Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"shaftesbury" - 36 õppematerjali

shaftesbury - Näiteks inimesel on loomulikud kõlblustunded.
thumbnail
15
ppt

London

Piccadilly Circus, Trafalgar and Leicester Square Compiler Instructor Year Piccadilly Circus Today Favorite place. Walking distance. Shaftesbury memorial fountain Built in 1893 to commemorate Lord Shaftesbury Angel of Christian Charity Renamed Eros Underground tube station 10 March 1906 Baker Street and Waterloo Railway Travel Zone 1 Entrances Trafalgar Square Feature Fountains Pigeons Nelson's Column Admiral Horatio Lord Nelson 21st of October 1805 56 meters high Uses Christmas Ceremony Sport Events Political demonstrations Buildings National Gallery Canada House Leicester Square History

Keeled → Inglise keel
4 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Euroopa ideede ajalugu

Euroopa ideede ajalugu Mida see tähendas ideede ajaloole? -avastati autor kui tegutseja -kes on dialoogis oma kaasajaga, mitte ei osale ajatus diskursuses -ei muutu üksnes vastused, vaid ka küsimused (Collingwood: ,,küsimuse ja vastuse loogika") Kuidas peame uurima? Seetõttu vaja uurida: -autorit ennast -tekste, millele autor vastas -konkreetseid kaasaegseid probleeme -konventsioone, mille raames ta kirjutas Teooria seos praktikaga: -ideoloogid tegelevad legitimeerimisega -kasutusel normatiivsed mõisted. Mida ideoloogid uue sisuga täidavad -innovatiivne ideoloog on seega poliitiline tegutseja Tegeleme Euroopaga. -Euroopa või Lääne mõttelugu Mis on Euroopa? -negatiivne defitsioon(defineerime objekti lähtudes sellest, mida ta ei ole) -positiivne defitsioon Keskendume varauusajale Võimalik periodiseering: -Antiikaeg etc. Euroopa ideede ajaloo arengujooni Moraalifilosoofia üldine are...

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
12
docx

John Locke

Locke eluajal toimus Stuartite restauratsioon, Londoni suur tulekahju ja Londoni katkuepideemia. Ta kasvas puritaanlikus perekonnas Bristolis, Somersetis , mis oli üks rahvastatumaid ning rikkamaid maakondi ta kodumaal. Õppis prestiižses Westminsteri koolis, mis asus Londonis ning 1652. aastal siirdus edasiõppima Christ Church ülikooli, mis paiknes Oxfordis. 1666. aastal tutvus ning sai heaks tuttavaks Anthony Ashley Cooperiga, kellest sai hiljem Shaftesbury krahv. Sama krahviga aitas ta hiljem luua Carolina konstitutsiooni. Leidis, et inimesed on looduse poolt loodud vabade ja võrdsetena, vastupidiselt mõningatele, kes leidsid, et Jumal on teinud kõik inimesed kellegile alluvaks ning sellega seoses õigustasid monarhiat. Peab mainima, et John Locke oli ise veendunud kristlane ning soovitas tungivalt võimudel ateismi mitte tolereerida, kuna uskus, et Jumala eksistentsi eitamine õõnestaks ühiskondliku korda ning viiks kaoseni (Waldron, 2002).

Filosoofia → Filosoofia
12 allalaadimist
thumbnail
11
odp

Locke ja Descartes

Locke ja Descartes Riin Emajõe 12A John Locke Sündis 29. augustil 1632. aastal Wringtonis, Bristoli lähedal ja suri 28. oktoobril 1704. aastal Oatesis, Essexis Ta oli inglise filosoof ja materialistliku sensualismi üks peaesindajaid 1667-75 oli viigide partei liidri lord Shaftesbury teenistuses ja osales poliitilises võitluses Läks valitsuse jälitatuna pagulusse, naasis Inglismaale 1689 Locke`i tunnetusteooria põhiteesi ("mõistuses ei ole midagi, mida varem ei ole olnud meeltes") järgi on meeleline kogemus kõigi teadmiste allikas Locke tunnistab kahesugust kogemust ­ välist ja seesmist (reflektsioon) Vastukaaluks kaasasündinud ideede õpetustele väidab Locke, et vastsündinud indiviidi teadvus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
3
odt

küsimused ja vastused(printimiseks lihtsalt)

- Charles I opened the park to the general public. 2. Name one famous landmark.- In example the Serpentine Lake/ Speakers' Corner/ the Diana, Princess of Wales Memorial Fountain. 3. For what is it famous for?- It's famous for its Speakers' Corner. Piccadilly Circus 1.When was it built?- It was built in 1819. 2. What is in the centre of the junction?- In the centre of the junction is a statue called Eros. 3. Name one tourist attraction near it.- In example the Shaftesbury Memorial/ Criterion Theatre/ London Pavilion. Trafalgar square 1. How many lion statues are guarding Nelson's Column?- 4 lion statues are guarding Nelson's Column. 2. When was it opened to the public?- It was opened to the public on 1 May 1844. 3. After who/what was it named for?- It was named in honour of Lord Nelson's victory at the Battle of Trafalgar. Covent Garden 1. What's in the central square of Covent Garden?- There's a fruit and vegetable market in the central square. 2

Keeled → Erialaline inglise keel
3 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Euroopa ideede ajalugu (vastused kordamisküsimustele)

2 7. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus "Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. [---] Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta." 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest 9. Rousseau moodsa (ühiskondliku) inimese hingehaigusest Loomulik inimene Enesearmastus (amour de soi) ­ põhivajaduste rahuldamine Ühiskondlik inimene Eneseimetlus (amour propre) e. uhkus. Mure oma staatuse pärast Au 1. Aristoteles aust ja eneseväärikusest Austama peaks ainult head inimest, mitte võimsaid ja rikkaid. Au on loomutäiuse tasu ning omistatakse headele inimestele. Hea inimene: rats.

Semiootika → Semiootika
46 allalaadimist
thumbnail
2
doc

London

Buckingham Palace is the Queen's official London residence. When Queen Elizabeth is at home the Royal Standard flies, at other times just the Union Jack. It is originally known as Buckingham House. The Buckingham Palace Garden is the largest private garden in London. Piccadilly Circus is a popular meeting place for both Londoners and visitors. Five busy streets intersect here. In the centre of the junction there is a statue called Eros. In fact it is a memorial to Lord Shaftesbury, a 19th-century businessman. In 1844 he founded a society to help physically disabled and poor children. Trafalgar Square is the main square in London. It was created in 1830-41 and was named in honour of Lord Nelson´s Column is in the centre of the square. It is surrounded by interesting sites and attractions, such as the National Gallery, St. Martin-in-the-Fields, and the Admiralty Arch.

Keeled → Inglise keel
5 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Euroopa ideede ajalugu - Kordamisküsimused

suund Robespierre tõeline vabadus eeldab, et võim on rahva käes esindamine ei ole võimalik vabariigi jaoks on vaja kodanikuvoorust kodanikuvoorus eeldab võrdsustamist ja kodanikureligiooni(riigi kontrolli inimese üle) 1) pikem machiavelli ja itaalia humanistide klassikalise voorusekäsitluse võrdlus vms 2) locke'i vabadusekäsitus ja selle järelmid 3) aquino thomase õiglase sõja 3 kriteeriumit 4) shaftesbury vastus hobbesile õnne kohta 5) augustinuse kaks armastust hobbesi õnn, pikemalt rousseau ühiskondlikust inimesest, itaalia humanistide keisri moraali teema, ja siis mingid vabaduse,võrdsus,vendlus küsimused

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Euroopa Ideede eksamikonspekt

Antiik Platon Armastus Armastus on tõe, headuse ja ilu tunnetamise ühendus. On aga ka eros ­ meeleline armastus ­ armastus abikaasa vastu. Tajutakse meeltega. Viitab ka Sokratesele, et armastus ei saa olla täiuslik, sest siis ei oleks püüdlusi. Inimene, kes midagi armastab, taotleb head, mis selles leidub. Armastus on iha head jäädavalt vallata. Õnnelik elu kooskõlas loomutäiusega. Kõik pürgib hüve/headuse poole ning kõige elava eesmärgiks on õnn. Valitsemisest Ideaal on filosoofide valitsemine (seega monarhia või aristokraatia). Kaks võimalust: kas filosoofid haaravad võimu või kuningas hakkab filosoofiks. Demokraatlik inimene tahab ju vabadust kuritarvitada. Türannia kasvab just sellest demokraatias valitsevast seadusetusest. Epikuurlased Õnn on teatud seisund (rahulikkus). Saavutatakse vooruse läbi. Õnnelik elu on elu sõprade ringis, eemal poliitikast. Aristoteles Sõprus Leidis, et linnriike hoiab koos just sõprus. Sõprus ise...

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
137 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Euroopa ideede ajaloo tähtsamad isikud

(grandezza), neilt tulebki õppida: o seadused, mis reguleerivad võimuloleku aega, varanduse kasutamist jne o kaht vastandlikku sotsiaalset gruppi (grandi vs populo) esindavate poliitiliste institutsioonide vastasseis ­ aristokraatlik senat vs rahva valitav tribunaat (sisseehitatud polariseerimine -> balanss) Shaftesbury 3. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Shaftesbury väidab, et õnn on vaid teatavas mõttes subjektiivne. Tema jaoks on tähtis tunnete harmoonia hinges, mis viib vooruslikule tegutsemisele ja tagab ühiskondliku harmoonia, see tingibki õnneliku elu. Lahtiseks jääb, millist rolli mängivad välised asjad õnnes, ent on kindel, et õnnelik elu on ühiskonna teenistuses. Voorus on õnne paratamatu tingimus. 1. 18. sajandi alguse valgustajad (Shaftesbury, Hutcheson, Leibniz) loomupärasest

Ajalugu → Ajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Ideede ajaloo kotspekst

head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju "Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. [---] Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta." 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Shaftesbury: "Me kõik nõustume, et õnne (happiness) poole tuleb püüelda ning et seda tõepoolest ka alati tehakse." Ent küsimus on, milles seda otsitakse ­ a. kas tõelise loomuse allasurumises ja ihade koondamises ainult iseendale b. või loomuse järgimises ning ühiskondlikes tunnetes ja tegudes Shaftesbury ja Leibniz: tunnete harmoonia hinges -> vooruslikule tegutsemine ja ühiskondlik harmoonia -> õnnelik elu Shaftesbury hinge harmooniast:

Filosoofia → Filosoofia
39 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Valgustus ja Voltaire

Valgustus ja Voltaire Sissejuhatus Inimkonna arengut saadab loendamatu hulk ideid ­ religioosseid, politiililisi, filosoofilisi jne -, millel kõigil on oma ajalugu. Filosoofia ajalugu on inimliku kultuuri ideede ajalugu. See kulgeb mööda mõttemaailma kõrgustike ahelat, kust avaneb avaram vaade kui kusagilt mujalt üle kõige selle, mida inimese vaim on kunagi suutnud luua. Filosoofilise mõtlemise kandjaiks on suured mõtlejad ­ filosoofid Valgustusaja all peame eelkõige silmas 1750. aastale lähimaid kümnendeid, ent see ideestik on püsinud meie päevini. Valgustusajastu ideede tulemuseks olid valgustatud absolutism, Ameerika iseseisvussõda ja Suur Prantsuse revolutsioon. Suurt mõju avaldas valgustus ka tööstuslikule pöördele. Valgustuse teke Valgustusajastul (u 1750-1800), mis 17. sajandi lõpust ulatus Suure Prantsuse revolutsioonini, toimus võimas vaimne liikumine, mis kannab nimetust valgustusfilosoofia. Val...

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
6
doc

How well do you know London?

museum? Sunflowers Destination 3: Piccadilly Circus What is it? Piccadilly Circus is a road junction and public space of London's West End in the City of Westminster, built in 1819 to connect Regent Street with Piccadilly What was a piccadill, what does circus mean here? is a large broad collar of cut-work lace and wprd circus means a circle in that content What is the name of the memorial fountain and that of the statue? - Shaftesbury Memorial Fountain Destination 4: The British Museum When was the museum open to public? 15th January 1759 The museum displays a certain Rosetta stone from 196 BC. Why is it so important? Rosetta stone resulted the unlocking of Egyptian hieroglyphic scrip Destination 5: Madame Tussauds Wax Museum See the webpage of the museum. How many Madame Tussauds Wax Museums are their in the world? 21 Where is the museum housed in London? London Planetarium

Keeled → British culture (briti...
2 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Kordamisküsimuste vastused

mööduvast), on kirik ülem riigist. 7. Thomas Hobbes'i subjektiivne õnnekäsitus. Inimesed alluvad liikumise seadusele. Inimesed panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest. Hinge harmoonia, mis peegeldub naudingus. Õnnelik elu on elu ühiskonna teenistuses. 9. Rousseau moodsa inimese hingehaigusest. * Ühiskonnas, kus tunnustatud vastastikune sõltuvus, hierarhia ja ebavõrdsus, õõnestab soov olla teiste poolt väärtustatud personaalset terviklikkust ja autentsust. * Kui inimesi õpetada varasest noorusest peale, et nad omaenda eksistentsi näeksid ainult riigi eksistentsi osana, siis lõpuks õnnestub neil

Ajalugu → Ajalugu
148 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Ideede ajalugu

Metodoloogilised küsimused: 1.Ideedeajaloo uurimise metodoloogilised põhisuunad . Tekstuaalne ehk kanooniline meetod ajalooline ehk kontekstuaalne meetod 2.Tekstuaalse meetodi pooldajate põhiargumendid. Ajalugu koosneb ühik-ideedest, mis ei ole kontekstist, on tsüklilised ehk ei muutu ajas, on ideoloogiate ehituskivid. Suurte mõtlejate kanooniline rida: *Universaalsed probleemid, ajatud ideed. *Autori kadumine, väidete tähendus on leitav tekstist endast. *3.Kontekstuaalse e. Cambridge koolkonna metodoloogilised alused. Tekstuaalsest meetodist on välja jäänud ajalooline kontekst, autor motivatsioon oma mõtete avaldamiseks ja ajalis-keelelis eripärad. Sõprus 1.Aristoteles sõpruse olemusest ning tüüpidest . Sõprus on üldmõiste, mis iseloomustab vabal kiindumusel eksisteerivaid inimsuhteid ­ perekondlikud, võimu suhted kodanikesse ja kodanike omavahelised suhted. Eeldab vastastikku head soovimist ja ü...

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Ideede ajaloo küsimuste vastused

inimeste antud nimed asjadele, mida nad vastavalt kas ihaldavad või väldivad. Ei saa rääkida õnneliku elu objektiivsest sisust. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame, sest elu ise on liikumine ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla ilma meelteta. 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Nõustub, et õnn on mingis mõttes subjektiivne. Hinge harmoonia peegeldub naudingutes, mida on kolme sorti: 1. meelelised ­ neid peab olema mõõdukalt 2. naudingud ühiskondlikest tunnetest, suhestumisest teistega 3. refleksiivsed naudingud ­ näeme ennast kõrvalt, teistele suunatud tunded, millest oleme toime pannud vooruslikke tegusid. Voorus on õnne paratamatu tingimus. Oluline on puhas südametunnistus; vooruslikud teod. 9

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
96 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Euroopa ideede ajaloo eksamikonspekt

eeskujuks; ka valitseja vooruse tasuks on igavene elu, mitte maised hüved. Kirik on riigist ülem. 7. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Inimesed panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole absoluutset ega loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Õnnelik elu eeldab tunnete harmooniat hinges, mis omakorda rajab teed vooruslikule tegutsemisele ja ühiskondlikule harmooniale. Voorus on õnne paratamatu tingimus. Õnnelik elu on elu ühiskonna teenistuses, ka filosoof teenib oma teostega ühiskonda (moraalne kasvataja). 9. Rousseau moodsa inimese hingehaigusest Eneseimetlus ehk uhkus, mure oma staatuse pärast ühiskonnas; sõltuvus asjadest,

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
94 allalaadimist
thumbnail
22
odt

Euroopa ideede ajalugu

peab levitama. Aquino Thomas õnnest ja poliitikast Õndus maapeal võimatu, kuid natuke õnne võimalik, seadused suunavad inimest headuse poole, kõrgeim voorus on vaimne voorus, kirik kõrgeim. 6. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Õnn on igaühe oma asi. Kõik asjad on KEHAD, ka inimene, mida panevad liikuma jõud(ihad tungid), hea ja kuri on nimed mille inimene ise paneb. ÕNN=PIDEV ÕNNESTUMINE asjades mida ihaldame. 7. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Tunnete harmoonia viib voorusliku tegutsemiseni ja ühiskondliku harmooniani, mis loob õnneliku elu. Voorus ja sisemine harmoonia õnne tingimused. Ühiskondlik elu viib õnneni. 8. Rousseau moodsa inimese hingehaigusest Loomulik inimene armastab iseennast ja rahuldab oma põhivajadusi. Sõltumatu-ei taha teistele halba ega võistle nendega, ei püüa muljet avaldada, ega tunne hirmu. Ük-lik inimene imetleb ennast ja on uhke, muretseb staatuse pärast, sõltuv.

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Euroopa ideede ajalugu

absoluutset ja loomupärast head/kurja. Hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid. "Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. [---] Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta." 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Nõustub, et õnne otsitakse ja selle poole tuleb püüelda. Küsimus on selles, kuidas seda tehakse. Kas tõelist loomust alla surudes ja koondades ihad vaid iseendale või loomuse järgimises ning ühiskondlikes tunnetes ja tegudes. Tunnete harmoonia hinges kutsub esile voorusliku tegutsemise ja ühiskondlik harmoonia tagab õnneliku elu. Hinge harmoonia peegeldub ka naudingutes. Harmoonilisel inimesel on: - mõõduka

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Euroopa ideede ajalugu

ülem riigist. Ka valitsejate vooruse tasuks on igavene elu, mitte maised hüved. 7. Thomas Hobbes'i subjektiivne õnnekäsitus. Inimesed alluvad liikumise seadusele. Inimesed panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest. Küsimus on selles,milles otsitakse õnne( kas loomuse järgimises ning ühiskondlikes tunnetes ja tegudes või nende allasurumises ja ihade koondamises ainult iseendale).Hinge harmoonia, mis peegeldub naudingus. Õnnelik elu on elu ühiskonna teenistuses. Voorus on õnne paratamatu tingimus. 9. Rousseau moodsa inimese hingehaigusest. * Ühiskonnas, kus tunnustatud vastastikune sõltuvus, hierarhia ja

Ajalugu → Ajalugu
138 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Euroopa ideede ajalugu

Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega. Pole olemas absoluutset ja loomupärast head ega kurja: need on vaid nimed, mille inimesed annavad asjadele, vastavalt mida nad ihaldavad või väldivad "Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. [---] Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta." 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Shaftesbury väidab, et õnn on vaid teatavas mõttes subjektiivne. Tema jaoks on tähtis tunnete harmoonia hinges, mis viib vooruslikule tegutsemisele ja tagab ühiskondliku harmoonia, see tingibki õnneliku elu. Lahtiseks jääb, millist rolli mängivad välised asjad õnnes, ent on kindel, et õnnelik elu on ühiskonna teenistuses. Voorus on õnne paratamatu tingimus. 9. Rousseau moodsa inimese hingehaigusest

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
111 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Sissejuhatus ideede ajalukku

ihad, nälg, hirm KOKKUVÕTE:  Ei ole absoluutset head või kurja Antiikaegne eudaimonism – voorus on õnne vajalik tingimus. Kas ka piisav?  Õnn=pidev ihade rahuldamine ning põdev vedamine Antiigi kolm peamist filosoofilist hea elu mudelit: riigimehe õnn, filosoofi Shaftesbury ja Leibniz Hobbesi vastu: õnn, eraisiku õnn  kas tõelise loomuse allasurumises ja ihade koondamises ainult iseendale Kristlik õnnekontseptsioon – maine hädaorg versus taevane õndsus  või loomuse järgimises ning ühiskondlikes tunnetes ja tegudes Uusaja kolm uut suunda

Filosoofia → Filosoofia
20 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Topic - London

setting for state occasions and royal entertaining and a major tourist attraction. It has been a rallying point for the British people at times of national rejoicing and crisis. Originally known as Buckingham House, the building was built for the Duke of Buckingham in the 18 th century and acquired by King George III as a private residence. It was enlarged over the next 75 years, forming three wings around a central courtyard. Chinatown ­ Located in between Leicester Square and Shaftesbury Avenue, it is a self- contained jumble of shops, cafes and restaurants that makes up one of London's most distinct and popular ethnic enclaves. Few of a London's 80,000 Chinese actually live in the three small blocks of Chinatown. London Bridge ­ one of the most famous bridges in Capital, London Bridge is located between the City of London and Southwark it is well used by the cars as well as pedestrians

Keeled → Inglise keel
20 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam 2012

"Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab." St, et ükskõik, mida sa ihaldad, kui sa seda saavutad, siis sa oled õnnelik ja mida pidevamalt sa seda saavutad, seda õnnelikum sa oled. "Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame, sest elu ise on liikumine ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla ilma meelteta." 9. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Nõustub Hobbesiga, et õnn on mingis mõttes subjektiivne, kuid tema käsitlus tundus liiga subjektivistlik ja egoistlik. (Kas siis tõesti ainult meie endi ihad ja nende rahuldamine teeb meid õnnelikuks? Mis saab teistest, kas nad on ainult vahendid õnne saavutamiseks?). Tema järgi tuleks õnne otsida loomuse järgimises ning ühiskondlikes tunnetes ja tegudes, mitte tõelise loomuse allasurumises ja ihade koondamises ainult iseendale

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
10
doc

London

Statues of Sir Isaac Newton, Joshua Reynolds and William Hogarth stand nearby. A modern statue of Charlie Chaplin was added in 1981. Piccadilly Circus It is the centre of the West End. It is also considered to be the real centre of London by many people, as it lies in the heart of London's entertainment world, full of theatres and cinemas, the most famous restaurants and the most luxurious night-clubs. In the middle of the Circus stands the Shaftesbury memorial fountain. It was built in 1893 to commemorate Lord Shaftesbury. The statue on the top of the fountain depicts the Angel of Christian Charity. The buildings around the Circus are decorated with bright neon lights at night, making the place a very colourful site. Piccadilly Circus is one of the city's most popular meeting places, as it is small and hard to get lost in. Trafalgar Square It is to commemorate the Battle of Trafalgar in 1805. In the centre of the square is the

Keeled → Inglise keel
10 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam

Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju. Õnn on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame, sest elu ise on liikumine ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nii nagu ta ei saa olla meelteta. 8) Shaftesbury subjektiivsest õnnest Õnnelik elu on elu ühiskonna teenistuses. Hinge harmoonia, mis peegeldub naudingus. Lahtiseks on jäetud, millist rolli mängivad välised asjad õnnes. 9) Rousseau moodsa inimese hingehaigusest Ühiskondlik inimene: on valmis teisi hävitama, et saavutada oma eesmärke. Ta on õnnetu, sest ta ei suuda rahuldada oma pidevalt muutuvaid soove, sõltub võrdlusest teistega ning ei tunne iseennast.

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
217 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Euroopa ideede ajalugu

Rousseau, Nicole, Pascal · Moraali ja kommete päritolu? · Moraal ja kombed inimene vajab tunnustust selle kindlustamiseks osutab seda teistele · Matkib kristlikku ligimesearmastust; tegelikuks liikumapanevaks jõuks enesearmastus ja uhkus · Rousseau tsivilisatsioonikriitika 18. saj: teeskluse paljastamine 18. sajand (valgustus) ­ vastus pessimistlikule inimesepildile · Anthony Ashley Cooper, third Earl of Shaftesbury (1671­1713) · Gottfried Wilhelm Leibniz (1646­1716) · Francis Hutcheson (1694­1746) Nemad arvasid, et tegelikult on inimesele omakasupüüdmatu armastus loomuomane, inimene on loodud Jumala poolt sotsiaalse olendina, kes hoolitseb nii iseenda kui ka teiste eest ja selle aluseks on armastus iseenda ja teiste suhtes. Viimane ei ole suunatud endale, vaid see on omakasupüüdmatu. Loomupärane sotsiaalsus ja omakasupüüdmatu armastus

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Euroopa ideede ajaloo konspekt

Inimesed, nagu kõik kehad, alluvad liikumise seadusele. Inimese panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: inimesed kas ihaldavad neid või väldivad. Õnn (felicity) on pidev õnnestumine nende asjade saavutamisel, mida inimene erinevatel aegadel ihaldab. "Ei ole olemas sellist asja nagu meelerahu, seni kuni me siin maailmas elame; sest elu ise on liikumine, ja ei saa kunagi olla ilma iha ega hirmuta, nagu ta ei saa olla meelteta." 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest "Me kõik nõustume, et õnne (happyness) poole tuleb püüelda ning et seda tõepoolest ka alati tehakse." Ent küsimus on, milles seda otsida: kas tõelise loomuse allasurumises ja ihade koondamises ainult iseendale või loomuse järgimises ning ühiskondlikes tunnetes ja tegudes. Tunnete harmoonia hinges - : vooruslik tegutsemine ja ühiskondlik harmoonia - : õnnelik elu. Hinge harmoonia peegeldub ka naudingutes

Ühiskond → Ühiskond
11 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Historitsism ja juugend

Churches" (1883) tiitelleht (seda tiitellehte on üldise arvamuse kohaselt peetud esimeseks tõeliseks juugendi näiteks). Sarnast motiivi võib leida juba Blake'i loomingust. Üheks mõjutajaks oli Georges Seurat` maalil "Tsirkus" (1891) vihisev piits. Keegi kriitik kasutas Obristi tööd iseloomustades sõna "piitsalöök" ning see kujuneski üheks levinumaks juugendi tunnuseks. Motiiv ilmnes erinevates teisendites eri aegades ja kohtades ka hiljem. Mõned näited : Alfred Gilberti Shaftesbury mälestuspurskkaev hüüdnimega "Eros Fountain" (1887 ­ 93), Victor Horta Hôtel Solvays Brüsselis (1895 ­ 1900), Antonio Gaudí Güelli palee peavärav (1885 ­ 89), Louis Sullivani ornament Carson Pirie Scott and Co. kaubamaja fassaadil Chicagos (1899 ­ 1904). Juugend võttis sümbolismilt üle mitmeid sümboleid ja kultusi. Näiteks viljeldi ka juugendperioodil hirmu- ja õudusekultust, milles otsiti sõnulseletamatut ja salapärast. Siia juurde kuulus veel levinud saatanlikkuse kultus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
40 allalaadimist
thumbnail
43
docx

Euroopa ideede ajalugu

EUROOPA IDEEDE AJALUGU (2.loeng) EUROOPA IDEEDE AJALOO PERIOODID Üldiselt : antiikaeg, keskaeg, renessanss-humanism, barokk, valgustus (18.sajand), romantism Moraalifilosoofia üldine areng Objektivism iseloomustab antiik- ja keskaega Subjektivism iseloomustab varauusaega ja uusaega I. Taylor : arusaamas kõlbelisest käitumisest toimub pööre sissepoole ,,Loomuõigus" kui moraaliteooria alus. Antiik- ja keskajal tähendas jumala loodud maailmakorda. Hiljem hakati vaatama seda inimese loomusena (skeptiline/optimistlik inimesepilt). Mis on hea elu? (õnn) Antiigi nägemus : objektivistlik hea elu (eudaimonia) Platon : häälestumine kosmilise korra järgi, kirgede allutamine Aristoteles : loomutäiusele püüdlemine, saavutatav polises. Augustinus : reflektiivne pööre, ülim hüve tuleneb jumalast, aga jumal pole inimeseväline ning inimene peab...

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused

Valitsejate ülesanne on luua seadusi ja voorusi. Tõeline voorus on vaimne. Kirik on riigist kõrgem. Ka valitsejate vooruse tasu on igavene elu, mitte maised hüved. 7. Thomas Hobbesi subjektiivne õnnekäsitus Õnn tähendab selle saavutamist, mida peame teatud hetkel heaks (hea on subjektiivne väärtus, mis asjale antakse). Kuna me ei saa kunagi kõike, mida tahame, ei saa me ka olla kunagi 100% õnnelikud, sest me ei saa kunagi olla iha ega hirmuta. 8. Shaftesbury subjektiivsest õnnest Õnne poole tuleb püüelda ja seda tõepoolest alati tehakse, ent küsimus on, milles seda otsitakse: a. kas tõelise loomuse allasurumises ja ihade koondamises vaid iseendale b. või loomuse järgimises ning ühiskondlikes tunnetes ja tegudes Tunnete harmoonia hinges paneb vooruslikult tegutsema ja viib ühiskondliku harmooniani, mis omakorda tagab õnneliku

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
31
docx

ESTEETIKA

· Uuriti inimese emotsioone, meelelisust, kujutlusvõimet. Kuigi esteetika kui filosoofiline suund sündis Saksamaal, oli tal ka palju eelkäijaid Inglismaal ja Prantsusmaal. · Üheks eelkäijaks võib pidada sensuaalset tunnetusteooriat. Selle üks tähtsamaid esindajaid on John Locke, kes on öelnud: Miski ei ole mõistuses, mis ei ole varem olnud meeltes. · Ashley-Cooper Shaftesbury Inglismaal: esteetika üks eelkäija. Tööd kannavad nimetust empiiriline sensualism. Ta väitis, et ilu, headus, kord, proportsionaalsus on inimvaimu peegeldused ja see inimvaim oli tal ühtlasi ka maailmahing. Uuris inimeste ilu tajumist katsete abil ­ empiirika abil. Sealt ka empiiriline sensualism. Oli ka üks psühholoogia eelkäijaid. Pani aluse psühholoogilistele katsetele. Väitis, et harmoonia,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Maailmakirjandus III

kirjamehed. See oli ka siiski ühsikond, kus ei saanud öelda, et kunsti pole vaja. Aristokraatliku kunsti näol oli see ikkagi saavutatud. JL vaated ei levinud niivõrd tema teoste kaudu otse, vaid see oli ka suur seltskonnasajand. Inimesed käisid palju läbi salongides. Nad võisid ka kodudes vastu võtta palju inimesi. Räägiti kunsti ja kirjanduse probleemidest jne ja sealt formuleerisidki vaated. Kindlasti üks neist arvamuste levitajaks oli Lord Shaftesbury. Ta oli kirjamees. Levitas ka JL vaateid. Temalt pärineb ka huumori olulisuse esiletõstmine. Väljanaermine annab võimaluse levitada tõde. Tõde on üksnes see, mis (kriitilisele) naeruproovile vastu peab. Valgustuskirjanikud naeruvääristavad oma ajastud, asudes distantsile. Justkui püütakse vaadata neidsamu omaajastu probleeme eemalt ja naerdakse nende üle teataval moel. Lisaks on loomulikud asjad olulised. Shaftesbury-Näiteks inimesel on loomulikud kõlblustunded.

Kirjandus → Kirjandus
109 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Õigusfilosoofia ajalugu

Ta ei väitnud Hobbes'ilikult, et mateeria või füüsilised kehad on kõik, mis maailmas on. Induktiivse lähenemisega, uskus vaatlusse, eksperimenti, mitte deduktiivsesse Hobbesi meetodisse. Viig. Noorena nägi L Inglise kodusõda ja Oliver Cromwelli valitsust. Alates 1679 aastast püüdis Charles II võimupärijaks panna oma venda Jamesi, kes 7 aastat varem oli ametlikult pöördunud katoliku usku. See tekitas suuri vastuolusid Inglismaal. Oli viigide juhi Lord Shaftesbury teenistuses, kellega koos liikus ametis kõrgemale ja kõrgemale. Kui tekkis konflikt Shaftesbury ja Charles II salajase katoliikluse pooldamisega, siis pettus "natuke" ka Locke ning temast sai veendunud antikatoliiklane. Lord Shaftesbury organiseeris ebaõnnestunud atentaadi kuninga vastu, sattus vangi ning 1682 põgenes Inglismaalt Amsterdami. Locke läks koos temaga. Shaftesbury suri 1683. Locke jäi edasi Hollandisse, sest on kodumaal põlu oma poliitiliste vaadete tõttu. 1685 tuleb

Õigus → Õigus
633 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Sissejuhatus poliitilisse filosoofiasse

Teoorias on tema panuseks riigikeskse ja absolutistliku mõtte edendamine. John Locke (1632-1704) Nagu Hobbes nii ka Locke lähtub indiviidist ja räägib looduslikust seisundist. Locke noorena nägi Inglise kodusõda ja Oliver Cromwelli valitsust. Alates 1679 aastast püüdis Charles II võimupärijaks panna oma venda Jamesi, kes 7 aastat varem oli ametlikult pöördunud katoliku usku. See tekitas suuri vastuolusid Inglismaal. Locke oli viigide juhi Lord Shaftesbury juures teenistuses, see aga organiseeris ebaõnnestunud atentaadi kuninga vastu, sattus vangi ning 1683 põgenes Inglismaalt Amsterdami. Locke läks koos temaga. Shaftesbury sureb peagi, kuid Locke jääb edasi Hollandisse, sest on kodumaal põlu oma poliitiliste vaadete tõttu. 1685 tuleb Inglise troonile James II ning nõuab Hollandilt Locke'i ja teiste poliitiliste dissidentide väljaandmist Inglismaale. Locke kohtas

Õigus → Õiguse filosoofia
38 allalaadimist
thumbnail
180
doc

Maastikuarhitektuuri ajalugu 2010

Viimati täiendatud 09.02.13 Maastikuarhitektuuri ajalugu 1 2010. a 1. Inglaste omapärane suhtumine loodusesse - varem kasutati nn "joonlaua stiili", nüüd hakati austama looduslikke kõveraid jooni. Loodus sirget joont ei salli, nagu tol ajal kirjutati. Ilus joon on looklev (S - "line of beauty"). Vormid olgu pehmed ja ümarad. Selline suhtumine loodusesse avaldus eelkõige kirjanduses, kus mitmed filosoofid ja teoreetikud (nt lord Shaftesbury "Moralistid" - 1709. a) väärtustasid loodust ja looduse seadusi. Palju võeti üle hiina aedadest ja maastikust (Sir William Temple teos "Epikurose aiad"). Kirjandusallikatest said innustust inimesed, kes hakkasid tellima uusi kujundusi oma aedadesse ja parkidesse. 2. Eeskuju ja innustust saadi maalikunstist - inspiratsiooniallikaks oli 17. sajandi maastikumaal.

Arhitektuur → Maastikuarhitektuuri ajalugu
45 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun