutud kiirgusdoos ­ Sievert · Organismis neeldunud doos ­ Gray · Gammakiirgust - Röntgen 5 mSv aastas lubatud, 5 Sv tapab. Surmav doos 600R (30 päeva) Esimene kunstlik tuumareaktsioon · 1919 Rutherford 4 2 He + 14 7 N 18 9 F 17 8 O + 1 1H

Füüsika → Füüsika
111 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Päike, päikese ehitus, päikesekiirgus, päikese aktiivsus

temperatuur on ligikaudi 1 000 000 Kelvinit PÄIKESE EHITUS PÄIKESEKIIRGUS Päikesekiirgus on Päikeselt lähtuv elektromagnetlainete ja aineosakeste voog Kiirgab energiat koguvõimsusega 3,9×10 astmes 26 vatti(W) Maale langeb Päikese kiirgusenergiat 1,8×10 astmes 17 dzauli(J) sekundis ning umbes kolmandik sellest peegeldub ilmaruumi tagasi Maal toimuvate füüsikaliste ja bioloogiliste protsesside peamiseks energiaallikaks PÄIKESEKIIRGUS PÄIKESE AKTIIVSUS Mõõdetakse Päikeseplekkide aastase arvu, säilinud puutüvede aastaringides salvestunud radiosüsiniku ja pinnase berülliumisisalduse muutumise põhjal On tõusnud alates 1900. aastatest Kõrgpunkt 1950. ja 1990. aastatel

Füüsika → Füüsika
56 allalaadimist
thumbnail
docx

Kliiniline II aasta konspekt 2020

Teemad: Aktiivsus- ja tähelepanuhäire. Autismispektri häired. Neurokognitiivsed häired ja vaimne alaareng. Obsessiiv-kompulsiivne häire. Piirialast tüüpi ebastabiilne isiksusehäire. Kliiniline psühholoogia II eksami küsimused.

Psühholoogia → Kliiniline psühholoogia
11 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Esitlus leelis- ja leelismuldmetallide kohta

Leelis- ja leelismuldmetallid. Leelis- ja leelismuldmetallid: Lühiiseloomustus Lihtaine omadused Leidumine Tuntum ühend ja selle iseloomustus Leidumine organismis Kasutamine Leelismetallid IA rühma metallid Li, Na, K, Rb, Cs, Fr IA rühm => väliskihil 1e => o.a +I Väliskihi elektronvalem ns1 ­ s-metallid Kõige aktiivsemad metallid Rühmas suureneb aktiivsus ülevalt alla Mida suurem aatomiraadius, seda aktiivsem, sest kergem elektrone loovutada Leelismuldmetallid IIA rühma metallid alates kaltsiumist: Ca, Sr, Ba, Ra IIA rühm => väliskihil 2e => o.a +II Väliskihi elektronvalem ns2 ­ s-metallid Aktiivsed metallid Rühmas suureneb aktiivsus ülevalt alla Lihtaine omadused: (leelismetallid) Füüsikalised omadused. Kerged, pehmed, noaga lõigatavad, madal sulamistemperatuur. Hõbevalged. Keemilised omadused.

Keemia → Keemia
16 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Vulkaanide tüübid

1.a Kilpvulkaanid Vulkaanide tüübid Ehitatakse üles basaltse laava vooludest 1.lõõrvulkaanid a) kilpvulkaanid b) strato- e. kihtvulkaanid 2. lõhevulkaanid Mauna Loa: vaade kirdest Mauna Loa: vaade kagust Photo L.Peterson Mauna Loa kaldeera: Kaldeera - langatuslik hiidkraater ( >2 km) Ø 3*5 km 183 m sügav Tekkis ~700a tagasi Mauna Loa: Photo L.Petersen 4 km ü.m.p., + 5 km a.m.p., + 8 km ookeani...

Maateadus → Maateadus
30 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Aktiivusus ja tähelepanuhäired

Kooli nimi ...................................................................... Aktiivsus ja tähelepanuhäired Iseseisevtöö Juhendaja: ................................... Kooli nimi Tartu 2011 PROBLEEMSITUATSIOON 11-aastane poiss saabus lastepsühhiaatriosakonda. Laps on veendumise, et keegi teda ei salli,

Meditsiin → Õendus
48 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) sümptomitega lapse toetamine kodus, lasteaias ja koolis.

Peamiseks hüperaktiivsuse tekkepõhjuseks peavad vene teadlased raseduse patoloogiat, afüksiat (hapnikuvaegust sündimisel), infektsiooni teket lapse esimesel eluaastal. Paljud hüperaktiivsed lapsed on olnud sündides alakaalulised. Nende emad on keskmiselt nooremad kui hüperaktiivsuseta laste emad. HÜPERAKTIIVSUSE AVALDUMINE Eakaaslastest eristab hüperaktiivset last 3 põhilist joont: · ülemäärane aktiivsus tegutsemisel · vähene tähelepanuhäire · impulsiivne käitumine Ülemäärane aktiivsus: · Ei suuda rahulikult paigal püsida · Pidev liikumine: jookseb, ronib, hüppab Impulsiivne käitumine: · Käitub mõtlematult- asub tegutsema enne kui korraldus lõpuni kuulatud · Räägib vahetpidamata, segab teiste jutule vahele · Sekkub teiste tegevustesse luba küsimata, sageli kohatult · Ei suuda oma järjekorda oodata mängudes ega grupitöös

Pedagoogika → Pedagoogika
136 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Päikesesüsteem ja tähed

8.Mustad augud Kui tuumakütuse ammendumisel on tähe tuuma mass suurem, kui 2,8 Mo, siis ei suuda kokkutõmbumist takistada ei elektron ega neutron gaasi rõhk. Mustal augul säilib välisvaatleja jaoks gravitatsiooniväli, pöördumis pulss moment ja elektrilaeng. 9.Päike (aktiivsus, mass, raadius, välistemperatuur, eluiga) Mass: Mo= 1,99 × 1030 kg Raadius: Ro= 696000kg Välistemperatuur: 5800°K Eluiga: 10 × 109 a Aktiivsus: Päikese aktiivsus muutub keskmiselt 11.aastase perioodiga.

Füüsika → Astronoomia ja astroloogia
2 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Tervisekasvatus lasteaias

Seemnetest saab taimi kasvatada, neid kasta ja mõõta, kasvamist jälgida. Lasteaial võiks olla näiteks oma aiamaa, milles igal rühmal on väike maalapike, kus kasvatatakse vilju ja marju. Kõik tegevused aga viivad ühtlasi ka tervisliku toiduvaliku selgitamise ja õpetamise juurde. Lapsevanematega koos korraldatakse toiduga seonduvaid üritusi: näiteks salatite konkursid, leiva valmistamise päev või lõkkes fooliumi pakitud kartulite küpsetamine. 2. Kehaline aktiivsus -- looduses liikumine Lapseea kehaline aktiivsus avaldab soodsat mõju lapse kasvamisele, arenemisele ja küpsemisele ning vähendab võimalike erinevate riskitegurite mõju krooniliste haiguste kujunemisele. Peale selle, on liikumine väga tähtis luustiku ja ilusa rühi kujunemisel, kehalise võimekuse arendamisel ning lisaks paljudele teistele positiivsetele tagajärgedele ka emotsionaalse heaolu looja. Lasteaia kehaline kasvatus peab tagama lapsele eakohase kehalise ja motoorse arengu (so

Meditsiin → Pediaatria ja terviseõpetus
75 allalaadimist
thumbnail
12
doc

10 keemilist elementi

Alumiinium Alumiinium on keemiliste elementide perioodilisus tabelis IIIA rühmas 3. perioodis aatomnumbriga 13. Alumiiniumi sümbol on Al. See on hõbedase värvusega, massiarv on 26,98154. Alumiiniumi sulamistemperatuur on 660 kraadi ning keemistemperatuur 2060 kraadi. See on hea elektri ja soojusjuht ning kerge, pehme metall (tihedusega 2700kg/m3 ). Alumiinium reageerib paljude lihtainete ja hapetega. Alumiinium on metallilistest elementidest looduses kõige enam levinud (massisisaldus maakoores 8,2%). Suure aktiivsuse tõttu ei leidu teda vabalt, vaid ainult ühenditena savide ja mineraalide koostises. Alumiiniumi tootmise lähteaineks on boksiid. Alumiiniumi kasutatakse masina, mootori, tanki, ja suurtükitööstustes; sidevahendites, lõhkainete, valgustus ning süütemürskude ja kaablijuhtmestiku too...

Keemia → Keemia
27 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Alpid ja Andid

Iseseisev töö Kõrgusvööndilisus Alpid ja Andid Alpid Andid Asukoht Kesk-Euroopa lõunaosa , läbib Lõuna-Ameerika lääneosa, Prantsusmaad, Saksamaad, läbib Panamat, Ecuadori, Austriat, Liechtensteini, Colombiat, Boliiviat, Itaaliat, Sloveeniat ja Sveitsi Peruud, Tsiilit, Argentinat Laius- ja pikkuskraadid 45°5001N 06°5154E 32°3910S 70°040W Kõrgus Kõrgeim tipp Mont Blanc- Kõrgeim tipp Aconcagua 4807m. Keskmine kõrgus ­ 6959 m. 4000m. Pindala Väiksem Suurem Igilume olemasolu Lumepiir algab 2300m. Ekvaatoril algab...

Geograafia → Geograafia
32 allalaadimist
thumbnail
2
docx

"Uuenev alusharidus" Eva Hulaja

,,Uuenev alusharidus" Eva Hujala Sain teada · Pedagoogilise teadlikuse struktuur eelõpetuses jaguneb kaheks: teoreetiliseks- ja kontekstuaalseks teadlikkuseks. · Õpetajat suunavad pigem ostetud õppematerjalid kui õppekava. · Õppimispedagoogika põhimõteteks on: 1) lähtuda lapsest ja laps on kui aktiivne õppija 2)isiksuste ja kasvukondade vastastikune toime ja koostöö 3)õpetaja õpikeskkonna loojana ja õppimise suunaja · Õppimispedagoogika meetoditeks on projektitöö, abistatud tegevus, suunatud osalemine ja rühmakaaslaste mõju pedagoogilise meetodina. · nähtava ja nähtamatu pedagoogika mõisted. (nähtav ­ õpetaja roll nähtav lapsele hariduse andmises, nähtamatu ­ lastel on tegutsemisvabadus aga õpetaja on ,,seotud" laste tegevusega ka mängu ajal) · Reunamo arvamus, et kõige õigem oleks kaasata lapsed juba õppetöö planeerimisse, kuna...

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
73 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Sotsiaaldemokraatlik erakond-SDE

Sotsiaaldemokraatlik erakond (SDE) Moodustamise aeg · Sotsiaaldemokraatlik liikumine sündis 1905. aastal. · 1990 asutati sotsiaaldemokraatlik erakond Liikmed · Juhatus · Volikogu · Piirkondade esimehed Programm · Kuulub vasakpoolsete parteide hulka · Erakonna eesmärk · Mission · Väärtused Aktiivsus poliitikas · Kohti riigikogus ­ 15 · Liikmete arv ­ 6007 · Koalitsioonis · Viis ministrit · Üks Europarlamendis SDE ministrid · Jevgeni Ossinovski (tervise- ja tööminister) · Andres Anvelt (siseminister) · Sven Mikser(välisminister) · Urve Palo (ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister) · Indrek Saar (kultuuriminister SDE Euroopa Parlamendis · Marju Lauristin Sümbolika · Punane roos Aitäh kuulamast!

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
1 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun