Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mõtlemine, probleemide lahendamine ja järeldamine. (0)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mille poolest erinevad sõna ja mõiste?
  • Mis ei tähista mõisteid?
  • Milliseid representatsioone kasutate kui kirjeldate sõbrale oma viimast kinokülastust?
  • Mida on ruumilise mõtlemise kohta teada saadud mentaalse rotatsiooni Shepard jt ja mentaalse skaneerimise Kosslyn jt katsetest?
  • Millised on defineerivate tunnuste teooria ja prototüübi- ehk iseloomulike tunnuste teooria põhiseisukohad ?
  • Miks tuleb märksõna lind� peale mõeldes kiiremini meelde pääsuke kui pingviin?
  • Millised probleemilahenduse etapid tuleb läbida kui teile antakse ülesanne kirjutada ülehomseks 500- sõnaline essee mõnel Mõtlemise� loengus käsitletud teemal?
  • Miks on eksperdid oma valdkonna probleemide lahendamisel edukamad kui algajad?
  • Kell 12 hommikul on taevas 1 pilv iga tunni jooksul pilvede arv kahekordistub Kell 12 öösel on kogu taevas kaetud pilvedega Millal on pool taevast kaetud pilvedega?
  • Millega võib olla seletatav see et probleemi mõneks ajaks kõrvalejätmine inkubatsioon võib lahenduse leidmist soodustada?
  • Mille poolest erinevad deduktiivne ja induktiivne järeldamine?
  • Kumba meetodit kasutavad Teie rühma liikmed rohkem?
  • Mis on süllogism?
  • Millest tulevad vead süllogismide lahendamisel?
  • Mispärast teevad inimesed Wasoni valikülesande lahendamisel nii sageli vigu?
  • Mis tingimustel on samalaadsete ülesannete lahendamine lihtsam?
  • Millised on algoritmide ja heuristikute abil mõtlemise puhul kummagi plussid ja miinused?
  • Keda kolleegid iseloomustavad kui töökat kohusetundlikku konservatiivset ja detailides täpset on tõenäolisemalt insener või luuletaja?
  • Kuidas seda tulemust seletada?
  • Mis on raamistamine?
  • Kuidas mõjutab probleemi raamistamine valikute tegemist?
  • Kus kasutatakse raamistamise efekti teadlikult enda huvides?
Vasakule Paremale
Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #1 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #2 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #3 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #4 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #5 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #6 Mõtlemine-probleemide lahendamine ja järeldamine #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-11-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 35 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Hanna-Liisa Tamm Õppematerjali autor
Kordamisküsimused: Mõtlemine, probleemide lahendamine ja järeldamine.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
docx

Mõtlemine, järeldamine, probleemide lahendamine

MÕTLEMINE Mõtlemise elemendid 1. Proovi defineerida järgmisi mõisteid: mõtlemine, kujund, sõna, mõiste. MÕTLEMINE - Oden (1987): "Laialt määratletuna on mõtlemine peaaegu kogu psühholoogia, kitsalt defineerituna peaaegu mitte midagi sellest". · Tavatähendus: uskumine, meenutamine, arutlemine · Teaduslikus psühholoogias: ­ teatud vaimsete elementidega ümberkäimine ehk manipuleerimine ­ vaimne tegevus, mis korrastab ja organiseerib psüühikas kajastatud teadmisi ümbritseva maailma kohta Mõtlemisest räägitakse sümboliliste protsesside kirjeldamisel, mitte nähtava käitumise kirjeldamisel

Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon
thumbnail
5
docx

Mis on mõtlemine?

Mis on mõtlemine?· Oden (1987): "Laialt määratletuna on mõtlemine peaaegu kogu psühholoogia, kitsalt defineerituna peaaegu mitte midagi sellest". · Tavatähendus: uskumine, meenutamine, arutlemine· Teaduslikus psühholoogias:­ teatud vaimsete elementidega ümberkäimine ehk manipuleerimine­ vaimne tegevus, mis korrastab ja organiseerib psüühikas kajastatud teadmisi ümbritseva maailma kohta. Mõtlemisest räägitakse sümboliliste protsesside kirjeldamisel, mitte nähtava käitumise kirjeldamisel ·

Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon
thumbnail
38
ppt

Mõtlemine ja mõtlemise areng

Mõtlemine Allik, J., Rauk, M. (toim.) (2002) "Psühholoogia gümnaasiumile" Mõtlemine on ... · laialt määratletuna kogu arukas käitumine · kitsamalt teatud vaimsete elementidega ümberkäimine ehk manipuleerimine ­ Et taibata asjade ja nähtuste vahel valitsevaid seoseid, tuleb teadvuses kajastatud asjad ­ teadmised ­ mingil viisil korrastada või organiseerida · Mõtlemine on vaimne tegevus, mis korrastab ja organiseerib psüühikas kajastatud teadmisi ümbritseva maailma kohta Mõtlemise elemendid: kujundid · Kujundid ­ meelelise (nägemis-, kuulmis- ja kompimis-) kogemuse teatud vorm, esemete või nähtuste vaimne koopia ­ Analoog või mudel, mis sarnaneb originaaliga · Mõtlemisel manipuleeritakse kujunditega (piltidega peas) ­ kombineeritakse, moodustatakse uusi ­ Näiteks kassi võib esitada

Psühholoogia
thumbnail
6
docx

Tunnetuspsühholoogia konspekt(mälu, mõtlemine, probleemide lahendamine, keel)

Tunnetuspsühholoogia konspekt ,,Psühholoogia gümnaasiumile"põhjal (MÄLU, MÕTLEMINE, PROBLEEMIDE LAHENDAMINE, KEEL) Mälu · Lühimälu o Mõni sekund kuni pool minutit o Max 9-10 meeldejäetavat ühikut o Lühimälus korraka 7-/+2 järjestikust elementi o KÄNKIMINE- materjali ümber organiseerimine lihtsamateks tuttavateks ühikuteks, 'pakkimine' , saab suurendada ühe mäluühiku mahtu, kuid mitte ühikute arvu. · Pikaajaline mälu o Pikaajalise mälu maht mõnede teadlaste sõnul piiramatu

Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon
thumbnail
36
docx

PSÜHHOLOOGIA: MÄLU. KEEL JA KÕNE. MÕTLEMINE. ARENG

 Defineerivate tunnuste teooria e definitsiooniline tähendusteooria:  Algelemendid- tunnused (vanaema: kas ema ema või isa ema)  Defineerivad tunnused- tarvilikud ja piisavad määramaks mõistet  Objekti kuulumine mõiste alla kindel ja selge; mõisted asetsevad hierarhiliselt  Defineeritavate tunnuste teooria probleemid:  Mõisteid raske defineerida; hästi ja halvasti defineeritavad sõnad  Tüüpilised ja ebatüüpilised kategooria liikmed  Kategooriad pole selged  Prototüübiteooria (ka tähenduse prototüübiteooria)- teooria, mille järgi arusaam sõna tähendusest põhineb keskmisel või tüüpilisel väärtusel:  Kategooriad eristatakse protitüüpidena  Iseloomulikud tunnused

Üldpsühholoogia
thumbnail
14
odt

Keel, mõtlemine

- sefineerivad tunnused: tarvilikud ja piisavad määramaks mõistet - objekti kuulumine mõiste alla kindel ja selge - mõisted asetsevad hierarhiliselt PROBLEEMID - mõisteid raske defineerida (hästi ja halvasti defineeritavad mõisted) - tüüpilised ja ebatüüpilised kategooria liikmed - kategooria piirid pole selged PROTOTÜÜBITEOORIA - kategooriad esitatakse prototüüpidena - iseloomulikud tunnused - liikmete tüüpilisus PROTOTÜÜBITEOORIA PROBLEEMID - kõigil mõistetel pole prototüübilisi omadusi - liigselt suur rõhk tajul - esitused nii prototüüpidena kui defineerivate tunnustena - tähtsad ka mõistevahelised seosed KEELE OMANDAMISE TEOORIAD * õppimisteooria (Skinner): põhineb käitumuslikul lähenemisel. - mudeldamine - imiteerimine - harjutamine - valikuline kinnitamine * kaasasündinud keeleomandamismehhanism - Noam Chomsky KRIITILISTE PERIOODIDE HÜPOTEES

Psühholoogia
thumbnail
75
docx

Kognitiivne psühholoogia

kuju ja orientatsiooniga klotsi. Aktiivsus algab klotsi ilmumisega nägemisvälja aga ainult siis kui on kavatsus seda ka haarata. (kavatsus kajastub selles millega rakud informatsiooniga peale hakkavad) Anterior intraparietal Area (AIP) - Rohelises alas nende teede sees on erinevate juhtetee alafunktsioonid. (asukoht, liikumine, ruumilised transformatsioonid, ruumisuhted, silmade ligutamine) - On probleemid kortikaalsed, mitte meelelundi spetsiifilised. Miks me ei saa meelestatud pilti on seotud ajukoorega mitte meelelundiga. - Prosopagnoosia – nägude mitteäratundmise häire - Tesrebraalne akromatopsia – aju kortikaalset päritolu olev värvide mittetajumine - Akinetopsia – liikumise mittetajumine Alajaotused juhteteedes - Ettejuhtimise tee - Tegevuse planeerimise tee - Ventraalne tee – vorm ja värv Alajaotused dorsaalses tees

Psühhomeetria
thumbnail
14
docx

Liigutustegevuse tunnetuslikud ja käitumuslikud alused

Nt kassi mõiste ja kass tegelikkuses võrgusõlm ­ koht võrgustikel põhinevates mentaalse representatiooni mudelites, kus mingit teemat puudutavad seosed kokku saavad. Assotsiatiivsed seosed ­ võrgustikel põhinevates mentaalse representatsiooni mudelites seosed võrgustiku sümbolite vahel. Aktiivsuse levimine ­ protsess, mille abil ühe võrgustiku sõlme aktiivsus levib assotsiatiivsete seoste kaudu übritsevatesse sõlmedesse. Suunatud mõtlemine ­ mõtlemine, mis on suunatud kindlale eesmärgile Otsuste langetamine-tõendite põhjal üldistamine järeldustele jõudmiseks Heuristik-strateegia otsustuste kiireks langetamiseks, riskides eksimisega Kättesaadavuse heuristik ­ strateegia, mille järgi mingi sündmuse toimumise sagedust või tavapärasust hinnatakse lähtudes selest, kui kergesti vastavad näited meenuvad. Esindavuse heuristik ­ strateegia, mille järgi hinnatakse kas isik,objekt,sündmus kuulub teatavasse kategooriasse lähtudes

Liigutustegevuse tunnetuslikud ja käitumuslikud...




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun