Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

M Ä RT S 20 0 8: T A S A K A A L U S T U L E M U S K A A RT I K K A K U U M


Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu

MICHAEL PORTER

Aasta 1979. Keegi tundmatu noor majandusteadlane Michael Porter
avaldab HBR-s oma esimese artikli, ja algatab sellega tõelise
revolutsiooni strateegiavaldkonnas. Tema viie konkurentsijõu teooria
on mõjutanud tugevalt nii teadustöid kui kogu ärimaailma.
Aasta 2008. Üle maailma tuntud juhtimisguru, professor Michael
Porter avaldab oma armsate kolleegide Jan Rivkini ja Joan Magretta
taganttorkimisel selle klassikalise teooria uuesti, seekord ajakohastatud viisil. Lisaks
valearusaamad ja praktilised nõuanded.
Harvard Business Review
Ajakirja Harvard Business Review 2008. aasta jaanuarinumbrist tõlkinud Marian Raamat ja
Janika Noormets (artikli originaalpealkiri „The Five Competitive Forces That Shape
Strategy“, Michael Porter). Autoriõigused 2008. Kõik õigused kaitstud: New york Times
Syndication sales Corp. Materjalide kopeerimine ja levitamine keelatud.
Strateegi tööks on konkurentsi mõistmine ja sellega toimetulemine. Kuid juhid määratlevad
konkurentsi sageli liiga kitsalt – nad arvavad, et konkurents on miski, mis leiab aset ainult
praeguste olemasolevate konkurentide vahel. Tegelikult ulatub konkurents hetkel
tegutsevatest rivaalidest palju kaugemale ja hõlmab veel nelja konkurentsijõudu: kliendid,
pakkujad, potentsiaalsed turule sisenejad ja asendustooted. Just need viis vaala määravadki

Vasakule Paremale
Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #1 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #2 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #3 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #4 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #5 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #6 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #7 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #8 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #9 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #10 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #11 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #12 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #13 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #14 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #15 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #16 Professor Porter ja tema viis konkurentsijõudu #17
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2020-10-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor 379896 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
34
docx

Kululiidri strateegia referaat

Antud referaadis vaadeldakse kululiidri strateegiat, mille eduka elluviimise korral seisneb ettevõtte konkurentsieelis madalamates üldistes kuludes võrreldes konkurentidega. 3 1. KULULIIDRI STRATEEGIA Ettevõtte, mis jälitab kululiidri strateegiat, püüab saavutada konkurentsieelise eelkõige vähendades oma majanduslikke kulusid kui tema konkurentidel. Kui kulujuhtimise strateegia võib olla rakendatud paljude ettevõtete poolt tööstusharus või kui ettevõtjad seisavad silmitsi kulude ebasoodsasse olukorda imiteerides kululiidri strateegiat, siis olla kulude liider ei tekita püsivat konkurentsieelist firma jaoks. Väärtusliku kulude juhtimise konkurentsivõimelise strateegia võime luua püsiv konkurentsieelis sõltub sellest strateegiast, mida on haruldane ja kulukas jäljendada.

Juhtimine
thumbnail
10
pdf

Konkurents ja turustruktuur

Võistlus piiratud ressursside pärast iseloomustab nii inimeste kui ka firmade igapäeva. Turumajanduse tingimustes väljendub majanduslik “võistlus” turukonkurents , mis tekitab tarbijale valiku ja võimaldab pakkuda turule rohkem vajalikke hüviseid. Kuigi ettevõtluses ei pruugi alati kõik olla n-ö võitja rollis, on mitme osalise üheaegne kasu täiesti võimalik. Turustruktuur - Hinnakujundajad ja turu mõjuvõim - Täiskonkurents - Mittetäielik konkurents - Monopolistlik konkurents - Oligopol - Monopol Loomulikud monopolid Autoriõigus ja kaubamärk kui monopolid - Monopson Firmad püüavad hoida oma kulud kontrolli all (st piisavalt madalad), et saavutada võimalikult suur kasum kehtivate turuhindade tingimustes. Kasum on ettevõtluse peamine eesmärk. Ent ettevõtted konkureerivad üksteisega mitte ainult hinnatasemes, vaid ka näiteks oma toodete omadusi reklaamides

Majandus
thumbnail
17
doc

Turunduse vastused

- vanus -vanus - hoiakud - kogus - sissetulek - väärtused - kasutamise aeg - perekonnaseis - tegevusalad - kasutamise sagedus - haridus - huvid ja hobid - isiklik - elukutse - maailmavaade - sotsiaalne 6. Konkurentsijõudude Porteri mudel. Michael Porter jõudis järeldusele, et tootmisharus võivad lisaks ettevõtetele konkurentsi mõjutada ka neli välist faktorit: potentsiaalsed sisenejad, asendustooted, tarnijad ja tarbijad. Nende osakaal varieerub sõltuvalt turu iseloomust ja väljakujunenud ärikeskkonnast. SISENEMISBARJÄÄRE MÕJUTAB: POTENTSIAALSED · mastaabisäästu olemasolu

Majandus
thumbnail
7
docx

Turg Turundus Konkurents

erinevaid turundusmeetmestikku, üldjuhul kattuvad täielikult või osaliselt mõned komponendid.  Küpsetele turgudele  PUUDUS – Nõuab suuremaid kulusid nii personalile, tootmisele kui ka turundusele. Aga mitte alati. Positsioneerimine – toote/teenuse või ettevõtte imago loomise protsess sihttarbija teadvuses. Seega positsioneerimisega üritatakse luua sihtgrupi teadvuses kindel arusaam ettevõttest või tema tootest/teenusest. Hädavajalik loogiline mõtlemine ja sammsammuline lähenemine! Tähtis mõista!  Millised tunnused ja parameetrid on sihtrühma jaoks olulised  Kuivõrd stabiilne ja kommunikeeritav on positsiooni loomise alus 1. Tuleb mõista, mida sihtrühm ootab ja arvab olevat ostuotsuse tegemisel kõige tähtsam 2. Luua toode, mis rahuldab spetsiaalse sihtrühma vajadusi ja ootusi 3. Hinnata konkureerivate toodete tajuvat positsiooni sihtrühma silmis 4

Kategoriseerimata
thumbnail
34
docx

Strateegiline juhtimine

SWOT analüüs Uute missiooni, eesmärkide ja strateegia formuleerimine Strateegia hindamine ja elluviimine Strateegilise juhtimise areng Esimene oluline strateegia alane raamat (militaarstrateegia) ~500 a.eKr. Hiina ohvitserilt Sun Tzu'lt - "The Art of War" Sõjandusterminid kasutusel siiani, nt. kaitsestrateegia, otserünnak jt SJ ärijuhtimise mõttes pärineb USA-st 50-60-ndatel otsisid organisatsioonid uusi turge ­ Konkurents Euroopa ja Jaapaniga teravnenud ­ Tekkinud olid rahvusvahelised suurkorporatsioonid, koordineerimisraskused Klassikalised autorid 1. Alfred Chandler "Strategy and Structure" - 1962 2. Igor Ansoff "Corporate Strategy" - 1965 3. Kenneth Andrews ,,Business Policy: Text and Cases" - 1965 4. Peter F. Drucker "The Age of Discontinuity" - 1969 · Strateegilise juhtimise on ratsionaalne ja pikaajaline planeerimine

Juhtimine
thumbnail
16
docx

Turunduse keskkond

SEMINAR : TURUNDUSKESKKOND 1. MÕISTED. ● Demograafia - tegeleb ● Oligopolistlik konkurents - väike arv inimpopulatsiooni uurimisega. Uuritakse vastastikuses sõltuvuses olevaid tunnused nagu rahvaarv, koosseis, ettevõtteid, kes konkureerivad omavahel. rühmadevahelised proportsioonid, Kaup on väheste erisustega, uutele turule geograafiline paiknevus, sooline jaotus, tulijatele tehakse takistusi. Oluliseks sündide arv, vanuseline struktuur, tunnuseks on see, et iga ettevõte peab

Turunduse alused
thumbnail
17
docx

Turunduse eksamiks kordamine

Turundus põhineb vabal vahetusel, mis on mõlemale osapoolele kasulik ning rahulolu pakkuv. Vahetus on turundustegevuse aluseks. 1 Turunduses mõeldakse vahetuse all olukorda, kus mõlemal osapoolel on midagi, millel on teise osapoole jaoks väärtus ja mida nad omavahel vahetavad. Et saaks toimuda vaba vahetus peavad olema täidetud viis tingimust: On olemas vähemalt kaks osalist Igal osalisel on midagi, mis on teise osalise jaoks väärtuslik Iga osaline saab suhelda ning väärtuse kohale toimetada. Iga osaline võib pakkumise vastu võtta või sellest keelduda. Iga osaline usub, et vahetatav kaup on teise osalise poolt soovitud või vähemasti vastuvõetav. Turundus peab tagama vahetuse häireteta toimimise. Samas tänases ühiskonnas on tarbijad ja turg nõudlikud

Turundus
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

Oma tootele või teenusele tuleb leida optimaalne hind. 1. Kulupõhine hinnakujundus on kõige lihtsam hinna määramise meetod, kus toote valmistamiseks läinud kuludele lisatakse juurdehindlus kasumi teenimiseks. Kulupõhine hind on toote või teenuse valmistamis kulu, millele lisandub juurdehindlus kasumi näol. Kuigi tundub, et see on lihtsalt rakendatav ja kasutatav, ei ole ainult kuludele põhinev hinnakujundus kindlasti kõige parem viis. Probleemiks võib kujuneda kulude arvestus ­ igal ettevõttel on nii püsikulud kui ka muutuvkulud. Tootmis- või teenindusmahu suurenedes jäävad tavaliselt püsikulud samaks, muutuvkulud aga suurenevad. Kuid vahel võib ka olla vastupidi ­ püsikulud on suuremad kui muutuvkulud. Siit tekivadki probleemid, kus ettevõtte juhid ei oska alati ette arvestada, kuidas muutuvad nende kulud. Sageli hinnatakse tootmise või teenindusprotsessi alguses kulud madalamaks kui nad tegelikult on

Turundus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun