Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"saatev" - 88 õppematerjali

thumbnail
1
doc

BAROKK

Maalikunst- ajalooline ja mütoloogiline temaatika, portree zanrid, rembram. Skulptuur-dekoratiivplastika. Kirjandus- filosoof, Rene Descartes, Baltasar Gracian. Teater- Galderon. mütoloogiline temaatika, portree zanrid, rembram. Skulptuur-dekoratiivplastika. Kirjandus- filosoof, Rene Descartes, Baltasar Gracian. Teater- Galderon. Afektiõpetus- õpetus inimese tundeseisundeist. Monoodia- stiil, mis väljendub ühes meloodias. Generaalbass- muusikat pidevalt saatev bassihääl, eestis torupill Afektiõpetus- õpetus inimese tundeseisundeist. Monoodia- stiil, mis väljendub ühes meloodias. Generaalbass- muusikat pidevalt saatev bassihääl, eestis torupill ja viiul, rahvamuusika, it keeles generaalbass, Basso Continuo. Ooperi eelkäijad: müsteeriumid, intermeediumid. Claudio M. Helikeel-palju pille võeti ja viiul, rahvamuusika, it keeles generaalbass, Basso Continuo. Ooperi eelkäijad: müsteeriumid, intermeediumid. Claudio M

Muusika → Muusikaajalugu
58 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Barokiajastu muusika

P.R). 7)Muusikaline barokk kujunes välja Itaalias. Heliloojad: Arcangelo Corelli, Vivaldi, Scarlatti. 8) Kontsert oli orkestrile mõeldud muusikazanr barokiajastul,eristati kolme tüüpi: mitme-kooriline kontsert, concerto grosso, soolokontsert. Tänapäeval muusikateoste ettekandmine. 9)Barokiajastul levinud muusikastiilid: ooper, kantaat, oratoorium, passioon, sonaat. 10)Generaalbass- e. basso continuo (it. k - katkematu bass) ehk nummerdatud bass on muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. 11)Ooperi eelkäijad olid vanakreeka tragöödiad, keskaegsed liturgilised draamad ja müsteeriumid, renessansiaegsed õukonnaetendused ja madrigalikomöödiad. 12) Claudio Monteverdit on esimene suur ooperihelilooja, ooper ,,Orpheus" oli esimene terviklik teos selles zanris. Seal kasutas helilooja võtteid (kõlavärvid, juhtmotiivid) mis on leidnud tee ka järgnevate sajandite ooperiheliloojate loomingusse.

Muusika → Muusikaajalugu
135 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Barokkmuusika

1. Barokkajastu iseloomustus ❏ 1600-1750 aastal (umbes) ❏ priiskav monarhia, toretsev stiil ❏ kaunistute rohkus, oramentika ❏ efektne teatraalsus, äärmuslik tundelisus ❏ seisuste süsteem varises kokku 2. Mis on generaalbass ehk basso continuo ehk katkematu bass ehk jalutav bass? Generaalbass on muusikat harmooniat saatev bassiliin. 3. Mis on kontsert, soolokontsert ja concerto grosso? ❏ kontsert on teos suuremale ansamblile või barokkorkestrile & suurem teos pillidele ja hääletele. ❏ soolokontsert on teos soolopillile ja orkestrile. ❏ concerto grosso on teos väiksemale pillirühmale ja orkestrile. 4. Mis on kantaat, oratoorium, passioon ja ooper? Näited. ❏ kantaat (17

Muusika → Muusika ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

BAROKK (1600-1750)

· Monoodia ­ stiil, mis väljendub peamiselt ühehäälses meloodias; saatega monoodia ­ meloodiaga käib kaasas saade. · Camerata - poeetide, kunstnike ja muusikute aristokraatlik ring. (Firenze).(huvi vanakreeka luule ja draama vastu, luule ettekandmine lauldes) · Kontsert. Concerto algne tähendus `koosmäng') suurem teos. Hiljem teos suuremale pilliansamblile või orkestrile. · Generaalbass, basso continuo. Muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. Mängitakse pillirühmaga, kuhu kuulub vähemalt 2 pilli: basspill (tsello, fagott )ja harmooniapill (klavessiin, orel, lauto) Stiilid: · Vana ehk kiriklik stiil · Kammerstiil (sooloaariad, duetid, seltskondlik musitseerimine) · Teatraalne stiil kõige uudsem ja julgem, rõhutatult tundeline, kirglik väljenduslaad) OOPERI SÜND · Firenze Camerata

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Libreto

10.Süit-Mitmeosaline muusikateos,mis koosneb sisuliselt ühendatud,kuid kontrastsetest isesisvatest osadest. 11.Bel Canto- ( "ilus laul" ), ooperi laulustiil itaalias, kus on väga tähtis kaunis hääletoon, väljendusrikkus ja virtuoosus. 12.Da Capo Aria- A B A vormis aariavorm, kus A ja B osa on eri karakteriga 13.concerto grosso-On esimene orkestrižanr, mis koosneb kolmest osast:kiire,aeglane ja kiire 14.Basso continuo-On muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. 15.Itaalia orkester 16.Klaviirimuusika-Barokk ei teinud selget vahet erinevatele klahvipilidele kirjutatud muusikal.Kõike nimetati kokkuvõtlikult klaviirimuusikaks.Erand oli orel. 17.Kastraat- 18.Monoodia-Stiil, mis väjendub peamiselt ühehäälses meloodias 19.Instrumentaalkondsert-On tavaliselt kolmeosaline muusikateos sümfooniaorkestrile ja soolopillile.

Muusika → Muusikaajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Ballett 19. sajand

„Pähklipureja“ maailma balletiklassika  Hingestatult meeldejäävad meloodiad, erksad rütmid  Tegeles ka ooperiloominguga „Luikede järv“   Esietendus Moskva Suures Teatris 1877. aastal  Maailma enim lavastatud balletietendus üldse  Libreto räägib rohkete sümbolite keeles  Kujutluste maailm  Koreograafia on üks raskemaid ja palju nõudvamaid Muusika algab kauni obeomeloodiaga, mida saatev harf ja viiulite tremolo loovad kujutluspildi värelevast ning habrastest ja graatsilistest luiktütarlastest. Muusika arenedes kasvab ärevus ja algusteema, sedakorda vaskpillide esituses, loob eelaimuse eelseisvatest dramaatilistest sündmustest. Kuulamiseks:  Pjotr Tšaikovski „Luikede järv“ https://www.youtube.com/watch?v=DBYE4qDv9 Zw Pjotr Tšaikovski „Pähklipureja“ https://www.youtube.com/watch?v=7XevkiPJh2s Kasutatud materjalid 

Muusika → Ballett
26 allalaadimist
thumbnail
50
pptx

Juugend ja Sümbolism

• Kujutatakse väljamõeldud asju ja olukordi • Kasutati palju sümboleid Gustave Moreau(1826- 1898) • Prantsuse sümbolistlik kunstnik • Peamiselt maalis piibli ja mütoloogilisi kangelasi Gustave Moreau, Ükssarvikud Pierre Puvis de Chavannes(1824- 1898) • Prantsuse maalikunstnik • Kujutas maalidel piibli ja mütoloogilisi kangelasi Edvard Munch(1863-1944) • Norra kunstnik „Karje“ • Teemadeks on inimest saatev surm, haigus ja üksindus Aleksei Gallen-Kallela(1865-1931) • Soome kunstnik • Sai kuulsaks „Kalevala“ ainetel loodud piltidega Nikolai Roerich(1874-1947) • Vene teatri- ja maalikunstnik, arheoloog, publitsist ja ühiskonnategelane Nikolai Roerich, Meretagused külalised Kristjan Raud(1865-1943) • Esimesi eesti kunstnikke kes tegi karjääri Eestis • Enamik loomingust koosneb söejoonistustest • Suur osa teostest on seotud folklooriga

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
10
docx

OSI mudel

Marsruutimine toimub saatvas TCP/IP lõppseadmes ja marsruuteris. Mõlemal juhul peab saatva arvuti või marsruuteri internetikiht otsustama kuhu pakett edasi suunata. Selle otsuse tegemiseks saab internetikiht alginfo marsruutimistabelist. Kaks võimalikku edastusvarjanti: 1. Otseedastus (Direct delivery), mille puhul üks IP lõppseade saadab paketi teisele samas kohtvõrgusegmendis olevale lõppseadmele ja saatev seade adresseerib andmepaketi sihtarvuti MAC aadressiga. 2. Kaudne edastus (Indirect delivery) toimub üle vahendava seadme ehk marsruuteri sellisele sihtarvutile, mis ei ole samas kohtvõrgusegmendis. Sel juhul adresseerib saatev arvuti andmepaketi marsruuteri MAC aadressiga. ● Marsruutimistabelid on olemas igas IP lõppseadmes. Need tabelid salvestavad

Informaatika → Informaatika
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Veljo Tormis

-rahvalaulud ''Kihnu pulmalaulud'' / ''Meestelaulud'' -hiidtsükkel ''Eesti kalendrilaulud'' koosneb 5 alltsüklist ''Mardilaulud''/ ''Kadrilaulud '' / ''Vastlalaulud'' / ''Kiigelaulud'' / ''Jaanilaulud'' (aluseks kalendripäevadega seotud tavandilaulud/ varieeritud kordamine/ teoses ühinevad loodus ja rahvalaul) -1970 kujunes välja soome-ugri folkloorile ja regilaulule toetuv autoristiil (rahvaviis ja teda saatev nn foon) -kasutab eeslaulja ja koori vaheldumist/ esikohal varieerumine/ liikumist paralleelselt kvartides, kvintides, oktaavides, kvartsekstakordides, kolmkõlades -varasemas loomingus lisavad pinget värvikad klastrid -suursari ''Unustatud rahvad'' koosneb kooritsüklitest ''Liivlaste pärandus'' / ''Vadja pulmalaulud'' / ''Isuri eepos'' / ''Ingerimaa õhtud'' / ''Vepsa rajad'' / ''Karjala saatus'' (põhineb soome-ugri väikerahvaste folklooril)

Muusika → Muusika
15 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Barokk

Tekkis17-18saj.portugali keelest(lopergune pärl),ülepaisutatus,kirg,liikuvus,dünaamilisus,rahutus.arhitektuur-ümar,ovaalsed vormid, suured lossid,luksus,balleed.maalikunst-eelistati ajaloolist,mütoloogilist teemat,oluline oli protreezanr,dekoratiivplastika.suklptuur- dekoratiivplastika,hoonete,interjööri,parkide kaunistamiseks.saab alguse ooper.varasema polüfooni asemele monoodia-stiil mis väje ndub1ehäälses meloodias.generaalbass-muusikat pidelavt saatev bassihääl.intermeedium-vahemäng ooperis,opera seria-it stiilis tõsi ne ooper.kantaat:pikem,arendatud,aaria/duett,1ele solistile;mitmeosaline pidulik/eepilise loominguga teos solistidele,koorile või ork estrile.oratoorium-liturgia muutumatud tekstid ja laulud.passion-heliteos koorile,vokaalsolistidele,orkestrile,mis jutustab kristuse ka nnatustest(bach,Schuite).sonaat-instrumentaalteos,koosneb mitmest eri karakteriga lõigust(A.Corelli).süit-mitmeosaline teos mis ko

Muusika → Muusika
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

BAROKKOOPER JA UUE STIILI KUJUNEMINE

Tänapäeval on kontsert mitmeosaline teos soolopillile orkestri saatel. *Nimeta ja iseloomusta kolme barokiajastul levinud muusikastiili a) kiriklik stiil ­ polüfoonilist kirjastiili jätkati kuid pisut vabamal kujul b) kammerstiil ­ sooloaariad, duetid, teosed soolopillidele, jätkati 16. saj seltskondliku musitseerimise tavasid c) teatraalne stiil ­ uudne ja julge, rõhutatult tundeline, kirglik väljendus, kujunes ooperis *Mis on Generaalbass? Muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. See kuulus kõikvõimalikke vokaal- ja instrumentaalkoosseisude juurde. *Loetle ooperi eelkäijaid a) liturgiline draama b) passioonid c) intermeediumid d) müsteeriumid e) õukonnaetendused f) vanakreeka tragöödia *Kuidas on Firenze "Camerata" seotud ooperi sünniga? Ooperi idee sündis Firenze Cameratas, vanakreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis. 1590. aastatel

Muusika → Muusikaajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
4
doc

TÖÖLEHT barokkmuusika tekkest ja arengust

muusikavaldkondades Euroopale eeskuju. Euroopa muusikas toimus suur pööre 1600. aasta paiku. Sel ajal tekkis palju uusi muusikazanre. Varasema polüfoonia asemele, kus kõik hääled olidiseseisvad ja võrdsed, tuli monoodia. See on stiil, mis väljendub peamiselt ühehäälses meloodias. Meloodiaga käib kaasas harmooniaseade, millel on väga oluline väljenduslik roll. Basso continuo (it. keeles katkematu bass) ehk generaalbass on muusikat saatev instrumentaalne bassihääl, mis kuulus lahutamatult kõikide vokaal- ja instrumentaalkoosseisude juurde. Sõna ,,kontsert" ei tähistanud algselt avalikku muusikaettekannet, vaid koosmängu. Hiljem tähistab see nimetus põhiliselt teoseid suuremale pilliansamblile või orkestrile. 16. sajandil püüdsid ülikud üksteist oma kapellidega üle trumbata ja nii sai professionaalsete muusikute põhitööks õukonnapidustustel musitseerimine. 3. Vasta küsimustele. Kasuta eelnevat teksti.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Baroki üldiseloomustus, ooperi sünd

· Kasutatakse palju helimaali võtet Baroki sünnimaa on Itaalia, kus tegutses Firenze Camerata ­ poeetide, kunstnike ja muusikute aristokraatlik ring, kus uuriti vanakreeka luulet ja draamat. Jõuti järeldusele, et seda kanti ette lauldes mõne pilli (kitara) saatel. Cameratalased püüdsid sellist teksti esitusviisi taaselustada ja kirjutasid deklamatsiooni-lähedases stiilis muusikat soolohäälele lauto saatel. Basso continuo ­ katkematu bass; generaalbass; muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. BC mängitakse pillirühmaga, kuhu kuulub vähemalt 2 pilli: basspill (tsello, viola da gamba, fagott), mis mängib bassimeloodiat ja harmooniapill (klavessiin, orel, lauto), mis improviseerib bassinootidele saateakorde. Harmoonia ­ karedad dissonantsid ei lahene tavapäraselt, vaid suubuvad uutesse. Kontsertstiil ­ esituses läheb enam hinda virtuoossus ja isikupära. Muusikaline

Muusika → Muusikaajalugu
79 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Barokk - heliloojad, mõisted, üldiseloomustus

12-tooniline helisüsteem(12 võrdset pooltooni ühes oktavis)jaotatud võrdseteks pooltoonideks.( Klaviir ehk klaverikoondis on muusikas üks partituuri erivorme, orkestriteose transkriptsioon klaverile.) 8.Courante-3-osaline süidi tants 9.Klaviirimuusika- barokiajal klahvpillidele kirjutatud muusika 10.Afetiõpetus- õpetus inimese tundeseisundist 11.Monoodia- stiil,mis väljendub peamiselt ühehäälses meloodias, kaasas harmooniaseade 12.Generaalbass- muusikat pidevalt saatev bassihääl,millele ehitataksesaateharmoonia 13.Ooper- lavateos, milles on ühendatud vokaal-ja instrumentaalmuusika, kirjandus, näite-ja kujutav kunst 14.Oratoorium- ulatuslik kontsertteos solistidele, koorile, orkestrile. Seda antakse edasi lavastusteta. Tekkis 1600.a Roomas. ,,Hinge ja keha etendus" 15.Concerto grosso- suur kontsert (hästi palju pille koosseisus) 16.Süit- eri karakteris tantsude aga ka instrumentaalpalade tsükkel 17.Gigue-soti hüppetants (süidi tants) 18

Muusika → Muusikaajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
2
doc

OOPER

· Duett ­ Kahe solisti kooslaulmine. · Tertsett ­ Kolme solisti kooslaulmine. · Kvartett ­ Nelja solisti kooslaulmine. · Koor ­ Etendab lavastuses rahvast. Ülesandeks on massistseenides anda toimuvale hinnanguid ja väljendada rõõmu või rahulolematust. · Numbriooper ­ Iseseisvatest, lõpetatud numbritest koosnev ooper. · Läbikomponeeritud ooper ­ Puuduvad lõpetatud aariad, ansamblid, koorid. Muusika areneb katkematult draamaga. · Orkester ­ On ooperis lauljaid saatev osa ning aitab lahti mõtestada laval toimuvat ja edasi anda meeleolumuutusi. · Opera buffa ­ Paroodialik lavateos. · Opera seria ­ Tõsise, heroilise süzeega lavateos. · Barokkooper ­ Rikkaliku ja toretseva lavakujundusega ning suurte esinejate koosseisudega ooper. · Prima donna ­ Naissoost kuulus lauluvirtuoos. · Primo uomo ­ Meessoost kuulus lauluvirtuoos. · Verism ­ Naturalistlik suund. · Juhtmotiivid ­ Omamoodi muusikalised sümbolid.

Muusika → Muusika
84 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Barokk

b) Kammerstiil hõlmas sooloaariaid ja duette, teoseid soolopillidele ja väikestele pilliansamblitele. Intiimne väljenduslaad jätkas 16 saj seltskondlikku musitseerimise traditsiooni. c) Teatraalne stiil oli kõige uudsem ja julgem. Iseloomulik oli rõhutatult tundeline kirglik väljenduslaad, mis kujunes varases ooperis, ent võeti kohe üle ka kirikumuusikas. Generaalbass ­ muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia; Ooperi eelkäijad: VanaRooma tragöödia, Liturgiline draama, Müsteerium, Moralitee, Intermeedium; Firenze ,,Camerata": Cameratas sündis ooperi idee, seal tegutsesid luuletaja Ottario Rinuccini, kellest sai esimeste ooperilibretode autor ning lauljad Jacopo Peri ja Giulio Caccini, kes lõid Firenzes esimeste ooperite muusika. Esimesi barokkoopereid: Jacopa Peri ,,Daphne"

Muusika → Muusikaajalugu
65 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Veljo Tormis looming

"Kevadkillud", "Suvemotiivid", "Sügismaastikud", "Talvemustrid" ). 1970. aastail kujunes välja Veljo Tormise omalaadne, soome-ugri folkloorile ja eelkõige regilaulule toetuv autoristiil. Tegelikult ei saa siin esile tuua rangeid seaduspärasusi. Igale laulule on lähenetud individuaalselt. Ühehäälsed rahvaviisid sünnivad ümber mitmehäälseiks kooriteosteks, milles enamasti võib eristada kaht kihti: rahvaviis ise ja teda saatev nn foon. Sageli kasutab Tormis oma regilauludele põhinevais teostes eeslaulja ja koori vaheldumist. http://et.wikipedia.org/wiki/Veljo_Tormis A. Kaarlep ,,Eesti muusikalugu. Kunstmuusika" 2007 .

Muusika → Muusikaajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Prantuse revolutsiooni kordamine

mõned aadlikud ja nimetasid end asendavaks koguks. 5.Millal ja mis sündmusega algas SPR? Algas 14. juulil 1789 a, Bastille vallutamisega. 6.Milliseid ümberkorraldusi tegi Asutav Kogu? * võttis vastu esimese põhiseaduse *kaotati ees õigused *võrtsustati maksu maksmised 7.Millal võeti vastu I põhiseadus? Millised olid peamised ideed (riigikord, võimujaotus)? 1791 aastal, Riigikord oli konstitustooniline monarhia. Seadusandlik võim-Seadusandlik kohu Täide saatev võim- kuningas Kohtuvõim-kohtunikud 8.Milles seisneb «Inimese ja kodaniku õiguste deklaratsiooni» ajalooline tähtsus? *Kehtestati inimeste vabadus ja võrdsed õigused 9.Millised poliitilised jõud olid esindatud Rahvuskonvendis? *jakobiidid *soo * žirondiinid 10.Miks kehtestasid jakobiinid diktatuuri? Et päästa revulutsioon ja selle saavutusi. 11.Milline oli Robespierre´i roll Prantsuse revolutsioonis? *üks tuntuim tevulutsiooni juht *terrori teostaja *rahva pääste komitee juht 12

Ajalugu → Ajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Muusika ajalugu barokk

kes olid eeskujuks kogu Euroopale. Siiski erines prantsuse muusika itaalia eeskujudest, Inglismaa ja Saksamaa olid kord prantsuse, kord itaallaste mõjudest segunenud. Saksamaa oli tugevalt mõjutatud renessanssi aegsetest polüfooniatraditsioonide mõjudest. Uue stiili kujunemine. Uute stiilide tekkimine tõi endaga kaasa vokaal- ja instrumentaalmuusika kiire arengu. Varasema polüfoonia asemele tekkis uus stiil monoodia, kus oluline on ühehäälne meloodia seda saatev harmooniasaade, millel on samuti oluline roll. Varasemale polüfoonia ülemine hääl seati ümber soololauluks lauto saatel. Järjest rohkem hakkas arenema instrumentaalne soolomäng, enamasti klavessiinil või lautol. Firentzes tegutses poeetide, kunstnike ja muusikute aristokraatlik ring Camerata , kes püüdsid taaselustada vanakreeka luulet ja draamat lauto saatel. Esimesena tegi selles valdkonnas katset Vincenzo Galilei , kuulsa

Muusika → Muusika
124 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Barokkooper

pillidele, koosmäng. Tänapäeval – mitmeosaline teos soolopillile orkestri saatel. Nimeta ja iseloomusta kolme barokiajastul levinud muusikastiili - a)kiriklik stiil – polüfoonilist kirjastiili jätkati kuid pisut vabamal kujul b)kammerstiil – sooloaariad, duetid, teosed soolopillidele, jätkati 16. saj seltskondliku musitseerimise tavasid c)teatraalne stiil – uudne ja julge, rõhutatult tundeline, kirglik väljendus, kujunes ooperis Mis on Generaalbass? (lk. 167) - Muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. See kuulus kõikvõimalikke vokaal- ja instrumentaalkoosseisude juurde. Loetle ooperi eelkäijaid - a) liturgiline draama b) passioonid c) intermeediumid d) müsteeriumid e) õukonnaetendused f) vanakreeka tragöödia Kuidas on Firenze "Camerata" seotud ooperi sünniga? - Ooperi idee sündis Firenze Cameratas, vanakreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis. 1590. aastatel tegutsesid selles luuletaja Ottavio Rinuccini, kellest sai

Muusika → Muusikaajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Powerpointi konspekt

Slide ShowView Show Eelmine slaid: Backspace Esitluse katkestamine: Parem klõps Esc-nupp Kujundusmalli muutmine: ParemklõpsSlide Designe FormatSlide Designe NB! Muudetakse kõikide slaidide kujundust Kõik slaidid on korraga näha: ViewSlide Sorter view Tagasi tööaknasse: ViewNormal View Ühe/ kõigi slaidide tausta muutmine: FormatBlackground Slaidi ilmumine: Slide showSlide Transition Slaidi vahetuse viis Kiirus Vahetumist saatev helilõik Vahetub käsitsi/automaatselt Rakendatakse ühele slaidile (v. kõikidele) Eriefektid: Slide showCustom Animation Eriefektid antakse slaidi objektidele. Aktiviseeri objectAdd efekt(paremal ülal)klõpsa efektilModify-alalt vali täpsustused (algus, muutmisviis, kiirus) Varjatud salid: s.o. varuslaidigaks juhuks valmis tehtud, näidatakse vajaduse tekkides Tegemine: Vaade Slide Sorter View: Paremklõpsa slaidilHide Slide Või menu Slide ShowHide Slide

Informaatika → Informaatika
72 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tantsimine ( Ladina-ameerika )

pärinevad tantsud, mis tihti sulatavad endasse erinevate rahvaste kultuurimõjusid. Paljud neist tantsudeks on saanud ülemaailmselt populaarseks seltskonna- ja võistlustantsudena. Tuntumad neist on: · Bachata ­ Dominikaanist pärinev 4/4 taktimõõdus tants, mis on arvatavalt välja kasvanud Kuuba bolerost ja saanud mõjutusi merenguest ning Ladina-Ameerika kitarrimuusikast; samuti seda tantsu saatev muusika. Sõna tähistas algselt kitarrimuusikaga ning vaba õhkkonnaga pidu. Bachata muusikapalade teemaks on tihti armastus, romantika ning armupiinad. Tants tekkis 1960. aastatel ning saavutas ülemaailmse leviku 1990. aastatel. Põhisammudeks on kolmel esimesel taktiosal liikumine kõrvale-juurde-kõrvale ning neljandal taktiosal liikumissuuna vastassuunda jääva puusa kergitus.

Tants → Tantsuõpetus
31 allalaadimist
thumbnail
18
docx

KODU JA LASTEAIA KOOSTÖÖ MÕJU LAPSE ARENGULE

Juhendaja: Kerstin Kööp Tallinn 2014 SISUKORD KODU JA LASTEAIA KOOSTÖÖ MÕJU LAPSE ARENGULE............................................1 SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1. KODU JA LASTEAIA KOOSTÖÖ MÕJU LAPSE ARENGULE........................................4 1.1. Kasvukeskkond kui lapse arengut saatev oluline faktor......................................................4 1.2 Lasteaed pere toetajana lapse arendamisel............................................................................5 1.3 Kodu ja lasteaia koostöö.......................................................................................................6 KOKKUVÕTE............................................................................................................................8 KASUTATUD KIRJANDUS.............

Pedagoogika → Alusharidus
70 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Barokkmuusika 10.kl

Saade piirdus üsna lihtsate akordidega ning 16.sajandil arenes sellest välja instrumentaalsoolomäng. Barokiajastul levinud muusikastiilid: a) Kikiklik stiil ­ polüfoonilist kirjastiili jätkati kuid pisut vabamal kujul b) Kammerstiil ­ sooloaariad, duetid, teosed soolopillidele, jätkati 16. sajandi seltskondliku musitseerimise tavasid c) Teatraalne stiil ­ uudne ja julge, rõhutatult tundeline, kirglik väljendus, kujunes ooperis Generaalbass ­ muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. See kuulus kõikvõimalike vokaal- ja instrumentaalkoosseisude juurde OOPER (1600 Itaalias) Ooper on lavaline suurvorm orkestrile, koorile, tantsijatele, solistidele. Ooperi eelkäijad: a) liturgiline draama b) passioonid c) intermeediumid d)müsteeriumid e) õukonnaetendused f) vanakreeka tragöödia Bel canto ­ (it. k. kaunis laul) kõrge laulukultuur, mille tähtsamad jooned olid nüansirohke toon, väljendusrikkus, virtuooslikkus

Muusika → Muusikaajalugu
135 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Ühiskonna 9 klassi I poolasta mõisted

Agnostik-inimene,eks usub,etlõpuni pole võimalik midagi tunnetada ja seetõttu polevõimalik väita,kas jumal on olemas või mitte. Aktsia-väärtpaber,mis tõendab,et selle omanikule kuulub osa aktsiaseltsi põhikapitalist .Aktsiaselts-etevõte,mille põhikapitali moodust.osanike e.aktsionäride sissemaksed.allhange-olukord-kus peahankija annab hanke korraldamise omakorda kellelegi ülesandeks. Ametiühing-ühesugust tööd tegevate inimeste liit,loodud tööalaste huvide kaitseks.Antropoloogia-teadus,mis käsitleb inimlaste teket ja kujunemist . Asotsiaalne-ühiskonna õigusi ja huve mittearvestav või kahjustav. Autokraat-isevalitseja,piiramatu võimuga .Avalik õigus-regul.suhteid inimese ja riigi vahel.Avatud ühiskond-väheste või oluliste piiranguteta ühiskond, kus arvest. max. erinevate inim. maj. sots. ja kult. eripärasid. Deflatsioon-üldine hinnataseme alanemine ning rahaühiku ostujõu suurenemine.Deklaratsioon-ametlik teadaanne.Demokr-pol.korra vorm,k...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Tervitusviisid

Tervitusviisid Tervitusviise on mitmeid: peanoogutus, kummardus, teretus, käesurumine ehk kätlemine, kallistamine ja suudlus põsele, käega viipamine, lehvitamine jne. Millist neist kasutada, see sõltub inimesest ja olukorrast. Peanoogutust võib kasutada siis, kui ümberringi on müra ka teretus ei kostu, või tuleb korraga tervitada mitut inimest. Hästi mõjub noogutust saatev naeratus. Koolis on õpilasel viisakas teretada õpetajat kord päevas. Öeldes ,,Tere! ", peavad sõnad olema selged, et kaaslane saaks tere vastu võtta. Peab ka hoolega jälgima, mis hääletooniga inimest teretad, sest see vihjab sinu suhtumist sellesse inimesse. Kätlemist kasutatakse tervitamisel päris sageli. Oluline on teada, et käepigistus räägib inimese kohta mõndagi. Meeldiv on kindel käepigistus. Vähem meeldivad on nii-öelda loiud ja tangud käepigistused

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Eesti muusika konspekt 12.klass

3. Millal elas Veljo Tormis? Veljo Tormis elas aastatel 1930-2017. 4. Veljo Tormis ja rahvalaul: kuidas on Tormise looming seotud rahvaviisidega; kuidas kasutab Tormis oma loomingus rahvaviise – mida ta nendega teeb? Veljo Tormise looming põhineb rahvaviisidel: omalaadne soome-ugri folkloorile ja eelkõige regilaulule toetuv autoristiil, kus ühehäälsed rahvaviisid sünnivad ümber mitmehäälseks kooriteoseks. Tema teostel on kaks kihti: rahvaviis ja nn saatev foon (paralleelsed intervallid ehk lauldakse sama meloodiat mingis intervallis, akordid, klastrid, burdoonid). 5. Nimeta Tormise rahvaviisidel põhinevaid laulutsükleid ! (min 3) Hiidtsükkel "Eesti kalendrilaulud" ja selle alltsüklid “Mardilaulud”, “Kadrilaulud”, “Vastlalaulud”, lisaks hiidtsükkel "Unustatud rahvad"... 6. Mis aastal ja kus sündis Arvo Pärt? Arvo Pärt sündis 1935 Paides. 7. Kuidas jaguneb Arvo Pärdi looming

Muusika → Eesti muusika
0 allalaadimist
thumbnail
7
doc

LIIKLUSÕPETUS

Liikluse reguleerimine Liiklust reguleerib politsei ametnik või abipolitseinik , kes on saanud vastava väljaõppe. Kaitseväe ja Kaitseliidu reguleerijad kes on samuti saanud selle kohase väljaõppe , Päästetöötajad , Looduskaitsetöötajad , Riigimetsa majandamist korraldavad isikud , Raudtee töötaja raudtee ülesõidu kohal , Parvüleveo korraldaja sadamas , Parkimise korraldaja parklas , Tee töödega seotud isik , Suur või Lai veost saatev isik , Lasterühma saatja , Kiirabi brigaadi liige. Reguleerijale ja koolitajale esitatavad nõuded : Reguleerijal peab on märgu või vormi riietus . Kiire loomulisel või lühiajalisel võib kasutada helkurvesti (ohutusvest). Reguleerija peab olema vähemalt 18 aastane , parklakorraldaja vähemalt 16 aastane , eriveose saatjal peab olema CE ­ kategooria tunnistus . Reguleerijal peab olema B-kategooria juhi tervisetõend. Liikluspiirangud

Auto → Liiklusõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Zeus ja naised

8. Alkmene oli Mükeene kuninga Elektryoni tütar. Ta abiellus oma onupoja Amphitryoniga. Zeus, kes temasse armus võttiski Amphtitryoni kuju ning sigitas temaga kreeklaste kuulsaima kangelase Heraklese. Alkmene mägi vaeva nii suure lapse sünnitamisega ja piinles 7 ööd ja päeva. Hera üritas teda takistada, kuid täna oma teenijale Galanthisele, kes Hera üle kavaldas, sai Herakles sündida. Heraklese sünd 9.Kallisto oli Artemist saatev nümf, kes tõotas jääda igavesti neitsiks. Zeus armus neiusse, ootas ära, mil Artemis ilma Kallistota jahile läheb, moondas end naiseks, kes sarnanes Artemisega nagu kaks tilka vett, ja sellisel kujul võrgutas neiu. Suur oli jahijumalanna üllatus, kui ta peagi avastas, et tema neitsilik sõbratar on rase. Karistuseks sõnamurdmise eest moondas ta neiu emakaruks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
6
odt

KORDAMISKUSIMUSED muusikas: barokk

rõõmu valmistada ja kutsuda meis esile erinevaid tundeliigutusi” (René Descartes). 5. Kui renessansi-ajastul valitses polüfooniline kirjaviis, siis milline stiil saab barokk-muusikas peamiseks ning milles see seisneb? (Monoodia, täpsemalt saatega monoodia - stiil, mis väljendub ühehäälses meloodias, millele lisandub saade) 6. Seleta mida tähendab basso continuo ehk generaalbass ehk numbribass! Millised pillid siin osalevad? Muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. Mängitakse pillirühmaga, kuhu kuulub vähemalt 2 pilli: basspill (tšello, fagott )ja harmooniapill (klavessiin, orel, lauto) 7. Nimeta baroki-ajastu inrtumentaalmuusika žanre! (sonaat, kontsert, soolokontsert, concerto grosso, süit) 8. Millise pilli esiletõus toimus barokk-ajastul? (viiul) 9. Kus kõlas instrumentaalmuusika ehk kus ja millistel puhkudel musitseeriti?

Muusika → Muusika ajalugu
57 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Klassitsism

Muusikaajalugu- Klassitsism 1. Klassitsismiajastu on saanud nime ladinakeelse sõna classicus järgi, mis tähendab esmaklassilist/parimat. Sellel perioodil püüti kunstis jäljendada antiigi põhimõtted. 2. Perioodid ja kirjeldused: a) Üleminekuaeg 1720-1760- Tekkisid uued žanrid, muutusid ansambli- ja orkestrikoosseisud. Kirik polnud enam määraval kohal. Muusikaühingud korraldasid avalikke kontserte. b) Varaklassitsism 1760-1780- Sümfoonia. Varem tekkinud žanrid arenesid küpseteks teosteks. Haydni ja Mozarti varajane looming. c) Klassitsismiajastu kõrgaeg 1780-1810- Haydeni ja Mozarti parimad teosed. Beethoven 1780. Herailisus, üliklikkus, rahvuslikud jooned. 3. Euroopa kultuuripilti mõjutasid 18. saj. lõpul ja 19. saj. algul suur prantsuse revolutsioon, Napoleoni sõjad ja Viini kongress. 4. Klassitsismi nim. valgustusajastuks, sest teemas oli filosoofia, haridus ja lihtrahva harimine. ...

Muusika → Muusikaajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sotsiaaltoetused ja teenused puudega lapsele Eesti Vabariigis

neile õpetust, haridust, päevahoidu korraldavatesse asutustesse. Sel juhtul tuleb pöörduda teenuse taotlusega kohaliku linnaosa valitsuse sotsiaalhoolekande osakonda. Ühistranspordiseaduse paragrahvi 27 järgi saavad eelkooliealised ja puudega lapsed, sügava puudega 16-aastased ning vanemaid isikuid ja sügava või raske nägemispuudega isiku saatja või nägemispuudega isikut saatev juhtkoer riigisisestel liinidel (kaasa arvatud kommertsliinidel) kasutada maantee-, raudtee- ja veeliiklust tasuta. bussiliinid pakuvad tasuta sõitu puudega lastele, selleks aga on vaja kaasas kanda tõendavat dokumenti. Sotsiaalteenused puudega lapsele EV on: Tugiisiku teenus- mõeldud nii lastele kui täiskasvanutele. Ühe või mitme kooselava aitamine igapäevases elus. Isikliku abistaja teenus- puudega inimese abistamiseks ja tema perekonnaliikmete

Pedagoogika → Lastekaitse
30 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Uurimistöö - Andrea Mantegna

Kogu stseenist õhkub rooma kunsti vaimu ja selle karmis lihtsuses ja ranges suursugususes. Nagu Masaccio, kasutab Mantegna uut perspektiivivõtet, kuid ta ei kasuta seda nii, nagu seda tegi Uccello kes tahtis demonstreerida uusi efekte, mida see võis pakkuda. Mantegna kasutab perspektiivi rohkem selleks, et luua omamoodi näitelava, millel ta kujud seisavad nagu tõelised, käegakatustavad elusolendid. Me võime näha mis on juhtumas: Jaakobust saatev protsessioon on hetkeks peatunud, sest üks tagakiusajaist kahetseb oma tegu ja on heitnud end pühamehe jalge ette, paludes õnnistust. Pühamees on vaikselt ümber pöördunud, et meest õnnistada. Rooma sõdurid seisavad kõrvalt ja vaatavad pealt, üks neist passiivselt , teine on tõstnud käe, 6 mis näitab täiendavalt, et ka tema on liigutatud. Võlvkaare kumerus raamib stseeni ja eraldab

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Lapse ja jalakäija ohutus, juhi kohustused

§155. Pööret lõpetades peab juht andma teed jalakäijale, kes ületab sõiduteed, millele juht pöörab, ning jalgratturile ja mopeedijuhile, kes ületab seda mööda jalgrattateed. LAPSE OHUTUST TAGAVAD LISANÕUDED §55. Juht peab arvestama, et lapse areng ei võimalda veel liiklusolusid terviklikult hinnata. §56. Nähes teel või tee ääres last, tuleb olla eriti tähelepanelik ja sõita kiirusega, mis võimaldab ohtu vältida. §57. Koolieelikut saatev täiskasvanu peab jälgima last ja vältima lapse ootamatut sattumist sõiduteele. LAPSE OHUTUST TAGAVAD LISANÕUDED §58. Koolieelikute ja algklasside õpilaste rühm võib liikuda ainult täiskasvanute saatel, kaks last kõrvuti, kõnniteel, selle puudumisel teepeenral, seejuures valgustamata asulateel ning asulavälisel teel ainult valge ajal ja kahesuunalise liikluse korral vasakpoolsel teepeenral. §59. Juht peab andma teed:

Auto → Liiklusõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Retsensioon 'La traviata'

Tallinn 2013 Etendus "La traviata" toimus 10.10.2013 Rahvusooperis Estonia.1 Etenduse heliloojaks oli Giuseppe Verdi, lavastajaks oli Neeme Kuningas ning dirigendiks Eri Klas. 2 Etenduse peaosatäitjateks olid Kristel Pärtna, kelle tegelaskuju ooperis oli Violetta Valéry ja Mernas Vitulskis, kes mängis külalissolistina Alfredo Germont'i. Lavastuses osales ka Rahvusooper Estonia koor ning Rahvusooper Estonia orkester. 3 Dirigenditöö oli enam kui fantastiline ning kogu etendust saatev muusika oli ka tänu sellele imeilus. Etenduse dirigent Eri Klas on üks tuntumaid Eesti muusikuid maailmas. Ta on juhatanud enam kui sadat sümfooniaorkestrit neljakümnelt maalt. Eri Klas on olnud Estoniaga seotud alates 1965. aastast ning selles majas on ta juhatanud üle viiekümne ooperi. 4 Kristel Pärtna kehastas lavastuses Violetta Valéry'd. Tema hääle kõlavärv oli väga ilus ja tema soolode ajal kostus kõrva tema täiuslik vokaaltehnika ning oli tunda ja kuulda, et ta pani

Muusika → Muusika
16 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tööleht BAROKKMUUSIKA tekkest ja arengust

muusikavaldkondades Euroopale eeskuju. Euroopa muusikas toimus suur pööre 1600. aasta paiku. Sel ajal tekkis palju uusi muusikazanre. Varasema polüfoonia asemele, kus kõik hääled olidiseseisvad ja võrdsed, tuli monoodia. See on stiil, mis väljendub peamiselt ühehäälses meloodias. Meloodiaga käib kaasas harmooniaseade, millel on väga oluline väljenduslik roll. Basso continuo (it. keeles katkematu bass) ehk generaalbass on muusikat saatev instrumentaalne bassihääl, mis kuulus lahutamatult kõikide vokaal- ja instrumentaalkoosseisude juurde. Sõna ,,kontsert" ei tähistanud algselt avalikku muusikaettekannet, vaid koosmängu. Hiljem tähistab see nimetus põhiliselt teoseid suuremale pilliansamblile või orkestrile. 16. sajandil püüdsid ülikud üksteist oma kapellidega üle trumbata ja nii sai professionaalsete muusikute põhitööks õukonnapidustustel musitseerimine. 3. Vasta küsimustele. Kasuta eelnevat teksti.

Muusika → Muusika
12 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Liikluseeskiri jalakäijatele

lubava fooritule ajal sõiduteed ületavale jalakäijale. § 54. Juht peab igal pool andma teed valge kepiga märku andvale pimedale jalakäijale. Lapse ohutust tagavad lisanõuded § 55. Juht peab arvestama, et lapse areng ei võimalda veel liiklusolusid terviklikult hinnata. § 56. Nähes teel või tee ääres last, tuleb olla eriti tähelepanelik ja sõita kiirusega, mis võimaldab ohtu vältida. § 57. Koolieelikut saatev täiskasvanu peab jälgima last ja vältima lapse ootamatut sattumist sõiduteele. § 58. Koolieelikute ja algklasside õpilaste rühm võib liikuda ainult täiskasvanute saatel, kaks last kõrvuti, kõnniteel, selle puudumisel teepeenral, seejuures valgustamata asulateel ning asulavälisel teel ainult valge ajal ja kahesuunalise liikluse korral vasakpoolsel teepeenral. § 59. Juht peab andma teed: 1. sõiduteed ületavatele lastele lasterühma saatja märguandel; 2

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Veljo Tormis

-rahvalaulud ''Kihnu pulmalaulud'' / ''Meestelaulud'' -hiidtsükkel ''Eesti kalendrilaulud'' koosneb 5 alltsüklist ''Mardilaulud''/ ''Kadrilaulud '' / ''Vastlalaulud'' / ''Kiigelaulud'' / ''Jaanilaulud'' (aluseks kalendripäevadega seotud tavandilaulud/ varieeritud kordamine/ teoses ühinevad loodus ja rahvalaul) -1970 kujunes välja soome-ugri folkloorile ja regilaulule toetuv autoristiil (rahvaviis ja teda saatev nn foon) -kasutab eeslaulja ja koori vaheldumist/ esikohal varieerumine/ liikumist paralleelselt kvartides, kvintides, oktaavides, kvartsekstakordides, kolmkõlades -varasemas loomingus lisavad pinget värvikad klastrid -suursari ''Unustatud rahvad'' koosneb kooritsüklitest ''Liivlaste pärandus'' / ''Vadja pulmalaulud'' / ''Isuri eepos'' / ''Ingerimaa õhtud'' / ''Vepsa rajad'' / ''Karjala saatus'' (põhineb soome-ugri väikerahvaste folklooril)

Muusika → Muusika
19 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Barokiajastu kokkuvõte

deklamatsiooni rütmi ja kõnemeloodiat. Meloodia kõrval sai väga oluliseks väljendusvahendiks harmoonia. Barokiajastu kompositsioonitehnika põhialuseks sai meloodiat toetav harmooniasaade. See kuulus lahutamatult kõikvõimalike vokaal-ja instrumentaalkoosseisude juurde ­ alates solistidest, lõpetades suurte kooride ja orkestritega. Basso continuo ehk saksapäraselt generaalbass on muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. Basso continuo't mängitakse pillirühmaga, kuhu kuulub vähemalt kaks pilli: basspill (tsello, viola da gamba, fagott), mis mängib bassimeloodiat ja harmooniapill (klavessiin, orel, lauto), mis improviseerib bassinootidele saateakorde. Basspilli meloodia on helilooja poolt täpselt välja kirjutatud ning see on muusikas väga oluline tugihääl. Harmooniapilli jaoks kasutatakse aga erilist numbrikirja

Muusika → Muusikaajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
3
txt

Barokk - heliloojad, muusika, mõisted

16. sajandi lpul. Kaunite kunstide armastajad, kes kisid Firenzes koos, arvasid, et tuleb luua midagi vimsat ja suurejoonelist nagu oli antiikajal. Selleks oli ooper, mille komponentideks oli laulmine, tantsimine, uhked kostmid ja rikkalikud lavakaunistused. Esimene suurejooneline ooper oli Claudio Monteverdi Orpehus. Hilisemaks ooperikeskuseks kujunes Veneetsia. Seal tegutses umbes 7 ooperiteatrit. 6. Basso Continuo e. nummerdatud bass. (katkematu bass) Muusikat pidevalt saatev bassihl, mille peale ehitatakse les saateharmoonia. Seda mngitakse vhemalt kahe pilliga, millest ks on basspill (tello, viola da gamba, fagott) ja .harmooniapill (klavessiin, orel, lauto). 7. Mida thendavad opera buffa ja opera seria? Opera buffa on koomilise sisuga ooper. Opera seria on tsise sisuga ooper. 8. M i l l i s e i d i n s t r u m e n t a a l m u u s i k a ~#a n r e k a s u t a t i ? S o o l o k o n t s e r t

Muusika → Muusikaajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Bütsantsi kunst

ühiskonnast. Orjad jagunesid riigi- ja eraorjadeks. Riigiorje kasutati raskematel ja ebameeldivamatel töödel, näiteks kaevuritena või mustusevedajatena linnades, eriti raskeks peeti galeeridel sõudvate orjade tööd. Mõnevõrra kergem oli ametit oskavate orjade elu riiklikes töökodades. Eraorje kasutati maal kas põlluharijate või karjastena, linnades teenijate- koduorjadena. Tolleaegsete ettekujutuste kohaselt andis peremeest saatev orjade ja kaaskondlaste hulk tunnistust isanda jõukusest ning ühiskondlikust positsioonist. Orjadel oli võimalus ennast suurema summa eest vabaks osta. Antiikajast pärineva arusaamise kohaselt oli orjapidamine asjade loomulik seisund, mida ristiusu kirik küll taunis, päriselt aga ei keelanud. Orjadeks võisid olla vaid ristimata barbarid, kui aga ori võttis vastu ristiusu või avaldas soovi astuda keisri sõjaväkke, sai ta vabaks meheks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
38
pptx

Muusikaajalugu - klassitsism

Mõjutatud tugevasti madalmaade koolkonnast. Heinrich Isaac. Barokk  Portugali keelsest sõnast “barocco” – lopergune pärl. Halvustatav nimetus.  Kestis: 16.dajandi lõpp – 17.saj. – 18.sajandi I pool.  Vaimulik muusika taandus.  Kuulsamad heliloojad: Itaallased: A. Corelli, A Vivaldi, A. Scarlatti Sakslased: J.S Bach, G.F. Händel Inglane: H.Purcell • Generaalbass (katkematu bass) – muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. Mängitakse pillirühmaga, milles on vähemalt 2 pilli: › Bassipill ( tšello, fagott…) › Harmooniapill ( orel, lauto…)  16.sajandi lõpp: Instrumentaalmuusika teke ja areng. Viiul, altviiul ehk vioola, tšello, violoon – kontrabass  Viiuli perekonna pille võimalik häälestada; ulatus on väga suur, alates kontrabassi madalast ja lõpetades viiuli kõrge häälega; väga suurte

Muusika → Muusika ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tiiu Kuurme "Kasvatuse võim ja võimetus" refereering

tegutsemise läbi oma salapesad, vaimu viljelemise arglikud saarekesed, kus loodi, lauldi ja luuletati ning käidi Koolas ja Karpaatias taimkatet uurimas. Anti välja almanahhe ja asutati kooli raadiojaamu. Ülikoolides kütkestas teisi nende koolide lõpetanute originaalne maailmanägemisviis ja sisemine vabadus." ,,Koolist saadakse ka arusaam ja tunne, mida tähendab õppimine, see meid läbi elu saatev oluline strateegiline kvalifikatsioon." ,,Meie koolides tuleb liiga palju tegelda taolise õppimisega, mil hariduse ja ainetundmisega pistmist ei ole: nii enese varjamise kui enese näitamisega, kus see kasulik, õpetajate tuju ära arvamisega, strateegiate väljatöötamisega, kuidas vähema valuga läbi tulla." ,,,,Soome riik seisab selle eest, et Helsingist Utsjoeni oleks kõigil lastel võrdselt väga hea

Pedagoogika → Sissejuhatus...
201 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Muusika ajaloo konspekt I kt

· Sagedased olid 5- ja 7-astmelised helilaadid -> pillidel ka 5/7 sõrmeauku / keelt (maagilised fataalnumbrid). · Muusika oli religioosse puhastumise vahend + kasvatusvahend. Iga hariduselu pürgiv inimene oskas muusikat; pilli mängida. · . Tavaliselt oli muusika ühehäälne (juhuslik mitmehäälsus e heterofoonia (polnud selgeks õpitud)). Leviit ­ templimuusik (naissoost) Burdoon ­ muusikat pidev ühel toonil saatev saateheli. Vaid suuline (sõnadel vb ehk mingid rõhu- või pausimärgid). 3.6. Noodikiri oli olemas vaid antiik Vana-Kreekas. 3.7. Kõrgkultuurides olevad pillid olid sarnased, aga erineva nimetusega. 3.8. Sakraalmuusika ­ püha (vaimulik) sellele rõhuti veidi rohkem. TV Vanaaeg: Inimeste teadmised kaugete aegade muusikast pärinevad: kõrgemast soost isikute üleskirjutised, arheloogilised leiud (pillid). Egiptus ­ flööt Egiptus ­ harf Egiptus ­ salmei (aulos)

Muusika → Muusikaajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
48
ppt

Valitsemine ja avalik haldus

sekkumine). Vaatame lk 120 Tabel. Riigibürokraatia kontrollimise võimalused. KOHTUVÕIM Üks võimuharudest ­ üks poliitilise süsteemi osa Kõrgema kohtu tegevus on osa poliitilisest protsessist Demokraatliku riigi kohustuslik tunnus Ei allu täidesaatvale ega ka seadusandvale võimule Ülimuslikkus tagab õigusriigi põhimõtte Vaatame õigusharud, lk 122 Võimude lahususe ja tasakaalustatuse põhimõte Seadus- Täide- andlik saatev võim võim PARLAMENT VALITSUS Kohus Kohtusüsteemid (2 põhilist mudelit) Mandri-Euroopa Anglo-Ameerika Mitmeharuline kohtusüsteem, mis jaguneb kriminaal- ja Kohtusüsteem on ühtne, tipneb tsiviilkohtuteks, ka halduskohtuteks. ülemkohtuga Kõrgeim aste ­ konstitutsioonikohus, Kohtunikul tugev mõjuvõim mis hindab põhiseadusele vastavust

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
62 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Barokk

Monoodilise stiili loojad arvasid, et muusika ilma tekstita ei suuda midagi väljendada ja, et väärtuslikum muusika on ühehäälne saatega, mis jälgib deklamatsiooni. Harmoonia muutub väljendusvahendiks. Eeskujuks Claudio Monteverdi, kes on kirjutanud I reaalse barokkooperi. Tema aaria on "Laske mul surra", mis on aluseks kogu ajale. ( " Lasciat mi morire" ) Basso continuo e. generaalbass e. nummerdatud bass. Kontsertstiil. Muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia. Itaalias- katkematu bass. Mängib vähemalt kahte pilli: 1)Bassipill-Tsello, fagott. Täpselt kirjutatud tugihääl. 2)Harmooniapill -Lauto,orel,klavessiin. Improviseeritud bassimeloodiale saateharmooniana. Harmooniapilli jaoks numbrid bassinootide kohal. Vokaalmuusika Itaalias Oratoorium- sünnipaigaks Rooma Nimetus oratoorium tuleb sõnast oratooriu, mis tähendab palvesaali, kus loeti pühakirja,

Muusika → Muusikaajalugu
78 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Õiguse alused

Õiguse jagunemine Õigusharud: Eraõigus, inimese ja inimese vahel: Tsiviilõigus (perekonnaõigus, pärilisõigus, asjaõigus, võlaõigus), Kaubandusõigus (äriühingu õigus, konkurensiõigus, pankrotiõigus, tööõigus, väärtpaberiõigus), Tööõigus Avalik õigus, inimese ja riigi vahel: Riigiõigus, Finantõigus, Protsessiõigus, Rahvusvahelineõigus, Haldusõigus, Kriminaalõigus. Võimude lahusese printsiib: Seandus andlik võim Täide saatev võim Kohtuvõim Inimene, ühiskond ja riik Eritatakse kaks põhilist ühiskonna mudelit: Riigikeskset Inimkeskset Riik -> ühiskond -> inimene Diktaatorlikud riigid Autortaarsed ( nt itaalia 1922-1943) Totalitaarsed riigid Totalitaarse riigi tunnsed: (räigeld sekkutakse inimese eraellu) Püütakse suunata nende vaateid ja tõekspidamisi Jälitatakse neid Inimestele antav info on puudulik ja sageli ebaobejektiivne Ei tohi relvi omada Majanduses ei tohi eraalgatust olla Üheparteisüsteem

Õigus → Õigusteadus
32 allalaadimist
thumbnail
6
doc

KÜSK analüüs

3) varem antud toetuse kasutamise aruanne on tähtpäevaks esitamata või ei ole esitatud nõuetekohaselt; 4) tagasinõutud ja tagasimaksmisele kuuluv toetus on tähtaja jooksul tagastamata. Kokkuvõtteks võib öelda, et päris ideaalset varianti polnudki, kus oleks olnud kirjas nõuded ­ lihtsas ja arusaadavas keeles, sisaldades täpsustavat infot nii palju kui vaja ja samas nii vähe kui võimalik ­ ja ­ et taotlusvormide blankettide vormile saatev link oleks ka töötanud. Paraku, enamusel juhtudest, kui üldse oli olemas viide taotluseks vajalikele blankettidele, siis lingile klõpsates avas lehekülje teatega, et IE ei saa seda lehekülge kuvada, leheküljel on viga või muidu ­ andmeid ei leitud. Ehk siis, leheküljed, kuhu lingid saadavad, on ,,surnud". Ja seda on selliste oluliste asutuste kodulehtedel olevad lingid. Oma eesmärke ja rahastamise põhimõtteid oli tutvustatud samuti puudulikult, samas Kultuurkapitali

Majandus → Majandus
21 allalaadimist
thumbnail
14
docx

KEEL KUI SÜSTEEM

nasaalid). Häälepilu asendi pideva muutumise tulemusel sünnib üks tähtsamaid eristusi kõnes: vahelduvad helilised ja helitud häälikud. Häälikutest on vokaalid harilikult helilised.Konsonantide hulgas esineb nii helilisi kui ka helituid. Häälikute peamine moodustusala on kõrist ülal-pool ja kannab nimetust kõnetrakt. Ladinakeelne sõna huulte kohta labia on andnud rahvusvahelise termini huulhäälikute ehk labiaalide märkimiseks. Häälikut saatev huulteümardus kannab nimetustlabialisatsioon. Samamoodi on tuletatud järmised mõisted: pehmendus ehk palatalisatsioon (lad palatum 'kõvasuulagi'); hääliku ninakõla ehk nasalisatsioon (lad nasus, cavum nasi 'nina, ninaõõs'), pehmesuulae mõju häälikule ehk velarisatsioon (lad velum 'pehmesuulagi'). Konsonantide jaotus ,,klusiilid, nasaalid, frikatiivid, poolvokaalid" rajaneb kõnetrakti neljal

Keeled → Keeleteadus
28 allalaadimist
thumbnail
81
pptx

Uue LS muudatused liiklusreeglid 31.08.2010

Liikluse reguleerimine Reguleerijal peab olema käesoleva seaduse § 11 lõike 1 kohane märgu- riietus või vormiriietus Kiireloomulisel või lühiajalisel reguleerimisel võib erandina kanda käes- oleva seaduse § 11 lõike 2 kohast ohutusvesti Reguleerija peab olema vähemalt 18-aastane isik, kes on saanud kooli- tuse vastavalt kehtestatud korrale. Parklas parkimist korraldav reguleerija võib erandina olla vähemalt 16-aastane isik. Eriveost saatev reguleerija peab lisaks omama vähemalt CE-kategooria autorongi juhtimisõigust. Käesoleva seaduse § 8 lõike 3 punktides 8 ja 9 nimetatud reguleerijal peab olema reguleerija tunnistus ning terviseseisund peab vastama vähemalt § 101 lõike 10 alusel B-kategooria mootorsõiduki juhile kehtestatud tervi- senõuetele Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud nõuded ei laiene polit- seiametnikele, kaitseväe ja Kaitseliidu reguleerijatele

Auto → Liiklusõpetus
14 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun