Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kirjandit" - 101 õppematerjali

thumbnail
5
doc

4 kirjandit

Sõprus ja sõbrad. Näita mulle, millised on su sõbrad ja ma ütlen, kes sa ise oled ­ sellele küsimusele on tänapäeval raskem vastata, kui tundub esmapilgul. Nimelt seetõttu, et sõpruse tõlgendamisel minnakse ikka ja jälle eksiteele. Nüüdisajal on sõbra tiitel juba pea igal inimesel, kellega läbi käid või ringi liigud, kuna see tähendab ju igaühele eriasja ­ ühele raha, teisele niisama mõnusat äraolemist. Sõpru kiputakse mingil teadmata põhjusel valima välimuse ja ka riietusstiili järgi. Kuigi esmamulje on oluline, ei saa seda kujundada välimuse kaudu ­ soliidne või moekas riietus ei tee veel head suhtlejat. Boheemlane aga võib olla tõeline geenius ­ välimuse korratusega viitab ta seesmistele väärtustele. On väärtusi, mida sõpruses juba aegade hämarusest on hinnatud, ning peetakse lugu tänapäevalgi. Eelkõige on oluline ausus ja otsekohesus ­ nii teiste kui ka iseenda vastu. Olles avameelne omavaheliste pingete suhtes, on võimalik hakata...

Kirjandus → Kirjandus
1057 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas kirjutada kirjandit?

Kirjand võib olla arutlev, jutustav või kirjeldav. Arutleva kirjandi puhul nõutakse tavaliselt, et ta koosneks sissejuhatusest, teemaarendusest ja kokkuvõttest. Kirjand võib kombineerida elemente esseest (oma seisukohad) ja (ümber)jutustusest (ilukirjanduslikus vormis kirjeldused), kuid ei sisalda tavaliselt viiteaparatuuri ega otsekõnet. Võrreldes esseega on kirjand vähem kujundlik ja ei tõsta autori arvamust esile. Kuidas kirjutada kirjandit? Kirjandit kirjutada on imelihtne. Lihtsalt kujuta endale ette maja. Maja trepp mis viib tuppa on sissejuhatus. Terve maja on teema arendus ning viimaseks on katus mis võtab sinu jutu kokku ning selleks on kokkuvõte. Esiteks kõige raskem on valida teemat. Vali selline teema mis on sulle kõige lähedasem, kuid ära vali sellist teemat nagu ,, Mina ja ühiskond", ,,Mina ja minu pere" need on tavaliselt kõige raskemad kirjandi teemad. Järgmiseks kui sul on teema valitud siis püstita probleem

Eesti keel → Eesti keel
234 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kuidas kirjutada kirjandit.

Refraat Sissejuhatus Kirjand on enamasti mõne lehekülje pikkune proosavormis kirjutis, mis tuleb kooliõpilastel või kõrgkooli või muusse õppeasutusse sisseastujatel koostada õppetöö käigus harjutusülesandena või kontrolltööna, võistlustööna või eksamitööna. Kirjand võib olla arutlev, jutustav või kirjeldav. Arutleva kirjandi puhul nõutakse tavaliselt, et see koosneks sissejuhatusest, teemaarendusest ja kokkuvõttest. Selleks, et kirjutada head kirjandit, peaksid sa õppima iseseisvalt hankima infot ja ideid, käsitlema neid arukalt ja omatahtsi, suutma hinnata nende väärtust ning vajalikkust oma töö seisukohalt. Ainestiku kogumine Vajaliku ainestiku kogumiseks ja kirjapanemiseks on mitmesuguseid võtteid: loetelu, heuristilised küsimused, mandala. Loetelu Viies minuti jooksul kirjutatakse vaba mõttevooluna paberile kõik, mis pealkirjas olevate märksõnadega seoses meenub. Järgmine samm on saadud materjali liigendamine: tuleb

Keeled → Tekstiõpetus
66 allalaadimist
thumbnail
16
docx

KUIDAS KIRJUTADA KIRJANDIT?

HÄÄDEMEESTE KESKKOOL Kalev Seilmaa KUIDAS KIRJUTADA KIRJANDIT Referaat 11. klass Häädemeeste 2015 Kirjandi teema ja pealkiri Kirjandi teema on lähtepunkt, millele arutlus toetud. Kui autor seda ei arvesta, kirjutab ta teemast mööda. Kirjandi teema võib olla väga ulatuslik, sisaldades piiritlemata (elu)nähtuste ringi, nt Inimene ja ühiskond. Millest sel juhul kirjutada? Väga lai teema tuleb piiritleda pealkirjaga, nt Naine ja laps – poolik ühiskonna mudel.

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
3
txt

Kuidas kirjutada kirjandit

Kirjandus ­ Kirjandi kirjutamine 1. Pealkiri: Pealkirja lõpus ei ole punkti. Pealkirja võib lisada hiljem. Pealkirjas on tuumsõna(d), millele toetuda. Nt. ,,Mõttest sünnib tegu, tegudestsaatus" 2. Moto: Moto on autori sõnasõnaline tekst, mis paigutatakse pealkirja järele kirjandi teksti ette paremale serva. Moto kirjutatakse vajaduse korral mitmel real. Moto peaks peamõtet täpsustama. Moto võib olla ladina keeles. 3. Sissejuhatus: Sissejuhatus peab olema üldine. Sissejuhatuse pikkuseks on 1/6 kirjandist. Sissejuhatus ei tohi alata sama lausega, mis pealkiri. Sissejuhatus on soovitatav kirjutada viimasena. Sissejuhatus ei tohi alata küsimusega, kuid võib sellega lõppeda. 4. Teema arendus: Teema arendus koosneb lõikudest, mis algavad taandreaga ja mille pikkuseks on 5-9 lauset. Uus mõte algab uuelt lõigult. Teema arenduse koostamiseks võib abiks võtta mandala. Lisada näiteid, tsitaate, aforisme. 5. Lõppsõna: Lõ...

Kirjandus → Kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kirjandi kirjutamise meelespea ehk kuidas kirjandit kirjutada?

Kirjandi kirjutamise meelespea PEALKIRI väljendab mingit mõtet, mida tuleb kirjandis kaitsta või tõestada. Sinu enda seisukoht peaks pealkirja ideega kokku langema ja sul peaks selle teemaga seoses üht-teist öelda olema. NB! Ei tohi koosneda ühest sõnast! nt ,,Raamatud" Ei tohi lähtuda mingist üksikust tekstiosast Ei tohi olla lihtsalt mingid tekstiga seotud sõnad nt ,,Raamatute kirjutamisest" Pealkiri peab olema ühtaegu atraktiivne ja informatiivne ­ köitma lugeja tähelepanu. Järgnevalt on loetletud mõned juhised hea pealkirja kirjutamiseks. Nende kohaselt pealkiri: võib olla nii fraas kui ka terviklause ei ole liiga pikk osutab teksti tuumale pealkiri on metafooriline ja/või tabav pealkiri on sobiv ja üldistav hoidub hinnangutest 1. Pealkirjad, milles on esitatud teksti idee ehk peamõte (,,Inimene on saladus") Ka niisugused, mis esitavad küsimuse, millele vastuse andmine ongi teksti peamõte (,,Kuidas ja miks peaks Eesti erinema teiste...

Kirjandus → Kirjandus
26 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuidas kirjutada arutlevat kirjandit?

Arutleva kirjandi kirjutamine 1. Sissejuhatus Eesmärgid: - püstitada põhieesmärk või -tees; - juhatada lugeja teemasse; - luua sobiv meeleolu; - luua lugejaga usalduslik side; Tüübid: - huvilugu - esitatakse teemaga või probleemiga seonduv juhtum. Enda seostuvus või kogemus teema või probleemiga. Kirjandusest kirjutades mingi sündmuse kirjeldus. - probleemi püstitamine - esitatakse probleemküsimus. Küsimuse vormis, kuid pigem väitlausena. - mõistete seletamine - seletatakse pealkirjas kasutatavaid mõisteid, eriti kui need on mitmeti tõlgendatavad. Mis kontekstis mõistet kasutatakse? - tsitaat - tsiteeritakse kellegi asjakohast tsitaati ning seletatakse see oma sõnadega läbi või liigutakse selle abil probleemi poole. - päevateemaline põige - tuuakse teema või probleemiga seostuv päevakohane näide. - ajalooline ülevaade - alustatakse nähtuse või probleemi juurtest, antakse aja...

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Meeste ja naiste erinevad ootused ja lootused

Naised ja mehed ­ erinevad ootused ja lootused On juba ammu tuntud fakt, et meestel ja naistel on üksteise suhtes erinevad ootused ja lootused. Leidub küll ühise mõtlemisega naisi ja mehi, kelle mõtlemine soodsates tingimustes võib põimuda, selliseid inimesi võib lugeda hingesugulasteks. Ega see ei tähenda seda, et mehed ja naised mõtlevad omasoolistega absoluutselt ühtemoodi. Terve inimrass on üksteisest erinev nii seesmiselt kui ka väliselt, kuid suuremaid erinevusi saab paremini lugeda just vastassooliste ootustest ja lootustest. Lähtuvalt oma teadmistest ja uurimustest toon ma välja naiste ja meeste peamised erinevused nende ootustest ja lootustest. Naistel ja meestel on erinevad prioriteedid materiaalsetes väärtustes. Naine tahab enamasti kindlustada oma tulevikku, seega on esikohale seatud kodu ja sellega kaasnevad esemed. Meestel on tihtipeale vaja jätta endast rikka ja kuulsa mehe mulje, sellepäras...

Kirjandus → Kirjandus
49 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Arutleva kirjandi kirjutamise etapid

Mõttekäik võiks olla selline. Esmalt oleks vaja määratleda, kellest ja kellele kirjutatakse. Võib rääkida endast või veel rohkem üldistada ja kirjutada inimestest üldiselt. Niisiis tuleks leida vastused küsimustele: Mis teeb mind õnnelikuks? (Ära piirdu olevikuga, vaid mõtle ka tulevikule ­ mida on sulle vaja, et olla oma elus õnnelik?) Kas ma koolis leian seda, mis teeb mind õnnelikuks? 2.a Kirjuta sissejuhatus. Mina alustan oma kirjandit sissejuhatuses just nimelt selle kõige vaatlusega, mis mind õnnelikuks võiks muuta. Seejärel asun tõestama, et tõepoolest saan koolist kaasa vajaliku pagasi õnnelikuks saamiseks. Minu sissejuhatus: Küsisin kord vanaemalt, mis on tema arvates õnn. Kuna tema oli juba üsna vana ja aastaid liikumisvõimetu olnud, vastas ta seekord mulle: ,,Õnn, mu lapseke, on see, kui sa oskad õigel ajal surra." Minul, teismelisel, polnud selle teadmisega midagi peale hakata, sest ei valmistunud ma ju

Eesti keel → Kirjand
19 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Kirjandi ülesehitus

kuidas kirjandit ülesse ehitada

Kirjandus → 8 klassi kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Plaanid ja tegelikkus

Plaanid ja tegelikkus Tahaksin jutustada teile ühe huvitava loo endast ja enda perest. See lugu räägib teile sellest ,et kõik inimesed proovivad planeerida enda elu ,kuid see ei edene kogu aeg. Ning see lugu võib õpetada teile sellest kuidas on paremini enda elu planeerida nii ,et kõik mida sa soovid läheks ellu. Nii ,et räägin praegult natukene endast. Ma olen ise palju enda elu planeerinud ja unistanud paljudest asjadest. Kõik mida ma soovisin küll tegelikkuseks ei muutunud ,kuid elu läheb edasi ja ma saan uuesti paljudest asjadest mõelda ,ning mõelda ka sellest milliseid vigu olen ma teinud. Mu vanemad räägivad mulle sellest ,et ma olen veel laps ja ma pean nende sõna kuulama , see on tõsi , kuid ma tahaksin juba ise suureks saada ja ise enda peale mõelda. Minu plaanid ei lähe tegelikkuseks sest ma pean alguses arutama seda mida ma teen ja mida ma tahan enda vanematega. Vahest ma tahaksin minna uisutama enda ...

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kirjand: Oht sulanduda ühtseks keelekompotiks

Oht sulanduda ühtseks keelekompotiks Ain Kaalepi luuetuse ,,Tundmatutele inimestele" kohaselt samastub keel inimese ja inimestega. On kartusi, et eesti keel on välja suremas. Senini on keel püsinud, sest oleme seda kergelt devalveerides hoidnud ja armastanud. Silmapiiril tundub olevat oht üleilmastumisest keele tasandil. Kindlasti ei tohi unustada positiivset, vaadates eesti keelt tuleviku ja kontinuiteedi seisukohalt. Keele püsimisel on väga olulised reeglid ja nende pidevast muutmisest hoidumine. Loodetavasti ei sure eesti keel välja. Ain Kaalepi välja toodud hopi-indiaanlastega on muidugi raske ennast võrrelda, sest neid on tuhat korda vähem. Probleem on sarnane. Suurkeeled on ennast vaikselt sisse pressimas nii grammatika kui sõnavaraga. Samas on nad ka veel praktilise väärtusega. Näiteks õppides ülikoolis on suur osa erialasest kirjandusest kätte saadavad ainult kas vene või inglise keeles. Põhjuseks meie väi...

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kõigel on hind ,aga vähesel väärtus .

Kõigel on hind , aga vähesel väärtus . Tänapäeval aina rohkem kinnistub arusaam,et kõik on ostetav ja müüdav ja lihtsasti kätesaadav, kuid tagaplaanile jäävad tõelised väärtused . Kas kõigele üldse saab määrata hinda või rahalist väärtust ?Kas kõigel on hind ja väärtus ? Meil kõigil on omad väärtushinnangud , kes peab olulisemat materiaalseid , kes vaimseid väärtusi . Usun aga , et tõelistel väärtustel puudub rahaline väljendus . Tihtipeale me ka ei näe ega pane tähele osasid tegureid , mida igapäevaselt kasutame , näiteks päikesepaiste , igapäevane söök laual , kodupaiga olemasolek . Need on meil alati olemas ja me ei mõtle nendele , kuna need tunduvad nii elementaarsed , kuid väärtustada oskame alles neid siis , kui midagi kaotamas oleme . Tänapäeval tundub ka aina uskumatum väikeste tegurite roll . Üha vähem esineb abivalmidust , kuigi tegelikult saaksime väikese heateoga , kasvõi vanurite või väiksemate vähesel abistamis...

Eesti keel → Eesti keel
95 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Mida kõike saab elus teha ilma rahata?

Mida kõike saab elus teha ilma rahata? Raha kohta ei saa öelda, et ta on oma olemuselt hea või halb. Ta on oluline vahend ühiskonnaelu reguleerimiseks. Inimeste suhtumine rahasse on määrav, kas see hakkab omama positiivset või negatiivset rolli nende elus või suudab inimene hoida endas tasakaalustatud hoiakut. Tihtipeale ei mõista inimene, missugust mõju võib raha olemasolu tekitada teistele või temale endale. Pahaaimamatult kasutatakse seda näiteks oma kodumaast eemal sõjakolletes, keerates kummuli üldinimliku väärtuse, et teist inimest muidu kui üksnes enesekaitseks tappa ei tohi. Selle asemel, et suunata rahasid tapalavale, oleks võimalik seda investeerida hoopis vaesuses kannatavatesse peredesse arengumaades. Raha positiivne külg võimaldab ehitada inimeste eluks ja arenguks olulisi väärtusi ühiskonnas: lateaiad, koolid, haiglad, raamatukogud, töökohad. Raha lubab reisida, näha maailma, soetada oma...

Kirjandus → Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Tekstiõpetus

Tekstiõpetuse kontrolltöö 1. Teksti adressaat. Kirjandi adressaat. Autor peab määratlema kellele ta kirjutab. Ka eksamikirjandile tuleks leida adressaat, mitte kirjutada anonüümsele kirjandihindajale. Kôige loomulikum oleks kujutleda, et kirjand on nagu arvamuskirjutis ajalehes, mille lugejaks on haritud kaasmaalane 2. Teksti eesmärk. Kirjandi eesmärk. Igal tekstil on mingi eesmärk ja see tuleb endale enne kirjutamist selgekt teha. Kirjandi eesmärk on anda tunnistust sinu mõtlemisvõimest ja kirjutamis oskusest. 3. Teksti arendustüübid (jutustus, kirjeldus ja arutlus) a) Jutustus on novelli ja romaani vahepealne eepika zanr. Jutustusel on novellist laialdasem sündmustik, mis ei ole keskendunud ühe peamise sündmuse ümber, ja vabam vorm. Romaanist on jutustus lühem ja ülesehituselt lihtsam. Jutustuse kolm põhikomponenti on süzee, tegelased ja miljöö. Jutust...

Eesti keel → Eesti keel
100 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kirjand "Armastus on pime"

Armastus on pime Seda et armastus on pime, on kuulnud arvatavasti iga inimene. Ma usun, et iga keskeas olev mees või naine võib rääkida ka oma kogemustest selles valdkonnas. Kuid mida tähendab, et armastus on pime ? Mõne inimese jaoks võib see tähendada armumist kellessegi kellega tal on ebamugav või võimatu suhelda, armuda kellessegi olenemata tema välimusest, majanduslikust seisusest või muust sellisest. Sellises armastuses ei panda üksteise vigu või puuduseid tähelegi või vaadatakse neist mööda Kui selline armastus on vastastikune, siis on see minu arvates peaaegu täiuslik armastus. Päris täiuslik pole see sellepärast, et igas armuloos on omad head ja vead. Teistele võib see samas tähendada seda, et kui inimene armastab kedagi väga palju, siis ei pane ta tähelegi kui ta armastatu teda ära kasutab või petab. See näitab ka seda, et armastus võib muuta teist inimest paremaks kui ta tegelikult on. Näiteks saab ...

Kirjandus → Kirjandus
87 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tolerantsus enda ja teiste suhtes

Tolerantsus enda ja teiste suhtes Ühiskond on arenenud viimaste sajanditega jõuliselt. On tekkinud palju uusi arusaamasid, kombeid, hoiakuid ja uskumisi. Nii mõnigi neist on vastukarva teisitimõtlejatele, mis tekitab paljudes pahameelt ning vajadust mässamiseks. Saksa filosoof Arthur Schopenhauer ütles kord, et kuigi ümbrus on sama, elab igaüks meist erinevas maailmas. Samuti ei tohi ka unustada, et inimene, kes ennast ei armasta, ei suuda armastada ka kedagi teist. Selleks et muuta maailma paremaks paigaks, tuleb alustada iseendast. Oma arvamuste, hinnangute ja ka välimuse väärtustamine on oluliseks aspektiks edasisel eluteel. Julgus öelda välja mõte sellisel kujul, mis on mõtlejale kõige omasem, puudub paljudel. Kardetakse erineda massist, loobudes oma, võib-olla antud situatsiooni parimast lahendusest. Enesekindlus mängib kõigi elus tähtsat rolli. Ei ole võimalik saavutada midagi suurt ja o...

Kirjandus → Kirjandus
137 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kodukirjand "Eesti tulevik"

Kodukirjand Eesti tulevik Arvan, et Eestist saab tulevikus väga edukas Euroopa väikeriik. Andrus Ansipi kõrgelennuline loosung ,,20 aastaga Euroopa viie rikkama riigi hulka!" küll tõenäoliselt teoks ei saa, kuid näiteks ,,100 aastaga Euroopa kümne rikkama riigi hulka!" on täiesti reaalne ja teostatav. Eestile oli majanduslikult ja eriti julgeolekulikult kasulik liituda Euroopa Liiduga ja käibele võtta ühisraha euro. Seda nimelt selleks, et saada kaitset meie suurima ohu, sõjaliselt võimsa idanaabri vastu. Venemaa on väljapääsu Läänemerele soovinud juba 300 aastat tagasi ning ehkki neil praegu seda veidi on, kujutan ette, et palju meelsamini sooviksid nad Eesti sadadesse kilomeetritesse ulatuvat rannajoont. Kallaletungi vältimiseks oligi vajalik liituda NATO, Euroopa Liiduga ja kasutusele võtta euro. Kui me seda teinud poleks, võinuks meie julgeo...

Kirjandus → Kirjandus
79 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Inimene ja alkohol

Inimene ja alkohol Juba ammustest aegadest on inimesed tarvitanud alkoholi. Joovastavate jookide manustamisel on omad plussid ja miinused, samamoodi ka erinevad eesmärgid. Liigsel tarvitamisel võib olla aga tõsiseid tagajärgi. Üks peamiseid alkoholi tarvitamise eesmärke on lõbusa tuju saavutamine. Juuakse, et tunda ennast hästi ja vabalt, et pidu sujuks hästi ega hakkaks igav. Teinekord juuakse kas kogemata või meelga, liiga palju ja sellisel juhul ei lõpe pidu hästi. Hakkab kas paha või hullemal juhul leitakse ennast hommikul tundmatust kohast. On ka teisi põhjuseid, miks alkoholi tarvitatakse. Tahetakse lõõgastuda või oma muresid unustada. Just murede uputamine pudelisse on see, mis võib viia alkoholiprobleemideni. Tuntakse, et muresid nagu ei olekski ja elu tundub ilus. Kaineks saanud, tuleb aga reaalne elu meelde ja avataksegi uus pudel, et jällegi oma probleeme unustada. Inimesest võib saada alkohoo...

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Naine- rahu või rahutuse allikas.

Naine- rahu või rahutuse allikas? Ajaloost joonistub selgelt välja, et naissugu on enamasti jäänud tahaplaanile, kuid samas, seda ei saa vaidlustada. Kuid ei ole mitte ühtegi tsiviliseeritud riiki, kus ei ole olnud vähemalt ühte, väga tähtsat ja suuri tegusid teinud õrnema soo esindajat. Kas naine toob siia ilma siis pigem rahu või rahutust? Naise rolli ühiskonnas määrab tihtipeale sealne religioon. Piibel kirjutab, et Eeva on esimene inimene, kes on kõigis inimkonna hädades süüdi. Naine oli nõrk ja andis järele ahvatlusele ning sõi hea ja kurja tundmise vilja. Jumal määras talle karistuseks menstruatsiooni ja sünnitamine valu. Samas, Hiinas õpetati usule kohaselt naisi kuuletuma oma isadele, siis abikaasadele ja lõpuks abikaasade surma korral nende poegadele. Hindu kultuuris kuulutati naised mittesobivaks iseseisvuse jaoks, loomult nõrkadeks, kergelt valele teele juhitavaiks, patusteks ja rumalateks. Prantsuse kato...

Kirjandus → Kirjandus
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Inimesed tarbijana

Inimesed tarbijana Elame maailmas, kus päevastpäeva puutume kokku tarbimise ning pakkumisega. See on moodsa ühiskonna lahutamatu osa. Tarbija staatus käib meiega kõikjal kaasas, iseasi, kui palju me seda ise tähele paneme. Liikudes ringi kaubanduskeskustes on tarbimine lihtsasti märgatav. Hoolimata faktist, et on majanduslikult keerulised ajad terves maailmas on kauplused puupüsti inimesi täis. Alles olid jõulud ehk aeg, mil tervet planeeti valdas ostu ja tarbimishullus. Kuigi täna on jõulud möödas, ei ole külastajate arv poodides sugugi vähenenud, sest nüüd meelitatakse inimesi allahinnatud kaupadega. Korraldatakse kampaaniaid, teiste seas niinimetatud ,,ostuöö", ,,hullud päevad" jne. Inimesed lähevadki poodi, sest avaliku arvamuse survel ning tarbimishulluses ei näe nad, kuidas neid ära kasutatakse. Kõige hullem asja juures on veel see, et tarbimine on tänapäeva ühiskonnas moes ja s...

Kirjandus → Kirjandus
37 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kuidas kirjutada lõpukirjandit ?

Miskipärast oled saanud kätte selle faili ning tahad teada, et kuidas saab kirjutada lõpukirjandit. Õige vastus on pastakaga ­ sinise või mustaga. Või siis tintenpeniga. Igatahes, see jutt mis ma siia kirjutan ei pruugi anda ülimat vastust, kuidas kirjutada sajapunktiline lõpukirjand, sest lõppkokkuvõttes sõltub see siiski Sinust endast ­ kui palju tööd sa selle nimel oled teinud kolm aastat. Või siis 12 aastat. Aga fakt on see, et mõned viimased näpunäited paar kuud enne kirjandit võib see anda ning kes teab ­ võib-olla on mõni nii julge, et harjutab neid näpunäiteid kaks kuud ning tema tulemus paraneb selle võrra tugevalt. Loodan, et aitab mitte ajab veelgi enam segadusse! Mis on lõpukirjand? Alustame kõige algusest. Mina arvan, et see on üks punkt, millega õpetajad feilivad. Õpetajad ei suuda kohe alguses õpilastele piisavalt selgelt ära seletada, mis on lõpukirjand ning miks seda kirjutatakse.

Kirjandus → Kirjandus
176 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kirjandikirjutaja meelespea

6. Kirjandi pikkus on a) 10. klassis - kaks kuni kolm A4 lehekülge, b) 11. ja 12. klassis ­ kolm kuni neli A4 lehekülge. 7. Kirjand kirjuta loetava käekirjaga, käekirja tõttu ebaselged kohad tõlgendatakse vigadena. 8. Parandused tee selgelt, tõmba maha terve sõna, ära kustuta ega paranda üksikuid tähti. 9. Korrektuurpliiatsit ja ­linti ära kasuta. 10. Arvutil kirjutatud ja esitatud kirjandit reeglina vastu ei võeta. 11. Peale nõutud tähtaega esitatud kirjandeid ei loeta ega tagastata, küll saab aga 0 punkti. 12. Kirjandit hiljem ja uuesti esitada saab aasta pärast. 13. Kui kirjand on esitamata, on kursuse hinne sõltumata teistest hinnetest ,,puudulik". 2007 Pärnu Täiskasvanute Gümnaasium Aavo Jakobsoo

Eesti keel → Eesti keel
193 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Käibetõed

Kirjandi hindamine on subjektiivne, sõltub lugejast. Kirjandit hinnatakse punktisüsteemi alusel. Sisu: 45 punkti ­ isikupärane, argumenteer punkti ­ isikupära puudub. 27 punkti pealiskaudne. 18 punkti ­ teema pealiskaudse punkti ­ pool jutustus, pool analüüs.

Eesti keel → Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Teksti sissejuhatuse variandid

Sissejuhatus on nagu teretamine, kui ruumi sisened ­ esmane sideme loomine. Hea, kui suudad endast kohe algul hea mulje jätta ning selgeks teha, mis on sinu kontaktiloomise eesmärk. Siis on kergem edasi suhelda. Kirjandit alustades on kasulik mõtelda, kas tegemist on laia või kitsa teemaga, kas probleem või peamõte on pealkirjas antud või pead need ise sõnastama, kas tahad koostada arutlust või jutustust. Võimalikud sissejuhatuse variandid: · Probleemi püstitamine (teemast lähtuva küsimuse esitamine); · Teema piiritlemine (oma vaatenurga leidmine); · Idee rõhutamine (peamõttest lähtumine); · Mingi mõiste avamine; · Vastupidine väide;

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Minu kirjandite analüüs

Kirjandite analüüs 1. SISU Kolme gümnaasiumi aasta jooksul olen kokku kirjutanud seitseteist kirjandit. Eelistatuim teemavaldkond on olnud inimene ja inimsuhted, kuid olen kirjutanud ka hariduse ja spordi teemadel. Kirjandite eest olen saanud punkte vahemikus 57- 80. Kümnendas klassis kirjutasin kuus kirjandit, kõik hindele neli. Üheteistkümnendas klassis kirjutasin samuti kuus kirjandit. Punktisummadega 57- 68. Iga kirjandi sisu oli hea. Neljal juhul viiest oli õigekiri hea, ühel korral väga hea. Aasta alguses oli minu stiil hea, korra isegi väga hea, kuid proovikirjandil oli stiil kõigest rahuldav. Vorm oli kolmel korral väga hea ja kahel korral hea. Aasta jooksul võis märgata kirjandite kirjutamises arengut, kuid aasta viimane kirjand läks siiski väga kehvasti. Kaheteistkümnendas klassis olen hetkeseisuga kirjutanud viis kirjandit. Punktisummad jäid

Eesti keel → Eesti keel
74 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Wikmani poisid Kokkuvõte

käis seetõttu tihemini Pukspudel külas. Jaak kutsus Virve tihti kinno ja helistas talle. Kirjandus tunnis anti neile ülesanne, kirjutada kirjand Koidulast ja Kreuzwaldist. Just sellist ülesannet Jaak ootaski, sest ta tahtis Virvele muljat avaldada. Eelmine kord oli Rääkind Virve, et ta oli käinud ,,Vaimu Kultuuri ühingus" ja kuulanud seal kellegi kirjandit ja mis oli tundunud talle ,,niiiii" igav. Jaak märkas, et tema kirjandil on palju ühist Virve omaga. Jaak tahtis lugeda oma kirjandit ,,Vaimu kultuuri ühingus", et Virve kuuleks tema arutlusi ning, et need oleksid Virvele vastuvõetavad. Kuid ,,Vaimu kultuuri ühingusse" peaks Kõtsberg teda soovitama. Nõnda, et ta satuks sinna ilma igasuguse omapoolse pürgimiseta, sest muidu oleks Virve Johansoni üle ironiseerinud. Mõne päeva pärast, kui nende tööd kätte jagati saigi Jaak teada, et Kõtsberg oli rääkinud Roobiga (,,Vaimu kultuuri ühingu" kuraatoriga), et Jaak saaks oma kirjandit seal lugeda

Kirjandus → Kirjandus
365 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Saatust ei ole, on elu

Olen märganud, et kui inimene on enesekindel ja usub endasse, siis ta ka saavutab palju ja saab oma eluga hästi hakkama. Ta usub, et ta on edukas. Kui aga inimene usub, et ta ei saa hakkama, siis ta ka ei proovi ja soovitu ei täitu kunagi. Oidipusele oli Apollon ette kuulutanud, et tapab oma isa ja abiellub emaga. Ta otsustas kodust lahkuda ­ seega Oidipus uskus tarka, et kunagi tõepoolest juhtub nii ja nii läkski. Täna hommikul kirjandit kirjutama hakates mul ei olnud aimugi, mida ma kirjutan, kuid ma uskusin, et saan selle õhtuks tehtud. Uskudes enda jaoks positiivsesse tulemusse saavutame ilmselt suurema tõenäosusega soovitud tulemuse, kui uskudes ebaõnnestumisse. Tundes aga hirmu ja süüdistades saatust soovitu aina kaugeneb. Lisaks enda saatuse uskumisse Oidipus ka kartis seda ettekuulutust. Uskudes halba ja samal ajal ka seda kartes just isa tapmiseni ja emaga abiellumiseni ta jõudiski

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kumb on olulisem: Eesti kroon või Euroopa euro?

Kumb on olulisem: Eesti kroon või Euroopa euro? 2004. aastal astus Eesti Euroopa Liitu. Rahva hirm muutuste ees oli suur. Esiti tõi Euroopa Liit kaasa suhkru hinna tõusu ja sellest tulenevalt rahva rahulolematuse. 1. Jaanuaril 2011. Aastal võtab Eesti vastu euro. Keegi ei oska veel midagi kindlat oodata, kuid ärevust on õhus tunda. Euro kasutusele võtuga muutub reisimine olulisemalt lihtsamaks . Pole tarvis vahetada kroone ümber vahetada ega murda pead selle üle, mida järelejäänud sentidega teha. Sega oleks kasulik ärimeestele ja reisihuvilistele inimestele kasutusele võtta üks raha, sest mujal Euroopas pole kaardimaksevõimalus nii hästi levinud kui Eestis. Paljud noored kolivad Euroopasse, et leida paremini tasustatud tööd ja palganumbrile vastavaid poekaupasid. Ühise raha kasutusele võtmine annab lootust, et palgad tõusevad Eestis samale tasemele nagu mujal Euroopas, sest hinnad on juba Euro...

Eesti keel → Eesti keel
36 allalaadimist
thumbnail
2
txt

Wikmani poisid lugemistest

1.Iseloomusta Wikmani kooli vaimsust Wikmani koolil oli oma m�ts, mida ei tohtinud kanda n�iteks turul m��es.Austati palju kooli�petajaid ning ka direktorit.Direktor Wikman oli v�ga austatud mees, suri maov�hki.Wikmani G�mnaasiumis m��dab meest tema suutlikkus.Rikastel ja vaestel samapalju �igusi. 2.Iseloomusta autori teisikut Jaak Sirkelit Jaak oli tark poiss, �htlasi ka klassi priimus.Talle meeldis luuletada.Meeldis talle ka Virve Pukspuu, kelle ta kutsus ka klassi ette kaasa kui pidi enda kirjandit ette lugema.Lootis sellega Virvele muljet avaldada. 3.Kirjelda meeldej��vamaid koolielu s�ndmusi - K�ige esimene magneesiumplahvatus, mille tulemsuena oleks Juss Pukspuu peaaegu koolist v�lja lennanud, kuid talle anti v�imalus j�tkata, kui ta sooritab �ra k�ik eksamid. L�puks tegi need �ra, kuid l�ks teise kooli. Direktori surm operatsioonilaual.Uue direktori saabumine kooli, h�rra Tooderi koolist lahkumine. 4.Iseloomusta Virvet ja poiste...

Kirjandus → Kirjandus
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Minu kirjandi meelespea

tohi olla. Uut mõtet ehk lõiku tuleb alustada TAANDREAGA! Lõigud peaksid olema sama pikad ning lõigu viimane lause peab olema sissejuhatuseks järgmisele lõigule. Kirjandis ei kommenteeri oma tegevust, nt „nüüd ma räägin“ , „kokkuvõtteks“ jne. Kirjandis ei tohi sinatada, sest kirjand kirjutatakse ikkagi mina vormis. Kui kirjandis sinatad, siis jääb mulje nagu sa kirjutaksid kirjandi lugejast, kes seda kirjandit loeb. Sõnakordusi ei tohi olla. Umbes viie rea ulatuses ei tohiks korrata sama sõnatüve, vaid tuleks leida sünonüüme – kui vaja, sõnastada lause ümber. Kõnekeelsed väljendid ja lühendid peavad kirjandist välja jääma. Kirjutan ainult eesti keeles. Kui pole kindel mõne sõna kirjapildis või tähendus, saan kasutada õigekeelsussõnaraamatut.

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kell ja kalender õpilase elus

Kell ja kalender õpilase elus Neil kahel asjal on õpilase elus suur tähtsus ning ilma nendeta elada ei saa. Erinevalt täiskasvanutest võtavad õpilased tööd igapäevaselt koju kaasa. See on kohustuslik ning paljude arvates ebavajalik. Mina ise arvan, et ilma koduste töödeta ikkagi ei areneta ja õpita piisavalt. Sageli on koduse töö esitamiseks teatud tähtaeg ning alati tekib sellega tülisid kui mõnel jääb töö esitamata. Pean mainima isegi, et kirjutan seda kirjandit viimasel õhtul enne tähtaega just sellepärast, et tekkis segadus kuupäevaga. Kuid miks tekivad sellised probleemid? Eks ole eksimine inimlik. Keegi pole perfektne ega kõikvõimas. Paljudel juhtudel on tänapäeva õpilase elu nii kiire ja töine, et ainus võimalus teistel järel püsida on õppida hilisööl. Kõik sellised probleemid näitavad tegelikult haridussüsteemi puuduseid kui mitte suisa vajaka jätmisi. Õppetöö tuleb korraldada

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

I Love English 7 Unit 2 Test

Unit 2 Test 1. Translate 1.Ann püüdis keskenduda uute sõnade õppimisele. Ann tried to focus on learning new words 2.On võimalik, et meie võistkond võidab The chances are that our team will win. 3.Kasuta oma vaba aega ja loe raamatuid. Make use of your free time and read books. 4.Millise eesmärgi sa endale püstitasid? Which goal did you set for yourself? 5.Amy andis lõpuks mulle võimaluse oma kirjandit lugeda. Amy finally gave me a chance to read her essey. 6.Kahjuks on üldteadmised üpris piiratud. Unfortunately my general knowledge is quite limited. 7.Meeldejätmise oskust on võimalik parandada. It`s possible to improve your memory skills. 8.Kas sa olid viktoriinis edukas? Were you successful at the quiz? 2. Write the verb in the suitable tense. The teacher was very angry with Little Tommy, who …….(be) läte for school for two weeks

Keeled → Inglise keel
35 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Agu Sihvka

Agu Sihvka annab aru- Kuidas ma ajasin nurja aastapäeva kontserdi Kuuenda klassi eesti keele õpetaja andis kõigepealt teha kodukirjandi vabal teema.Nad polnud varem veel vabal teemal kirjutand ja nii hakkasidki kõik vinguma ningõppetaja otsstas teha kirjandi Minu koolitee.Kui tunnid läbi said läksid Kiilike ja Agu Sihvka koos koju ja arutasid kuidas kirjandit teha.Kiilike tahtis kirjtada kuidas ta kell seitse hommikl tulema hakkab ja siis 900 korda kirjtada astun,astun,astun jne.Agu otsustas kirjutada kes talle teepeal vast tlevad aga arvasid siiski et see pole hea mõte sest talle oli vastu tuld rätsep oinas kes oli õpetaja sugulane.Kiilike soovitas Agul kirjutada mida ta teepeal mõtleb kuid Aglei tulnud midagi pähe ja kirjutas hoopis sellest mis koolitee ääres on. Kui õppetaja kirjandeid tagasi jagas ei leidnud Sihvka ja Kiilike enda töödelt hinnet.Õpetaja ütles et nad peavad teepeal silmi llahti hoidma ja laskma fan...

Kirjandus → Kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Internet on tänapäeval hädavajalik

Internet on tänapäeval hädavajalik Internet töö jaoks- Interneti kasutab peaaegu iga inimene. Internet töö-, mängimise-, sõpradega suhtlemise- ja muu sellise jaoks. Kuigi enamus inimesi kasutab interneti töö jaoks, eriti just kontori inimesed. Nad töötlevad faile, saadavad E-maile, kirjutavad protokolle jne. Eestis ma arvan kasutab iga kolmas või isegi iga teine inimene internetti töö jaoks. Õpetajad panevad hindeid Ekooli, sest see on nende töö. Ajakirjanikud kirjutavad artikleid. Kui aga õpilaste töö, siis see on vist õppimine, nt kui on vaja teha referaati, uurimustööd, kirjandit või muud sarnast asja ,siis ikka kasutatakse internetti, näiteks asjade otsimiseks. Kui aga jäätakse inglise keeles õppida ja sa ei tea mingeid sõnu ,siis kasutad Google tõlki, mida võib ka nimeta õppimiseks ehk siis õpilaste tööks. Internet mängimiseks- Iga laps on kasvõi kordki elus mänginud arvutimänge või siis mängulehekülgede...

Infoteadus → Arhiivindus
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Metsakalmistu kirjand

Võimalikult tihti käin vanematega kaasas, et näitada oma austust ning hoolt lahkunute auks. Näiteks oma austuse kohta võin tuua selle suve näite. Olin enda maakodus, sealt kõigest paari kilomeetri kaugusel asub kalmistu kuhu on maetud minu vanaisa ning tema vanemad. Noppisin aiast mõned lilled ning istusin ratta selga. Kohale jõudes asetasin lilled hauale, ning kuna õues oli pilvine ning kõhe, ei viibinud ma seal kaua. Metsakalmistul ma kahjuks veel käinud ei ole, kuid seda kirjandit tehes uurisin selle kohta palju. Peale metsakalmistust rohkem teada saamist sooviksin sinna kindlasti minna, ning seal ringi jalutada. Võin öelda, et jah, mina hoolin lahkunutest ning kalmistutest, ning tean metsakalmistu tähtsusest eestlaste jaoks. Metsakalmistule on hetkel maetud väga paljud kuulsad inimesed, ja see läheb samuti ka edasi. Metsakalmistut on hoitud loodusliku ilmega juba 81 aastat, loodan, et seda teevad samaväärselt ka järgnevad põlved.

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Minu tüüpilised vead kirjandis

kasutada kontimurdev, üle jõu käiv, mittejõukohane, kurnav, väsitav või pingutav ° Suur viga on sõnade järjekord lauses. Minu moodustatud lause: ,,Nii tema ja Carmeni suhted algasidki.", õigem oleks siiski: ,,Nii algasidki Carmeni ja tema suhted." Või näiteks : ,,Ta kirjeldab väga täpselt kõike.", korrektne oleks: ,,Ta kirjeldab kõike väga täpselt." Tuleks lausestuse ja sõnade järjekorra üle rohkem mõelda.Kuid kahjuks, tunnen ma kirjandit kirjutades sageli, et ei suuda oma mõtteid lausetesse panna. ° Sõnavara ja stiil. ,,Peale" ja ,,pärast" tähenduse sassi ajamine on üks sagedam stiiliviga (NB: peale selle ­ pärast tundi). Kindlasti ka sõna ,,taoline" kasutamine. Teksti sõnastus on mul konarlik ja kohati raskesti mõistetav. Ja sõnavara on küllaltki piiaratud, võiks rohkem kasutada võõrsõnu. ° Asesõnade paljusus. Seda, selline, selliseid, sellele jne ­ need sõnadest

Kirjandus → Kirjandus
45 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kes ei tööta,see ei söö

Kes ei tööta,see ei söö Väljend kes ei tööta,see ei söö tuleb minu meelest sellest,et kes ikka tööd teeb sellel on alati kodus toit laual olemas. Aga see kes ei tööta see ka eriti süüa ei saa. Neil inimestel on oma eluga mingit sorti probleemid ega saa kuidagi moodi kohe oma eluga hakkama. Täna päeval on ikka nii ,et enamustel inimestel on sobiv töökoht olemas ja teenivad endale raha mille eest süüa osta ja end mugavalt tunda. Aga paljudes maades on hoopis nii ,et inimesed teevad tööd küll aga sellest nad eriti välja oma resursidega ei venita,siis on niimodi et süüa nad eriti iga päev ei saa oma toidulauale lubada. Iga endast lugu pidav inimene peaks ikka tööl käima ja raha teenima,et saaks ikka endale hommikuti päeval ja õhtul maitsvat toitu lubada.Aga on ka inimesi kes ültse ei viitsi kuidagi tööd teha ja selle tulemusena osad ültse unustavad söömise ära. Tihti juhtub näiteks niimodi joodikutega kes võivad sö...

Eesti keel → Eesti keel
24 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Kuristik rukkis - powerpoint, modernistlik kirjandus, J. D. Salinger, sisumärksõnad

• D. B. – Holdeni vanem vend • Stradlater – Holdeni toakaaslane • Sally Hayes – Holdeni tuttav • Allie - Holdeni noorem vend, kes on surnud • Phoebe – Holdeni noorem õde • Antolini – Holdeni endine õpetaja Sisukokkuvõte • Holden on sanatooriumis, meenutab aasta varem toimunut • oli välja visatud Pencey erainternaatkoolist, olles läbi kukkunud peaaegu kõigil eksamitel • läks hüvasti jätma ajalooõpetaja Mr. Spenceriga • Stradlateril kohting, palub kirjandit • vihastab Holdeni peale, lööb teda • Holden otsustab koolist lahkuda, läheb rongiga New Yorki • läheb hotelli, seejärel ööklubisse • tagasijõudes pakutakse talle lõbutüdrukut • hommikul lepib kokku kohtumise Sallyga Sisukokkuvõte • vaatavad koos etendust, uisutavad • pakub Sallyle ärajooksmist, Sally ei nõustu • läheb baari sõbraga kohtuma • sõber lahkub, Holden joob end purju • otsustab koju õega rääkima minna

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mulle meeldib vahel üksi olla

Enamasti, kuna need emotsioonid on kurvad nutan ma tihti. Vahel aitab aga muusika kuulamine ja headele asjadele mõtlemine, et varsti saab kõik korda ja see saab läbi. Ma olen harjunud, et kodus on palju rahvast ja üksi olemine ei ole alati võimalik. Siiski olen leidnud endale hetki, kus see on võimalik. Muusika on minujaoks väga rahustav eriti, klaveri muusika. Vahel üksi olles mängin klaverit ja naudin seda tegevust. Ma tean ka, et ma ei oska eriti kirjandit kirjutada ja kõike seda seletada on raske. Üksi olles on hea nautida vaikust ja mõelda asjadest nii nagu sina tahad. Kuna ma olen ka suur raamatu lugeja on üksi olemine selleks väga hea. Viimastel aastatel olen püüdnud ja püüan ka edasi muutuda ise ja suhtuda teistesse ka paremini ja rohkem inimestega suhelda, et see üksindus minus nüüd ka väga ei süveneks, sest sellest võib tulla depressioon. Mul on ka peavalud tihedalt ja üksi olemine aitab sellest üle saada.

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kirjandite analüüs

Kirjandite analüüs Sisu on nõrk, kuhjan väiteid, kuid ei tõesta neid, analüüs puudub, milles sissejuhatuses rääkisin. Püstitasin endale hüpoteesid, kuid ei lahendanud neid. Palju põhjendamata väiteid. Tekib küsimus, miks ma üldse kirjandit kirjutasin, kui lahenduseni ei jõudnud. Mõningates kohtades kipun liialt lahmima ja alusetuid süüdistusi esitama. Vahel kordan ennast. Selle põhjuseks võib pidada asjaolu, et väite kirjutamisel olen unustanud varemalt sõnastatud mõttekäigu ning kordan sama ideed teiste sõnadega. Kasutan oma olemuselt sisutühje lauseid, mis ei anna midagi juurde, vaid risustavad teemat ning muudavad selle ebahuvitavaks. Kasutan vaid ühte argumenti, mille peale toetub terve kirjandi ülesehitus

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Arvamus teemal gümnaasiumi lõpueksam 2012

Kirjandi allesjäämise eest seisjate vastupanu on vähenenud osaoskuste eksami pooldajate poolt ning keeruline on olnud leppida kokku ka uue eksami sisus. Siit-sealt kuuldud juttude järgi otsustades on kogu aeg surutud tugevalt selles suunas, et koolilõpetajatelt ei nõutaks üldse mingeid teadmisi grammatikast ning piirdutaks vaid teksti- analüüsi eri komponentidega. Minu arvamus on aga selline et eksam peab olema mitmekülgne, see peab sisaldama nii grammatikat, õigekirja kui kirjandit. Õigekiri on väga oluline ja oskus oma mõtteid selgelt, argumenteeritult ja ladusas-korrektses keeles väljendada ei ole tänapäeval kindlasti vähem oluline kui 10, 20 või 50 aastat tagasi. Sellepärast polegi õige öelda, et kirjand on oma aja ära elanud. Mure on aga selles, et meil traditsiooniliselt viljeldud kirjandi headust ei saa ühelgi formaalsel skaalal täpselt mõõta ning seetõttu ei sobi kirjand kuidagi riigieksamiks

Eesti keel → Eesti keel
30 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Sallivus ja sallimatus

Sallivus ja sallimatus Alustan oma kirjandit lausega, et eestlased on küll tolerantne rahvas, kuid siiski vaatame me sallimatu pilguga teisest rahvustes või teise nahatooniga inimesi, kes on tulnud meie kodumaale elama. Kirjandi põhiosas räägin pikemalt Eestis elavatest pagulastest ja nende juurde toomisest teistest riikidest. Veel arutlen teise emakeelega inimestest, kes siin terve elu elanud on ning peavad ennast eesti riigi kodanikukeks, kuid ei taha või ei oska sõnagi eesti keelt

Ühiskond → Ühiskond
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Venemaa 2016 olümpial

Neli kuud enne 2016 aasta suve olümpiamänge on ikka veel õhus paar väga suurt küsimust, üks neist puudutab Zika viirust ja olümpia edasilükkamist või asukoha muutmist ja teine Venemaa osalemist olümpial. Seda kirjandit kirjutades toetun Kristjan Port’i arvamusele “Kõikide osapoolte jaoks oleks parem, kui Venemaad ei lasta olümpiale” (sport.err.ee, vaadatud 23.05.2016) Esiteks, olümpia harta näeb ette seda, et kui sa osaled olümpial, pead sa järgima kõiki olümpia harta punkte. Meditsiinireeglistiku lõigus on kirjas, et dopingut sportlased ei või kasutada nii võistlusvälisel kui ka võistluste ajal. Venemaa on rängalt eksinud just selle punkti vastu

Sport → Sport
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Noored keelt kujundamas

Lisaks väljendite inglise keelsele kasutamisele otsitakse sõnadele eesti keeles sarnaselt kõlavaid vasteid. Näiteks „cringe“ (tähenduses ebamugav ja piinlik) asemel kasutatakse sõna kringel. Säärane slängi kujuneb, kuna eesti keeles puudub sõnale hea tõlge, mis annaks edasi sama mõtet. Peamine põhjus keelte segunemisele on ilmselt vähene tähelepanu, mis antud teemale pööratakse. Õiget keelekasutust nõutakse noorelt ainult eesti keele ja kirjanduse tundides. Kirjutades kirjandit pööratakse õigekeelsusele sama palju tähelepanu kui sisule, ajaloo arutluses jäävad komad tahaplaanile ja keskendutakse pigem kirjutatu mõttele. Lahkudes emakeele tunnist satub noor taaskord interneti avarustesse, kus enamjaolt kohtab keelereeglite järgimist ainult teaduslikes artiklites. Tulemuseks ongi keele hääbumine, kuna noor jälgib alateadlikult teiste inimeste suhtlusviisi ja ei teadvusta omale, kuidas see teda mõjutab nii rääkides kui kirjutades

Eesti keel → Eesti keel
1 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Oleme unustanud jõulude tähenduse

Oleme unustanud jõulude tähenduse Kuna jõulud on alles tulemas, siis meenub mulle ikka ja jälle eelmistest jõuludest seda, kuidas inimesed närveerivad, ostavad paaniliselt kingitusi ning televiisor on kommertsreklaame täis. Minu meelest on jõulud hoopis midagi muud kui kingituste meeletu reklaamimine, ostmine ja kinkimine. Jõule on tähistatud tuhandeid aastaid terves maailmas ning see on tähtis traditsioon. Seda kirjandit kirjutades on järgmiste jõuludeni veel julgelt üle nädala aega, siiski näen ma juba igal pool inimesi, kes käivad erinevates poodides ringi, korv tulevasi kingitusi ja mänguasju täis. Neid inimesi jälgin ma tihti suure uudishimuga, kuna alati on kellelgi laps poes kaasas ning nõuab ja soovib seda ja teist jõuluvanalt. Paljud inimesed kipuvad unustama jõulude tegelikku tähendust ning enda majanduslikke võimalusi.

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Kuidas mõjutab muusika noore inimese elu?

asju ette lugema jääda, näiteks, kui mul on olnud väga halb päev, siis ma lähen õhtul koju, panen klapid pähe, viskan voodi pikali ja paari hetkega on kõik hoopis parem. Muusika on vahend, mis aitab pageda reaalsusest ja viibida omas maailmas. Mingi hetk sellest nn ’’halvast päevast’’ pean ma siiski õppima, aga õpin ma samamoodi muusikaga koos, muusika annab mulle motivatsiooni ja ideid. Alati kui ma pean kirjandit kirjutama, panen ma klapid kõrva ja kuulan muusikat, sest see justkui avab mingi kanali mu ajust, tänu millele tulevad mul mõtted, millest ja kuidas kirjutada.

Muusika → Muusika
13 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Koolistressi olemus ja põhjused

Koolistressi olemus ja põhjused Sõna koolistress on ilmselt paljudele õpilastele tuttav. Kool oma olemuselt on stressirohke koht. Tuleb vara ärgata, istuda pikalt koolis, käia tundides, õppida. Nii palju on vaja teha aga aega pole kohe üldse. Kisu kasvõi juuksed peast välja. Stuudiumist vaatab vastu lõputu rida puudulike hindeid ning erinevaid kontrolltöid ja ülesandeid. Kõige parandamiseks on vaid nädal aga samal nädalal on veel kaks kirjandit. Hambad risti tuleb hakata nüüd kõike lahendama. Nädalaega hiljem võib puudulikke hinnete ritta lisada ka need kaks kirjandid. Siis näidatakse näpuga õpetaja poole kes aina lahmib töösid teha ja ühtesid sisse toksida. Tegelikult peab tunnistama, et koolistress on enamjaolt õpilaste enda tekitatud. Õpetaja peab järgima õppekava ning millegi eest hindeid panema. Neil ei jää midagi muud üle. Kas õpetaja tõesti soovib teha kolm tööd nädalas igale klassile mida ta õpetab ning siis pooleööni neid kod...

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Referaadi vormistamine

Näiteks: · "Ruuduline röövel" (Lund 1965) · "Pea suu!" (Stockholm 1983) · "Tõmba uttu!" (Tallinn 2001) · Lisaks võiks välja tuua, mis on tema olulisemaks peetud teosed · Mõne teose kohta on ka palju muud infot, seega võib ka iseloomustavad juttu lisada · Kui leiad loomingu või autori kohta konkreetseid võrgulehekülgi, võib ka need aadressid ära tuua (nt koduleheküljed) Teose analüüs Seda osa kirjutad nagu kirjandit. Konkreetne nõue on olla analüüsiv ­ nii head kui negatiivsed küljed tuleb välja tuua ning seisukohad tuleb iga kord põhjendada. Sobiv on tuua näiteid. Kui kasutad väljakirjutusi teosest, pane kirja täpne lehekülg lause lõppu sulgudesse. Analüüsida saab · Tegelasi · Sündmustikku · Tegevuskohtade valikut · Autori kirjutamislaadi · Teose terviklikkust, liigendust (peatükid või muudmoodi), vormistust · Teose seoseid teiste raamatutega

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
8
txt

Põhikooli eesti keele lõpueksam 2017

P�hikooli eesti keele l�pueksam 2017 1.1 Loe tekst l�bi ja lahenda selle p�hjal �lesanded. Kokku on v�imalik 1.1 �lesande eest saada 18 punkti. 1. Miks on meie esivanematel olnud raske �le Emaj�e p��seda? Meie esivanematel on olnud raske �le Emaj�e p��seda, sest j�el on soised ja pehmed kaldad. Sisult �ige vastus 2 punkti, vale vastus 0 punkti. �igeks vastuseks piisab �he omaduse nimetamisest. 2. Mis �hendab omavahel Tartut, Viljandit ja P�rnut? Nimeta kaks seost. Tartut, Viljandit ja P�rnut seob see, et need on (1) Emaj�e veetee ��rsed linnad, (2) vanad hansalinnad, (3) nn �rg-Emaj�e lapsed. Kumbki �ige seos annab 1 punkti, vale seos 0 punkti. Kokku on v�imalik saada 2 punkti. 3. Leia tekstist kaks Tartu vana nime. Tartu kaks vana nime on Tarbatu ja Taarapadu. Kumbki �ige nimi annab 1 punkti, vigane v�i vale vastus 0 punkti. Kokku on v�imalik saada 2 punkti. 4. Tartu vanust v�ib m��ratleda mitut moodi. Kirjuta tabelisse kolm erinevat...

Eesti keel → Eesti keel
30 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun