Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Sotsiaalmeedia juhib ja mõjutab meie elu - sarnased materjalid

sotsiaalmeedia, internet, elusid, segab, käsitlema, näidatud, noorukid, sõimamine, lõpetama, infoallikas, külla, vägev
thumbnail
168
pdf

E-TURUNDUSE KURSUSE ÕPPEMATERJAL MAGISTRANTIDELE

Internetil ja e-turundusel on selle vestluse arendamisel oluline roll. E-turunduse ja e- kommunikatsiooni eesmärk on sama, mis traditsioonilisel turundusel ja kommunikatsioonil – pikaajaliste tulusate koostöö- ja kliendisuhete loomine ja hoidmine ning seeläbi ettevõtte eesmärkide saavutamine. Kui aga turunduskommunikatiivsed tegevused raadios, televisioonis, trükimeedias ja välipindadel on ühesuunalised, siis internet pakub oluliselt laiemaid võimalusi kahepoolseks kommunikatsiooniks ja seeläbi kliendi vajaduste mõistmiseks, kliendikeskse turundusstrateegia ja –plaani loomiseks, kliendisuhte ehitamiseks ja seeläbi ettevõttele kasu toomiseks. E-turundus on turunduse üks olulisemaid uuemaid trende ning antud töö keskendubki e- turundusele. E-turundust ja internetiturundust kasutatakse sageli sünonüümidena, e-turundust

Turundus
45 allalaadimist
thumbnail
40
doc

E-turunduse eksami kordamisküsimused

E-turunduse ja e-kaubanduse alused 2016, kordamisküsimused 1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav

Turundus
52 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Uurimustöö psühholoogiast: Sõltuvushäired

Alates tööstusrevolutsioonist 19 sajandist on teadus ja tehnika peadpööritava kiirusega arenenud, sellega seoses ka inimene. Me oleme vastuvõtlikumad kõigele uuele, nii vaimses, kui ka füüsilises mõttes. Ei taha küll endale tunnistada aga just kiire areng teaduse, tehnika vallas on teinud meist sõltlased. Meil mängib raadio ööpäevaringselt, et viimaseid uudiseid ,,maha ei magaks". Meil on nutikad telefonid, mis meiega räägivad. Meil on internet, millega võime olla ühenduses kellega, kus ja millal. Meil on ravimitööstus, kus toodetakse 2 Sõltuvushäired miljonid ravimi ühikuid päevas. Meil on kauplused, restoranid, vabaajaveetmise kohad....ühesõnaga kõik ja rohkemgi veel, mida inimene vajab. Meil on tarbimissõltuvus. Käesolevas uurimustöös heidame pilgu sõltuvus ja sõltuvushäiretele. Vaatleme paari

Psühholoogia
11 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Teabeväli

muusika, internetist) raamatud erialane kirjandus, usaldusväärne, V, N, T (F, S, kirjandusklassika informatiivne, O) põhjalik teater ja kino menukamad meelelahutuslik N, T (S, O) lavastused ja filmid internet ÕIS, Ebrary, EEVA, keskmiselt N, T (S, O) veebisõnaraamatud, usaldusväärne, Google, Wikipedia väga informatiivne EMA vahetu suhtlemine pere, sugulased, usaldusväärne, V, N, T (F, S, sõbrad, tuttavad,

Sissejuhatus kommunikatsiooni...
137 allalaadimist
thumbnail
43
doc

Foobiad uurimistöö

Üks põhjus, miks ämblikukartusega õpilased kardavad ämblikke on see, et nad ei näe just kõige meeldivamad välja. Teised ütlevad aga, et nad ei tea, miks ja kust see hirm tulnud on. Üks õpilane seletas lahti, mis ta teeb, kui näeb ämblikku: ,,Olen eluaeg neid kartnud. Kui nad mu lähedal on, siis mõnikord hakkan paaniliselt nutma ning lähen endast välja ja hakkan üle keha kihelema nii, nagu oleksin ämblikke täis". Järgnevalt tahtsin teada seda, kas foobia segab õpilaste igapäeva elu. Vähesel määral segab see igapäeva elu 13 (61.9 %) õpilasel, 8 (38.1 %) õpilasel ei sega (vt. Joonis 5). Joonis 5. Kas foobia segab õpilase igapäeva elu? Küsisin, kas keegi on oma foobiaga arsti poole pöördunud, aga seda polnud keegi teinud. Uurisin ka seda, kuidas vastajate arust saaks foobiat ravida. Kõige populaarsem variant oli see, et foobiaga tuleb silmitsi seista ja end sellega harjutada. Seda kirjutas 10 (35.7 %) õpilast. 5 (17,9

Psühholoogia
28 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Mälu, mälutüübid ja õpistrateegiad

3. KOKKUVÕTE Infohulk on aastatega koguaeg suurenenud ja see teeb ka informatsiooni mälust kätte saamise raskemaks. Kui võrrelda tänapäeva ning aega näiteks 300 aastat tagasi, siis nii teadmiste kui ka saabuva informatsiooni st mäletamist vajavate teadmiste hulk on kordades erinev. Nn vanal ajal ammutati informatsiooni (teadmisi) ainult vahetu kontakti kaudu, ehk siis teati ainult seda mida kuuldi või oma silmaga nähti ­ tänapäeval on informatsiooniallikateks internet, raadiod, televisioon, sotsiaalmeedia jms, lisaks sellele veel ka nn ajaloolise mälu koormus. Ajaloolise mälu koormuseks nimetab autor siinkohal selliseid teadmisi, mida iga järgnev põlvkond peab meeles pidama ehk mäletama rohkemal hulgal kui eelmised põlvkonnad (näiteks erinevad ajaloo- ja suursündmused, katastroofid jms. (Näiteks 9-11) Mälu saab nagu enne nimetatud suurtes piirides jaotada lühi- ja pikaajaliseks. Keskmiselt

Psühholoogia
42 allalaadimist
thumbnail
31
docx

KOOLIKIUSAMINE

suhtluskond jne) ohvrit pannakse kannatama telefoni või interneti vahendusel, saadetakse ähvardavaid või solvavaid sõnumeid, postitakse veebi õelaid teateid ja pilte vms. Koolikiusamise liike on päris palju: füüsiline - löömine, tagumine, tõukamine, tee peal ees seismine, takistamine, asjade peitmine jne; psühholoogiline - sõimamine, narrimine, ähvardamine, väljapressimine, ahvimine ja kommenteerimine, pilkamine, kuulujuttude levitamine jne; Suhetega seotud - grupist väljaarvamine, tõrjumine, grimassitamine, ignoreerimine jne. (Politsei- ja piirivalveamet, Koolivägivald ja koolikiusamine) 2. Koolikiusamine Tihti kiusamist ei märgatagi või peetakse mitte märkimisväärseks. Paraku toimub

Ühiskond
28 allalaadimist
thumbnail
21
doc

McQuail "Massikommunikatsiooniteooria"

ptk 1. Massimeedia mõiste Suure levialaga kommunikatsioonivahendeid, mis jõuavad ühiskonnas peaaegu igaüheni. See mõiste osutab mitmetele meediumitele, mis nüüdseks on pika ajalooga ja üldtuntud, nagu näiteks ajalehed, ajakirjad, film, raadio, televisioon ja fonogramm (salvestatud muusika). Massimeedial on ebamäärane piir mitmete uut tüüpi meediumitega. Peamise erinevuse põhjuseks on viimaste suur personaalsus, mitmekesisus ja interaktiivsus ­ peamine uue meediumi esindaja on Internet. Traditsiooniline massimeedia ei ole aga kusagile kadumas, pigem toimub edasi kiire arenguprotsess, seda laiendatakse ja täiendatakse pidevalt. (lk 3) 2. Kommunikatsiooni püramiid Massikommunikatsiooni määramiseks kommunikatsiooniuurimise kontekstis, lähtudes ühiskondliku korralduse tasanditest, millel kommunikatsioon aset leiab. Püramiidi igal madalamal tasandil kasvab üksikjuhtumite arv, igal tasandil on oma uuritavate probleemide ja teoreetiliste käsitluste spetsiifika. Kui

Sissejuhatus kommunikatsiooni...
147 allalaadimist
thumbnail
46
pdf

Sotsiaalpsühholoogia loengud

Gordon W. Allport (1968): katsega mõista ja seletada seda, kuidas inimese mõtteid, tundeid ja käitumist mõjutab tegelik, kujutletud ja eeldatud teiste inimeste kohalolek. Igapäevaelu teaduslik uurimine ­ kuidas inimese mõtted, tunde dja käitumine on mõjutatud olukordadest ja teistest inimestest ­ olgu nad siis reaalsed või kujuteldavad. Protsesse jaotatakse taseme järgi: - Intrapersonaalsed ­ isiku sisesed: hoiakud, nt sotsiaalmeedia intentiteet - Interpersonaalsed ­ isikutevahelised: kommunikatsioon, sotsiaalne interaktsioon - Grupisisesed ­ rühmaliigid, rühmadünaamika, otsustamine, rollid, konformsus - Gruppidevahelised ­ jõugud, parteid - ühiskonna tasandil ­ isiksus ja ühiskond, kultuur, mass, sotsialiseerumisprotsess - lisaks jaotatud ­ sotsiaalid kognitsioone, suhteid või mõju puudutavateks. Teoreetilised lähenemised jagunevad:

Sotsiaalpsühholoogia
136 allalaadimist
thumbnail
36
doc

laste eripära

3 Sissejuhatus. Valisin oma kursusetöö teemaks ,, Indigolapsed" . Miks selline teema? Töötan lastega ning neid vaadeldes ja samas kirjandust lugedes jääb mulje, et kõik lapsed, kes saadetakse psühhiaatriahaiglasse ravile, ei pruugi alati olla kas aspergerid või hüperaktiivsed. Vahel jääb tunne, et neid lapsi ei mõisteta ja neil on lihtsalt väga, väga raske siin ilmas hakkama saada. Muidugi valisin ka sellise teema sellepärast, et jäi alul arusaamatuks mõiste ­ indigolaps. Konkreetselt uurimustööd ma selle kursusetöö jaoks ei tee, sest kui mulle töö alul on selgusetu, kes või mis on indigolapsed, siis pole ka mõtet oodata uurimustööd. Töö lõpus toon ma välja mõningad oma järeldused, mida ma isiklikult arvan indigolaste teooriast, sest võrdlen kahte last indigotunnuste ja diagnoosi omapäradega. Püüan võrrelda ja leida sarnasusi ning teha järeldusi, et

Psühholoogia
201 allalaadimist
thumbnail
52
docx

HEAOLU EHK TERVISE ANALÜÜS

Kuigi teatud vilumuse juures ei olegi vist kudumises enam paljut, mis tunduks liiga keeruline. Eks ikka jämedamat sorti vardad ja kohevamad lõngad ole mulle meeldinud. Tehtud on ka imepeeneid asju, aga neid millegipärast enam teha ei viitsi. Tulemus peab ikka algusest peale käega katsutav olema. Kuigi tavaliselt on nii, et kui ma üht kudumit alustan, siis hakkab mõte tiirlema järgmise juures. Eks see kannusta kätte võetut kiiremini lõpetama, et saaks uuega tööle asuda. Eks juhtub ka nii, et mõni asi jääb poolikuks. Aga lõng meie majas seisme ei jää, poolikud asjad saavad mingi aja pärast teise kuju. Lähedased, kes mu kudumeid kannavad-teavad, ütlevad, et mul on miski oma rida, mida ma koon. Et minu kootud asjad tunneb ära. Selle üle on mul muidugi heameel ainult. Koon ikka omale, perele, lähedastele. Olen ka müügiks kudunud - siis kui esimest last ootasin. . Sain lõngad ja soovitava kamsiku pildi ette ning punusin

Psühholoogia
39 allalaadimist
thumbnail
343
pdf

Maailmataju uusversioon

UNIVISIOON Maailmataju Autor: Marek-Lars Kruusen Tallinn Detsember 2013 Leonardo da Vinci joonistus Esimese väljaande teine eelväljaanne. NB! Antud teose väljaandes ei ole avaldatud ajas rändamise tehnilist lahendust ega ka ülitsivilisatsiooniteoorias oleva elektromagnetlaineteooria edasiarendust. Kõik õigused kaitstud. Ühtki selle teose osa ei tohi reprodutseerida mehaaniliste või elektrooniliste vahenditega ega mingil muul viisil kasutada, kaasa arvatud fotopaljundus, info salvestamine, (õppe)asutustes õpetamine ja teoses esinevate leiutiste ( tehnoloogiate ) loomine, ilma autoriõiguse omaniku ( ehk antud teose autori ) loata. Autoriga saab kontakti võtta järgmisel aadressil: [email protected]. ,,Inimese enda olemasolu on suurim õnn, mida tuleb tajuda." Foto allikas: ,,Inimese füsioloogia", lk. 145, R. F. Schmidt ja G. Thews, Tartu 1997.

Teadus
36 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Kokkuvõte R.S Sharma raamatust

Pea meeles, kui väikestes asjades rahuldud keskpärasusega,hakkad peagi ka suurte asjade puhul keskpärasusega rahule jääma. Kõik, mis ei ole teadlik pühendumine tipptasemel tegutsemisele, on ebateadlik pühendumine viletsale tegutsemisele.(216) Võimatu on suuri asju korda seada, kui sa ei mõtle suuri mõtteid. Selleks, et juhtida teisi, pead tõeliselt juhtima issennast. ,,Pead ronima omaenda mäkke ja tipu vallutama, alistades selle käigus iseenda. Pead lõpetama õigustuste otsimise, miks asjad on viltu läinud, ning võtma endale vastutuse muutuste eest. Sk-l juhil puudub alibi, ta on iseenda ja oma saatuse peremees.Kui EV-s on probleem töössesuhtumisega, on viga tema juhtimisstiilis.Kui suhetes teistega jääb puudu soojusest, on midagi puudu temas endas.Seega puudub alibi. Nagu kõrgele mäkke ronides-mida kõrgemale sisimas ronid, seda rohkem näed. Peab pidevalt jälgima, et meeletu kiirus, mis meid ümbritseb, meid enesega kaasa ei haaraks

Ühiskond
43 allalaadimist
thumbnail
477
pdf

Maailmataju

UNIVISIOON Maailmataju Autor: Marek-Lars Kruusen Tallinn Detsember 2012 Esimese väljaande eelväljaanne. Kõik õigused kaitstud. 2 ,,Inimese enda olemasolu on suurim õnn, mida tuleb tajuda." Foto allikas: ,,Inimese füsioloogia", lk. 145, R. F. Schmidt ja G. Thews, Tartu 1997. 3 Maailmataju olemus, struktuur ja uurimismeetodid ,,Inimesel on olemas kõikvõimas tehnoloogia, mille abil on võimalik mõista ja luua kõike, mida ainult kujutlusvõime kannatab. See tehnoloogia pole midagi muud kui Tema enda mõistus." Maailmataju Maailmataju ( alternatiivne nimi on sellel ,,Univisioon", mis tuleb sõnadest ,,uni" ehk universum ( maailm ) ja ,,visioon" ehk nägemus ( taju ) ) kui nim

Karjäärinõustamine
36 allalaadimist
thumbnail
56
docx

TÄNAPÄEVA MAAILM

Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasium TÄNAPÄEVA MAAILM Koostaja: Klass: 12 klass, ekstern Tallinn 2015 Tänapäeva maailm Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 3 1.Maailma ühtsus ja mitmekesisus.........................................................................4 1.1Peamised arengutrendid................................................................................. 4 1.2Globaliseerumise mitmesugused tahud.........................................................4 1.3Rahvusvahelise suhtluse tihenemine.............................................................5 1.4Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia mõju maailma arengule.....................6 2.Riigid ja Identiteedid maailma mitmekesisuse kandjatena..................................7 2.1Rahvusriikide suvereensu

Ühiskond
15 allalaadimist
thumbnail
990
pdf

Maailmataju ehk maailmapilt 2015

UNIVISIOON Maailmataju A Auuttoorr:: M Maarreekk--L Laarrss K Krruuuusseenn Tallinn Märts 2015 Leonardo da Vinci joonistus Esimese väljaande kolmas eelväljaanne. Autor: Marek-Lars Kruusen Kõik õigused kaitstud. Antud ( kirjanduslik ) teos on kaitstud autoriõiguse- ja rahvusvaheliste seadustega. Ühtki selle teose osa ei tohi reprodutseerida mehaaniliste või elektrooniliste vahenditega ega mingil muul viisil kasutada, kaasa arvatud fotopaljundus, info salvestamine, (õppe)asutustes õpetamine ja teoses esinevate leiutiste ( tehnoloogiate ) loomine, ilma autoriõiguse omaniku ( ehk antud teose autori ) loata. Lubamatu paljundamine ja levitamine, või nende osad, võivad kaasa tuua range tsiviil- ja kriminaalkaristuse, mida rakendatakse maksimaalse seaduses ettenähtud karistusega. Autoriga on võimalik konta

Üldpsühholoogia
113 allalaadimist
thumbnail
52
odt

Perevägivallast

vägivaldne suhe. Naine on hakanud kartma ka asju, mida ta inimese juures, kellega tal on neutraalne suhe, tajuks täiesti ohutuna. Löömisähvardus ei avalda naisele mõju mitte ainult sellepärast, et ta on oma suhtes pidanud korduvalt kogema tegelikku sõnadelt tegudele üleminekut. Kui mehel on üldjuhul suurem füüsiline jõud ja juba kasvueas omandatud suurem kogemus komplitseeritud olukordade lahendamiseks vägivaldseid vahendeid kasutades (poisid ja noorukid kaklevad rohkem kui tüdrukud), siis naisel seda pole. Seega on mehel kui potentsiaalsel ründajal võrreldes naisega paratamatult eeliseid. Samuti on mõned meestepoolse vägivalla vormid - erinevalt naiste omast - ühiskonnas võrdlemisi aktsepteeritud, nt vägivalla kasutamine solvamise eest kättemaksmiseks, oma "au" taastamiseks, vägivald on justkui lubatud omakohtulikul kurjategija karistamisel, kes on sellise kohtlemise "ära teeninud". Sageli arvab aga mees sama oma naise kohta.

Kirjandus
81 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Filosoofilised probleemid Fjodor Dostojevski loomingus

Dostojevski alustas tööd romaaniga, kaaslasteks koormavad rahamured, lühike tähtaeg, piinavad haigushood, väljakannatamatu armuvalu ja enesepõlgus mängukire pärast. Dostojevski loosung: "Ole alandlik uhke inimene!", s.t igaüks peab elama ligimesearmastusega ja ei tohi ennast liigselt esile tõsta, sest see võib viia kuriteoni. ,,Kuritöö ja karistus" oli väga menukas. Kunagi varem ei olnud sellise vahedusega näidatud, et idee inimkonna jagamisest ,,kõrgeteks" ja ,,madalateks", ,,väärtuslikeks" ja ,,väärtusetuteks", väljavalituteks ja üleliigseteks on kõige kurja juur. Võib arvata, et kirjanikku mõjutasid tolleaegsed vene ühiskonnas juhtunud lood. Näiteks kirjutas ta 1861. aastal süüdi mõistetud kurjategija Lacenaire vanglas memuaare ja luuletusi, milles väitis oma kuritöö olevat protest ebaõiglase ühiskonna vastu. Kurjategija olevat vaid ebardliku ühiskonna ohver. 1865

Filosoofia
188 allalaadimist
thumbnail
33
rtf

Uurimustöö Laps-Vägivallaohver

LAPS-Vägivalla ohver SISSEJUHATUS "Õrnust ei saa inimestesse sisse peksta. Välja küll." Benjamin Hoff Läbi aegade on mistahes koosluse nõrgemaid liikmeid alati väärkoheldud ja nii on ühiskonnas üheks kaitsetumaks minoriteediks lapsed, kes oma arengulise ebaküpsuse tõttu ei ole ise võimelised oma õiguste eest seisma. Ühiskonna suhtumist lapse väärkohtlemisse on kujundanud dogma, et lapsed on oma vanemate omand ja neid võib mistahes viisil kasutada, saavutamaks oma eesmärki- heaolu. Viimastel aastatel on laste väärkohtlemisele kui sotsiaalsele probleemile hakatud enam tähelepanu pöörama, seda on teinud nii erialaspetsialistid kui ajakirjandus. Laste väärkohtlemine on meie ühiskonnas suhteliselt karistamatu nähtus. Kriminaalasi algatatakse alles siis, kui lapsele on tekitatud raske või üliraske kehavigastus, või juhtum on lõppenud lapse surmaga. Emotsionaalne ja psühholoogiline vägivald lapse suhtes on meie seadustes sanktsioneerimata.

Ühiskond
72 allalaadimist
thumbnail
292
ppt

Inimeseõpetuse kursus „Perekonnaõpetus“

hoolitseja rolli täita. HARIV/ KULTUURILINE FUNKTSIOON Lapsed õpivad vanematega suheldes hindama kirjandust ja valima teleprogrammidest seda, mida vaadata tasub. Muusikalise kasvatuse kohalt oli kodu ehk parem kasvataja vanasti, kui töid-tegevusi rohkem lauluga saadeti ja vanemad lapsele pillimängu oskust edasi andsid. Ka käsitööd tehti siis üheskoos rohkem. Nüüdsetes kodudes on see-eest olulisel kohal muusikakeskus, fotoaparaat, filmikaamera, arvuti, internet. Ometi ei mõjuta last sedavõrd arvuti, muusikakeskus või kaamera, vaid kodus valitsev suhtumine kultuuri. Laste huvialad on seotud vanemate väärtushinnangutega. Uurimused on näidanud, et murdeealiste huvialad on seotud vanemate väärtushinnangutega. Näiteks lapsed, kelle vanemad muusikat armastavad ja hindavad, tegelevad rohkem muusikaga. TURVALISUSE FUNKTSIOON  Turvalisuse vajadus on üks inimese põhivajadusi, kodu peaks olema koht, kus sa

Pedagoogika
48 allalaadimist
thumbnail
145
ppt

Perekonna õpetuse kursus.(slaidiesitlus)

täita. HARIV/ KULTUURILINE FUNKTSIOON Lapsed õpivad vanematega suheldes hindama kirjandust ja valima teleprogrammidest seda, mida vaadata tasub. Muusikalise kasvatuse kohalt oli kodu ehk parem kasvataja vanasti, kui töidtegevusi rohkem lauluga saadeti ja vanemad lapsele pillimängu oskust edasi andsid. Ka käsitööd tehti siis üheskoos rohkem. Nüüdsetes kodudes on seeeest olulisel kohal muusikakeskus, fotoaparaat, filmikaamera, arvuti, internet. Ometi ei mõjuta last sedavõrd arvuti, muusikakeskus või kaamera, vaid kodus valitsev suhtumine kultuuri. Laste huvialad on seotud vanemate väärtushinnangutega. Uurimused on näidanud, et murdeealiste huvialad on seotud vanemate väärtushinnangutega. Näiteks lapsed, kelle vanemad muusikat armastavad ja hindavad, tegelevad rohkem muusikaga. TURVALISUSE FUNKTSIOON Turvalisuse vajadus on üks inimese põhivajadusi, kodu peaks olema koht, kus sa saad kaitset ja

Perekonnaõpetus
108 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Minu LÜG mälestusraamat

mulle, et endasse uskudes on kõik võimalik. Mulle meeldis, et kool seisis kõrgete sihtide eest. Meie lennus oli väga palju andekaid õpilasi, kes jätkasid õpinguid ka ülikoolis. Sellisele potentsiaalsele seltskonnale suudeti pakkuda vastavat haridust ja palju võimalusi teadmiste laiendamiseks. Kui mõelda, mida ma ise koolile olen andnud, siis võib-olla võitleva ja protesteeriva hinge. Kõige kurvem aeg koolis võis olla siis, kui kevadel lõpetama hakkasime. Saabus aeg, kui pidi pesast välja lendama. Seda ,,head" elu oskab inimene hakata siis taga igatsema, kui ta on jõudnud uude kohta, uude etappi. Ülikool on koht, kus on võimalik ennast teostada ja arendada, leida omale sobiv kutsumus ja selle nimel elus töötada. Gümnaasium on koht, kus arenes minu isiksus ja teadmised, sotsiaalne oskus, küpsus. On võimalik, et tänu sellele, et jõudsime õppida nii Haapsalu Wiedemanni

Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
33
pdf

Ideid multiuniversumi olemusest

Üks erinevus, mis veel nende kahe vahel silma hakkab, seisneb selles, et inflatsioonilises multiversumis mullid kaugeneksid üksteisest pidevalt. Seda kiiremini toimub paisumine, mida kaugemal nad üksteisest on. Sellisel juhul ei oleks isegi tipptehnoloogia abil võimalik seda vahemaad ületada. Lähtudes saadud teadmistest, võib aga ette kujutada, milline üks inflatsiooniline multiversum välja näha võiks. Iga mulluniversum tekkib sama protsessi käigus ehk miski segab inflatsiooni ning selle käigus see osa eraldub ning eemaldub inflatsioonilisest paisumisest. Kuna nad kõik on sama protsessi tulemused, siis saab eeldada, et neis kõigis on ka samad füüsikaseadused. Samamas peame arvestama faktiga, et nagu identsed kaksikud võivad olenevalt kasvukeskkonnast käituda täiesti erinevalt, siis võivad ka mulluniversumite samad seadused erinevateks kujuneda olenevalt keskkonnast, kus nad formuleeruvad. Lisaks on teadlased öelnud, et

Astronoomia
7 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Informaatika kodutöö: CMC

riigi piirid, muutus rahvusvaheliseks. Muutus ka nimi. Esialgsest nimest ARPANET sai Internet.i Esialgu oli peamiseks arvutivõrgu ülesandeks ressursside jaotamine, st. istudes ühe arvuti taga sai kasutada ka neid programme ja informatsiooni mis teistes peidus. See funktsioon ei ole ka praeguseks kadunud, kuid lisandunud on veel üks oluline ülesanne - olla vahendajaks inimeste vahel. Tõe huvides tuleks ka märkida, et Internet (mille suunitlus enam teaduslik ja õpetav) pole ainus arvutivõrk maailmas. Näiteks on olema kommertskallakuga võrke, kus põhilisteks tegevusteks reklaam, ost ja müük. Eestisse jõudis Internet 1992. a. aprillis ja on tänaseks siingi tõhusalt arenenud, olles kasutusel kõigis kõrgkoolides, paljudes üldhariduskoolides, akadeemilistes asutustes, riigiasutustes jne. Interneti puhul on tegu ülemaailmse võrguga (WAN - Wide Area Network).

Arvuti töövahendina
6 allalaadimist
thumbnail
25
pdf

Downi Sündroom

SISUKORD Downi sündroomist üldiselt .......................................................................................................................... 3 Esinemise sagedus ........................................................................................................................................ 4 Iseloomulikud tunnused ............................................................................................................................... 5 Rakud, kromosoomid ja geenid................................................................................................................. 6 Downi sündroomi põhjustav kromosoomihäire ........................................................................................... 7 Downi sündroomi eri tuübid ......................................................................................................................... 8 21-trisoomia ........................................................................

Eripedagoogika
120 allalaadimist
thumbnail
29
pdf

Sarnased karakterid ja läbivad teemad J.Austeni romaanides “Uhkus ja eelarvamus” ning “Veenmine”

1787. aastal saabus aeg, mil Jane Austen hakkas rohkem huvi tundma kirjutamise vastu ja hakkas oma töid märkmikutes tuleviku jaoks talletama. Sellised kogud koosnesid lugudest ja poeemidest, mis peegeldasid toonase ühiskonna peamisi huvisid. 1789. aastal valmis satiiriline komöödia “Armastus ja sõprus’’ ning kirjanik pühendus kirjutamisele aina tõsisemalt. Veidi enne 1796. aastat õhutasid Austeni pereliikmed Jane’i lõpetama üht tema varasemat tööd, “Elinor ja Marianne’’, mida ta kunagi pere meelelahutuseks neile lugenud oli. (Warren, 2018) 1.2 Tom Lefroy Detsembris 1795 hakkas Austeni pere lähedaste naabrite nõbu neile Steventoni mitmeid visiite tegema. Tema nimi oli Tom Lefroy ning ta õppis Londonis advokaadiks. Mõlemad pered märkasid, et Tom ja Jane hakkasid koos rohkem aega veetma. Selle kohta annavad tõestust Jane’i kirjad Cassandrale, kus ta tunnistas oma tundmusi Lefroy vastu. Paari

Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
51
docx

Mälu

1 MÄLU Tuntud Kanada-eestlasest teadlane, mälu-uurija Endel Tulving on öelnud: ,,Mälu on üks kolmest alustalast, millel tugineb arukas elu; taju ja mõtlemine on kaks ülejäänut ... Kõik, mida inimene ja teised kõrgemad loomad teevad, sõltub sellest, millist informatsiooni nad ümbrusest ammutavad ja kasutavad oma suhete korraldamiseks ümbritseva maailmaga, milles nad elavad." Igapäevaelus ilmutab mälu ennast väga erinevatel viisidel. Nii võivad teie mälus olla näiteks mälestused selle kohta, mid

Üldpsühholoogia
73 allalaadimist
thumbnail
130
rtf

Amundsoni raamat

4636 Aktiivne Aktiivne Aktiivne 116 254 96 118 ne Aktiivne Aktiivne nKuivne Aktiivne Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine kaasamine kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne Aktiivne Aktiivne Aktiivne kaasamine kaasamine Kaasam kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine ine Aktiivne kaasamineProbleemi m??ratlemise ?lesanded 87 N?ustamise

Psühholoogia
34 allalaadimist
thumbnail
96
pdf

Tarbimissotsioloogia

1. Kauplused, mis pakkusid luksuskaupu, olid seimesed, mis pakkusid elegantset meelelahutust. Kõigepealt hakkasid nad eristuma püüdma teineteisest, siis muutusid üha rohkem anonüümseks (ostja ja müüa suhe). Wolfgang Schivelbusch (1988) Disenchanted Night: The Industrialization of Light in the Ninenteeth Century Kuni 17 sajandini olid poed ainult ladude eesruumid. Lihtsust kompenseeris suur plakat. Kuid siis avastati, et see segab liiklust - kadunud ajastu. Kauplustest said kooskäimiskohad kõrgseltskonna (ehk õukonna) jaoks. Seepärast hakati neid dekoreerima - kuni selleni, et koogipood, mille sisutamiseks maksi 300 naela, samal ajal kui kogu kaup maksis kokku 20 naela. Eriti rõhuti peeglitele, klaasile ja küünaldele. 18 sajandi alguses hakati eraldi välja arendama sellist asja nagu vaateaken, vitriin. Alles 1850 sai võimalikuks suure klaasilehe tootmine, mis tegid poeaknad tõeliseks vaatemänguks.

Tarbimissotsioloogia
56 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Idioot sisukokkuvõte

6. Draya Alexevna: Nastasya sõber. 7. Vera Lukyanova Lebedeva: Lebedev tütar. 8. Keller: Prince Myshkin sõber ja hästi Toetajad kes kuulus Rogozhin gang. 9. Antip Burdovsky: süüdistust Prince raha eest ja hiljem muutub sõber. 10. Marie / Mari: vaestele küla tüdruk Sveitsis kellele Prince armastab kaastundlikult, et vennaliku viisil. Tegelaste iseloomustus 1. Prince Myshkin: Prince Myshkin on Dostojevski positiivne märk. Ta on idealChristian ja elusid alusel selliseid ideaale. Ta on kaastundlik, heatahtlik, kannatlik ja andestav. Ta saabub Venemaa vanuses 26 kulutasid neli aastat Sveitsis ravivad oma epilepsia ja vaimuhaigused. Ta viitab ennast "idioot", sest see haigus. Põhjused, miks tema saabumist Peterburi alustada uut elu koos abiga oma kauge sugulase Jelizaveta Prokofievna Yepanchin, General Yepanchin on upsakas veel mõistlik naine. At General maja ta on meelitanud Aglaya nagu uus lootus. Ta on mingil määral

Kirjandus
103 allalaadimist
thumbnail
132
doc

DEPRESSIOON

ahastus täiesti normaalne. Pettumustest või tragöödiatest pole kellelgi pääsu. Inimene reageerib kaotusele leinaga täpselt nii, nagu haav jookseb verd. Elult hoope saades öeldakse sageli: "Mul on depressioon." Kuid tähtis on meeles pidada, et kurbus ei tähenda alati depressiooni. Kliiniline depressioon erineb tavalisest kurvameelsusest viiel moel:  Depressioon on piinavam.  Depressioon kestab kauem.  Depressioon segab inimese igapäevaelu  Depressioon on destruktiivne emotsioon (erinevalt leinast, mis on valus, kuid mis viib tervenemisele).  Depressioon on tavaliselt midagi muud kui lihtsalt piinav tunne. Depressioon kujutab endast sündroomi või sündroomikimpu, mis on seotud probleemidega inimestevahelistes suhetes, käitumises, mõtlemises ja bioloogilises talitluses. Täiemõõduline kliiniline depressioon pole sugugi haruldane nähtus. See tabab mingil

Arengupsühholoogia
22 allalaadimist
thumbnail
82
docx

Levinumad arusaamad hüpnoosist

peeti hüpnoosi lausa eluohtlikuks. Seevastu suhtus 21 vastajat (27%) hüpnoosi pooldavalt. Küsitletavad pidasid hüpnoosi äärmiselt huvitavaks teemaks, kuna see tundub salapärane ja paheline. Üks noormees avaldas küsitluses soovi hüpnoosi tegema õppida. Samamoodi leidus küsitletuid (13%), kes ei osanud oma hinnangut anda, kuna kokkupuude hüpnoosiga on olnud minimaalne. 3.4. Infoallikad 9%2% Televisioon, raadio Ajakirjandus Internet 25% Filmid, seriaalid Teaduskirjandus 10% 23% 12% Tuttavad Muu 20% Joonis 3. Levinumad infoallikad, kust küsitletud hüpnoosist kuulsid Küsitluses osalevatel inimestel paluti märkida, millistest infoallikatest on nad hüpnoosist kuulnud

Mõjustamisepsühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Mis on andmeturve?

· Täitmise kontroll · Väljaõpe ja teadistus · Eelarve Ülaltoodut võib pidada maksimumprogrammiks, mida igas organisatsioonis ei ole alati otstarbekas järgida. Kui paljut sellest kasutada, sõltub antud asutuse eesmärkidest, vajadustest ja võimalustest. Kindlasti tasuks tähelepanu pöörata motivatsioonile ning esimene samm poliitika koostamisel olekski hinnata, kui olulist rolli arvutisüsteemi varad ja infovarad antud asutuses mängivad - aga nagu ülal näidatud, võib eeldada selle rolli ajas kasvamist. Seega tuleks hetkeolukorra fikseerimise kõrval pöörata tähelepanu tulevikule ja poliitika edasisele arendamisele, et võimaluste kasvades ka organisatsioonis kasutatavad andmekaitsevahendid «järgi jõuaksid». Sellega seondub vastutus andmeturbeala- se tegevuse eest - poliitika arendamise kõrval ka konkreetsetele situatsioonidele reageerimise osas. Tasub toonitada, et kuigi andmeturbe alal on

Tehnoloogia
14 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun