Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tabel muusikavooludest (hilisromantism - postserialism) (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

STIIL
AEG
MUUSIKALINE ISELOOMUSTUS
HELILOOJAD
TEOSED
HILISROMANTISM

XIX saj. lõpp, XIX/XX saj. vahetus
Pikad teosed, suured koosseisud, ootamatud harmooniad, Saksamaal, Austrias , Wagneri eeskujud
A.Bruckner
G. Mahler
R. Strauss
Sümfooniad
VIII „Tuhandete” sümf., laulutsüklid
Sümfoonilised poeemid , ooperid
IMPRESSIONISM
1890-ndad – enne I MS

Kõlavärvi muusika , idamaine koloriit , gamelanorkester
Täistoonhelilaad, pentatoonika
Vaba vorm, meloodia ja rütm ei ole nii olulised kui kõlavärv, tämber, jazz elemendid
C. Debussy
M. Ravel
Ork. Prelüüd „Fauni pärastlõuna”, klaveripalade süit Bergamasque, Clair de lune
Boolero
EKSPRESSIONISM
Enne I MS ja II MS ajal
Atonaalsus , dissonantsid, hirmu ja ängi meeleolud, huvi inimpsüühika vastu, dodekafoonia, dünaamilised äärmused, kontrastid, lahendamata akordid, protest
nn. Uus-Viini koolkond:
A.Schönberg
A. Berg
A. Webern
5 klaveripala op 23; Kuu- Pierrot : Ellujäänu Varssavist
Viiulikontsert , ooper Wozzeck
NEOKLASSITSISM
1920ndad kuni 1940/50ndad
Lihtsustatud vorm ja harmoonia , reeglipärasus, klassitsismi ja eelnevate ajastute vormide ja žanrite kasutamine uues helikeeles, kammerlikud koosseisud
I. Stravinski
S.Prokofjev
Prantsuse Kuuik (F.Puolenc, D. Milhaud , A.Honegger)
C.Orff
B. Britten
D.Shoštakovitš
Bela Bartok
Ballett”Pulcinella”, Sõduri lugu
I ehk „Klassikaline” sümf.
Pacific 231
Lavakantaat” Carmina Burana
Teejuht noortele orkestri juurde
Leningradi sümf.
AVANGARDISM
1950- 60ndad
maksimalistlik nõudlikkus põhjendatud valikute tegemisel, tahe luua tugevaid ja unikaalseid konstruktsioone, ebatrditsioonilised instrumendid
Erinevad tehnikad ja meetodid:
Aleatoorika
Sonoristika – klastrid e kõlaväljad
Serialism
Elektrooniline muusika

  • Musique concrete
  • Elektrooniline
    Perfomance ja häppening Ameerikas = instrumentaalteater Euroopas
    Kollaažtehnika
    Graafiline muusika
    Absurdikunst
    Mikropolüfoonia
    Pointilism


    John Cage (EKSPERIMENTAAL)
    Veljo Tormis
    Luciano Berio
    Pierre Boulez
    Pierre Shaeffer
    K. Stockhausen
    J. Cage
    Arvo Pärt
    Giorgy Ligeti

    4’33’’, Imaginary Landscapes
    For the prepared piano
    Talvemustrid - Virmalised
    Sequenza I-XIV
    Struktuurid
    Nooruki laul, Kontaktid
    Water music
    Credo
    MINIMALISM
    Ehk
    UUSTONAALSUS
    1960-ndad Ameerikas
    1970-ndad Euroopas
    Heakõlalisus, kordustemuusika, minimaalne muusikaline materjal, lihtsustatud, idamaine staatika, polürütmia
    Sageli seotud sakraalteemadega, nn. püha minimalism
    Philip Glass
    Steve Reich
    John Adams (POSTMINIMALISM)
    Arvo Pärt(tintinnabuli)
    John Tavener
    Glassworks
    Opposite trains
    Ooper „ Nixon in China
    Klaveripala „Für Alina”, Tabula rasa
    POSTMODERNISM
    Eklektitsism
    uuskompleksus
    1970/ 80.-……………………….
    Taotluslik stiilide segamine, popi ja rocki elementide, pillide kasutamine, videoooperid
    hoiak “anything goes ”, erinevate stiilide pealiskaudne miksimine
    Michael Nyman
    A.Pärt
    Terry Riley
    Steve Reich
    P. Glass
    Frank Zappa
    POSTSERIALISM , POSTEKSPRESSIONISM
    1990-…………
    Stiilide paljusus ehk pluralism
    Keerukas polüfoonia, kordusi välditakse, oluline üksikheli nüanss
    http://www.tdl.ee/~anumai/kontsud/Valgeid_laike.ht m
    http://en.wikipedia.org/wiki/Contemporary_classical_music

  • Tabel muusikavooludest-hilisromantism - postserialism #1 Tabel muusikavooludest-hilisromantism - postserialism #2
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-05-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 65 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor pilveke3 Õppematerjali autor
    sisukorras loetletud muusikavoolud + aeg (millal oli) + muusikaline iseloomustus (märksõnad) + heliloojad + nende teoseid

    Tabeli kujul.

    Tegin töö ja sain "5+"

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    6
    doc

    Muusikaajalugu - alates romantismist kuni postmodernismini

    1. Iseloomusta romantismiajastu muusikat. Nimeta uusi zanre, mis tekkisid romantismi ajastul. a. Heliloojal rõhuasetus tunnetel, vormiosade piirid avardusid ja meloodiad pikenesid. Tempode ja dünaamika puhul armastati äärmusi. Lemmikpilliks klaver, tähelepanu keskmesse programmiline muusika, süvenes huvi rahvamuusika vastu. b. Põhizanriks ooper. Soololaul ­ Klaveri saatel häälele ja instrumentidele; need ühendati programmilisteks tsükliteks. Kammerlikud väiketeosed klaverile ­ Poeem, karakterpala, sõnadeta laul, eksprompt, prelüüd, ballaad, tantsud(valss, polka), nokturn. Sümfooniline poeem - Emotsionaalselt pingestatud üheosaline programmiline teos sümfooniaorkestrile.

    Muusika
    thumbnail
    2
    docx

    MUUSIKA AJALUGU - tabel

    MUUSIKA AJALUGU Periood Ajastu sotsiaalne ja muusikaline üldiseloomustus Muusika vahendajad (interpreedid) Muusikainstrumendid Uued vormid ja zanrid Heliloojad ANTIIK Ühiskond väärtustas inimest avaliku tunnustusega, kas tema eluviisi, teenete, Muusik oli jumaliku andega prohvet, kes Keelpillid: kitara, lüüra. Auloodia ­ dionüüsilistel pidustustel aulose saatel Lüürikutena on tuntuks saanud Sappho ja 8. saj eKr ­ 4

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    12
    docx

    Muusikaajalugu 20.saj

    Uus Viini Koolkond 20nda sajandi esimestel aastakümnetel ilmus Euroopa kunstiellu ekspressionism. Erinevalt impressionismist, kus jäädvustatakse muljeid, sai oliliseks kunstniku enda mõtete ja tunnete väljendamine. Muusikas avaldusid esimeses ekpressionistlikud tendentsid juba Mahleri sümfooniates ja Straussi ooperites, kuid täielikult pääses ekpressionism mõjule Arnold Shönbergi loomingus. Ta on Stravinski kõrval teine helilooja, kes muutis 20nda sajandi esimese poole muusika arengulugu. Uueks Viini Koolkonnaks kutsutakse kolme heliloojat: A. Shönberg, A. Berg ja A. Webern. Shönberg Looming jaotub neljaperioodi: · Tonaalne helikeel · Üleminek tonaalselt atonaalsele · Seeriatehnika periood · Hiline periood ­ mitmete stiilide koostoime ajajärk I periood Muusika lähtub veel Saksa hilisromantismist. Mõjutused Wagnerilt, Mahlerilt ja Straussilt. Kuid oma ainsas sümfoonilises poeemis "Pelleas ja Mélisande" kasutab ta

    Muusika ajalugu
    thumbnail
    29
    doc

    Muusikaajalugu

    virtuoosne kunst, monodia, teatraalsus, pateetika, kunstide süntees. Eristuvad: ooperistiil, kirikustiil, kammerstiil ja segastiil. Barokiajastu ajalised piirid: 1)1580-1630:vanane periood, uute väljendusvahendite ja vormide tekkimine; 2)1630--1680:keskmine periood, piirkonniti erinevate stiilide väljakujunemine; 3)1680-1740:hiline periood, ajastu zanride kõrgaeg; Barokkstiil on alguse saanud Itaaliast. Tulid esiplaanile salongid, muusika õhtud. Tuli monoodia-stiil, mis väljendub ühehäälselt. 17.saj. saab eristada kolme stiili, mis võivad ka omavahel seguneda. Vana ehk kiriklik stiil jätkas pisut vabamal kujul Rooma koolkonna polüfoonilist kirjaviisi. Kammerstiil hõlmas sooloaariaid ja duette Teatraalne stiil oli kõige uudsem ja julgem; tundeline, kirglik väljenduslaad, mis kujunes varases ooperis, ent võeti kohe üle ka kirikumuusikas.

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    56
    pdf

    Modernism ja muusikateater

    sajandi lõpul (seostage ka muusikateatriga). Varased modernismi ilmingud. Wagner. Modernismi kujunemine oli 1883 – 1914 (Wagneri surmaasta – I MS algus). (ld. k. modo – just praegu; uudne; moodne) 1900. aasta paiku mõistetakse sõna „modern“ all esmajoones midagi (radikaalselt, kompromissitult) uut. Viini kunstnikerühmitus „Secession“ (lahkulöömine, eraldumine) loosung: „Ajastule anda oma kunst, kunstile oma vabadus“ Wagner oli esimene, kes kasutas muusika kohta mõistet modernne ja seda negatiivses tähenduses. Ta kritiseeris selle sõnaga 1840-del Prantsuse Suurt Ooperit ja eelkõige Meyerbeeri (et see jälgib liiga publiku maitset). 1860.-e algul kanti Pariisis ette Wagneri ooper „Tannhäuser“. Sellest vaimustus väga luuletaja Charles Baudelaire. Tema omakorda kasutas nüüd mõistet „Modernne“ positiivses tähenduses, ilmestamaks Wagneri muusikat.

    Muusika



    Kommentaarid (1)

    girllikeme profiilipilt
    girllikeme: töö on väga sisukas ning põhjalik. heaks abiks kontrolltöö jaoks õppimisel.
    15:35 18-11-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun