Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


VÕGOTSKI, PIAGET, ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD (7)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Tallinna Ülikool
Rakvere kolledž
Õpetajakoolituse osakond
AP II KÕ




Helen84
VÕGOTSKI, PIAGET, ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD
Referaat mäng ja lapse arengust






Rakvere
2009
SISUKORD










SISSEJUHATUS


Erinevate valdkondade teadlased on püüdnud kindlaks teha mängu olemust ning paigutada mängu oma kohale siin maailmas, selle tähtsuses ja mängu hädavajaliku ning kasuliku ülesande täitmises kahtlemata. Ometi lähevad arvukad katsed mängu defineerida üksteisest lahku. Mängu lähteks on peetud vabanemist liigsest energiast. Teiste arvates allub mängiv olend, olgu ta siis loom või inimene, jäljendustungile. Mänguga lõõgastutakse ja häälestutakse tõsisemale tegevusele, mida elu meilt nõuab. Mäng võib olla enesevalitsemisharjutuseks. Mõned aga peavad mängu olemuseks kaasasündinud vajadust midagi osata või põhjustada, kuid ka valitsemishimu ja võistlussoovi. Mõned omakorda peavad mängu kahjulike impulsside süütuks maandamisviisiks, hädavajalikuks täienduseks ühekülgse suunitlusega tegutsemistungile või tegelikkuses teostamatute soovide rahuldamiseks kujutluses ning seega eneseväärikustunde säilitamise vahendiks ( http://wiki.zzz.ee/index.php/M%C3%A4ng ).
Mäng on ääretult sotsiaalne nähtus. See tuli inimühiskonna ellu alles teatud atenguetapil: kuni last sai vanem kõrval kohe tööprotsessi lülitada, ei olnud mängu vaja. Kui tööriistad muutusid keerukamaks, osutus vajalikuks ettevalmistusaeg, sest last polnud võimalik kohe tööle panna. Siis hakkas ühiskond valmistama spetsiaalselt lastele mõeldud mänguasju ja sai alguse lapsepõlv (Kivisalu 2005: 58).
Referaadi eesmärgiks on uurida mängu arenguteoreetikuid - Võgotski´t, Piaget´i ja Elkonin ´i, püüdes välja tuua nende lähtekohad mängust ning ühised vaatenurgad .


1. LEV SEMJONOVITŠ VÕGOTSKI


Juudi püritolu vene arengupsüholoog.
L. Võgotski otsis vastust küsimustele kuidas tekib ja areneb mäng lapseeas ja mis tähendus on tal lapse arengus. Võgotski märgib (1966, 1983), et mäng sünnib siis, kui lapsel tekivad realiseerimatud soovid. Mäng ongi soovide täitumise, kuid mitte mõne üksiku soovi, vaid üldistatud tundmuse väljendus, sest laps reageerib emotsionaalselt täiskasvanu käitumisele ja täiskasvanu autoriteet on lapse jaoks väga tähtis. Üldistatud tundmute olemasolu mängus ei tähenda seda, et laps ise mõistab mängu motiive ja sellepärast teadliklt mängib. Laps mängib, ise sealjuures mängu motiive teadvustamata. See eristabki mängu tööst ja teistest tegevustest (Saar 1997: 20).
Võgotski väidab, et ajaloolis -kultuuriline taust hakkab last mõjutama alates sünnihetkest, tema esimesel sotsiaalsel kontaktil ümbritsevate inimestega ja on tihedalt seotud lapse sotsiaalse arenguga. Kultuurilis-sotsiaalsete funktsioonide, sealhulgas ka tähelepanu areng seisneb selles, et inimesel tekivad elu ja tegevuse käigus erinevad stiimulid ja märgid. Nende abil suunatakse isiksuse ühiskondlikku käitumist ja neid kasutades reguleerib inimene ka enda käitumist ühiskonnas (Nugin 2007: 38).
Võgotski (1976) pakkus välja huvitava seletuse selle kohta, kuidas füüsilistest
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #1 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #2 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #3 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #4 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #5 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #6 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #7 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #8 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #9 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #10 VÕGOTSKI-PIAGET-ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD #11
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-11-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 213 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Helen ? Õppematerjali autor

Lisainfo

Mängu arengu teooriad

Märksõnad

Mõisted


Kommentaarid (7)

Modesty profiilipilt
Modesty: Korralikult koostatud materjal, isegi viited on lõpus : )
12:03 07-02-2013
KristjanHaljand profiilipilt
KristjanHaljand: väga hea materjal oli palju abi
14:01 24-03-2013
kettli profiilipilt
kettli: Ootasin rohkemat aga pole hullu
15:14 08-01-2013


Sarnased materjalid

19
doc
VÕGOTSKI-ELKONINI JA PIAGET I MÄNGU ARENGU TEOORIA
7
doc
VÕGOTSKI-PIAGET JA ELKONENI MÄNGU ARENGU TEOORIAD
10
rtf
Võgotski-Piaget-ja Bronfenbrenneri teooriad
22
doc
PIAGET´-VÕGOTSKI-JA ELKONINI SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LASTE ARENGUS
29
docx
Arengupsühholoogia
88
doc
Liigutustegevuse tunnetuslikud ja käitumuslikud alused
524
doc
Arengupsühholoogia
28
docx
Arengupsühholoogia





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun