Tartu Ülikool
Pärnu kolledź
Sotsiaaltöö korralduse osakond
Eesti Töötukassa
Essee
Juhendaja : MA Sulev Alajõe
PÄRNU 2013
Selles töös vaatleb autor Eesti Töötukassat
haldusorganisatsioonina. Teema on viimase aja majandusuudiste
valguses väga tähtis. Mitmed Euroopa riigid on majandusega hädas ja väljendub see paraku töötute arvu kasvuna. Autor vaatleb Eesti
Töötukassa majandamise läbipaistvust, bürokraatia astet, analüüsitakse võrdlust erasektoriga. Vaadeldaks organisatsiooni
tööjõu ressursside kasutamise kultuuri ja analüüsitakse Eesti
Töötukassa struktuuri ratsionaalsust. Viimastes osades püütakse
vastata kliendi ja sisekliendi rahulolu küsimustele. Teema on autori
jaoks aktuaalne ja oluline seoses tööülesannete täitmisega
kohalikus omavalitsuses, kus just töötute probleemide lahendamine
koostöös Eesti Töötukassaga on oluline osa tööülesannetest .
Eesti Töötukassa (edaspidi töötukassa) on töötuskindlustuse
seaduse alusel moodustatud avalik-õiguslik juriidiline isik.
Töötukassa tähtsaim ülesanne on töötajatele, tööotsijatele ja
tööandjatele kiiresti muutuval tööturul turvatunde pakkumine: abistamine nii töö kui töötaja leidmisel. Sellega aitab kaasa
tööealise elanikkonna võimalikult kõrgele tööhõivele ning
pikaajalise töötuse ja tööturult tõrjutuse ennetamisele (Eesti
... 2012: 2).
Raamatupidamise
läbipaistvuse kohta saab otsuse langetada uurides eelarvet ja majandusaasta aruandeid. Hea eeltingimus läbipaistvuseks on mõlema
dokumendi avalikustamine laiemale avalikkusele. Töötukassa on
avalikustanud oma 2012 a majandusaasta aruande oma kodulehel. Uurides
töötukassa majandusaasta aruandeid märkas autor, et sõltumatu
vandeaudiitori aruande osa on jäetud avalikustamata. Võrreldes
teise avalik-õigusliku asutusega Tallinna Ülikooliga selgub , et
Tallinna Ülikool on avalikustanud ka audiitori hinnangu. (Tallina
Ülikool 2012).
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Ettevõtluse osakond Häli Tuka AÜEP-2 EESTI TÖÖTUKASSA Essee Juhendaja: Sulev Alajõe Pärnu 2012 SISUKORD 2 SISSEJUHATUS Valisin kodutöö teemaks Eesti töötukassa. Kuna olen olnud töötukassas arvel ja saan jagada oma kogemusi sellest. Seoses sellega tekkiski huvi valida just see haldusorganisatsioon. Eesti Töötukassa (edaspidi töötukassa) on töötuskindlustuse seaduse alusel moodustatud avalik-õiguslik juriidiline isik, kelle tegevuse eesmärgiks on tööturupoliitika elluviimine ja töötuskindlustuse korraldamine. Töötukassa tegutseb töötuskindlustuse seaduse, tööturuteenuste-ja toetuste seaduse, põhikirja ja muude õigusaktide alusel. Vahendid oma ülesannete täitmiseks saab töötukassa töötajate ja tööandja poolt tasutud
tööharjutus, avalik töö, LISAKS eriteenused puudega inimestele tööruumide kohandamine, abivahendi tasuta kasutada andmine, töötamine tugi-isikuga, abi töö intervjuul. · Sptsiaalselt puudega inimestele (töövõimekaotusega) suunatud teenuste eesmärk on puudest tingitud takistuste kõrvaldamine töökoha saamisel ja töötamisel Koordineerivad Sotsiaalministeerium ja Töötukassa, www.tootukassa.ee Töö- ja kutsealast rehabilitatsiooni on võimalik saada: · Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuses · Töötukassa kaudu · Kutseõppeasutustes · Puuetega inimeste kaitstud töö keskused · KOV-de loodud rakenduskeskused · Vähemal määral rehabilitatsiooniasutused. 13 · Pakutav abi töölesaamiseks on jäänud väheseks, puuetega inimeste tööhõive madalaks.
Õpirände mõju ja selle mõõtmise viisid Autor: Søren Kristensen, PhD Õpiränne on: Teadmiste ja oskuste omandamine välismaiste õpingute kaudu, mille kaudu suurendada enda karjäärivõimalusi ning isiklikku arengut läbi silmaringi laienemise ning multikultuurilise aspekti. Üldiselt saab õpirände mõju jagada kolme rühma: Kognitiivse loomuga teadmised, oskused ja pädevused on tihti otseselt nähtavad ning seega mõõdetavad. Nende hulka kuuluvad võõrkeele- ja kutseoskused. Saab korraldada katseid või neid oskuseid hinnata, võrrelda tulemusi tunnustatud skaalal või koolitusprogrammide õppekavadega. Mitmel juhul on võimalik neid tulemusi arvestada formaalse õppe osana. Keerulisemate õpiväljundite, nagu kultuuridevaheline teadlikkus, isiklik areng, loovus jt, hindamine on palju keerulisem. Selliste õpiväljundite määratlused on ebamäärased ning mõõtmisviisid hõlmavad keerulisi katseid ja/või mitme
Aastate teises pooles turvalise paindlikkuse (flexicurity) põhimõtte rakendamist, mis on olnud aluseks ka TLS koostamisel o Seadus peab andma miinimumi, pooled peavad olema vabad ise otsustama, samas peab olema piisavalt tagatisi, kui inimene jääb tööst ilma o (vana TL seaduse järgi pidi TA maksma koondamisel, kuni 4kuu palga kui ta on 10 a töötanud, praegu – TA maksab ühe kuu palga + töötukassa hüvitis) - Turvaline paindlikus – integeeritud strateegia turvalisuse ja paindlikkuse samaaegseks suurendamiseks tööturul o töösuhtes oleva isiku kaitse asemel tööturul oleva isiku kaitse o elemendid: paindlik tööõigus, laialdane elukestev õpe, efektiivne aktiivne tööturupoliitika, kaasaegsed sotsiaalkindlustussüsteemid - Kontseptisooni areng EL-is: o 2000 – Lissaboni Strateegia: aastaks 2010 EL majandus kõige
Maksunduse loengukonspekt 2013 SISUKORD SISSEJUHATUS.............................................................................................................................................5 1 TULUMAKS.................................................................................................................................................5 1.1 Maksu objekt ja maksumaksja...............................................................................................................5 1.2 Resident ja mitteresident........................................................................................................................6 1.3 Maksu laekumine....................................................................................................................................6 2 ÜKSIKISIKU TULU MAKSUSTAMINE....................................................................................................7 2.1 Kapitalitulude maksustamine....
............................................................................. 163 9 S isukord § 101. Töötajate informeerimine ja konsulteerimine töölepingute kollektiivsel ülesütlemisel............................................................................... 165 § 102. Eesti Töötukassa teavitamine kollektiivsest ülesütlemisest................................................................................................. 167 § 103. Kollektiivse ülesütlemise tähtaeg................................................................... 167 § 104. Ülesütlemise tühisus...................................................................................... 169 § 105. Ülesütlemise tühisusele tuginemine................................................
Eesti Hotelli- ja Turismi Kõrgkool Hotelliteenindus H12 OÜ MÖÖBLIPIONEER Ettevõtlusaluste äriplaan Tallinn 2013 KOKKUVÕTE Plaanime müüa täispuitmööblit. Meie eesmärk on pakkuda mööblikauplustele, eraisikutele ja kaubamajadele eritellimustööna eksklusiivseid nisitooteid, näiteks baaride sisustused, esikumööbel, nikerdatud paneelidega kapid, palkvoodid, unikaalsed meigi-, söögi- ja kirjutuslauad, büroomööbel, köögisisustus, pöörd- ja veiniriiulid, pukid, kummutid jne. Et aina enam soovivad kliendid sisustada oma kodu ühtses stiilis, siis väikeseeriatoodetena valmistame eritellimusel 2-5 sarnase stiiliga samast materjalist toodet. Mööblipioneeri konkurentsieelis seisneb meie kliendilähedusel ja paindlikkusel, samuti tarneaegade pikkuses ja täpsuses. Vaatamata sellele, ei ole olemasoleval turul konkurentsi tõttu lihtne oma pea teistest kõrgemale upitada. Seepärast panustame põhjalikku turustamise
Täidesaatva riigivõimu asutused: 1) valitsusasutused; 2) valitsusasutuste hallatavad riigiasutused (ministeeriumite valitsemisalas, Riigikantlselei või maavalitsuse haldamisel) Valitsusasutused: 1) ministeeriumid, 2) kaitsevägi, 3) Riigikantselei, 4) maavalitsused, 5) ametid ja inspektsioonid ja nende kohalikud täidesaatva riigivõimu volitusi omavad asutused + 6) avalik-õiguslikud juriidilised isikud (ERR, Töötukassa, ülikoolid jt), 7) Riigi ,,osalusega" eraõiguslikud juriidilised isikud (sihtasutused, äriühingud) + TUTVUDA: Eesti riigi koduleht (http://www.eesti.ee) 2. VALITSUS JA VALITSUSE HALLATAV ASUTUS, EESTI HALDUSKORRALDUS Vabariigi Valitsuse seadus (3. peatükk: täidesaatva riigivõimu asutused) Valitsuse hallatavad asutused, mis minsiteeriumi alla kuulub. Täidesaatva riigivõimu asutused: 1) valitsusasutused, 2) valitsuse hallatavad asutused
Kõik kommentaarid