Meeskond rezissöör - tegeleb filmimise endaga (kõik sellega seonduv) castingu Rezissöör- tegeleb castinguga, leiab näitlejad kes filmis osalevad asukoha juht- leiab filmimise asukoha ja tegeleb sellega stuudio vastutaja- tegeleb kogu finants osaga fotograafia rezissöör- tegeleb kogu fotograafiaga helirezissöör- tegeleb kogu helindusega helilooja- uus filmimuusika kostüümi disainer- tegeleb kostüümidega koreograaf- liigutused Filmimine (lavastus) Filmimis-päev võib kesta nt 48 tundi järjest. Kui filmimine lõpeb, siis on rezissööri töö hakata planeerima kogu järgmise päeva filmimist. Filmimise platsil võib vahel olla suur osa meeskonnast, mis võib tekitada palju sigimist ja sagimist ning tekitada ebameeldivust. Järellavastus ehk filmi töötlemine Visuaalsed efektid, heliefektid, montaaz ja muu selline, mille taga on taaskord palju inimesi ning tehnikat. Filmi töötlemisel on samuti omad etapid.
lõdvestuda. Treeningmeetodidest kasutatakse võistluste sarnast treeningut, raskeid radasid. Nädalane treeningplaan põhiettevalmistaval perioodil: Esmaspäev : H jooks 1h 30 minutit + venitus Õ-jooks 20 minutit +jõuharjutused tõusudel immiteerides suusasamme + ülakeha jõu arendamine Teisipäev : H uisutreening, pikka ja rahulik Õ-pallimäng ja jõud Kolmapäeval H klassikatreening kiirete lõikudega, tehnika filmimine ja analüüs 1h 30 Õ jooks ja jõud+ hommikuse treeningu filmi vaatamine ja tehnika analüüs Neljapäev : kontrollvõistlus murdmaa jooksus 3,4 km Reede : H - 2h matk rahulikus tempos(10min kõndi vaheldub 15 min jooksuga)Puhas aeroobne treening Õ-pallimäng ja jõutestid Laupäev: vaba Pühapäev: H- uisutreening võistluslähedases tempos 30 minutit millele järgneb 40 minutit lõdvestavat suusatamist Õ- Uisutehnika filmimine ja analüüs Võistlusperiood:
Eesti 3. Äriidee kirjeldus Ettevõte on meelelahutusäri, mille eesmärk on pakkuda inimestele ja ettevõtetele filmimisteenust (sh ka striimingut ehk otseülekannet) üle eesti, kliendile sobivasse kohta ja ajal. Idee mis pakub filmimis- ja striiminguteenuseid kõigile inimestele, ettevõtetele ja üritustele. Klient peab vaid oma soovi avaldama ja meie tuleme kohale ning teeme asja kõrgkvaliteetselt valmis turu parima hinnaga. Filmimine käib sõltuvalt vajadusest lihtsamate ja väiksemate kaameratega kuni profikaamerate, kaamerakraanade ja rööbasteni välja. Viimased võimaldavad saada eriti huvitavad kaadreid ja võttenurki. Tavaliselt eelneb filmimisele mingilgi määral ettevalmistus – see eeldab tellija poolset koostööd: keda või mida on vaja filmida? Kui kaua? Kas midagi peaks rõhutama? Mis filmitud materjalist hiljem saab? Kui kvaliteetne peab olema salvestatud heli? Nende
CV Nimi Heli Kopter Isikukood 12345678910 Sünnikoht Pärnu Kodakondsus Eesti Aadress Metsa 2, Kase küla, Lota vald, Pärnumaa, 12345 Telefon 12345678 E-mail [email protected] Perekonnaseis Vallaline Haridus ja kvalifikatsioon 2012/2013 Ürituste korraldamine 2012-... Kutseharidus, müüja 2003-... Metsa Keskkool keskharidus Täiendharidus 2013 Esmaabikoolitus 16 tundi Haavade sidumine, kaudne südamemassaaz; kannatanu küliliasendisse asetamine. 2012 Video- ja fotokoolitus 40 tundi Erinevate kaameraprogrammide tundmaõppimine; filmimine; säriaja kasutamine. 2012 Motivatsioonikoolitus Kuidas motiveerida ennast ning teisi; head moodused koosoleku läbiviimiseks....
määrdunud ja räpasele varustusele. Jõusaalis valitses hästi omapärane atmosfäär, mis sobis suurepäraselt sportlaste nii keha- kui ka vaimu arendamiseks. 1977. asutas Joe Gold oma ülemaailmse jõusaaliketi. Gold's Gym'is tegid pidevalt trenni maailma kuulsamad sportlased, sellised nagu Lu Ferini, Michael Koch, Arnold Schwarzenegger. Esimesena avatud spordiklubis Gold's Gym toimus väga populaarse filmi "Pumping Iron" filmimine, kus peamist rolli mängis tulevane Hollywoodi staar Arnold Schwarzenegger. Selle tänule Gold's Gym jõusaal sai maailma kuulsaks. 1980 – Rahvusvahelise frantsiisiprogrammi algus; 1985– «Pumping Iron» filmimine 1985 – Esimene rahvusvaheline spordiklubi Canadas; 1987 – Populaarsed maikad Gold’s Gym on müügis terves maailmas; 1993 – 1 000 000 Gold’s Gym spordiklubi liikmeid; 2000 – 2 000 000 Gold’s Gym spordiklubi liikmeid;
D debüüt- esmakordne avalik esinemine dekoraator- kujundaja, lavakujunduskunstnik dekoratsioon- kaunistus, kujundus detail- üksikasi detektiivfilm- liik seiklusfilme, kus peategelaseks on detektiiv ja sisuks kuriteo avastamine dialoog- kahekõne dramaturgia- näitekirjandus, lavastamisteadus E ekraniseerima- kirjandusteose põhjal filmi looma episood- kõrvalseik, mingi teose üksiksündmus eskiis- kavand, visand F filmikaader- üksikvõte filmilindil, kaamerat seiskamata võetud lõik filmist G grimeerija- jumestaja grimeerima- värvi, paruka jms. abil nägu muutma, jumestama K kaader- üksikvõte filmilindil, kaamerat seiskamata võetud lõik filmist karakter- iseloom M monoloog- ühekõne, kõneiseenesega P projekt- plaan, kavand R rekvisiit- tarbeese, mida näitleja kasutab rekvisiitor- lavatarvete eest vastutaja rezii- lavastuse plaan, lavastuse aluseks olev kavand rezissöör- näitejuht, lavastaja, filmi tegemist juhtiv isik S sl...
veenda õpilasi pöörduma rohkem tähelepanu oma toitumise ja tervise kohta. Video kontseptsioon Meie video eristub oma tehniliste приёмами/характеристиками/??? Tööprotsess I video Materjalid Idee Stsenaariu e m kogumine Monteerimin e Filmimine Video näitamine Tööprotsess II Küsitlus Küsimusti Tulemuste k analüüs Kokkuvõtte Vaatamata sellele, et videoreklaam on noorte kõige populaarsem ja efektiivsem mõjutamise vahend, ei suutnud meie töö saavutada soovitavat tulemust. Sellise tulemuse võis põhjustada palju faktoreid. Tänu sellele praktilisele tööle saime oma vigadest, mida tööprotsessi käigus tegime, teadlikuks.
’’MOEST VÄLJAS’’ Dokumentaalfilm, mis kajastab moedisainer Reet Ausi ja tema abitsioonikat maailma muutmise plaani. Filmimine toimus viie aasta vältel, Tallinnast läbi Euroopa moelavade kuni jõuatakse rõivaste masstootmise keskmesse Bangladeshi. Ta on täielikult selle vastu, et toodetakse mürgiseid rõivaid. Kõigepealt hakkab ta uurima Zara teksapükste teekonda enne poeriiulitele jõudmist. Tema tahab seda muuta, ta põhiplaaniks on upcycling. Väärtustav taaskasutus ehk upcycling on protsess, mis võimaldab tootmises tekkiv jääkmaterjal disaini abil tagasi tootmisse suunata,
Oskar Luts Aliin Toomemägi Kaisi Kalma Oskar Luts * Sündis 7. jaanuaril 1887 * Tartumaal Palamuse kihelkonnas Perekond *Vanemad: isa Hindrik Luts ema Leena Luts *Lapsed: Oskar, Arnold, ja Theodor Luts Lapsepõlv *Möödus Palamuse kirikualevis *Algselt elasid kehvas üürikorteris *Hiljem vanemate ehitatud majas *Puutus kokku erinevate inimestega Õpingud *Änkküla külakool *Palamuse kihelkonna kool *Tartu reaalkool *1902 sooritas apteekri õpilas eksami Katsed kirjaniku elukutse poole *1907 aastal veebruaris kirjutas luuletuse,,Elu"ajalehte Postimees *Hakkas tegema kaastööd Päevalehele *1909-1910 veetis sõjaväes Oskar Lutsu edu *1941 määrati personaal- pension *1945 anti Eesti NSV rahvakirjaniku aunimetus *1946 autasustati Tööpunalipu ordeniga Esimesed teosed *Näidend"Pildikesed Paunverest" *17. novembril esietendus 1912 aastal näidend ,,Kapsapää" *Hakkati trükki...
ornamente. Ermitaazis on umbes 3 miljonit erinevat kunstiteost. Mulle tuletas peaaegu igasse uute ruumi astumine meelde mõnd pilti lapsepõlve muinasjuturaamatust. Põhilised märksõnad, mis kohe Ermitaaziga seostuvad on kuld, laemaalingud ning suurejoonelisus. Laemaalingud olid vist igas ruumis ja nende pidev vaatamine pani pea ringi käima. Kahjuks oli aega nii vähe, et pidime mõnest ruumist lihtsalt läbi jalutama, jõudmata midagi vaadatagi. Kõige paremini on meeles tuba, kus filmimine ning pildistamine oli keelatud, kuigi mulle tundub, et kõik seal salaja kõige rohkem pilte klõpsisidki. Minu mäletamist mööda oli see nn Merevaigutuba ja suurem osa selle interjöörist oligi merevaigust tehtud või sellega kaunistatud. Samuti meenub kohe veel suurte sammastega ruum, mis tuletas meelde Egiptust ja muud sellega seonduvat. Ülejäänud ruumid olid põhimõttelt sarnased- kulla ja karraga kaunistatud, täis erinevaid kunstiteoseid, kuid samas ikkagi nii erinevad.
Looduse liigiline mitmekesisus on Eestis nagu ka igal pool mujal aja jooksul muutunud. Liigilise koosseisu teisenemise põhjuseks on olnud kliima ning elupaikade ja kasvukohtade muutumine. Looduslike protsesside mõjul on osa liike taandunud. Ka intensiivne inimtegevus on põhjustanud mitmete liikide hävimist. Eestis hakati liikide kaitsele tähelepanu pöörama 20. sajandi alguses. Eesti esimese looduskaitseseaduse alusel võeti 1935. aastal hulk taime-ja loomaliike kaitse alla. 1979. aastal valmis Eerik Kumari juhtimisel Eesti Punane Raamat kokku 259 lehel (taimi 155, loomi 104 lehel). 1. juunil 1994. a vastu võetud «Kaitstavate loodusobjektide seadus» sätestab liigikaitse põhimõtted Eestis. I KATEGOORIASSE kuuluvad kõige ohustatumad liigid, need on loetletud seaduses. Kõige rangemat kaitset vajavateks liikideks on meil tunnistatud 22 taime- liiki, igaühel neist on Eestis teada ainuIt kuni viis leiukohta. Loomaliike on selles nimistus ...
Küberkiusamine Küberkiusamine on: Sõimamine ja ähvardamine õelate e-kirjade, tekstisõnumite jne kaudu. Ahistamine ja jälitamine erinevates portaalides. Isikliku informatsiooni ja saladuste levitamine. Internetilehe (koduleht, suhtluskeskkond) loomine kaaslase üle naermiseks, alavääristamiseks või vaenu õhutamiseks (libakontode tegemine). Võõraste inimeste peksmise/löömise filmimine ja materjali levitamine internetis, eesmärgiks mõnitamine ja ,,naljatamine" jne. Kiusamise ohver Ohvriks võib olla ükskõik kes. Selleks, et mitte sattuda ohvriks tuleb olla ise tähelepanelik kellega sa suhtled, ei tohi mitte kellelegi jagada oma kontaktandmeid jms. Kindlasti tuleks jälgida ka seda kellega suhtlevad sinu sõbrad, et sa saaksid ka neid hoiatada ja nii ära hoida pahandusi. Ohvriks jääda on väga lihtne ja kindlasti ei tohiks vaikida,
Kõik see tegi töö hulganisti lihtsamaks ning vähendas ka tööpäeva pikkkust. Sel ajal kehtis tööseadus kõikidele. Tänapäeval teab meist igaüks, et tööseadus filmile ei kehti, sest tänapäeva võimaluste juures pole paraku kaheksa tunnise tööpäevaga võimalik mitte midagi ära teha. Erika kurvastab, et kuna pole enam filmitsehhe, siis tänu sellele pole ka tänapäeva noortel enam tegelikult stuudios töötamise kogemust. Stuudio töö on stuudiotöö, väljas filmimine on väljas filmimine. Tootmisjuhi töö juures peab Laansalu kõige kerulisemaks vastutust Laansalu leiab, et tootmisjuht peab olema alati valmis selleks, et ükskõik mis liige platsil, olenemata kui tubli ta ennem olnud on, võib alt vedada, enam jaolt seda ei juhtu, aga tootmisjuht peab selleks alati sisimas valmis olema. . Ükskõik, kes võib tulla platsile ja öelda, et oih ma ei leidnud seda või toda asja, mida tarvis oli. Tootmisjuht ei saa seda iial öelda
Jevgeni Ossinovski suunas. Tema suust on ka varem „kuldseid sõnu“ välja tulnud. On kahju ning haletsusväärne, et isegi minister ei suuda vahel keelt hammaste taga hoida. Eesti Vabariigi president Toomas Hendrik Ilves kõneles Noorteparlamendi istungil nii: „Väikese riigi kõige hullem saatus on olla väiklane.“ Kahjuks tuleb tõdeda, et isegi valitsuse juht ei käitu alati eeskujulikult. Taavi Rõivase reklaamklipi filmimine Ämari lennubaasis oli viga. Me ei saa riskida oma julgeolekuga ning kasutada vajalikku baasi valimisreklaami jaoks. Eesti riik on tänasel päeval õigel suunal. Me langetame vajalikke otsuseid. President Ilves on öelnud ka nii: „Me saame olla suured inimestena, rahvana ja ka riigina, kui oskame igaühest meist välja tuua parima; kui me sallime ja respekteerime nende arvamusi.“ Eesti on hea koht, kus elada. Suur areng on läbitud, kuid palju ootab veel ees
püsielupaiku ja taimede puhul kõiki teadaole- vaid kasvukohti. Seda tagatakse reeglina väikeste liigikaitsealade loomisega. Seadus keelab kõigi I kategooria liikide elu-, sigimis- või pesitsuspaikade ja rändeteede ning kasvukohtade kahjustamise. Nende liikide uurimine, märgistamine, elutingimuste parandamine, loodusest eemaldamine, paljundamine, pidamine ja kasvatamine tehistingimustes ning loomade sigimis-ja pesitsuspaikade pildistamine, filmimine ja häälte salvestamine on lubatud ainuIt Vabariigi Valitsuse kehtestatud korra alusel väljastatud loaga. Kaitsealuse liigi täpset kasvukohta või elupaika käsitleva teabe avalikustamine on keelatud. II KATEGOORIASSE kuuluvad haruldased ja veidi vähem ohustatud liigid. Vabariigi Valitsuse määrusega nr 462 15. dets. 1994. a kinnitati II kategooria kaitsealused taime-, seene- ja loomaliigid ning kivistised. II kategooria kaitsealuste liikide nimestikku kuulub kokku 145 taime-, 24
12. Milleks on tsensuuri vaja? 13. Mil moel on kindlustatud ajakirjanduse eneseregulatsioon? (seadused, organisatsioonid) 1990 Eesti Ajalehtede Liit 1991 Avaliku sõna nõukogu 1997 Eesti Ajakirjanduse Eetikakoodeks 2002 Pressinõukogu 14. Millised on meedia ülesanded ühiskonnas? 15. Kuidas on meedia roll aja jooksul muutunud? 16. 3 tegevusruumi ja ajakirjanduse käitumine 1) Avalik ruum (tänav, park, bussijaam) intervjueerimine, filmimine, pildistamine lubatud: avaldamisel jälgida head ajakirjandustava. 2) Poolavalik ruum (haridus- ja meditsiiniasutused, kinod, poed, kohvikud, muuseumid) ajakirjandustegevusele võivad kehtida piirangud, vajadus küsida luba, teavitada omanikke/külastajaid. 3) Privaatne sfäär (pere- ja eraelu (põhiseadusega puutumatu)) sekkumine võimalik/vajalik ainult inimeste õiguste kaitseks, kuriteo tõestamiseks 17
5 Kevade valmimine ,,Kevade" lavastamisele eelnes pikk lugu. Tegelikult kirjutas Oskar Luts juba 1926. aastal stsenaariumi " Joosep Toots", kuid siis ei saanud filmist asja. Ligi 40 aastat hiljem kirjutasid Voldemar Panso ja Kaljo Kiisk stsenaariumi eesmärgiga ise film lavastada. Kuid aja möödudes plaanid muutusid ja hiljem ei tahtnud kumbki ,,Kevade" lavastajaks hakata. 1968. aastal võttis Arvo Kruusement enda jaoks suure riski ning otsustas ise filmi stsenaristiks hakata. Pärtast filmi rezissööriks kinnitamist hakkast ta Panso-Kiisa stsenaariumit ümber kirjutama ning esialgsest varjandis ei jäänud õieti midagi järele. Arvo Kruusement seadis eesmärgiks Lutsu teos võimalikult täpselt tõlkida. Seejärel algasid osatäitjate otsingud. Kruusement oli kindel, et kinolinale peavad tulema tõelised kooliõpilased ning nad peavad olema raamatus kirjeldatud tegelastega sarnased. Noori hakati o...
PÄRNU TÄISKASVANUTE GÜMNAASIUM Mariliis Allikvee VIIMNE RELIIKVIA Loovtöö Pärnu 2020 Sisukord 2 SISSEJUHATUS „ Viimne Reliikvia” on legendaarne film, mis loodi aastal 1969. Filmi sisu põhineb Eduard Bornhöhe romaanil "Vürst Gabriel ehk Pirita kloostri viimased päevad”. Filmi režissööriks on Grigori Kromanov. Muusika heliloojateks Uno Naissoo ja Tõnu Naissoo. Olulistemaks näitlejateks filmis on Ingrida Andrina kes oli Agnese rollis, Aleksander Koloborodko kes mängis filmis Gabrieli osa, Peeter Jakobi oli Ivo osatäitja, Elsa Radzina kloostri abtsissi rollis, Rolan Bõkov vend Johannese rollis ja viimaseks Uldis Vazdiks kes oli Siimu osatäitjaks. Film räägib 16.sajandist, mil oli Vene-Liivi sõda. Selle käigus vallutati Pirita Klooster. Filmi aluseks on eelnevalt mainitud Eduard Bornhöhe romaan. ...
Miks teda filmi algul näidatakse? Väärastunud (inim)loomad olid inimesed kelle peal tehti Lossis igasuguseid katseid, mille tulemusel nad hakkasid käituma ebainimlikult ja putukalikult, mis võib näiteks viidata ühele Kafka teosele nimega “Metamorfoos”. 12. Millised olid sinu jaoks filmi kõige mõjuvamad visuaalsed kujundid? (Missuguseid seoseid need tekitasid või kuidas annavad edasi kafkalikku maailmatunnetust?) Minu jaoks on filmi kõige mõjuvam visuaalne kujund mustvalges filmimine. Varjutatud kompositsiooni ja hallid toonid annavad sündmustele halvaendelise ja unenäolise rõhutatuse. 13. Sõnasta loetud Kafka teose põhiteema. Kuidas see haakub tänapäeva maailmaga? Kafka toeses “Protsess” oli peategelase põhiliseks missiooniks mõista Seadust ja seda süsteemi, mis ta nii sügavale enda sisemusse tõmmanud oli, kuid pikk ja vaevaline otsing ei toonud suuremat arusaamist ning mida rohkem Joseph K süvenes ja uuris seda rohkem ta
27.02 uus peaminister. Egerti osa Toit Tuneesia köögile on suurt mõju avaldanud Prantsusmaa, Itaalia ja Hispaania toiduvalmistamise traditsioonid, seetõttu on riigi rahvusköök sarnane peene maitse poolest kuulsale prantsuse köögile. Seal puudub sealiha kuna islamis on sealiha söömine keelatud. Tähtsal kohal on aga kala. Arvatakse, et Tuunikala järgi on Tuneesia endale nimegi saanud. sõjaliste või mõne muu riikliku tähtsusega objekti pildistamine ja filmimine rangelt keelatud. Kohalikku valuutat riigist välja viia ei tohi. Tervisekeskuste poolest (on Tuneesia) maailmas teisel kohal. Kaubahindasid pole poodides peale märgitud ja väga kergesti võib tüssatud saada. (hinnad erinevates poodides võivad kõikuda mõnest korras lausa mõnekümne korrani) Tänapäeva tuneeslased hoiavad huvitavaid kombeid alal. Iga mees (välja arvatud psüühiliselt haige) peab naise võtma. Samas on aga abiellu heitmine rangelt keelatud,
kujutati ning alles hiljem sai see koondnimeks liikumisele, filmitegijatele, kes seostusid ja kujutasid oma teostes neid uusi väärtusi.16 Nouvelle vague pole mõistena ühtne ja põhimõtteliselt iseloomustavad seda nii üldised terminid kui uuenduslikkus, eristumine varasemast selle poolest, mida kujutati, kuidas (mis võtete) abil kujutati. Samas oli suurele osale uuest lainest ühine madal eelarve, mille sunnil paljuski neid uuendusi omaks võeti. Näiteks stuudios filmimine oli kallis lõbu ja nii filmiti koha peal (näiteks tänaval) kus asupaik dikteeris valgustuse ning kaamera käsitlemise võimalused. Samuti oli eelarve huvides jäädvustada võimalikult palju materjali ühe võttega ja nii iseloomustavad uut lainet pikad kaadrid, mis toovad publiku filmile lähemale, muudavad asja loomulikumaks, isiklikumaks.17 Juba mainitud Naomi Greene kirjeldab Rouch'i nii uue laine eelkäija kui
dokumendifoto, ateljeefoto, foto väljakutsel, fotode digitaalne töötlemine ja vanade fotode restaureerimine, teksti lisamine fotole, visiit-, sünnipäeva-, jõulu- ja õnnitluskaartide valmistamine, punasilmsuse eemaldamine, raami lisamine fotole, foto siirdamine särgile, mustvalge foto siirdamine riidele, grafo projektori kiled. Fotoga meenete valmistamine: tass, rahakassa, puzzled, taldrikud, kell, keraamilised pildid ja rinnamärgid. Videoteenus: filmimine, kopeerimine, mini DV-lt või VHS-lt DVD-le ja montaaz. 4 Pildiraamid tellitakse erinevatelt firmadelt või tehakse xx xxxxx kuuluvas xxxxxxx, mis asub samuti xxxxx linnas. KONKURENTS Xx xxxx on xxxxx linnas ainult üks konkurent x.xxxxx xxxx (xxxxx xx), mis asub põhimõtteliselt üle tee. Viimase plussiks võib pidada pikaajalist fotograafitöö
uurimustele. Netsilike elu kujutati nii nagu see kunagi oli olnud ilma vintpüssita (nt hülge küttimine oli olnud kollektiivne töö, aga vintpüssi tulekuga muutus see individuaalseks). Tänu vintpüssile oli võimalik pidada rohkem koeri, sest toitu oli rohkem ja mida rohkem koeri seda pikemaid vahemaid sai läbida. Eskimod paiknesid nüüd ümber katoliku misjonäride poolt rajatud kaubapunktide, samanism oli välja tõrjutud. Kõik see tuli filmist välja jätta. Filmimine kestis 1963-1965. Kasutati ühe pere näidet, pereisaks oli Itimanguerk. Itimanguerk mäletas veel aegu, mil vintpüssi ei olnud. Itimanguerk näitas üles suurt initsatiivi. Tulemuseks oli 9 filmi. Ühes filmis ,,About At the Spring Sea Ice Camp" räägitakse näiteks jääkaru püüdmisest ja nülgimisest. Filmides jäetakse eskimode keel tõlkimata ning puudub ka autori poolne seletus. Seega ei saa taustinformatsiooni, mis oligi nii mõeldud. Arvati, et kui õpilane seda näeb, siis see
rida MRP 50. aastapäeva puhul.» Filmimas käidi helikopteriga Olav Osolin (tollal firma Maurum ERF [Eesti Reklaamfilm] Video peatoimetaja) meenutab, et unikaalsed videokaadrid, mis üle maailma läksid, said nad helikopterilt. «Eestis oli Tallinna lennuväljal tollal ainult üks väike helikopter, mille tellisime video tegemiseks. Ühtegi lendajat aga polnud, need toodi alati Lätist ja Valgevenest. Tollal oli aga õhust filmimine nagu riigisaladus ning ilma KGB loata ei lastudki filmima. Ütlesime, et meie filmime põldusid, et teeme agraarfilmi põldude seisukorrast,» meenutab Osolin. «Kui Edgar Savisaar Rahvarinde koosolekul küsis, kas meil on helikopter, et ketti jäädvustada, ütlesid korraldajad, et kahjuks ei, kuna kopter on sel päeval kinni. Mina muidugi ei iitsatanudki seal laua taga,» räägib Osolin. «Tõsi küll, pärast lendas Edgar
Walti televisioon ei hirmutanud, vastupidiselt teistele läks ta ise sinna ning seal hakatigi näitama Disney vanu kui ka uusi filme. Kuna vahepeal oli jõudnud üleskasvada põlvkond kes ei tundnud Disney vanu filme, siis kutsusid meile juba tuttavad tegelased taas esile vaimustusepuhangu. Erakordse menu saavutas ta Jules Verne'i romaani ,,Kakskümmend tuhat ljööd vee all" filmimise näitamisega, kui viis mõnusalt telerite ees vedelevad vaatajad otse ookeani põhja, kus filmimine toimus. See sensatsiooniline vaatepilt tunnistati kogu aasta parimaks telesaateks. Nähes selle filmi valmimist, ootasid vaatajad juba pikisilmi selle jõudmist kinodesse. Varsti kujunes ka välja iganädalane tunniajaline telesaade, kus tutvustati Disneyland'i eri osasid ning räägiti ka tulevastest Disney filmidest ja plaanidest Disneyland'iga. Disney suri 15. detsembril 1966. aastal Burbankis, California osariigis, kümme päeva pärast oma 65. juubeli tähistamist.
tegevusi, mis võidakse toime panna kontakti puudumisel või selle olemasolul. Kontaktivaba seksuaalne väärkohtlemine hõlmab endas tegevusi, milles puudub füüsiline kontakt väärkohtleja ja lapse vahel. Kontaktivaba seksuaalse väärkohtlemise viisid on: · tahtlik enesepaljastamine, kus lapsele näidatakse seksuaalse erutuse, soki või ahistamise eesmärgil oma privaatseid kehaosi või pornograafilist materjali. · lapse fotografeerimine või filmimine seksuaalsel moel seksuaalse erutuse eesmärgil. · seksuaalse sisuga ettepanekute tegemine lapsele või tema ahvatlemine seksuaalsesse tegevusse kaasamise eesmärgil. · seksuaalse sisuga kommentaarid või keelekasutus kavatsusega last alandada, kimbatusse viia ja/või lapse seksuaalsetele kehaosadele, seksuaalsele aktiivsusele või kõlbelisusele soovimatut tähelepanu juhtida. · Lapse veenmine, mõjutamine, ahvatlemine, julgustamine, võimaldamine või lubamine
Laemaali keskele on rippuma pandud kena ja suur lühter. Lava ees asetseb orkestriauk, kus mängib Eesti Riiklik Sümfooniaorkester. Lava kujundus aga on küllaltki minimaalne ehk laval ei ole muud kui ainult kaugelt vaadeldes kuldne väike nelinurk.Terve etenduse vältel laulavad näitlejad itaalia keeles, kuid lava kohal ripub ka tabloo, kus on eesti- ja inglise keelsed subtiitrid. Tuled hämarduvad ja publikul palutakse mobiiltelefonid välja lülitada ning keelatakse ära filmimine, fotografeerimine ja kolmandal moel jäädvustamine. Siiski mõni inimene suutis need reeglid kõrvust mööda lasta ja keset etendust hakkas eriti häiriv helin segama. Ilmselt oli see väga tähtis kõne, kuna välja lülitatud telefonile saab helistada ainult Jumal. ,,Cosi fan tutte" räägib noorohvitseridest Ferrando ja Guglielmo, kes kiitlevad, et nende kihlatud Dorabella ja Fiordiligi on igavesti truud. Vanem filosoof don Alfonso pakub noormeestele
Lõpuks muutsid ka Radcliffe ja Watson meelt ning kaks viimast osa said lõpuni tehtud. (Wikipedia 2014) Viimases osas toimus ka Ruperti ja Emma vaheline suudlusstseen. Nad oli mõlemad enne seda võtet väga närvis ja leppisid kokku, et pesevad suu enne puhtaks. Ootused olid selle stseeni osas suured, see isegi nomineeriti Parima suudluse auhinna kohale, kuid kahjuks ei võitnud seda. (RupertGrintBiography 2014; Wikipedia 2014) Kui viimase filmi filmimine oli lõppenud, olid kõik kolm pisarates. Daniel ütles, et Rupertit oli imelik nutmas näha ja see tundus vale, umbes nagu oma isa nutmas nähes. Võtete lõpuks tõi Rupert võtteplatsile oma kuulsa jäätiseauto ja serveeris kõigile jäätist, et näidata välja oma tänulikkust. Kui viimane Harry Potteri seeriate osa ("Harry Potter ja Surmavägised 2 osa") välja tuli 2011 aastal, oli Rupert Grint juba 22 aastane. Film sai palju head vastukaja
· Savi voolimine 3,00 inimene (ettetellimisel) · Martsipani valmistamine 3,00 inimene (ettetellimisel) · Ratsutamine 1,50 inimene · Veinikeldris veini degusteerimine 2,00 inimene · Aardejaht (ainult ettetellimisel gruppidele, 1,00 inimene) · Kahuripauk (signaakahur) 30,00 · Kahuripauk (Ööbik) 45,00 · Kahuripauk koos kahurimeeskonna showga 95,00 · Musketilask 6,00 Grupijuht ja bussijuht pääsevad linnusesse tasuta. Pildistamine ja filmimine on lubatud. Linnuses toimub alati midagi põnevat Suvehooajal 1.juuni - 30 september kehtib kindel päevakava. Platsil toimub iga tunni tagant minietendus või auhinnamäng. Juunis, juulis, augustis ja septembris toimuvad traditsioonilised suursündmused linnarahvale. Linnuses on võimalik aastaringselt tellida programmi, toitlustust ja ruume tähtpäevadeks. Detsembris ootab külalisi Rakvere Linnuse Jõulumaa. Väravad avab Võluloss ja lossis hakkavad toimetama võlurid ja päkapikud.
vahetamine/varastamine, mõnele kontole sissemurdmine, teise inimese teesklemine jms). olen levitanud saladusi. 7 14% olen mõnda inimest ignoreerinud (näiteks ei võtnud mõnda inimest sõbralisti 6 12% või mängu). olen filminud ja/või pildistanud mõnda inimest ebameeldivates olukordades 5 10% (kaasa arvatud kiusamise filmimine ja pildistamine) ning riputatud selle Internetti üles. olen levitanud kuulujutte. 8 16% muu. 5 10% Ei ole küberkiusanud kedagi 4 80% 0
alasi - sepatöös käsutatav terasest alus deodorant ehk desodorant - halva lõhna aldis vastuvõtlik kõrvaldamise vahend, lõhnaeemaldaja ambitsioonikas - auahne dessert - magustoit anekdoot - lühike vaimukas üllatava lõpuga detektiiv - salapolitseinik naljalugu diagramm - joonis animatsioon - pilthaaval filmimine, mille tule- dialoog - kahekõne musena sünnivad joonis- ja nukufilmid dieet - ravitoitumine aplaus - käteplaksutus heakskiidu avaldusena digi ehk digitaalne - sõrmede abil toimuv aromaatne - lõhnav (digitaaltelefon); numbriline armee - sõjavägi diiselmootor - diiselkütusel töötav mootor arhitekt - ehituskunstnik diktor - teadustaja televisioonis või raadios
vägivaldne, ebareaalne. Teema arendusena võib märksõnadeks olla ,,Minu unenägu", ,,Minu unistus" (inglise keeles kõlab pisut laiaulatuslikumalt ,,My daydreams"), ,,Mina ja mu virtuaalsed sõbrad". Rühmatöö koosneb alljärgnevatest etappidest: 1. Grupi instrueerimine, grupi liikmete vajaduste ja oskuste väljaselgitaine; 2. Ideede kogumine (esmased ideed stseenidena paberil); 3. Video filmimine ehk siis juhendaja abiga filmitakse igat rühma liiget vastavale kavandile ja kliendi juhistele 4. Video kopeerimine arvutisse, video töötlemine 5. Sobiva keskkonna leidmine internetist (pildid, videod) 6. Vide ja piltide töötlemine, erinevate kihtide kasutamine 7. Video esitlemine, arutelu Maristritöös asendas üks rühma liikmetest endast tehtud video lõpuks hoopis savist tehtud kujuga. Valitud keskkonnad olid väga erinevad:
muutustele. Katse võib olla kas loomulik või laboratoorne. Vaatlus jaguneb enesevaatluseks ehk introspektsioon ja väliseks vaatluseks ehk ekstrospektsioon. Introspektsioon-vaatleja ja vaadeldav langevad kokku. Uute ideede saamiseks analüüsitakse iseennast. Kasutatakse ka õiguspraktikas, nt uurija paneb ennast kurjategija rolli ning mõtleb, et mida ta siis teeks, kui oleks kurjategija. Ekstrospektsioon on teiste inimeste välise käitumine jälgimine. Kasutatakse abivahendeid nagu filmimine, helisalvesti jne. Õiguspraktikas kasutatakse seda nt sündmuskoha läbiotsimisel ning vaatlusel. Test on täpselt määratletud viisil tehtav lühiajaline katse, millega uuritakse ja mõõdetakse mitmesuguseid võimeid, oskusi ja omadusi. Uurimismeetodid peavad vastama reliaablusnõudele – sama meetod peab andma samades või väga lähedastes tingimustes sama või väga lähedase tulemuse uuesti rakendatuna. 13. Mis on klassifitseerimine ning milles seisnevad selle peamised reeglid?
Kultuuriturismi tüübid (Csapo: 2011): Päranditurism: looduslikud ja kultuursed pärandid: materiaalsed ja mittemateriaalsed objektid, kultuursete pärandide hoiukohad; Kultuuritemaatilised teekonnad; Traditsoonid, etniline turism: kohalike kultuuride traditsioonid, etniline mitmekesisus; Kultuurne linnaturism, kultuursed ekskursioonid; Religioosne turism, palverännakud; Loominguline turism: erinevad etteasted, kunst, filmimine, kirjandus jne. Tänu turismitüüpidele on sihtkohtades esindatud erinevaid rahvused ning kultuurid. Lisaks on kultuuriturismi näol tegemist väga tulusa majandusallikaga, mis on oluliseks sissetulekuks muuhulgas väikestele kultuuripiirkondadele nagu Eestis näiteks Kihnu ja Setomaa 1.3. Kultuurituristide tüübid Kultuurituriste liigitatakse selle järgi, millisel põhjusel nad sihtkohta saabuvad. Lisaks
Vaatlus- jaguneb enesevaatluseks ehk introspektsioon ja väliseks vaatluseks ehk ekstrospektsioon. Introspektsioon-vaatleja ja vaadeldav langevad kokku. Uute ideede saamiseks analüüsitakse iseennast. Kasutatakse ka õiguspraktikas, nt uurija paneb ennast kurjategija rolli ning mõtleb, et mida ta siis teeks, kui oleks kurjategija. Ekstrospektsioon on teiste inimeste välise käitumine jälgimine. Kasutatakse abivahendeid nagu filmimine, helisalvesti jne. Õiguspraktikas kasutatakse seda nt sündmuskoha läbiotsimisel ning vaatlusel. vestlus/küsitlus/anketeerimine- vestlust kasutatakse tihti täiendavalt vaatlusele ja eksperimendile. Sellega saan jälgida näoilmeid, hääletooni ja verbaalseid liigutusi. Küsitleja saab jooksvat tagasiside ning suunata kaasvestlejat vastavalt oma eesmärkidele. Sõnades edastatav informatsioon on unikaalne.
Korrakaitseseadus tagab eelkõige tänava õigusrahu, seal on selgitatud millised on politsei funktsioonid ja õigused süütegude ennetamisel. Palju funktsioone ka peale õiguskorra tagamise, nt ID kaardi taotlemine. Politsei õigused isiku suhtes: 1) Politseil on õigus ka isikut tuvastada eriliste tuvastusmeetoditega. Põhiline on isiku tuvastamine sõrmejälgede kaudu. Politseil on õigus isiku tuvastamiseks võtta neilt sõrmejäljed. On ka isiku või tema kehaosa fotografeerimine või filmimine, nt kui on isikutel tatoveeringud, siis võib neist pilti teha, et hiljem nende baasil isikut vajadusel identifitseerida. Isiku kindlakstegemise meede on ka DNA proovi võtmine. DNA tõendusjõud on väga tugev, sest see on igal isikul individuaalne, see on ka ainutõendina vastuvõetav. Veel ka hambumuse kindlakstegemine, häälesalvestised, käekirja proov.
püsielupaiku ja taimede puhul kõiki teadaolevaid kasvukohti. Seda tagatakse reeglina väikeste liigikaitsealade loomisega. Seadus keelab kõigi I kategooria liikide elu-, sigimis- või pesitsuspaikade ja rändeteede ning kasvukohtade kahjustamise. Nende liikide uurimine, märgistamine, elutingimuste parandamine, loodusest eemaldamine, paljundamine, pidamine ja kasvatamine tehistingimustes ning loomade sigimis-ja pesitsuspaikade pildistamine, filmimine ja häälte salvestamine on lubatud ainuIt Vabariigi Valitsuse kehtestatud korra alusel väljastatud loaga. Kaitsealuse liigi täpset kasvukohta või elupaika käsitleva teabe avalikustamine on keelatud. II KATEGOORIASSE kuuluvad haruldased ja veidi vähem ohustatud liigid.15. dets. 1994. a kinnitati II kategooria kaitsealused taime-, seene- ja loomaliigid ning kivistised. II kategooria kaitsealuste liikide nimestikku kuulub kokku 145 taime-, 24 seene-ja 59 loomaliiki. Kaitsealuste
Samas pole võimalik kaitsta ainult haruldasi taimeliike - kaitsma peab ka nende kasvukohti ja sobivaid ökoloogilisi tingimusi. Kaitsealused liigid jaotatakse kaitsekorra ranguse järgi kolme kategooriasse: I kategooria (35 taimeliiki). On keelatud nende liikide isendite ja kasvukohtade kahjustamine. Ilma eriloata on keelatud kaitsealuste liikide uurimine, elutingimuste muutmine, loodusest eemaldamine, paljundamine ja kasvatamine tehistingimustes, pildistamine, filmimine. I kategooria kaitsealuse liigi täpset kasvukohta ei tohi avalikustada, kui objekt võib selle tagajärjel ohtu sattuda. II kategooria (144 taimeliiki). Selle kategooria kaitsealuste taimede korjamine, kinkimine-müümine ning nende kasvukohtade hävitamine või kahjustamine on keelatud ulatuses, mis ohustab liigi säilimist antud kohas. Pole lubatud levitada infot nende liikide täpse kasvukoha kohta, sest selle teatavakssaamine võib põhjustada objekti kahjustamist. II kategooria
Nüüd liitub nendega ka Helle. Madis näeb seda kõike, aga muigab üsna heakskiitvalt. Ja äkki tunneb Mati, kuidas ta südame ümber kokku jookseb jahe, iiveldama ajav hirmuhoog: aga äkki nad juba teavad midagi kirjast? Sellest kirjast stuudio direktorile, kus Mati anonüümselt kaebas, et ,,rezissöör Madis Kartul on muutunud filmigrupi bordelliks ja oma võimu kasutades riietur Maret Kinksi ebamoraalsetele suhetele meelitanud". Siis ... siis on äkki kogu see tänane filmimine üks mõnitamine ja kättemaksuoperatsioon? Tahetakse minust naljanumbrit teha ... Ei usu, rahustab Mati ennast, kiri sai posti pandud alles neli-viis päeva tagasi. Helle läheneb Matile magusalt naeratades ja Mati juba arvabki nägevat tema pilgus t e a d l i k k u s t. Helle seab ta vuntse ja naise priskete sõrmede puudutuses on tõesti tunda nagu ihalevat salamõnu: teeme ta hästi korda, siis on pärast toredam vaadata, kuidas salakaebaja praeb!
nende traditsioonilises mõttes (rahvapärimuses) tugevasti sees. Avastati veel, et väga vähe on suuri plaane inimeste nägudest üksikud (lühikesed). Filmitegijad avastasid, et sellised kaadrid (suur plaan näost) on inimese mõtlemisest. Oli selge, et ei tahetud nägu filmida. Nende aksepteeritavas kultuurilises käitumises välditakse silmsidet, on ebaviisakas teisele inimesele silma vaadata, see kandus üle ka filmitegemisse. Lähedus filmimisel ei olnud probleem, vaid just silmade filmimine. Uurijad avastasid veel, et kui kedagi filmiti, siis ainult oma sugulasi või väga lähedasi tegelasi, ei filmitud võõraid. Ka nt selleks, et filmida hobust laenati see oma lähisugulaselt. Uuriti ka seda, kuidas filme monteeriti filmi jutustamise põhimõtted. Navajode puhul polnud oluline sujuv üleminek, nt et inimene istub ja tõuseb sujuvalt püsti, vaid et ühel hetkel istub ja järgmisel on juba püsti. Uurijad imestasid, et navajod monteerivad äärmiselt kiiresti, oldi
kasutades patsiendi probleemide olemust ning kavandab psühhoterapeutilist ravi. Psühhoteraapia - ... on meetod psühhiaatrias ja psühholoogias, kus kliendi probleemi eripärast lähtudes rakendatakse psühholoogilisi tehnikaid. - Eristatakse individuaal-, paari-, grupi- ja pereteraapiat. Maailmas on sadu erinevaid psühhoteraapiaid ja koolkondi. Psühholoogia uurimismeetodid 1. Kirjeldavad uurimused A. Vaatlus (abiks filmimine, pildistamine) B. Küsitlused (vestlused, ankeedid) C. Juhtumi analüüs D. Testid · Testide liigid o Intelligentsustestid o Isiksusetestid o Kliinilised testid 2. Korrelatiivsed uurimused - ... võimaldavad märgata nähtuste omavahelisi seoseid, aga mitte põhjus-tagajärg seost. o Positiivne korrelatsioon - võrdeline seos
Töörahva Elu, lk 2. 56 Wõru linna 150 a. (13. august 1934. a.). Wõru Teataja, lk 1. 57 Wõru linna 150 a. (18. august 1934. a.) Wõru Teataja, lk 4, 6-7, 10. 58 Võru ajaloolise päeva eel. (10. august 1934. a.). Wõru Teataja, lk 3. 59 Kreutzwaldi tänava katmine. (4. juuli 1934. a.). Wõru Teataja, lk 1. 60 Riigiwanem ei tule Wõrru juubelile. (13. august 1934. a.) Wõru Teataja, lk 2. 21 linnapäid. Lubatud pidustuste filmimine jääb ära, sest filmimise eest vastutav ettevõte ütles, et see tooks kaasa ainult suuri kulutusi.61 61 Filmimine jääb ära. (15. august 1934. a.) Wõru Teataja, lk 1. 22 3. VÕRU LINN 200 3.1. Taust Eesti oli liiduvabariik NSV62 Liidu koosseisus. Moskvas võeti suund ühe nõukogude rahva homo soveticuse kujundamisele. Eesti jaoks tähendas see järjekordset venestamist. Vene
Saadakse vaid pilt, mitte video. Kinofluorograafia – röntgenfilmimine külgvaates. Elektromüograafia – lihaste töö uurimine elektromüograafiga. Elektrilised impulsid suunatakse inimese nahale või süstitakse lihasesse. Ultraheli – keele liikumise jälgimine Palatograafia, elektropalatograafia – uuritakse keele külgede kokkupuutumist kõva suulaega. Huulte asendi filmimine või pildistamine 1781 ilmus Hellwagi uurimus, kus mainis esmakordselt (saksa keele) vokaalikolmnurka. Jones rajas vokaalinelinurga mõiste – vokaalid on oma naabritest võrdsel kaugusel. See on eri keelte vokaalidest sõltumatu süsteem. Rahvusvahelise Foneetilise Assotsiatsiooni tööna on ilmunud rahvusvaheline foneetiline tähestik ehk IPA (1888). Assotsiatsiooni loomisel olid kesksed isikud Passy, Jespersen ja Jones. IPAs peab olema iga hääliku tarvis eraldi märk või täht
Keelatud on kohtuistungile minna tulirelvaga või muu enesekaitsevahenditega. Alla 14 aasta vanused võivad siseneda ainult kohtuniku loaga. Kui kohtunik saabub/lahkub tõustakse püsti. Kõik kohtu poole pöörduvad isikud teevad seda püsti seistes. Kohtunikul on õigus: 20 1) piirata saalis viibivate isikute hulka 2) õigus keelata ära pildistamine ja filmimine, kui see segab istungit 3) võib eemaldada saalist iga isiku, kes häirib istungi korda Kohtu saalist võib eemaldada ka kohtualuse. Kutsutakse tagasi siis, kui loetakse otsust ette. Kohtuistungile eelneb: 1) kohtunik vaatab toimiku läbi ja kontrollib kohtu alluvust 2) koostada kohtu alla andmise määrus 3) määratakse kindlaks kohtuistungi aeg ja koht 4) saadetakse välja kutsed 5) kui vaja, siis kohtukorraldatav istung
ning psühholoogi poolt antud selgitustega. Intervjuudest koosnev lühifilm on parim uurimismeetod just sellepärast, et filmi vaadates näeb kõige paremini inimeste emotsioone. Kuna teemaks on foobia, siis on oluline, et uuritaks seda, mida foobia all kannatavad inimesed tunnevad. Neid tundeid on aga kõige parem viis edastada läbi filmilindi. Kõik kolm intervjuud ning üks vaheklipp on filmitud jaanuarikuus Tallinna 32. Keskkoolis või selle lähiümbruses. Filmimine võttis aega paar päeva, monteerimine oli aeganõudvam. Kuna valisin praktiliseks tööks lühifilmi tegemise, siis arendas see töö ka mind ennast, kuna tegin seda esmakordselt ja sain hea kogemuse. Kaamera on laenatud koolist, mille usaldas mulle kooli IT juht Erko Valdmets. Kaamera failid olid algselt AVCHD formaadis, et nad ühilduksid töötlusprogrammiga pidin ma nad ümber konverteerima, selleks kasutasin programmi Total Video Converter. Failid
probleeme lahendada ning seeläbi parandada elukvaliteeti. o Tervisepsühholoogia - Psühholoogid uurivad psüühiliste, sotsiaalsete ja keskkondlike tegurite mõju inimeste tervisele ja füüsiliste haiguste mõju inimese psüühikale ja propageerivad tervistedendavat käitumist jne. PSÜHHOLOOGIA UURIMISMEETODID I Kirjeldavad uurimused 1. Vaatlus (abiks filmimine, pildistamine) 2. Küsitlused (vestlused, ankeedid) 3. Juhtumi analüüs 4. Testid II Korrelatiivsed uurimused ... võimaldavad märgata nähtuste omavahelisi seoseid, aga mitte põhjus-tagajärg seost. Positiivne korrelatsioon - võrdeline seos Negatiivne korrelatsioon - pöördvõrdeline seos o Positiivne korrelatsioon: Mida närvilisem on inimene, seda rohkem tekkib tal konflikte kaasinimestega. Mida vähem hirme, seda vähem stressi.
edasi või mitte. Sama lugu tsiviilkostjaga. Kohtuistungi kord: kui kohtunikud sisenevad või väljuvad saalist, siis kõik saalis viibivad isikud tõusevad püsti. Enamus kohtuistungid on lahtised, kuid alla 14 aastaseid isikuid saali ilma põhjuseta ei lubata. Kohtusse ei tohi ilmuda relvaga. Kohtunikul on õigus piirata saalis viibivate isikute hulka, visata iga korrarikkuja saalist välja, k.a. kohtualune ja keelata kohtusaalis fotografeerimine ja filmimine. Kohtuistungi osad: 1) Ettevalmistav ehk rakendav osa kohtunik kuulutab istungi avatuks, tutvustab mis asi tuleb arutamisele, kes on kohtu koosseis, kes on tõlk, seejärel tehakse selgeks kannatanutele ja tunnistajatele nende õigused ja kohustused. Tunnistajaid hoiatatakse vastutusest valede ütluste esitamise eest. Seejärel tunnistajad kõik eemaldatakse kohtusaalist ja alustatakse kohtuistungit. Tunnistajad kutsutakse hiljem kohtusaali
edasi või mitte. Sama lugu tsiviilkostjaga. Kohtuistungi kord: kui kohtunikud sisenevad või väljuvad saalist, siis kõik saalis viibivad isikud tõusevad püsti. Enamus kohtuistungid on lahtised, kuid alla 14 aastaseid isikuid saali ilma põhjuseta ei lubata. Kohtusse ei tohi ilmuda relvaga. Kohtunikul on õigus piirata saalis viibivate isikute hulka, visata iga korrarikkuja saalist välja, k.a. kohtualune ja keelata kohtusaalis fotografeerimine ja filmimine. Kohtuistungi osad: 1) Ettevalmistav ehk rakendav osa kohtunik kuulutab istungi avatuks, tutvustab mis asi tuleb arutamisele, kes on kohtu koosseis, kes on tõlk, seejärel tehakse selgeks kannatanutele ja tunnistajatele nende õigused ja kohustused. Tunnistajaid hoiatatakse vastutusest valede ütluste esitamise eest. Seejärel tunnistajad kõik eemaldatakse kohtusaalist ja alustatakse kohtuistungit. Tunnistajad kutsutakse hiljem kohtusaali
o Laboratootne eksperiment viiakse läbi labori tingimustes spetsiaalse psühholoogilise aparatuutri abil, katseisiku tegevus on määratud instruktsioonidega ja katseisik teab, et tegemiist on eksperimendiga ja milles see seisneb. o Loomulik eksperiment katseisik ei tea, et eksperiment toimub, toimub katseisikule loomulikus keskkonnas. (eetiline kriteerium ja küsimus? Kas ütlemata filmimine on okei näiteks töövestlusel antud ülesannete puhul?) · Psühholoogia eksperimendi piirid: o Eksperimenti ei saa kasutada juhul, kui on vähemgi kahtlus, et eksperiment võiks katseisikule halvasti või koguni ohtlik. (enesehinnang langeb, kui tulemus teada saadakse või inimene on näiteks haige) o Järeldused võivad olla muundunud, kuna situatsioon on ääretult ebaloomulik. o Tulemused sõltuvad katseisiku
arvesse võtta ja mõõta. 2) Vaatlus on sihipärane objekti jälgimine faktide kirjeldamise ja seletamise eesmärgil. Rajatud hüpoteesile ja viiakse läbi varem koostatud plaani alusel.vaatluse käik ja tulemused fikseeritakse täpselt. 3) Enesevaatlus e introspektsioon :käepärane, laialt kasutatav,subjektiivne, oluline roll on uute ideede genereerimine 4) Väline(teiste) vaatlus ehk ekstrospektsioon: objektiivsem,kasut. tehnilisi abivahendeid nagu filmimine, helisalvestus,mõõtevahenditega mõõtmine.erivormiks on tegevuse produktide või inimesele kuuluvate esemete psühholoogiline analüüs(päevik, kirjad, taiesed,looming) 5) Vestlus :kasutatakse sageli eksperimendi või vaatluse täiendusena.Terve rida subjektiivsete elamustega,isiksuse motivatsiooniga ja isiksuse tüübiga seotud seiku on üksnes põhjaliku tagasisidega vestluse käigus tuvastatavad.lisaks on jälgitavad mitteverbaalse kommunikatsiooni