Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"esemelise" - 53 õppematerjali

thumbnail
9
pptx

Mihkel Veske

Mihkel Veske Sandra Kingisepp, Jana Smirnova Kallavere Keskkool Mihkel Veske 28. jaan 1843 Viljandimaal Holstre vallas taluperemehe pojana luuletaja, keeleteadlane, folklorist üks esimesi eestlasi, kes kaitses doktorikraadi külakool ja Paistu kihelkonnakool misjonäriks misjonikoolist ta aga lahkus ning astus Leipzigi ülikooli õppima võrdlevat keeleteadust eesti rahvusliku liikumise juhid võrdlev keeleteadus eesti keele sarnasused india ja pärsia vana keelega eesti keele kvantiteedi olemuse kirjeldamine (on lühikesed, pikad ja ülipikad häälikud) kodu-uurimine esemelise vanavara kogumine parim abimees Jaan Adamson, kes esimesena tõstis esile eesti rahvusliku muuseumi loomise mõtte M.Veske esines ka Õpetatud Eesti Seltsis ettekandega kultuurilistest edusammudest eestlaste elus Looming Veske on mitmete populaarsete luuletuste ja rahvalike laulude sõnade autor. raamat "Laulud viisidega" (1874) kogu "Dr. Vesk...

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Edmund Husserl

Akti kvaliteet — teatud aktide liigi üldine iseloom: ettekujutus erineb kvalitatiivselt otsustusest, otsustus soovist jne. Väide 2*2= 4 ja Ibsen on realismi looja tänapäeva dramaturgias on ühe kvaliteediga (mõlemad on väited). Määrab ära, kuidas ese intenteeritakse. Mateeria — väljendab konkreetset esemelist suhet. Ühesugused mateeriad ei saa kunagi anda erinevat esemelist suhet; samal ajal kui erinevad mateeriad võivad anda sama esemelise suhte /vrd Frege/ — kujutulus võrdkülgsest kolmnurgast ja võrdnurksest kolmnurgast.Kvaliteet ja mateeria on akti abstraktsed momendid, kaks variatsiooni liiki, mis lõikuvad. Akti olemus — nende kahe momendi seos. Bedeutungsmässig /tähendustav/. Kuid akti deskriptiivne sisu võib muutuda, kuigi kvaliteet ja mateeria jäävad samaks — täituvus (Fülle). NB! Lihtsa akti puhul mateeria ja kvaliteet ei eristu: lihtne akt on lihtsa ettekujutuse akt, kuhu ei ole

Filosoofia → Filosoofia ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Juubelipidustused. Etikett. Tavad ja kombed.

4.Kodus juubeli tähistamist on kombeks alustada sünnipäevalauluga. Levinud on ka sünnipäevakinkide tegemine ja küünalde puhumine sünnipäevatordilt. Õhtul kaetakse suur peolaud, kuhu lähedased ja tuttavad kogunevad juubilari õnnitlema. 5.Kui isiklikult ei ole võimalik juubilari õnnitleda, siis helistatakse või saadetakse õnnitluskaart. 6.50 aasta juubeli puhul paljud tööandjad kingivad oma töötajatele lilli, teevad mingi firmapoolse esemelise või rahalise kingituse. Juubilar kositab koleege maiustustega või katab kohvilaua. Praegu on töökollektiivides väga levinud kinkida kaubanduskeskuste kinkekaarte. 7.Peo planeerimisel saadetakse igale külalisele aegsasti kutse. Kutsuda tuleb varakult, vähemalt üks või kaks nädalat enne peoõhtut, et inimene saaks planeerida oma aega. Viisakas inimene vastab kindlasti kutsele ja teatab, kas ta võitab kutse vastu või ta ei saa kahjuks pidustusest osa võtta. 8

Filosoofia → Etikett
7 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Eesti Vabadussõda

Vähemus rahvaste autonoomia 1925: - Võeti vastu seadus, mis tagas vähemusrahvaste kultuuri püsimise ja edendamise - Neil oli õigus valida oma kultuurielu juhtimiseks omavalitsuslikke asutusi, mis arutasid ja otsustasid kõiki vastava kultuuri- ja hariduselu ning noorte- ja spordiliikumus küsimusi - Tegeldi emakeelsete koolide ja rahvuslike kultuuriasustusi ERM: - ERM loodi 1909. a Tartus - Eesti esemelise ja vaimse kultuuri säilitamiseks, eksplodeerimiseks ja uurimiseks - 1923. a avati endise Raadi mõisa peahoones ERM-i esimene püsinäitus Hariduse reformid: - Mindi üle emakeelsele õppele - Kehtestati 6-klassiline koolikohustus - Kaasajastati õppekavad ja õpikud - Avati koole ja parandati õpitingimusi - Paranes kutsekoolide maine - Tartu Ülikool kujunes välja teadustöö keskuseks Kõrgkultuur:

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
34
pptx

Printsiibid

tekitada inimeses teravat kõlbelist konflikti ja sundida teda valima iseenda ning oma lähedaste hoidmise ja kaitsmise ning sellega vastuollu mineva õigusliku kohustuse vahel. Printsiibi rikkumisega ei ole tegemist siis, kui isik tunnistab vabatahtlikult oma süüd talle menetleja poolt antud teatud lubaduste tulemusena. Oluliseks peetakse siinjuures vaid süü tunnistamise vabadust sõltumata motiividest. Printsiibi esemelise kaitseala piiritlemine eeldab kahtlemata ka selle täpsustamist, keda lugeda lähedaseks. Väga täpseid kriteeriume ei ole võimalik määrata ja suuresti on tegemist õiguspoliitilisekokkuleppega alanejal ja ülenejal sugulasel; õel, poolõel, vennal, poolvennal või isikul, kes on või on olnud abielus kahtlustatava või süüdistatava õe, poolõe, venna või poolvennaga; võõras- või kasuvanemal, võõras- või kasulapsel; lapsendajal ja lapsendatul;

Õigus → Ev õiguskaitsesüsteem
54 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Motivatsioonisüsteemid Eesti ettevõtetes

töötajale osaliselt palka edasi ka raseduspuhkuse ajal. Endine Eesti Ühispank SEB kasutab aga hoopis teist laadi motiveerimisstrateegiat. Nimelt maksab SEB oma töötajate innustamiseks neile tulemuspalka, mis tähendab, et töötajale makstakse selle pealt, kui palju ta näiteks pensionifonde müüb vms. Firma usub, et selline strateegia paneb töötajaid rohkem pingutama ja seega ka rohkem pensionifonde müüma. Materiaalsetest motivaatoritest rääkides ei ole alati tegemist üksnes esemelise või rahalise kasuga. Sinna alla kuuluvad ka ettevõtete poolt korraldatud erinevad motivatsiooniüritused nagu suvepäevad, talgud, jõulupeod jms, mis liidavad töötajaid paremini üheks suureks pereks ja annab neile võimaluse pääseda rutiinist, veetes kolleegidega aega ka tööväliselt. See annab võimaluse kaastöötajate paremaks tundmaõppimiseks ning võib tuua kasu ka tööalastel läbirääkimistel.

Majandus → Juhtimise alused
144 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Laste joonistused psühholoogia

lapse arengus, märkides ära mängu ja kõne mõju joonistamisele. Võib rääkida mängu ja joonistamise vastastikusest mõjust, nende üheaegsest osalemisest märgilise funktsiooni arengus. Lapse vaadeldaval psühholoogilise arengu tasemel pole sõna tema jaoks veel märgiks oma mõttes ja tõenäoliselt ei saa ka iseenesest tõugata teda märgiliste seoste ja äratuntava eseme seoste otsimisele. Märgilise tähenduse funktsiooni juuri tuleks otsida lapse üldise esemelise tegevuse arengu juures ja tema suhtlemises täiskasvanutega, mis viib sellise inimliku funktsiooni eripärade omandamisele , mis kujundab ümber nii lapse joonistamise kui kõne. Märgilise funktsiooni formeerumine on eriline probleem geneetilise psühholoogia jaoks, mis väljub kaugelt joonistamise arengu raamidest ja siin pole võimalust seda kogu skaalas spetsiaalselt vaadelda. Võib vaid välja öelda oletusi, et elementaarsed asendamise vormid tekivad täiskasvanute poolt

Psühholoogia → Psühholoogia
7 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Vaikelu eelkäijad ja õitseng

hävinenud vaikelusid, mille illusoorne maalimisviis tekitas mulje tõelistest esemetest. • 17.sajandil levis vaikelu ehk Caravaggio "Puuviljakorv" natüürmort. Ka selles žanris olid u 1596-1597 hollandlased eestvedajateks, huvitudes juba 16.sajandil esemelise • Hollandi kodudes oli palju maailma kujutamisest. Nad leidsid, et ilusaid asju, millega võis maalimisobjektiks ei pea alati olema uhkustada. Samas oli inimene, vaid võivad olla hoopis teda hollandi kunstnike ümbritsevad asjad. maalimiskires tunda Willem Claesz He igatsust veelgi suurema “Hommikueine luksuse järele

Kultuur-Kunst → Kultuur
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majanduse teine kt

isiklike absoluutsete tulude järgi, kuivõrd teiste samasse elanikkonnakihti kuuluvate inimeste tarbimistaseme järgi-demonstratsiooni efekt. 2 Tarbimine on mingil määral harjumuslik, kord omandatud tarbimismudelist on väga raske loobuda. *eluaegse tsükli hüpotees: tulude lühiajaline kõikumine avaldab vähe mõju jooksvale tarbimisele ja oodatavale eluaja tulule, eeldab superratsionaalset inimest, kes on võimeline planeerima oma tulusid ja kulusid kogu eluks. Investeering- esemelise kapitali formeerimine ja ühiskonna tegeliku kapitali juurdekasv Investeeringu piirefektiivsus(IPE)= laenutulu/investeering*100 Investeeringunõudlust mõjutab: protsendimäär, äriline usaldus ja tulevikuootused, tootmistegurite hindade muutused, inflatsioon, tootmistehnoloogia areng ja vajadus vananenud seadmed asendada uusimatega, maksupoliitika, rahvatulu kasv, mis reeglina suurendab investeeringuid Kogupakkumine-ettevõtte poolt igal hinnatasemel pakutava kogutoodangu hulk

Majandus → Majandus
403 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Muuseum - kas vanakraami ladu või avatud õpikeskkond

Mesopotaamia kiilkirjaga savitahvlid. Muuseumitund annab õpilastele uue lähtepunkti aja- ning kultuuriloos orienteerumiseks. Koolis omandatav teooria ning muuseumide ekspositsioonid loovad möödunud aegadest terviklikuma ja paremini meeldejääva pildi. Muuseumitundide koostamisel oleme endale seadnud eesmärgiks täiendada ja toetada õpetajate tööd, tuletades õpilastega meelde juba koolis õpitu ning samas julgustades neid esemelise ajaloo kaudu tegema uusi järeldusi ja avastusi. 5 3. MINU ARVAMUS JA KOGEMUS Olen käinud paljudes muuseumides, milledest kõige meeldejäävam on olnud Tallinna Meremuuseum. Tallinna meremuuseum asub paksude paekivimüüride vahel ­ Paksus Margareetas. Muuseum pakub palju huvitavat Eesti meresõidu ja kalanduse algusaegadest kuni tänapäevani

Meedia → Meedia
27 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Mängu arenguetapid

Tallinna Pedagoogiline Seminar Alusharidus päevane õppeosakond Triin Miil LÕ-22 MÄNGU ARENGUETAPID Mängu ja lapse arengu referaat Juhendaja: Pärje Ülavere Tallinn 2006 SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS........................................................................................................................ 3 SÜMBOLMÄNG VÄIKELAPSE EAS......................................................................................5 ROLLIMÄNG ............................................................................................................................6 KOKKUVÕTE............................................................................................................................7 KASUTATUD KIRJA...

Pedagoogika → Mäng
149 allalaadimist
thumbnail
19
doc

VÕGOTSKI, ELKONINI JA PIAGET`I MÄNGU ARENGU TEOORIA

Samuti tuleb omavahel kokku leppida, milliseid mänguasju - esemeid mängus kasutama 4 hakatakse. Just see laste endi poolt mängu organiseerimine loobki omapärase laste ühikonna (viidatud Ugaste 2005:157) . Elkonin on kirjutanud, et mäng tekib ühiskonna ajaloolise arenemise käigus lapse koha muutumise tulemusel ühiskondlike suhete süsteemis (Spikovskaja 1986:5). Esemeline tegevus Lapse mängu esimesed vormid tekkivad praktilise esemelise tegevuse raames. Esemeline tegevus, vähemalt kujunemise alguses, varases lapseeas on olemuselt kahesugune...Sellest areneb kaks erinevat tegevust. Üks on puht praktiline, milles on olulisel kohal asja tähendusega seotud operatsioonide teostamine. Teine on tegevus asjade tähendustega, nende kasutamise üldiste skeemidega, mida rakendatakse üha erinevates, uutes situatsioonides. Tegevus asjadega nende tähenduse järgi ongi varase lapseea esemeline mäng (samas:14).

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
179 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Töökeskkond, puhtus, turvalisus

Ruumides peab olema piisavalt mängimise ja liikumise ruumi, et ohutult läbi viia last arendavaid ja muid vajalikke tegevusi. Lapsehoiuteenuse osutamise ruumides peab olema iga ruumis viibiva isiku kohta vähemalt 4 m2 mööbliga katmata vaba põrandapinda. Kui lapsehoiuteenuse osutamisel on mängimiseks ja magamiseks eraldi ruumid, siis peab iga ruumis viibiva isiku kohta magamisruumis olema vähemalt 2 m2 ning mänguruumis vähemalt 2,5 m2 vaba põrandapinda. (B) 49. Mida peab arvestama esemelise mängukeskkonna loomisel? 50. Kui palju peab lastel olema erinevaid mänguvahendeid? 51. Milline on last soodustav liikumiskeskkond? 52. Kes vastutab päevahoius lapse turvalisuse eest? Lapsehoidja. A. Töötervishoiu ja tööohutuse seadus B. Tervisekaitsenõuded lapsehoiuteenusele C. Sotsiaalhoolekande seadus D. Töölepingu seadus E. Puhas kodu ja puhtad rõivad. (2004). Tallinn: Kirjastus Ilo. F. Uuenev alusharidus. (2004). Tallinn: Kirjastus Ilo. G

Ametid → Kutse
149 allalaadimist
thumbnail
7
doc

ERAELU PUUTUMATUS

perekonna- ega eraellu sekkuda muidu, kui seaduses sätestatud juhtudel ja korras tervise, kõlbluse, avaliku korra või teiste inimeste õiguste ja vabaduste kaitseks, kuriteo tõkestamiseks või kurjategija tabamiseks. PS § 26 esimeses lauses sätestatu ei tähenda, et perekonnaelu ja eraelu riived ei ole üldse võimalikud. Perekonna- ja eraelu võib riivata põhiseadusega kooskõlas ja PS § 26 teises lauses nimetatud põhjustel. PS § 26 esimene lause piiritleb sätte esemelise kaitseala ­ sätestades perekonnaelu ja eraelu puutumatuse. Eraelu sfääri kuuluvad eelkõige intiimsfääri puutumatus, õigus seksuaalsele enesemääramisele, õigus informatsioonilisele enesemääramisele ja õigus oma sõnale ja pildile. PS § 26 kaitseb kõik eraelu valdkondi, mis ei ole hõlmatud mõne eraelu kaitsva erisättega. PS § 19 tagab üldise vabaduspõhiõiguse. Üldine vabaduspõhiõigus kaitseb ka isiksust (üldine

Õigus → Avalik õigus
17 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Majandusteaduste alused

majandusvälised. Tarbimiskäsitluse põhiliseks teoreetiliseks aluseks on tarbimise üldine seadus, mille kohaselt inimesed suurendavad sissetulekute kasvades oma tarbimist, kuid mitte sama suurel määral. Autonoomseks ehk sõltumatuks tarbimiseks nimetatakse tarbimise minimaalset füsioloogilist taset, mis ei sõltu tarbimise suurusest. Investeeringud on teiseks põhiliseks kogunõudluse elemendiks, moodustades arenenud maades keskmiselt 15% SKP-st. Investeering on esemelise kapitali formeerimine ja ühiskonna tegeliku kapitali juurdekasv. Investeeringutel on ühiskonnas täita kaks olulist rolli: 1) nende suurus mõjutab kogunõudmist ning selle kaudu ka tootmismahtu ja tööhõivet 2) investeeringud on tootmise laiendamise põhieelduseks Investeeringunõudlust mõjutab: 1) protsendimäär 2) äriline usaldus ja tulevikuootused 3) tootmistegurite hindade muutused 4) inflatsioon

Majandus → Majandus
191 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Majandusteaduse arvestus

majandusvälised. Tarbimiskäsitluse põhiliseks teoreetiliseks aluseks on tarbimise üldine seadus, mille kohaselt inimesed suurendavad sissetulekute kasvades oma tarbimist, kuid mitte sama suurel määral. Autonoomseks ehk sõltumatuks tarbimiseks nimetatakse tarbimise minimaalset füsioloogilist taset, mis ei sõltu tarbimise suurusest. Investeeringud on teiseks põhiliseks kogunõudluse elemendiks, moodustades arenenud maades keskmiselt 15% SKP-st. Investeering on esemelise kapitali formeerimine ja ühiskonna tegeliku kapitali juurdekasv. Investeeringutel on ühiskonnas täita kaks olulist rolli: 1) nende suurus mõjutab kogunõudmist ning selle kaudu ka tootmismahtu ja tööhõivet 2) investeeringud on tootmise laiendamise põhieelduseks Investeeringunõudlust mõjutab: 1) protsendimäär 2) äriline usaldus ja tulevikuootused 3) tootmistegurite hindade muutused 4) inflatsioon

Majandus → Majandusteaduse alused
241 allalaadimist
thumbnail
11
doc

VÕGOTSKI, PIAGET, ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD

Tallinna Ülikool Rakvere kolledz Õpetajakoolituse osakond AP II KÕ Helen84 VÕGOTSKI, PIAGET, ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD Referaat mäng ja lapse arengust Rakvere 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS 2 Erinevate valdkondade teadlased on püüdnud kindlaks teha mängu olemust ning paigutada mängu oma kohale siin maailmas, selle tähtsuses ja mängu hädavajaliku ning kasuliku ülesande täitmises kahtlemata. Ometi lähevad arvukad katsed mängu defineerida üksteisest lahku. Mängu lähteks on peetud vabanemist liigsest energiast. Teiste arvates allub mängiv olend, olgu ta siis loom või inimene, jäljendustungile. Mänguga lõõgastutakse ja häälestutakse tõsisemale tegevusele, mida elu meilt nõuab. Mäng võib olla enesevalitsemisharjutuseks. Mõned a...

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
284 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Eelrooma rauaaeg

pronksiajast, loetakse eelrooma rauaaja alguseks kokkuleppeliselt aastat 500 e.Kr. Eelrooma rauaaja lõpuks peetakse sõlgede ilmumist meie tarandkalmetesse 1. sajandi teisel poolel pKr ­ seega on piiriks aasta 50. Varasele eelrooma rauaajale on iseloomulikud sellised ehted ja keraamika, mille tüübid põlvnevad veel nooremast pronksiajast. Jätkus veel kivikirstkalmete ehitamine ning neisse matmine, kuid rajati juba ka esimesi tarandkalmeid. Joonis 2. Tuulingumäe tarandkalme Esemelise materjali osas on varase eelrooma rauaaja näol tegu üleminekuga pronksiajalt rauaajale. Nagu mitmel pool mujalgi Läänemere regioonis, on ka Eesti eelrooma rauaaja leiuaines suhteliselt tagasihoidlik. Valdav hulk sellest pärineb kivikalmetest, vähem asulakohtadelt ja linnustelt ning osa on saadud juhuleidudena. Peamiseks leiuliigiks on savinõude killud. Töö- ja tarbeesemetest on leitud rauast õõs- ja silmaga kirveid, raudnaaskleid, raudnuge, üks värtnakeder jms

Ajalugu → Ajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
22
doc

PIAGET´, VÕGOTSKI, JA ELKONINI SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LASTE ARENGUS

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledž Õpetajakoolituse osakond AP2 KÕ PIAGET´, VÕGOTSKI, JA ELKONINI SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LASTE ARENGUS Referaat Juhendaja: Katrin Saluvee mag. Rakvere 2013 SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1. J. PIAGET´ SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LAPSE ARENGUS.................................4 2. L. VÕGOTSKI SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LAPSE ARENGUS...........................7 3. D. ELKONINI SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LAPSE ARENGUS............................9 ALLIKAD......................................................................................................................

Pedagoogika → Pedagoogika
52 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Lastekodu

arengule. 1.3 Teine ja kolmas eluaasta Teisel ja kolmandal eluaastal ilmneb seoses pidurdusega kommunikatiivse tegevuse arengus vastuvõtmatus täiskasvanute poolt antud tegevusmeetodite suhtes, ebaadekvaatne suhtumine täiskasvanute hinnangutesse - kiitus stimuleerib lapse tegevust vähesel määral, laitus aga ei muuda seda üldse. Seega ei diferentseeri laps negatiivset ja positiivset hinnangut peaaegu üldse,mis omakorda viib peetusele kõne ja esemelise tegevuse arengus. Kõne arengu peetus võib aga halbade asjaolude kokkulangemisel osaks saada lapsele, kes pole rinnast üldse või on vähe sellest toitunud, mistõttu tal teatud suuõõnelihased on juba ette määratud olema logopeedi tööpõld (Kagan 1994, 44). 1.4 Koolieelne iga Koolieelikute juures äratab tähelepanu emotsionaalsuse alanemine, passiivsus kõigis tegevusliikides, aga eriti mängus, puudub võime elada kaasa teistele inimestele, nende

Psühholoogia → Suulise ja kirjaliku...
14 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Väike-Maarja kultuuripärand - referaat

lühemat aega Peterburi Kunstide Akadeemias, reisis Soomes, Venemaal ja Saksamaal. Vabadussõja ajal ta külmets, haigestus tuberkuloosi ja suri noore mehena. Väike-Maarja Muuseumis säilitatakse tema joonistusi ja puidust portreebüsti Hilda Lepikust. Eduard Leppik (11. okt 1924 - 19. mai 2008) töötas Väike-Maarja Keskkoolis eesti keele ja kirjanduse õpetajana 1952-1978. Õpetajana töötades tegeles kohaliku murde ja kultuuriloo uurimisega ning esemelise materjali kogumisega. E. Leppik pani 1969. a aluse koolimuuseumile, millest 1986. a kujunes praegune Väike-Maarja Muuseum. Väike-Maarjaga seotud uurimustest on olulisemad "Kultuurilooline Väike- Maarja", "Väike-Maarja lood", "Väike-Maarja Põllumeeste Selts", "275 aastat üldhariduskooli Väike-Maarjas", "Väike-Maarja Muusikaselts". Eesti keele uurijana on E. Leppik kogunud üle 30 aasta kohanimesid ja muud sõnavaralist ainest. Tema keelematerjali register - ligi 120 000

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
11 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Lapsega koos mängimise roll kaasaegses perekonnas

tähendus ehk mõte (Laherand 1998; Ugaste, Tuul, Välk 2009b). Rollimängus on objektiks inimestevahelised suhted. Kõige tähtsamaks elemendiks on mängus etendatav osa. Kui mängus esineb roll, tekibki mäng. Lapse eelnevad mängukogemused on eelduseks sellele, et laps hakkab oma mängudes võtma rolle. Rolli võtmisest annab kõigepealt märku see, et laps nimetab ennast oma nimega (Saar 1997). Rollimäng areneb esemelisest rollimängust sotsiaalse rollimängu suunas. Esemelise rollimängu sisuks on kaasmängijale suunatud tegevus esemetega. Sotsiaalse rollimänguni jõuab laps siis, kui teda hakkab huvitama teine mängija kui mängupartner ja selle mänguroll. Lapse vanuse kasvades muutub mängija suhtumine oma rolli. Mängija hakkab kriitiliselt hindama oma rolli mängimist kui ka mängukaaslaste käitumist rollis (Saar 1997; Ugaste jt 2009b). Rollimängud võimaldavad katsetada oma ideid. Need on olulised allikad sotsiaalsete reeglite õppimisel ja kinnistamisel

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
40 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Laps ja mäng

1.Mängu mõiste ja tunnused: Mäng on suhteliselt kerge ära tunda, aga raske defineerida. Mäng on olnud inmelu ja ühiskonna lahutamatu koostisosa. Samuti on mäng tegevus, mis ei ole seotud primaarsete tarvete rahuldamisega, talle on iseloomulik rõõm ja rahulolu. Laste jaoks on mäng aga erilise tähendusega, ta on lste elu lahutamatu koostisosa. Mäng kaunistab ja täiustab meie elu juhul, kui kultuurimõjuväljas tahame elada.Mängus püüdleb mängija nii iseseisvuse kui ka ühenduse järele ning samal ajal on mäng ka eesmärgita, vaba tegevus. Tunnused: Mängul on viis iseloomulikku tunnust: *tinglikkus e. näilisus, st tegevus kus käitumine mängus pole tõeline või reaalne. Mänguline käitumine omandab teistsuguse iseloomu võrreldes igapäevaseeluga. *Sisemine motivatsioon:Mängu ei põhjusta ei kehalisedvajadused, välised reeglid ega ühiskondlik surve. Mäng lähtub individist, tema vabast soovist ja vabast valikust niiviisi tegutseda. *Protsess ja tulemu...

Pedagoogika → Mäng kultuuri kontekstis
356 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Lapsehoidja kutseeksami küsimuste vastused kordamiseks

loomine, kujutavate tegevuste kujndamine ja arendamine.motoorikas püütakse tõsta liikumisaktiivsust, põhiliigutuste kujundamine ja arendamine, silma-käe koostöö ja kahe käe koostöö. Kõnemõistmisne ja kasutamine suhtluseks, oma tegevuse reguleerimine ja planeerimine, sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste kujundamine, eneseteenindusoskuse arendamine. Raske ja sügava vaimupuude korral on esmane põhiliigutuste, esemelise tegevusoskuste kujundamine, eneseteenindamisoskuse ja suhtlemisoskuse kujundamine. 16.)Milliseid eriabi võimalusi on erivajadustega lastele ette nähtud koolieelse lasteasutuse seaduse järgi? § 14. Erivajadustega lapsed (1) Keha-, kõne-, meele- või vaimupuuetega ning eriabi või erihooldust vajavatele lastele (edaspidi erivajadustega lapsed) loob valla- või linnavalitsus võimalused arenemiseks ja kasvamiseks elukohajärgses lasteasutuses.

Pedagoogika → Lapsehoidja
583 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Laev "Star" töösisekorraeeskiri

6.2. Keskkonna reostuse vältimine .6.2.1. Merd reostavate vedelike valamine merre on keelatud. 6.2.2. Ükskõik millise prahi või eseme viskamine merre on keelatud. 6.2.3.Prügi kogumise, töötlemise ja laevast eemaldamise kord on kirjeldatud laeva prügi käitlemise plaanis. 6.3. Laeva eripärast tulenevad ohud 6.2.1.Laev on piiratud suurusega ja kõrgendatud ohuga töökoht, mis on alati mõjutatud loodusjõududest. 6.3.2.Vähendamaks vigastuse või esemelise kahju ohtu, peab laevapere liige jälgima, et kinnitamata esemed, mida vahetult ei kasutata, saaksid paigutatud selleks ettenähtud, nende liikumist välistavatesse kohtadesse või soritud (kinnitatud). 6.3.3. Laevas liikudes peab arvestama sellega, et laev võib kõikuda. 6.3.4. Avatud tekid võivad kohati olla eriti libedad nii sademetest, veepritsmetest kui jääst. 6.3.5.Laev on keeruline tehniline rajatis, millel on väga erinevad seadmed, süsteemid ja

Merendus → Laevandus
34 allalaadimist
thumbnail
37
pdf

Loeng 4 - ISLM mudel

Loeng 4. ISLM MUDEL Sissejuhatus 1. ISLM mudelit peetakse Keynesi teooria kokkuvõtteks. Kokkuvõtte koostasid juba tema õpilased. 2. ISLM mudel laiendab sissetulekute ­ kulutuste (Q/E) mudelit lisades viimasele rahaturud. 3 ISLM mudel 3. d l pakub k b häid võimalusi õi l i majanduse j d esemelise li jaj rahalise h li sektori kombineerimiseks ja sidumiseks. Mudelit võib pidada sissetuleku-kulutuste mudeli edasiarenduseks. edasiarenduseks 4. ISLM mudeli peamine eelis peitub arvatavasti selles, et ta on p kontseptuaalselt lihtne,, kuid võimaldab analüüsida mitmeid lihtsaid,, kuid olulisi majanduspoliitilisi situatsioone.

Matemaatika → Matemaatika
26 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis

1.12.saj renessansi lähenemine antiikkirjandusele Taasavastati käsikirju, elustati antiikaaj kirjanduszanre.Võeti kasutusele müüdimotiiv, antiigi temaatika. Tekstide tõlkimine teistest kultuuridest, 12.saj ladina keele õpetlased keskendusid peaaegu täielikult Vana-Kreeka ja Araabia tekstidele, mis rääkisid loodusteadustest, filosoofiast ja matemaatikast. 2.Modernismi ja postmodernismi lähenemisviisid antiikkirjandusele ja –kunstile. Postmodernismi ühtsete joontena on tuvastatud: ajalooline korrastamatus, ajaloo ja fantaasia segu (faction) kasutatakse pastišši (teos,mis teadlikult jäljendab ühe või mitme kirjaniku, koolkonna, ajastu stiili, sõnavara ja lausestust); kirjanikud tajuvad, et „kõik on juba varem olnud“, ei püütagi olla originaalsed, fragmentaalsus; on kadunud usaldus terviklikkuse vastu, ideede lõtv seotus, paranoilisus, kindla teemaderingi eristamatus. Postmodernistlik kunst üritab taas läheneda elule, kunstiteostesse tuu...

Ajalugu → Antiigi pärand euroopa...
26 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis

Antiigipärand Euroopas Küsimused ja teemad kordamiseks 2013. a. sügis. 1. Iseloomustage 12. saj. renessansi lähenemist antiikkirjandusele. Vastus: Taasavastati käsikirju, elustati antiikaja kirjanduszanre. Võeti kasutusele müüdimotiiv, antiigi temaatika. Tekstide tõlkimine teistest kultuuridest, 12.sajandi Ladina keele õpetlased keskendusid peaaegu täielikult Vanakreeka ja Araabia tekstidele, mis rääkisid loodusteadustest, filosoofiast ja matemaatikast. 2. Millised on modernismi ja postmodernismi lähenemisviisid antiikkirjandusele ja -kunstile? Vastus: Antiikaja teemade ja tegelaste sidumine kaasaja valupunktidega, progress vs võõrandumine, uue (ja alternatiivse) otsingud, pidev enda ületamise püüe, kunstivoolude teke (st uue otsimine!!), indiviidi tähtsustamine! Modernismi hoiakut iseloomustavad eelkõige uue otsingud nii väljendusvahendites (kunst, kirjandus) kui ka ühiskonnas (elu- ja riigikorraldus), mis on märk modernismi...

Ajalugu → Antiigi pärand euroopa...
55 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Antiigi pärand Euroopa kultuuritsoonis

Millised aastakümned olid antiikkultuuriga suhestumise kõrgajaks USAs, millised Venemaal? Kõrgaeg USAs 17601790 (hõbeaeg 17901830). Venemaal 18.saj algus kõrgaeg (Peeter I aeg k), hõbeaeg (Katariina II ajal). 29. Kas ja kuidas mõjutas baltisaksa kultuuri suhestumine antiikmaailmaga eestlaste pilti antiikkultuurist? 11 Mõis antiikeeskujude ja esemelise kultuuri vahendajana. Antiigi avardumine (ad fontes, ca 19001940 : 1) eesti keele väljumine talupojakeele staatusest tänu ladina ja selle kaudu kreeka rahvusvahelise sõnavara ülevõtmisele + tõlkelaenudele: Nt. malum discordiae > Zankapfel > tüliõun, (õun, mille tülijumalanna Eris viskas Peleuse ja Thetise pulmapeol külaliste sekka ja mis põhjustas Trooja sõja). b.) 2) Antiikkeelte ja ­kultuuride professionaalne tundmaõppimine.

Ajalugu → Antiigi pärand euroopa...
63 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Erivajaduste identifitseerimine konspekt

nõustamine. (Vanuses 3-7a): liikumisravi; tajude arendamine; mõtlemise arendamine; kõnearendus; produktiivsete tegevuste kujundamine; rollimängu õpetus; elementaarsete matemaatiliste kujutluste loomine; ettevalmistus lugema ja kirjutama õppimiseks. Intellektipuudega lapsed (Vanuses 0-3a): sotsiaalsete oskuste arendamine; eneseteenindusoskuste kujundamine; füüsilise arengu korrigeerimine; tunnetustegevuse arendamine; esemelise tegevuse kujundamine; produktiivsete tegevuste kujundamine; mängu algoskuste kujundamine; kõnearendus; vanemate nõustamine. (Vanuses 3-7a): eneseteenindusoskuste arendamine; sotsiaalsete oskuste arendamine; füüsiliste võimete korrigeerimine; tunnetustegevuse arendamine; produktiivsete tegevuste kujundamine ja arendamine; rollimängu kujundamine; kõnearendus.  Millised teenused ja võimalused on erinevate puuetega kooliealiste laste hariduslikus rehabiliteerimises

Pedagoogika → Eripedagoogika
66 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Kohaliku omavalitsuse õigus

Seega KOV õ hõlmab eraõigusesse kuuluvaid õigusnorme, mis regul õigussuhteid, mille vähemalt üheks subjektiks on KOV üksus. KOV õ ja OVteadused: see on OVT komponent. OVT tegelevad eri vaatekohtadest KOV avaldumisvormide, tegevuse ja selle tulemuste, eksisteerimistingimuste, mõjude ja kontseptsioonide käsitlemise, uurimise, läbitöötamise ja lahendamisega. See on põhieesmärk, mille saavutamiseks rakend teadusele spetsiifilist vaatlusviisi, kus nii esemelise kui mitteesemelise kk kõiki objekte, suhteid, suhete sfääri analüüsitakse. OVT selle tulemus, et KOV ei ammenduks õiguslikult etteantud ül täitmisega. Kujundatud elaniku ja kodaniku, OV-liku haldustegevuse edasiarendamise ja pluraliteedi huvides. Kokkupuude paljude teadusharudega:  Jur faktide ja õiguslike tj-de uurimine  Võrdlev OVõigusteadus  OVõigusloome teooria  Haldusteooria ja -teadus

Õigus → Haldusõigus
46 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Barokk-kunst

Just see probleem viis hollandi maastikumaalis välja tonaalse koloriidi tekkimisele, kus kaugused ei eraldunud enam erinevate värviplaanide näol, vaid kogu ruumi käsitleti maalilise tervikuna ühe ja sama põhitooni erinevate heledus-astmete piirides. Täiesti uueks iseseisvaks kunstiharuks 17. sajandil oli natüürmort. Analoogiliselt olustikumaalile ja maastikule toetus ka see žanr Madalmaade kunsti varasematele traditsioonidele, millele tervikuna oli iseloomulik suur huvi esemelise maailma vastu. Juba 14.—15. sajandi miniatuurmaalis oli mõningatel juhtudel lehekülje servadel kujutatud poolornamentaalses laadis sümboolse tähendusega lilli ja kirikuinventari. Esemegruppides ja riidekangastes peituvaid maalilisi väärtusi rõhutasid peaaegu eranditult kõik Madalmaadel töötanud meistrid. Kuid esialgu jäid need natüürmordilikult lahendatud fragmendid vaid suuremate figuraalsete kompositsioonide osaks. Alles 17. sajandil, kui loodusteadused

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Folkloristika alused

uurimine. Vennad Grimmid. 3) Soome koolkond: geograafilisajalooline meetod. (15.09) 6. Rahvaluuleteaduse kujunemise põhijooned 20. sajandil Eestis (institutsioonide kujunemine, teaduslike suundade kujunemine, eelistatumad uurimisküsimused ja meetodid üldisemas teadusajaloolises kontekstis) Institutsioonide kujunemine: · 1909 avati Eesti Rahva Muuseum esemelise ja vaimse kultuuri säilitamise, uurimise ja eksponeerimise tarbeks. Üks rajajatest oli Oskar Kallas. · 1919 loodi TÜs eesti ja võrdleva rahvaluule õppetool arendab folkloristika filoloogilist suunda, töö arhiivtekstidega. · 1927 loodi Oskar Looritsa algatusel Eesti Rahvaluule Arhiiv, kus paiknes Hurda vanavarakogu ERA arendab välja etnoloogilise suuna. Välitööd muutuvad tähtsamaks. Teaduslikud suunad:

Muusika → Folkloori ?anrisüsteem
108 allalaadimist
thumbnail
48
docx

ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1

kui ka kodus. Sotsiaalsete oskuste kujundamisel alustatakse emotsionaalse kontakti loomisest lapsega, seejärel toimub koostööoskuste kujundamine täiskasvanutega, hiljem eakaaslastega, minapildi loomine, kujutluste täpsustamine lapse perest, adekvaatse käitumise kujundamine, rollimängu kujundamine ja õpetamine. Raske ja sügava vaimupuude korral on arendustegevuses esikohal põhiliigutuste, esemelise tegevuse oskuste, eneseteenindamisoskuste ja suhtlemise kujundamine.     DOWNI SÜNDROOMIGA LAPS JA NOOR 1. Eristatakse kolme geneetilist mehhanismi, mille käigus Downi sündroom moodustub: • kõige tavalisem on 21-trisoomia, mida esineb 95% Downi sündroomi tekke puhul; • teiseks vormiks on nn. mosaiik, mille puhul väär kromosoomide jagunemine toimub viljastatud munaraku teisel jagunemisel

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
104 allalaadimist
thumbnail
62
pdf

Transport - logistika 1 töö konspekt

inimestele, on klient või ekspedeerija kohustatud kauba ära viima. 5. Klient peab ekspedeerijale hiljemalt ladustamise alguseks teatama aadressi, kuhu tuleb saata teated kauba kohta ja kust saab juhiseid ning ta on kohustatud 81 ekspedeerijale viivitamata teatama aadressi muutumise. ELEA üldtingimused 2000 (11) · Kliendi vastutus Klient on kohustatud ära hoidma ekspedeerijale tekkiva võimaliku rahalise või esemelise kahju, mille on põhjustanud asjaolu, et: a) kauba kohta esitatud andmed on ebaõiged, ebaselged või puudulikud; b) klient on kauba puudulikult pakendanud, markeerinud, deklareerinud, jätnud pakendamata või sellest, et klient on kauba puudulikult peale laadinud või paigutanud; c) kaubal on sellised kahjustusi esilekutsuvad omadused, mida ekspedeerija ei saanud ette näha; d) ekspedeerija on kliendi eksimuse või hooletuse tõttu olnud kohustatud

Varia → Kategoriseerimata
49 allalaadimist
thumbnail
50
doc

Õiguslik analüüs ja argumentatsioon 2014/2015 õppeaastal.

Rosentau on seisukohal, et ta ei õigusta teadmist, aga hüpoteesi kui teadmisseisundit iseloomustab. Intuitsioon: kogemusel põhinev vaistlik asjade, sündmuste, inimeste, tegude, samuti loomingu tulemuste ettenägev või ennetav aimdus, mis ennetab loogilist arutlust või empiirilist uurimist. Intuitsiooni allikad: - meeleline ja mõistelis-refleksiivne “maailmakogemus”; - tegutsemise ja tegemise (loomise) kogemus; - keelelise ja esemelise suhtlemise kogemus; - emotiivne (tundmise) kogemus, - empateetiline (“kaasatundmise”) kogemus. Intuitsioon on tõhus abivahend põhjenduse koostamisel, hüpoteeside ja uurimisülesannete püstitamisel, kuid nõrk või ebasobiv argument. 40. Mille poolest erinevad tõenäosus ja tõepärasus? Tõenäosus – tõsiasjade kohta, kuivõrd meil on alust oodata ühtede või teiste faktideilmnemist või avastamist.

Õigus → Õigus
323 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Riigiõigus II EKSAMIKS KORDAMINE

levitatud ideed, arvamused, veendumused või muu informatsioon. On ilmne, et see väga lai formuleering hõlmab isegi teadlikult valed faktiväited. Enamikul juhtudel on PS tekst aga väga üldine. Siin peavad õigusteadlased – nii praktikud kui ka teoreetikud – üheskoos leidma kaitsealade adekvaatsed definitsioonid. Näiteks võiks defineerida elu kui bioloogilis-füüsilist eksistentsi. Oluline on silmas pidada, et põhiõiguse esemelise kaitseala definitsioon ei saa tuleneda seadusest, sest seadus peab vastama PS-le ega saa määrata kindlaks põhiseadusliku õigusnormi sisu. Vastasel korral oleks põhiõigused võimalikud ainult seaduste raames ning üksikisikute põhiseaduslikest õigustest ei saaks enam juttu olla. Selle asemel võib erineda – ja sageli erinebki – PS-s kasutatava termini tähendus üksikute õigusharude samade terminite tähendusest (vt nt omandi kohta § 32 komm 4)

Õigus → Riigiõigus
108 allalaadimist
thumbnail
74
pdf

VANGISTUSSEADUSE § 90 LÕIGETEGA 3 JA 5 VAHISTATULE SEATUD PIIRANGUTE PÕHISEADUSPÄRASUS

Eraelu sisemine külg on seotud igaühe õigusega elada soovi korral omaette, varjatuna teiste isikute ja avalikkuse eest. Väline külg tagab võimaluse ja õiguse luua ning arendada suhteid teiste inimestega.105 PS § 26 kui üldsätet tuleb kohaldada juhul, kui kaitsmist vajav hüve ei ole põhiseaduses kaitstud mõne erisättega. Kui erisäte on olemas, tuleb kohaldada vastavat erisätet ja PS § 26 kui üldsäte peab taanduma. PS § 26 esemelise kaitseala sisustamisel tuleb arvestada, et erinevalt eespool nimetatud rahvusvahelistest aktidest on Eesti põhiseaduses olemas veelgi üldisem säte, mis võib rolli mängida eraelu kaitsmisel. Selleks on PS § 19, mis tagab üldise vabaduspõhiõiguse. Üldine vabaduspõhiõigus kaitseb ka isiksust, tagades üldise enesemääramisõiguse ja enesekujutamise õiguse. Tuleb silmas pidada, et kui mõni eraeluga

Õigus → Avalik õigus
29 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Psühholoogia

paljude teiste sisesekretsioonimehhanismise töö. Aktiivsus vajaduse rahuldamiseks on saadetud pidevast tegevuse vaheastmete tulemuste ja soovitaba lõpptulemuse võrdlemisest varasemate programmide ja programmerituga. Rahuldamisel kaob motivatsiooniline pinge ja tekivad pos emotsioonid. Teatud tegevus kinnistub fondis. Järgmine kord lülitatakse see programm juba automaatselt sisse. Lk 74 skeem! Vajaduse areng toimub vajaduse rahuldamise objektide arengu kaudu. Esemelise sisu muutumine viib ühtlasi vajaduse rahuldamise viiside muutumisele. Tootmise ja loometegevusega luuakse objekte tarvete rahuldamiseks ja tekitavad seoses sellega uusi tarbeid. Varem vahendina esinenud objekt muutub eesmärgiks, mis on ise võimeline esile kutsuma motivatsiooniseisundi, kujuneb sellega ise vajaduseks. Nad muutuvad ideatoorseteks- omandavad iseseisva tähenduse, muutuvad psühholoogilisteks invariantideks. MOTIIV- on tunnetatud vajadus. Konkretiseerib motivatsiooni

Õigus → Õigus
205 allalaadimist
thumbnail
51
docx

PSÃœHHOLOOGIA AINE, MEETODID, PRINTSIIBID JA STRUKTUUR

parameetrid. Vajaduste rahuldamisel kaob motivatsiooniline pinge. Tekivad positiivsed emotsioonid. Teatud tegevus kinnistub stereotüüpne käitumine. Vajaduse mitterahuldamine tekitab neg emotsioone. Motivatsiooniline pinge tugevneb ning otsiv tegevus aktiviseerub. Motivatsioon hõlmab kogu in käitumist juhtuvat ja kontrollivat mehhanismidekompleksi. Vajaduste areng toimub vajaduste rahuldamise obj arengu kaudu. Tarbe konkreetse esemelise sisu muutumine viib ühtlasi vajaduse rahuldamise viisid muutumisele. Vajaduste areng sõltub materiaalse ja vaimse kultuuri produktide arengust. Inimese motivatsioonisfääril on loomade motivatsioonisfääriga võrreldes kvalitatiivselt erine iseloom. Sellega kaasneb ka interotseptiivsete (kehasisekkst saadavate) signaalide töötluse süsteemi asendumine teadlikult tunnetatud soovide, püüdlust, kahtluste, tahtekindluse jmt inimomaselt reguleeriva osaga. Vajadused

Psühholoogia → Psühholoogia
20 allalaadimist
thumbnail
74
docx

Sissejuhatus psühholoogiasse - konspekt

eneseteostus. Et rahuldada kõrgema tasandi vajadust, on vaja, et kõik eelnenud (ehk alumised tasandid) oleksid rahuldatud. Seega kontrollib kõrgem tase ürgsemat ja madalamat vajadust; kõrgemat saab allutada alumistele. Selle süsteemi alusel saab samuti inimest iseloomustada. Nt: Kui organism on ohustatud ei tule kõne allagi kuuluvuse vajaduste täitmine. Vajaduste areng toimub vajaduse rahuldamise objektide arengu kaudu. Tarbe konkreetse esemelise sisu muutumine viib ühtlasi vajaduse rahuldamise viiside muutumisele. Inimese motivatsioonisfääril on loomade motivatsioonisfääriga võrreldes kvalitatiivselt erinev iseloom (see muutus toimus inimese lahknemisega loomadest). Inimese vajadused on seotud ka tehisobjektidega (lisaks veel kultuuripõhisus, kõrgem teadlikkus, sotsiaalsetele normidele allutatus, abstraktsus, rahulduse ajalise edasilükkamise võime jne), mis loomadel puuduvad

Psühholoogia → Sissejuhatus psühholoogiasse
98 allalaadimist
thumbnail
46
odt

Õiguse üldteooria õppematerjal

I Teema Õigusteadusest Sissejuhatav loeng Ühiskonnad ja riigid on muutunud üha enam sõltuvaks kommunikatsioonist, selle efektiivsusest ja kvaliteedist. Üha enam räägitakse globaalsest Õlikust integratsioonist. Küsimus globaalselt kehtiva Õe võimalikkuse, vajalikkuse, aga ka soovitavuse kohta. Eesti kuulub Sel põhinevasse Õkultuuri. Kõigi riiklikult organiseeritud ühiskondade ehk riikide Õsuhteid reguleerib ka rahvusvaheline Õ. Kolmanda Õstr. ina tuleb meil siin näha ka EL Õt. Neljandana: EL kui integratsiooni organisatsioon, on kujunenud eelkõige Õe kaudu. Üha suuremat rolli hakkab mängima Euroopa Kohus. päevakorrale on tõusnud sidemed erinevate Õkordade vahel. Küsimus ühe riigi Õkorrast ja legitiimsusest on väljunud traditsioonilisest jur. st paradigmast ning on Õe kui piiriülese normatiivse kommunikatsiooniprobleem. Rahvusriigi keskne paradigma on asendunud piiriülese normatiivse kommunikatsiooniga. Kommunikatsioon toimub keele kaudu....

Õigus → Õiguse alused
144 allalaadimist
thumbnail
133
pdf

Suhtlemispsühholoogia - Sotsiaalpsühholoogia 1

Konflikt Konflikti reguleerimine Konflikti reguleerimine on konfliktiga tegelemine, sellele sobiva lahenduse leidmine. See tegevus eeldab kõigepealt konfliktiala määratlemist - kas on tegemist avaliku tüliga, vajalik on üles otsida konflikti põhjus ­ kas tegemist on esemelise või isikulise konfliktiga ja soovitav on ka prognoosida konflikti kulgu ­ kas on tegemist laieneva konfliktiga. Konflikti põhjuse otsimine eeldab head tähelepanuvõimet, oskust kuulata ja järeldusi teha. Esialgne põhjus pole sageli see peamine, algne. Konflikti kulu prognoosimisel on oluline ära tunda paisuvat konflikti, kuna see nõuab kiiremat tegelemist. Tasub meeles pidada, et konfliktil on kalduvus paisuda, kui

Psühholoogia → Suhtlemis psühholoogia
84 allalaadimist
thumbnail
87
pdf

TÖÖIGUSE SEMINARID

see oleks ruumiliselt, ajaliselt ja esemeliselt mõistlikult ning töötajale äratuntavalt piiritletud, nagu nõuab TLS § 23 lg 3. Vt seejuures riigikohtu lahendit tsiviilasjas 2-15-1668 (2019): 9 - mida tuleb sellest lahendist lähtuvalt silmas pidada konkurentsipiirangu esemelist piiritlemist kokku leppides? Kolleegium märgib lisaks konkurentsipiirangu esemelise (sisulise) mõistliku ja äratuntava piiritlemise kohta järgmist. TLS § 23 lg 1 järgi tuleb tööandjal ja töötajal konkurentsipiirangu sätestamisel kokku leppida, kes on tööandja konkurendiks ning milles seisneb konkureeriv tegevus, mis võib tööandjat kahjustada. Kuivõrd piirang peab olema proportsionaalne tööandja kaitstava huviga (piirangu mõistlikkuse kriteerium), on oluline tuvastada, et konkurent tegutseb sisuliselt tööandjaga samas tegevusvaldkonnas

Õigus → Tööõigus
53 allalaadimist
thumbnail
72
doc

Riigiõigus

I Kõigepealt selgitakse välja kas isiku suhtes kohaldatud Põhiseaduses allpool seisev seadus on üldse asjasse puutuv. Asjasse puutuvuse nõue tuleneb Põhiseaduse § 15 mille järgi igaüks võib kohtus nõuda asjassepuutuva sätte Põhiseadus vastaseks muutmise. II Määratakse kindlaks millise Põhiseaduse sätte kaitsealas on see õigus, millesse sekkutakse. Antud näite puhul oli kauplemisloa äravõtmine § 31 sätestatud ettevõttevabaduse kaitsealas. Siin oli tegemist n.n esemelise kaitsealaga, s.o. Põhiseaduse väärtus, millele tuleb Põhiseadusest kaitset otsida. Veel tuleb tuvastada vastava õiguse isikuline kaitseala s.t kas antud isik saab üldse Põhiseaduses antud juhtumil kaitset. Kuna sekkutud on ettevõtte vabaduse ja § 9 tulenevalt on ettevõttevabadus ka juriidilisel isikul III Edasi järgneb põhiõigustesse sekkumise Põhiseaduse pärasuste kontrollime. Sekkumise põhiseadus pärasuste kontrollimine toimub kahel astmel. 1. tuvastatakse sekkumise formaalne

Õigus → Õigus
559 allalaadimist
thumbnail
204
pdf

Eesti uusima aja ajalugu

Eesti Kirjanduse Selts Selts asutati 6. augustil 1907. Loomise järgselt kasvas selts kiirelt tervet Eestit katvaks organisatsiooniks ja 1930. aastate lõpul kuulus sellesse juba üle 2000 liikme. Organisatsioon, mille eesmärgiks on kirjanduse, teaduse ja kunsti edendamine Eestis, oma maa ja rahva igakülgne tundmaõppimine ning tehtud töö tulemuste kättesaadavaks tegemine rahvale. Seltsi juhatus asub Tartus. Eesti Rahva Muuseum, Muuseum loodi 1909. aastal Tartus eesti esemelise ja vaimse kultuuripärandi säilitamise, eksponeerimise ja uurimise tarbeks. Üks muuseumi rajajatest oli Oskar Kallas. Muuseumi kogudes on üle miljoni säiliku, sealhulgas esemed, fotod, joonised, arhiivimaterjalid ja filmid. Muuseumis on esinduslik kogu eesti rahvarõivaid. Pärast asutamist ajutiselt Gildi tänaval asunud Eesti Rahva Muuseum kolis 1922. aastal Raadile, endise Liphartide mõisahoone peahoonesse (endisaegne Raadi mõis). 1923. aastal avati seal muuseumi esimene püsinäitus

Ajalugu → Ajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
52
doc

PÄRIMISÕIGUSE ÜLDISELOOMUSTUS.

Seega juhul kui neid kohustusi täita ei suudeta ja pärija ei soovi neid nõudeid oma vara arvel rahuldada, on seaduses ette nähtud Pärandvara eraldamine pärija varast toob kaasa varamasside (isikliku vara ja pärandvara) esemelise pankrotiavalduse esitamise kohustus. Lisaks sätestab 2008.a PärS, et kui pärandvarast ei piisa kõigi lahususe. See piirab pärija vastutust, kuna varamassid jäävad vastutuse osas lahutatuks ning pärija pärandaja kohustuste täitmiseks ning ei ole tehtud pärandi inventuuri ega välja kuulutatud pärandvara vastutab võlausaldajate ees reeglina üksnes pärandvaraga ja mitte isikliku varaga

Õigus → P?rimis?igus
132 allalaadimist
thumbnail
190
pdf

Õiguse üldteooria

18. ÕIGUSFILOSOOFILIS-AJALOOLISE OSA KÄSITLUSE SÜSTEMAATILINE KOKKUVÕTE 1. Ruumilise kehtivus ulatus – Euroopa, Kesk-Aasia + saared, Lõpus ka Põhja Ameerika. 2. Isikulise kehtivuse ulatus – eeskätt haarab neid inimesi, kes on omanud või omavad elukohta antud õigusfilosoofia kehtivusruumis. Koos rahvaste koloniserimise ja vallutustega ulatub kaugemale otsesest eluruumist. Mõju ka kõikidele võõrastele, kes on viibinud otseses mõjupiirkonnas 3. Esemelise kehtivuse ulatus – peamised probleemid:  Õigluse ja õiguse selgitamine  Õigus, autoriteet, legitimiteet ja legaliteet  Õigus ja kord  Põhiseaduslik õigus kui õigussüsteemi alus  Rahu kui maailmaõiguskord 4. Ajalise kehtivuse ulatus – üldises ajaloos väljakujunenud perioodidesse jaotamisest lähtudes : vana-aeg keskaeg, uusaeg, kaasaeg.

Õigus → Õigus
426 allalaadimist
thumbnail
117
docx

Haldusõiguseõpik

maja, milles eluruum asub, kuulub lammutamisele seoses maa sundvõõrandamisega. Kuid sellisel juhul on üürnikule ja temaga koos elvatele perekonnaliikmetele kohustatud teise eluruumi andma riigi- või kohaliku omavalitsuse organ, kelle vajadusteks elamu lammutati; 2) olema formaalselt õiguspärane. halduse üksikakti saab välja anda üksnes selleks pädev organ või ametnik. See tähendab, et vastav subjekt peab olema varustatud nii ruumilise kui ka esemelise pädevusega. Ruumiline pädevus kujutab endast volitust teostada avalikku võimu õigusaktide andmise teel õiguslikus ruumis või selle teatud liigis. Näiteks kohaliku omavalitsusüksuse organ on pädev andma otsuseid või korraldusi üksnes vastava valla või linna territooriumi piires. Esemeline pädevus kujutab endast neid haldusülesandeid, mida täidab organ või ametnik; 63 korraldus peab olema välja antud vastavalt kehtestatud korrale. See tähendab seda, et kui

Õigus → Haldusõigus
198 allalaadimist
thumbnail
117
pdf

Haldusõiguse õpik

maja, milles eluruum asub, kuulub lammutamisele seoses maa sundvõõrandamisega. Kuid sellisel juhul on üürnikule ja temaga koos elvatele perekonnaliikmetele kohustatud teise eluruumi andma riigi- või kohaliku omavalitsuse organ, kelle vajadusteks elamu lammutati; 2) olema formaalselt õiguspärane. halduse üksikakti saab välja anda üksnes selleks pädev organ või ametnik. See tähendab, et vastav subjekt peab olema varustatud nii ruumilise kui ka esemelise pädevusega. Ruumiline pädevus kujutab endast volitust teostada avalikku võimu õigusaktide andmise teel õiguslikus ruumis või selle teatud liigis. Näiteks kohaliku omavalitsusüksuse organ on pädev andma otsuseid või korraldusi üksnes vastava valla või linna territooriumi piires. Esemeline pädevus kujutab endast neid haldusülesandeid, mida täidab organ või ametnik; 63 korraldus peab olema välja antud vastavalt kehtestatud korrale. See tähendab seda, et kui

Eesti keel → Haldusõigus
13 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun