Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Töö puudus – isiklik või ühiskondlik probleem? - sarnased materjalid

haridus, surutis, firmadel, üleval, töökuulutused, igat, erialaga, pakutud, haritus, kaotavad, inimeselt, lõputunnistus
thumbnail
2
doc

Tööpuudus- isiklik või ühiskondlik probleem?

jälle tõusma, siis võib öelda, et kõrgete standardite hoidmine pole halb, kuid neid tuleks ajutiselt alandada. Leppida hetke olukorraga ja otsida asendustööd natukene madalamal ametikohal kui firmajuht, samas kaotamata lootust saada lähiaastatel uuesti tippu. Kui inimene lepib täielikult kaotusega, siis puudub motivatsioon edasipüüdlemiseks ja nii jäävadki osad indiviidid alatiseks, kas töötuks või miiniumpalgaga tööliseks. Mitmed töötud siiski kaotavad lootuse ja üritavad enda mured eemaldada alkoholiga. Kas selles on süüdi ühiskond või nemad ise? Tõenäoliselt võib süüdistada rohkem seda isikut, kes pudeli järele haarab. Ei taha üldistada, kuid mitmed alkoholismi teed mööda läinud inimesed on lihtsalt liiga vara alla vandunud. Oleks nad veel oodanud kuu, ehk oleks tulnud tööpakkumine, kuid siiski paljud probleemid seotud töötusega võivad seostada ka ühiskonnaga.

Kirjandus
76 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tööhõive poliitika roll riigi edukuse tagajana

Tööhõivepoliitika roll riigi edukuse tagajana Tööhõivepoliitika on loodud selleks, et tagada riigi stabiilsus, edukus ja toimimine. Riigi toimimiseks on vaja inimesi kes majandust töökorras hoiaks ning need inimesed on tööjõulised isikud. Tööhõivepoliitika mõjutab inimesi juba lapsest peale. Riik ja ühiskond on eesmärgiks seadnud tarkade, loovate ja teotahteliste noorte kasvatamise. Vanemad korrutavad lastele kui tähtis on haridus ning kuidas ilma selleta on väga raske tulevikus hakkama saada. Haridustee algab algkoolist, kus õpitakse põhiline - kirjutamine ja lugemine, põhikoolis üldained ning gümnaasiumis neid süvendatult. Riik võimaldab tasuta hariduse kuni keskkoolini. See on plaan harida kõiki noori, et nendest tulevikus riigile maksumaksjatena kasu oleks. Ülikoolis aga kõigile soovijatele tasuta kohti ei jätku, siin tuleb kasuks tubli õppimine keskkoolis.

Ühiskonnaõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Klienditeenindus

äriedu saavutamisel. Miinimumtaseme garanteerimiseks peaks meie poolt pakutavaga rahule jäädama, kuid silmapaistvaks ja eriliseks muudab meie teeninduse see, kui suudame klienti üllatada tema ootusi ja soove ületades. Paljudes valdkondades, kus teenuste arendamine on muutunud vägagi aktuaalseks, peetakse kliendi mõiste kasutamist veel küsitavaks ning isegi mittesoovitatavaks. Selliste valdkondade hulka näib kuuluvat ka haridus. Inimesed on alati omavahel väärtusi vahetanud, andes mingeid väärtusi teistele ja saades midagi vastu. Kui nad vahetavad raha toote või teenuse vastu, siis on nad kliendid. Kui nad vahetavad oma tööd palga vastu, siis on ettevõtte ja tööandja nende klientideks, samas on nad ise klientideks tööandjale ja ka kaastöötajatele. Kui inimesed osalevad kodanikuorganisatsioonides või kirikus, siis on need, kellele antakse toetust, abi,

Sotsiaaltöö
151 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Majandussotsioloogia tekstid 6-10

Theories of the Causes of Poverty. Annual Review of Sociology Käitumisteooria aluseks on käitumine ning vaesete käitumine suurendab nende vaesust. Paljudes olukordades on vaesusega seotud sellised riskid nagu üksikemadus, madal haridus ja töötus. Kui haridust laiendada ja viljakust vähendada, siis vaesus väheneks oluliselt. Eriti oluline on just noorte naiste haridus, kuna see on maailmas üks võimsamaid vaesusevastaseid käitumisi. Vaesus tekitab koormuse ning stressi, mis omakorda soodustavad vaesust rõhuvat käitumist. See loob halbu stiimuleid, mis õõnestavad motivatsiooni. Lisaks väidavad teadlased, et kultuur on vastus vaesusele, mis siis pärsib vaeste

Majandussotsioloogia
3 allalaadimist
thumbnail
47
doc

Soolisest ebavõrdsusest ning võrdõiguslikkuse seadusest

Soolise Võrdõiguslikkuse Komisjoni poole kahe aasta jooksul alates diskrimineerimise aset leidmisest. See, kelle vastu on kaebus esitatud peab tõendama, et võrdse kohtlemise põhimõtet pole rikutud. Kui tööandja suhtes on tekkinud diskrimineeriva käitumise kahtlus, peab ta 5 tööpäeva jooksul andma kirjaliku seletuse toimunu kohta. Seletuses peavad olema järgmised andmed isiku kohta, keda eelistati: 1) tööstaaz 2) haridus 3) töökogemus ja muu tööks vajalikud oskused 4) muud selgeid eeliseid andvad oskused või põhjendused. Kui on kahtlus ebavõrdses palga maksmises, on õigus nõuda tööandjalt palga arvutamise aluste kohta. Soolise Võrdõiguslikkuse Komisjon alustab menetlust kas omal algatusel või avalduse alusel. Seega kui inimest on diskrimineeritud, kirjutab ta kirjaliku avalduse, mis sisaldab: 1) avalduse esitaja nime või nimetust, postiaadressi või sidevahendite numbreid ja kuupäeva

Asjaajamine
45 allalaadimist
thumbnail
42
pdf

Loeng 8 - Tööturg ja tööpuudus

2. Kas tööviljakuse määravad ainult tööliste oskused ja seadmed? Kuna paljud leiavad töökohal eneseteostuse võimalusi ja sõpru, siis pole töö alati ebameeldiv. Siit probleemid: bl id 1. Kas tööjõu pakkumise kõver vastab ikka tõele. 22. Tööjõu nõudluse kõver on samuti kahtlane, kahtlane kuna töötingimused ja õigluse tajumine võivad mõjutada töölise pingutusi ja tööviljakust. 3. Firmadel on keeruline arvutada töö marginaalprodukti, palju lihtsam on võrdsustada see reaalpalgaga. Alternatiivsed teooriad tuginevad: ·turuvälistel faktoritel ·sotsioloogilistel faktoritel ·institutsioonilistel faktoritel Põhiolemuselt erinevad, jõuavad nad siiski ühele ja samale järeldusele - tööturg 16 võib väga harva kui üleüldse, olla tasakaalus. Lembit Viilup Ph.D IT Kolledz

Majandus
54 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Immigrantide integreerimine läbi ettevõtluse

Immigrantide integreerimine läbi ettevõtluse Riho Kirsipuu Sissejuhatus 2011 aastal algas Süürias kodusõda. Ei läinud palju mööda kui inimesed hakkasid oma kodudest põgenema ning oma elu päästma. Esialgu põgeneti lihtsalt sõjakoldest kaugemale ja hiljem ka naaberriikidesse, aga õige pea hakati tulema ka üle Vahemere. Lisaks Süüria sõjapõgenikele tuleb Lähis-Ida regioonist ka Euroopase palju majanduspõgenikke, et paremale elule saada. Kuna Vahemereäärsed riigid ei suuda tulevat inimmassi üksi ümberpaigutada ega neid toetada, siis võeti Euroopa Liidus vastu otsus põgenike ümberjaotamise osas. Kvoodisüsteemile vastavalt pidi iga riik ümberpaigutama teatud arv põgenikke või kui sellega nõus ei oldud, siis trahvi maksma. Peale põgenike ümberpaigutamist leidsid paljud riigid end probleemi eest, et kuidas neid ühiskonda edukalt integreerida ning väl

Politoloogia
7 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Eesti sotsiaalprobleemid

Kellelt: Maria Maripuu P-3 Viimasel ajal on suurimaks Eesti sotsiaalprobleemiks tööpuudus. Tänu masule on see võrreldes eelmise aastaga tublisti suurenenud. Iga päev võib ajalehest või netist lugeda, et jälle on töötude hulk suurenenud. Samuti on ka palgad ja toetused jäänud väiksemaks. Selle tõttu on nii mõneski peres rasked ajad. Kahju on peredest, kus on palju lapsi eriti kui seal on väiksed lapsed. Sest, kui üks vanemadest või mõlemad kaotavad töö, siis neil on majanduslikult raske aeg. Kuna ka laste toetused on vähenenud. Ja uut tööd saada pole kerge. Praegusel ajal lastakse rohkem töölt lahti kui tööle võetakse. Sest nii mõneski firmas jääb tellimus väiksemaks ning sellega väheneb ka töömaht selles ettevõttes. Isegi praktikante ei taheda enam tööle võtta, sest töömaht on lihtsalt nii väike. Selle tõttu lähevad palju töölised puhkusele. Sest väikse töömahuga pole vaja kõiki inimesi tööle

Perekonna õpetus
128 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Juhtumite kirjeldused

Kodutöö aines sotsiaaltöö alused Juhtumite kirjeldused Juhtum 1 on 22 ­ aastane, sündinud ja kasvanud ühes endise liiduvabariigi pealinnas. Kui oli 8 - aastane, siis oli kogu pere sunnitud sünnilinnast põgenema. Põhjuseks rahvuste vaheline vaen ja vägivald. Kõigepealt põgeneti oma ajaloolisele kodumaale. Seal ei elanud nad enam kui paar aastat kuna sugulased isegi suutsid end vaevu ära elatada. Siis sõideti Moskvasse. Kuid sealgi tekkisid probleemid, mis seotud varjatud vaenuga tulnukate suhtes. Olles 11 aastane, tuldi kasuema sugulaste juurde Eestisse, - Ida - Virumaale. Tema meelest oli see kole - ta oli harjunud elama suurtes linnades, aga tolles linnas, ei ole isegi mitte trollibusse. "Linn on rõõmutu, talved on pikad ja külmad, sügised hirmniisked." Respondendi ema oli surnud siis, kui ta oli 2 aastane "Oma ema ma õigupoolest ei mäletagi. Põhiliselt kasvatas mind kasuema." Ilmselt ei meeldinud kasuemale see, et poiss ei vaevunud eriti varjama oma suhtumi

Sotsiaaltöö
32 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Organisatsioonipsühholoogia

Sõltub suhetest ja rollidest. Territoriaalsus: in tekib kestev tähenduslik suhe mingi ruumiosaga, mis on kellegi koht. In märgistavad oma kohti. Et oleks omanditunne Tööaeg: Vahetustega töö: üks in töötab siis, kui teisel on vabaaeg. Öised vahetused hakkavad häirima in tervist, bioloogiline kell saab häiritud. Uneprobleemid, häired suhetes, väsimuse probleemid ja selelst tulenevad vead. In loodud öösel magama, päeval üleval olema. Kokkusurutud töönädal- töötunnid tehakse ära lühema ajaga. 40 töötundi 4 päevaga. Kaugelt tulijad hoiavad kokku aega ja raha transpordi pealt. Probleem on väsimus, sooritusvõime väheneb, efektiivsuse kadu Libisev graafik- töötunnid tuleb tööl olla, aga alustamise ja lõpetamise aeg on libisev. Töötaja ise otsustab, kõige suurem vabadus kontrollida tööaega. Kindel aeg, mil peab töö olema- nt. 10-15, sel ajal kindlalt olemas. Vahest lubatakse töötunde ette teha

Organisatsioonipsühholoogia
63 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Nimetu

Peamisteks põhjusteks toodi õpitu kinnistamine ja kirjutamisoskuse arenemine. Üks vastaja leidis, et iseseisvate tööde puhul on hea see, et nende klassi ees ettekandmine arendab esinemisvõimet ning annab palju kogemusi. Lisaks toodi välja fakt, et iseseisvates töödes saab lisaks teooria omandamisele avaldada ka julgelt oma arvamust ja arusaama antud teemast, mis arendab mõtlemis-ja analüüsivõimet. Vajalikuks peetakse iseseisvaid töid vaid erialaga seotud õppeainetes, mis on vajalikud erialateemade paremaks mõistmiseks ja enda arendamiseks. Positiivsena toodi välja see, et iseseisvate tööde tähtajad ja teemad antakse kohe perioodi algul, mis annab võimaluse oma aja paremaks planeerimiseks ning informatsiooni otsimiseks. Leiti, et iseseisev töö on parem kui tunnitöö, kuna seda saab rahulikult omas tempos kodus teha ning aega paremini planeerida.

13 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Tänapäeva sotsiaalprobleemid konspekt

Kodutuks saamine on üks suur kohanemisprotsess. Kus tera tera haaval kui tahame tänaval ellu jääma, peame kõik viima kooskõlla sellega, mis meid ümbritseb. Kui olen kodutu, siis ei saa kiruda toidu pärast, ei saa muretseda riiete pärast. Ei huvita, kui urineerid avalikus kohas, et olen purjus. Kodutusest teame tegelikult vähe. Ükski sots probleem pole nii varjatud, kui on kodutus. Pole õrna aimugi, palju on kodutuid, kes nad on, mis haridus. Kodutus nooreneb. See et noored lahkuvad kodust aina nooremalt ­ nad ei ole suutelised enda eluaset üleval pidama. Teine teooria, mis kodutusega seondub psüühiliste häiretega. Kodutus on kõige selgema soolise aspektiga sots probleem. Kodutus on selgelt meeste probleem ­ maailmas 1 5-le, 1 6-le. Eestis samal ajal naiste ja meeste vaesusnäitajad pole väga erinevad. Miks on kodutus meeste probleem? Mehed ei lähe abi paluma. Tihti algab töökaotusest. Kui pere laguneb, siis

Tänapäeva sotsiaalprobleemid
377 allalaadimist
thumbnail
39
docx

Tänapäeva sotsiaalprobleemid

Sotsiaalne desorganiseeritus Chicago Ülikool, Robert Park Ühiskond on korraldatud vastavalt normatiivsetele ootustele või sotsiaalsetele normidele; Definitsioon: Sotsiaalprobleemid on kiiresti muutuva ühiskonna poolt põhjustatud pingete tulemuseks, kui sotsiaalsed institutsioonid muutuvad (ajutiselt) desorganiseerituks; Põhjused:Desorganiseerituse korral ühiskonnas kehtivad normid või normatiivsed ootused kaotavad indiviidi jaoks oma senise tähenduse ehk on toimunud sotsiaalne muutus (social change). Kolm desorganiseerituse tüüpi: Normitus (normlessness) ­ ei eksisteeri norme mille järgi käituda; Kultuurikonflikt (culture conflict) ­ eksisteerivad vähemalt kahed (vähemalt osaliselt) vastandlikud normid; Seniste normide kokkuvarisemine (breakdown) ­ normid, mille järgi käituda küll

Ühiskond
76 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Avaliku halduse esseed

Riigikaitse poliitiline debatt ja avalik arvamus Eestis Autor: Juhan Kivirähk Kõnealune artikkel räägib Eesti julgeoleku küsimustest. Artikli autor Juhan Kivirähk toob välja erinevaid lähtekohti. Räägib julgeolekust pärast NATO-ga liitumist, kas Eestile oleks vaja profiarmeed, Eesti avalikust arvamusest selle teema kohta ning, et see teema on kindlasti ka ahvatlev poliitikutele, kuna selle teema põhjal saab anda erinevad valimislubadusi. Mis ikkagi tagab Eesti julgeoleku? Pärast NATO-ga liitumist on mitmete arust just NATO see, kes tagab Eesti riigi julgeoleku. Sest Eesti sõjavägi on ühtlasi NATO vägi ja rünnak Eesti vastu on sama, mis rünnak NATO vastu. Seega esimese arusaama kohaselt eeldatakse, et Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsioon kaitseb meid ohtude eest. Teise arusaama kohaselt jääb NATO meile nii öelda kaugeks ,,onuks" välismaalt. Ehkki Eesti väed peavad olema või

Avalik haldus
66 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Töötus on probleem igas ühiskoonas

majandusteooria. Loomulikult vajaksid koolid lisa ressursse, et kompetentseid õpetajaid palgata, kuid kui valikained kooliti varieeruksid ei oleks need lisa ressursid suuremad kui need mis kulutatakse noorte töötuse vähendamiseks. Alternariiviks pakutakse kutsekooli, kuid see on järgmine äärmus, sest ametikoolides on akadeemilisel haridusel väga väike rõhk. Taoline haridusreform aitaks gümnaasiumi lõpetajatel olla juba professionaalsem j a haritum just igat õpilast individuaalselt huvitavas valdkonnas. Kuna valikained oleksid valdavalt praktikalise teguviisiga, oleks reaalne tööks valmidus suurem ning ettekujutus oma valitud alast terviklikum. Variante, kuidas vähendada noorte töötust on välja pakutuid mitmeid ning ma ei julge väita, et minu pakutud mõte on ideaalne või terviklik. Kuid väidan, et eelnevalt kirjeldatud varianti tasuks arutada, sest probleemi on parim lahendada ennetavalt, kui kasutada justkui

Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
34
docx

hariduse tööturu vajadustele vastavuse tagamine

ehk siis loobunud tööotsimisest ja töötamisest. Kõrgem tööjõuturg on mõjutatud eelkõige õpitulemustest ja neid mõjutavatest teguritest ning samuti eelnevatest töökogemustest. (Ibid., 14) 8 Joonis 2 Hariduse ja tööturu seosed 9 2. PROBLEEMI ANALÜÜS 2.1 Probleemi põhjused Juba ammusest ajast on olnud probleemiks, et haridus ei vasta tööturu vajadustele. Põhjused peituvad ilmselt juhtimuslikes küsimustes, sest kaasamist on vähe ja koostööd tehakse erinevate organisatsioonide vahel samuti vähe, kuigi tegelikult on need omavahel vägagi seotud ja sõltuvuses. Põhjus, miks tööturu vajadused ja haridus ei lähe kokku, on ka see, et inimesed valivad omale eriala, mis neile meeldib ja mis neile huvi pakub, aga nad ei uuri, mis toimub tööturul ning keda ja mis oskustega on vaja. (Employment, 2014, 7)

Haldusjuhtimine
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kaasaegsete noorte probleemid.

sul olema kas keskmine hinne 4.0 kuni 4.2 või hoopis lähed katsetele. Keskmine hinne oleneb koolist ja eliitkoolides on ka keskmine hinne kõrgem. Kui sa oled olnud halva käitumisega, aga su hinded on korras, siis ei ole kool sind kohustatud vastu võtma, sest on paremaid õpilasi, kes kandideerivad teistest koolidest. Põhikooli võid sa ju käia hea tasemega koolis, aga gümnaasium otsustab kõik ja kui sa lähed gümnaasiumisse, kus on õppetase väga halb, siis pole ka su haridus täielik, selleks ajaks, kui sa peaks minema kas ametit õppima või siis tööle. Tänapäeva noortel on rohkem probleeme, kui vanasti ja sellepärast on elu keerulisemaks muutunud ning vanemad peaksid oma lastele rohkem tähelepanu pöörama. Vanemad peaksid seda tegema lapse tervise ja hariduse pärast ning kõige muu pärast, mis sellega kaasneb.

Ühiskonnaõpetus
127 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Juhtumianalüüs

TALLINNA ÜLIKOOL Psühholoogia Instituut Jaanus K. JUHTUMIANALÜÜS Iseseisev töö Õppegrupp: G-1 (Geoökoloogia) Juhendaja: Kärolin Sults Õppeaine: Juhtimise alused Tallinn 2008 SISUKORD JUHTUMI ÜLEVAADE............................................................................................................ 3 PROBLEEMIDE MÄÄRATLUS JA ANALÜÜS..................................................................... 4 Kommunikatsiooni probleemid...............................................................................................4 Tööde tulemused alla ootuste..................................................................................................4 Liiga kõrgelt spetsialiseeritud töö?......................................................................................... 4 Organisatsiooni süsteem

Psüholoogia
423 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Mida kõike saab elus teha ilma rahata?

Raha eest saab osta maja, kuid ei saa osta kodu. Pere on armastuse vili, millega kaasneb kodu, kuhu naasta. Tõeline armastus tuleb tunnetest ja kiindumusest kindla isiku vastu, mitte tema maise vara vastu. Minu arvates on armastus üks vähestest maailmas, mis on ainulaadne ja mida on väga raske saavutada. Pere, mis on elu üheks raskeimaks katsumuseks, saavutatakse läbi kogemuste ja raske töö. Elus on palju juhtumeid, kui armastatakse inimese raha, mitte teda ennast. Haridus on teine elu põhitõdedest, mida ei saa rahaga osta, kuid saavutatakse raske tööga. Põhikooli haridus on Eestis kõigile lastele tasuta ning isegi kohustuslik, kuid gümnaasiumisse on raskem saada ning on olemas ka erakoolid, mis õpetavad lapsi raha eest. Ülikooli rahata õppima ei saa, sest alati peab keegi selle eest tasuma. Ka stipendiumi puhul makstakse rahalist toetust. Isegi haridus pole elus täiesti tasuta, sest raamatud ning õpetajad maksavad raha.

Eesti keel
27 allalaadimist
thumbnail
40
docx

PERSONALIOTSING EESTI INFO- JA KOMMUNIKATSIOONITEHNOLOOIGA ETTEVÕTETES TEGEVJUHI JA PROJEKTIJUHI NÄITEL

töösaamise juures olulisem: kas tööintervjuu või Curriculum Vitae. Intervjuu kolmanda osa lõpuks küsiti, kui keeruline on leida inimesi sellele ametikohale. Selle küsimuse eesmärgiks on teada saada intervjueeritava hinnang, kui keeruline on leida inimese sellele ametikohale. Neljanda osa eesmärk on teada saada, milline oleks nii-öelda ideaalne inimene vastavale ametikohale ehk missuguseid inimesi otsitakse ametikohale. Esiteks küsitakse, milline haridus on vajalik vastaval ametikohal töötamiseks ja kus kohast see võiks olla saadud. Selle küsimuse eesmärgiks on teada saada, kas intervjueeritav hindab mingeid ülikoole kõrgemalt kui teisi ja missugust haridust üldsegi on vaja vastaval ametikohal töötamiseks. Seejärel küsiti intervjueeritavalt, missuguseid isikuomadusi hinnatakse vastaval ametipositsioonil oleva inimese juures. Haridus ja isikuomadused ei pruugi olla ainukesed faktorid, mis mõjutavad inimese sobilikust ametikohale

Aastatöö
7 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kirjandiartikklid

,,Haridus teeb vabaks" ­ see sentents mind. Kui õpetaja armastab õpilasi, on omistatakse Vana-Kreeka filosoofile õpilased vabad, ja vastupidi, kui õpetaja Epictetusele. Kui kirjutada Interneti otsimootorisse juhtumisi ei armasta õpilasi, siis on nad only educated are free (ainult orjad. haritud inimesed on vabad), saame teada, et Vana-Kreeka stoikust filosoof HARIDUS TEEB VABAKS Epictetus (55 ­ ca 135), kes nii ütles, HARIDUS 1­2/2009 sündis orjana, oli pealegi veel füüsilise Veel kaks näidet selle kohta, kui puudega ­ ja vaevalt ta õnnelik oli. Aga konkreetne tähendus sõnadel algselt kuna ta õppis filosofeerima ning hakkas võis olla. Surprise (üllatus) tähendas ka teistele filosoofiat õpetama, vabastati algselt ainult nurga taga ootavat üllatust.

Kirjandus
175 allalaadimist
thumbnail
16
doc

ÕPPENÕUSTAMISKESKUS JA/VÕI KOOLIS TÖÖTAV SOTSIAALPEDAGOOG

Millised on aga Eesti mõistes meie võimalused ja kas midagi tuleks muuta, on küsimus millele püüan referaadi lõpuks vastuse leida. 3 1. ÕPPENÕUSTAMISKESKUS Erinevatel eluetappidel langetavad inimesed kaalukaid otsuseid – mida õppida, kelleks saada, millist töökohta valida ning kuidas hoida oma teadmised ja oskused värsketena. Mõistetakse, et noorena saadud hea haridus ja langetatud valikud laovad vundamendi hilisemale elukvaliteedile. Eesti koolis ja kodudes väärtustatakse head õppimist ning edasijõudmist. Lapse õpi- ja käitumisprobleemide ilmnemisel ei taju paljud lapsevanemad ning vahel ka osa õpetajaid neid sellistena, mis vajaksid spetsialisti sekkumist või eraldi tegelemist. (Õppenõustamis...) Lapsevanemad ei taha tunnistada, et kuskil ees on probleem, millega tuleb tegeleda. Arvatakse, et probleem laheneb aja möödudes ja tihti ei

Pedagoogika
26 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Karl Marx „Kapital“ ptk 8 „Tööpäev“

Kateriina Ehapalu TH1 [email protected] Kokkuvõte Karl Marx ,,Kapital" ptk 8 ,,Tööpäev" Marx on oma teose ,,Kapital" kaheksandas peatükis kirjeldanud antud ajastu põhilisemaid probleeme seoses tööaja, -jõu ja -päevade kestvusega. Marx kirjeldab nii tööandjate kui ka tööliste endi seisukohti seoses lisatöö ning laste tööjõu kasutamisega. Mõiste tööjõud võrdub Marxil töölistega ja kapitalist on tänapäevasemas sõnastuses tööandja. Peatükile lähtudes ostab tööandja endale tööjõudu ehk palkab inimesi, kes teenivad temale kasumit. Kapitali seisukohast on oluline, et toimuks pidev protsess ning Marx on toonud illustreeriva näite võrreld

Sotsioloogia
28 allalaadimist
thumbnail
36
docx

PERSONALIJUHTIMINE

Kui meil on vaja tegevust laiendada vms. Meil on visioon ­ on küsimus, kui palju selleks inimesi vaja? Nüüd peabki uurima. Taylor hakkas tähelepanu juhtima sellele, et töö ja töötaja oskused+võimed peaksid sobima. Kas töö iseloom nõuab keskendumist ja täpsust, palju suhtlemist jne. Inimene on ju kõige efektiivsem sellel tööl, kuhu ta sobib. Taylor rääkis ka, et raha on tähtis motiveerija. Enne tema väljaütlemisi präänikut ei pakutud, rohkem piitsa. Motiveeriti negatiivselt. Rõhutas ka töötaja ja töövahendi sobivust. Kui need ei sobi ­ terviseprobleem, efektiivsuse probleem. - Elton Mayo ­ Hawthrone efekt ­ (tema töörühm) Mayo läks uurima tootmisettevõttesse töökeskk mõjuproduktiivsust. Kas valgus mõjutab produktiivsust? Oletas, et parem valgus paneb inimesed paremini tööle. Iga kord, kui valgust juurde pandi, tõusis ka produktiivsus

Psühholoogia
46 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Meedia mõju 2

Meedia mõju ERAELU PUUTUMATUS Õ. lk 33 Relika Roostalu äia argumendid:  „Ma pole andnud ühelegi meediaväljaandele autoriõigusi ega muid volitusi minu isiku või lähedaste isikuandmete ( nimi, aadress) avalikustamiseks. “  Meedia tähelepanu tagajärjel on häiritud tema kodurahu, näiteks on võõrad inimesed hakanud terroriseerima tema peret ning häiritud on tööl käimine.  „Olen teadlik, et ajakirjanikud on omavoliliselt suhelnud minu pereliikme, 85-aastase vanainimesega ja üritavad tema öeldut avalikustada. Keelan pere peana ja tõsiste tagajärgede ärahoidmiseks igasuguse andmete minu loata ja kooskõlastuseta edastamise nii trüki- kui ka internetimeedias. “ Ants Nõmperi arg

Meedia
46 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Politoloogia tundide materjalid

eneseusaldus (usk enda asendamatusesse); d) massid ei suuda ilma juhtideta alustatud lõpule viia; e) massides kujuneb tänutunne liidrite vastu, veendumus liidrite asendamatuses; f) juhtides kujuneb välja veendumus oma asendamatuses. 2) Pol. võitluse eripära; 3) Organisatsiooni eripära Juhtidele vajalikud omadused: 1) tahtejõud (jooksevad lausa müürist läbi); 2) haridus (1992.a. pürgisid paljud poliitikasse, neil oli suurel hulgal tahtejõudu, kuid puudus igasugune haridus -> pürgijad on praeguseks poliitikast välja kukkunud -> kompetentsemad inimesed asendavad nad. Poliitikutel peavad olema väga suured teadmised majandusest, kultuurist jms); 3) veendumus oma õigsuses (nt. Andrus Ansip); 4) Oraatorikunst e. kõnekunst (tõeline oraator paneb rahva nutma; mängib inimeste emotsioonide peal nagu pianist klaveri klahvide peal)

Politoloogia
39 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kelleks saada

tahavad, mitte keegi ei saa kellelegi öelda et nii sina saad selleks ja sina selleks. Igaüks teab ise enda eest, kelleks nad saada tahavad, kui lähebki natuke asjad untsu, siis iga inimene õpib oma vigadest ja järgmine kord teeb teistmoodi, selleks pole vaja olla mingi geenius, et saavutada seda mida ise kõige rohkem ihkad või saada tahad. Me olemegi loodud selleks, et õppida, teha tööd ja riigi kassat üleval pidada, aga seda teevad kõik omal viisil. Keegi ei näita kellelegi näpuga, et vaata kelleks sa said ja vaata kelleks sina küll said, igaüks saab selleks, kelleks tahab ja kui palju on võimalusi saada, iga töö on töö, aga mitte häbiasi, sest kuidagi peab ju ära elama ja häbeneda pole midagi.

Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja

Õpetaja õpiabi Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja (Sue Cowley) 1. Lobimishimuline klass Klassis vaikuse saavutamine on kõige tähtsam ja mõnel ajal kõige keerulisem asi, millega õpetaja peab toime tulla. Raamatus pakutakse kolm erinevat strateegiat lobisemishimulise klassiga hakkamasaamiseks. Esimene raamatus pakutud taktika on ,,kange nagu raudnael". Arvan, et see taktika sobib parem kui töötad ,,raskete" klassidega. Mul on väike töökogemus koolis töötamisel ja mul oli üks selline klass ,,raskete" lastega. Nendega hakkasin kasutama seda taktikat, sest kuidagi teisiti ei suutnud klassi maha rahustada. Kõigepealt seletasin nendele suuliselt kõik reeglid minu tundides viibides ja panin käitumisreeglid suurelt, selgelt ja täpselt paberilehele kirja ning riputasin neid klassiruumi seinale

Areng ja õppimine
105 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Õpimapp: Koolikiusamine

ka koduteel. Selliste õpilaste jaoks on kodu ainus turvaline koht. Nii kirjutati raamatus "Võitlus koolikiusamisega". Omalt poolt lisaksime veel, et ka noortekeskustes, kus noored kas kojuminekuks bussi ootavad või lihtsalt aega veedavad, toimub palju koolikiusamist. MIS ON KIUSAMISE TULEMUS ? Kiusamine mõjutab õpilasi mitmeti. Kui õpilasi kiusatakse, on nende elu vilets. Nad võivad saada traumasid. Nad ei lähe rõõmuga kooli. Aja jooksul kaotavad nad tõenäoliselt usalduse ja austuse enda vastu ning süüdistavad ennast kiusamise esilekutsumises. See õnnetu olek mõjutab nende keskendumisvõimet ja õppimist. Osal lastest võib esineda stressisümptomeid: kõhu- ja peavalu, õudusunenägusid ja ärevushooge. Osa lapsi väldib kiusamist, jättes kooli minemata. Mõni laps võib karta üldse koduseinte vahelt väljuda. Keskkoolis võiva õpilased valida aineid pigem sellest

Sotsiaalpedagoogika
131 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Essee - "Kui mina oleksin juht."

Kui mina oleksin juht Kuna ma ise ei ole varem juhtimise valdkonnaga kokku puutunud siis oli minu üllatus suur, et välja on mõeldud niipalju erinevaid strateegiaid, kuidas ühte firmat/meeskonda/kollektiivi edukalt juhtida. Minu unistuseks pole kunagi olnud saada juhiks, kuid nagu vanasõna ütleb "ära iial, ütle iial!". Ja juba peaksingi ma hakkama endale vastu vaidlema, sest mida rohkem ma seda valdkonda uurinud olen seda enam see mulle huvi pakkuma on hakanud. Sõna "juht" on väga tähtis sõna ja tundub väga kõrge ametikohana ja kindlasti on see ihaldusväärne ametikoht kõigile. Kõik me tahame elus juhtida. Kuid kahjuks kõik inimesed ei sobi juhiks. Me kõik oleme erinevad ja on olemas inimtüüpe, kes sobivad töötama erialal, kus nad täidavad käske mitte ei käsi ise. Mulle meeldiks töötada alal, kus mina ei käsiks kedagi. Hea on teha tööd, kus su vastutus ei ole nii suur ja sul on kindlad ülesanded, mida pead tegema. Minu

Organisatsiooniline käitumine
309 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Klienditeenindus

Viljandi Kutseõppekeskus Noorem tarkvaraarendaja Angel Lootus KLIENDITEENINDUS Essee Juhendaja: Maire Tars Vana-Võidu 2018 Angel Lootus Viljandi Kutseõppekeskus 15.01.2018 Sisukord Viljandi Kutseõppekeskus....................................................................................... 1 Noorem tarkvaraarendaja....................................................................................... 1 SISSEJUHATUS........................................................................................................ 3 KLIENDITEENINDUS................................................................................................ 5 KASUTATUD KIRJANDUS.......................................................................................... 8 2 Angel Lootus Viljandi

Klienditeenindus
19 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kui mina oleksin juht

Kui mina oleksin juht! Kui mina oleksin juht, see lause on sama nagu kui mina oleksin miljonär. See oleks nagu nii kättesaamatu kui samas ka nii kättesaadav. Arvan, et kui ma oleks paar kuud tagasi kirjutanud samal teemal esseed siis oleksin kirjutanud kindlasti, et olen range ja nõudlik, kuna olen viimastel kuudel saanud nii head koolitust sellel teemal siis nüüd on mul kindlasti teistsugune arusaam juhirollist. Ennem kõike juhi roll on väga vastusrikas. Juht peab olema õiglane ja tasakaalukas. Igal riigil ja igal kultuuril on omamoodi juhiomadused. Kui Eurooamaades on juhiroll olla pigem eespool eesvedajaks siis muudes maades on see hoopis vastupidi. Et juht kui isiksus on kuskil olemas aga palju juhtub, et teda pole tavatööline näinudki. Minu arust on see väga halb juhti peaks ikka kord poole aasta jooksul nägema isegi kui firma on suur ja kokkusaamisvõimalused väiksed. On ka olukordi, kus tavatööline ei teagi kes ta juht tegeliku

Organisatsioon-a juhtimine
129 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Organisatsiooni analüüs

Organisatsiooni analüüs SISSEJUHATUS Analüüsin organisatsiooni Hotell Malibuu valdusesse kuuluvat toitlustuskohta. Töötasin ise seal 3 kuud teenindajana. Tegu on söögikohaga, kus hotelli külastajad saavad einet võtta. Päeval külastavad toidukohta ka väljaspoolt lõunale tulijad ning nädalavahetustel on võimalik seal sünnipäevasid, peiesid, konverentse jms pidada. Töötajateks on 2 kokka, kes töötavad vahetustega köögis. Leti taga on üks põhikohaga teenindaja ning ülejäänud 5 teenindajat käivad kohal vastavalt vajadustele. Näiteks kui hotellis on palju rahvast, mõni rahvarohke üritus, põhikoha töötajal vaba päev. Kõikide teenindajate tööülesanneteks on klientide teenindamine, kohviku laudade korras hoidmine jne. Toitlustuskoha juhatajaks on hotelli omaniku noor naine, kellel on väga kõrge enesehinnang, varasem töökogemus liigse nooruse tõttu puudub ning samuti ei ole tal mingit erialast haridust. Suure õhtu

Organisatsiooniline käitumine
291 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun