Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Kuidas jagu saada oma ärevusest (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas lased ärevusel endast võimu võtta ?
  • Miks ta peab..... ?
  • Milline seos on minu tugeva soovi ja tungiva nõude vahel seda pälvida ?
  • Mida see irratsionaalne usk mulle annab, kui ma sellest kinni hoian ?
  • Mis tulemuseni see viib ?
  • Mis juhtub siis, kui ma jään selle usu juurde ning keeldun loobumast ?
  • Miks ma tingimata pean selle eksami ära tegema ?
  • Kui ma läbi kukun milleni see mind siis viib ?
  • Kuhu selle usu säilitamine mind viib ?
  • Kus on tõendid, mis minu irratsionaalset usku kinnitavad ?
 
Säutsu twitteris

Albert Ellis

Kuidas saada jagu oma ärevusest


Varrak 2000 lk271
Ärevus:
  • Hoiatab meid ohtude eest
  • Aitab meil ellu jääda
  • Aitab end mugavalt tunda ja oma liiki säilitada
  • Annab meile teada halbadest tingimustest, mida tuleks muuta
  • On oma põhiolemuselt ebamugavate tunnete ja tegutsemisviiside võrgustik, mis annab sulle teada, et midagi võib juhtuda ja sul tuleks midagi nende vastu ette võtta.
  • On ülemäärane, liialdatud muretsemine.
  • On tunne, mis annab sulle teada ebakindlusest, kahtlustest ja otsustusvõimetusest.

Terve ärevus
Ebaterve ärevus
  • Hoolikus, ettevaatlikus, valvsus
  • Mõjub meile laastavalt
  • Aitab ellu jääda ja viib enamasti tegevuse paranemiseni
  • Ei lase rõõmu tunda oma igapäevategevuses ning suhtlemises
  • Sunnib sind oma tundeid ohjeldama ja aitab ohtlikes või keerulistes olukordades hästi hakkama saada
  • Enesekontrolli kaotades tuled seetõttu riskantsetes ning probleemsetes olukordades halvasti toime
  • Tähendab valvsust ja ärksust, mis hoiatab sind võimaliku ohu eest
  • Võtab paanika , terrori, õuduse, foobiate, hirmuvärinate, šoki, kangestumise ja igat sorti kehaliste ja psühhosomaatiliste hädade kuju, mis samuti ohust märku annavad, kuid ei aita ohuga toime tulla.
  • Toetub alati realistlikule ja mõistuspärasele hirmule
  • Moondab meie silmis ohtlikuks tegelikult täiesti ohutud sündmused

  • Vähendab su tegevuse tulemuslikkust, raiskab su energiat ja surub all su loovuse.

  • Hakkab meid hävitama ning põhihuvidele vastu töötama

Äge paanika on üks ärevuse vorme, kuid ta on meile ohtlik ja kahjulik ning teeb meile rohkem halba kui head.


Levinumad ärevuse sümptomid
Seedetraktiga seotud sümptomid
Nahareaktsioonid
Südame ja vererõhuga seotud reaktsioonid
  • Isutus
  • Iiveldus
  • Ebamugavustunne või valu kõhus
  • Oksendamine
  • Higistamine
  • Sügelus
  • Kuumad ja külmad hood
  • Näo punetus
  • Kiirenenud pulss
  • Südamepekslemine
  • Nõrkus või minestamine
  • Kõrgenenud vererõhk
  • Madaldunud vererõhk
Hingamisega ja rindkerega seotud sümptomid
Lihassümptomid
  • Värisemine ja tremorid
  • Silmalaugude tukslemine
  • Nihelemine
  • Ehmatusreaktsioon
  • Tammumine
  • Jalgade võbisemine
  • Jalgade võbisemine
  • Jäikus
  • Unetus

Kuidas lased ärevusel endast võimu võtta?


  • Lased peab-vormis nõudlikel väidetel enda üle võimust võtta
  • Usud , et pead jõudma väljapaistvate saavutusteni (ainult võitma)
  • Nõuad endalt, et pead alati saama kõike, mida tahad , et sind peavad alati ümbritsema turvalised tingimused, te sul ei tohi kunagi midagi ebaõnnestuda.

    • Kui sa ärritad tigedaid inimesi siis on väga tõenäoline, et nad sind kahjustavad.
    • Kui tahad vältida halbu tagajärgi siis tuleb sul omal käitumist muuta.
    • Ebaterved ja ebarealistlikud hirmud viivad sageli äärmusliku ärevuseni, ehki ohtu tegelikult ei ole või on väga väike.
    • Irratsionaalseid hirme on paljudel ja nad lasevad neil hirmudel enda üle valitseda ning elavad seetõttu armetut elu.

Kuidas teha vahet ebatervel ja tervel ärevusel ja ratsionaalsel ning irratsionaalsel hirmul
  • Kõrvuta hirme tegelikkusega ja kasuta tõenäosus seadust
  • Ebarealistlikud hirmud on liialdatud ja ülemäärase üldistuse vili
  • Ära vaata maailma must-valgena, vaata ka halle toone
  • Ebarealistlik ärevus on suuresti ebaõige ja liialdava mõtlemise vili

Sa võidad ärevuse kui võtad omaks tõe:
  • Sind ei aja ärevusse mitte asjaolud või inimesed vaid sina ise asjatute ebarealistlike ootustega.
  • Õnneks on suurem osa sinu tõsistest, ebatervetest ärevusseisunditest sinu enda looming kuid õnn on see, et sinu võimuses on ka ärevusest lahti saada või vähendada seda. Kuna sinu kalduvus ärevuseks või muretsemiseks on sulle sündides kaasa antud ning sul pole mõttekas püüda ärevusest lahti saada, sest see seaks ohtu sinu ellujäämise. Elus võib tulla palju raskusi ette ja need võivad saada kergesti takistuseks sinu tahtmistele ning naudingutele, mis nõuab sinult pidevat ettevaatlikkust, seetõttu vajad sa ärevust kui kaitseviisi.
  • Sind kallutavad terve ärevusepoole.
  • Sinu bioloogiline, pärilik soodumus olla ettevaatlik ja valvas
  • Mitmesugused tegurid sinu elukeskkonnast, mis võivad nurja ajada sinu soovide täitumise ja sind seepärast muretsema panna.

  • Inimolendina oled sa sündides kaasa saanud ka tahte ja valikuvabaduse. Sul on võimalik valida, millist teed mööda sa lähed. Kui tahad saada võimalikult palju seda, mida oled soovinud, ning võimalikult vähe seda , mida soovid vältida, tuleb sul nuputada, milline tee viib õige eesmärgini, ja avastada mis on sellel teel õige või siis vale. Rada valides pole sa tavaliselt päris kindel, milline neis on parim, ning sa võid kergesti vääratada, sest kõike pole kunagi võimalik ette näha. Inimesena oles sa pidevalt kahevahel. Sa ei tea kunagi täpselt, mis on õige ja mis vale, mis hea ja mis halb- isegi siis mitte, kui sa seda arvad teadvat. Õiget teed leides, pead sa katsetama ja riskeerima. Isegi siis kui sa tead mida tahad ning mida ei taha, ei saa sa valikus täiesti kindel olla, et see õige on, ka pole sul kasutada mingeid ainuõigeid reegleid. Selline ebakindlus
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Kuidas jagu saada oma ärevusest #1 Kuidas jagu saada oma ärevusest #2 Kuidas jagu saada oma ärevusest #3 Kuidas jagu saada oma ärevusest #4 Kuidas jagu saada oma ärevusest #5 Kuidas jagu saada oma ärevusest #6 Kuidas jagu saada oma ärevusest #7 Kuidas jagu saada oma ärevusest #8 Kuidas jagu saada oma ärevusest #9 Kuidas jagu saada oma ärevusest #10 Kuidas jagu saada oma ärevusest #11 Kuidas jagu saada oma ärevusest #12
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-05-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 35 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor mairear Õppematerjali autor

Lisainfo

Eneseabiks

Märksõnad

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

106
pdf
PSÜHHOLOOGIA ALUSED
50
doc
Psühholoogia eksami materjal
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
45
docx
Kliiniline psühholoogia konspekt
107
docx
Õigusdeaduskonna sissejuhatus psühholoogiasse
178
docx
ISIKSUSEPSÜHHOLOOGIA
44
docx
Psühholoogia kordamisküsimused eksamiks
132
doc
DEPRESSIOON





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun