Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"juhtimisstiilist" - 35 õppematerjali

thumbnail
32
doc

Eksami kordamisküsimused ja vastused

) Käskimine Delegeerimine (tooge ära!) (meie eesmärgiks on võit) Orienteeritus ülesandele 5.6 Mis on Blake-Mouton maatriks? Blake-Mouton'i maatriks on 5 peamisest juhtimisstiilist koosnev maatriks. Teljed näitavad suhetele ja tegevusele orienteerituse tähtsust. (1,9) CCM (9,9) TeamM (5,5) MotR (1,1) IM (9,1) TaskM 5.7 Mille poolest erinevad Hersey-Blanchard ja Blake-Mouton maatriksid? VASTUS!!! Blake-Moutoni maatriksil on 5 juhtimisstiili Hersey-Blanchardil 4. Blake-Moutoni maatriks näitab juhtimisstiili juhi enda hinnangute järgi, Blanchardi maatriks aga vastavalt tegelikule...

Juhtimine
1041 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Mõisted

Edukate liidrite isiksuseomadused Eneseusaldus ­ loob tööle pühendumise õhkkonna Isiksuse terviklikkus ja ausus ­aitab tekitada usaldust Sisemine suund Karismaatilisus (enesekindlus, domineerimine, rollide valdamine, mulje kujundamine, isiklik veetlus ja külgetõmme) 32.Käitumisteooriad Käitumisteooria püüab välja tuua liidrile sobiva käitumismalli. Motiveerimise edukus sõltub juhtimisstiilist . Liidri käitumise viis alluva suhtes eesmärgiga saavutada püstitatud eesmärke nim ka juhtimisstiiliks. Siit tulevad juhtimisstiilid ehk ka käitumisstiilid : autokraatlik, demokraatlik, meurokraatlik, liberaalne, passiivne, bürokraatlik. 33.Situatsioonilised teooriad Situatiivsete teooriate tähtsaim järeldus on, et ei ole õige rääkida headest v halbadest juhtidest. Juht, kes saavutas edu ühes situatsioonis, võib olla ja võib ka mitte olla edukas teises situatsioonis...

Juhtimise alused
516 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ettevõttete ja asutuste edukas juhtimine ja selle mõjurid

lahendusvõimaluste uurimine (teooriad, võimalikud valikud); 5. alternatiivide hindamine; 6. valik (otsus). Protsessi ei tohi lugeda lõppenuks enne, kui tagasiside kaudu on selgunud, kuidas valik õnnestus. Otsuse tegijate seisukohalt võib eristada: * individuaalne otsus ­ otsustaja on üks isik; kollektiivne otsus ­ otsustaja on isikute grupp. Kas organisatsioonis kasutatakse rohkem individuaalset või kollektiivset otsustamist, see sõltub eeskätt juhtimisstiilist . Otsustamisel tuleb meeles pidada, et: iga otsus on kompromiss positiivsete ja negatiivsete valikute vahel; iga otsus kutsub esile teatud madalamete otsuste tegemise vajaduse (ahela). Organisatsiooni siseses otsustamisahelas on oluline, mis tasandil otsus tehakse. Eristatakse tsentraliseeritud (otsuseid teeb tippjuht) ja detsentraliseeritud (otsustamine on delegeeritud madalamatele juhtimistasanditele) otsustamist. Edu tagav otsus peaks vastama järgmistele nõuetele:...

Majandus
250 allalaadimist
thumbnail
108
doc

Organisatsioon ja juhtimine

Osategevused ja toimingud vastavad küsimusele "mida teha?", toimimisviisid ja -võtted aga küsimusele "kuidas teha?". Juhi hoiakud, tema poolt rõhutatud osategevused ja toimingud, nende sooritamisel eelistatavad menetlused, viisid ning võtted moodustavad juhi juhtimisstiili. Mõne mõjuka juhi poolt pikema aja jooksul viljelduna ning teiste juhtide poolt ulatuslikult järgituna võib juhtimisstiilist kujuneda organisatsioonis juhtimiskultuur. Juhtimistasandid: Tegevuse ulatuse järgi jaguneb juhtimine (põhjustab organisatsiooni hargnemist laiuti, horisontaalselt): erialajuhtimine - tööjaotuse tagajärjel tekivad kitsamad tegevusvaldkonnad (raamatupidamine, tootmine jt); üldjuhtimine - eesmärkide saavutamiseks erialavaldkondade üheks tervikuks kokkusulatatu (minister, juhatuse esimees, direktor)....

Majandus
279 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Sekretäri ja juhi koostöö

Paari moodustav grupp fanatseerib mingi paari, näiteks lemmiku või liidri abil mingi idee, mis päästab ja lahendab kõik. Tõenäoliselt lemmiku rollis võidakse näha ka juhiabi. Tõenäoliselt võib suhtearengu grupis jagada tinglikult mitmesse ossa: sõltuvuseetapp, vastuoludeetapp, kohanemisetapp, koostööetapp. Sellest, millise etapis hetkel töökollektiiv on, sõltub juhist ja tema juhtimisstiilist . Ühes arengufaasis viibimine võib kesta kaua. Vastuolude faasis, kui juht surub konfliktid autoritaalselt maha, võib kollektiiv naasta varasemasse arengufaasi. Sõltuvuses etapp toimub eesmärkide mõtestamine, miks ma siin olen. Oluline on oma koht leida teiste seas. Tähtis on leida roll mis tagab mõnusa olemise kollektiivis. Kerkib probleem, kas min respekteeritakse või ignoreeritakse. Otsitakse heakskiitu ja püütakse saavutada austust teiste poolt. Mõtted...

Sekretäritöö
271 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Juhtimise kordamisküsimused 2010

Tihti juhtimisalase ebakompetentsuse või ebakindluse tulemus. See tagab madalaima töötajate tööga rahulolu taseme. 8. Mis on eestvedamisprotsess ja millest see koosneb? Esmalt üritatakse võimalikult palju inimesi tegevusse kaasa haarata, seejärel selgitatakse välja, mis täpselt eesmärk on, lõpetuseks võetakse vastu selged otsused. Blake-Mouton'i maatriks on 5 peamisest juhtimisstiilist koosnev maatriks. Teljed näitavad suhetele ja tegevusele orienteerituse tähtsust. KORDAMISKÜSIMUSED 9 8. mai 2010. a. 10:50 1. Millised on organisatsioonikultuuri avaldumise vormid? Too näiteid Organisatsiooni kultuur on peamised tõekspidamised, mis on organisatsioonil kujunenud suhetes väliskeskkonnaga ning sisemises koostegevuses ning sellest tulenevalt peetakse neid antud organisatsioonis õigeks ja õpetatakse uutele liikmetele kui sobivaid tunnetuse-,...

Juhtimine
319 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Juhtimissituatsioonianalüüs

Kindlasti tuleb üle vaadata ametikohtade ülesanded ning müügiplaanid. Igale kolmele ametikohale tuleks kehtestada eri müügiplaanid teenuste ja toodete osas. Innustada võib töötajaid ka hoopis tagasiside ja abiga tööoskuste arendamisel ning aeg- ajalt ka kollektiivse rahalise või mitterahalise preemiaga. Kokkuvõtvalt: Ann peaks tunnistama meeskonnas, et on teinud vigu. Loobuma esmalt käskivast juhtimisstiilist . Annil tuleb valida töötajakeskne juhtimisstiil, kuna see võimaldab pöörata tähelepanu töötaja arengule, heaolule ja luua positiivseid suhteid töötajatega. Samuti tuleb tal valida pragmaatiline eestvedamine, kus töötajat koheldakse/väärtustatakse vastavalt töötaja panusele ja oskusele. Sekkub töösse kui töö ei kulge plaanipäraselt või kui töötajad teevad vigu (kaardistab ja parandab vigu)....

Inimeste juhtimine...
206 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Tervisepsühholoogia konspekt

oktoober Tervisepsühholoogia kujunemislugu Mis on tervis? Tervis vs haigus. Disease ­ tuntud ja objektiivselt määratletud patoloogiline protsess. Ilness ­ olukord, kus objektiivselt määratav patoloogia puudub ja/või mehhanismid pole veel täpselt teada ja/või vastavad uurimismeetodid puuduvad tehnoloogiliste võimaluste või teadmiste piiratuse tõttu. Vaimne ­ füüsiline ­ sotsiaalne TERVIS. Tervis on kõrgeim hüve. Valitudo bonum optimum Olemas on sotsiaalne ja personaalne tervise väärtus. On ka ajastukeskne. Erineval ajal erinev sotsiaalne väärtus. On ka kultuuriti erinev, kultuurikeskne. Tervise tähendus võib erineda ka sotsiaalsete klasside lõikes. Tervis kui täielik füüsilise, vaimse ja sotsiaalse heaolu seisund ja mitte pelgalt haiguse või puude puudumine (see,et ma pole haige, ei tähenda, et ma ei ole terve). (WHO, 1946) Tervis kui teatud tase, m...

Psüholoogia
454 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Liidriks sündinud

Kuid paljudest erinevatest uuringutest saab välja tuua kõige sagedamini esinevad omadused. Nendeks on intelligentsus, mille all mõeldakse üldist arukust ja taibukust ning suur energiapotentsiaal. 2.2 Käitumisteooriad See teooria püüab välja tuua liidrile sobiva käitumismalli. Motiveerimise edukus oleneb juhtimisstiilist . 2.2.1 Rensis Likert Eksisteerib kaks samaaegselt ühe isiku puhul välistatud juhi tüüpi. Juht ei saa samaaegselt olla mõlemat tüüpi, ta võib olla vaheldumisi kas üks või teine tüüp 5 · TÖÖTAJAKESKNE JUHT ­ pöörab tähelepanu töötajate arengule ja rahulolule, peamine eesmärk on arendada kollektiivi, aidata töötajatel iseseisvalt otsustada...

Analüüsimeetodid...
73 allalaadimist
thumbnail
43
docx

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

Juhtimine on organisatsiooni töö planeerimise, organiseerimise, juhendamise, motiveerimise ja kontrollimise protsess, mis peab tagama püstitatud eesmärkide saavutamise Juhtimisstiil ­juhi hoiakud, tema poolt rõhutatud osategevused ja toimingud, nende sooritamisel eelistatavad menetlused, viisid ja võtted Juhtimiskultuur ­võib kujuneda mõjuka juhi poolt pikemat aega viljeldud ja teiste juhtide poolt ulatuslikult järgitud juhtimisstiilist Juhi ülesanded: 1) tööde planeerimine ja jaotamine, töö efektiivsuse tõstmise kavade väljatöötamine 2) alluvate allüksuste jooksva töö täitmise kontrollimine ja hindamine 3) kontaktide pidamine, info vahetamine 4) tööde organiseerimine, alluvate tegevuse kooskõlastamine, nõupidamiste läbiviimine 5) arvestus või selle kontrollimine, vajalike materjalide, toorme ja info tellimine 6) otsuste tegemine...

Juhtimise alused
211 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Nimetu

Interneti väljavõttest leidsin infot juhtimisstiili ja käitumise teooriate kohta. Väljavõte on järgmine: ,,Juhtimisstiili ja käitumise teooriad hakkasid levima 1950ndail aastail kritiseerides isiksuseomaduste ja oskuste teooriad selle poolest, et need ei aita siiski piisavalt hästi eristada edukaid juhte ebaedukatest. Neis teooriates väideti, et eestvedamine ei olene niivõrd liidrist kuivõrd juhtimisstiilist . Juhtimisstiil on juhi (liidri) situatsioonist tulenev käitumisviis kaastöötajate suhtes. Varasematest käitumisteooriatest on tuntuimad Ohio ja Michigani uurimused (1950-ndatel), mille edasiarendus ja kokkuvõte on Blake-Mouton'i juhtimisvõrgustik (1980-ndate algus). Viimasega püütakse öelda, et olenevalt olukorrast tuleb juhil keskenduda inimestele või toodangule, faktoreid (inimesele ja toodangule orienteeritus) ei ole otstarbekas teineteisest eraldada....

105 allalaadimist
thumbnail
51
odt

Infoteaduse lõpueksami küsimused ja vastused

1 BAKALAUREUSE EKSAM SISSEJUHATUS INFOTEADUSTESSE...................................................................................3 1.Raamatukogu tüpiseerimisvõimalusi, eri tüüpi raamatukogudele omased tunnusjooned ja tegevusvaldkonnad..................................................................................................................3 2.Raamatukogude tegevuse õiguslik ruum, raamatukogude tegevust reglementeerivad seadusandlikud aktid Eestis.....................................................................................................5 3.Infoteaduse määrang ja peamised uurimisvaldkonnad.........................................................7 4.Infoteaduse kujunemist mõjutanud tegurid, uurijad ja sündmused...

Infoteadus
253 allalaadimist
thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

õa. SISUKORD Jrk. nr. Nimetus Lk. nr. Sissejuhatus 6 1. Juhtimine ja juht 7 1.1 Juhtimine ja juht: üldmõisted ja funktsioonid 7 1.1.1 Juhtimise (mänedzmendi) üldmõisted 7 1.1.2 Juhtimise koht ja roll 8 1.1.3 Põhilised juhtimisfunktsioonid...

Juhtimine
299 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Meeskonnatöö referaat

Meeskonna struktuur kujuneb tegevuste käigus. Liikmed võtavad omaks rollid ja nendele vastavad tegevused ning käitumise, mis vastab teiste meeskonna liikmete ootustele. Kui seda ei toimu, on meeskonna struktuuri kujunemine raskendatud (Kink 2006). 1. 2 Meeskonna juhtimine Meeskonnatöö tulemuslikkus sõltub väga paljuski selle juhist ja juhtimisstiilist . Meeskonna juht peab olema hea ajaplaneerija, et meeskond ei muutuks heaks seltskonnaks, motiveeriva õhkkonna ja kontrollisüsteemi looja, peab valdama demokraatlikku juhtimisstiili, oskama valida häid meeskonnaliikmeid, kasvatama vastutustundlikkust ning püstitama häid eesmärke (Telvik, Rõbtsenkoi 2009). Vesso ja Saue oma juhtimist abistavas raamatus ,,Õnnelik meeskond" (2008) leiavad, et juht peab olema oma meeskonnale eelkõige treener. Sarnaselt treenerile, kelle...

Organisatsiooniline käitumine
123 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Juhtimise aluste konspekt

LOENG 1. SISSEJUHATUS: Homo oeceonomicus ­ inimene tegutseb ALATI maj otstarbekuse kaalutlustest lähtudes. Ratsionaalsus ­ kindel tulemus minimaalsete vahenditega. Maksimaalne tulemus antud vahenditega. Organisatsioon ­ ühise EESMÄRGIGA inimrühm. Tööjaotus, töö inimestega ja ülesandega. ORGANISATSIOONI JUHTIMISE MUDEL: keskkonnast tulenevad sisendid on: inim-, finantsressursid, füüsilised vahendid ja info. Planeerimine ja otsustamine -> organiseerimine -> eestvedamine -> kontrollimine. Organisatsiooni kavandamise top down mudel, bottom up mudel, kliendid,teenindajad, juhid, tippjuhid mudel. Bottom up: specific business -> industry -> sector -> local economy -> global economy. Juhtimine on ressurside planeerimine, organiseerimine ja kontrollimine saavutamaks organisatsiooni eesmärke. Organisatsiooni ja tema tasakaalu säilitamine. Vastuolude tuvastamine, loomine ja ületamine, tegevuse ja käitumise sihipä...

Juhtimine
23 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Juhtimine vastused

Käitumuslik teooria püüab välja tuua mingit konkreetset liidrile sobivat käitumismalli. Juhtimise ja eestvedamise stiil on juhi (liidri) situatsioonist tulenev käitumisviis kaastöötajate suhtes. Juhtimisstiili all mõistetakse juhi tegutsemislaadi juhi rolli täitmisel ja püstitatud eesmärkide realiseerimisel, mis hõlmab juhi käitumisviisi kaastöötajate suhtes. Motiveerimise edukus oleneb juhtimisstiilist , mis on õiguste ja vastutuse jaotamine ülema ja alluva vahel. Eestvedamine ei olene niivõrd liidrist kuivõrd juhtimisstiilist. Juhtimise ja eestvedamise stiil on juhi (liidri) situatsioonist tulenev käitumisviis kaastöötajate suhtes. Blake-Mouton'i juhtimisvõrgustik: Olenevalt olukorrast tuleb keskenduda inimestele või olukorrale, faktoreid ei ole otstarbekas teineteisest eraldada. 9 Klubiline Meeskonna...

Juhtimine
197 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Asjaajamise korraldamine

Minimaalne arv selliseid skeeme on kolm - saabunud, väljasaadetavatele ja sisedokumentidele. Dokumendiringluse skeemid peaksid olema lisatud asutuse asjaajamiskorrale. Tüüpskeeme ei ole võimalik kehtestada, dokumentide liikumise kord igas asutuses on individuaalne, sõltudes asutuse suurusest, struktuurist, dokumendihulgast ja olulisel määral ka tippjuhi juhtimisstiilist . 5.2. Saabunud dokumentide läbivaatamine ja lahendamisele suunamine Võimalik on valida kolme variandi vahel: tippjuht vaatab isiklikult läbi kogu saabuva posti; tippjuht ei vaata üldse saabunud posti läbi, seda teevad asetäitjad või suunatakse post otse struktuuriüksustesse; saabunud posti läbivaatamine on jaotatud juhtkonna vahel vastavalt tööjaotusele ning teatud küsimustes saabunud dokumendid suunatakse otse struktuuriüksustesse....

Asjaajamine
120 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Juhtimise aluste konspekt

LOENG 1. SISSEJUHATUS: Homo oeceonomicus ­ inimene tegutseb ALATI maj otstarbekuse kaalutlustest lähtudes. Ratsionaalsus ­ kindel tulemus minimaalsete vahenditega. Maksimaalne tulemus antud vahenditega. Organisatsioon ­ ühise EESMÄRGIGA inimrühm. Tööjaotus, töö inimestega ja ülesandega. ORGANISATSIOONI JUHTIMISE MUDEL: keskkonnast tulenevad sisendid on: inim-, finantsressursid, füüsilised vahendid ja info. Planeerimine ja otsustamine -> organiseerimine -> eestvedamine -> kontrollimine. Organisatsiooni kavandamise top down mudel, bottom up mudel, kliendid,teenindajad, juhid, tippjuhid mudel. Bottom up: specific business -> industry -> sector -> local economy -> global economy. Juhtimine on ressurside planeerimine, organiseerimine ja kontrollimine saavutamaks organisatsiooni eesmärke. Organisatsiooni ja tema tasakaalu säilitamine. Vastuolude tuvastamine, loomine ja ületamine, tegevuse ja käitumise sihipä...

Juhtimine
37 allalaadimist
thumbnail
8
doc

ASJAAJAMISE KORRALDAMINE – KORDAMISKÜSIMUSED 2013

Kasutatakse harva. 7. Kirjeldage väljuvate dokumentide ringlust (tegevused nende õiges järjekorras). Dokumendiringluse skeemid peaksid olema lisatud asutuse asjaajamiskorrale. Tüüpskeeme ei ole võimalik kehtestada, dokumentide liikumise kord igas asutuses on individuaalne, sõltudes asutuse suurusest, struktuurist, dokumendihulgast ja olulisel määral ka tippjuhi juhtimisstiilist . 1) Koostaja koostab ja vormistab ametikirja nõuetekohase kavandi 2) Koostaja viseerib (kooskõlastab) ametikirja kavandi ja esitab seejärel arvamuse saamiseks asjaomastele spetsialistidele (vahetule ülemusele, teistele spetsialistidele, juristile jne), kui asjaajamiskorras on nii ette nähtud. 3) Juht allkirjastab paberkandjal kirja kahes eksemplaris (originaal + ärakiri). Kui alatise säilitustähtajaga ametikiri allkirjastatakse digitaalselt, siis...

Ühiskond
31 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eestvedamise teooriad ja tehnikad

Viimaste aastakümnete jooksul on antud omadustele lisatud veel loovus, koostöö, sotsiaalne erksus, empaatia, emotsionaalne intelligentsus jt. 2. Juhtimisstiili ja käitumise teooriad Juhtimisstiili ja käitumise teooriad levisid 1950-ndate aastate keskpaiku ning nende kohaselt oleneb eestvedamine mitte liidrist vaid juhtimisstiilist . Juhtimisstiili all mõistetakse juhi 1 Juhtimise alused (5-6. loeng) Liina Puusepp käitumisstiili püstitatud eesmärkide realiseerimisel. Levinumate juhtimisstiilidena nimetab...

Juhtimine
34 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun