Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Rahapesu situatsioon - sarnased materjalid

riho, turg, reklaam, ilmnes, investeering, konkurents, autoga, porter, valima, kohanemisstrateegia, kaasaegsesse, pankrot, oodatust, reklaamist, aimu, ettevõtlus, porteri, mõtetu, kõrgele, investeerima, ettevõttele, loobuda, kullasepp, pesuks, oodatud, ostmise, tegevusaastal, ootamatu, klientuur, paigutamine, palgad, lähenemine, sõnastus, põhinedes
thumbnail
4
doc

Riho Kullassepp, Rahapesu - situatsiooniülesanne

SITUATSIOONIÜLESANNE 1. PROBLEEM · Tasandiks on organisatsioon ning probleem on Riho Kullassepal, kes on ettevõtte juht. · Probleem haarab kogu organisatsiooni, mõju on suur, kuna probleem viis ettevõtte juba teisel aastal pankrotti. Tunnus Põhjus Tagajärg -Saadav tulu oli oodatust väiksem -Riho paigutas raha valesti. -kulutused ületasid

Organisatsiooniline käitumine
76 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Situatsiooni ülesanne - Keskhaigla

,,Mis oli strateegial viga?" situatsiooniülesanne 1. Probleemi määratlemine: Kellel? Probleem on firma omanikul ja juhil Riho Kullasseppal. Kaudselt on probleem ka firma aksionääridel, töötajatel ja klientidel, sest firma läks pankrotti ­ aksinäärid jäid osast oma rahast ilma, ajakirjanikud kaotasid töö, kliendid jäid oma rahast ilma - kui olid teinud aasta tellimuse. seda ju polnud Mõju? Probleemi ulatus oli suur ja haaras kogu organisatsiooni pluss ka kliente, sest lõpuks läks firma pankrotti kestvate kehvade majandustulemuste tõttu. Probleemid olid ajalehe väljaandmise

Juhtimis alused ja...
157 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Rahapesu situatsiooni ülesanne

SITUATSIOONIÜLESANNE Probleem on kogu organisatsiooni tasandil. Otseselt esisneb probleem ettevõtte omanikul Riho Kullassepal, kes peaks ka probleemile lahenduse leidma. Probleemi mõju ulatus on suur, haarates kogu organisatsiooni, sest viis ettevõtte juba teisel väljaandeaastal pankrotti. Probleemi tunnused 1. Müügist ja reklaamist saadav tulu jäi oodatust väiksemaks. 70% müügitulust pidi laekuma ajalehtede müügist ja 30% reklaamist. 2. Klientide puudus, kuna põhilevi toimus kioskites kuid kliendid eelistasid kojukannet. 3

Rahanduse alused
6 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Situatsiooniülesanne, spordiajaleht

Mis oli strateegial viga? Situatsiooniülesanne 1. Probleem Situatsiooniülesande puhul on probleemiks see, et juba teisel ajalehe väljaandeaastal tuli välja kuulutada pankrot. Mõju on suur ning mõjutab tervet organisatsiooni. Probleemi tasandiks on organisatsioon ning probleem on ettevõtte juhil, Riho Kullassepal. Probleemi tunnused  Müük ja saadav tulu jäid oodatust väiksemateks, kulutused aga olid suured.  Inimesed ei soovinud ajalehti osta mitte kioskist, vaid nad eelistasid kojukannet.  Selgus, et ei ole piisavalt lugejaskonda, kes nende lehte ostaks. Probleemi põhjused  Raha paigutus oli vale - kapitalimahutused nõudsid poole Riho varandusest; ajaleht

Eesti keel
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

SITUATSIOONIÜLESANNE

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä11KÕ SITUATSIOONIÜLESANNE Juhendaja: Virve Transtok, MBA Mõdriku 2014 SITUATSIOONIÜLESANNE 1.PROBLEEM Ettevõtte juhil Riho Kullassepal on probleem. Tasandiks on organisatsioon. Tunnus: Saadav tulu oli plaanitust väiksem. Juba esimesel tegevusaastal ilmnesid mitmed raskused. Põhjus: Ettevõtte juht tegi raha paigutades valesid otsuseid. Kapitalimahutused nõudsid ligi poole tema varandusest, lisaks kõrgekvaliteetne paber, ülemakstud spordiajakirjanikud ja liialt suur ajalehe maht. Tagajärg: Kulutused ületasid mitmeid kordi tulusid. Tunnus:

Majandus
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mis oli strateegial viga

turvategevus ja edukad pangatehingud. Kahtlasevõitu allikatest hangitud raha "pesuks" otsustas ta asutada spordiajalehe. Kooliajal oli ta olnud aktiivne sportlane, tegeldes nii kergejõustiku, suusatamise kui korvpalliga. Erilisi tipptulemusi küll ei saavutanud, kuid spordihuvi oli jäänud püsima. Nii otsustaski ta nüüd spordi kasuks. 1990-ndate keskel ilmus huvilistele nii spordiajakiri kui ajaleht. Lisaks neile olid spordileheküljed kõigil vabariiklikel ja maakonnalehtedel. Riho arvates oli vaja aga enamat: kõrgekvaliteedilist spordipäevalehte. Tööalase stressi maandamiseks oli inimeste huvi sportimise ja sellega seotud ürituste vastu kiiresti suurenenud. Spordisaalid ja staadionid täitusid nii osalejate kui pealtvaatajatega. Reklaamifirmad nägid spordis edukate inimeste mõjutamise vahendit. Edu saavutamiseks otsustas Riho investeerida nii kaasaegsesse tipptehnoloogiasse kui tööjõudu. Tänu tugevale ülepakkumisele õnnestus tal erastamiskonkursil osta

Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti kontekstis – seoses sisendite (eelkõige tööjõu) hindade tõusuga ei ole üldjuhul enam võimalik oma äri üles ehitada kulueelsele ja rahvusvaheliste brändide

Turundus
50 allalaadimist
thumbnail
38
odt

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

• vajalike teadmistega inimeste olemasolu; • realiseeritavus - võimalik on hankida vahendeid idee elluviimiseks (tööjõud, kapital, seadmed, materjalid jne). • mingil põhjusel raskesti kopeeritav. Suurimaks nõrkuseks konkurentsieelise puudumine – mõelda eristuvatele hüvedele. 9. Võimaluse aken – mõiste. Metafoor, mis kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule: • Kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted s isenevad tegevusharru. • Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken (uute sisenejate jaoks) sulgub. Jälgi trende (poliitilisi, majanduslikke, sotsiaalseid, tehnoloogilisi) Leia ja lahenda probleem Täida lünk turul 10. 3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks. (Jälgi trende, ….). 1. Jälgi trende (poliitilisi, majanduslikke, sotsiaalseid, tehnoloogilisi) 2

10. klassi majandus
4 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

· Tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini. Ettevõ-te toimimispõhimõtted on välja töötatud ja testitud. · Nõuab vähem kogemusi · Tuntud kaubamärk ja imago tarbija silmis toetab müüki · Paiknemise põhjendatuse analüüs · Tegevusalane väljaõpe (äriline, tehniline, asukoha valik, hankijate valik) · Jooksev abi juhtimises, arendustöödes, turunduses, töötajate järelvalves · Ühine reklaam ja kontrollitud reklaamimehhanism · Väiksem kapitalivajadus (?) · Frantsiisiandja pakub vahel sooduskrediite sisseseade muretsemiseks ja ruumide ettevalmistamiseks. · Stardiperioodil on lihtsam leida võõrkapitali (tulenevalt madalamast riskist) · Tegutsemine suuremas ketis võib võimaldada mastaabiefekti ärakasutamist Puudused frantsiisivõtja seiukohast: · Puudub võimalus arendada oma ideid ja olla loominguline

Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
82
pdf

Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused

INTERAKTIIVNE TURUNDUS    Põhimõisted:   ● Vahetus, tehing (exchange, transaction)  Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud  toode teiselt subjektilt hüvituse vastu.  Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks.    Eristatakse nelja vahetuse vormi:  ­ Turu vahetus  ­ Suhte vahetus  ­ Ümber jagav vahetus  ­ Vastastikune vahetus    ● Turu vahetus (market exchange)  Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud.   Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata.    ● Suhte vahetus (relationship exchange)  Pikaajaline orienteeritus.   Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest.    ● Ümber jagav vahetus (redistribution)  Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena.   Üksuse li

Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Uurimustöö Ettevõtte esimene aasta AS Baltic Pack Est näitel

muudab teenuse või toote kliendile ahvatlevamaks kui konkurentide oma. Konkurentsieelist on palju lihtsam leida, kui luua täiesti uut ärimudelit. Seda on suhteliselt lihtne tuletada loova mõtlemise ja turu-uuringuga. Konkurentsieelist on laias laastus kahte liiki: hinnaeelis ja 16 eristumine. Eesti mastaabis on hinnaeelist keeruline saavutada, sest Eesti turg on väga väike. Järelikult tuleb konkurentidest eristuda positiivses mõttes. Osade äride puhul on läbimõeldud kontseptsioon eriti tähtis, näiteks restoran, sest kliendid eeldavad, et seal on läbiv stiil. (Odres 2009: 26-28) On neli üldisemat trendi, kuidas hakatakse ettevõtjaks: spetsialistist omanikuks; hobist tööks; ,,heureka" ja mida pole, selle tehaksen ise (Odres 2009: 29-33) Spetsialistist omanikuks on kõige levinum viis, kuidas inimesed ettevõtlusesse tulevad.

Uurimistöö
102 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Nimetu

o Turutõuketegurid: turu kahanemine, madal kasumlikkus, ülepakkumine turul, kitsendav seadusandlus, väheste kogemustega/ vähese motivatsiooniga tööturg, kõrge tööjõuhind, kõrge tulumaks, valitsuse ebastabiilsus ja teised destabiliseerivad mõjud. o Turutõmbetegurid: stabiilne või kasvav turg, kõrge kasumlikkus, ebapiisav pakkumine turul, seadusandlike kitsendusteta, heade oskustega ja motiveeritud tööjõud, madalad tööjõukulud, madalad maksud, stabiilne demokraatlik valitsus. 3. Ettevõtluse definitsioonid, ettevõtjate ühised jooned ja ettevõtja edutegurid; ettevõtte määratlus äriseadustikus ja klassifikatsioonid

77 allalaadimist
thumbnail
54
doc

“Ettevõtte majandusõpetus” kordamisküsimused

 turu kahanemine,  madal kasumlikkus,  ülepakkumine turul,  kitsendav seadusandlus,  väheste kogemustega/ vähese motivatsiooniga tööturg,  kõrge tööjõuhind,  kõrge tulumaks,  valitsuse ebastabiilsus  ja teised destabiliseerivad mõjud. o Turutõmbetegurid:  stabiilne või kasvav turg,  kõrge kasumlikkus,  ebapiisav pakkumine turul,  seadusandlike kitsendusteta,  heade oskustega ja motiveeritud tööjõud,  madalad tööjõukulud,  madalad maksud,  stabiilne demokraatlik valitsus. 3. Ettevõtluse definitsioonid, ettevõtjate ühised jooned ja ettevõtja edutegurid; ettevõtte määratlus äriseadustikus ja klassifikatsioonid

Ettevõtluse alused
71 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Eksami kordamisküsimuste vastused aines ettevõtte majandusõpetus

o Turutõuketegurid: turu kahanemine, madal kasumlikkus, ülepakkumine turul, kitsendav seadusandlus, väheste kogemustega/ vähese motivatsiooniga tööturg, kõrge tööjõuhind, kõrge tulumaks, valitsuse ebastabiilsus ja teised destabiliseerivad mõjud. o Turutõmbetegurid: stabiilne või kasvav turg, kõrge kasumlikkus, ebapiisav pakkumine turul, seadusandlike kitsendusteta, heade oskustega ja motiveeritud tööjõud, madalad tööjõukulud, madalad maksud, stabiilne demokraatlik valitsus. 3. Ettevõtluse definitsioonid, ettevõtjate ühised jooned ja ettevõtja edutegurid; ettevõtte määratlus äriseadustikus ja klassifikatsioonid

Ettevõtte majandusõpetus
949 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

inertsist. Strateegilise juhtimise süsteem peab orienteeruma võimalikele väliskeskkonna muutustele ja välja töötama meetmed, kuidas vastavalt nendele tegutseda. 4. Eristumine ehk diversifikatsioon - tähendab uue tootega uuele turule minekut. Müügimahtu suurendatakse uute toodetega uusi turgusid vallutades, ka mitmetel aladel tegutsedes; uued tooted rajanevad kas vanale või uuele tehnoloogiale. See on kõige riskantsem strateegia. Mida enam erinevad uus toode ja uus turg vanast, seda riskantsemaks ettevõtmist peetakse. Riski suurendab ka see, kui toode põhineb uuel tehnoloogial. 2. Millest koosneb makrokeskkond ja miks on oluline turunduse makrokeskkonna analüüs? Makrokeskkonna all mõistetakse ettevõtlust soosivaid ja pidurdavaid tegureid. Kõike mis ettevõtja tegevust mõjutab, kuid mida ettevõtja ise otseselt mõjutada ei saa. Makrokeskkonna moodustavad mikrokeskkonda laiemalt mõjutavad jõud. Makrokeskkonna puhul saab rääkida

Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

14. Võimaluse aken (window of opportunity) ­ mõiste. ,,Võimaluse aken" ­ metafoor, mis kirjeldab AJAPERIOODI, mille jooksul 18. Loovuse avaldumise tingimused (3 põhitingimust, 2. loeng) ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule. 1. ASJATUNDLIKKUS ­ valdkonna teadmised ja oskused. Kui turg on tekkinud uuele tootele/teenusele siis AKEN avaneb ja uued ettevõtted sisenevad 2. LOOVMÕTLEMISOSKUS ­ loovuse-põhiste protsesside valdamine. tegevusharru. Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken sulgub(uutele). 3. MOTIVATSIOON ­ ülesandele suunatud motivatsioon. 15. 3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks (2. loeng).

Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

Turunduse põhifunktsioonid:  keskkonna analüüsimine,  turu uurimine,  tarbijate eristamine,  toote ja brändi arendamine,  hindade kujundamine,  soodustuste pakkumine,  turustuskanali ja vahendaja valimine,  müügi- ja reklaamitöö,  suhete korraldamine,  kliendiinfosüsteemi loomine ja kasutamine jne. Turunduse ülesanded:  Otsesed - turu-uurimine, brändi juhtimine, reklaam, müük.  Kaudsed - allahindluse arvutamine, laovarude kontrollimine, tootearendus, müügijärgne teenindamine. Turunduse eesmärgid Müügieesmärgid: • Absoluutsed: käive rahas, müük koguseliselt • Suhtelised: turuosa Vahe-eesmärgid: • Turundusmiksi osade eesmärgid: toote-, hinna-, turustus-, toetuseesmärgid Raameesmärgid: • Tasuvuseesmärgid: kulu- ja tulueesmärgid Turunduse juhtimine

Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

Strateegia mõiste pärineb Vana-Kreekast (sõjapidamiskunst) Strateeg ­ väepealik Militaarse strateegia areng Militaarse strateegia 10 reeglit Majandusse toodi strateegia mõiste peale II maailmasõda (1947). Strateegilise juhtimise klassikuid Alfred Chandler Igor Ansoff 4 Peter F. Drucker Michael Porter Kenichi Ohmae Henry Minzberg jne H. Minzberg jt - 10 strateegia kujundamise koolkonda Disaini koolkond Püüd saavutada kooskõla organisatsiooni sisemiste võimete ja ressursside ning väliste võimaluste vahel. Olulisel kohal välis- ja sisekeskkonna hindamine Disaini koolkonna põhiseisukohad Strateegia kujundamine kavandatud protsessi tulemus Vastutus tegevjuhil Strateegia kujundamise mudel lihtne ja mitteformaalne

Juhtimine
85 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Konspekt

Tootmisvahenditel on kindel eluiga - tehniline kasutusaeg (tavaliselt ei saa see kunagi täis) Tootmisvahendi majanduslik kasutusaeg - ajaperiood, mille jooksul on majanduslikult otstarbekas mingit seadet või masinat kasutad (reeglina lühem, kui tehniline kasutusaeg) Enne kui see asi ostetakse tuleks määrata kui pika aja jooksul see seade ennast ära tasub. Toodangu müügi kaudu peab see raha tagasi tulema. Tootmisvahend on investeering. Peame suutma hinnata, kui kiiresti see seade vananeb. Osade tootmisvahendite puhul räägitakse minimaalvõimsusest (ehk majanduslikvõimsus), millest vähem ei ole majanduslikult otstarbekas masinat kasutada (on olemas nii maksimaalne- kui palju suudab toota mingi aja jooksu, kui minimaalne. Kasulik on töötada optimaalse võimsusega. Maksimaalne kasutamine ei ole

Sissejuhatus...
206 allalaadimist
thumbnail
156
pdf

Äriplaani e-kursuse materjal

...................................................................... 6 2. AJALUGU JA TAUST .............................................................................................................................. 8 3. TOOTE (TEENUSE) KIRJELDUS .............................................................................................................. 8 4. ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS ................................................................................................ 10 5. TURG .................................................................................................................................................. 11 6. KONKURENTS..................................................................................................................................... 12 7. KONKURENTSIEELISED ....................................................................................................................... 15 8. TÜÜPKLIENDI PROFIIL ..............................

Majandus
69 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Turunduse alused

vahetuseks, siis on tegemist (leiab aset) marketing. On olemas kaks olulist aspekti: vajadus vahetus Vahetuseks on vajalikud järgmised tingimused: vähemalt kaks osapoolt kummalgi poolel peab olema midagi, mis teisele huvi pakub pooltel peab olema võimalus omavahel suhelda kummalgi poolel peab olema võimalus kas sõlmida see tehing või loobuda. Turg on potentsiaalsete vahetuste sfäär. Turg on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Ostjateks võivad olla nii üksikisikud kui organisatsioonid. Turunduse liikumapanev jõud on tulu (kasu) saamine. Selle saab tarbija nõudlust rahuldades. Turundus on tootmise ja turustamise probleemide kompleksne lahendamine. 1. Nõudluse uurimine. 2. Nõudlusele vastava tootmise organiseerimine. 3. Toote toimetamine vahendajate kaudu tarbijani. 4

Turundus
526 allalaadimist
thumbnail
51
pdf

Turundusplaani koostamise juhend

preemiareiside ja (motivatsiooni-, turundus-)ürituste korraldamine ei ole turul päris uued kontseptsioonid, kuid ettevõtete teadlikkus selliste toodete kasutusvõimalustest ja kasulikkusest alles areneb. Nende toodete populaarsus kasvab siiski kiiresti ja jätkub ka lähiaastatel nii turumahu kui klientide teadlikkuse osas. Selle eeldus on siiski toetav teavitus- ja turundustegevus. Kasvufaasile iseloomulikult muutub konkurents järjest tihedamaks, mistõttu OÜ Agentuur ülesandeks on oma konkurentsieeliste väljaarendamine ja ettevõtte selge positsioneerimine turul (nt mainekujundamine, kõrgekvaliteediliste toodete pakkumine ja mitmekesiste toodete arendus). Lääne-Euroopa osapooled (tegevusharu ettevõtted ja tarbijad) on vaatluse all olevaid tooteid pakkunud ja kasutanud pikema perioodi vältel ning turg ja teenused on rohkem väljakujunenud.

Ainetöö
176 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Turunduse referaat

Triin Kööp Katriin Mats TH2 REKLAAM JA REKLAAMIKUJUNDAMISE TEGEVUSED NING SELLEGA SEONDUVAD PROBLEEMID Referaat Pärnu 2011 2 SISUKORD SISUKORD....................................................................................................................... 3 SISSEJUHATUS...............................................................................................................4 1. REKLAAM................................................................................................................... 5 1.1. Reklaami mõiste ja ajalugu.....................................................................................5 1.2. Reklaami eri liigid ja reklaamdisain.......................................................................6 1.3. Reklaami hinnakujundus ja strateegia....................................................................9 2

Turunduse alused
94 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

Pigem fragmenteeritud kui kontsentreeritud Pigem kasvav kui kahanev Müüvad tooteid ja teenuseid, mida tarbijad "peavad omama" mitte ei "soovi omada" (nõudlus ebaelastne) Ei ole üleküllastatud (konkurents) Pigem kõrgete marginaalidega Ei sõltu mõne võtmetooraine madalast hinnast (bensiin, jahu vms) Sihtturu atraktiivsus Alustavale ettevõttele on atraktiivseks sihtturuks turg, mis on kavandatavale ettevõttele piisavalt suur, kuid liiga väike selleks, et ahvatleda suuri konkurente. Sihtturu atraktiivsuse hindamine on sageli keerukam, kui haru atraktiivsuse hindamine. Vaja on leidlikkust. · Organisatsiooniline valmisolek- Eesmärk: hinnata, kas kavandatav ettevõte omab piisavat juhtimisalaseid oskusi, organisatsioonilisi kompetentsusi ja ressursse, et edukalt turule tulla.

Ettevõtlus
263 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

Pigem fragmenteeritud kui kontsentreeritud Pigem kasvav kui kahanev Müüvad tooteid ja teenuseid, mida tarbijad "peavad omama" mitte ei "soovi omada" (nõudlus ebaelastne) Ei ole üleküllastatud (konkurents) Pigem kõrgete marginaalidega Ei sõltu mõne võtmetooraine madalast hinnast (bensiin, jahu vms) Sihtturu atraktiivsus Alustavale ettevõttele on atraktiivseks sihtturuks turg, mis on kavandatavale ettevõttele piisavalt suur, kuid liiga väike selleks, et ahvatleda suuri konkurente. Sihtturu atraktiivsuse hindamine on sageli keerukam, kui haru atraktiivsuse hindamine. Vaja on leidlikkust. · Organisatsiooniline valmisolek- Eesmärk: hinnata, kas kavandatav ettevõte omab piisavat juhtimisalaseid oskusi, organisatsioonilisi kompetentsusi ja ressursse, et edukalt turule tulla.

Ettevõtluse alused
132 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

See võimaldab nõrgemad ideed välja praakida enne, kui neile kulutatakse arvestatavaid ressursse (aega ja raha). Teostatavuse analüüs eelneb põhjaliku äriplaani koostamisele. Osa kogutavast informatsioonist lihtsustab järgnevat äriplaani väljatöötamist. Hinda äriideed enne, kui asud äriplaani kirjutama. Kui idee läbib kontrolli on ühtlasi tehtud eeltöö äriplaaniks. Turg - olemasolevad ja/või potentsiaalsed kliendid, kellel on soov ja ostujõud osta pakutavaid tooteid või teenuseid, et rahuldada seeläbi teatud vajadusi. Turud koosnevad ostjatest ­ inimestest või organisatsioonidest. Tegevusharu koosneb müüjatest ­ üldjuhul organisatsioonidest ­ kes pakuvad tooteid või tootegruppe, mis on sarnased, rahuldavad tarbijate samu vajadusi ning võivad üksteist asendada.

Ettevõtlus
52 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

e. Millised on edasised arenguplaanid? 18. Äriidee ja ärivõimalus. Viimase neli olulist omadust. · Ärivõimaluse omadused a. Atraktiivne b. Õigeaegne c. Kestev d. Seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust 19. Võimaluse aken (window of opportunity) ­ mõiste. "Võimaluse aken" on metafoor, mis kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule: · Kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted sisenevad tegevusharru. · Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken (uute sisenejate jaoks) sulgub. 20. 3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks. (Jälgi trende, ....). · Jälgi trende (poliitilisi, majanduslikke, sotsiaalseid, tehnoloogilisi) · Leia ja lahenda probleem · Täida lünk turul 21. Loovus ja innovatsioon ­ olemus ning nende erinevus.

Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
38
doc

OÜ MINIBOAT ÄRIPLAAN

.......................................................18 4.2 SWOT- analüüs............................................................................................... 19 5. TURUSITUATSIOON JA SELLE ARENGUVÄLJAVAATED..........................21 5.1 Tegevusala ja turupiirkonna kirjeldus, kasvuvõimalused..........................21 5.2 Kliendid .................................................................................................. 21 5.3 Konkurents .................................................................................................22 6. MARKETINGIPLAAN............................................................................................ 24 6.1 Müügieesmärgid..............................................................................................24 6.2 Marketingi komponendid.............................................................................. 25 6.2.1 Toode/ teenused...

Majandus
383 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

mojutada voi olla ise mojutatud ettevotte strateegiast, saavutamaks organisatsiooni poolt pustitatud eesmarke (Freeman 1984). Mart Raudsaare loeng 22. sept 2011 29.09 Pereettevõtte loomine ja laiendamine Idee ja oskused, kapital, iseseisvus ja vastutus, tööaeg ja võimalused, personali värbamine, turg ja kliendid. Good Idea OÜ juhatuse esimees V. Palk Investeeringud ja oskused *ettevõtte registreerimine; *algkapitali vajadus; *vahendid; *teadmised ja kogemused; *oskused midagi toota või teenust osutada; *kust saada ideid. Pole plaani (eesmärki) ­ pole arengut (tulemust), iga päev, iga nädal, iga kuu,iga aasta, 5 aasta pärast, 10 aasta pärast. Kulud · IT, riistvara, virtuaalvara, programmid; · reklaam (internet, ajalehed, raadio, kataloogid);

Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

Selle tulemusel on võimalik: Hinnata haru atraktiivsust. Kasutada saadud informatsiooni investeerimisotsuse tegemisel. - Makrokeskkonna analüüs ­ PESTLE. Poliitilised tegurid. Majanduslikud tegurid. Sotsiaalsed (ka demograafilised, kultuurilised) tegurid. Tehnoloogilised tegurid. Juriidilised tegurid. Looduskeskkonnast tulenevad tegurid. - Tegevusharu iseärasusi iseloomustavad näitajad ja nende mõju. Turu suurus ­ väike turg ei ahvatle uusi/suuri konkurente. Suur turg võib olla ahvatlev kontsernidele, kes tahavad omandada kindla positsiooniga äriüksusi tulutoovates tegevusharudes. Turu kasvutempo ­ kiire kasv meelitab kohale uusi sisenejaid, kasvu pidurdumine suurendab konkurentsi ja tõrjub välja nõrgemad konkurendid. Võimsuste üle- või puudujääk ­ ülejääk surub hinnad ja kasumid alla, puudujäägiga on vastupidi.

Ettevõtluse alused
39 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Ettevõtluse alused - Eksamiks kordamine

Viimase neli olulist omadust. Äriidee – idee, mida saab ära kasutada ärilisel otstarbel tulu teenimiseks. Peaks vastama küsimustele kes,mida, kuidas. Ärivõimaluse neli olulist omadust : atraktiivne,;õigeaegne;kestev;seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust. 18.Võimaluse aken (window of opportunity) – mõiste. Võimaluse aken (window of opportunity) – ajaperiood, mille jooksul on ettevõttel reaalne siseneda uuele turule : kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted sisenevad tegevusharru. Teatud hetk turg kõpseb ja võimaluse aken uute sisenejate jaoks sulgub. 19.3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks.(Jälgi trende, ….). Jälgi trende, leia ja lahenda probleem ,täida lünk turul 20.Loovus ja innovatsioon – olemus ning nende erinevus. Loovus – sisemine, intellektuaalne ideede loomise protsess, mille tulemuseks nn leiutis– uue toote või tootmisprotsessi idee loomine

Ettevõtlus alused
59 allalaadimist
thumbnail
47
docx

Finantsjuhtimine ja raamatupidamisarvestus

Nõrk efektiivsuse vorm - väärtpaberid (aktsiad) peegeldavad kogu ajaloolist infot. Seega strateegiad mis kasutavad vaid ajaloolist infot ei peaks andma pikaajaliselt lisakasumeid (excess return). Tehniline analüüs ei anna pos efekti. Efektiivsuse pooltugev vorm ­ hindades peegeldub kogu ajalooline info ning uue info kohandumisel kohan-duvad hinnad kiiresti. Ka fundamentaalne analüüs ei anna eelist. Efektiivsuse tugev vorm ­ lisaks eelnenule kohandub turg kiiresti ka avalikkusele mitteteada infoga, st isegi siseinfo kasutamise võimalus lisatulu teenimiseks üldiselt puudub (nn insideritel). 4. Mida tähendab informatsiooni ebavõrdsus. Näited rahandusest. Turuosaliste (osapoolte) kasutada olev info on erinev ning see mõjutab turu toimimist ning turuosaliste käitumist. Algne teoreetiline näide tugineb kasutatud autode turul - Müüja teab auto kvaliteedist sageli palju rohkem kui ostja

Majandus
110 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

vahetuseks, siis on tegemist (leiab aset) turundus. On olemas kaks olulist aspekti: vajadus vahetus Vahetuseks on vajalikud järgmised tingimused: vähemalt kaks osapoolt; kummalgi poolel peab olema midagi, mis teisele huvi pakub; pooltel peab olema võimalus omavahel suhelda; kummalgi poolel peab olema võimalus kas sõlmida see tehing või loobuda. Turg on potentsiaalsete vahetuste sfäär. Turg on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Ostjateks võivad olla nii üksikisikud kui organisatsioonid. Turunduse liikumapanev jõud on tulu (kasu) saamine. Selle saab tarbija nõudlust rahuldades. Turundus on tootmise ja turustamise probleemide kompleksne lahendamine. 1. Nõudluse uurimine. 2. Nõudlusele vastava tootmise organiseerimine. 3. Toote toimetamine vahendajate kaudu tarbijani. 4. Tarbijate realisatsiooni (ostu) järgne teenindamine [garantii].

Turunduse alused
91 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun