Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Mõtlemine, probleemide lahendamine ja järeldamine. (0)

3 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mille poolest erinevad sõna ja mõiste ?
  • Mis ei tähista mõisteid ?
  • Milliseid representatsioone kasutate, kui kirjeldate sõbrale oma viimast kinokülastust ?
  • Mida on ruumilise mõtlemise kohta teada saadud mentaalse rotatsiooni (Shepard jt) ja mentaalse skaneerimise (Kosslyn jt) katsetest ?
  • Millised on defineerivate tunnuste teooria ja prototüübi- ehk iseloomulike tunnuste teooria põhiseisukohad ?
  • Miks tuleb märksõna „lind“ peale mõeldes kiiremini meelde pääsuke kui pingviin ?
  • Millised probleemilahenduse etapid tuleb läbida, kui teile antakse ülesanne kirjutada ülehomseks 500- sõnaline essee mõnel „Mõtlemise“ loengus käsitletud teemal ?
  • Miks on eksperdid oma valdkonna probleemide lahendamisel edukamad kui algajad ?
  • Kell 12 hommikul on taevas 1 pilv, iga tunni jooksul pilvede arv kahekordistub. Kell 12 öösel on kogu taevas kaetud pilvedega. Millal on pool taevast kaetud pilvedega ?
  • Millega võib olla seletatav see, et probleemi mõneks ajaks kõrvalejätmine (inkubatsioon) võib lahenduse leidmist soodustada ?
  • Mille poolest erinevad deduktiivne ja induktiivne järeldamine ?
  • Kumba meetodit kasutavad Teie rühma liikmed rohkem ?
  • Mis on süllogism ?
  • Millest tulevad vead süllogismide lahendamisel ?
  • Mispärast teevad inimesed Wasoni valikülesande lahendamisel nii sageli vigu ?
  • Mis tingimustel on samalaadsete ülesannete lahendamine lihtsam ?
  • Millised on algoritmide ja heuristikute abil mõtlemise puhul kummagi plussid ja miinused ?
  • Keda kolleegid iseloomustavad kui töökat, kohusetundlikku, konservatiivset ja detailides täpset on tõenäolisemalt insener või luuletaja ?
  • Kuidas seda tulemust seletada ?
  • Mis on raamistamine ?
  • Kuidas mõjutab probleemi raamistamine valikute tegemist ?
  • Kus kasutatakse raamistamise efekti teadlikult enda huvides ?
 
Säutsu twitteris
Kordamisküsimused seminariks
Mõtlemine, probleemide lahendamine ja järeldamine

Mõtlemine
  • Defineeri järgmised mõisted: mõtlemine, kujund, sõna, mõiste. Mille poolest erinevad sõna ja mõiste? Tooge näiteid sõnadest, mis ei tähista mõisteid?
    MÕTLEMINE -
    Oden (1987): “Laialt määratletuna on mõtlemine peaaegu kogu psühholoogia , kitsalt defineerituna peaaegu mitte midagi sellest”.
    • Tavatähendus: uskumine , meenutamine, arutlemine
    • Teaduslikus psühholoogias:
    – teatud vaimsete elementidega ümberkäimine ehk manipuleerimine
    – vaimne tegevus, mis korrastab ja organiseerib psüühikas kajastatud teadmisi ümbritseva maailma kohta
    Mõtlemisest räägitakse sümboliliste protsesside kirjeldamisel, mitte nähtava käitumise kirjeldamisel
    • Mõtlemine on varjatud protsess, mida ei saa otseselt vaadelda
    • Mõtlemises manipuleeritakse teatud elementidega ( kujundid , mõisted, skeemid , stsenaariumid)
    • Mõtlemise liigid: mõistete moodustamine, teadmiste organiseerimine , probleemide lahendamine, järeldamine, arutlemine
    KUJUND –
    Kujund, figuur ehk kujutis on konkreetses vormis väljendatud üldistus , oled kuulnud seda.
    SÕNA-
    Sõna on keele vähim vaba vorm, mille tunnuseks on võime esineda iseseisvalt.
    MÕISTE -
    Mingi ühiste omadustega objektide hulga seesmine psüühiline esitus. Sõnade või teiste sümbolitega märgitud kategooriate kirjeldused.
    Mõistete abil mõeldakse asju (objekte) neid iseloomustavate tunnuslike omaduste ja suhete kaudu.
    Mõiste abil kokku liigitatavat asjade rühma nimetatakse kategooriaks.
    Erinevad: sõna ei ole alati kujund, kuid mõistet tähistatakse sõnadega. Nt kassid- mõistest me saame aru, et need on loomad, aga sõnana on nad eesti keeles kassid, inglise keeles cats jne. Samuti tekib meil siis kujund, millised nad on, ehk meelelise kogemuse vaimne koopia.
    Sõna käib nii kujundi, kui mõiste kohta. Aga kujund on pildiline, päriselt olemas. Mõiste on abstraktne või konkreetne. Kujund puudub nt armastusel ja vabadusel. Nt kass on kõik kolm asja. Aga armastus on ainult sõna ja mõiste. Tavaliselt on tegusõnad need, mille kohta pole päriselt ühesel mõistetavat kujundit. Mõistel on kogemus taga.
  • Milliseid representatsioone kasutate, kui kirjeldate sõbrale oma viimast kinokülastust?
    Kinos käimine - räägin inimestest (kellega läksin), mida tegin, eesmärk- analoogne . Sümboliline esitus, seletada selle põhjal ja tuua näiteid. Skeemid, stsenaariumid – mida keegi tegi. Reastatud tüüpilised tegevused. Sümbol pigem tekstiline „ja“, analoogne pigem piltlik , kujundlik „&“.
  • Mida on ruumilise mõtlemise kohta teada saadud mentaalse rotatsiooni (Shepard jt) ja mentaalse skaneerimise (Kosslyn jt) katsetest?
    Shepard - mentaalse rotatsiooni katsed. Katse näiteks R-tähtedega. Mida rohkem oli R tähte keeratud, seda kauem läks inimestel vastamisega aega. Seletuseks võib olla see, et inimesed pidid tähe õigesse asendisse keerama, et seda võrrelda oma teadmistega. Suudad kujutada asja erinevates asendites ja tegevustes. Mida rohkem on objekti muudetud seda keerulisem on mõelda seda algasendisse. Kosslyn- mentaalse skaneerimise katse. Inimesel palutakse meelde jätta kaart ning pärast see joonistada mälu järgi. Kui punktini on pikem maa, siis võtab ma mõtlemiseprotsess kauem aega. Ruumidimensioon säilib mõtlemise käigus.
  • Millised on defineerivate tunnuste teooria ja prototüübi- ehk iseloomulike tunnuste teooria põhiseisukohad? Mille poolest on need teooriad sarnased, mille poolest erinevad?
    Defineerivate tunnuste teooria
    • sõnade tähenduse mentaalsed representatsioonid koosnevad tarviklikust ja piisavast hulgast semantilistest tunnustest
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

    Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

    Vasakule Paremale
    Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #1 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #2 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #3 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #4 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #5 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #6 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-11-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 25 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Hanna-Liisa Tamm Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Kordamisküsimused: Mõtlemine, probleemide lahendamine ja järeldamine.

    Märksõnad

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    4
    docx
    Mõtlemine-järeldamine-probleemide lahendamine
    106
    pdf
    PSÜHHOLOOGIA ALUSED
    36
    docx
    Psühholoogia konspekt
    74
    docx
    Psühholoogia konspekt
    88
    doc
    Liigutustegevuse tunnetuslikud ja käitumuslikud alused
    990
    pdf
    Maailmataju ehk maailmapilt 2015
    128
    docx
    Ülevaade psühholoogiast eksamiks valmistumine-Õppejõud-Kristjan Kask
    352
    pdf
    Andekusest ja andekatest lastest





    Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
    faili e-mailile TASUTA

    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    või
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun