Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Sulge
Add link

Kuulamisoskus - sarnased materjalid

kuulamine, kuulaja, helepanu, eldu, kija, igesti, kehakeel, simuste, kuulake, muust, tete, gime, rvale, kehahoiak, surumine, manipuleerimine, kiitmine, kumb, korralduste, teadvustamine, salvestada, empaatiline, usutavus, seep, kuulamisoskus, olge, mhmh, nade, mitteverbaalsed, evast
6
doc

KUULAMISOSKUS

KUULAMISOSKUS Kuulamine on midagi enamat kui lihtsalt kuulmine. Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja alalhoidmisel hädavajalik, mille puudumisel kannatab sõprussuhete kvaliteet, üksmeel perekonnas, efektiivsus tööl. .Kuulata, see tähendab mõista. Kuulamine pole üksnes info hankimine, vaid ka teise inimese aktsepteerimine. ...

Enesejuhtimine -
24 allalaadimist
6
ppt

Kuulamisoskus

Kuulamisoskus iseseisev töö Nimi Klass Suhtlemise juures ei tohiks alahinnata kuulamise tähtsust. Ükski muusikapala ei saa edukaks, enne kui kuulaja ütleb, et see on hea kuulajaskond määrab edu. Ent me ei saa olla head kuulajad enne, kui oleme treeninud oma kuulamisosku...

Suhtlemisõpetus - Kutsekool
86 allalaadimist
10
docx

Aktiivne kuulamisoskus

...a. Tähelepanu teravneb üksnes siis, kui märgatakse, et vestluskaaslane on vihane või õnnetu, või kui tuntakse ennast emotsionaalselt ohustatuna. Siltide kleepimine. Ristides oma vestluskaaslase mõttes rumalaks või võhikuks, ei pöörata enam tema jutule kuigi palju tähelepanu. Hea kuulamisoskuse põhireegel ütleb aga, et järeldused tehakse pärast seda, kui ollakse vestluskaaslase sõnumit kuulnud ja vaaginud. Unelemine. Kuulatakse ainult poole kõrvaga. Mõtted kipuvad kõrvale kalduma eriti siis, kui ollakse tüdinud või mures. Samastumine. Tõlgendakse kõike, mida vestluskaaslan...

Kaubandus ökonoomika - Lääne-Viru Rakenduskõrgkool
33 allalaadimist
23
doc

Kuulamine

...3.4 Efektiivne kuulamine............................................ 13 3.5 Efektiivse kuulamise barjäärid............................... 16 3.6 Kuulamisprobleemid ja nendest ülesaamine........... 17 3.7 Kuulamisoskuse parandamine............................. 22 KOKKUVÕTE............................................................. 24 SISSEJUHATUS Suhtlemine on igapäevase elu lahutamatu osa. Kui sa pole just erak ega tööta ame...

Psühholoogia - Kutsekool
56 allalaadimist
2
doc

Kuulamistõkked

...eemat vahetada on kõik naljaks pöörata, mida partner ka ei ütleks, teie loobite teravmeelsusi ja keeldute tema jutusse süvenemast. 12. Takka kiitmine. Kuulate poole kõrvaga, kuid südamega te teise jutu juures ei ole, te lihtsaalt kiidate kõigele takka, mis teine ütleb. Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja sailitamisel hadavajalik.Hea kuulaja tombab teisi ligi, sobrad usaldavad talle oma saladusi ja tooalane edugi on kiire tulema. mittekuulata oskajad on tuutud kaaslased.Need,kes ei oska kuulata ei saa aru, miks tal ei ole kaaslasi, nad vahetavad riideid, opivad va...

Suhtlemispsühholoogia - Kutsekool
30 allalaadimist
10
docx

Kuulamine

SISSEJUHATUS Valisin selle teema kuna arvan, et kuulamine on suhtlemisel üks väga olulistest osadest. Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja hoidmisel väga vajalik. Kui inimene oskab kuulata, siis saab ta aru mida teised inimesed tahavad ja mis neid ärritab või haavab. Ka teisel inimesel on hea rääkida, kui teab, et teda kuulatakse. Nende inimestega, kes ei oska kuulata, on väga ebameeldiv rääkida. Jääb mu...

Suhtlemine -
16 allalaadimist
9
doc

Kuulamine

LUUA METSANDUSKOOL KUULAMINE Referaat suhtlemispsühholoogias Koostaja Katrin Pukk Metsamajanduse kaugõppe III kursus Räpina 2005 1. SISSEJUHATUS Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja ülalhoidmisel hädavajalik. Kui olete hea kuulaja, märkate, et tõmbate teisi ligi. Saate aru, mida inimesed tahavad ning mis neid haavab või ärritab. Hea suhte loomisel pole ärksa ja kaasaelava kuulamise oskus rääkimisoskusest sugugi vähem tähtis. Tegelikult valm...

Psühholoogia - Kutsekool
246 allalaadimist
9
doc

KUULAMINE

Tallinna Teeninduskool KUULAMINE Referaat suhtlemispsühholoogias Õpilane: Anna Popova 2013 1. SISSEJUHATUS Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja ülalhoidmisel hädavajalik. Kui olete hea kuulaja, märkate, et tõmbate teisi ligi. Saate aru, mida inimesed tahavad ning mis neid haavab või ärritab. Hea suhte loomisel pole ärksa ja kaasaelava kuulamise oskus rääkimisoskusest sugugi vähem tähtis. Tegelikult valm...

Suhtlemis psühholoogia -
8 allalaadimist
59
doc

Teenindussuhtlemine – kliendikesksus

...nimene märkama, et osa inimesi kasutab efektiivsemaid suhtlemisvõtteid ja hakkab neid matkima ehk harjutama. Baasilisteks suhtlemiskompetentsideks on: kontaktioskused (kontakti võtmine, aga ka hoidmine ja lõpetamine) kuulamisoskused (vaikne, julgustav, toetav ja mis eriti oluline ­ aktiivne kuulamine), enesekehtestamine (selge eneseväljendamine, vastutuse jagamine, aktiivne kuulamine), konflikti lahendamine (sisuliselt kuulub see eelmise osk...

Teenindus - Kutsekool
90 allalaadimist
10
doc

Teenindaja suhtlusvahendid

...navad teavet teenindaja suhtumisest nii iseendasse kui ka klientidesse. Võtmesõnadeks on siinjuures puhtus, korrektsus ja tagasihoidlikkus, aga ka oma organisatsiooni standarditest, nõuetest või kokkulepetest kinnipidamine. Klienditeenindaja sõnad ja ja kehakeele seob suhtlustervikuks kuulamisoskus. Kuulamine nõuab klienditeenindajalt teadlikke omapoolsete pingutuste tegemist mõistmaks, mida kliendid öelduga tegelikult mõtlevad. Teeninduslik kuulamine on tähelepanelik (keskendunud rääkijale), aktiivne (teenindaja alustab juba kuulamise ajal teenindamist ­ esitab küsimusi, soovitab ...

Teenindus ja müük - Kutsekool
199 allalaadimist
113
ppt

Klienditeenindus ja teeninduskultuur

... NB! · Sinu võimuses on panna inimesi end hästi või halvasti tundma, pakkuda tuge, lootust ja hoolivust. · Ära unusta, et Sinu töö on tähtis! 45 Vajalikud suhtlemisoskused · Selge ja täpne eneseväljendusoskus · Kuulamisoskus · Oskus infot anda ja hankida · Oskus luua ja lõpetada kontakti · Vestluse juhtimisoskus · Kehtestamisoskus · Konfliktiga toimetulekuoskus 46 Verbaalne e sõnaline väljendus · Loomulik keel ­ artikulatsioon, kõne kiirus, rütm, pausid ja ne...

Klienditeenindus -
27 allalaadimist
19
pdf

Klienditeenindus ja teeeninduskultuur

... 44 NB! Vajalikud suhtlemisoskused · Selge ja täpne eneseväljendusoskus · Sinu võimuses on panna inimesi end · Kuulamisoskus hästi või halvasti tundma, tundma pakkuda · Oskus infot anda ja hankida tuge, lootust ja hoolivust. · Oskus luua ja lõpetada kontakti · Vestluse juhtimisoskus ...

Klienditeenindus - Kutsekool
167 allalaadimist
13
doc

Inimese kehakeel

...teks iluteenused, masaaz jne) ei tingi füüsilist kontakti.. Siiski võiks sobivatel juhtudel soovitada käe ulatamist tervitamiseks ning igal juhul kliendi poolt käe ulatamisele vastamist . Kuulamine kui suhtlusvahend Klienditeenindaja sõnad ja kehakeele seob suhtlustervikuks kuulamisoskus. Kuulamine nõuab klienditeenindajalt teadlikke omapoolsete pingutuste tegemist mõistmaks, mida kliendid öelduga tegelikult mõtlevad. Hea kuulaja peab silmsidet, on lahke näoilmega, keskendub rääkijale ja ei katkesta teda, vajadusel kordab ja täpsustab öeldut, jälgib kliendi kehakeelt, on kannat...

Psühholoogia - Kutsekool
71 allalaadimist
133
pdf

Suhtlemispsühholoogia - Sotsiaalpsühholoogia 1

...õrvalejuhtimine (Räägime millestki muust) teise mõtete lugemine (Mulle tundub, et te tahate praadi süüa) Kuulamistehnikad nii nagu muidki oskusi. Suhtlemistehnikad on õpitavad ja omandatakse harjutamise teel. Kuulamisoskus kuulub efektiivse teenindamise hulka. Hea kuulaja on kliendiga ühel lainel, seega saab ta kliendilt enam täpsemat informatsiooni tema vajaduste kohta ja suudab selle oskuse abil kõrvaldada nii mõnegi ebakõla teeninduses. Meeldiv teenindaja on see, kelle pärast tull...

Suhtlemis psühholoogia - Kutsekool
66 allalaadimist
7
doc

Heatasemeline klienditeenindus

...s. · Enesekontroll ­ vajalik selleks, et ohjata oma impulsiivseid tundeid ja häirivaid emotsioone ehk jääda rahulikus, positiivseks, kindlameelseks ka pingeliselt hetkedel. · Teiste tunnete tajumine, tähelepanu emotsionaalsete märkide suhtes, hea kuulamisoskus. · Klientide vajaduste mõistmine pakkudes sobivaid teenuseid ja tooteid, et suurendada klientide rahulolu. · Oskus vaadata olukordi kliendi seisukohalt. · Hea kuulamis oskus, vastastikune arusaamine, täieliku infovahetuse pooldamine. Millised peavad olema teenindaja iseloomuomadused? Klie...

Klienditeenindus - Kutsekool
413 allalaadimist
113
doc

TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ

...). Juhi muudavad liidriks tema teatud isiksuseomadused ja oskused Yukli alusel (Türk 2001:106): · Osavõtlikkus, inimlikkus ja usaldusväärsus; · Oskus kaastöötajaid hinnata, motiveerida ja edendada; · Meeskonna-, koostöö- ja suhtlemisoskused; · Suhtlemisoskus, s.h. kuulamisoskus; · Oma mõtete ja ideede edastamise veenvus; · Otsustus- ja vastutusvõime; · Tasakaalukus kriitilises olukorras ja perspektiivitunnetus. Juhid ja liidrid jälgivad maailma läbi teatud prismade, olles rohkem või vähem oma kogemusel põhinevas ja piiritletud maailmas (prismas) kinni. Or...

Turismi -ja hotelli... - Tartu Ülikooli Pärnu Kolledž
136 allalaadimist
12
odt

Klienditeeninduse õpimapp

...uumis. Hea kommunikatsioon · Kliendiga suheldakse talle arusaadavas keeles - keelteoskus, teenuse selgitamine arusaadavas terminoloogias · Kliendi tähelepanelik kuulamine · Selge eneseväljendus · Loomulik ja sundimatu suhtlemine · Selge ja täpne eneseväljendusoskus · Kuulamisoskus · Oskus infot anda ja hankida · Oskus luua ja lõpetada kontakti · Vestluse juhtimisoskus · Kehtestamisoskus · Konfliktiga toimetulekuoskus Hea kuulaja · Pühendab kliendile kogu tähelepanu ­ on osavõtliku poosi ja näoilmega, väldib väliseid segajaid, hoiab pilkkontakti...

Klienditeenindus - Kutsekool
63 allalaadimist
9
doc

Kuulamisoskus. Aktiivne kuulamine

MAINORI KÕRGKOOL Rakenduspsühholoogia Instituut Personalijuhtimise eriala PS-1-S-E-tal Liis Peet KUULAMISOSKUS. AKTIIVNE KUULAMINE Juhendaja: Maie Oblikas Kuulamisoskus. Aktiivne kuulamine -2- Tallinn 2008 SISUKORD Sissejuhatus......................................

Suhtlemise alused - Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
295 allalaadimist
105
doc

Lõpueksam: 2008 õppekava alusel Majanduse alused

... Ennast näitav ­ maksimaalselt avatud, tagasisidet võetakse arvesse vähesel määral; Ennast teostav ­ väga avatud ning võtab teistelt tulevat tagasisidet maksimaalselt arvesse; Endaga kokkuleppiv ­ teistele avatus ja tagasiside arvestamine mõlemad keskmised; Kuulamisoskus: Ma palun, et Sa kuulaksid mind, kuid Sina: · hakkad nõu andma... · ütled, et ... · püüad minu probleemi lahendada 57 Kuulamise efektiivne viis: 20 ­ 80 % reegel Informatsiooni...

Majanduse alused - Tartu Ülikool
142 allalaadimist
161
pdf

Juhtimise alused

...aju valikulisus väljendub stereotüüpides. Kui inimesel on eelarvamus, siis vastavalt sellele tajub ta valikuliselt oma suhteid teiste inimestega. Juhtidel on eelarvamus ametiühingu aktivistide suhtes, mõnedel meestel edukate naiste suhtes, naistel meeste agressiivsuse suhtes jne. Kehv kuulamisoskus Juhi ja alluva suhtlemises peaks pool aega kuluma kuulamisele. Aga sageli on juhil meeles ainult oma mured, mida ta tahab välja öelda ja kuulamiseks pole aega. Isegi siis kui alluv pannakse istuma ja sõnades justkui ollakse valmis teda ära kuulama, sekkub juht peatselt oma küsimusega, si...

Juhtimine -
243 allalaadimist
9
docx

AKTIIVNE KUULAMINE

...is 9% kirjutamine, 16% lugemine, 30% rääkimine ja 45% kuulamine. Ka teised uurimused rõhutavad suurt ajahulka, mille eri elukutsete esindajad kulutavad kuulamisele. Juba üksi seetõttu, et me iga päev nii palju kuulame, on oluline teha seda efektiivselt. Veel enam, teie kuulamisoskused mõjutavad suuresti mitmeid olulisi tahke teie elus. Sõprussuhete kvaliteet, üksmeel perekonnas, efektiivsus tööl ­ need sõltuvad küllalt suurel määral teie kuulamisvõimest. Õnnetuseks on vaid vähesed meist head kuulajad. Juba puht informatsioonivahetuse tasandil jääb uurijate sõnul ...

Ühiskond -
56 allalaadimist
2
docx

Kuulamine ja kuulmine

Kuulamine ja kuulmine Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja ülalhoidmisel hädavajalik. Kui olete hea kuulaja, märkate, et tõmbate teisi ligi. Saate aru, mida inimesed tahavad ning mis neid haavab või ärritab. Hea suhte loomisel pole ärksa ja kaasaelava kuulamise oskus rääkimisoskusest sugugi vähem tähtis. Kuulamine on e...

Kirjandus - Keskkool
12 allalaadimist
24
docx

Edukas müügiprotsessi juhtimine ja erivajadustega klientide teenindamine

...ast: umbkaudselt 70% kehakeelest, 20% häälest ja kõigest 10% sõnadest. Õppides jälgima ja valitsema oma kehakeelt ja lugema kliendi oma. Nii on ligipääs hulgale olulisele informatsioonile, mis müügiotsust mõjutab. ● Kuula, mida partner Sulle räägib - kuulamisoskus on tavaliselt harjumuslik ja ebateadlik tegevus. Tihti kipume me erinevates situatsioonides kasutama igasuguseid kuulamistõkkeid; nagu sildistamine, oma vastuse koostamine, nõustamine, valikuline kuulamine, mõtete lugemine, mõtete kõrvale kaldumine, võrdlemine v...

Majandus - Kutsekool
6 allalaadimist
25
docx

Oranisatsioonijuhtimine - eksam

...liider mõjutab positiivselt ka oma alluvaid. Juht peab olema kiire kohaneja, õpivalmis ja alluvate jaoks usaldusväärne. Osavõtlikkus, inimlikkus ja usaldusväärsus Oskus kaastöötajaid hinnata, motiveerida ja edendada; Meeskonna-, koostöö- ja suhtlemisoskused; Suhtlemisoskus, s.h. kuulamisoskus; Oma mõtete ja ideede edastamise veenvus; Otsustus- ja vastutusvõime; Tasakaalukus kriitilises olukorras ja perspektiivitunnetus. Juhtide tegevus ebaõnnestub, kui nad näevad olukordi ühekülgselt ning on seetõttu võimetud aitama organisatsioonil muutuva keskkonnaga kohaneda. Kui juhid ...

Organisatsiooni juhtimine - Tallinna Tehnikaülikool
70 allalaadimist
42
doc

Nõustamispsühholoogia

... Guy (1987) ­ olulised omadused on: uudishimu ja eksperimenteerimissoov, peaks olem püüdlus lahti selgitada ja mõtestada vaatlusaluse nähtuse süvastruktuur, oskus näha üldist üksikus ja üksikus üldist, peab olema jutuajamise ülevalhoidmise oskus, kuulamisoskus, empaatia, emotsionaalsus, hea introversioonioskus (võime sügavamasse endasse vaadata), inimlik hoolivus, lähisuhete hoidmise oskus, vabanemine võimukompleksist (kui klient tahab domineerida, siis kuidas käitud), huumorimeel (aitab pingeid leevendada ja ellu jääda). ...

Psüholoogia - Tallinna Ülikool
199 allalaadimist
17
docx

Nõustamispsühholoogia

...us). Teisene e isiklik taust ja kuidas sa midagi teed. Efektiivse nõustamise mudel ­ Brammeri (1999) mudel: nõustaja isikuomadused + nõustamisoskused = edenemine. Järjest rohkem uuritakse, kuidas nõustamissuhe aitab kaasa nõustamisele. Nõustaja isikuomadused ­ kuulamisoskus, reguleerida empaatiat ja emotsioone, arenguline uudishimu (pead end kogu aeg arendama), probleemilahendusoskus, oma piiride tunnetamine, julgus öelda et ma ei oska, eneseanalüüsivõime, sõnumite edasiandmine, ausus, kannatlikkus, huumor, diplomaatiavõime, enesekindlus, peeg...

Nõustamine - Tallinna Ülikool
30 allalaadimist
22
docx

Psühholoogia ja loogika

... Empaatia: arvestab erinevusi, suhtub erinevustesse heatahtlikult, kannatab erinevused välja, ei salli erinevusi Asjatundlikkus Teadete tajumine Isikutaju · Kõige vajalikumad kommunikatiivsed oskused: o Kuulamisoskus o Küsimuse formuleerimine ja esitamine o Kirjalik eneseväljendusoskus o Suuline eneseväljendusoskus o Tagasiside andmine o Suhtlemisoskus o Meeskonna töö oskused o Probleemide lahendamise oskused · Aktiivne kuulamine ­ mõista ke...

Psüholoogia - Tallinna Tehnikaülikool
37 allalaadimist
167
ppt

Psühholoogia konspekt powerpoint

...us kui oskus teavet vastu võtta ja edastada · Suhtlemisoskus kui terviklik isiksuse struktuur (väärtused, hoiakud isiksusejooned) Vajalikud suhtlemisoskused · Oskus luua ja lõpetada kontakti · Oskus infot anda ja hankida · Selge ja täpne eneseväljendusoskus · Kuulamisoskus · Kehtestamisoskus · Vestluse juhtimisoskus · Konfliktiga toimetulekuoskus Mõned valearvamused inimeste ja suhtlemise kohta · Oletus järjepidavuse kohta ``Aga sa eile ütlesid! ``; ``Eelmine kord sa nii ei arvanud!`` · Oletus öeldu üheselt mõistetavuse kohta. ``Sa oled hulluk...

Psühholoogia - Kutsekool
147 allalaadimist
7
doc

Suhtlemispsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused

...gel nõustumispunktist (ankrust), siis tajutakse seda veelgi kaugemana Juhul kui teade on üsna ligidal ankrule, siis tajutakse seda lähemal kui ta tegelikult on 23. Põhilised suhtlemisoskused (kuulamine, verbaalne väljendusoskus, inimeste hindamine, eneseavamine, mõjutamisoskus) Kuulamisoskus - Eesti suhtlemistreenerid peavad kuulamisoskust baasoskuseks, millele üles ehitada kompleksoskused Verbaalne väljendusoskus - rääkimisoskus ehk oskus sõna jõudu kasutada on kuulamisoskuse kõrval teine suhtlemise baasoskus (suuline ja kirjalik keele valdamine on erinevad oskused!) Isikutaj...

Ajakasutuse juhtimine - Tartu Ülikooli Pärnu Kolledž
33 allalaadimist
7
doc

Suhtlemispsühholoogia eksami kordamisküsimuste vastused

...e, emotsionaalsete ja motoorsete võimete valdamisena, mis korduvais sotsiaalsetes situatsioonides tagavad eduka tegutsemise. 24. Põhilised suhtlemisoskused (kuulamine, verbaalne väljendusoskus, inimeste hindamine, eneseavamine, mõjutamisoskus) Kuulamisoskus - Eesti suhtlemistreenerid peavad kuulamisoskust baasoskuseks, millele üles ehitada kompleksoskused Verbaalne väljendusoskus - rääkimisoskus ehk oskus sõna jõudu kasutada on kuulamisoskuse kõrval teine suhtlemise baasoskus (suuline ja kirjalik keele valdamine on erinevad oskused!...

Psühholoogia - Tartu Ülikooli Pärnu Kolledž
335 allalaadimist
323
doc

Aktiivõppe meetodid I-III TööLEHED

... c Sõnaosavus d Lojaalsus erakonnale e Seaduste tundmine f Järjekindlus g Pingetaluvus h Rahulik loomus i Seltskondlikkus j Enesekindlus k Taktitunne l Kuulamisoskus m Enese maksmapanemise oskus n Edevus o Ausus p Rõõmsameelsus q Kiirus r Järelandlikkus s Abivalmidus t Sõnapidamine u Noorus v Viisakus õ En...

Isiksusepsühholoogia -
13 allalaadimist
10
doc

Kordamisküsimused - vastused eksamiks.

...ompetentsuse kognitiivsete, emotsionaalsete ja motoorsete võimete valdamisena, mis korduvais sotsiaalsetes situatsioonides tagavad eduka tegutsemise. 31. Põhilised suhtlemisoskused (kuulamine, verbaalne väljendusoskus, inimeste hindamine, eneseavamine, mõjutamisoskus) Kuulamisoskus - Eesti suhtlemistreenerid peavad kuulamisoskust baasoskuseks, millele üles ehitada kompleksoskused Verbaalne väljendusoskus - rääkimisoskus ehk oskus sõna jõudu kasutada on kuulamisoskuse kõrval teine suhtlemise baasoskus (suuline ja kirjalik keele valdamine on erinevad oskused!) Isikutaj...

Suhtlemispsühholoogia - Tartu Ülikool
368 allalaadimist
24
docx

Nõustamispsühholoogia konspekt

...sed nt. kindlustuspinnad, ettemaksed, järelmaksed. Nõustamispsühholoogia 18.02 Nõustaja isik · Guy (1987) ­ uudishimu ja eksperimenteerimissoov. Peaks olema püüdlus lahti selgitada ja mõtestada vaatlusaluse süvastruktuuri. Jutuajamise ülevalhoidmise oskus, kuulamisoskus, empaatia, emotsionaalsus, hea introversioon (sügav enesevaatlus), inimlik hoolivus, lähisuhete hoidmise oskus. Vabanemine võimukompleksist, huumorimeel. · Cormieri & Cormieri (1998) 1. heasoovlikkus 2. õpivalmidus 3. elav kujutlusvõime 4. energilisus 5. ...

Psüholoogia - Tallinna Ülikool
121 allalaadimist


Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun