Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kuulamine (7)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • KUIDAS KUULAMISOSKUST TREENIDA?

Lõik failist

LUUA METSANDUSKOOL
KUULAMINE
Referaat
suhtlemispsühholoogias
Koostaja Katrin Pukk
Metsamajanduse
kaugõppe III kursus


Räpina
2005
1. SISSEJUHATUS
Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja
ülalhoidmisel hädavajalik. Kui olete hea kuulaja , märkate, et
tõmbate teisi ligi. Saate aru, mida inimesed tahavad ning mis neid
haavab või ärritab. Hea suhte loomisel pole ärksa ja kaasaelava
kuulamise oskus rääkimisoskusest sugugi vähem tähtis. Tegelikult
valmistab õige ja virge kuulamine meid ette impulsiivseks, värvikaks
ja mõjusaks järgnevaks sekkumiseks rääkija ossa . Rääkimine ja
kuulamine tuleb osavalt kokku viia.
Need, kes ei oska kuulata, on tüütud kaaslased. Näib, et neid ei
huvita keegi peale nende eneste. Need aga, kes teisi ei kuula, ei saa
tavaliselt aru, mis lahti on. Nende inimestega ei ole mõnus juttu vesta, sest vestluspartner ei tunne pärast kunagi rahulolevalt, et
teda on ära kuulatud.
Kuulamisoskuse puudumine on ohtlik. Jääte ilma
olulisest informatsioonist ja ei märka lähenevat probleemi. Püüdes
inimeste tegude tagamaadele jälile jõuda, peate nende mõtteid
lugema ning oletusi tegema, et täita lüngad omaenese
kuulmisoskuses.
Kuulamine on enesele võetud kohustus mõista
teiste inimeste tundeid, nende arusaamu. Kui tahate teise sisse

Vasakule Paremale
Kuulamine #1 Kuulamine #2 Kuulamine #3 Kuulamine #4 Kuulamine #5 Kuulamine #6 Kuulamine #7 Kuulamine #8 Kuulamine #9
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-01-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 248 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kats81 Õppematerjali autor
referaat suhtlemispsühholoogias

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
9
doc

KUULAMINE

Tallinna Teeninduskool KUULAMINE Referaat suhtlemispsühholoogias Õpilane: Anna Popova 2013 1. SISSEJUHATUS Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja ülalhoidmisel hädavajalik. Kui olete hea kuulaja, märkate, et tõmbate teisi ligi. Saate aru, mida inimesed tahavad ning mis neid haavab või ärritab. Hea suhte loomisel pole ärksa ja kaasaelava kuulamise oskus rääkimisoskusest sugugi vähem tähtis. Tegelikult valmistab õige ja virge kuulamine meid ette impulsiivseks, värvikaks ja mõjusaks järgnevaks sekkumiseks rääkija ossa. Rääkimine ja kuulamine tuleb osavalt kokku viia. Need, kes ei oska kuulata, on tüütud kaaslased. Näib, et neid ei huvita keegi peale nende eneste. Need aga, kes teisi ei kuula, ei saa tavaliselt aru, mis lahti on. Nende inimestega ei ole mõnus juttu vesta, sest vestluspartner ei tunne pärast kunagi rahulolevalt, et teda on ära kuulatud. Kuulamisoskuse puudumine on ohtlik

Suhtlemis psühholoogia
thumbnail
13
doc

Kuulamine referaat

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST12 KÕ1 KUULAMINE Referaat Õppejõud: MÕDRIKU 2013 SISSEJUHATUS......................................................................................................... 2 HUVIGA KUULAMINE JA PSEUDOKUULAMINE...........................................

Pedagoogika
thumbnail
2
docx

Kuulamine ja kuulmine

Kuulamine ja kuulmine Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja ülalhoidmisel hädavajalik. Kui olete hea kuulaja, märkate, et tõmbate teisi ligi. Saate aru, mida inimesed tahavad ning mis neid haavab või ärritab. Hea suhte loomisel pole ärksa ja kaasaelava kuulamise oskus rääkimisoskusest sugugi vähem tähtis. Kuulamine on enesele võetud kohustus mõista teiste inimeste tundeid, nende arusaamu. Kui tahate teise sisse vaadata, peate loobuma oma eelarvamustest ja kinnisideedest, kõhklustest ja enesekesksusest. Peate püüdma vaadata asju teise vaatepunktist. Samuti, me teame, et meil on kõrvad millega me kuuleme erinevaid helisi, tänu millele me suudame ühiskonnas paremini toime tulla. Kuulaja olles, ümbritsevad meid erinevad tõkked, mis ei lase meil keskenduda või tõukuvad meid jutuvestjast eemale

Kirjandus
thumbnail
10
docx

Kuulamine

SISSEJUHATUS Valisin selle teema kuna arvan, et kuulamine on suhtlemisel üks väga olulistest osadest. Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja hoidmisel väga vajalik. Kui inimene oskab kuulata, siis saab ta aru mida teised inimesed tahavad ja mis neid ärritab või haavab. Ka teisel inimesel on hea rääkida, kui teab, et teda kuulatakse. Nende inimestega, kes ei oska kuulata, on väga ebameeldiv rääkida. Jääb mulje nagu neid ei huvitakse üldse mis teine inimene räägib ja nagu nad mõtleksid ainult enda peale

Suhtlemine
thumbnail
23
doc

Kuulamine

TALLINNA TEENINDUSKOOL REFERAAT KUULAMINE - OLULINE OSA SUHTLEMISPROTSESSIS Kristina Manilkina TO11MK TALLINN 2010 SISUKORD 2 Lk. SISUKORD.................................................................. 2 SISSEJUHATUS.............................................

Psühholoogia
thumbnail
9
docx

Kuidas olla hea kuulaja?

peaksime me õppima paremini teisi inimesi kuulama. Sageli ongi nii, et me teisi inimesi tegelikult ei kuula ja võib olla teine osapool saab sellest aru ja mõlemale poolele võib jääda hinge pettumus ja süütunne. Mina sooviksin arendada oma kuulamis oskust, sageli ei suuda ma sellele keskenduda. Kuna raamatupidaja töös on ka vajalik suhtlemisoskus ja meeskonnatöö, siis on hea kuulamisoskus tähtis, et kõikidest asjadest õigesti aru saada. Kuulamine on ka väga oluline paljude elukutsete juures, suhete loomises ja väga oluline ka lapsevanemale. . HEA KUULAJA Kuulamise juures on väga tähtis pilkkontakt, inimesele peab silma vaatama, peab keskenduma kuuldu mõistmisele, et inimestest aru saada. Hea kuulaja peab olema kannatlik ja mitte jutule vahele segama. Inimene, kes on hea kuulaja leiab endale kergemini sõpru ja tuttavaid, kuna vähesed inimesed on tõeliselt head kuulajad. Vahel

Psühholoogia
thumbnail
9
doc

Referaat - "Kuulamine ja suhtlemine"

Kadrina Keskkool Kuulamine ja suhtlemine Referaat .... .... Juhendaja õp: ... .... 2011 Kuulamine Sissejuhatus Selleks, et inimesed saaksid üksteist kuulata on vajalik eelkõige kuulda. Inimese kuulmis ja tasakaalu elundiks on kõrvad. Kõrvad koosnevad kolmest osast: Väliskõrv -koosneb omakorda kahest osast: kõrvalestast- mille ülesandeks on püüda helisid ja suunata need kuulmekäiku ja kuulmekäigust ­ mille lõpus on õhuke

Psühholoogia
thumbnail
6
doc

KUULAMISOSKUS

.Kuulata, see tähendab mõista. Kuulamine pole üksnes info hankimine, vaid ka teise inimese aktsepteerimine. Kuulamisoskus on õpitav nagu teisedki suhtlemisoskused. Kuulamise etapid: · kuulmine ­ füüsilises mõttes; · interpreteerimine ­ kuuldu teadvustamine; · hindamine ­ info olulisus, rääkija prestiiz ja karismaatilisus; · meeldejätmine; · vastamine ­ reageerimine kuuldule, ka mitteverbaalne. · Kuulamise tüübid: · Sisu kuulamine ­ eesmärk on salvestada kuuldu. Segavad tegurid viia miinimumini ja hoida tähelepanu püsivana. Oma peamiste probleemidega sidumine. · Kriitiline kuulamine ­ eesmärk on kuuldu hindamine (loogilisus, faktide usaldusväärsus, järelduste usutavus, kuuldu olulisus, rääkija huvid ja motiivid).Järeldused tehakse alles lõpus. · Empaatiline kuulamine ­ eesmärgiks on mõista rääkija tundeid, vajadusi,

Enesejuhtimine




Kommentaarid (7)

Hey profiilipilt
Hey: Sisukas, kuid kahjuks puuduvad tekstis viited algmaterjalile, muidu väga hea.
16:22 13-11-2011
sahver13 profiilipilt
sahver13: väga sisukas ja mind aitas minu kodutöös
20:42 25-12-2008
destiny637 profiilipilt
destiny637: aitas mind väga palju:)
23:09 14-04-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun