Kuues sõrm Autor: Helga Nõu Peategelased: Karina, Pärt ja Marius See raamat räägib sellest, kuidas üks 16-aastane tüdruk, Karina, sõidab Tartusse operatsioonile, kus ta on doonoriks oma vennale, Anarile. Anaril avastati aasta tagasi raske haigus ning vajab nüüd uut neeru. Kõige paremini sobis selleks doonoriks tema, Karina. Olles Tartu bussis, mõtleb ta terve tee, et kuidas ta lasi oma vanematel end ära rääkida ning doonoriks olemiseks kirjaliku nõusoleku andis. Karina loodab jubedalt, et enne haiglasse jõudmist võiks juhtuda mingi ime et ta ei peaks operatsioonile minema, sest ta kardab. Temaga samas bussis sõidab Tartusse ka Pärt. Pärt istub Karina taga ning tõmbab ninaga õhku, et tunda Karina lõhna. Tartu juba paistab, kuid midagi pole veel juhtunud. Buss jõuab bussijaama, inimesed hakkavad maha liikuma, Karina jääb meelega kõige viimaseks. Kuid bussipealt maha minnes ta komistab ja kukkub asfaltile
Pärt oli kindel, et tema õde käib ühes tütarlastekoolis ja seisis tihti oodates Kerlit selle kooli ees, aga alati saadeti Pärdile politsei, kuna teiste laste vanemad kartsid oma laste pärast. Pärdil oli halb maine, teiste inimeste silmis oli ta kurjategija. Karina oli noor tüdruk, kelle arvates vanemad temast ei hoolinud, nad hoolisid ainult tema väiksemast vennast Anarist. Anar oli raskelt haige, tal puudus siseorgan ja kuna sama veregrupiga inimest mujalt ei leitud, pidi Karina oma siseorgani talle loovutama Et Karina nõusse jääks ja oma allkirja annaks, osteti tema lemmik kooki ja toodi lapsepõlve pildi välja, kus igal pildil istus Karina oma vanemate süles. Tegelikult elas Karina enamus oma lapsepõlve aastatest tädi juures, kuna emal oli alati kiire. Igatahes jäi Karina nõusse, andis oma allkirja ja esimest korda elus tekkis tal tunne, et temast hoolitakse. Karina seisis bussipeatuses, keegi ei tulnud teda isegi saatma. Ta ootas, et juhtuks ime
Abiks lasteaiaõpetajale lindude tundmaõppimisel
Saateks 1. Mis on must kasvatus? 2 . Miks on kasvatus oluline? 3. Mis on kasvatuse mehhanism? 4. Missugused on kasvatuse eesmärgid? 5. Kas jutt indigolastest on bluff? 6. Miks on eneseteadvuseni nii pikk arengutee? 7. Kas laps on täiskasvanule võrdne partner? 8. Kas laps peab sõna kuulama? 9. Miks on harjumused vajalikud? 10. Mis vägi on memme musil? 11. Mis värvi on armastus ? 12. Milles on kiituse imeline jõud? 13. Kas last tohib karistada? 14. Miks tuleb last vabadusele juhtida? 15. Mis on kõlbeline enesetunnetus? 16. Miks on vaja leida kesktee? 17. Miks Peeter Põllu kasvatusõpetus ei vanane? Lõpetuseks Viiteallikad
1.Siuru tegevus ja looming. 2.Eesti luule põhisuundumusi ja autoreid 1917 - 28.3.Henrik Visnapuu luule. 4.Marie Underi luule. 5.Eesti proosa põhisuundumusi ja autoreid 1917 - 28.6.A. H. Tammsaare proosa- ja draamalooming. 7.Romaanisari „Tõde ja õigus” kui eesti proosaklassika keskpunkt. 8.Toomas Nipernaadi kui eesti proosaklassika tuntuim peategelane.9.August Gailiti proosa. 10.Eesti proosa põhisuundumusi ja autoreid 1929 - 44.11.Romantilise ja realistliku proosa põimumisi 1917 - 44 (August Mälk jt).12.Psühholoogiline ja naturalistlik proosa 1917 - 44 (Peet Vallak jt). 13.Eesti näitekirjandus 1917 - 44 (Hugo Raudsepp jt). 14.Eesti luule põhisuundumusi ja autoreid 1929 - 44. 15.Juhan Sütiste luule. 16.Arbujate tegevus ja looming. 17.Heiti Talviku luule. 18.Betti Alveri luule. 19.Uku Masingu looming. 20.Bernard Kangro tegevus ja looming.21.Eesti pagulasluule põhisuundumusi ja autoreid. 22.Kalju Lepiku luule.23.Ilmar Laabani luule ja häälutused.24.Eesti pagulasproosa põhisuundumusi ja autoreid. 25.Karl Ristikivi looming.26.Romaan „Hingede öö” kui pöördepunkt sõjajärgses eesti proosas. 27.Ilmar Talve ja Valev Uibopuu looming.28.Stalinistlik kirjandus Eestis: valitsev esteetika, kesksed teemad ja autorid. 29.Stalinistlik kirjandus ja sellest lahtiütlemine: Juhan Smuuli ja Debora Vaarandi looming.
Lõik tekstist: 1.Maailm vanimast eeposest. Gilgameš - kangelane oli Sumeri Uruki linna valitseja 3. aastatuhandel eKr. Koos oma parima sõbra, metsinimese Enkiduga elas Gilgameš läbi rea seiklusi. Koos võitsid nad koletise Humbaba ja pärast seda, kui Gilgameš oli tagasi lükanud jumalanna Ištari abieluettepaneku, tapsid taevase sõnni. Kui Endiku suri, asus Gilgameš otsima igavest elu. Jõudnud turvaliselt üle Surmavete, kohtas ta surematut meest Utnapištimit , kes jutustas Gilgamešile, kuidas tema ja ta perekond elasid üle suure veeuputuse. Utnapištim ütles, et igavese nooruse taim kasvab merepõhjas. Gilgameš leidis selle, kuid kui ta end ühel põllul pesi, sõi madu tema väärtusliku taime ära ning ta pidi tühjade kätega Urukisse tagasi minema. Gilgameši arvastuseotsing oli olnud asjata.Gilgameš otsib elu mõtet. Teda piinab küsimus, mis jääb inimesest järele pärast tema surma. Pöördub tagasi teadmisega, et temagi on surelik. 2.Homerosele omistatud eeposi, probleeme autoriga. Iliase tegevus toimub Trooja piiramise 10ndal aastal ja kestab 49 päeva. eepose sisuks on 1 kindel episood. Eeldatakse, et kuulaja on muistendiga juba tuttav. Ilias koosneb 15700 värsist ja on jagatud 24 lauluks (vastavalt kreeks tähestikule). tegelasteks mitmed Kreeka heerosed ja jumalad, peategelaseks ahhaia kangelane Achilleus. ......
Aktiivõppe meetodid.
Materjalis on kasutatud eesti keele käsiraamatut.
Bakalaureusetöö "Heiki Vilep ja uusim lastekirjandus" üleslaadimiseks on autori Eike Metspalu isiklik nõusolek
Kirjanduse valik Eksami materjal. 22 piletit. Väga põhjalik materjal!
See on loengute kaupa. Saab palju infot ja on suht huvitav ka. Räägib kogu Vana- egiptusest. Jumalad, valitsejad, püramiidid jne.
Enda kokku pandud põhjalik materjal 2009aasta suulise exami jaox.
Kasulikku ja huvitavat infot võid leida antud raamatus "Agressiivne laps" Rüdiger Penthin, 2003 SisukordSissejuhatus 7 MIS ON AGRESSIIVSUS? 10 Melanie juhtum 11 Ralfi juhtum 19 MIS KUTSUB ESILE AGRESSIIVSUST? 23 Instinktiteooria 23 Malliõppimise teooria 24 Hingeelu-teooria 24 Frustratsiooni-agressiooniteooria 25 Sotsioloogilised teooriad 25 Kaasmõjurid 26 SOTSIAALPSÜHHOLOOGILISED RISKITEGURID 28 Riskitegur: vanematepoolne vägivald 28 Riskitegur: emotsionaalse läheduse puudumine 31 Riskitegur: vanemate psüühilised probleemid, alkoholi ja uimastite kuritarvitamine 35 Riskitegur: töötus, vaesus, kehvad elamistingimused 37 Riskitegur: ebapiisav vanemlik järelevalve ja suunamine 39 Riskitegur: massimeedia mõju 42 MIDA TÄHENDAB TEGELIKULT KASVATUS? 46 Ühiselu põhireeglid 48ESIMENE ELUAASTA 52 Mida tunneb laps? 52 Suhted ja kasvatus esimesel eluaastal 54 TEINE JA KOLMAS ELUAASTA 59 Mida tunneb laps? 59 Suhtlemine ning kasvatus teisel ja kolmandal eluaastal 63 NELJAS KUNI KUUES ELUAASTA 73 Mida tunneb laps? 73 Suhtlemine ja kasvatus neljandast kuuenda eluaastani 75 ALGKOOLIAEG 89 Mida tunneb laps? 89 Suhtlemine ja kasvatus algkoolieas 90 KAITSETEGURID VÄLJASPOOL PEREKONDA 100
Eksami küsimused ja vastused 2014
e-raamat
Kirjanduse lõpueksami/koolieksami põhjalik konspekt teoste analüüsidega. Hõlmab kogu gümnaasiumi kirjanduse materjali.
Aitab õppimisel. Vaata sisukorda
Mahukas materjal türgi erinevate rahvaste kultuuri (eeskätt kirjanduse) kohta koos tähtsamate kultuuritegelastega.
II peatükk NÕUSTAMISE PROTSESS JA ÜLESEHITUS III peatükk PROBLEEMI MÄÄRATLEMISE ÜLESANDED IV peatükk PROBLEEMI LAHENDAMISE ÜLESANDED Vpeatükk PROBLEEMI LAHENDAMISE ÜLESANDED VI peatükk PROBLEEMI LAHENDAMISE ÜLESANDED VII peatükk PROBLEEMI KOKKUVÕTMISE JA NÕUSTAMISE LÕPETAMISEGA SEOTUD ÜLESANDED VIII peatükk NÕUSTAMISOSKUSTE ARENDAMINE
L. Kisseljova loetud vene kirjanduse autorid, nende teoste kirjeldused ja ajastute kirjeldused alates vene kirjanduse tekkimisest kuni Gogolini (1850ndate algus). Konspekt sisaldab põhjalikku kirjanduse ajalugu ning selliste autorite elulugusid-kirjeldusi, nagu Sumarokov, Fonvizin, Novikov, Radištšev, Karamzin, Žukovski, Gribojedov, Puškin, Lermontov ja Gogol.
Suhteliselt põhjalik materjal
Kirjanduse eksam - 28 piletit. Väga mahukas korralik kokkuvõtte gümnaasiumi kirjandusest. Kirjanikest, kirjanduse ajaloost.
Maailmakirjanduse põgus konspekt
Elamusliku toote arendamisel on oluline sihtgruppi tundma õppida. Teemapargi arendajatel puudub hetkel piisav arusaam lastega perede ootustest ja vajadustest, kuid see teadmine on teemapargi arendusprotsessi puhul oluline. Käesoleva töö eesmärk on selgitada elamusliku toote arendust lastega peredele ja teha ettepanekud sihtgrupipõhiseks tootearenduseks.
e-raamat