Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"bela" - 57 õppematerjali

bela

Kasutaja: bela

Faile: 0
thumbnail
2
rtf

Bela Bartok ja Hindemith

Béla Bartók (1881 Lõuna-Ungari ­ 1945 New York) Bartóki helikeel on orgaaniline sulam rahvamuusika lätetest ning modernistlikust kompositsioonitehnikast. Õppis Budapesti muusikaakadeemias 1899-1903. aastal klaverit ja kompositsiooni. Kujunemisajal tähtsamad eeskujud Brahms, Richard Strauss, Debussy. Kogu elu jooksul esines pianistina, oli klaveriprofessor. Suur huvi folkloori vastu, (talupoja-)rahvalaulude kogumisretked algul Ungaris, siis laiemalt Ida-Euroopas (Rumeenia, Bulgaaria) ning ka Türgis ja Alzeerias. Teda peetakse etnomusikoloogia ehk teadusliku rahvamuusika uurimise üheks rajajaks. Selles vallas tegi koostööd helilooja Zoltán Kodályga. 1940. aaastal emigreerus Bartók USAsse. Seal ei tundnud end hästi, kirjutas vähe (vrd nt Rahmaninoviga). Suri leukeemiasse. Viimase teose, Vioolakontserdi, lõpetas tema õpilane pärast Bartóki surma. Looming. Juba enne Stravinski "Kevadpühitsust" püüdis B.B. muusikas edasi anda ü...

Muusika → Muusika
14 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Arengusuundi Euroopa muusikaelus 20.sajandi esimesel poolel

Arengusuundi Euroopa muusikaelus 20.sajandi I poolel 20. sajandi I poole muusikasse jätsid Lääne-Euroopa (st Prantsusmaa ja Saksa-Austria) heliloojate kõrval märkimisväärse jälje ka mitmed Kesk-Euroopa heliloojad ­ rumeenlane George Enescu, poolakas Karol Szymanowski, tsehhid Leos Janacek ja Bohuslav Martinu ning ungarlased Zoltan Kodaly ja Bela Bartok. Janacek, Kodaly ja Bartok ühendasid rahvamuusika kunstmuusikaga, mis oli uus nähtus. Varemgi olid heliloojad loomingus kasutanud üksikuid rahvaviiside motiive, kui Janaceki muusika lähtus pea alati Tsehhi muusikalisest folkloorist. Temast nooremad Kodaly ja Bartok olid esimesed, kes pöördusid rahvamuusika poole juba muusikateaduslikel alustel ja süstemaatiliselt. Sel perioodil elavnes ka Inglismaa muusikaelu. Esimeseks selle perioodi heliloojaks said Edward

Muusika → Muusikaajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Šoštakovitš, Bartok, Prokofjev

Sergei Prokofjev (1891-1953) Prokofjev sai muusikalise hariduse Peterburi konservatooriumis. Juba tunnustatud pianisti, helilooja ja dirigendina emigreerus ta 1918. aastal USA-sse ja sealt edasi Prantsusmaale. 1936. aastal naasis ta Nõukogude Liitu, kust tal pärast 1938. aastat enam lahkuda ei lubatud. Saatuse iroonia tahtel suri ta Staliniga ühel päeval. LOOMING: Prokofjevi muusikas on järgitavad eri stiilide tunnused, ent nii vormikäsitluselt kui ka üldkarakterilt on teda peetud neoklassitsismi esindajaks. Tema varase perioodi loomingus on tabatavad ekspressionistlikud jooned, eriti grotesk, ja dissoneerivad harmooniad, mis sokeerisid vanameelset publikut. Hiline periood aga paistab silma meloodilisuse ja eepika poolest. Prokofjev on kirjutanud muusikat peaaegu kõigis zanrides. Avalikkuse tähelepanu äratas ta kõigepealt oma klaveriteostega. Teda on nimetatud Debussy kõrval teiseks suureks novaatoriks ...

Muusika → Muusikaajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Modernsed kompositsiooni tehnikad läbi Béla Bartoki rahvamuusika taotluste

Modernsed kompositsiooni tehnikad läbi Béla Bartoki rahvamuusika taotluste. Béla Bartók (25. märts 1881 Nagyszentmiklós ­ 26. september 1945 New York) oli ungari helilooja, pianist ja etnomusikoloog. Ta sündis Nagyszentmiklósis (tollal Austria-Ungari, nüüd Rumeenia). Pärast isa surma 1888. aastal kolis ta koos emaga Nagyszöllösisse ja seejärel Pozsonyisse.Algselt õpetas teda ema. Ta õppis alates 1899. aastast Budapesti muusiikaakadeemias klaverit ja kompositsiooni. Õpingute ajal kohtus Zoltán Kodályiga, kellega koos ta kogus rahvamuusikat. Bartókit mõjutas Richard Straussi muusika. Ta on kirjutanud ooperi "Hertsog Sinihabeme loss", kaks balletti, klaveri- ja viiulikontserte, koori- ja kammermuusikat. Kompositsioneerides hakkas Bartóki mõjutama Stravinski ja Schönbergi loomingud, mõned tema kõige keerulisemad muusikad kahe viiulil 1921-2. aasta Soaadid. Samal ajal oli ta omandanud rahvusvahelise lugupidamise: tema teosed olid avaldatud...

Muusika → Muusika
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Meie aja kangelane

tunneb, tal ei ole. ,,Mu auahnus on olude poolt allasurutud," ütleb ta. Iseennast kulutades mässib Petsorin end seetõttu võõrastesse asjadesse, sekkub võõrastesse saatustesse, tungib võõraste ellu ja rikub võõraste õnne. Petsorin ei suuda teha seda, mis süda nõuab, ja teeb seda, mis süda nõuab, ja teeb seda, mida hingepõhjas täiesti tarbetuks peab. Sellepärast on ta teod tühjad ja kirg kunstlik- see näitab sisemist külmust. Petsorini suhted Bela, salakaubavedajast tüdruku, vürstitar Mary ja Veeraga moodustavad romaani peatükkide süzeelise telje, ja just seal tõusevad esile tema iseloomu kõige pahelisemad jooned. Armastus ei ole tema südamele kutse, vaid aseaine, mis võimaldab tal rahuldada oma allasurutud auahnust ja võimuiha. Võimalus haiget teha rõõmustab teda rohkem kui võimalus rõõmu valmistada. Kuigi kõigis naiskarakterites on midagi ühist- valmisolek tuua ohvreid, mõtleda teistele, mitte enesele, armastada

Kirjandus → Kirjandus
308 allalaadimist
thumbnail
3
doc

"Meie aja kangelane"M. Lermotov - kokkuvõte

Kolmas peatükk- BELA(algus). See lugu ja ka tema järg on kirjapandud Maksim Maksimôtsi lugude põhjal. Raamatu autor sõidab mööda Kaukaasiat ja kohtab meest nimega Maksim Maksimôts, kes talle need lood jutustabki, nende reisi ajal. Petsorin sattus N-kindlusesse, seal teenis ka Maksim Maksimôts. Ta sõbruneb Maksim Makimôtsiga. Nad satuvad ükskord mingisugusele kohalikule kogunemisele. Mingi aadli juurde. Sellel oli viieteist aastane poeg ja tütar, kelle nimi oli Bela. Samal peol viibis ka mees nimega Kazbits. Nii Petsorinile kui ka Kazbitsile hakkas meeldima Bela. Kazbitsil oli stepi kõige kiirem ratsu. Perepoeg tahtis seda endale. Nii tegi ta Petsoriniga kaupa. Tema röövis oma õe ja andis Petsorinile, kes vastutasuks muretses talle selle hobuse. Nii toimuski. Kazbits tappis vastutasuks, aga Bela isa. Neljas peatükk-FATALIST. Kord kui seltskond mängis kasarmus kaarte, vedas mees nimega Vulits kihla et midagi elus pole ette määratud

Kirjandus → Kirjandus
566 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Mihhail Lermontov ja "Meie aja kangelane"

Üks tegu viib järgmiseni. 3. MAK tegevus toimub Kaukaasias, kus on palju mägesid ja orgusid. Keskkond on seal väga ilus. Samas on seal palju erinevaid rahvuseid ja neil kõigil on omad seisukohad. Linn peegeldab inimeste elu. Nt. Tamari. 4. Petsorin põhjustab valu ja kannatusi selle näitega kui ta tahab saada endale naiseks Belat. Selles ajal kui ta Belat tahab ja lõpuks kätte saab saavad mitmed inimesed kannatada. Nt. Bela isa, Kazbits ja Bela ka ise. Kui Maksim ja Petsorin jälle kokku said üle aastate, siis Petsorin ei tahtnud Maksimiga tegemist teha ja oli kinnine. 5. Mina tahaksin olla Petsorini süüdistaja, sest ta käitus teistega väga halvasti ja vedas teisi alt. Ta pidas ennast teistest paremaks. Ta manipuleeris teistega. Mängis teiste tunnetega. Bela oli vastutahtist temaga. ,,Meie aja kangelane" · MAK on koondportree 19. sajandi noorest inimesest. · Väljendab oma aja inimlikke pahesid.

Kirjandus → Kirjandus
18 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

"Meie aja kangelane" Mihhail Lermontov

Petsorini vastu tekkis vandenõu, millest võtsid osa nii tragunikapten kui Grusnits. Korraldati duell, milles hukkus Grusnits. Koju naastes avastas ta, et ta armastatu on lahkunud. Tal ei õnnestunud Veerale järele jõuda ning ka Mary hakkas Petsorinit vihkama. Järgmises linnas ennustas ta mehele kihlveos surma ning hiljem see mees mõrvati tänaval. Petsorin elas mõnda aega koos tragunikapteniga. Petsorin vahetas endale tserkessitari Bela, kellega ta mõnda aega oli õnnelik. Kuid minevik maksis kätte ning Bela hukkus kättemaksuks. Petsorin ei rääkinud naisest kunagi ning ta päevikud jäid staabiülema kätte. Staabiülem andis need "autorile" ning peale Petsorini surma, avaldas ta "Petsorini päeviku". 2. Teoses esilekerkinud probleemid a) Missugune inimene vahetaks oma õe hobuse vastu? b) Kas üks kahest sõbrast on enda teadmata ori või mitte?

Kirjandus → Kirjandus
816 allalaadimist
thumbnail
2
doc

“Meie aja kangelane” M. Lervmontov

Lugemiskontroll "Meie aja kangelane" M. Lervmontov 2) Mitu süzeed teoses on? Iseloomusta põgusalt. 1. Autor ­ Maksim Maksimõts Kohtuvad Kaukaasia mägedes. Autor kuuleb esimest korda Petsorinist, kelle lugu äratab autoris uudishimu 2. Petsorin ­ Bela ­ Azamat ­ Karagjoz ­ Kazbits Karagjoz on Kazbitsi imeline hobune, kelle eest on Kazbits kõike nõus tegema. Azamat aga kiindus enneolematult hobusesse, muudkui mõtles teisele. Proovis poiss hobust osta, aga mees ei müünud. Petsorin tegi poisiga tehingu, et kui see toob talle oma õe Bela, teeb Petsorin sedasi, et poiss saab hobuse endale. Ja nii tehtigi ­ Azamat varastas oma õe ja Petsorin sättis asjad sedasi, et poiss saaks hobuse varastada. Bela tõrgub algul, kuid

Kirjandus → Kirjandus
98 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

"Meie aja kangelane"

Kirjandusteose analüüs Meie aja kangelane Mihhail Lermontov 1. Teose sisu lühikokkuvõte Minategelane kohtub Maksimiga. Maksimõts jutustab loo Petsorinist. Toimub ball, Petsorinile hakkab meeldima Bela. Azamet tahtis saada endale Kazbitsi hobust. Azameti ja Petsorini kokkuleppe. Azamet sai hobuse ja Petsorin Bela. Maksim ja Petsorin läksid jahile, tagasi tulles kuulsid pauku ja nägid, et Kazbits röövib Belat. Bela surm. Siinkohas lõppes Maksimõtsi jutustus ja nad läksid lahku. Maksim ja minategelane kohtusid taas ning tuli välja, et samas kohas viibis ka Petsorin. Minategelane sai endale Petsorini päeviku. Järgev lugu on Petsorini päeviku põhjal. Petsorin saabus Tamanisse, kohtus pimeda poisi ja tütarlapsega. Näitsik tahtis teda uputada.

Kirjandus → Kirjandus
820 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Petšorin - kangelane või mitte?"Meie aja kangelane"

Teose peategelane on Grigori Aleksandrovitš Petšorin, manipuleeriv ja keerulise iseloomuga umbes 30-aastane ohvitser. Ta pole oma suhetes naistega kunagi õnnelik ega rahul olnud ning mängib kogu raamatu vältel naiste ja nende tunnetega ning seetõttu ei saa ta kogeda tõelist armastust ega ka kirge. Lugu võtab aset 1800ndate aastate Venemaal. Veel mõned teised tegelased on Maksim Maksimõtš, nimetu rändur, Bela, Veera, Vürstinna Mary ja Grušnitski. Loos pole küll väga palju tegelasi, kuid iga tegelane on väga erinev ja neid tutvustatakse erinevatel viisidel. Esimeses peatükis tutvustatakse nimetut rändurit ja Maksim Maksimõtši, kes kohtuvad Kaukasuse mäestikus ja hakkavad rääkima lugusid Petšorinist. Esimeses loos tutvustatakse ka Belat, tüdrukut, kellesse Petšorin oli armunud. Neljandas peatükis tutvustatakse Veerat, Grušnitskit ja Vürstinna Maryt

Kirjandus → 10. klass
2 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kirjand loetud teoste peale (Hugo, Balzac, Puskin, Lermontov)

Temagi kurameeris naistega ja ei tahtnud oma kunagisest naisest lahku öelda. Petsorinil mingeid plaane oma oma kunagise armukese Maryga polnud, aga ei suutnud samas ka leppida faktiga, et Grusnitski teda ihkab. Duellis Petsorini ja Grusnitski vahel saavutas ta edu, kuid südametunnistus Mary ees sundis teda lahkuma Pjatigorskist. Hiljem kohtas ta Belat, kes oli noor neiu. Tema südant Petsorin ei suutnud võluda, seega võttis ta kasutusse vanemad matslikud kombed ja vahetas Bela vägeva hobuse vastu, mis polnud tema omagi. Ajapikku tekkis nende vahel parem side, kuid Bela hukkus ning Petsorin haigestub hingevalust. Tegelikku õnne Petsorin elus ei leidnudki. Kõik need teosed räägivad enda eest, et armastus pole ostetav ning kui inimesel on keegi, kes teda hingest armastab, siis tuleb seda ka hoida.

Kirjandus → Kirjandus
31 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

" Meie aja Kangelane"

1. Teose sisu lühikokkuvõte Mina tegelane kohtus Maksim Maksimõtsi Kaukaasias.Too jutustas huvitavaid seiklusi. Maksim kohtas Petsoriniga, nad sõbrunesid. Pulmas kohtas Maksim Kazbitsi, kellel oli parim hobune. Azama ihkas väga teda. Petsorin ja Azama tegid vahetuskaupa. Azama röövis õe ning Petsorin varastas hobuse. Kui Petsorn ja Maksim olid jahil, röövis Kazbits Bela. Petsorin tulistas, hobune langes, Kazbits sai põgenema. Bela oli haavatud ning paari päeva pärast suri. Petsorin jõudis Tamani. Ööbimismajaks oli hurtsik, kus elas pime poiss. Ta varastas kõik Petsorini asjad. Petsorin jõudis Pjatigoraskiasse. Kohtas tuttavaid Grusnitskit, Veerat ning vürstinna Ligovskajat ja tütart Maryt. Petsorin ajas Mary segadusse. Grusnitski kutsus Petsorni duellile. Duelli peeti kuristiku ääres. Kaotas Grusnitski. Petsorin elas 2 nädalat staanitsas

Kirjandus → Kirjandus
56 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Lermontov "Meie aja kangelane"

tema suhtes täiesti ükskõikseks niipea kui too talle abielust rääkima hakkas. Petsorin oli individualist ja ta ei tahtnud end päriselt kellegagi siduda. Seda viimast argumenti pole põhjust kritiseerida, kuid kuna sellel ajal oli abielu vähemalt naiste jaoks iseenesest mõistetav ja Petsorin tegi kõik selleks, et naised endasse armuma panna, siis tuleb tema teguviis hukka mõista. 4) Petsorini suhted Bela, vürstitar Mary ja Veeraga moodustavad romaani peatükkide süzeelise telje ja just seal tõusevad esile tema iseloomu kõige pahelisemad jooned. Armastus pole tema südame jaoks kutse, vaid aseaine, mis võimaldab tal rahuldada oma allasurutud auahnust ja võimuiha. Võimalus haiget teha rõõmustab teda rohkem kui võimalus rõõmu valmistada. Petsorin käitus kõigi nende kolme naise suhtes äärmiselt ebaõiglaselt. Bela puhul tahtis ta iseendale tõestada, et suudab ükskõik

Kirjandus → Kirjandus
82 allalaadimist
thumbnail
11
odp

Maavärin Pakistanis

ja 270 km kaugusel Karachi linnast Pakistanis. Sügavus: 15.0 km 26.971°N 65.520°E Maavärin Pakistanis Tekkis India ja Eururaasia laamade kokkupõrkel. Viimase 40. aasta jooksul ei ole olnud palju maavärinaid. Suurim enne seda oli 6.1M(tappis 6 inimest) Maavärinaid kokku on olnud sellel alal üsna palju Inimohvreid ei olnud. Maavärin oli suurematest linnadest eemal ja asustus ei ole tihe. Kaasnevaid nähtusi ei ole olnud. VIII Awaran <1k VI Panjgur <1k VI Bela 20k V Turbat 76k V Pasni 33k V Kharan 31k V Larkana 364k IV Nawabshah 230k IV Malir Cantonment300k IV Hyderabad 1,386k IV Karachi 11,624k (k = x1,000) Kasutatud kirjandus http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpa http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpa http://earthquake.usgs.gov/product/shakemap/u http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpa http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpa http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/map/#% Aitäh kuulamast!

Geograafia → Geograafia
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Meie aja kangelane - teose analüüs

Meie aja kangelane 1.) Zanr: Romaan, mis koosneb üksiknovellidest · mitmeplaaniline tegevus · probleemirohkus · keerukas sündmustik 2.) Põhiteemad · Petsorini suhted naistega (Bela, salakaubavedajast tüdruk, vürstitar Mary ja Veera) 3.) Konflikt: · Armastus ei ole tema südamele kutse, vaid aseaine, mis võimaldab tal rahuldada oma allasurutud auahnust ja võimuiha. 4.) Oluline stseen: · Konflikt Grusnitskiga (Vürstitar Mary). Näitab Petsorini silmakirjalikkust ja manipuleerimisoskust. 5.) Tegelased: · Petsorin: imelik, veidrustega(päev otsa vihmaga jahil, aga aga väike tuulehoog toas siis külmetanud), temaga juhtus ebatavalisi asju, keskmist kasvu, sale peenike piht ja laiad õlad, tugev kehaehitus, korralik inimene, kõnnak hooletu ja laisk, kinnine iseloom (ei vehinud kätega), nahk oli nais...

Kirjandus → 11.klass
34 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ballett

Res Mis on ballet? ­ Muusikaline lavateos. Tants, muusika, kirjanduslik süzee jne on ühendatud üheks kunstiliigiks. Kuidas väljendatakse tundeid? ­ Tunded tantsitakse välja pantomiimi abil. Mis on koreograafia? - Balletietenduste ja tantsude loomise kunst. Kes on Ballettmeister ehk koreograaf? ­ Tema loob teose sisule ja muusikale vastava liikumise ja tantsud. Kes on balleriinid ja priimaballeriinid? - Naistantsijaid nimetatakse baleriinideks, juhtivat naissolisti priimabaleriiniks. Kust tuli ballet? ­ Balletil on pikk ajalugu. See kujunes välja juba aastatuhandeid tagasi, aga siiski tuleb ballet tänapäeva kujul Prantsusmaalt. Mis on tuntumad balletitantsijaid, keda ma pean teadma? Maria Taglioni (1804-1884), August Bournonville (1805-1879), Anna Pavlova (1881-1931), Rudolf Nurejev (1938-1994), Kes on tuntumad ballettmeistrid, keda ma pean teadma? Filippo Taglioni (1777-1871), Marius Petipa (1819-1910), Lev Ivanova (1834-1901),...

Muusika → Muusika
35 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Ooper, operett, muusikal, balett

muusikal, evita, ämblik naise suudlus, nukitsamees, sugar, ( impressionism: claude debussy ­ fauni pärastlõuna ). BALLETT ­ prantsusmaa 17. saj, eelkäijad: prantsuse kuningate ( louis XIV ) peod, keskaja rändmuusikute ja zonglööride tantsuvormid, renessansiajastu õukonnaetendused, ühendab: tants, muusika, kirjandus, kujutav kunst ­ lavakujundus, helioojad: eduard tubin ­ kratt, pjotr tsaikovski ­ luikede järv, adolphe adam ­ giselle, bela bartok ­ võlumandariin, sergei prokofjev ­ romeo ja julia. ITAALIA ­ laululiigid ballaadid ja lüürilised laulud, napoli laul, lõuna itaalia rahvatants tarantella, euroopa kunstmuusika ( kirja pandud muusika ) areng, viiuli meistrid antonio stradivari, andrea guarner, niccolo amati, viiuli virtoos ­ niccolo paganini, haamerklaver bartolomeo cristofor. PRANTSUSMAA - rahvalaulud ühehäälsed stroofilised ( salmidest koosnev

Muusika → Muusika
112 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kohustusliku kirjanduse kokkuvõtted

ja nad lähevad randa, istuvad paati ja sõidavad merele. Ta mõistab, et see oli lõks ja ta ei oska ujuda. Kuidagi suudab ta tüdruku paadist välja lükata ja kaldale sõuda. Kaldale jõudes ta märkas, et tüdruk polnud uppunud, vaid kõneles kaldal oma armsama Jankoga. Nad istusid teise paati tõmbasid purjed üles ja eemaldusid rannast. Kui Petsorin tagasi hurtsikusse jõudis olid kõik tema asjad ära varastatud. Järgmisel päeval Petsorin lahkus Tamanist. 4. Iseloomusta vürstitar Mary, Bela ja Veera osa Petsorini elus. Kellega neist kujutleksid Petsorini võimalikku kooselu? Põhjenda! Petsorin ei armastanud Maryt, aga talle meeldis naisega mängida. Ta tahtis Maryt panna ennast vihakama, kuigi Mary oli temasse vägagi armunud. Bela oli neiu, kes hakkas Petsorinile meeldima kui ta koos Makimõtsiga satuvad ühe aadli juurde kogunemisele. Petsorin sai kokkulepe alusel endale Bela, kuid alguses ei teinud Bela temast väljagi

Kirjandus → Kirjandus
191 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Béla Bartók

20 sajandi esimese poole muusikasse jätsid Lääne-Euroopa heliloojate kõrval märkimisväärse jälje ka mitmed Kesk-Euroopa heliliijad- sealhulgas ka Bela Bartok Bartokiga on Euroopa helikunstis seotud ka üks kvalitatiivselt uus nähtus, nimelt rahvamuusika ühendamine kunstmuusikaga. Tõsi, üksikuid rahvaviiside intonatsioone või tsitaate olid oma loomingus kasutanud paljud heliloojad varemgi, kuid Leos Jana©ek ei tsiteerinud, vaid tema muusika lähtus pea alati Tsehhi muusikalisest folklorist. Temast terve põlvkond nooremad Kodaly ja Bartok olid aga esimesed, kes pöördusid

Muusika → Muusikaajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Vene romantism

Vene romantsimi suurkujudeks on A.Puskin, M.Lermontov ja N.Gogol Vene romantism erineb euroopalikust järgmise poolest: 1) Eu rom oli katoliiklik ( rõhutab vastutust, süüd vale käitumise eest), vene rom õigeusklik (rõhutab müstitsismi, alandlikkust, allahetitlust, ettevaatlist) Mõlemad romantismid olid suunatud eksootilistesse paikadesse. 2) vene rom on valitsusevastane. V.r kujuneb vajadus kirj ridade vahel mõistu. Aleksander Sergejevits Puskin (1799-1837) .. päritolult kõrgaristokraat. Vanaisa oli Etioopia vürst Vene Tsaari teenistuses Abram Hannibal, kes oli 1731-1752 a Pärnus sõjaväe insener ja Tln's ülemkomandant. Puskin sai hariduse keiserlikus lütseumis Tsarskoe Selo's. Oli loov aristokraat, kes ametisse ei astunud. Proosas on ilmunud jutustustekogu ,,Belikivi jutustused", sinna kuuluvad ,,lask", ,,tuisk", ,,kirstutegija", ,,postijaamaülem", ,,preili-talutüdruk"- süzeele on Mussorgski kirj opereti. Jutustused : ,,peeter suure moor...

Kirjandus → Kirjandus
47 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tabel muusikavooludest (hilisromantism - postserialism)

Milhaud, A.Honegger) kasutamine uues helikeeles, C.Orff Pacific 231 kammerlikud koosseisud B.Britten Lavakantaat"Carmina D.Shostakovits Burana" Bela Bartok Teejuht noortele orkestri juurde Leningradi sümf. AVANGARDISM 1950-60ndad maksimalistlik nõudlikkus põhjendatud valikute tegemisel,

Muusika → Muusikaajalugu
65 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Lermontov „Meie aja kangelane“

26.05.2011 Lermontov ,,Meie aja kangelane" 1.Lugude tegeliku toimumise järjekord on teoses segamini. Järjesta pealkirjad nii, nagu nad ajaliselt üksteisele järgnevad. Lugude tegelik järjekord peaks olema järgmine: Petsorini päeviku osad Taman,vürstitar Mary,fatalist. Siis tulid Bela ja teos lõpeb pealkirjaga Maksim Maksimõts. 2.Too välja kolm Petsorinile iseloomulikku joont, tõesta iga omadust vähemalt kahe konkreetse näitega teosest. Kirjuta vastuse lõppu omapoolne järeldus toodud näidete põhjal, milline noormees oli sinu meelest Petsorin. 1.Teda võib pidada väga julgeks noormeheks,sest ta läks hutti, kus oli joodik oma noa ja püssiga ning tegi ta kahjutuks. 2.Petsorin Vahel istus toas, kus käis tuulehoog ning ta rääkis,et ta on külmetanud

Eesti keel → Eesti keel
15 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Lermontov „Meie aja kangelane“

B 28.03.2011 Lermontov ,,Meie aja kangelane" 1.Lugude tegeliku toimumise järjekord on teoses segamini. Järjesta pealkirjad nii, nagu nad ajaliselt üksteisele järgnevad. Lugude tegelik järjekord on järgmine: Petsorini päeviku osad Taman,vürstitar Mary,fatalist. Järgmiseks olid Bela ja teos lõpeb pealkirjaga Maksim Maksimõts. 2.Too välja kolm Petsorinile iseloomulikku joont, tõesta iga omadust vähemalt kahe konkreetse näitega teosest. Kirjuta vastuse lõppu omapoolne järeldus toodud näidete põhjal, milline noormees oli sinu meelest Petsorin. 1.Petsorin oli veidi imelik noormees, sest vihma ja külmaga oli ta päev otsa jahil, teised külmetavad aga temal ei ole sellest midagi. Teinekord istus toas, kus käis tuulehoog ning ta rääkis,et ta on külmetanud. 2

Eesti keel → Eesti keel
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Petšorini iseloomustus

Miina Saak 10A Grigori Aleksandrovit s Ohvitser Grigori Aleksandrovits ehk Petsorin oli keskmist kasvu, sale, peenikese piha ja laiade õlgadega. Tal oli hele nahk, mida kaunistasid tumedad vurrud ja kulmud. Tal oli veidi püstine nina, pimestavalt valged hambad ja pruunid silmad. Petsorin oli üldjoontes kena noormees, kes võis minu arvamise kohaselt olla veidi alla 30 aastat vana. Ta kandis kulunud kuube ja ei pööranud väga palju tähelepanu oma välimusele, ometi ei näinud ta kunagi välja kalkarlik. Petsorin oli väga keerulise iseloomuga tegelane ja kõiki tema tegude põhjuseid ning mõtete tagamaid on mõneti raske mõista,...

Kirjandus → Kirjandus
52 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Tatu Ülikooli sümfiooniorkestri kontsert. Mari-Liis Mürk. Mp-10

aastapreemia Britteni ooperi Kruvikeere esituse eest Birgitta Festivalil 2008.a. Tartu Ülikooli Sümfiooniaorkester (TÜSO) on Eestis ainulaadne täiskasvanute harrastuslik sümfiooniaorkester. See on loodud inspireerima akadeemilise taustaga muusikat õppinud inimesi tegelema pillimängu ning ühtlasi elavdama Tartu muusikaelu. Kontserdi kavasse kuulusid: · Eduard Tubini ­ Kurb valls, mis oli ühtlasi ka kontserdi avalooks. · Bela Bartok ­ Rumeenia tantsud: 1. Jocul cu bata (Kepitants) 2. Braul (Vöötants) 3. Pe loc (Seisutants) 4. Buciumeana (Sarvetants) 5. Poarga Romaneasca (Rumeenia polka) 6. Maruntel (Kiire tants) · Jean Sibelius ­ Valse Triste, mis tõlkes tähendab Kurba valssi. · Jean Sibelus ­ Finlandia Teises osas esitati filmimuusikat: · H.Zimmer & L. Gerrard muusika filmist "Gladiaator" · J.R. Horner muusika filmiest "Titanic" · K.Badelt & H

Muusika → Muusika
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Meie aja kangelane lühikokkuvõte

tunneb, tal ei ole. ,,Mu auahnus on olude poolt allasurutud," ütleb ta. Iseennast kulutades mässib Petsorin end seetõttu võõrastesse asjadesse, sekkub võõrastesse saatustesse, tungib võõraste ellu ja rikub võõraste õnne. Petsorin ei suuda teha seda, mis süda nõuab, ja teeb seda, mis süda nõuab, ja teeb seda, mida hingepõhjas täiesti tarbetuks peab. Sellepärast on ta teod tühjad ja kirg kunstlik- see näitab sisemist külmust. Petsorini suhted Bela, salakaubavedajast tüdruku, vürstitar Mary ja Veeraga moodustavad romaani peatükkide süzeelise telje, ja just seal tõusevad esile tema iseloomu kõige pahelisemad jooned. Armastus ei ole tema südamele kutse, vaid aseaine, mis võimaldab tal rahuldada oma allasurutud auahnust ja võimuiha. Võimalus haiget teha rõõmustab teda rohkem kui võimalus rõõmu valmistada. Kuigi kõigis naiskarakterites on midagi ühist- valmisolek tuua ohvreid, mõtleda teistele, mitte enesele, armastada

Kirjandus → Kirjandus
527 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Kirjandus - Antiik, Barokk, klassitsism, valgustus, sentimentalism

LOOMING: alustamine nooremas eas, hiilgeaeg enne surma, eriline... ,,Meie aja kangelane" M.Lermontov (1839) Maksim Maksimõts oli alt üles ,,kerkinud" kapten Vene ohvitser Kaukaasia põliselanikke allutades mõistis nende vabadusjanu. Nad mõistsid nende vabadust, kuna olid ise sellest ka kirjutanud? Kahetine sekkumine: allutan nad oma tsaarile ­ kahtlen oma tsaaris... Petsorin lootis Belalt täielikku puutumatust lääne tsivilisatsioonist. Bela oli n-ö metslane. Kaukaasia rahvaste suurim varandus oli hobune. Novellide ajaline järjestus: I Taman II Vürstitar Mary III Fatalist IV Bela V Maksim Maksimõts Tsaar ei lubanud duelle, sest sõdurid oleksid kõrgemad ohvitserid ära tapnud. Tsaari solvas, et Petsorinit (=tähtsusetu, alamast seltskonnast haritlane, keda on rasekm manipuleerida) peeti tema aja kangelaseks. Ta võis kangelaseks pidada pigem Maksim Maksimõtsit (=kõrgemast

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Vene kirjandus

Suurkujudeks on A.Puskin, M. Lermontov, N.Gogol. Vene romantism erineb euroopalikust järgmise poolest: 1.Euroopa romantism oli katoliiklik, aga vene oma õigeusklik. Katoliiklus rõhutab vastutust, süüd vale käitumise ees. Õigeusk aga müstitsismi, alandlikkust, allaheitlikkust, ettevaatlikkust. Mõlemad suunatud eksootilise poole. Vene romantikud sõidavad Kaukaasiasse. 2.Vene romantism on valitsuse vastane. 3. Vene romantismis kujuneb vajadus kirjutada ridade vahel mõistu. Aleksander Sergejevits Puskin 1799-1837 *päritolult kõrgaristokraat *tema vanaisa oli Etioopia vürst Vene tsaari teenistuses Abram Hannibal, kes oli aastatel 1731-1752 Pärnus sõjaväeinsener ja Tln ülemkomandant *ta sai hariduse keiserlikus lütseumis Tsarskoe Selo's *oli loov aristokraat, ametisse ei astunud (kooli tõttu) *3 kuu jooksul karantiinis olles kirj ta oma elu parimad teosed ja lõpetas need *abiellus peajagu pikema Nataljaga, neil sündis 4 last *abikaasa ja tsa...

Kirjandus → Kirjandus
58 allalaadimist
thumbnail
25
pptx

Ungarlased

Ferenc Ferenc Erkel Kölcsey Ungari heliloojad lick to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Bartok Bela Franz Liszt (18811945) (1811-1886) Zoltan Kodaly (1882 -1967) Ungari kirjanikud Imre Kertész (sündinud 1929) on Nobeli preemia laureaat (2002) Janikovszky Éva (1926-2003) oli lastekirjanik. Aastal 1980 ilmusid "Kui ma oleksin suur", "Usu või ära usu" ja "Minuga juhtub alati midagi" ka eesti keeles Aino Perviku tõlkes.

Eesti keel → Eesti keel
11 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Romantism ja tema kuulsaimad esindajad

ülemustelt terviseparanduse puhkust, koos kindrali perega rändab Musta mere äärde. Puudub kokku kasakatega, näeb mägilaste eluolu. Tema jaoks on see pagendusse saatmine rikastav. Sügisel jõuab tööle tagasi, tegi paberitööd. Lõunas olles sai inspiratsiooni Lõunapoeemide tsükli. ,,Kaukasuse vang", ,,Bahtsisarai purskkaev". ,,Jevgeni Onegin" ­ Onegin on aadli perekonnast. Mihhail Lermontov ,,Meie aja kangelane" Ajaline järjekord: 1. Taman 2. Vürstitar Mary 3. Bela algus 4. Fatalist 5. Bela lõpp 6. Maksim Maksimõts 7. Petsorini päeviku eessõna Leht Lev Tolstoi 1828 Isa oli krahv, ema oli vürstitar. Lapsepõlv oli kurb, ema suri kui Lev oli 2-aastane. Isa suri, kui Lev oli 9'ne ja siis jäi orvuks. Tal oli 3 venda ja 1 õde. Noores eas oli isepäine, paistis silma omapärase ja sõltumatu käitumisega, jonnakuse, julguse ja uhkusega. Ta oli ka õiguspüüdlik ja aus

Kirjandus → Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Latein im Film

Latein im Film Ist Ihnen schon einmal aufgefallen, wie viel Latein heutzutage im Fernsehen verwendet wird? Ich möchte es Ihnen anhand dreier Beispiele demonstrieren. Als erstes Beispiel habe ich den Horrorfilm "The Black Cat" von 1934 gewählt, in den Hauptrollen Boris Karloff und Bela Lugosi. Zuerst möchte ich die Handlung des Films erzählen: Die jung verheirateten Joan und Peter Alison fahren in die Flitterwochen. In ihrem Abteil im Zug treffen sie Dr. Vitus Werdegast, dessen Akzent darauf hindeutet, daß er Ungar ist. Werdegast sagt, er sei auf dem Weg zu einem alten Freund. Bei der nächsten Haltestelle steigen sie in einen Autobus um und ein seltsamer Fremder, Thamal, der nie ein Wort sagt, gesellt sich zu ihnen. Der Busfahrer

Keeled → Saksa keel
15 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Mihhail_Lermontov

Iseennast kulutades sekkub Petsorin võõrastesse saatustesse, tungib võõrasse ellu ja rikub võõrast anne. Ta ei suuda teha seda, mida nõuab süda, ja teeb seda, mida hinge põhjas peab täiesti tarbetuks. Selleparast on ta teod tühjad ja kirg kunstlik -see varjab seesmist külmust. Pärast dekabristide ülestõusu oli ühiskondlik tegevus mõttetu ja seepärast jai ainukeseks valgusallikaks isiklik õnn. Petsorin suunabki kogu oma tegevusjanu armastusele. Tema suhted Bela, salakaubavedajast tüdruku, vürstitar Mary ja Veeraga moodustavad romaani peatükkide süzeelise telje ja just siin tõusevad esile tema iseloomu kõige pahelisemad jooned. Armastus ei ole Petsorinile südamekutse, vaid aseaine, mis võimaldab tal rahuldada oma allasurutud auahnust ja võimuiha. Ta ei taha armastada, vaid võimutseda. Võimalus haiget teha rõõmustab teda rohkem kui võimalus rõõmu valmistada. Ta ise arutleb:" ...minu

Eesti keel → Eesti keel
40 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Essee õudusfilmidest

Peamiseks põhjuseks oli see, et õudusfilmi zanr jõudis Hollywoodi. Vampiirid ning koletised asendati ulmetegelastega ning ka gootistiil segunes ulmezanriga. Kuigi toodeti ka filme, kus tegelesteks olid endiselt müütidest, kirjandusest ning pärimustest pärit tegelased, siis üha enam toodi filmidesse ka uusi tegelasi, kes olid välja mõeldud. Kuna õuduszanr oli muutumas üha populaarsemaks, siis tekkis ka näitlejaid, kellest said elukutselised õudusnäitlejad. Näiteks Bela Lugosi'st ning Boris Karloff'ist said elukutselised õudusnäitlejad. 1950.-1960. aastatel tekkisid uued zanrid õudusfilmides nagu maailmalõppu kajastav õudusfilm ning deemonlik õudusfilm. Tehti palju madala eelarvega filme, mille sisuks oli oht väljaspool planeeti Maa. Etendati tulnukate invasioone ning mutatsioone, mis kandusid nii inimestele kui taimedele ja loomadele. Võimendus veelgi ulme-eleentide kasutamine filmides

Filmikunst → Filmikunst
19 allalaadimist
thumbnail
3
odt

20.sajandi muusika

Neoklassitsism sai muusikas alguse 1920.-ndatel aastatel mõtteviisina, mille iseloomulikeks joonteks võrreldes hilisromantistliku, ekspressionistliku või impressionistliku muusikaga on harmoonia ja orkestratsiooni üldine lihtsustumine, temaatiline lakoonilisus ja rütmiline motoorsus. Eestis on neoklassitsistliku muusikastiili olulisemaid esindajaid Jaan Rääts ,Eino Tamberg ja Eduard Tubin.Neoklassitsistlikku muusikat kirjutanud heliloojaid Bela Bartok, Erik Satie, Igor Stravinski.Igor Stravinski (17. juuni 1882 ­ 6. aprill 1971) oli vene helilooja.Igor Stravinski on kirjutanud seitse ooperit, 13 balletti, mitmeid orkestriteoseid, teoseid koorile, palju klaverimuusikat jpm.Ooperid:Le rossignol (1914), Renard (1916), Mavra (1922) .Balletid:"Tulilind" (1910), "Petruska" (1911), "Kevadpühitsus" (1913), Pulcinella (1920). Rühmitus Kuuik.Prantsusmaa heliloojate rühmitus Kuuik kuhu kuulusid Artur Honegger, Darius Milhaud, Freancis

Muusika → Muusika
272 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Pjotr Tsaikovski

Pjotr Tsaikovski Luikede Järv Pjotr Tsaikovski Luikede järv Odette/Ottilie : Galina Laus Koreograaf-lavastaja: Tiit Härm Muusikaline juht ja dirigent: Arvo Volmer Prints Siegfried: Maksim Tsukarjov Dirigendid: Mihhail Gerts, Risto Joost Kujundus ja kostüümid: Eldor Renter Valguskunstnik : Airi Eras Andrei Mihnevitch Andrus Laur Nanae Maruyama Olga Rjabikova Vaatused Osatäitjad I vaatus Park lossi lähedal. Prints Siegfried pühitseb sõp...

Muusika → Muusika
16 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Muusikateater balett, ooper, operett, prantsusmaa, muusikal

evita, ämblik naise suudlus, nukitsamees, sugar, ( impressionism: claude debussy ­ fauni pärastlõuna ). BALLETT ­ prantsusmaa 17. saj, eelkäijad: prantsuse kuningate ( louis XIV ) peod, keskaja rändmuusikute ja zonglööride tantsuvormid, renessansiajastu õukonnaetendused, ühendab: tants, muusika, kirjandus, kujutav kunst ­ lavakujundus, helioojad: eduard tubin ­ kratt, pjotr tsaikovski ­ luikede järv, adolphe adam ­ giselle, bela bartok ­ võlumandariin, sergei prokofjev ­ romeo ja julia. ITAALIA ­ laululiigid ballaadid ja lüürilised laulud, napoli laul, lõuna itaalia rahvatants tarantella, euroopa kunstmuusika ( kirja pandud muusika ) areng, viiuli meistrid antonio stradivari, andrea guarner, niccolo amati, viiuli virtoos ­ niccolo paganini, haamerklaver bartolomeo cristofor. PRANTSUSMAA - rahvalaulud ühehäälsed stroofilised ( salmidest koosnev

Muusika → Muusika
61 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Slovakkia

Riigikeel(ed) slovaki Rahvaarv 5 417 000 (2009) Rahvastiku tihedus 110,9 in/km2 President Ivan Gasparovic Peaminister Robert Fico Iseseisvus 1. jaanuar 1993 SKT 86,661 miljardit USD SKT elaniku kohta 20 002 USD Rahaühik euro (EUR) Ajavöönd Kesk-Euroopa aeg ROK-i kood SVK Telefonikood 421 Lühi ajalugu 13.­19. sajand * 1241-1242 Tatari-mongoli sissetung Ungarisse. Et laastatud maad uuesti asustada, kutsus kuningas Bela IV sisse saksa kolonistid, et nende abil kivikindlusi ehitada. * 1412­1769 andis Ungari kuningas Sigmund Poola kuningas Vladislavile pandiks 16 linna slovaki territooriumil. Need linnad anti Ungarile tagasi alles Maria Teresia ajal. * 1467-1490 Presporka linnas (praegune Bratislava) avati esimene kõrgkool praeguse Slovakkia territooriumil ­ Academia Istropolitana. * 1526. aastal toimus Mogatsi lahing ungarlaste ja türklaste vahel. Ungarlased said lüüa.

Geograafia → Geograafia
11 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Surmaesteetika muutmine ja selle muutuse peegeldus ehtekunstis.

on segunenud. Surm oli päris tihti erotiseeritud, aga on veel huvitavam, et surma erotiseerimine kaasneb selle vägivallaga koos. Veelgi olulisem on see, et kuigi füüsilise armastuse ühendamine surmaga kunstis on igivana, muutub selle negatiivne mõiste XVIII sajandi lõpus positiivseks. Popkultuuris areneb jõudsalt erootilise ehk sensuaalse surma banaliseerimine ja selle tooremaks/robustsemaks muutmine. Heaks näiteks on tuntud filmid vampiiridest - F.W.Murnau "Nosferatu" 1922 ­ 1931, Bela Lugosi Dracula rollis, 1943. aasta "Son of Dracula" ja loendamatu hulk sarnaseid surma interpreteerimise versioone on haaranud inimeste südameid. Armastus-külmas-veres (külmavereline armastussest) on uus juhtmõte popkultuuris. Surma armastus on nähtav heavy-metal ja rock muusikas, näiteks kasutavad Guns n'Roses, Metallica, Slayer ja Misfits oma loomingus surma esteetiliselt, nad justkui armastaks ning hooliks sellest/temast. Mõnede muusikaliste kollektiivide esiplaanil on

Filosoofia → Filosoofia
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

MUUSIKA AJALUGU - tabel

Loobuti Tekkis 1920. aastatel Balletid ja 1920. aastate romantilisest tundelisusest ja impressionistlikust kõlakoloriidist.Lihtsustusid Euroopas looming harmoonia ja orkestratsioon. Meloodiline joonis ja vorm olid klassikaliselt Paul Hindemith (1895-1963) väljapeetud. Sageli kasutati polürütmikat ja polütonaalsust. Bela Bartok (1881-1945) Benjamin Britten (1913-1976) Carl Orff (1895-1982) Arthur Honegger (1892-1955) Darius Milhaud (1892-1974) Francis Poulenc (1899-1963) EKSPRESSIONISM Arnold Schönberg (1874- Tähelepanu keskmes oli inimese siseelu (konflikt, jõuetus, mäss). Tonaalse muusika

Muusika → Muusikaajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Kirjanduse arvestus secunda humanitaar 2011.aastal talv

02 1837 sai Puskin duellil haavata ja suri pärast operatsiooni. Maetud Mihhailovskajasse. "Poeedi surm" Lermontovilt. 2. M.Lermontovi ,,Meie aja kangelane" 19. sajandi psühholoogiline realism. Kangelast Petsorinit kirjeldatakse nii ümbritseva miljöö kui psüühika järgi. Petsorin on oma ajastu peegelpilt, mitte kättemaksja. Autor on erapooletu kõrvaltvaataja, objektiivne jutustaja. Osad on selleks, et tutvustada Petsorinit erinevate inimeste kaudu.: Bela - antakse hinnang MM kaudu. MM on liiga lihtsakoeline, et Petsorinist aru saada. Maksim Maksimõts - hinnang autori silme läbi. Petsorini päevik ­ lugu sellest, kuidas Petsorin püüab suhelda salakaubavedajatega, keda ei kujutata romantiliste röövlitena Toman Vürstitar Mary - lugu Petsorini naistest, Grusnitskist. Petsorini teisikud on olulised, neid on palju, nt. Grusnitski, kellega kohtuvad tervisevetel. Grusnitski on nagu Petsorin kõverpeeglis, karikatuurne

Kirjandus → Kirjandus
28 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Ungari majandus ja investeerimine

Siiski tasub arvestada, et rikkamas Lääne-Ungaris (näiteks Sopronis ja Györis) on välismaalasel hõlpsam hakkama saada ­ nii turismireisil või ärikontakte sisse seades ­ kui pisut kehvemal järjel ja eraldatumas Ida-Ungaris. Kui arvestate pikemajalise viibimisega Ungaris, siis tasub end kindlasti kurssi viia Ungari rahvuskultuuriga ja mõnevõrra komplitseeritud ajalooga. Haritud välismaalaselt eeldatakse, et ta teab maailmakuulsaid ungarlasi (Sandor Petöfi, Bela Bartok, Ferenc Puskas, Zoltan Kodaly jne) ning teab ka, et mitmete poliitiliste põhjuste tõttu on suured ungarlaste kogukonnad jäänud elama piiri taha Rumeeniasse, Slovakkiasse ja Serbiasse. Ungaris pühadel ja pühade lähedastele päevadele ei maksaks kohtumisi taotleda. Pankade lahtiolekuajad on reeglina 8-16.30, reedeti kuni 15.00. Ametiasutused töötavad reedeti kuni 14.00 ja tasub arvestada, et reede pärastlõunal ametikõnesid pole enam võimalik teha.

Majandus → Ärijuhtimine
29 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kirjanduse talve arvestus

,,Kodu" ­ üsna pessimistlik luuletus, kus esimene rida on ,,Head aega, kasimata vene" ja viimane rida on ,,Ja sina rahvas, teenid neid." M.Lermontovi ,,Meie aja kangelane" See teos on 19.sajandi psühholoogiline realism, kus kangelast Petsorinit kirjeldatakse ümbritseva miljöö ja psüühika järgi. Petsorin on oma ajastu peegelpilt, mitte kättemaksja ja autor on erapooletu kõrvaltvaataja. Raamat on jagatud osadeks, kus Petsorinit tutvustatakse erinevate inimeste kaudu: * Bela ­ antakse hinnang Maksim Maksimõtsi kaudu, kes on liiga lihtsakoeline, et Petsorinit mõista. * Maksim Maksimõts ­ hinnang autori silme läbi. * Petsorini päevik ­ lugu sellet, kuidas Petsorin püüab suhelda salakaubavedajatega, keda ei kujutata romantiliste röövlitena. * Toman * Vürstitar Mary ­ lugu Petsorini naistest, Grusnitskist. * Fatalist ­ arutlus fatalismi ja egoisimi üle, kus autor arvab, et fatalism on omane rahvale ning

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kokkuvõte Toomas Siitani muusikaajaloo õpikus.

imp. klaveriteoseid. Hiljem pöördumine klassikalisse vormimaailma, side dzässielementidega. Oma väga vitaalse rütmikaga (Bolero) on tugevasti mõjutanud järgnevate aastakümnete muusikat. Teosed: mitu ooperit ja balletti, 2 klaverikontserti, keelpillikvartett F-duur ,sonaadid viiulile ja klaverile; tsellole ja klaverile. Klaveriteosed: sonatiin. 2.Muusika 20 saj. I poolel . Ekspressionism. Neoklassitsism. Neobarokk. a) Schönberg ja Viini koolkond, Anton Webern, Alban Berg b) Bela Bartok, Paul Hindemith c) Igor Dtravinski, Sergei Prokofjev, Dimitri Sostakovits Sajandivahetusel arendatakse kõrgromantilist helikeelt, mis I maailmasõja eelsetel aastatel viib ekspressionismini.(intensiivse, sageli üle pakutud väljendusega kunst). Ekspressionism kannab endas ajastu pahesid, peegeldab inimese sisemaailma tumedamaid külgi, on vastand impressionismile. Esimene laine enne I -ms. ja teine enne II ­ ms. Ekspressionism on surutud inimeste stiil. Kasutusele tuli atonaalne

Muusika → Muusika
139 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Konspekt - 10 klass

tark reaalsuse taju: môtestas oma pôlvkonna olemust, alustas realistlikku kirjandust 27 loomingu ülevaade Luule MKL 467 Poeedi surm, Ma ônne taevastelt ei palu, Puri (romantilised, leia romantilise kangelase tunnusjooni), Môtisklus ­ realistlik analüüs Romaan "Meie aja kangelane"1839, romantismilt üleminek realismile osad: Taman, Maksim Maksimôt`s, Pet`sorini päevik, Bela, Vürstitar Mary, Fatalist faabula ja sü`zee môiste Loe ôpik lk.54­ 55, iseloomusta Pet`sorinit kui sugupôlve koondportreed Surutise all kujunenud(dekabristide ülestôus nurjus), kahepalgelises keskkonnas, egoismi vôimaldatud, ei ole ôppinud elu eesmärgistama, on ôpetatud vôimu ihaldama, külmalt kalkuleerima, suhtub kôigesse üleolevalt küüniliselt, armastus on vahend oma vôimuiha realiseerimiseks ja allasurutud auahnuse ja egoismi väljenduseks. Kôiges ebapüsiv skeptik

Kirjandus → Kirjandus
453 allalaadimist
thumbnail
56
pdf

Modernism ja muusikateater

sajandi pereelu ja abielu koomiline kirjeldus. Ooperi muusika vähikäigus ----> <---- 1930-32 „Mooses ja Aaron“ (III v.on ainult tekst. S. seda ei lõpetanud) Esitatakse kõige rohkem Schönbergi ooperitest, kuigi on lõpetamata. • Moosesel on ideed (nähtamatu jumal) • Aaronil on keel, suhtlusvahend, aga ei suuda Moosese ideid sõnastada. „Ehitab“ rahvale kuldvasika. 4A. Lühidalt: Béla Bartók ja modernistlik muusikateater.„Hertsog Sinihabeme loss“. 1911 – Bela Bartok kirjutas muusikadraama „Hertsog sinihabeme loss“. Libreto ungari draamakirjanikult Bela Balasž'ilt. • Ekspressionistlik • Atonaalsus ja tonaalsus • Impressionismi meenutavad orkestripartiid – R. Straussi ja C. Debussy mõju. • Järjest on suletud uksed. Judith (peategelane) palub hertsogil kinniseid uksi avada. • Viimase ukse taga on 3 naist – „hommik“, „päev“ ja „õhtu“. Judithist peab saama „öö“.

Muusika → Muusika
42 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kirjandus - Secunda

juba kaks aastat abielus olnud, aga tegelikult armastab Oneginit. 16. ,,Meie aja kangelane" Kõigepealt tutvub jutustaja Maksim Maksimõtsiga. Maksimõts jutustab Petsorinist. Petsorin tutvub Belaga, kes talle meeldima hakkab. Kohalik Azamat tahab endale saada üht ilusat ja tugevat hobust, kes kuulub Kazbitsile. Azamat ja Petsorin lepivad kokku, et Azamet saab selle hobuse, kui Petsorin saab endale Bela. Kui Maksimõts ja Petsorin jahilt tagasi tulevad, näevad nad, kuidas Kazbits Belat röövib. Päästmise käigus saab Bela surmava noahaava ning sureb kohe. Jutustaja saab enda kätte Petsorini päeviku ning teos jätkub päevikuvormis. Petsorin kolib Tamanisse, kus ta kohtub pimeda ja kurdi neiuga, kes tema tähelepanu oma lauluga köidab. Lisaks kohtub ta ka pimeda poisiga, kes polegi pime ja käib öösiti vargil ning tegeleb salakaubandusega

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Muusikaajalugu

MUUSIKAAJALUGU 17. SAJAND ­ 20. SAJAND Barokk 17-18. sajandi I pool (1600-1750) Barokkmuusika iseloomustus: tasakaalustatud, pingeline, lihtsad viisid, rohked kaunistused, virtuoosne kunst, monodia, teatraalsus, pateetika, kunstide süntees. Eristuvad: ooperistiil, kirikustiil, kammerstiil ja segastiil. Barokiajastu ajalised piirid: 1)1580-1630:vanane periood, uute väljendusvahendite ja vormide tekkimine; 2)1630--1680:keskmine periood, piirkonniti erinevate stiilide väljakujunemine; 3)1680-1740:hiline periood, ajastu zanride kõrgaeg; Barokkstiil on alguse saanud Itaaliast. Tulid esiplaanile salongid, muusika õhtud. Tuli monoodia-stiil, mis väljendub ühehäälselt. 17.saj. saab eristada kolme stiili, mis võivad ka omavahel seguneda. Vana ehk kiriklik stiil jätkas pisut vabamal kujul Rooma koolkonna polüfoonilist kirjaviisi. Kammerstiil hõlmas sooloaariaid ja duette Teatraalne stiil oli...

Muusika → Muusikaajalugu
332 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Eksamipiletid.

,,Mu auahnus on olude poolt allasurutud," ütleb ta. Iseennast kulutades mässib Petsorin end seetõttu võõrastesse asjadesse, sekkub võõrastesse saatustesse, tungib võõraste ellu ja rikub võõraste õnne. Petsorin ei suuda teha seda, mis süda nõuab, ja teeb seda, mis süda nõuab, ja teeb seda, mida hingepõhjas täiesti tarbetuks peab. Sellepärast on ta teod tühjad ja kirg kunstlik- see näitab sisemist külmust. Petsorini suhted Bela, salakaubavedajast tüdruku, vürstitar Mary ja Veeraga moodustavad romaani peatükkide süzeelise telje, ja just seal tõusevad esile tema iseloomu kõige pahelisemad jooned. Armastus ei ole tema südamele kutse, vaid aseaine, mis võimaldab tal rahuldada oma allasurutud auahnust ja võimuiha. Võimalus haiget teha rõõmustab teda rohkem kui võimalus rõõmu valmistada. Kuigi kõigis naiskarakterites on midagi ühist- valmisolek tuua ohvreid, mõtelda teistele, mitte

Kirjandus → Kirjandus
127 allalaadimist
thumbnail
40
docx

20. sajandi euroopa ajaloo põhimõisted

Suur Prantsuse Revolutsioon 1789-1799. · Hoolimata oma verisest iseloomust ja osalisest "ebaõnnestumisest" jõudis sellega lõpule uut tüüpi riigi- ja ühiskonna korralduse aluste väljakujunemine. · revolutsiooniline hüpe arengus (ajalooline pöördepunkt). · Euroopa ei olnud pärast revolutsiooni enam see, mis ta oli olnud enne. · Kolmekümneaastane sõda (1618-1648). Westphali rahuleping (1648). Mis iseloomustas keskaegset riiki? · Feodaalne hierarhia · Patrimonaalne võimukasutus ­ riik nagu kuninga "eraomand". Suurfeodaalid püüdsid kuningavõimu igati järele aimata, see viis konfliktideni keskvõimuga. · Kuningal suspensiooniõigus ja erinevatel seisustel privileegid (kuningal võimalus kedagi vabastada seaduste täitmisest või anda eriõigusi, -vabadusi teatud ühiskonnakihtidele). · Erineva õigusega seisused · Erasõjad võimalikud. · Paralleelne vaimulik (kiriku) ja ilmalik võim. · suur ...

Ajalugu → 20. sajandi euroopa ajalugu
59 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun