Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Küberkiusamine ja selle liigid (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline küberkiusamise viis on kõige levinum?
  • Milline on kiusamisjärgne käitumine?
  • Kus toimub kiusamine kõige sagedamini?
  • Kuidas sa hindad oma internetialaseid teadmisi?
  • Kus ja kui sageli Sa tavaliselt interneti kasutad?
  • Kus ja kui sageli Sa tavaliselt interneti kasutad?
  • Kus ja kui sageli Sa tavaliselt interneti kasutad?
  • Kus ja kui sageli Sa tavaliselt interneti kasutad?
  • Kus ja kui sageli Sa tavaliselt interneti kasutad?
  • Kus ja kui sageli Sa tavaliselt interneti kasutad?
  • Palju sa veedad päevas keskmiselt aega internetis?
  • Millega sa tavaliselt arvutis tegeled?
  • Milliste vahenditega on sinu arust küberkiusamine võimalik?
  • Kedagi küberkiusanud?
  • Kuidas sa käitusid kui sind Internetis kiusati?
  • Kellele sa rääkisid Internetis toimunud kiusamisest?
  • Keda Internetis kiusatakse?
  • Kuidas sa hindad oma internetialaseid teadmisi?
  • Kus ja kui sageli Sa tavaliselt interneti kasutad?
  • Kui palju sa veedad päevas keskmiselt aega internetis?
  • Millega sa tavaliselt arvutis tegeled?
  • Milliste vahenditega on sinu arust küberkiusamine võimalik?
  • Kui jah siis kuidas?
  • Kedagi küberkiusanud?
  • Kui sa oled kedagi küberkiusanud siis keda?
  • Kui jah siis kuidas?
  • Kuidas sa käitusid kui sind Internetis kiusati?
  • Kellele sa rääkisid Internetis toimunud kiusamisest?
  • Keda Internetis kiusatakse?

Lõik failist

Sisukord
Tabelid ja joonised 2
Sissejuhatus 3
1 Kiusamine 4
2 Küberkiusamine 4
2.1 Küberkiusamise liigid 6
2.2 Uuringud küberkiusamise kohta koolis 8
3 Uurimistöö raames läbiviidud uuring 9
3.1 Uuringu tulemused 10
Järeldus 19
Kokkuvõte 20
Bibliograafia 21
Lisad 22
Lisa nr 1: Küsimustiku ankeet 22
Lisa nr 2: Ankeedi pilt 29


Tabelid ja joonised


Tabel 1 Kiusajate ja ohvrite sooline jaotus kontingendis (Naruskov 2009) 8
Tabel 2 uuritavate vanuseline jaotus 9
Tabel 3 uuritavate sooline jaotus 9
Tabel 4 Internetiühenduse olemasolu 10
Tabel 5 Internetialased teadmised 10
Tabel 6 Interneti kasutamise asukoht 11
Tabel 7 Interneti kasutamise asukoht 11
Tabel 8 Interneti kasutamise asukoht 11
Tabel 9 Interneti kasutamise asukoht 11
Tabel 10 Interneti kasutamise asukoht 11
Tabel 11 Interneti kasutamise asukoht 12
Tabel 12 Internetis veedetud aeg 13
Tabel 13 Tegutsemine arvutis 13
Tabel 14 Küberkiusamise võimalikkus 14
Tabel 15 Vahendid küberkiusamiseks 14
Tabel 16 küberkiusamine 15
Tabel 17 Sooline jaotus 15
Tabel 18 Küberkiusamise liik 15
Tabel 19 ise kiusanud 16
Tabel 20 Kiusajate sooline jaotus 16
Tabel 21 keda kiusasid 16
Tabel 22 kiusajate kiusamisviis 17
Tabel 23 Ohvrite käitumine 17
Tabel 24 teavitamine 18
Tabel 25 teadlikkus kiusatavatest 18
Tabel 26 Kiusajate ning kiusatavate sooline jaotus 18


Sissejuhatus


Oma
teema „Küberkiusamine Rapla Ühisgümnaasiumis“ valisin
sellepärast, et tegelen igapäevastelt väga palju arvutiga ning
mulle pakub väga huvi kõik see, mis toimub arvutiga nii sees kui ka
väljas. Kui ma esimest korda seda teemat stendil nägin, siis ma
tegelikult ei teadnud , mis asi see küberkiusamine on. Sellepärast
ma otsustasingi hakata seda uurima ja jõuda vastuseni.
Oma
töö eesmärgiks seadsin selle, et tahtsin teada saada kui suur
probleem on küberkiusamine Rapla Ühisgümnaasiumi gümnaasiumiosa
noorte hulgas.
Lähtuvalt
oma eesmärgile püstitasin uurimusküsimused millele tahtsin oma
uuringutes vastuseid saada:
  • Milline küberkiusamise viis on kõige levinum?
  • Kas küberkiusamine on Rapla Ühisgümnaasiumis väga suur probleem?
  • Milline on kiusamisjärgne käitumine?
  • Kiusamine


    Kiusamine
    on selline tahtlik teisele inimesele haiget või kahju tegemine,
    mille iseärasuseks on see, et tegevus toimub korduvalt pika aja
    jooksul ning osapoolte suhted pole võrdsed, vaid kiusaja omab ja
    näitab ülekaalu ning ohver tunneb ennast alaväärsena, kusjuures kiusamist on mitut liiki – füüsiline (näit. löömine, tagumine,
    tõukamine), psühholoogiline (näit. narritamine, nöökimine,
    negatiivsete hüüdnimedega nimetamine) või suhetega seotud (näit.
    grupist väljaarvamine, tõrjumine (Kõiv,
    2008).
    Kiusamiseks ei saa lugeda seda, kui kaks võrdset partnerit (näiteks
    sõbrad) omavahel jõudu katsuvad – näiteks müravad, või seda
    kui keegi kedagi sõbralikult nalja visates ühe või mõned korrad narritab või nöökab (Kõiv,
  • Vasakule Paremale
    Küberkiusamine ja selle liigid #1 Küberkiusamine ja selle liigid #2 Küberkiusamine ja selle liigid #3 Küberkiusamine ja selle liigid #4 Küberkiusamine ja selle liigid #5 Küberkiusamine ja selle liigid #6 Küberkiusamine ja selle liigid #7 Küberkiusamine ja selle liigid #8 Küberkiusamine ja selle liigid #9 Küberkiusamine ja selle liigid #10 Küberkiusamine ja selle liigid #11 Küberkiusamine ja selle liigid #12 Küberkiusamine ja selle liigid #13 Küberkiusamine ja selle liigid #14 Küberkiusamine ja selle liigid #15 Küberkiusamine ja selle liigid #16 Küberkiusamine ja selle liigid #17 Küberkiusamine ja selle liigid #18 Küberkiusamine ja selle liigid #19 Küberkiusamine ja selle liigid #20 Küberkiusamine ja selle liigid #21 Küberkiusamine ja selle liigid #22 Küberkiusamine ja selle liigid #23 Küberkiusamine ja selle liigid #24 Küberkiusamine ja selle liigid #25 Küberkiusamine ja selle liigid #26 Küberkiusamine ja selle liigid #27 Küberkiusamine ja selle liigid #28
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-09-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 73 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Reinart Loidap Õppematerjali autor
    Kiusamine on selline tahtlik teisele inimesele haiget või kahju tegemine, mille iseärasuseks on see, et tegevus toimub korduvalt pika aja jooksul ning osapoolte suhted pole võrdsed, vaid kiusaja omab ja näitab ülekaalu ning ohver tunneb ennast alaväärsena, kusjuures kiusamist on mitut liiki

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    21
    pdf

    Küberkiusamise esinemine ja sellele reageerimine Kärdla Põhikooli II ning III astme õpilaste seas

    Uurimistöö Markus Vaht 8.A klass Juhendaja: Tiina Viisut Kärdla 2020 SISUKORD SISSEJUHATUS ........................................................................................................................ 3 1. MIS ON KIUSAMINE JA KÜBERKIUSAMINE ................................................................ 4 2. KÜBERKIUSAMISE SAGEDUS JA AVALDUMINE ........................................................ 5 2.1 Küberkiusamise sagedus................................................................................................... 5 2.2 Küberkiusamise avaldumine............................................................................................. 5 2.3 Interneti platvormid küberkiusamiseks .......

    Koolipsühholoogia
    thumbnail
    31
    docx

    KOOLIKIUSAMINE

    Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 3 1.Mõisted................................................................................................................ 4 2.Koolikiusamine.................................................................................................... 4 3.Kiusamise avaldumine......................................................................................... 6 4.Mis on küberkiusamine?...................................................................................... 8 4.2 Kuidas kiusamine toimub?............................................................................9 5.Kuidas märgata kiusamist ja vajadusel sekkuda?..............................................10 6.Mida võiks ette võtta kool ja koolitöötajad?.......................................................11 6.1 Mida võiks õpetaja teha klassi positiivse õhkkonna loomiseks?..................14 7

    Ühiskond
    thumbnail
    21
    doc

    Internet täna maailmas

    piirangud ei ulatu. Kui ühenduda oma läptopiga naabri lahtise WiFi külge, siis ei kehti enam koduses marsruuteris kehtestatud piirangud. Lisaks tuleb arvestada, et lapsed on hämmastavalt nutikad ning nende "kogukonnas" levivad imekiiresti vastavad nipid, kuidas piirangutest mööda hiilida. Ma olen kuulnud lugusid 3-aastastest, kes ei oska lugeda ega kirjutada, kuid sellest hoolimata oskavad nad google.com-ist välja otsida talle vajaliku mängu, selle arvutisse ära installida ja nõndaviisi uuesti arvuti viirusega nakatada. Kuidas nad seda oskavad, ei tea. Seega tuleb ka siin arvestada, et tehnilised piirangud ei pruugi olla 100% efektiivsed ning laps võib leida viisi nendest mööda minna. (http://www.digitark.ee/?p=1656, 01.03.2010) 1.3. Riskid Interneti riskideks võib nimetada näiteks materjali, mille sisu on vägivaldne või ebameeldiv, rassistlik või isegi seksuaalne. Interneti kasutamisega võivad kaasneda järgmised riskid:

    Ainetöö
    thumbnail
    10
    odt

    ÕPILASTE KÄITUMISHARJUMUSED JA TEADMISED TURVALISEST KÄITUMISEST INTERNETIST.

    · kas teatakse ja järgitakse turvalise käitumise nõudeid; · kust saavad õpilased abi ja infot turvakäitumise kohta. (Lisa 1) Aüsitlus koostati, kasutades Google Docsi Formi. Küsitluse tulemused eksporditi MS Exceli faili. Küsimuste analüüsiks ettevalmistamisel ja analüüsimisel kasutati Exceli funktsioone ja Pivot tabelit. 2 INTERNETI TÄHTSUS KAASAJA INIMESE ELUS Tänapäeval vaevalt leidub inimest, kes ei puutuks ühel või teisel viisil kokku interneti ja selle erinevate teenustega. Internet on vajalik igas eas inimestele. Olgu selleks siis õppimine, suhtlemine, töötamine, igapäevane olme või meelelahutus. 1. Paraku ei ole internetiteenus kõigile võrdselt kättesaadav. Valdav osa noortest kasutab internetti igapäevaselt (vt Joonis 1). http://valitsus.ee/et/valitsus/tegevusprogramm/e-riigist-i- riigiks/infoyhiskonna-arengu-hetkeseis/arvuti-ja-internetikasutus- eestis-2012).

    Informaatika
    thumbnail
    11
    docx

    Interneti positiivsed ja negatiivsed mõjud ühiskonnale

    langevad IT-kaupade hinnad ja nii on ka vaesematel inimestel endale võimalus soetada ,,pääse" virtuaalmaailma. Kasvava kasutajaskond ning suurenev infotulv ei ole muidugi ainult positiivne. Muidugi on häid asju mitmeid, näiteks inimestevahelise suhtluse ja andmevahetuse lihtsustamine, samas leidub ka palju negatiivset, näiteks internetipiraatlus, pahavara levitamine või viimastel aastatel paljuräägitud küberkiusamine. Üritan oma essees anda ülevaate interneti arengust tema algusaastatest ning tuua võimalikult palju erinevaid näiteid interneti headest ja halbadest külgedest. Püüan siduda oma kirjatöö ka näidetega päriselust ning jõuda selgusele, kas plussid kaaluvad miinused üles või on asi hoopistükis vastupidi. Interneti sünd Interneti eelkäijaks loetakse ARPANET-i. See oli võrgustik, mis ühendas nelja USA ülikooli. Esimene sõnum ARPANET-is saadeti 29. oktoobril 1969

    It eetilised, sotsiaalsed ja professionaalsed...
    thumbnail
    21
    docx

    Koolikiusamine Tartu Tamme Gümnaasiumi 9. ja 10. klassides

    9. ja 10. klassides Uurimistöö Juhendaja Merily Tensing-Kruusla Tartu 2013 Sisukord Sissejuhatus Oma töös uurin Tartu Tamme Gümnaasiumi 9. ja 10. klassi õpilaste kiusamiskogemusi. Selgitan välja kummas klassis esineb rohkem kiusamist. Uurin, kas koolikiusamist esineb enam füüsilises, verbaalses, sotsiaalses, väljapressimise või virtuaalses vormis. Töö eesmärk on mõista, kas kiusamine esineb rohkem 9. klassis, kus klassikaaslased tunnevad üksteist mitmeid aastaid või 10. klassis, kus klassikollektiiv ning uute klassikaaslaste suhted ja rollid on uued. Minu uurimustöö teema on tähtis, kuna koolikiusamine on koolikeskkonnas alati aktuaalne olnud. Kiusamine mõjutab palju kiusatava suhteid teiste inimestega ning tema edaspidist elu ja toimetulekut. See teema on ka minu jaoks tähtis, kuna olen isiklikult kiusamist kogenud oma klassikaaslaste poolt. Kiusamine, mis oli mulle

    Inimeseõpetus
    thumbnail
    58
    pdf

    Muusika mõju sportimisele Rapla Ühisgümnaasiumi noorte näitel

    treeningust, on see omal kohal ka paljude teiste erinevate spordialade puhul. Kuid miks kuulatakse sportimise ajal muusikat? Kas ja kuidas aitab see sportlikule sooritusele kaasa? Käesoleva uurimistöö teema on „Muusika mõju sportimisele Rapla Ühisgümnaasiumi noorte näitel“. Teema valimisel oli oluline, et see oleks huvitav nii autorile kui ka laiemale üldsusele. Sarnaseid uuringuid on Eestis teostatud suhteliselt harva, ning analoogset uurimust, mis kirjeldaks selle teema kohaselt just Rapla Ühisgümnaasiumi noori, ei ole varem läbi viidud. Autor peab oluliseks, et lisaks olemasoleva informatsiooni koondamisele annaks uurimustöö ka uut infot ning seda Rapla Ühisgümnaasiumi noorte näitel. Uurimistöö koosneb kolmest osast: esimene osa uurib, kas ja kuidas muusika sportimist mõjutab. Selles osas on kogutud taustinformatsiooni juba varasemalt tehtud uuringutest, teadustöödest ja artiklitest

    Muusika
    thumbnail
    25
    docx

    Uurimustöö psühholoogiast: Sõltuvushäired

    otseselt ei mõjuta tarbimist, pigem soodustavad seda . Siia gruppi kuuluvad madala enesehinnanguga inimesed, vägivaldsest või vanemate poolt tõrjutud perede lapsed, sotsiaalsed heidikud 3. Sulandutakse seltskonda nn. ,,omad grupid" kus on sarnase sotsiaalse taustaga inimesed, põgenetakse reaalsuse eest. Sõltuvus on psühholoogiline seisund, kus sõltlane tunneb endas ülevaid tundeid või mingit muud eufoorilist emotsiooni. Inimene, kellel on juba tekkinud sõltuvus ei saa enam ilma selle tundeta olla, kuna tunneb, et maailm on masendav koht ja ainult sellest põgenemine annab hea tunde. Nad elavad selle tunde nimel. Sageli püütakse oma sõltuvust teiste eest varjata, seda endale tunnistamata. Sõltlased on väga leidlikud, enesekindlad ja nutikad, kui on vaja otsida õigustusi oma tegevusel või aine tarbimisele. http://enesetunne.ee/spetsialist/lastel-ja-noortel-sagedamini-esinevad-vaimse-tervise-haired/soltuvushaire/ (08.03.2017) 2

    Psühholoogia




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun