Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"käigukastid" - 39 õppematerjali

thumbnail
6
docx

Automaat käigukast

Automaat käigukast A4 Mauno Piho Kaarlimõisa 2010 1. Ülevaade automaat käigukastidest Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: a) astmeteta, ehk CVT variaatorkastid; b) elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid; c) hüdraulilise käiguvahetuse ja planetaarülekannetega käigukastid. Automaatkäigukastide eeliseks on nende kasutamise mugavus ja suurem sõiduohutus. Autojuht väsib vähem ja ülekandearv muutub koos sõidutingimustega. Hüdrotrafo väldib mootori ja jõuülekande ülekoormamise. Automaatkäigukastide puuduseks võib pidada sidurite läbilibisemisest ja lisandunud elektrienergia vajadusest tingitud väiksemat kasutegurit 2. Automaatkäigukasti hüdraulika ( 2.1 Rõhuregulaator

Auto → Auto õpetus
87 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KT Jõuülekanne 1 (AS) - Üldine, sidur

JÕUÜLEKANNE Nimi: Riho Rästas KONTROLLTÖÖ NR. 1 AS Õppegrupi nr. AS13 Kuupäev: 05.03.14 1. Mida tähendab rattavalem 6 x 4*? Kuus ratast ja neist neli on vedavad. 2. Kuidas liigitatakse jõuülekandeid? Manuaal käigukastid ja Automaatkastid. 3. Millised seadmed/sõlmed kuuluvad nelikveoga kaheteljelisel sõidukil jõuülekandesse? Hooratas ,sidur ,väntvõll ,kardaani ülekanded, diferentsiaalid, jaotuskast, vedevad sillad(rattad) 4. Millistele nõuetele peavad vastama sidurid? Sidur peab lahutama kiiresti ja täielikult, käigukasti hoorattalt saadavast mehhaanilisest energiast. Sidur peab uuesti liitma käigukasti ja hooratta sujuvalt, et vältida järske kohalt

Auto → Auto õpetus
37 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Veoauto Volvo FH16

olenemata sellest, milliseks transporditööks autot parajasti kasutatakse. Volvo FH16 varustuses on nüüd I-Shift, mis koos D16E mootoriga pakub jõuülekande ületamatu komplekti. I-Shift käiguvahetus tagab juhitavustaseme, mida kunagi varem ei ole veokitel olnud. Samuti on võimalik valida kahe käsilülituskäigukasti vahel. Mõlemad on 14-käigulised madalate ja kõrgete käikude lülituse ning käikude poolitusega käigukastid kas otse- või kiirkäiguga tippkäigul. Volvo käsikäigukastid on trossühendusega, mis lihtsustab käiguvahetust ning vähendab märgatavalt mürataset ja vibratsiooni. Käigukastid ühendavad tippvõimsuse hea ergonoomilisusega. Volvo FH16 on kompleteeritud Volvo D16E 580 hj või 660 hj mootoriga: see on turboülelaaduri ja vahejahutiga 16-liitriline 6-silindriline reasmootor. Mootoril on täismõõdus

Auto → Autode lisa- ja mugavusseadmed
42 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Automaatkäigukastid - 2011 A3

.......3 2. Mehaanika...............................................................................5 3. Hüdraulika...............................................................................9 Sissejuhatus Automaatkäigukastide liigid Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: · astmeteta ehk CVT variaatorkastid · elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid · hüdraulilise käiguvahetusega ja planetaarülekandega käigukastid Automaatkäigukastide eeliseks on nende kasutamise mugavus ja suurem sõiduohutus. Autojuht väsib vähem ja ülekandearv muutub koos sõidutingimustega. Hüdrotrafo väldib mootori ja jõuülekande ülekoormamise. Automaatkäigukastide puuduseks võib pidada sidurite läbilibisemisest ja lisandunud elektrienergia vajadusest tingitud väiksemat kasutegurit. Automaatkäigukastide ehitus

Auto → Auto õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Automaakäigukast

Ülevaade automaatkäigukastidest Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: A) astmeteta, ehk CVT variaatorkastid, B) elektrimehaanilise käiguvahetusega käigukastid C) hüdroaulise käiguvahetuse ja planetaarülekannetega käigukastid. CVT variaatorkastidel (Continuously variable transmission) muutub ümber sujuvalt ja lisaks sõidumugavuse suurenemisel võimaldab selline ülekanne mootoril töötada veelgi optimaalsemal ja ökonoomsemal pöörlemissagedusel. Mootor ja variaatorkast on omavahel ühendatud kas mitmekettalise siduri või hüdrotrab vahendusel. Ülekandearvu muutmine toimub variaatoriga, elektroonilise juhtploki poolt juhtava hüdrosõime vahendusel. Sõidusuuna muutmine toimub planetaarülekande vahendusel.

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Iseseisev töö: Autode jõuülekanded

Ülekandearvu arvutatakse hammasratta paaris: veetava hammasratta hammaste arv Z2 jagatakse vedava hammasratta hammaste arvuga Z1. Kahevõlliline käigukast koosneb vedavast ja veetavast võllist ning teda kasutatakse tavaliselt esiveoliste autode käigukastides. Kolmevõlliline käigukast kannab pöördemomendi vedavalt võllilt veetavale vahevõlli kaudu. Viienda käigu sisselülitamiseks ühendatakse vedav ja veetav võll, mis asuvad ühisel geomeetrilisel teljel. Mehaanilised käigukastid koosnevad hammasratastest, toendite, tihenditega võllidest ja käiguvahetusmehhanismist. 3 Peaülekanne Auto peaülekandeks nimetatakse jõuülekandemehhanismi, mis paikneb veosillas ja muudab pöördemomenti. Peaülekanded valmistatakse kas koonus- või silinderhammasratastega. Autode peaülekanded jagunevad ühekordseteks ja kahekordseteks. Ühekordseid peaülekandeid kasutatakse sõiduautodel ja väikeveoautodel. Kahekordsesse peaülekandesse kuulub kaks paari hammasrattaid:1, 2 ja 3, 4

Auto → Auto õpetus
32 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Jõuülekanne

Kõike seda saab parandada käigukasti abiga. Peale selle saab käigukasti abil ka auto jõuülekannet mootorist lahutada. Astmelises käigukastis on hammasrattad, mis saavad omavahel hambuda erinevates kombinatsioonides, moodustades erinevate ülekandearvudega käike. Käigukast peab töötama müratult ja minimaalse kulumisega ning seda saavutatakse sünkronisaatorite ja kaldhammasrataste kasutamisega. Kaasaegsetel sõiduautodel kasutatakse kahevõllilisi käigukaste. Kolmevõllilised käigukastid lubavad üle kanda suuremaid pöördemomente, kuivõrd ülekantav jõud jaguneb suurema hulga hammasrataste vahel. Käigukasti vedav võll on ühtlasi siduri veetavaks võlliks. Selle võlli siduripoolses otsas on hammasliide siduri kettale. Käigukasti vedav võll on lühike, ta lõpeb esimese hammasrattaga ning selle hammasrattapoolne ots on süvistatud ­ sinna toetub käigukasti veetav võll. Veetaval

Auto → Auto õpetus
31 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Automaatkäigukast - automaatkäigukastide liigid, mehaanika, enesediagnoos

Kaarlimõisa 2010 1. Ülevaade automaatkäigukastidest 1.1Automaatkäigukastide liigid Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: a) astmeteta, ehk CVT variaatorkastid; b) elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid; c) hüdraulilise käiguvahetuse ja planetaarülekannetega käigukastid. Automaatkäigukastide eeliseks on nende kasutamise mugavus ja suurem sõiduohutus. Autojuht väsib vähem ja ülekandearv muutub koos sõidutingimustega. Hüdrotrafo väldib mootori ja jõuülekande ülekoormamise. Automaatkäigukastide puuduseks võib pidada sidurite läbilibisemisest ja lisandunud elektrienergia vajadusest tingitud väiksemat kasutegurit Joonis 1. Astmeteta, ehk CVT variaatorkastid Joonis 2. Elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid Joonis 3

Auto → Auto õpetus
209 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Manuaal käigukastid

vedava võlliga. Tagurpidikäigu hammasratta telg on kinnitatud karteri seintes olevatesse avadesse. Teljel pöörleb kahest hammasrattast koosnev plokk- veoautodel- või üks hammasratas- sõiduautodel. Käiguvahetusmehhanism asetseb käigukasti karteri ülemises või külgmises kaanes. Käikude vahetamiseks nihutatakse hammasrattaid või hammasmuhvi piki veetavat võlli. Sõltuvalt auto edasiliikumiseks ettenähtud käikude arvust on kasutusel kolme-, nelja- jne. käigukastid. Käikude vahetamiseks kasutatavate nihutatavate hammasrataste või muhvide arvu järgi eristatakse kahe- ja kolmeastmelisi käigukaste. Käigukasti eelis variaatorite ees on järgmine, et see võimaldab astmelist kinemaatilist ja jõu parameetrite muutmist protsessis, kus energiat antakse mehhanismi sissetulevalt võllilt selle väljuvale võllile. Ülekande energia astmelise parameetri muutust võimaldadakse kahte moodi ümber lülitades

Auto → Jõuülekanne
218 allalaadimist
thumbnail
20
rtf

„Standardiseerimise põhikursus“

009mm Väikseim lõtk Fcmin GlH  GuS 0.037mm Suurim ping Flmax GuS  GlH 0.037mm Flmin GlS  GuH 0.009mm Vähim ping Tolerantsi järk IT6 3) Joonis 2. Laagrisõlm ja laagriistude tolereerimise skeem 4) Masinaehituses kasutatakse laagreid praktiliselt igas pöörlevas detailis. Need võivad olla reduktorid, käigukastid, generaatorid. Laagreid kasutatakse ka erinevates tööriistades nagu trellid, treipingid. Pilt 1. Rattalaager 0 0.030 5)  0.012 0 35 80 0.025 0 0 009  0 013 3. Ülesanne - Liistliite tsentreerimine

Muu → standardiseerimine
199 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Standardiseerimine kursusetöö

Väikseim ping -0,037-(-0,009) Keskmine ping =-0,023 mm 2 Istu tolerants T H , S=0,037-(-0,009 )=0,046 mm Tolerantsi järk IT6 3) Joonis 2. Joonis 3. Näide kohast, kus kasutatakse laagrit 4) Kõikides mehhanismides, kus töötamine ilma pöörlemiseta pole võimalik, kasutatakse laagreid. Näiteks erinevad reduktorid, käigukastid, elektrilised tööristad ja autos pöörlevad detailid. Samuti ka kõik muud detailid mis vajavad pöörlemiseks laagreid. 0,025 0,035 m6 0,009 H7 0 5) 40 L 0 0 80 l0 0 -0,012 -0,015 3. ülesanne 1) b= 14 mm; h=9 mm; l=90 mm a) Liist võlli soones istuga js7/h9 Liist h9 Võll js7

Tehnika → Tootmistehnika alused
145 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Jõuülekanne

Põltsamaa Ametikool Jõuülekanne A2 Alvar Müür Kaarlimõisa 2009 1. Sidur 1.1. Siduri ülesanne- Siduri ülesanne on sujuvalt anda üle mootori pöördemomenti auto kiiruse suurendamisel või vähendamisel. Algupärane sidur on väga kulumiskindel. 1.1.1. Siduri osad- Siduri korv, Hooratas ,Veetav ketas, Suruketas, Sidurikäpp, Tugiseib, Käpa tagastusvedru, Sidurikorv, Survelaager, Survemuhv, Lülituskahvel, Tugiplaat, Vedru, Rumm, Summutiketas, Hõõrdkatted, Plaatvedrud, Hõõrdseibid, Reguleerseib. Joonis 1.1 Siduri tööpõhimõte 1.2Siduriketta kate- on valmistatud vastupidavast ja kuumuskindlast orgaanilisest materjalist ja sellel on freesitud soon katte esiküljel, mis takistab käigu vale sisselülitamist. Puks / kontrollplaat on konstrueeritud autode jaoks, millel on diiselmootor, ja see summutab vibratsiooni. Joonis 1.2 Siduriketas ja sidurikate 1.3 Siduri vahetami...

Auto → Auto õpetus
177 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Volkswagen Phaetoni Lugu

mudelitele. 4 4. Mudelid 4.1. Esimene generatsioon Esimest generatsiooni toodetakse alates aastast 2002. Phaeton on valmistatud samale põhjale mida kasutavad ka Bentley Continental GT ja Continental Flying Spur. Kuna tegemist on terasest kerega on Phaeton oma konkurentidest veidi raskem. Kasutatakse ka Audi A8 detaile, näiteks osad mootorid ja käigukastid. 4.2. Phaeton Lounge Oli ideeauto 2005. aastal, millel oli pikem teljevahe ja 6 istet. Igale reisijale oli eraldi kliimaseade. Lounge pakkus veel paljusi mugavusi nagu minibaar, internetiühendusega arvuti, DVD mängijad, külmik, veiniklaasihoidjad ja isegi eraldi ventilatsioon suitsu eemaldamiseks. 4.3. Phaeton Facelift (2007-2010) Uuendati veidi auto välimust ja võimsust. Lisati LED päevasõidutuled ja uuendati keskkonsooli.

Auto → Auto õpetus
12 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Jõuülekanne

võlliga. Tagurpidikäigu hammasratta telg on kinnitatud karteri seintes olevatesse avadesse. Teljel pöörleb kahest hammasrattast koosnev plokk-veoautodel- või üks hammasratas- sõiduautodel. Käiguvahetusmehhanism asetseb käigukasti karteri ülemises või külgmises kaanes. Käikude vahetamiseks nihutatakse hammasrattaid või hammasmuhvi piki veetavat võlli. Sõltuvalt auto edasiliikumiseks ettenähtud käikude arvust on kasutusel kolme-, nelja- jne. käigukastid. Käikude vahetamiseks kasutatavate nihutatavate hammasrataste või muhvide arvu järgi eristatakse kahe- ja kolmeastmelisi käigukaste. Käigukasti eelis variaatorite ees on järgmine, et see võimaldab astmelist kinemaatilist ja jõu parameetrite muutmist protsessis, kus energiat antakse mehhanismi sissetulevalt võllilt selle väljuvale võllile. Ülekande energia astmelise parameetri muutust võimaldadakse kahte moodi ümber lülitades.

Auto → Auto õpetus
182 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Jõuülekande kordamine

1. Kirjeldage esiveolise auto jõuülekande skeemi, selle kasutatavus, näited. Esisillaveoga auto jõuülekande skeem: Esisillavedu on väga laialdaselt levinud ja seda lahendust kasutavad enamus autotootjad. Erinev on BMW, kes ei tooda esisillaveoga autosid. Kaasaegsetel esisillaveoga autol on peaülekanne käigukasti korpuses. 2. Astmelised käigukastid, nende eelised Astmelised ehk hammasrattaskäigukastid jagunevad liht- ja planetaarkäigukastideks. Autodel on põhiliselt kasutusel astmelised lihtkäigukastid, mille käikude lülitamine toimub kas hammasrataste või muhvide nihutamisel. Vähesed autod omavad varjaator käigukasti. Nende ülekannet muudetakse sujuvalt kiirenevalt ja need autod sõidavad mõlemat pidi sama kiiresti. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi

Auto → Jõuülekanne
133 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Automaatkäigukastid

Õpetaja variant http://open.forms.fi/hmv-edu http://www.hmv-systems.fi 2 1. Üldist Automaatkäigukastide liigid Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: · astmeteta ehk CVT variaatorkastid · elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid · hüdraulilise käiguvahetusega ja planetaarülekandega käigukastid Automaatkäigukastide eeliseks on nende kasutamise mugavus ja suurem sõiduohutus. Autojuht väsib vähem ja ülekandearv muutub koos sõidutingimustega. Hüdrotrafo väldib mootori ja jõuülekande ülekoormamise. Automaatkäigukastide puuduseks võib pidada sidurite läbilibisemisest ja lisandunud elektrienergija vajadusest tingitud väiksemat kasutegurit. Automaatkäigukasti põhikomponendid

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
115 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Auto remont, hooldus

Auto remont, hooldamine Ginemaatiliselt seotud pindade sissetöötamine Detailide ühtlane purunemine lubatud tolerantsi piires. Rikete liigitus Konstruktiivsed defektid Hõõrduvate detailide materjalide ebaõige valik, ginemaatiliselt seotud detailide ebõige alglõku määramine, hõõrduvatelt pindadelt soojuse halb ärajuhtimine. Tootmisalased defektid Mittekvaliteetsed või vastav materjal (mittekvaliteetsed detailid), detailide ebõige terminile töötlemine, detailide ebaõige mehaaniline töötlemine, nõrk tehniline kontroll valmis toodangu üle. Käitlemisest tulenevad defektid Mittekvaliteetsed kütte- ja määrdained, mootori hoolduse graafikust mitte kinnipidamine. Avariilise iseloomuga defektid Muttrite ebõige pingutamine. · Hammasrihma vahetus. Klapi vahede kontroll, vajadusel reguleerimine. Hammasrihma vahetusega tuleb tavaliselt vahetada ka rullikuid. · Kiil- ja soonikrihmade kontroll, vajadusel pingutus · Mootoriõli ja...

Auto → Autode hooldus
127 allalaadimist
thumbnail
37
odt

Sissejuhatus erialasse

Põltsamaa Ametikool SISSEJUHATUS ERIALASSE A1 Martin Kim Kaarlimõisa 2009 1. Põltsamaa Ametikool Põltsamaa Aleksandrikool asutati 1888. Aastal. Kool asub 2,5 kilomeetri kaugusel Põltsamaast, Väike- Kamari külas. Põltsamaa Ametikoolil on väga üpalju erialasid mida on võimalik õppima asuda. Põltsamaa Ametikooli erialad mida saab õppida on; autotehniku eriala, koka eriala, ehituse eriala, põllumajandus, ja koka eriala. Sotsiaalhooldus eriala. Samuti ka müüjatele on siin koht olemas. Ja ka muid ameteid. Õpilastel on Põltsamaa Ametikoolis head võimalused oma õpinguteks. On olemas uued klassiruumid ja kooli oma söökla. Kõikidele õpilastele on kohade ühiselamus. Põltsamaa Aleksandrikool 2 2. Autotehnik Autotehniku erialal on põhiliseks autode ja teiste sõidukite remont j...

Muu → Sissejuatus õpingutesse
62 allalaadimist
thumbnail
60
docx

TOODETE JA TEENUSTE ARENDAMINE „TOYOTA MOTOR CORPORATION“ NÄITEL

Paljud just hiljuti „avastasid“, et nad väsivad roolis pikkadel sõitudel, raiskavad oma aega ummikutes, teevad mõttetuid pisiavariisid täiesti süütutes olukordades, kulutavad palju fossiilsetel kütustel töötavatele mootoritele jne. Toyota küll liigub samas suunas päevateemadega kuid mitmes valdkonnas teistest maas. Murekohtadeks on Toyota mootorid, mis on oluliselt vähem efektiivsed kui Euroopa konkurentidel (eriti diiselmootorid); käigukastid, mis on väga kaugel Euroopa firma ZF arendustest (firma juba toodab käigukastid sisseehitatud elektrimootoriga, käikude arv 9 ja 10); multimeedia (Toyota üks vähestest, kes ei tee koostööd Appliga ja Googliga selles valdkonnas ning ise arendab Linuxi põhist multimeedia autodele). Üleminekukulud. Toyota olemasolev klient on väga lojaalne firmale. Iga ostja võib järgmiseks autoks valida teist marki ning sellega ei kaasne üleminekukulusid kuid kaasneb

Majandus → Majandus
35 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Jõuülekanded konspekt

Üldandmed 11 Mehaaniline ajam 13 Hüdrauliline ajam 13 Sidurite tüüpskeeme 15 Väändevõnkesummutid 17 Mehaanilise või hüdroajamiga lamellsidurid 18 Mehaanilise ajami ja pneumo- või hüdrovõimendiga sidurid 24 Käigukastid, jaotuskastid ja käiguaeglustid 26 Üldandmed 26 Käigukastide põhidetailid ja elemendid 30 Kordisti 35 Jaotuskastid. 37 Kardaanülekanded. 39 Autode veosillad 45

Auto → Jõuülekanne
51 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

Pumbaratta küljes olevad labad hakkavad õli ringi ajama hetkel, mil mootor käivitatakse. Õli paisatakse vastu turbiini labasid seda suurema kineetilise energiaga, mida suuremad on väntvõlli pöörded. Kui väntvõlli pöörded saavutavad oma maksimumi, siis ka turbiiniratas pöörleb peaaegu sama kiirusega kui pumbaratas. Sellise siduri suurim eelis on traktori sujuv liikuma hakkamine, kuid ta ei ole suuteline muutma ülekantavat momenti. 28. Pöördemomendi muundurid: Astmelised käigukastid. Käiguvahetus nihkhammasrataste, hammasmuhvide ja sünkronisaatorite abil. Sünkronisaatorite ehitus ja tööpõhimõte. (1) lk. 279. Käigukasti ülesandeks on võimaldada traktori veojõu ja liikumiskiiruse muutmist sõltuvalt veo- ja sõidutingimustest, aga ka traktoristi soovist lähtuvalt. Lisaks võimaldab käigukast ka traktori tagurpidi liikumist ja mootori pikemaajalist lahutamist jõuülekandest. Traktoritel on

Auto → Autod-traktorid i
135 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Auto ajalugu

sõjavägi kandis selle maha, kuna see ei vastanud nende nõuetele ja oli liiga ebastabiilne. 1801. aastal ehitas Richard Trevithick eksperimendi käigus auru jõul liikuva masina nimega Puffing Devil, mille kaal oli 1520 kilogrammi ja see oli võimeline liikuma sirgel pinnal 14,5 kilomeetrit tunnis. Masina esimesel sõidul jäeti see valveta ja see ,,hävitas" end. Seega ei saanud ka sellest masinast püsivat transpordivõimalust. Järgmistel kümnenditel arendati välja pidurid, käigukastid ja pööramisvõimalused ning mõned masinad olid edukad ühistranspordina. 1865. Aastal tuli aga tagasilöök ­ Lokomotiivide Seadused nõudsid, et kõikide maanteedel liikuvate masinate ees peab kõndima inimene, kes lehvitab punast lippu ja puhub pasunat. See seadus surmas Inglise autotööstuse arengu pea terveks 19. Sajandiks, kuna insenerid pöörasid oma huvi raudteedele. Venemaal töötas Ivan Kulibin 1780-tel aastatel välja aurumootoriga vankri.

Ajalugu → Ajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Jõuülekanne

hambumises vedava võlliga. Tagurpidikäigu hammasratta telg on kinnitatud karteri seintes olevatesse avadesse. Teljel pöörleb kahest hammasrattast koosnev plokk-veoautodel- või üks hammasratas- sõiduautodel. Käiguvahetusmehhanism asetseb käigukasti karteri ülemises või külgmises kaanes. Käikude vahetamiseks nihutatakse hammasrattaid või hammasmuhvi piki veetavat võlli. Sõltuvalt auto edasiliikumiseks ettenähtud käikude arvust on kasutusel kolme-, nelja- jne. käigukastid. Käikude vahetamiseks kasutatavate nihutatavate hammasrataste või muhvide arvu järgi eristatakse kahe- ja kolmeastmelisi käigukaste. . Käigukasti kaan, ja Käigulülitus hargid (kahvlid), Liugurid,. Käigulülitus kang, Korgid, Fiksaatorivedrud, Fiksaatorid, Liuguri lukustid, Lukusti tihvt, Lukustivedru,. Tagurpidikäigu lüliti. samasuguse töövõimega radiaalkuullaagri paigaldamiseks ei jätku ruumi. Et säästa

Auto → Auto õpetus
342 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Alternatsiivsed energialiigid

Tuuleturbiinid võivad olla kolme-, kahe-, või ühelabalised. Levinuimad on kolmelabalised. Labad on toodetud klaaskiuga tugevdatud polüestrist või puitepoksüüdist. Labad pöörlevad ühtlasel kiirusel 10-30 p/min, kuigi viimasel ajal on kasvanud ka vahelduva kiirusega töötavate masinate hulk. Turbiinidel on olemas automaatne võimsuse kontroll, mis peatab masinad väga tugeva tuule korral kahjustuste ärahoidmiseks. Kuigi otseajamiga masinate hulk kasvab, on enamusel siiski käigukastid. Lengerduse mehhanism pöörab masina tuule poole. Sensorid jälgivad tuule suunda ning torni ülemist osa keeratakse vastavalt tuulesuunale. Tornid on harilikult silindrikujulised, terasest ja helehalli värvi. Mõnel pool kasutatakse raamkonstruktsiooniga torne. Torni kõrgus on 25-80 meetrit. Kaubanduslikke turbiinide elektritootlikus on paarisajast kilovatist rohkem kuni 2,5 megavatini. Otsustav parameeter on rootori labapikkus " mida pikemad labad, seda suurem

Geograafia → Geograafia
51 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Auto hooldamine iseseisevtöö

korralikus asendis ja kasutuses.  Kraanadel on peal ka oma kontrolli kuupäev. Siis viiakse sellega läbi mõned testid ja veendutakse kraana ohutuses ja korrasolekus. Umbes nagu auto ülevaatus. Iga tõstemehhanismi peal on kirjas ka tema maksimum raskus mis ta tõsta jõuab. Seda EI TOHI mitte mingil juhul ületada.  Mobiilsed hüdraulilised kraanad Hüdraulilised kraanad on ette nähtud mitmesuguste autoosade nagu: mootorid, käigukastid, transmissioonielemendid jmt... tõstmiseks ja transportimiseks. Hüdraulilised kraanad pannakse tööle hüdraulilise käsiajami abil. Hüdrauliliste kraanade tõstenoolte pikkust saab muuta. Noole pikkuse muutmisel muutub kraana tõstejõud.  Agregaaditungraud Agregaaditungraud on töökojas suhteliselt vajalik töövahend. Sellega saab toestada raskemaid detaile (käigukast, mootor, kütusepaak, sumbutaja...) Hüdropressid

Auto → Autode hooldus
39 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TÖÖTERVISHOIU JA TÖÖOHUTUSE KORRALDUS ETTEVÕTTES

Väljaspool tuleks teises euroala riigis ebaseaduslikult, mis suudab osutada vajaduse korral abi  Kui lõikamine metallide suures paksuses Freesid ja pikk vähendada abil kõrge temperatuuri mõju töö  Leek ja lahtise tule kasutamine on lubatud minimaalne kaugus 10 m kaugusel spillway raamid ja Pere dvižnyh atsetüleen generaatorid ja 5 m kaugusel eraldi balloonid, mille põlevate gaaside  Kui keevitus saab kohaldada ainult käigukastid ja avariivarustus Ma nometrami  Hapniku vähendamisele käikude tuleks kaitsta sissepääsu eest määrdeained  Millal algab gaasi reduktor ei saa seista enne käigukast  Kõik ühendused peavad olema suletud käigukast  Keelatakse siirdemuhvid, tees üheaegselt mitme põletite võimsus Gaasiballoonide vedamise ajal peaksid nad kruvi cover caps juhusliku kahjustamise ja saastamise vältimiseks. Teisaldada või eemaldada neid spetsiaalseid seadmeid (vankrid,

Ametid → Ametijuhend
79 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Jõuülekanne

Samuti tuleks vältida lühiajaliselt üksteisele järgnevat sõidu alustamist järsult kallakult. Ning sõidukit ei tohi kinni hoida kallakul siduri libistamise kaudu, samuti mitte kasutada libisevat sidurit pidurdamiseks. Kallakust ei tohi alla sõita välja lülitatud siduriga ja madala käiguga. Jalga ei tohiks sõidu ajal hoida siduripedaalil. Laboratoorne töö 2 Teema nimetus: Autode käigukastid Käikude nimetused ja töö: 1 käik: Sünkronisaatori (6) muhv lülitub parempoolse 1. käigu hammasrattaga Z4. Vedav hamasratas Z1 lülitub veetava hammasrattaga Z2, mistõttu

Auto → Auto õpetus
274 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Nimetu

sisse käiguvahetus alla. (väiksemal käigul aeglasem ülekanne ­ parem kiirendus). 10 Kui sõita sujuvalt, gaasipedaal samas asendis, siis teab aju, et käigud võimalikult ruttu üles vahetada ja saavutada ökonoomseim tulemus.(on ka erandeid, kus erinevad juhtarvutid arvavad, et soovitakse sõita esimese käiguga võimalikult aeglaselt ja võimalikult suure kiirendusega ­ sellisteks juhtudeks on välja mõeldud pool-automaat käigukastid (tiptronic, steptronic)). Diiselmootorite ajud, toite- ja süütesüsteemid on väga erinevad võrreldes ottomootori ajuga. Diiselmootori ajuga töötavad sarnased andurid, kuid toitesüsteemi seade pole mitte sissepritsesüsteem, vaid kõrgsurvel töötav pihustite komplekt. Samuti on silindrites kompressioonid suuremad ­ kompressioon bensiinimoootoril ~8...14 bar/diiselmootoril kuni 40bar, surveastmetel suurt erinevust pole. Diiselmootori juhtploki infotehnoloogiline pool on

Muu → Baaskursus
35 allalaadimist
thumbnail
44
odt

Traktorid ja liikurmasinad

Käigukastid. Astmelised käigukastid liigitatakse: · Hammasülekande tüübi järgi · Võllide arvu järgi · Hammasrataste hambumise viisi järgi · Käiguvahetusmehhanismi järgi · Võllide paiknemise järgi · Käiguvahetuse järgi · Käikude arvu järgi · Nihutatavate hammasrataste arvu järgi Käigud grupeeritakse. Traktoritel jaotatakse: 1. Põhikäigud 2. Transpordikäigud 3. Aeglased käigud Käigukastide üleehitus. Mehaanlised käiguvahetusseadised koosnevad: · Lülituskahvlitest, mis on kinnitatud liugurite külge. Liugureid hoiavad kindlas asendis vedrudega fiksaatorid. Liugurieid liigutatakse käigukangi abil. Traktori jõuülekandesse kuuluvad agregaadid ja mehhanismid, mis kannavad pöördemomendi mootorilt veoratastele (roomikutele) ning muudavad momendi ja pöörlemissageduse väärtust ja suunda. Jõuülekanne edastab seega väntvõlli pöördemomendi käiguosale ja võimaldab pöördemomenti muuta. Traktori jõuülekanne tag...

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
103 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Nõrkvoolu tehnika praktika aruanne

või, kas sellega kaasneb ka remont. Hoolduse viib läbi lukksepp reeglina kliendi juures sõites kohale kaubikuga, mis on sisustatud kaasaegse hooldustehnikaga. Taolisi hooldusautosi on ettevõttes hetkel viis ja üks on valmimisel. Hooldust viiakse läbi üle Eesti ja seetõttu näeb hooldusautosid ,,kodus" harva. Suuremat töömahtu nõudvad remondid viime võimalusel läbi Em-Serv`i töökojas, kuid tuleb ette ka seda, et mootor, sillad, käigukastid ja hüdropumbad tuleb vahetada objektil. Vahel on masina liigutamine peale purunemist suhteliselt võimatu tema kaalu ja mõõtmete pärast, teinekord jälle oleks töökoja kolimine objektile odavam kui masina transport töökotta. Remonditakse meie töökojas absoluutselt kõike, mis on seotud meil müüdava tehnikaga. Taastatakse ja valmistatakse hüdraulikakomponente nagu hüdrosilindrid, voolikud, hüdromootorid, -pumbad ja -jagajad. Mootorite remont on meil samuti heal tasemel, teeme

Energeetika → Nõrkvoolu tehnika
90 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Autode käigukastid. Käigukasti vajab auto mootori omapära tõttu: aeglaselt töötaval sisepõlemismootoril pole jõudu. Seepärast tekib raskusi auto paigaltvõtu ja kiirendamisega. Rataste veo tugevdamiseks suurendatakse vajadust mööda väntvõlli pöördemomenti käigkasti abil. Kui väiksem hammasratas pöörab suuremat, siis moment suureneb kiiruse vähendamise arvel. Käikude vahetamine toimub hammasrataste või hammasratasploki nihutamisega. Sõltuvalt edasikäikude arvust, jagunevad köigukastid kolme-, nelja-, viiekäiguliseks. Igal käigukastil on ka tagasikäik, mis saadakse nihutatava lisahammasrattaga. Sünkronisaatori ehitus. Käigukastis käikude müratuks lülitamiseks kasutatakse eriseadiseid- sünkronisatoreid. Sünkronisaator on ehitatud nii, et liuguri küljes oleva hargiga nihutatav lülitusmuhv tõukab esmalt blokeerrõngast, mis hakkab hammasratast kaasa vedama. Muhv läheb hambumisse alles pärast seda, kui libisev rõngas on hõõrdejõu toimel kiiru...

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
90 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

John Deere 8R

hastuse indikaatorit CommandCenter displeil. See on ka ainus, mida masina juht selle protsessi kohta märkab. 18 | 8R seeria traktorid ­ AutoPowr & PowerShift käigukastid Silmapaistev efektiivsus: AutoPowr käigukast AutoPowr võimaldab sõidukiirust 50 km/h kütust säästva 1713 mootoripöörde juures nagu ka suuremat veojõudu madalate mootoripöörete juures. 8R seeria traktoritele ei ole lihtsalt paremat käigukasti olemas. Mitmekesisem. Mugavam. Automaatsem. AutoPowr tagab minimaalse kütusekulu iga rakenduse korral, kasutate Te siis jõuvõtuvõlli, hüdraulikat, töötate rasketes või

Põllumajandus → Põllumajandus
11 allalaadimist
thumbnail
55
pdf

K24 mootor

Siduriketta diameeter on 215 mm ning sidurikorvi survejõud 724 kg. Metallkeraamiliste kattel on suurepärane temperatuuritaluvus ning kõrge hõõrdetegur. Selleks, et suurenenud võimsusega toime tulla, teostati ka käigukastis muudatusi. Ülekandeid muudeti samuti, kasutada oli 3 erinevate ülekannetega käigukasti Valiku tegemisel mõõdeti ära ülekande arvud nii 2001-2005.a kui ka 2006-2010.a Civic Type-R ning ka modifitseerimisele kuuluva baasmootori käigukasti. Kõik käigukastid olid küll korpuselt erinevad, kuid ehituselt 34 samad. Jõuülekandes käigukast ja peaülekanne suurendavad mootori pöördemomenti. Seega on jõumoment vedavratastel suurem mootori pöördemomendist käigukasti ja peaülekande ülekandearvu võrra. Kuna modifitseeritud mootoril on oluliselt rohkem pöördemomenti kui

Tehnika → Tehnikalugu
20 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Materjalide keemia eksamiküsimuste vastused 2015

Materjalide keemia I eksamiküsimused 2015. Pilet 1 Materjali mõiste. Materjal on konkreetse omadustega aine või ainete kompleks, mida saab kasutada mingite ühiskonna vajaduste rahuldamiseks nüüd või tulevikus. Materjale saab liigitada mitut moodi, näiteks looduslik/sünteetiline, orgaaniline/anorgaaniline jne. Üldiselt liigitus: metallid, keraamika, polümeerid ja komposiidid, kõrgtehnoloogilised materjalid Materjalide keemia uurib mikrostruktuuri mõju makroskoopilistele omadustele. Tsemendi kõvastumine, selle võrdlus lubja kõvastumisega. Tsement on hüdrauliline sideaine, mis kõvastub ka vee all. Tähtsaim on portlandtsement, mis valmistatakse lubjakivi ja savi peenestatud segu kuumutamisel. Lubjakivi laguneb, eraldub CO2, ning CaO ja savi reageerivad paakumise käigus, reaktsiooni saadustena tekivad kaltsiumsilikaadid 3CaO*SiO2. Kui saadus jahvatada ja seejärel segada veega, kõvastub segu kiiresti, sest tekivad kaltsiumhüdraatsilikaadid...

Keemia → Materjalide keemia
8 allalaadimist
thumbnail
65
pdf

Mõõtmestamine ja tolereerimine

Keskmin Tõstemasinad h6 e ja raske Tsirkulee- Kerge ja Väikesed kuni 100 kuni 100 kuni 40 kuni 40 k6, js6 riv (võll nor- el.masinad, pöörleb) maalne el.trellid, 100.......14 100.......14 40..........14 40..........14 k6, h6, js6, käigukastid 0 0 0 0 j6 Tsirkuleeri Normaal Puidutöötlemis 18...100 kuni 100 kuni 40 kuni 40 k6, js6 v või ne või masinad, pendeldav raske el.mootorid (võll 100 kW, pöörleb väntmehanismi 100..140 100...140 40...100 40...100 m6 või d, suured

Metroloogia → Mõõtmestamineja...
235 allalaadimist
thumbnail
88
pdf

Materjaliõpetus

pidurivedelikke ei tohi omavahel segada. Keelatud on kasutada pidurivedelikke, mis ei ole sellele automudelile valmistaja tehase poolt ette nähtud. Konserveerimisvedelikud Need on ette nähtud masinate või üksikute masinaosade katmiseks pika-ajalisel hoidmisel. Nende vedelike põhiülesanne on luua detailide pinnale ühtlane, mitte mahavalguv kaitsekile. Konserveerimisvedelikud peavad olema väga stabiilsed. Õlilisand AKOP-1 on ette nähtud, komplektsete agregaatide (mootorid., käigukastid, hüdrosüsteemid) sisemuse konserveerimiseks. See on nitreeritud ja steariiniga rikastatud mineraalõli. Enne masina konserveerimist tuleb valmistada vastav segu ettenähtud mootori-, jõuülekande- või hüdrosüsteemi õlist ja manusest AKOP-1. Mootorite ja käigukastide konserveerimisel lisatakse põhiõlile 5 %, põllutööriistade konserveerimisel 15...30 % manust. Saadud seguga täidetakse vanast õlist tühjendatud karterid vajaliku tasemeni ning käivitatakse masin mõneks minutiks

Varia → Kategoriseerimata
182 allalaadimist
thumbnail
88
pdf

Materjaliõpetus

pidurivedelikke ei tohi omavahel segada. Keelatud on kasutada pidurivedelikke, mis ei ole sellele automudelile valmistaja tehase poolt ette nähtud. Konserveerimisvedelikud Need on ette nähtud masinate või üksikute masinaosade katmiseks pika-ajalisel hoidmisel. Nende vedelike põhiülesanne on luua detailide pinnale ühtlane, mitte mahavalguv kaitsekile. Konserveerimisvedelikud peavad olema väga stabiilsed. Õlilisand AKOP-1 on ette nähtud, komplektsete agregaatide (mootorid., käigukastid, hüdrosüsteemid) sisemuse konserveerimiseks. See on nitreeritud ja steariiniga rikastatud mineraalõli. Enne masina konserveerimist tuleb valmistada vastav segu ettenähtud mootori-, jõuülekande- või hüdrosüsteemi õlist ja manusest AKOP-1. Mootorite ja käigukastide konserveerimisel lisatakse põhiõlile 5 %, põllutööriistade konserveerimisel 15...30 % manust. Saadud seguga täidetakse vanast õlist tühjendatud karterid vajaliku tasemeni ning käivitatakse masin mõneks minutiks

Materjaliteadus → Materjaliõpe
60 allalaadimist
thumbnail
252
doc

Rakendusmehaanika

EESTI MEREAKADEEMIA RAKENDUSMEHAANIKA ÕPPETOOL MTA 5298 RAKENDUSMEHAANIKA LOENGUMATERJAL Koostanud: dotsent I. Penkov TALLINN 2010 EESSÕNA Selleks, et aru saada kuidas see või teine masin töötab, peab teadma millistest osadest see koosneb ning kuidas need osad mõjutavad teineteist. Selleks aga, et taolist masinat konstrueerida tuleb arvutada ka iga seesolevat detaili. Masinaelementide arvutusmeetodid põhinevad tugevusõpetuse printsiipides, kus vaadeldakse konstruktsioonide jäikust, tugevust ja stabiilsust. Tuuakse esile arvutamise põhihüpoteesid ning detailide deformatsioonide sõltuvuse väliskoormustest ja elastsusparameetritest. Detailide pinguse analüüs lubab optimeerida konstruktsiooni massi, mõõdu ja ökonoomsuse parameetrite kaudu. Masinate projekteerimisel omab suurt tähtsust detailide materjali õige valik. Masinaehitusel kasutatavate materjalide nomenklatuur täieneb ...

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
142 allalaadimist
thumbnail
181
doc

A.Palu mootorratta raamat

otsaku 17 abil, mille asend fikseeritakse vastumutriga. Lahutusrnehhanismi blokeerseade töötab järgmiselt. Käigupedaali otstele vajutamisel pöördub selle võllile kin- nitatud nukkhoob 15. Viimane tõstab hooba 13, mis teise tõukun 12 kaudu paneb liikuma lahutushoova 10. Käigukast Käigukastide ehituse põhijooni. Mopeedidel käsutatakse kähe-, rnootorrastel ning motorolleritel kolme- ja nelja- käigulisi käigukaste. Käigukastid võivad olla kähe või kolme võlliga (joon, 71). Kähe võlliga käigukastis võtab iga käigu üle- kandest osa ainult üks paar hammasrattaid. Ülekandearvu leiame, kui jagame suurema hammasratta hammaste arvu väiksema omaga. Kähe võlliga käigukaste käsutatakse rasketel mootorratastel «Dnepr», «Uraal» ja K-750 ning motorolleritel B-150M, «Elektron» ja «Turist».

Füüsika → Füüsika
70 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun