Facebook Like
Küsitlus


Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis muudab Sinu uurimistöö aktualseks ?
  • Kes moodustasid selles näites üldkogumi ?
  • Mis on pildil valesti ?
  • Millise meetodiga saab kõige lihtsamalt ülevaate andmetest ?
  • Mis on diagrammide eesmärk ja kuidas seda saavutada ?
  • Kui palju? Kui suur osa ?
  • Kui palju leidub neid õpilasi, kes Facebooki üldse ei kasuta ?
  • Millal tabel, millal tekst ?
  • Millal protsentidena ?
 
Säutsu twitteris
Andmeanalüüs ja statistika 
uurimistöös 
  2016
Andmeanalüüsi põhimõisted
Neli andmeanalüüsi juures möödapääsmatut terminit 
● objekt 
● tunnus 
● väärtus 
● skaala
Objekt / objektid
Vastavalt sellele, mida me uurida tahame, kogume me 
andmeid kas inimeste, koolide, valgete hiirte, kalendrikuude, 
kartulipõldude vms kohta. 
Kõiki selliseid indiviide või üksusi, kelle/mille käest või kohta 
me andmeid kogume, nimetatakse statistilises 
andmeanalüüsis objektideks.
Muutujad ja tunnused
Andmeid koguma asudes oleme valmis mõelnud mingid neid objekte 
iseloomustavad omadused, mis meid huvitavad. 
Näiteks: värvus, vanus, hind, kaal, arvamus millegi suhtes jne. 
Selliseid omadusi nimetatakse muutujateks
Omadusi, mida saab mõõta nii (või mis on juba kokku võetud nii), et iga 
objekti jaoks saadakse ainult üks vastus ehk üks ühik infot, nimetatakse 
tunnusteks.
Väärtused
Objektid ja tunnused peavad olema valitud enne andmete kogumist. 
Andmete kogumise käigus püüame saada tulemuse või vastuse iga 
objekti kohta kõigi meid huvitavate tunnuste lõikes – statistika 
terminoloogiast lähtudes on need väärtused.
Nii võivad tunnuse „ haridus ” võimalikud väärtused olla näiteks 
„algharidus”, „põhiharidus”, „ keskharidus ” ja „kõrgharidus”, aga tunnuse 
„vanus” väärtused näiteks arvud „12”, „27”, „6” jne.
Näeme, et andmed ehk väärtused võivad olla nii arvud kui ka sõnad.
Kolm tunnuste põhitüüpi
Õigeks analüüsimeetodi valikuks tuleb osata teha vahet 
vähemalt kolmel tunnuste põhitüübil: 
● nimitunnusel 
● järjestustunnusel 
● intervalltunnusel
Nimitunnused ja järjestustunnused
● Nimitunnused -  nt rahvus: eestlane, venelane , soomlane ... 
NB! Nimitunnusel ei ole väärtused üheselt järjestatavad, 
järjestustunnusel on!
● Järjestustunnused - nt haridustase: algharidus, põhiharidus, 
keskharidus, ... NB! Järjestustunnusel ei ole väärtuste vahemikud 
võrdsed, intervalltunnusel on!
Intervalltunnused
Intervalltunnused, sh arvtunnused - nt vanus: 27 a, 32 a, 51 a ... 
● Intervalltunnused väheste erinevate väärtustega  - nt 
neljapalline rahuloluskaala: rahul, pigem rahul, pigem mitte 
rahul, mitte rahul. 
● Intervalltunnused paljude erinevate väärtustega - nt palk: 926 
eurot, 
1003 eurot, 1442 eurot ...
Kaasamõtlemiseks
Malle soovib oma uurimistöös rääkida oma küla inimeste mälestustest, 
mis seonduvad jõulukommetega nende lapsepõlvekodus. 
Kalle tahaks võrrelda huvitegevuse võimalusi maa ja linnakoolides
Sassi aga huvitab , milliseid veebilehti tema eakaaslased kõige enam 
külastavad ja milliseid nad kõige õpetlikemaks peavad.
Kas tegemist on objektide, tunnuste või väärtustega?
Uurimistöö teema aktuaalsusest
Pikkade koolipäevade eel unistab 10. klassi õpilane Mikk sellest ajast, 
millal ta saaks juba tööle minna. Töölkäimisega kaasneb Miku arvates üks 
väga suur eelis – koduseid ülesandeid ei anta ning pärast tööpäeva oled 
vaba! Sellele, et on olemas erinevaid ameteid, millest osadega kaasneb 
ka (väga suures mahus ) koduse töö jätkumine, Mikk ei mõelnud...
● Too näiteid ametikohtadest, kus ei jää nn kodutööd!
● Too näiteid aktuaalsetest teemadest täna!
● Mis muudab Sinu uurimistöö aktualseks?

Valim
Valimiks nimetame üldkogumist uurimiseks valitud (üsna väikest) 
objektide gruppi. 
Selleks, et valimi põhjal üldkogumi kohta statistiliste meetodite abil 
üldistatud järeldusi teha, tuleb valimi liikmed valida juhuslikult. Juhuslikkus 
statistikas tähendab, et igal üldkogumi liikmel peab olema võrdne 
võimalus valimisse valitud saada.
● Too näide enda kooli ja enda klassi põhjal!
Valimite liigid
... valimi „tugevuse” kahanemise järjekorras
● kõikne valim
● juhuvalim
● süstemaatiline valim
●  kihtvalim
● mugavusvalim
Näide 2 kaasamõtlemiseks
Juss sai ülesandeks uurida kõiki oma kooli õpilasi. Uuringu teema oli 
rahulolu kooli toiduga. Kuna Juss ja tema sõbrad olid koolitoiduga väga 
rahul, ei pidanud ta vajalikuks küsitleda kedagi peale oma sõprade. 
Kõikide kooli õpilaste küsitlemine oleks niikuinii liiga kaua aega võtnud.
• Kes moodustasid selles näites üldkogumi
• Kas Jussi arvamus, et ta kõiki kooli
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Registreeri ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile


Konto olemas? Logi sisse

Vasakule Paremale
Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #1 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #2 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #3 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #4 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #5 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #6 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #7 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #8 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #9 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #10 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #11 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #12 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #13 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #14 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #15 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #16 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #17 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #18 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #19 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #20 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #21 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #22 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #23 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #24 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #25 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #26 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #27 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #28 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #29 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #30 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #31 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #32 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #33 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #34 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #35 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #36 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #37 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #38 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #39 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #40 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #41 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #42 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #43 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #44 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #45 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #46 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #47 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #48 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #49 Andmeanalüüs ja statistika uurimistöös #50
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 50 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-04-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Patch Õppematerjali autor

Lisainfo

Suureks abiks uurimustöö kirjutamisel, planeerimisel ja mõistmisel. Seletused Google Drive kasutamisel uurimustöö kirjutamise, statistika koostamise, andmete analüüsi, küsimustike koostamise ja erinevate diagrammide koostamise kohta.

Märksõnad


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

38
docx
Andmeanalüüs-Faili vormistamine
466
doc
Andmeanalüüsi konspekt
6
pdf
Andmeanalüüs kodutöö
142
xlsx
Andmeanalüüsi lõputöö
55
doc
Juhendmaterjal loovtöö korraldamisest põhikooli III kooliastmes
11
docx
Andmeanalüüsi kordamisküsimused 2015
19
docx
ANDMETE KOGUMISE JA ANALÜÜSIMISE VIISID
85
pdf
Konspekt





Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun