Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"mootoriõli" - 75 õppematerjali

mootoriõli - HELAR SP 5W-30 LL-03 Helar SP 5W-30 LL-03 on sünteetiline, kütust säästev Low SAPS mootoriõli.
thumbnail
6
odt

Mootoriõlid

· Sõidumaad on lühikesed ( alla 15 km) ja mootori temperatuur jääb madalaks · Külm õhk ei lase mootoril täielikult soojeneda ( talvel ei jõua vesi mootoriplokist täielikult auruda) · Mootor töötab kaua tühikäigul ( ummikutes, samuti parkimisel töötava mootoriga ) · Sõidetakse tolmus ja liivas · Veetakse haagissuvilat või mootor töötab muudes rasketes tingimustes Mootoriõli vahetatakse alati koos õlifiltriga! Õli kulu Lubatavaks peetakse mootoriõli kulu kuni 0,5l/ 1000 km kohta. Korras mootoril on see palju väiksem. Õlikulu mõjutavad: · Kasutatud võimsus · Kolvirõngaste ja klapisääre tihendite sobivus · Mootori kulumisaste ja lekked · Õli temperatuur ja tema aurustuvusomadused · Õli viskoossus töötemperatuuril Õli taset tuleks kontrollida ca 1000 km läbisõidu järel. Seda tehakse mittetöötava mootori korral kui õli on karteri põhja valgunud ( näit...

55 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õlide test

Missuguseid mootoriõlisid toodetakse vahetult naftat destilleerides? -mineraalõlisid - õige -poolsünteetilisi õlisid -sünteetilisi õlisid 2. Kui mootoriõlile lisatud antioksüdandid on ära kulutatud... -hangub õli väga madalatel temperatuuridel kergemini -väheneb õli dünaamiline viskoossus järsult -vananeb õli väga kiiresti õige 3.Missuguste standardite järgi määratakse mootoriõli kvaliteeti? -API ja ACEA - õige -ACEA ja SAE -API ja SAE -Ainult SAE 4. Missuguse õliga käivitub muude tingimuste samasuse korral mootor väga külma ilma korral paremini? -SAE 15W 40 -SAE 10W 40 -SAE 5W 40 - õige 5. Missugune allpool toodud kvaliteediga õli on ette nähtud kasutamiseks kaasaegsetes katalüüsmuunduriga otto ja tahmafiltriga sõiduautode ja kaubikute diiselmootorites? -ACEA E4 -ACEA C2 - õige -ACEA A3/B3...

Auto õpetus
12 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Audi S8 V10 5.2 FSI, mootoritööd.

FSI (Fuel Stratified Injection) oli lisatud hiljem Audi poolt. Tänapäeval Audi neid mootoreid enam ei kasuta suure küttekulu ja CO2 normide ületamise tõttu, kuid Lamborghini tehas kasutab neid mootoreid ka tänapäevani. Selles iseseisvas töös käsitlen, kuidas eemaldada mootori kaane ja vahetada mootoriõli koos õlifiltriga Audi S8's. MOOTORI SPETSIFIKATSIOON * Lamborghini V10 on üheksakümne kraadi (90°) mootori konfiguratsiooniga bensiinimootor. * Neli klappi silindri kohta, 40 klappi on kokku. * DOHC (kaks nukkvõlli) * Mootori võimsus ­ 450hj Audi S8's ja R8 ja S6's ~520-560hj. Pöördemoment ~540Nm. * Kütuse soovitatav oktaaniarv mootori jaoks ­ 98. * Kütusekulu linnas - ~20l/100km, maanteel ­ 9,7l/100km. * Ekoloogia standart - EURO IV....

Auto õpetus
5 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Keskkonnakaitse

loodusvarad maastik väärtused kaitstavad maa-alad Looduslikud Looduslikud varud tingimused Kaitse Konserveerimine ja Loodusressursside Soodsate Maastike meetodid ja ökosüsteemide ratsionaalne looduslike ökoloogia printsiibid seisundi säilitamine kasutus, kaitse, tingimuste optimeerimine ja taastamine, säilitamine ja ilme kujundamine suurendamine inimtegevuse kahjulike mõjude vältimine Looduskaitse Klassikaline Ressursoloogiline keskkonnakaitse Maastiku hooldus põhisuunad lood...

Keskkonnakaitse ja säästev...
668 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Enese analüüs

Sissejuhatus erialasse Valisin autopleksepa eriala , sest mulle meeldivad autod ja tehnika. Minu eriliseks sooviks on selgeks saada keevitamine ja autokerede remont. Arvan, et sellel erialal leidub ka rohkem tööpakkumisi. Olen pisut kursis autode üldehitusega, kuna olen kodus laiali lammutanud kolm sõidukit. Isaga koos olen rattaid ja mootoriõli vahetanud, küünlaid maha võtnud ­puhastanud ning pidureid õhutanud. Käinud kaasas erinevates autoremondi töökodades ja huvitunud sealsetest tegevustest. Seda kõike on siiski vähe. Selleks läksingi kooli autoplekksepa eriala õppima, sest tunnen selle vastu huvi. Olen hea tervisega, rahulik, vastutustundlik ­ need omadused tulevad sellel erialal kasuks. Mul on veel väga palju õppida : üksikute agregaatide ja mehhanismide tundmist,...

Auto õpetus
95 allalaadimist
thumbnail
34
doc

"Terroristi käsiraamat"

Valmiskujul on ta aga saadaval laadimata autoakus. Kes soovib väävelhapet saada, peab lihtsalt aku kaane maha võtma ja happe klaasnõusse valama. Arvatavasti satub sinna ka akust pudenenud tinatükikesi, mis tuleb filtreerimise või keetmise teel eemaldada. Keetmisega on võimalik ka väävelhappe kontsentratsiooni tõsta, väga puhas väävelhape voolab veidi kiiremini kui puhas mootoriõli . 2.3.3. AMMOONIUMNITRAAT. Ammooniumnitraat on väga võimas, kuid raskestiplahvatav kõrgklassi lõhkeaine. Väga lihtne on seda val- mistada, valades lämmastikhapet suurde, jäävanni asetatud nõusse. Kui oleme koduses majapidamises kasutatava ammoniaagi lihtsalt sinna juurde valanud, paneme plehku ja ammooniumnitraat saabki valmis. Kui reaktsioon on lõppenud, tuleb lahus jätta sooja kohta seni, kuni kogu vesi ja mitteneutraliseerunud ammoniaak v?i hape on aurustunud. Järele jääb peen...

Keemia
186 allalaadimist
thumbnail
91
doc

Eksami konspekt

Allen Engineering Corporation nuivibraatorid Köik nuivibraatorid töötavad bensiinimootoriga. Kergeimal mudelil on mootor käepideme küljes. Keskmist tüüpi nuivibraatori mootor ripub rihmadega betoneerija seljas. Suurim, kahe nuiaga komplekt, saab töövoolu bensiinimootori körgsagedusgeneraatorist. Firma "Tremix" edasimüüja Eestis AS TALLMAC pakub erineva konstruktsiooniga nuivibraatoreid (tabel ): · täismehhaanilisi ­ tüüp 1 mis koosneb mootorist, vahetükist, võllist ja vibraatornuiast. Mootoriga ühendatakse vahetüki abil erineva pikkusega võll ning erineva diameetriga tööorgan. · tüüp 2 - kergeid nuivibraatoreid, , mis koosneb mootorist ja tööorganist koos võlliga. Seda kasutatakse väikesemahuliste betoneerimistööde tegemisel · tüüp 3 - kõrgsagedusel töötav nuivibraator mis koosneb sagedusmuundurist ning tööorganist koosvoolujuhtmega. Sagedusmuundajast väljuva voolu sagedus on 200 Hz ja pinge...

Ehitusmasinad
229 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Turbolaaduri ajalugu

Klapp vajab avanemiseks rõhku. Klapi rõhuga varustamiseks peab olema kusagil lisarõhu laialivalgumine,mis muudab võimalikuks lisarõhu kontrollimise.Seda kõike vähendades või tõstes klapile avaldatavat rõhku. Turbo jahutus ( Cool Down) Turbolaadurid jahutab mootoriõli ning paljudel juhtudel ka jahutusvedelik. Lisarõhu tekitamisel muutuvad turbod väga kuumaks. Mootori seisatamisel lõpetavad mootoriõli ja jahutusvedelik ringlemise. Kui mootor seisatada siis, kui turbo on kuum, võib õli põlema minna ning kasvad ruumalalat. Kokkuvõttes tekitab see õlilekke, mis on turbolaadurite kõige tavalisem viga (nn "koksi tekkimine") Selle vältimiseks tasub mootorit enne seisatamist hoida vähemalt 2 minutit tühikäigul...

Auto õpetus
86 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Bussiliini tasuvusarvestused

KE1 = N100km * LÜ1 / 100= 12* 191155/ 100= 22938,6 KE2 = N100km * LÜ2 / 100= 12* 382309/ 100= 45877,1 Kütuse talvise lisakulu arvutus, ( PT- lisakulu suurus %-des, nT- talvekuude arv) KT1= KE1* PT* nT/ 12/ 100= 22938,6* 5* 4/ 12/ 100= 382,3 l KT2= KE2* PT* nT/ 12/ 100=45877,1* 5* 4/ 12/ 100= 764,6 l Aastane kütuse kogukulu: Kküt1= KE1+ KT1= 22938,6+ 382,3= 23320,9 l Kküt2= KE2+ KT2= 45877,1+764,6 = 46641,7 l 3.2 Määrdematerjalide kulu arvestus Aastane mootoriõli kulu, ( Lmõ- mootoriõli vahetusperiood; Vmõ- karteri maht): Kmõ1= LÜ1/ Lmõ* Vmõ= 191155/ 15000* 10= 127,4 l Kmõ2= LÜ2/ Lmõ* Vmõ= 382309/ 15000*10= 254,9 l Aastane transmissiooniõli kulu: Ktrõ1= LÜ1/ Ltrõ* Vtrõ= 191155/ 50000* 1,2= 4,6 l Ktrõ2= LÜ2/ Ltrõ* Vtrõ= 382309/ 50000* 1,2= 9,2 l Aastane rehvide kulu, ( nr- rehvide arv, ln- läbisõidunorm): Nr1= LÜ1* nr/ ln= 191155* 6/ 50000= 24 tk Nr2= LÜ2* nr/ ln= 382309* 6/ 50000= 48 tk Aastane jahutusvedeliku kulu: Kjv1= AN1* Vjv/2= 2* 10/ 2= 10 l...

Logistika
67 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Õlid ja määrded

Väikese viskoossusega õli surutakse koostöötavate detailide vahelt välja, liiga suure viskoossusega õli ei tungi aga tööpindade vahelistesse piludesse. Üleliia paksudel mootoriõlidel on halvem soojajuhtivus ja suur hõõrdetakistus, mistõttu sisehõõrdumise ületamiseks kulub suurem osa mootori võimsusest. Seetõttu püütakse praktikas iga mootori jaoks valida lähtuvalt mootorivalmistaja nõuetest võimalikult väikese viskoossusega mootoriõli, et tagada detailide vahel püsiv õlikiht ja seega minimaalne kulumine. 3. Hangumistemperatuur ­ on see temperatuur, mille juures õli maha jahtudes lakkab voolamast oma kaalu mõjul. Mõõdet. samamoodi nagu diislikütustel ( 1 min 45 o all liikumatu). Hangumistemperatuurist tähtsam on pumbatavuse piirtemperatuur. See näitab kõige madalamat temperatuuri, mille korral mootori õlipump suudab õli süsteemis edasi pumbata. Seda võib lugeda...

Auto õpetus
180 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Materjaliõpetus

2.4 Kulumise liigid * Abrasioon. * Adhesioon. * Erosioon. * Pindväsimus. 2.5 Määrdeainete liigitus * Mineraalsed ­ Põlevkivi, kivisüsi. * Orgaanilised ­ Taimsed-, loomsed rasvad: Raps, searasv, seapekk. * Sünteetilised ­ Keemia. 2.6 Olekult * Vedel ­ Õli. * Tahke ­ Grafiit. * Gaasiline ­ (Turbiin mootor). *Platiline ­ ,,TAVOTT"- määre. 3. Mootoriõlide liigitus Täissünteetilised mootoriõlid LazerWay 5W-40 Täissünteetiline mootoriõli igat tüüpi bensiinimootoritele ja väikestele diiselmootoritele turboga või ilma. Õli tagab hea käivitumise madalatel temperatuuridel ning säilitab ka head määrimisomadused suurel koormusel ja mootori kõrgetel temperatuuridel. See õli aitab säästa kütust. ACEA A3/B3, B4, API SL/CF, VW 505.00/502.00, MB 229.1, 229.3, BMW Longlife Oil. Porsche , Opel GM-LLB-025 Lazer Way TDI 5W-40 Täissünteetiline diiselmootoriõli, mis on välja töötatud sõiduautodele ja väikeveoautodele...

Auto õpetus
127 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Raps

Raps on tekkinud rüpsi ja kapsa looduslikust ristlusest ja teda tuntakse 3. sajandist. Rapsi on nimetatud ka õlikaalikaks. Nimetus on tulnud sellest, et noor rapsitaim sarnaneb väliseltkaalikale. Kõige paremini sobivad rapsi kasvatamiseks keskmised liivsavi- ja saviliivmullad, mille pH on üle 6,5. Kui pH tase on 6,0 või alla selle, on muldade lupjamine vajalik. Rapsi kasvatamiseks ei sobi põuakartlikud (liivased) ega liigniisked maad. Rapsi kasutusalad ­ Enim kasutatakse rapsi toiduõli valmistamisel. Valminud rapsist pressitakse välja õli. Külmmenetlusel pressitud rapsiõli lisamine saiataignale muudab saiad ilusaks kollaseks. Koostöös füüsikainstituudiga uurib õlitaimeühistu rapsiõli kasutamise võimalusi saeketiõlina. Praegu kasutatakse metsas sadu tonne vana mootoriõli, mis aga reostab...

Geograafia
20 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

Minut aega mootori õlita töötamist sulatab selle laagrid, veidi aega pärast seda kiiluvad kolvid kinni ning mootor lakkab töötamast. Mootori õlitussüsteem annab õli hõõrduvatele pindadele, et vähendada hõõrdumist, eemaldada kulumissaadusi ning jahutab hõõrduvaid pindu. Mootoriõlide ACEA klassifikatsioon: E1-lassifikatsioon, milline kehtestati jaan.1991.a. A- ottomootori õli B-sõiduautode ja väikebusside mootoriõli E-suurautode õli Tähe järel olev number näitab õli kvaliteeti, näiteks E1on sarnane CCMC D4 nõuetega, sobib vanematele mootoritele kergemates tingimustes E2-kvaliteetne tavaõli, on selle rühma tipptase E3-sarnane CCMC D5 nõuetega, on selle rühma tipptase. Mootoriõlide tähistus SAE 10W -30näitab: Sae-ameerika Autoinseneride Ühing, millele järgnevad arvud iseloomustavad õli viskoossuust W-talveõli tunnus Diiselmootori toitesüsteem...

Auto õpetus
105 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Aksiisid

Alkoholi aktsiisiga maksustatakse Eestis toodetud,teisest liikmesriigist Eestisse toimetatud ja Eestisse vabaks ringluseks imporditud õlu, vein, kääritatud jook, vahetoode ja muu alkohol. Alkoholiks leotakse üle 1,2 % sisaldusega jooki ehk 1,2 mahuprotsendilise etanooli sisaldusega jooki v.a õlu, mis algab juba 0,5 % -st. Tubaka aktsiisiga maksustatakse Eestis toodetud ja Eestisse vabaksringluseks imporditud suitsetamistubakas, sigaretid, sigarid, sigarillod, närimistubakas ja muud tubakatooted. Kütuse aktssisiga maksustatakse Eestis toodetud ning Eestisse imporditud autobensiin, diislikütus, lennuki petroolbensiin, mootorikütusena kasutatav vedel-ja surugaas,mootoriõli, kerge kütteõli,nende sarnased tooted ning nende komponendid ja lisandid. Pakendi aktsiisiga maksustatakse Eestis täidetud, Eestisse imporditu...

Majandus
19 allalaadimist
thumbnail
26
doc

AUTODE REMONDI- JA HOOLDEKOJA PLANEERIMINE

Tootlikus/6bar 270 l/min Normtootlikus/6bar 240 l/min Max rõhk 10 bar Pöörlemiskiirus 2850 p/min Koormatavus 40%/10 min Helitugevus 81 dB Mahutimahtuvus 20 l Kaal 48 kg Hooldevälp 200 h / 6 kuud Määrimine Mootoriõli Temp.-5....+35°C 5W50 Temp.+10....+30°C 15W40 Õlimahtuvus 0,36 l Nurklihvija EWS 230 Tabel 4. Nurklihvija EWS 230 Tehnilised andme: Sisendvõimsus 2200 W Väljundvõimsus 1500 W Tühikäigu pöörete arv 6600 p/min...

Auto õpetus
301 allalaadimist
thumbnail
52
ppt

Ohtlikud jäätmed

). Puhastatud õlisse jäävad mehaanilised lisandid mõõtmetega alla 10 µm kulumisele mingit mõju ei avalda, kuna õlikile minimaalne paksus erinevates agregaatides on 20-40 µm. Mitmesugused õli vananemisproduktid on pehme konsistentsiga ja seetõttu suurendavad õlikile kandevõimet st. töötanud mootoriõli määrimisomadused on seetõttu kohati paremad kui puhtal õlil. Puhastatud õli värvus ei ole tema kvaliteedi näitajaks. Kuna majanduslikult ei ole otstarbekas (selleks puudub ka vajadus) eemaldada õlist temas lahustunud vaikained, on puhastatud õli läbitöötanud õlile iseloomuliku tumeda värvusega. Puhastatud õlide pikemaajalisel säilitamisel on võimalik sette teke õlinõu põhjas. See on seletatav alla 10 µm suuruste osakeste aeglase väljasettimisega õlist...

Ökoloogia ja keskkonnakaitse
86 allalaadimist
thumbnail
88
pdf

Materjaliõpetus

Materjalide omadused, 2. Terased, 3. Malmid, 4. Magnetmaterjalid, 5. Metallide termiline töötlemine 6. Vask ja vasesulamid, 7. Alumiinium ja alumiiniumisulamid, 8. Magneesiumisulamid, 9. Titaan ja selle sulamid, 10. Laagriliuasulamid , 11. Kermised, 12. Metallide korrosioon, 13. Plastid , 14. Klaas, 15. Värvid, 16. Värvide liigitus, 17. Värvimisviisid, 18. Pindade ettevalmistamine, 19. Metallide konversioonkatted, 20. Metallkatted, 21. Kütuste koostis, 22. Kütuste koostis, 23. Nafta koostis ja kasutamine, 24. Nafta töötlemise viisid, 25. Kütuse põlemine , 26. Vedelkütuste üldised omadused ja nende kontrollimine, 27. Bensiinid, 28. Petrooleum, 29. Diislikütused, 30. Gaasikütused, 31. Hõõrdumine ja kulumine, 32. Määrdeainete liigitus, 33. Õlid, 34. Õlide omadu...

179 allalaadimist
thumbnail
52
pdf

Monroe vedrustus

monroe-eu.com vedrustus SISUKORD I ­ TEHNILINE KIRJELDUS 1.VEDRUSTUSSÜSTEEM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1 1.1. Mis on vedrustussüsteem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1 1.2. Millised on vedrustuse osade põhifunktsioonid? . . . . . . . . . . . . .1 1.3. Vedru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 1.3.1. Kuidas vedru töötab? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 KÕIK VEDRUSTUSE KOHTA 1.3.2. Milline on vedrude ja amortisaatorite koostöö? . . . . . . ....

Vedrustus
85 allalaadimist
thumbnail
181
doc

A.Palu mootorratta raamat

ARSENI PALU EHITUS, EKSPLUATATSIOON SÕIDUTEHNIKA «Valgus» · Tallinn 1976 6L2 P10 Retsenseerinud Uve Soodla Kääne kujundanud Bella G r o d i n s k i Raamatu esimeses osas kirjeldatakse meil enamlevi- nud mootorrataste, motorollerite ja mopeedide ehi- Eessõna tust ning töötamist. Teises osas käsitletakse kõigi nimetatud sõidukite hooldamist ja rikete otsimist- Mootorrattaid (motorollereid ja mopeede) käsutatakse kõrvaldamist Kolmandas osas antakse nõu õige ja peamiselt isiklike sõidukitena. Nad säästavad aega igapäe- ohutu sõidutehnika õppimiseks. vastel tarbekäikudel, võimaldavad huvitavalt veeta nädala- Raamat on mõeldud kõigile, kes...

Füüsika
70 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Õlid ja määrded

Väikese viskoossusega õli surutakse koostöötavate detailide vahelt välja, liiga suure viskoossusega õli ei tungi aga tööpindade vahelistesse piludesse. See võib põhjustada mootori kiiremat kulumist. Üleliia paksudel mootoriõlidel on halvem soojajuhtivus ja suur hõõrdetakistus, mistõttu sisehõõrdumise ületamiseks kulub mootori võimsust rohkem. Seetõttu püütakse praktikas iga mootori jaoks valida lähtuvalt mootorivalmistaja nõuetest võimalikult väikese viskoossusega mootoriõli, et tagada detailide vahel püsiv õlikiht ja seega minimaalne kulumine. 3. Hangumistemperatuur ­ on see temperatuur, mille juures õli maha jahtudes lakkab voolamast oma kaalu mõjul. Mõõdetakse samamoodi nagu diislikütustel ( 1 min 45 o all liikumatu). Hangumistemperatuurist tähtsam on pumbatavuse piirtemperatuur. See näitab kõige madalamat temperatuuri, mille...

40 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun