Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kuidas kirjutada lõpukirjandit (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kes millal miks?

Lõik failist

12. KLASSI LÕPUKIRJAND
  • KAASA PASS!!!
  • KAASA 3 ÜHTE VÄRVI PASTAKAT (sinine või must)!!!
  • Kirjand kestab 6 tundi
  • Kirjandi pikkus on 700 sõna
  • Keelatud on kasutada valgendajat
  • EI TOHI SODIDA, KÕIK PARANDUSED KORRALIKULT TEHA!!!
    kanu kana
  • Read täis kirjutada äärejooneni
  • SELGE KORRALIK KÄEKIRI
  • Ära tuleb anda nii puhtand kui ka mustand
  • Konkreetsed taandread
  • Kirjand on arutlev
    MUSTAND
    1) MUSTANDI KIRJUTAMINE ALGAB TEEMAVALIKUST!!!
  • Teema valimiseks arvestan kuskil 30 min
  • Teemadesse tuleb korralikult süveneda!!!
  • Tuleb valida teema, mille probleemistikuga olen ise kõige rohkem kokku puutunud ja mille kohta on kõige rohkem teadmisi
  • Õige teema valikuks esitan endale 3 küsimust:
    1. palju ma sellest teemast tean
    2. palju olen sellel teemal lugenud ja palju oskan tuua näiteid
    3. on mul olnud selle teemaga isiklikke kokkupuuteid või tean näiteid kaasaegsest elust
    e. Süvenen kirjandi teemasse ja lähtun tuumsõnadest
    f. Kui on teemat raske valida teen nendest pingerea
    2) KUI TEEMA ON VALITUD MÕTLEN LÄBI TEEMA IDEE JA PROBLEEMISTIKU
    3) KOOSTAN KAVA KÕIKIDEST MÕTETEST JA PROBLEEMIDEST, MIDA MA KIRJANDIS KIRJUTAN JA SINNA LISAN KA KIRJANDUSLIKUD JA ÜHISKONDLIKUD NÄITED
    4) MUSTANDIT TULEB KIRJUTADA SÜVENENULT, MITTE PÖÖRATA TÄHELEPANU ÕIGEKIRJALE JA VORMISTAMISELE
    5) MUSTANDIT ALUSTAN SISSEJUHATUSEST, KUS TOON VÄLJA PROBLEEMID, MIDA HAKKAN EDASPIDI LAHTI MÕTESTAMA
    6) SISU JAGAN KUSKIL 7-8 LÕIGUKS, MILLE ERALDAN SELGELT TAANDRIDADEGA
    7) LÕIGU PIKKUS ON UMBES 1/3 LEHEKÜLJEST
    8) KUI VÄSIN, SIIS PUHKAN 5-10 MINUTIT
    9) LÕPUKS KIRJUTAN KOKKUVÕTTE, KUS VÕTAN KÕIK KÄSITLETUD PROBLEEMID JA LÕIGUD KOKKU NING LEIAN LAHENDUSE
    10) KUI MUSTAND ON VALMIS LOEN ÜLE KÕIK SÕNAD
    11) NÜÜD ANALÜÜSIN KIRJANDIT JÄRGMISTES PUNKTIDES:
    a. Kas kirjand vastab teemale
    b. Kas kirjandis on üleliigset, teemaga nõrgalt haakuvat materjali, tühilauseid ja fraase
    c. Kas kirjand on selge, loogiline ja lühidalt on kõik öeldud
    d. Kas kirjand on stiililt ühtne
    e. Kas sõnavalik ja terminikasutus on õige
    f. Kas kirjand on vormistuselt ja õigekeelsuselt laitmatu
    12) KÕIK PARANDUSED TEEN MUSTANDIS
    13) KONTROLLIN KAS KIRJANDIL ON ALGUS JA LÕPP, KAS TA ON TERVIK NING KAS LIIGENDAMINE VASTAB SISU- JA VORMINÕUETELE
    14) LOEN KIRJANDI 3 KORDA LÄBI NN ’’VÕÕRASTE SILMADE’’ JA ANALÜÜSIN SEDA:
    1. Sisu seisukohast – loen läbi iga lõigu eraldi ja vaatan kas nad omavahel seostuvad ning uurin, kas on olemas terviklik läbiv mõte mu kirjandil. Seejärel uurin sissejuhatust ja kokkuvõtet, kas nad on tõstatatud probleem ja leitud lahendus ning kuidas nad sisuga haakuvad.
    2. Lauseehitus ja keelelise korrektuuri seisukohalt – kirjavahemärgid, sõnakordused, kas laused on normaalse pikkusega, kas lause mõte on selge, taandread, võõrsõnade õigekiri
    3. Pean 5-10 min pausi ja loen uuesti terve kirjandi läbi
    15) KUI EI LEIA ENAM MIDAGI, MIS VAJAKS PARANDUSI
  • Vasakule Paremale
    Kuidas kirjutada lõpukirjandit #1 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #2 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #3 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #4 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #5 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #6 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #7 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #8 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #9 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #10 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #11 Kuidas kirjutada lõpukirjandit #12
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-03-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 53 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
    Näpunäited lõpukirjandiks

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    10
    doc

    Kirjandi abi

    Koostanud Anu Kell; 2008 KIRJANDIKIRJUTAJA MEELESPEA nr 1 · Tekstiloomet pole võimalik selgeks õpetada näiteks poole aastaga; saab hoiatada vigade eest, pöörata neile tähelepanu, püüda neid parandada. · Õpetajal pole võlukepikest J; kogu eelnev elu koos talletatud muljete, teadmiste, kogemuste ja lugemusega on eelduseks nõuetekohase (küpsus)kirjandi loomiseks. Riigieksami kirjand kontrollib gümnaasiumilõpetaja... · ...silmaringi · ...maailmanähtuste mõistmist · ...arutlemisoskust, loogikat · ...lugemust · ...nähtuste seostamise võimet · ...üldpädevusi (sotsiaalsed, ajaloo- vm alased teadmised) · ...teadmisi ja kirjutamisoskust Hea kirjandi eeldused: · Ajalehtede lugemine / uudiste vaatamine · Eestis/maailmas toimuvaga kursis olemine · Nähtuste sidumise oskus

    Eesti keel
    thumbnail
    17
    doc

    Põhjalik sisukokkuvõte Jevgeni Oneginist

    Onegin oli Leningradis elanud tormilist elu, kus truudusel polnud kohta. Ta arvas enda naisemeheks mittesobiliku olevat. Tatjana aga armus Oneginisse ning saatis talle siira kirja, avaldades oma tunded. Jevgeni lükkas tema armastusavalduse tagasi, sest ta arvas, et muidu ta kasutaks Tatjana lapsemeelsust ära. Oma naiste suhtes kogemusterikka elu tõttu suutis Onegin jääda peaaegu kõrvalseisjaks ka Lenski ja Olga armuloos. Noore poeedi jutud sellest, kuidas ta Olgat armastab, tundusid Jevgenile naiivsed. Ta kuulas need ära, kuid tajus, et hajameelne literaat oli lihtsalt hullupööra armunud ega elanud enam reaalses maailmas. Onegin otsustas Tatjana nimepäevaks korraldatud peol, kus ta ka Tatjanaga jälle üle pika aja kohtus, et toob Vladimiri tagasi argipäeva. Terve õhtu tantsis Jevgeni Olgaga ning Lenski oli kõrvale jäetud. Viimane aga ei suutnud seda taluda ja kutsus Onegini armukadedusest ajendatuna duellile. Surma sai Lenski.

    Kirjandus
    thumbnail
    3
    txt

    Jevgeni Onegin

    Vib ju lputult vaielda selle le, et kes on sdi. Niikuinii mtlevad mehed htmoodi ja naised teisiti. Jevgeni Oneginis on autori kujul eriline roll. Ajuti ilmub Pukin romaani kui tegelane: ta on Onegini sber, nad jalutavad koos Neeva kaldal, arutavad maailmaasjade ja luule le. Mu meelest see on thtis faktor, vi teravkeelne lugeja saab hakkama ehk vitega, et minagi siin kogu aja nii nagu Byron, krk poeet, skitseerin enese portreed- justkui ei suudaks luuletaja poeemi kirjutada muust kui omaenda isikust. Ja samas pab autor noort meest kirjeldada kui tollase suurilma tpilist esindajat, rhutab tema pinnapealsust, kiindumust seltskondlikesse lbustustesse, ballidesse ja kergetesse armuseiklustesse. Alustades lugemisega, ei suuda keegi arvata selle armastusloo tegelikku kulgu ning lppu. Kik tuli ilmsiks romaani edenedes. Noore mehe ja vaesevitu misapere vanema ttre vaheline armastuslugu on vga omane sellele ajastule-

    Kirjandus
    thumbnail
    12
    pdf

    Mis on arutlev kirjand?

    Mis on arutlev kirjand? Gümnaasiumi ja põhikooli vanema astme õpilased kirjutavad arutlevat kirjandit. Arutleva kirjandi eesmärk on arutleda püstitatud probleemi üle (nt Miks Andres ja Pearu tülitsesid?), anda oma kategooriline seisukoht ning seda tõestada. Et kirjand hästi õnnestuks, peab teadma põhilisi struktuurielemente ning kirjutamisega seotud töövõtteid. Pealkiri Kirjandi kirjutamisel tuleb lähtuda etteantud teemast. Teemat võib määratleda kui elunähtuste ringi, mis kirjandis käsitlemist leiab. Kirjandi teemad võivad olla avatud või suletud. Avatud teemades saab kirjutaja ainestiku käsitlemiseks vabad käed, autor peab ise määrama lähtekoha, leidma kirjandi probleemi ja peamõtte ("Aeg ja inimene")

    Eesti keel
    thumbnail
    12
    pdf

    arutlev kirjand

    Mis on arutlev kirjand? Gümnaasiumi ja põhikooli vanema astme õpilased kirjutavad arutlevat kirjandit. Arutleva kirjandi eesmärk on arutleda püstitatud probleemi üle (nt Miks Andres ja Pearu tülitsesid?), anda oma kategooriline seisukoht ning seda tõestada. Et kirjand hästi õnnestuks, peab teadma põhilisi struktuurielemente ning kirjutamisega seotud töövõtteid. Pealkiri Kirjandi kirjutamisel tuleb lähtuda etteantud teemast. Teemat võib määratleda kui elunähtuste ringi, mis kirjandis käsitlemist leiab. Kirjandi teemad võivad olla avatud või suletud. Avatud teemades saab kirjutaja ainestiku käsitlemiseks vabad käed, autor peab ise määrama lähtekoha, leidma kirjandi probleemi ja peamõtte (“Aeg ja inimene”)

    Eesti keel teise kelena
    thumbnail
    12
    pdf

    Mis on arutlev kirjand?

    Mis on arutlev kirjand? Gümnaasiumi ja põhikooli vanema astme õpilased kirjutavad arutlevat kirjandit. Arutleva kirjandi eesmärk on arutleda püstitatud probleemi üle (nt Miks Andres ja Pearu tülitsesid?), anda oma kategooriline seisukoht ning seda tõestada. Et kirjand hästi õnnestuks, peab teadma põhilisi struktuurielemente ning kirjutamisega seotud töövõtteid. Pealkiri Kirjandi kirjutamisel tuleb lähtuda etteantud teemast. Teemat võib määratleda kui elunähtuste ringi, mis kirjandis käsitlemist leiab. Kirjandi teemad võivad olla avatud või suletud. Avatud teemades saab kirjutaja ainestiku käsitlemiseks vabad käed, autor peab ise määrama lähtekoha, leidma kirjandi probleemi ja peamõtte ("Aeg ja inimene")

    Kirjandus
    thumbnail
    3
    docx

    Kirjandi kirjutamise juhend

    Kirjandi kirjutamisel pean meeles järgmist: 1. Pealkirjas ei tohi teha omavolilisi muudatusi. 2. See, mida kirjutan, peab olema ka lugemisväärne. Tühised mõtted, mis on igavalt ja halvasti sõnastatud, ei huvita kedagi. 3. Kirjand peab olema veenev, lugeja veenmine on kirjandikirjutaja üks peamisi eesmärke. 4. Kõike, mida väidan, pan ka põhjendama. Tähtis on otsida vastust küsimusele 'miks?' 5. Sõnastusega tuleb õppida töötama eeltöö ehk mustandi käigus. Eesmärgiks peab olema võimalikult täpne, selge ja lakooniline (napisõnaline) väljendusviis. Mis vähegi võimalik, tuleb lausest välja jätta. Igal sõnal lauses on oma koht ja funktsioon, midagi ülearust ei tohi olla. 6

    Kirjandus
    thumbnail
    1
    rtf

    Jevgeni Onegin

    Jevgeni Onegini küsimused ja vastused . 1. Missugusest perekonnast oli pärit Jevgeni Onegin ? Kus ta veetis oma lapsepõlve ? Oli pärit aadliperekonnast , lapsepõlve veetis Peterburis Neeva kaldal. 2. Missuguse kasvastue ta sai ? Oli hästi kasvatatud ja palju õpetatud poiss. 3. Missugune oli aadlinoorsooelu ? Kuidas veetis Onegin aega suurlinna seltskonnas ? Aadlinoorsooelu oli selline , et käidi palju restoranides söömas , teatrides ja ballidel käidi. Onegin igatses oma lapsepõlve . Käis ka restoranides ja ballidel. 4. Kas Onegin oli rahul sellise eluga ? Käis igalpool ja talle meeldis , lõpuks tekkis tüdimus ja ta ei olnud selle üle rõõmus. 5. Kuhu sõidab Onegin ? Onegin sõidab maale elama , sai onult päranduseks mõisa. 6. Kas maaelu köidab teda

    Kirjandus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun