Bussiliiklus on Kopli kooli kandis tihe ja bussijaam asub restoranile umbes 5 minuti tee kaugusel. Tartu Kaubamaja Kaupluse asukohaks on Riia 1, peaaegu otse Tartu südames. Kaupluse ümbruses on palju teisi poode ka, nt. Tasku moe-ja vabaaja keskus, Kaubahall, Hansakeskus, Vana kaubamaja jne. Kui ka ümbruses on bussijaam, taksopark kohe kaubamaja taga kui ka väliparkla. Kaupluse viidad lae alt puuduvad, need asuvad üldsegi riiuli ülemises keskosas ja on vägagi väikesed, vanem inimene (pensioni ealine vms.) nt. ei näe. Ja kui kaupa on vägagi palju pandud riiulisse, siis silti polegi näha. Viivad võiksid rippuda laes ja olla kasvõi natukene suuremas kirjas. Juurdepääs on täielikult võimalik nii autoga/jalgsi kui ka ühistranspordiga. Parkida saab nii siseparklas(P1 ja P2), kui ka välisparklas. Autoga saabunud külastajatel on lihtne liikuda vajalikule korrusele; kasutades lifte, liikuvaid treppe ja kaldteid.
.............................7 2.5Infotöötajana töötamine................................................................................................8 2.6Töötamine letiteenindajana...........................................................................................8 KOKKUVÕTE............................................................................................................12 SISSEJUHATUS Praktika läbiviimiseks valisin Maxima Eesti OÜ (nimi) kaupluse. Minu praktika juhendajaks oli kaupluse juhataja (nimi). Praktika kestvuseks oli 400 akadeemilist tundi. Valiku tegin lähtudes elukohast ja suurima võimaliku praktilise kogemuse saamisest. Firma võimaldas mul endal luua oma töögraafiku, et koolitöö kannatada ei saaks. Praktika algas 12. märtsil 2014 ja kestis kuni 28. maini 2014 (12 nädalat). Eesmärgiks oli süvendada ja kinnistada teooriatundides omandatud teadmisi ja oskusi;
..15 2.2 Hügieeninõuded...................................................................................................15 2.3 Kaubavastuvõtt....................................................................................................16 2.4 Kaupade müügiks ettevalmistamine....................................................................16 2.5 Kaupade väljapanek.............................................................................................16 2.6 Müüja - teenindaja kohustused............................................................................17 2.6.1 Müüja teenindaja välimus..........................................................................17 2.7 Lisateenused .......................................................................................................17 3 Eneseanalüüs..............................................................................................................19 3.1 Hinnang ettevalmistusele.........
postkast, kindlustus ja muud vajalikud teenused. Kauplust ümbritseb parkla, kus on parkimine tasuta. Selver on avatud iga päev kella 09:00-22:00. Selveris olevad kaubagrupid: puu- ja köögiviljad, liha-ja kalatooted, piimatooted, kondiitritooted, leivad ja saiad, valmistoidud, kuivained, hoidised, kastmed ja õlid, maiustused, külmutatud toidukaubad, joogid, Selvergurmee, Selveri pagari tooted, lemmiklooma kaubad, tööstuskaubad. Veeriku Selveripersonali arvuks on 60 töölist. Ametikohad jagunevad: 1. Kaupluse juhataja 2. Müügijuhataja 3. Kaubakategooria juht, teenindusjuht 4. Teenindajad (kassapidajad, pagarid, laotöötajad, saali töölised jne..)
aastast; 30 aastat Antsla ühistu sajast tegevusaastast olnud ühistu juhatuse esimees. Richard Ligi ühiskaubanduses alates 1937. aastast; töötanud erinevates kauplustes müüjana ja juhatajana ning pikka aega rajooni tarbijate kooperatiivi kaubabaasi direktorina. Veera Maurer pikaajaline kohusetruu töö Harju Tarbijate Ühistus. August Niinemets kauaaegne Haapsalu Tarbijate Ühistu aseesimees ja ühiskaubanduse edendaja. Juta Nurk Keila Tarbijate Ühistu eesrindlik töötaja ja hea teenindaja; ühistus töötanud üle 35 aasta. Mati Nurs Hiiumaa Tarbijate Ühistu liige aastast 1958; 1970. aastatest alates ühistu volinik; 1980. aastatel aktiivne ühistu juhatuse liige; alates 1998. aastast Hiiumaa Tarbijate Ühistu Nõukogu esimees. Juhan Pihlap ühiskaubanduses tegev üle 50 aasta. Töötanud Abja Tarbijate Ühistus; hiljem pikka aega Tartu Tarbijate Kooperatiivis ja ETKVL Hulgibaasis; väga paljude tänaste kaupmeeste õpetaja ja koolitaja; 1996
Olin teinud oma praktikat kohviku administraatorina. Praktikal olin seal 22/06/15 kuni 01/08/15 ning tegin 172 tundi. Kuna ennem ei olnud administraatori kohal, enne praktika algust püstitasin endale päris palju eesmärke. Esiteks ma tahtsin saada aru ettevõtte sisestruktuuri, töökorraldusi; ka tööohutuse- ja hügieeninõuded teha endale selgeks. Väga oluline minu jaoks on ka sortimendi tundmine: pidin ära õppida menüüd, et teadma, mida kohvik pakub klientidele, osata soovitama ja selgeks teha tarbijale, millise toiduga on tegemist ja mida see sisaldab või ei sisalda. Pidin ka selgeks endale teha kassat ning süsteemi, mis kohvikus on kasutusel, kuna kassaga tööd administraator peab igapäevaselt teha. Põhilised teenindaja tegevused kaubaga oli vaja ka selgeks endale teha: kus ja kuidas tellida kaupa; kuidas õigesti võtma selle vastu ja vigadeta kontrollida saatelehti; kuidas käib kauba
.............................................................................................. 9 2.3 Ostlemisprotokoll................................................................................................ 10 3. SAADUD TULEMUSED........................................................................................... 11 3.1. Diagrammid....................................................................................................... 11 4. JÄRELDUSED TEENINDUSKVALITEEDI KOHTA MAXIMA KAUPLUSES...15 VIIDATUD ALLIKAD...................................................................................................18 Lisa 1. Külastusprotokoll.................................................................................................19 2 3 SISSEJUHATUS Töö eesmärgiks on hinnata ühe teenindusettevõtte teeninduskvaliteeti SERVQUAL ja Mystery Shoppingu alusel
43) Kodutehnoloogia 44) Autokaubad, mööbel, ehitamine 45) Aed, lilled ja grill 46) Fotograafia, salvestused, patareid 47) Teraviljatooted 48) Küpsised ja vahvlid 49) Konserveeritud (purgis) toiduained 50) Mahlad 51) Kuumad joogid 52) Kuivad koostisosad 53) Maitsestamine ja konserveerimine 54) Maiustused 55) Snäkid 10 Sören Sakkeus Sõpruse Rimi Hüpermarket 56) Kuivatatud puuviljad ja pähklid 57) Looduslikud ja ravimtooted 58) Pruulitud tooted + kerged alkohoolsed joogid 59) Alkohoolsed tooted 60) Karastusjoogid
iseenesest tähendab, et uuemad sissetulevad kaubad paigutatakse riiulitel tahapoole selleks, et vanemad ja varem sisse ostetud kaubad saaks ennem ära müüdud- see on eriti oluline toidukaubas, kus jälgitakse realiseerimisaegu. Seda põhimõtet kasutati eelkõige lihatoodete ja piimatoodete puhul. Samuti kasutatakse ka sellist põhimõtet, kus kaubavarguste ennetamiseks paigutatakse väiksemad ja hinnalisemad tooted müügipersonali ja kassade lähedusse. Nendeks olid tubakatooted ja maiustused (näiteks närimiskummid). Veel panin tähele, et kasutatakse põhimõtet, kus sarnase kasutusega kaubad paigutatakse kokku. Nendeks olid tööstuskaubas soki- ja sukatooted ning aluspesutooted. Kuna hetkel on Kiigepüha ehk munapüha tähistamine, siis kaupluses oli aluste peal välja pandud munade värvimiseks mõeldud spetsiaalsed värvid, šokolaadistjänesed ja munad, suled, kõik see kuulub hooajaga seotud
omanikule hea võimaluse säästa koheselt igapäevaostudelt sadu kroone kuus. 2.3. ETK laod Logistikakeskuse Tallinna külmladu Kalda 7c, Tallinn 11625 Logistikakeskuse keskladu Assakul Uus-Suti maaüksus Rae küla, Rae vald 75301 Harjumaa Logistikakeskuse Tartu külmladu Ravila 51, Tartu 51014 2.4. ETK jurdiiline aadress Eesti tarbijateühistute keskühistu Kalda 7c, 11625, Tallinn Tel: 671 0500 www.etk.ee 3. MAXIMA Maxima missiooniks on pakkuda oma klientidele maksimaalset kasu, rahuldades nende igapäevaseid vajadusi laiatarbekaupade järele. Nende plaanide elluviimine on võimalik vaid juhul, kui saavutavad oma ostjale, töötajale,partnerile ja üldsusele orienteeritud eesmärgid. Ühine püüdlus nende eesmärkide poole on see, mis neid hingestab, toetades organisatsiooni elulisust ja tervet konkurentsivaimu. See on loomulik püüdlus, mille vahetut kasu tunnevad ka Maxima kliendid. Nagu ka nende
teine kes pesi potipesu nõusid. Potipesus oli üks inimene kes loputas või pesi suurema mustuse pottidelt ja erinevatelt tõstmisasjadelt ning GN-idelt ja viis seejärel nõudepessu. Päeva lõpus pesi keegi ka põrandaid. Iga reede oli suurkoristus, aga üldjuhul ei olnud seal suurt mustust olla. Ära sai kell 15.00 ja need kes nõudepesus said natuke hiljem nii nagu jõudsid. Tartu Kutsehariduskeskus Kohvik: 3 E-R 8:00-14:00 Asukoht: Kopli 1B Kutsehariduskeskuse õppehoone Kontaktandmed: Jelena Kutsmuk, tel 7 361 841. Suurus (kohtade arv): ~50 inimest Tegevusalad: Toitlustamine Kasutatavad ressursid (hooned, ruumid, seadmed, tööjõud): Hooneks on Kopli B korpuse õppehoone, ruumiks on koverentsisaali kõrvalasuv kohvik esimesel korrusel, tööjõuks on õpilased ja õpetajad. Hinnatase: 0,25 3 Tegevuse üldkirjeldus: Toitlustamine. Kohvikus pakume kohvipauside ja
toidud. Hommik algas sellega, et pidi üle vaatama juustude realiseerimisajad. Juustud, mis olid oma realiseerimisaja ületanud, pidi ära korjama, et need saaks alla hinnata. Pärast seda viisin juustud tagasi allahinnatud kaupade riiulile. Minu jaoks oli uudne teadmine, et viinal ei olegi reliseerimistähtaega ja et kõige kangem alkohoolne jook, mida kaupluses müüakse on 80 . Praktiseerides selles osakonnas jõudsin arusaamisele, et tubli teenindaja peab olema väga hea veinide asjatundja. Kliendid tihti pöördusid minu poole, et soovitaksin mõnda head veini. Väga tähelepanu nõudev töö oli lastetoitude väljapanek, sest purgikesed olid pisikesed ja nendelt realiseerimistähtaegade vaatamine oli raske ja keerukas. Seevastu purgisuppidelt oli tähtaegade vaatamine lihtsam. Päeva jooksul oli pidevalt vaja jälgida kuivainete riiulit ja seda pidevalt täiendada, et riiulid oleksid täidetud kaubaga. 3 päeva olin piimaletis
Gurmee menüü6 komplekti(lihavalik,kalavalik,juustuvalik jms. 2 SELERI HÜPERMARGETI STRUKTUUR Kristi Tamm 2.1 Kristi Tamm 2.2 KAUBANDUSPINNA STRUKTUUR kaupluse pinna struktuur on pandud paika välja uuritud plaani põhjal, mida kasutatakse enamustes suuremates kauplustes. Plaanil on mitu põhipunkti, millest tuleks lähtuda. Esiteks peaks esmatarbekaubad olema võimalikult taga kaugemais nurgas, kuhu klient peaks oma tee leidma, möödudes mitmetest erinevatest ahvaldustest, ning kaupatest, mida kliendil tegelikult plaanis osta ei olnud. Uurimused näidanud, et klient tuleb poodi tavaliselt kiirustades, et kliendil hoog maha võtta, selle jaoks on poe alguses vaikselt avanevad uksed, ning rahulik ning rahustav muusika. Et pood jätaks värske ning puhta mulje on enamjaolt esimesena kauplustes värsked puu- ja juurviljad. Lisaks värksetele
................................................................................................ 7 2 SISSEJUHATUS Viibisin ajavahemikus 09.04.2015-03.04.2015 Tartu Lõunakeskuse Hyperrimis praktikal. Minu juhendajaks oli Karin Maranik, kes oli müügiosakonna juht. Olin kauasäiliva toidukauba osakonnas, mille alla kuulus samuti jook ning lahja alkohol. Tutvusin praktikal olles kaupade väljapanekuviisidega, töökorraldusega, kaubaga, hinnasiltide programmiga ja kassasüsteemiga. Praktikal sain kasutada skännerit ja käsikahveltõstukit. 3 KAUPLUSE TÖÖKORRALDUS Kaupluse majandustegevuse korraldamine ja juhtimine eelarve alusel Kaupluse igapäevase müügiprotsessi korraldamine
kakskümmend tundi praktika aruande koostamiseks. Praktika juhendajaks oli AS PERE müügipunktide vanem-müüja, Svetlana Kukina, kes tegeleb kõikide töödega, mida tuleb teha müügipunktides tellimustest kuni müügipunktide korrashoiuni. Minu valik, jääda praktikale samasse ettevõttesse, kus töötan, tulenes sellest, et töö kõrvalt oleks olnud raske valida mõnda teist ettevõtet, kus saaks süvendada oma õpitud teooriat. Olen AS Peres täiskohaga töötaja, mis eeldab keskmiselt 160 tundi töötamist ühes kuus, seega oli võimalus, et teisedki töötajad saavad kasu minu õpitud teooriast kui teen praktika oma töökohas. Praktika programmis on ette nähtud, et saaksin süvendada ja kinnistada müügikorralduslikes teemades omandatud teadmisi ja oskusi praktilises töös. Omandada süsteemseid tööharjumusi, individuaalseid ja meeskonnatöö kogemusi. Kujundada õiged kutse- ja erialased hoiakud, väärtushinnangud ning tundma
prognoosi alatäitmise korral vastupidi. 2.3 xxxxxxxxxxxxe Selveri struktuur Kaupluse juhatajale alluvad: teenindaja-administraatorid; assistendid; infoteenindajad; letiteenindajad; saaliteenindajad; kassapidajad: kaubavastuvõtjad; transporttöölised: kärupaigutajad 2.4 Põhilised konkurendid Suurimateks konkurentideks Selveri ketile on Rimi Food AS, Maxima Eesti OÜ ja Prisma. 5 Konkurentsis oli suurim muutuste aeg aastal 2008, kus jaekaubanduse kasv pöördus languseks. Suuremate jaekaubanduskettide vahel käivitus tugev konkurents eesmärgiga pakkuda kliendile soodsaimat hinda. Selle raames renoveeriti Säästumarketid, uuendades kaupluse kontseptsiooni, siseilmet ja logo. Sortiment suurenes keskmiselt 300-500 toote võrra. Maxima Eesti OÜ avas esimese Maxima XXX hüpermarketi Pärnus. Turule tuli uus
Treegeri Kohviku OÜ on tegutsenud Paide Kultuurikeskuses pikka aega. Seoses sellega on tulnud teenindada seminare, nõupidamisi, peo- ja peielaudu, temaatilisi üritusi. See nõuab 3 teenindajalt väga suuri oskusi, enesealgatusvõimet, fantaasiat ja käitumist erilistes olukordades, arvestades kliendi soove, mis ei pruugi olla reeglipärased. Igapäevatöös ei vaja teenindaja kõiki neid teadmisi. Selleks on vaja eraldi väljaõpet. Kuna nende töö on orienteeritud väga laiale tarbijaskonnale, siis tuleb teenindada sees ja väljaspool ettevõtet. Näiteks: Raekojas kohvipausid, vastuvõtud (kallim lauakate). Grillpeod täiesti erinev lähenemine teenindamisele võrreldes igapäevatööga. Imavere Saeveski toitude serveerimine ja pakkumine lauapakkidel. Pulmalauad teenindamine ka väljaspool kohviku ruumi nii maakonnas kui ka väljaspool maakonda.
10. KLIENDI LOJAALSUS Klientide lojaalsus kirjeldab seda, kuidas õigeid kliente ligi tõmbammata nii, et nad sooritaksid ostu, kordaksid seda tegevust, ostaksid suuremaid koguseid ning tooksid kliente juurde. Kaks suurt lojaalsust iseloomustavat tunnustegruppi on esiteks käitumuslikku lojaalsust iseloomustavad tunnused: kordusostude intensiivsus ja iseloom, ning teiseks hoiakulist lojaalsust iseloomustav tunnus: kuivõrd klient peab ennast lojaalseks müüjale, teenusepakkujale või tootemargile. Klient on lojaalne kui ta soovitab seda ka teistele ning sooritab ostu ka edaspidi. Klient on neutraalne kui ta kasutab toodet ka edaspidi. Klient on mahategija, halvustaja kui ta ostab üha vähem, ei osta enam ültse ning ütleb ka teistele, et nad ei ostaks enam. 11. MÜÜGIKORRALDAJA PÕHILISED TÖÖVALDKONNAD
kaup on terve . Kui kaup oli praak , siis asetasin selle mahakandmis riiulile ja teavitasin assistenti . 4.Kaupade paigutus ja väljapanek Kaupade paigutusel on omad põhimõtted . Suured tooted alumistel riiulitel, kus nad on mugavalt kättesaadavad; väikesed ja kallimad tooted silmade kõrgusel, kus nad on hästi nähtavad. Tooted on riiulis esiküljega kliendi poole, toote nimetus on loetav vasakult paremale (erand tooted, mida parem paigutada pikali).Tooted ei tohi ulatuda üle riiuli kliendipoolse serva (erand nt loomatoit vm suur kaup). Lisaks on kaupluses otsariiulid kuhu paigutatakse kampaaniakaubad. Need jagunevad Partnerkaardi otsteks ja Hea Hinna otsteks . Partnerkaardi (PK) otsad müüakse välja vastavalt Selveri Hea Hinna (HH) perioodidele (kahe- või kolmenädalane periood), seda ka juhul, kui tegemist on üle-eestilise kampaaniaga, mille kestus on erinev Selveri HH kampaania pikkusest
pakub reisijate- ja kaubavedu liinidel Tallinn-Helsingi, Tallinn-Stockholm, Paldiski- Kapellskär, Helsingi-Rostock, Helsingi-Stockholm, Turu-Stockholm/Kapellskär ja Riia- Stockholm. Kõik Tallinki kaubamärgi all sõitvad laevad vastavad kaasaegse merelaevanduse rangetele tehnilistele nõudmistele. M/S Baltic Queeni pardal on mitu kauplust, kust saab soodsa hinnaga osta ülemaailmselt tuntud kaubamärkide tooteid. Kaubavalik on lai: rõivad, mänguasjad, ehted, kosmeetika, maiustused, alkohol, sigaretid ja kingitused. Supermarket, Cosmetic Boutique ja Boutique asuvad 6. tekil. Tallinki ajalugu 1940. aastal enne nõukogude okupatsiooni sõitis Eesti lipu all ligi 440 mitmesugust laeva, neist 150 kaugsõidus, millega oldi 21. kohal maailmas. Pärast sõda taastati reisilaevaliiklus Tallinna ja Helsingi vahel alles 1965. aastal, mil seda liini sõitis ainult üks nõukogude alus - Vanemuine. Hiljem vahetas Vanemuise välja reisilaev Tallinn ja 1980. aastal Georg Ots. 1980
· Vigade ennetamine, lahenduste pakkumine veaolukorras ja nende põhjusteni jõudmine · Aktiivne müük ja teenindamine · Klientide võrdne kohtlemine ja eelarvamuste puudumine · Klientide usaldamine · Konkurentsi austamine · Sisekliendi teenindamine · Oma ettevõtte töötajaid teenindatakse samamoodi nagu tavalisi kliente. Töötajatel on oma kliendikaart ning allahindluse protsent sõltub tööstaazist. Katseajal olev töötaja saab allahindlust 5 %, 2 aastat ettevõttes töötanud töötaja saab allahindlust 20% ning teenindajad kes on töötanud ettevõttes 5 aastat või rohkem, saavad allahindlust 30 %. Allahindlus arvestatakse täishinnast. · Teeninduse vastavus teenindusstandardile · Minu praktikal olemise ajal töötas Zeppelini sportlandis koos juhatajaga 9 töötajat, koos minuga 10. Kogu Zeppelini sportlandi kollektiiv oli minu arvates
....................................................................................11 KATEGOORIALE SOBIVATE STRATEEGIATE JA TAKTIKATE VALIMINE......14 KAMPAANIAPLAAN JA TEGEVUSKAVA KOOSTAMINE...................................16 KOKKUVÕTE.............................................................................................................18 KASUTATUD KIRJANDUS.......................................................................................19 Oma igapäeva oste sooritades klient enamasti ei mõtle, millise konkreetse nimega kauplust ta külastab. Sobivamad toidu- ja esmatarbekauplused valitakse välja pigem asukohast lähtuvalt, oluliseks faktoriks saab kodulähedus. Kodupood on kliendile igati tuttav. Tuttav on pakutav kaubavalik, sooduspakkumised, kampaaniate ajad ja hinnad. Olulisel kohal on kindlasti kaupade sortiment. Kliendina pean teadma millised tooteid on mul võimalik antud kauplusest hankida. Tavaklient, tehes oma igapäevaseid
Tallinkil on kaks hulgiladu , kus kaup tuli . Üks on Tallinnas ja teine Helsingis .Sellepärast tuli kaupa kaks korda päevas . Reis algas Helsingisse kell 13.00 . Kaup pandi kokku all laos mida tegid laotöötajad ja see toodi poodi kell 16.00 , vahepeal pood suleti, kuna laev jõudis Helsingisse. Me kõik panime kauba välja ja seejärel saime nn pikale pausile.Teist korda tuli kaup umbes kell 21.00 See oli Helsingi hulgilaost. Põhi sortimendiks on: kange ja lahja alkohol ,tubakatooted , väga suur osa erinevad maiustusi ,karastusjoogid ,suveniirid , hügieeni vahendid ja suhteliselt väike osa toidukaupa erinevad snäkid , leivatooted , kastmed , juustud , sügavkülmutatud tooted (krevetid , friikartulid,pizzad) , kalatooted . 4.Kaupade müügiks ettevalmistamine ja väljapanek 4.1Kaupade väljapanek Kaupluses kasutati erinevaid väljapaneku võtteid . Enima kasutati vertikaal väljapanekut . Sama kaubamärgiga tooted paigutati nii
Vaid oli põhiliselt sama külm kui õues, ainult soojem kuna seinad hoiavad külma eemal. Turvalisusest seda, et isegi oli sihteliselt turvaline, kuna seal ei ole tõstukeid ega muid liikuvaid asju, roklaid jne. Valgustus oli enamvähem, kuigi oleks võinud ikkagi valgustus parem olla, kuna nähtavus mõnes kohas ei olnud hea ning oli raske leida mõnda toodet. 4. Paberimajandus Komplekteerimisleht - Peale on märgitud tellija, toote nimi, toote kood, palju klient soovib kaupa. Vastuvõtu leht- Peale on märgitud kust kohast kaup tuleb, kauba nimekiri mis on saadetud, kogused, toote koodid ja nimed. Saateleht Peale on märgitud, kellele kaup läheb, hind, tootekood, toote nimi ja palju neid on seal. 5. Arvutimajandus VANA PROGRAMM Kviteerimine- unikko programmiga peale komplekteerimist pidid sa selle lehe ära kviteerima, et see riiulist seda kaupa vähemaks võtaks ja raamatupidamises kõik korras oleks. Seal sa said
PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS LAOHOIDJA Geidy Jõgiste LH-11 Praktika aruanne Ettevõte: AS K-Rauta Ettevõttepoolne juhendaja: ................. Koolipoolne juhendaja: ................... Pärnu 2013 SISUKORD Sissejuhatus.................................................................................................................................3 Praktikaettevõtte tutvustus..........................................................................................................4 Tegevus ettevõttes.......................................................................................................................6 Lao tüüp ja liik ning selle iseloomustus......................................................................................6 Enese analüüs...................................................................................................................
Mõdriku 2011 SISSEJUHATUS. Järgnevas praktikaaruandes saab lugeja tutvuda praktikaettevõtte üldiseloomustusega, põhitegevusega, organisatsiooni struktuuriga, koosseisuga, töökorraldusliku dokumentatsiooni kirjeldusega ja pakutavate teenustega. Praktikaettevõte, Treegeri Kohviku OÜ teenindab Kultuurikeskuses toimuvaid kultuurisündmusi, seminare, õppepäevi eelisjärjekorras. Tavapäevael on kohvik avatud kõikidele klientidele. Kuna praktika teema on ,,Töökorralduse praktika", siis pean tutvuma kõikide valdkondadega, mis on seotud selle ettevõttega. Kõige rohkem tähelepanu pean pöörama töökorraldusele: üldpõhimõtted ja eesmärgid, töökorraldusliku suhtlemise tasandid, tööaja regulatsioon ja arvestus, ettevõtte töötasustamise süsteem. Kirjutan ja analüüsin ka sellest, kuidas motiveeritatakse töötajaid. Aruandes loon
SISSEJUHATUS Laohoidja 3. kursuse praktika, mis toimus 12.11.12-01.02.13 sooritasin AS Kaupmees & KO Aardla hulgilaos Tartus. Praktika kestvus oli kokku 10 õppenädalat ehk 400 akadeemilist tundi. Praktika eesmärgiks oli saada ülevaade praktikaettevõtte organisatsioonist ja harjuda reaalse töökeskkonnaga ning arendada laotöötajatele vajalikke isikuomadusi kui ka kutseoskusi. Praktika käigus on vaja saada teoreetiline ja praktiline teadmiste rakendamise oskus konkreetses töösituatsioonis. Praktikal saadud oskusi rakendatakse kutsealaste õpingute tõhustamiseks. 1. ETTEVÕTTEST AS Kaupmees & KO on 1992. aastast tegutsev Eesti suurim toidu- ja esmatarbekaupu müüv hulgimüügifirma. Kaupmees Gruppi kuulub 7 kauplusladu mis paiknevad üle Eesti suuremates maakonnakeskustes. Klientideks on restoranid, hotellid, baarid ning pubid. Samuti kaubamajad, jaekauplused, kioskid, hulgifirmad ning tööstusettevõtted. Kaupmehe eesmärk on tuua Eestisse uudseid ja põnevaid tootei
mängib ettevõttes personalijuhtimine, millised eesmärgid ja ülesanded on. 1. Organisatsiooni ülesehitus. Kohvik kuulus 1994. aastani Paide Kultuurikeskuse alla. 1. aprillil 1995. aastal loodi aga uus iseseisev aktsiaselts Treeger, kuhu kuulusid kaks aktsionäri, kes olid Paide kultuurikeskuse töötajad. Järgmisel aastal, 19. novembril kanti ettevõte äriregistrisse, õiguslik vorm muudeti osaühinguks ning ettevõtte ametlikuks nimeks sai Treegeri Kohviku OÜ. Tänaseks on kohvik tegutsenud juba 18 aastat ning asub aadresssil Pärnu 18 72712, Paide. 26. oktoobril 2010. aastal avas Treegeri kohviku OÜ Sõõrikukohviku, mis asub Paide jaamahoones. Sõõrikukohviku asukoht on äri jaoks üpriski soodne, kuna jaamahoones asub ka Paide bussijaam ning tänu sellele väisab kohvikut päeva jooksul palju inimesi. Vaatamata sellele ei ole käive aga nii hea kui loodetud. Sõõrikukohviku sortimenti kuuluvad nii tavalised, kui ka glasuuritud sõõrikud,
mis just on tulnud pannakse tahapoole. Saia-ja leivatoodetele tehakse allahindlus, kui sai on homse kuupäevaga tehakse talle allahindlus 25%, õhtuks või järgmise päeva hommikuks 50% ja kui kaup ei ole veel maha müüdud pannakse 75%. Kui aga kaupa ei ole saadud maha müüa, siis hallitavad ja riknenud kaubad visatakse ära või tehakse tagastus. 3.2 Müüja ja kassapidaja kohustused Kassapidaja tuleb hommikul kassasse koos turvamehega, kes hoiab kõigel toimuval silma peal, kuna kassa ei ole veel lahti tehtud, siis tehakse see koos turvamehega lahti ja pannakse sinna raha ning tööpäeva lõpus samamoodi. Enne tööle asumist peab kassapidaja tegema vajaliku kontrolli, vaatama, et tema tööpind oleks korras, kõik kaup mis on letilähedal on oleks täidetud, vajaduse korral täidavad neid. 3.3 Kaupade paigutus müügisaalis Kaupade paigutus on mugav ja käepärane ostjale. Kaubad on paigutatud kenasti eraldi,
Järvamaa Kutsehariduskeskus Laomajandus LM11 Birgith Laurimaa A-SELVER PAIDE Praktika aruanne Paide 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS..........................................................................................................................................................3 1.SELVERI ISELOOMUSTUS...................................................................................................................................4 1.1.A - Selver Paide Ajalugu....................................................................................................................................4 1.2.Asukoht..............................................................................................................................................................4 1.3.Tegevusalad..........
Järgnevas praktikaaruandes saab lugeja tutvuda praktikaettevõtte üldiseloomustusega, põhitegevusega, organisatsiooni struktuuriga, koosseisuga, strateegilise dokumentatsiooni kirjeldusega ja pakutavate teenustega, ettevõtte töökeskkonna ja selle ohutusega ning dokumendihalduse ja asjaajamise korraldusega.. 1.Üldiselomustus Paide Kultuurikeskuse kohvikusse asusid tööle neli praeguseni töötavat toitlustusala inimest, 3. jaanuaril 1994. aastal. Algselt kuulus kohvik Paide Kultuurikeskuse alla, seega olid ka töötajad kultuuritöötajate nimekirjas. Kuna kultuur ja toitlustus on oma aruandlusest nii erinevad, siis 1. aprillil 1995. aastal loodi eraldi asuv aktsiaselts ,,Treeger" kahe aktsionäriga. Seoses sellega sõlmiti rendileping Paide Kultuurikeskusega. Ettevõtte kujundati ümber Treegeri Kohviku Osaühinguks seoses 19. novembril 1996. aastal äriregistrisse kandmisega. 1.1 Õiguslik vorm. Kohvik kuulus 1994. aastani Paide Kultuurikeskuse alla
Kalevi kaubamärki kandvad küpsised valmivad ettevõtte tellimusel Jõhvis ja Kiviõlis. Enamik, s.o. ca 88% Kalevi sokolaadivabriku toodangust müüakse Eesti turul. Ettevõttele kuulub muuhulgas ka viiest sokolaadipoest koosnev jaemüügikett. Samas tegeleb Kalevi sokolaadivabrik ka aktiivselt ekspordiga. Peamisteks välisturgudeks on Balti riigid, Skandinaaviamaad ja Venemaa. Kalevi sokolaadivabriku tütarettevõte Maiasmokk on Eesti vanim järjepidevalt tegutsev kohvik Tallinna vanalinnas, mis pakub laias valikus kohapeal valmistatud kondiitritooteid ja käsitöökompvekke. AS Kalev Chocolate Factory kuulub rahvusvahelisse Orkla kontserni. Ettevõte annab tööd ca 350-le inimesele. AS Fazer AS Fazer on üks suurimaid korporatsioone Soome toiduainetööstuses. See asutati 1891. aastal Karl Fazeri poolt Helsingi kesklinnas ning oli nimega French-Russian conditory ehk siis kohvik.
Piimatooted, munad, 115.90 122.50 135.70 128.80 133.30 166.50 leib, sai Liha, kala, kana 397.40 392.20 390.40 420.70 447.60 493.00 Kuivained 31.15 36.45 38.40 37.75 43.15 48.70 Puuviljad, 65.50 63.60 70.60 71.60 89.00 101.50 juurviljad Joogid, alkohol 342.65 374.55 390.75 407.85 401.55 453.60 Majapidamis- ja 251.40 299.20 301.20 309.60 342.10 334.90 hügieenitarbed 1288.50k 1327.05k 1376.30k 1456.70k Kokku: 1204 kr 1598.20kr r r r r