Referaat Aku laadimine Juhendaja Koostaja Grupp Kool 2010-2011 Õ.A. Juttu tuleb järgnevas referaadis aku laadimisest. Akust saab vooluallikas alles pärast selle laadimist (toimuvad keemilised reaktsioonid, milles teise vooluallika elektrivälja energia muundub aku siseenergiaks), laadimiseks kasutatakse teist alalisvoolu allikat. Pooluste ühendamisel juhiga hakkavad akus toimuma keemilised reaktsioonid, milles akusse talletunud siseenergia muundub uuesti elektrivälja energiaks
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Mehaanikateaduskond Masinaehituse instituut Autotehnika õppetool ELEKTRIAUTODE EHITUS, TEHNILISED NÄITAJAD JA ARENGUPERSPEKTIIVID. ELEKTRIAUTODE LAADIMINE. AKUTÜÜBID. ELEKTRI- JA SISEPÕLEMISMOOTORIGA AUTO KULUDE VÕRDLUS. KAS ELEKTRIAUTO VÕIDAB TAVAAUTO? Referaat Koostaja: Tallinn 201 SISSEJUHATUS............................................................................................................. 3 1.ELEKTRIAUTODE EHITUS....................
Sisukord 1Virtuaalmälu.................................................................................................................3 1.1.Eesmärk...............................................................................................................3 2.Virtuaalmälu realiseerimine........................................................................................5 2.1.Lehekülgede laadimine nõudmisel......................................................................5 3.Protsesside loomine...................................................................................................5 4.Mälu haldus................................................................................................................5 4.1. Ümberpaigutamine.............................................................................................6 5.Probleemid................................
konsrtuktsiooni elemendid võtab vastu selleks ettenähtud inimene. Kontrollitake mõõtmeid ning ka tugevust. Konsrtuktsioonide montaazil tuleb silmas pidada montaazi õiget järjekorda. Konsrtuktsioonide montaaz peab toimuma isiku juhtumisel kellel on selleks spetsiaalne tehniline ettevalmistus. Montaazi lubatakse vaid pärast ehitiste aluste, vundamentide ja muude aluskonstruktsioonide ja tariraudude kõrguse ja asendi kontrollimist ja vundamentide tagasitäitmist Laadimine ja ladustamine Suurelemndid tuleb ehitusplatsil ladustada kooskõlas monteerimis järjekorraga. Seejuures tuleb silmas pidada, et elemendid peavad asuma laoseisundis, mis on lähedale nende asendile pärsat paigaldamist, välja arvatud sambad mida hoitakse horisontaalasendis. Konstruksioonide ladumine ehitusplatsil virnadesse tuleb silmas pidada järgmisi reegleid: 1. Maapind peab olema ühtlase kandevõimega ja tasaseks planeeritud 2
jaotuvad düüsist väljumisel ühtlaselt. Värvitav pind laetakse vastasmärgiga laenguga või maandatakse, mille tagajärjel laetud värviosakesed tõmbuvad pinnale ja moodustavad ühtlase kihi. Selline meetod on palju efektiivsem kui suruõhuga värvimine, sest tagab ühtlasema kihi ja suurendab katmise efektiivsust. Lisaks saavad raskesti ligipääsetavad kohad kergemini kaetud Laadimine Pihustatud aerosooliosakesi ka laetakse, seda elektriliselt kasutades kolme põhilist meetodit: Otsene laadimine: Elektrood pannakse värvireservuaari või värvitorustikku. Pihuse laadimine: Pihustatud vedelik satub elektrivälja düüsist väljudes. Elektriväli tekitatakse elektrostaatilise induktsiooni, koroona või ühe või enama elektroodi abil (rõngaselektrood või elektroodide võrk). Tribomeetriline laadumine: Kasutatakse hõõrdumist, mis tekib värvi söötmisel värvipritsile. Värv hõõrdub vastu torustiku seina ja laadub. Elektrostaatiline pealekandmine
Hamburg) arendamine a) Jõhvi liiklussõlme ehitamine (tehtud) b) Maantee rekonstrueerimine c) Tartu ümbersõidu (sh silla) rajamine 4. Via Baltica (Helsinki-Tallinn-Pärnu-Riia-Varssavi) arendamine a) Pärnu ümbersõidu rekonstrueerimine (peaegu valmis) b) Ühenduse parandamine sadamatega 5 Autod 1. Poolhaagisega veok · Autorong koosneb sadulveokist ja poolhaagisest · Kandejõud kuni 24000kg · Mahutab 33EUR, 26FIN · Laadimine tagant, külgedelt, pealt · Mõõtmed joonisel 2. 3. 4. 5. 6. Täis- ja kesktelikhaagisega veokid · Autorong koosneb vedukautost ja järelhaagisest · Kandejõud 24000kg · Mahutab 38EUR, 30FIN · Laadimine tagant, külgedelt, pealt · Mõõtmed joonisel 6 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18
1 Kaubik Mitteinn Tallinn 100 2 Hinnakiri ilma KM EUR/km mitte Sõiduk EUR/km Tallinnas Tallinnas 1 Kaubik 1 0.8 2 Väike veokas 1.4 1.3 3 Suur veokas 1.6 1.4 Kilomeetri Laadimise Kokku hind Laadimine hind ilma KM KM Kokku KM-ga 0.8 1 10 90 18 108 ✘ On vaja No cash money! Laadimine 10 15 ✘ Peida hinnakiri 20 0 Arve Kokku ilma
• Eesti sadamates käideldi 2016. aastal 33,6 miljonit tonni kaupa, mida on 4% ehk 1,3 miljonit tonni vähem kui aasta varem. • Kaubavedu sadamate kaudu vähenes mullu transiitkaubaveo vähenemise tõttu. • Merekonteinerite vedu sadamate kaudu kahanes aastaga 2% ja oli 2016. aastal ligi 204 400 TEU-d. Konteinereid veeti sadamate kaudu laevadega Eestist välja ligi 100 300 TEU-d ning võeti sadamates vastu 104 100 TEU-d. • Laevade lastimine (kauba laevale laadimine sadamas) moodustas 2016. aastal sadamate kaubamahust 22,5 miljonit tonni ja lossimine (kauba laevalt maha laadimine sadamas) 11 miljonit tonni. 2015. aastaga võrreldes lastiti sadamates 8% vähem kaupa, kuid lossiti 7% rohkem. Kaupade lastimise mahu vähenemist mõjutas jätkuv transiitkaupade veo vähenemine raudteel. Viimastel aastatel on raudteel transiitkaubavedu pidevalt vähenenud • 2016. aastal ulatus kaubavedu Eesti raudteedel 25,4 miljoni tonnini, mis oli 9% vähem kui
Kui relva küljes on lint, eemalda see. Vinnasta relv ja vii vinnastushoob käega ette tagasi. Kaitseriivista relv. Tõsta üles sööturi alus ja kontrolli, et padrunipesa oleks tühi. Tõmba vinnastushoob taha, vabasta kaitseriiv ja hoides vinnastushoovast vajuta päästikule ning lase lukuraam sujuvalt ette. Sulge lukukoja kaas Sulge kesta väljaheiteava luuk Relv kontrolliks näit! Kaitseriivistada saab ainult vinnastatud relva Tulereziim "E" Ohutu "S" Relva laadimine -ava lukukoja kaas -aseta lint sööturialusele -sulge lukukoja kaas -vinnasta relv -kaitseriivista relv Relva tükjaks laadimine -ava lukukoja kaas -eemalda lint -kontrolli padrunipesa -tõmba vinnastushoob taha, vabasta kaitseriiv ja hoides vinnastushoovast vajuta päästikule ning lase lukuraam sujuvalt ette. -sulge lukukoja kaas -sulge kesta väljaheiteava luuk
Töö mahust oleneb aku suurus. 1A/h võrdub 3600c (12V) C= 20h jooksul kuni 10,5 V ; +250C , tihedus 1,28 Mg/m³ EST. Aku mahutavus sõltub: 1. Kogus, elektrolüüdi tihedus, elektrolüüdi temperatuur ja aku suurus Mahutavus käivitamiseks on akudel suurem milledel on õhemad plaadid ja separaatorid. Mida suurema vooluga akut tühjendada seda väiksemaks osutub mahutavus, 1.5 Akude laadimine 1. Jääva vooluga - akule on võimalik teha treeningtsükleid - laadimise üldine kestvus on lühike - laadimine on väga efektiivne, on võimalik suhteliselt kehvast akust teha treeningtsüklitega kasutatava aku puudused: tuleb kontrollida laadimise lõppu, et ei tekiks ülelaadimist 2. Jääva pingega - laadimisprotsessi pole vaja jälgida, laadimine lõppeb ise puudused: laadimise kestvus on pikk - ei saa teha treeningtsükleid - kehvas seisukorras akut selline laadimisviis ei aita.
U S Raudteetransport EELISED: odav mahutab palju ei sõltu eriti ilmast suhteliselt kiire Liiklustakistused põhimõtteliselt puuduvad Raudteetranspordi PUUDUSED: laadimine aeganõudev raudteid ei ole igal pool ehitamine kallis ümberlaadimine jaamas SUUREMAD KESKUSED Venemaa Tallinn, Tartu, Tapa Autotransport (maanteetransport) EELISED: tihe teedevõrk Kiire "uksest ukseni" Laadimine käib kähku. mugav Autotranspordi PUUDUSED: mahutab vähe Kallis vajab palju tööjõudu teede ehitamine kallis heitgaasid avariid SUUREMAD KESKUSED: USA, Euroopa Tallinn, Tartu Meretransport EELISED: odav mahukas
vedada kiiremini, odavamalt, rohkem, aitab kaasa transpordivahendite ja infrastruktuuri areng, vedude organiseerimine konteinervedudeks, ekspressveod, kus loobudakse ümberlaadimises, logistika tähtsuse kasv, sest see seob veose ühtsesse logistilisse ketti, terminalis suunatakse kaubad teistesse transpordiliikidesse, toimub kauba vastuvõtt, kontroll ja ladustamine, transpordiliigid autotransport: eelised kiire, paindlik, privaatne, kaubade vedu kõikjale, kiire laadimine, puudused teede ehitus kallis, reostus, tööviljakus madal, sobib väikeste koguste veoks, kergetööstuse kaubad, raudteetransport eelised kiire, odav, turvaline, tööviljakus kõrge, pikad vahemaad, puudused hõre raudteede võrk, aeglane laadimine, rajamine kallis, sobib suurte koguste veoks, kütus, meretransport eelised odav, vaba meretee, tööviljakus kõrge, puudused aeglane, sadamate rajamine kallis, ei pääse
elektriautode soetamiseks ning riiki katva laadimisvõrgu rajamises. · Laadimisvõrgu rajas Eestisse ABB. · 2012. aasta lõpu seisuga oli Eesti elektriautode osakaalu järgi kõigist registreeritud mootorsõidukitest teisel kohal maailmas. · Eestit edestab Norra ning kolmandal kohal on Holland. · Tuhande sõiduauto kohta on Norras 4, Eestis 1 ja Hollandis 0,6 elektriautot. · http://elmo.ee/laadimispunktide-vorgustik/ Elektriauto laadimine kodus · Kodune laadimine on elektriautode puhul üks enim levinud laadimisvõimalusi. · Eriti oluline on tähelepanu pöörata laadimiseks mõeldud elektrisüsteemi ohutusele. · Üsna tavaline laadimisvõimsus elektriauto puhul on 3,3kW, mis on võrreldav nt kahe täisvõimsusel töötava tolmuimeja omaga. · Kui nüüd ette kujutada, et need tolmuimejad töötaks järjest 8 kuni 12 tundi, siis on arusaadav, et koormus on elektrijuhtmetele on päris suur. · Seetõttu tulebki hoolega suhtuda elektriauto
Aktiivtakistus R vahelduvvooluahelas. Takistus vahelduvvoolule: R Pinge voolu faasivahekord: faasis =0° U IR = R R Takistuses muundub soojuseks aktiivvõimsus: U2 P = U R × I R = I R2 × R = R [W] cos = 1 R Mahtuvus C vahelduvvooluahelas 1 Takistus vahelduvvoolule: X C = 2fC Kondensaator juhib vahelduvvoolu, sest toimub pidevalt tema laadimine - tühjenemine, laadimine vastassuunas - tühjenemine jne. UC IC = XC Pinge-voolu faasivahekord: vool on pingest =90° ees. cos = 0 Et pinge mahtuvusel tekiks, on vaja teda esmalt laadida! Reaktiivvõimsus: kondensaator laadub (+ võimsuse graafikul) ja tühjeneb (-) tagastades sama koguse energiat) Q = U C × I C = I C2 × X C [VAR] Induktiivsus L vahelduvvooluahelas Takistus vahelduvvoolule: X L = 2fL Pooli takistus vahelduvvoolule pole tühine traadi takistus, sest pooli induktiivsusest tingituna tekib
liikumine väljumine väljumine Formaalsused Formaalsused lähtesadam lähtesadamastast sadam ast sadamast sihtsadam asse sihtsadamasse 10. Raudtee ja sadama infrastruktuuri koostöö 1. 1. Kauba Kauba laadimine laadimine vagunisse vagunisse ja ja selle selle saatmine saatmine ümberlaadimis-sadamasse ümberlaadimis-sadamasse 2. Kauba asukoha 2. Kauba jälgimine alates asukoha jälgimine alates selle selle
Ning ainus minule teadaolev püstol, mis laseb tõepoolest vaid siis, kui vajutada päästikule - muude välismõjude puhul peale päästikuga manipuleerimise, see relv ei lase. STARDIPÜSTOL "WALTHER" mod. P22 S kaliiber 9 mm P.A.K. Püstoli laadimine ja tühjaks laadimine Püstoli laadimine Laetud padrunipideme püstolipidemesse surumiseks tuleb püstol kaitseriivistada. Suruge padrunipide lõpuni, kuni see lukustub. Relv on nüüd osaliselt laskevalmis. Tõmmake kelk lõpuni tagumisse asendisse ja laske lahti. Ette liikudes lükkab kelk padruni pidemest rauda tulistamiskambrisse ning lukustub eesmises asendis. Nüüd on relv täielikult laskevalmis, mistõttu nõuab temaga ümberkäimine erilist tähelepanu. Püstoli tühjaks laadimine
..................30 1.8.2 Kasutusjuhtude kirjeldused laiformaadis.................................................................32 1.8.2.1 Kasutajakonto loomine/sisselogimine...............................................................32 1.8.2.2 Sooviavalduse koostamine/esitamine................................................................33 1.8.2.3 Registreeringu koostamine/esitamine/kinnitamine/kustutamine......................34 1.8.2.4 Fotode laadimine veebikeskkonda/kvaliteetsete fotode edastamine kliendi kasutajakontole..............................................................................................................36 1.8.2.5 Tellimuse koostamine/esitamine.......................................................................37 1.8.3 Süsteemioperatsioonide lepingud............................................................................38 1.8.4 Jadadiagrammid......................................
5....................................................................................................Võred 5..........................................................................Aktiivainega katmine 6.........................................................................................Seperaatorid 6............................................................................................Elemendid 7..................................................................................Akude laadimine 8 ...............................................................................Aku laetavuse test 9.................................................................................Akude omadused 9..................................................................................Akude mahtuvus 10.............................................................................Leclanché element 10........................................................................Galvaanielemendid 11.............
9303 DANIEL 31000 4000 5761 ELIAS 12000 5000 PIN NAME SISSETULEK- K 4478 MATTIAS 20000 0 ES PANKIS PERIOOD VAJATUD LAEN lubatud laen vastus ARVE 1/0 SÕIDUK SIHTPUNKP VAHEMAA KM HIND LAADIMINE VÄGA SUUR TALLINAS 300 8 1 HINNAKIRI SÕIDUK TALLINAS MITTE TALLINAS LAADIMINE KAUBIK 5 4 6 VÄIKE VEOAUTO 6 5 7 SUUR AUTO 7 6 8 VÄGA SUUR 8 7 9
Second level Third level · 1000 Fourth level Fifth level · 5000 Palju maksab aku!!!! · 200 km. Click to edit Master text styles Second level · 3-8 tundi Third level Fourth level Fifth level · Tulevikus laadimine 30 minutit. Kaua kestab? Click to edit Master text styles · Parkimine tasuta Second level Third level · Tasulised teed Fourth level tasuta Fifth level · Ühistransport Mida me saame teha? OLEME ROHELISED ja VALIGE ROHELINE MÕTTEVIIS Tänan tähelepanu eest! ;)
........................................................................ 2 SISSEJUHATUS.................................................................................................... 3 1.SÖÖDA TEEKONNA LOGISTIKA.........................................................................4 2.TERAVILJA KASVATAMINE................................................................................. 5 3.VESKIS JAHU JAHVATAMINE JA TRANSPORT......................................................5 4.JAHU LAADIMINE.............................................................................................. 7 5.TÖÖTAJA ROLL................................................................................................. 7 6. TEHNOLOOGILISED KIRJELDUSED JA ARVUTUSED...........................................8 6.1 Pidamisviisid ja sulu pinna arvutamine.....................................................8 6.2 Söötmine ja söödakasutus.............................................................
elektriautod tagaplaanile. Elektriauto eelised sisepõlemismootoriga auto ees: Keskkonda ei saastata otseselt heitgaasidega; Elektriautod on vaiksemad; Pidurdamisel saab osa elektrienergiat taas akudesse laadida; Elektriauto kilomeetri hind on mitu korda odavam kui sisepõlemismootoriga autol; Elektriautol on hea kiirendusvõime. Elektriautode puudused sisepõlemismootoriga autoga võrreldes: Akud on suure massiga; Akude laadimine kestab kaua.; Akude tootmisel kasutatakse ained, mis keskkonda ladestudes on mürgised. 20. sajandi algusaastateni olid elektriautode valduses maismaal liikumise kiiruserekordid; Alates 2004. aasta oktoobrist kuulub elektriautode kiirusrekord autole Buckeye Bullet, mille tippkiiruseks mõõdeti rohkem kui 510 km/h. Eesti on algatanud elektromobiilsuse programmi, suurendamaks taastuvenergia kasutamist transpordis; 2012
Elektriline jõud: Jõud, millega üks keha mõjutab teist keha. (Tõmbuvad või tõukuvad) Elektrilaeng: Keha omadus, tõmmata enda poole teisi kehasid. Keha, millel on elektrilaeng nimetatakse elektriliselt laetud ehk elektriseeritud kehaks. Elementaarlaeng: e = 1,6 * 10 (astmel -19) C Kehade laadimine: Keha laadimiseks tuleb kehalt ära võtta või juurde anda laetud osakesi tavaliselt elektrone. Üheaegselt tekib alata kaks laetud keha. Elektrone kaotanud kehal tekib tasakaalustamata (+) laeng ja elektrone juurde saanud kehal tekib sama suur (-) laeng. Laengute vastastikmõju: Iseloomustatakse elektrijõu abil. Samaliigilise elektrilaenguga kehad tõukuvad ja eriliigilise elektrilaenguga kehad tõmbuvad.
Noored Euroopa metsades · Toimus 29.03.2016 · Veebiviktoriin · 50 küsimust Euroopa ja Eesti metsandusest, loodushoiust, metsakorraldusest ja puidu kasutamisest. xTREEm CUP 2016 · Xtreem Cup 2016 ühendab enda alla kolm traditsioonilist raievõistlust: Maamessi raames toimuv Kevadkarikas, Eesti raiemeistrivõistlused, TOP 10. Forvarderite Suvereiv 2016 · Forvarderioperaatorite võistlus koosneb kolmest eraldiseisvast ülesandest: palkide laadimine koormasse erinevatest kohtadest; palkide virnastamine ning pakkudest tornide ladumine. Tänan kuulamast! Kasutatud info · http://www.metsaselts.ee/index.php?sisu=tekst&mid=180&la ng=est · http://www.metsaselts.ee/luhitutvustus · http://www.metsaselts.ee/ajalugu · https://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_Metsaselts
Graafik nr 1 Oktoober November Detsember Jaanuar Nädalad 40 41 42 43 44 45-48 49-52 1-5 Tegevused Laagri planeerimine Rahataotluse kirjutamine Taotluste tähtaeg 30.10 Eelarve koostamine Kokkulepete sõlminine Transpordi tellimine Kokkule ppepete Toidu tellimine sõlmimi ne Varustuse hankimine Juhtgrupi koosolekud koosolek ...
sõnaline aadress programmi tekstis (esimene, counter,...) suhteline aadress objektmoodulis (14 baiti programmi algusest) absoluutne aadress absoluutne aadress tekitatakse: kompileerimise ajal laadimise ajal (kompilaator moodustab suhtelised aadressid) töötamise ajal (protsess töötamise ajal saab nihkuda ühest mälupiirkonnast teise) Kuidas realiseeritakse erinevaid sidumisviise? dünaamiline laadimine (korraldab põhiliselt kasutaja) programm laetakse sisse alles siis kui pöördutakse dünaamiline linkimine linkimise ajal asendusprogramm, mis näitab kuidas vajalik alamprogramm asub (keelte standardfunktsioonide teegid, vajab OS toetust) Ülekatetega struktuur (OVERLAY) Andmete sisestamine Töötlemine Väljastamine Pea Töötlemine
olevate avade järjestikku kokku selliselt, et saadakse madalaima takistusega tee. Avaahela pinge on 2,1 volti ühe elemendi kohta, sõltumata selle suurusest. · Kate koos eelnevalt valatud püstikutega ühendatakse kuummenetluse teel anumaga ja seejärel kontrollitakse suruõhu avil lekete esinemist. · Lõpuks kaetakse mõlemad püstikud sulapliiga, millest moodustuvad klemmid. AKUDE LAADIMINE Akusid on vaja peaaegu alati enne kasutamist laadida, sest akud tühjenevad nii kasutamisel kui ka seismisel. Akude isetühjenemiseks võib arvestada umbes 1% päevas 20° C juures. Kõrgemal temperatuuril isetühjenemine suureneb ja lakkab 0° C juures ning madalamatel temperatuuridel. Tavalisi akusid ning uusi kiirlaadimisakusid laaditakse vooluga, mille tugevus on ligikaudu kümnendik tema nimimahutavusest. Näiteks 700 mAh mahutavusega akusid oleks sobiv laadida 70 mA suuruse vooluga
laadimise alla laadimise all mine Laeva liikumine Laeva lähtesadamas väljumine Formaalsused t sadamast sihtsadamass e 10. Raudtee ja sadama infrastruktuuri koostöö 1. Kauba laadimine 1. Kauba laadimine vagunisse vagunisse ja ja selle selle saatmine saatmine ümberlaadimis-sadamasse ümberlaadimis-sadamasse 2. 2. Kauba Kauba asukoha asukoha jälgimine jälgimine alates alates selle
Veokorraldus ja ekspedeerimisäri SRÜ riikides (loeng IX) Põhjused, miks SRÜ riikidega antud äri tehakse : Tegemist on meie lähiregiooniga • Meil on ajaloolisi sidemeid riikide tasemel • Meil on tihedaid sidemeid üksikisikute tasemel • Eesti kui „sillapea“ Lääne – Euroopa ja SNG vahel • Kriis ja/või revolutsioon on alati võimalus uueks äriks Veotellimuse elukaar: SRÜ riigid vs Eesti • Üldine koostööleping • Tellimus (email, faks) pitsatiga!!! Vajalik originaalallkirjad • Transpordi(liigi) valik, tähtajad jne. • Dokumentide eelkontroll (eeldeklaratsioonid, ekspordideklaratsioonid jne) • Laadimine • Piiriületuse vormistus (tir/transiit) • „Spravka po transportnim rashodam“ – transpordikulude eelteade • Tollivormistus • Laialivedu • Arve + „akt vipolnennih rabot“ + CMR EESTI • Tellimus, online • Laadimine • Laialivedu + arve või v.v Takistavad tegurid: bürokraatia, korruptsioon (toll!), kultuurilised erip...
BMW i3 [2] 3 2. TEHNILISED NÄITAJAD Algselt oli BMW i3 22,6 kWh akuga, kolm aastat hiljem aastal 2016. 33 kWh akuga ja nüüd esitles BMW i3 Pariisi autonäitusel uut versiooni, mis on 42,2 kWh akuga ning suudab ühe laadimisega läbida 310 km. Uuel akupakil on 8 moodulit, mis igaüks koosneb 12 elemendist. Kodusest vooluvõrgust võtab 80 protsendini laadimine aega 15 tundi, kiirlaadijaga 3,2 tundi. 170-hobujõuline ja 250-njuutonmeetrise pöördemomendiga elektrimootor kiirendab i3 pistikuhübriidi 0-100 7,9 sekundiga. [1] 650-kuupsentimeetrise töömahuga 34-hobujõuline (25kw) mootor kiirusel 4300 pööret minutis, saab oma kütuse 9-liitrisest paagist ja aitab i3-l ühe laadimise ja tankimisega sõita kuni 370 kilomeetrit. Bensiinil töötav mootor on mõeldud hädaabiks, et jõuda laadimispunkti. Mootor töötab siis, kui aku jõudlus langeb
Kauba lähetamisel suurele veokaugusele tekib eelis, kuna kulud veo ettevalmistamiseks ja lõpetamiseks kauguse suurenedes kaubaühikule vähenevad. Ühenduskiirused on suhteliselt kõrged. Kaupade massiline vedu on suhteliselt odav. Energiatarbimine (tkmle) on madal ja tööviljakus kõrge. Konkurentsi võimalus, kui on eraldatud ekspluatatsioon ja infrastruktuur. Kasumimäär raudteetranspordil on kõrge. Puudused : laadimine aeganõudev raudteid ei ole igal pool ehitamine kallis ümberlaadimine jaamas suhteliselt aeglane Raudteeveod OÜ Kunda Trans AS Maardu Raudtee AS Eesti raudtee AS Edelaraudtee infrastruktuuri AS http://www.hariduskeskus.ee/opiobjektid/laomajandus/raudteetransport http://www.google.ee/url? sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CGEQFjAB&url= http%3A%2F%2Farhiiv.koolielu.ee%2Fpages.php %2F03110803%3Ftxtid%3D7628%26get
SISSEJUHATUS Erinevaid robotniidukeid on palju, kuid mulle jäi silma üks, mis kasutab peale aku, toiteallikana ka päikesepaneele, mis muudab selle niiduki väga hübriidseks ja efektiivseks. Nimelt kirjutan peamiselt Husqvarna Automower Solar Hybrid-ist. Arvan, et päikesepaneelid niidukil on väga efektiivsed, sest muru niidetakse üldiselt suvel ja päikesepaistelise ilmaga. (Joonis 1) LÜHIKIRJELDUS Robotniiduki omadused: Madal müratase Automaatne laadimine Kui niiduk vajab täiendavat laadimist leiab ta ise tee laadimisjaama PIN koodi lukk ja vargusvastane alarm Pole heitgaase Seadistuspaneel Võimalik sisestada seadeid vastavalt aiale ja eelistustele Taimer Saab lasta masinal töötada 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas Väike energiakulu Pikas perspektiivis kulub robotniidukile vähem raha kui tavalisele Veekindel Võimalik kõrgust reguleerida Tõstmis- ja kallutusandurid
Parksepa Keskkool Uurimistöö Elektrienergial töötavad masinad ja energiakulu kodus ning selle energia maksumus Koostaja: Kärol Pilberg Juhendaja: Kalju Haabmets 1. Elektitarvikud minu kodus Seade Nimipinge (V) Töösagedus (Hz) Võimsus (W) Veekeetja 220-240 50 2000 Pesumasin 230 50 2200 Televiisor 220 50 60-120 Mikrolaineahi 230 50 1250 Laualamp 220-240 50-60 60 Laelamp 220 50 60 Põrandalamp 220 50 40 Jõulutuled 230 ...
3) Kuna enne ettevõtte külastamist pidime harjutustunnis firma internetilehe üle vaatama, tekis ja teatud ettekujutus sellest firmast ning sellest, milles seisneb ettevõte igapäevane töö. Tänu DPD tutvustajatele sain ma palju huvitavat teada, näiteks seda, et DPDl on mitu erinevat logot, sõltuvalt sellest, mis riigiga tegu on. Lisaks, nägime DPD ladu, mis osadeks see jagatud on, kuidas toimub kauba peale laadimine jne. Ettekannest saime teada, et DPD maja ei ole DPD oma, vaid nad rendivad seda. 4) Kindlasti jah, sest näha ettevõttet (sõlstumatu selle tegevusvaldkonnast) seest, nagu näevad seda töötajad, on alati põnevam, kui vaadata selle peale kliendina. Mulle isiklikult pakuvad huvi merelogistikaga seotud ettevõted.
vedru survet fikseerivatele kuulidele ja nn. kaitsesidur hakkab spindlit vedama või libistama /põrkesidur/ 12 Aku NiCd /nikkel-kaadium/ NiMh /nikkel-metallhüdriid/ 1,2 v elemendid - järjestikku 9,6v, 12v, 18v Mahtuvus Ah - ampertundi Laadimine - mitte madalam +10C 13 TÄNAN KUULAMAST!
SOOME IDA JA LÄÄNE VAHEL 12. klass PÄRAST KAOTUST JÄTKUSÕJAS Raske olukord Iseseisvus on säilitanud Tuli taastada majandus Sõjahüvitisena NSV Liidule saadetava kauba rongile laadimine Helsingis. Üle 60% hüvitisest tuli maksta metallitoodetes, nagu nt vedurid, laevad ja mitmesugused masinad. IDANAABRI SURVE Teises maailmasõjas kaotajate poolel olnud Soome pidi loobuma kümnendikust oma territooriumist NSV Liidu kasuks President Paasikivi Soome valitsuse istungil PÕLLUMAJANDUSMAAST TÖÖSTUSRIIGIKS Muutuste aeg Metalli tööstus Metsatööstus
vool puudub. Teatud pühjustel tuuakse sisse niinimetatud efektiivväärtused. Efektiivväärtuse valem I= Im/2 I- voolut. efektiivväärtus, U=Um/2 U- pinge efektiivväärtus. Teg. Kõik mõõteriistad mõõdavad vahelduvvoolu korral efektiivväärtusi. Tegelikult +/-311 V Mahtuvustakistus- sellisel juhul on voolu võrku pandud nt kondendaator. Alalisvoolu korral vool kond. Ei läbi Vahelduvvoolu korral osutub nagu vahelduvvool läbiks kondendaatorit. PÕHJUS: pidev kond, laadimine ja tühjenemine mille tulemusena vool n.ö säilib. Kuna kond. Laadimiseks ja ümberlaadimiseks kulub teatud energia miis ta nagu avaldab takistavat mõju voolule Tähis: Xc. Valem: Xc=1/2fc mõõtüh- kehtib ohmi seadus I=U/X C Võnkering koosneb kondensaatorist ja poolist. 1.etapp :Laeme kondensaatori. 2etapp Kuna kondensaatoril on läbi pooli otseühenduses(lühises) siis ta hakkab kohe tühjenema 3
veokilt sadamaterminali ja sealt laevale, sihtsadamas vastupidi, peab kaubasaatja (või saaja) juurde maksma • LI/LO (liner in / liner out) – laevaliini hinnas sisaldub THC nii lähte- kui ka sihtsadamas, seega on makstud ka konteineri mahalaadimine lähtesadamasse saabuvalt veokilt ja konteineri laadimine sihtsadamas veokile • LIFO ja FILO (liner in / free out; free in / liner out) – on tingimused, kus ühes sadamas on konteineri laadimine hinna sees, teises sadamas aga mitte. CY (container yard) – tähendab, et pakutud hinna sees on sadamas üks laadimine – sadamaterminalist laevale või vastupidi. Konteineri laadimise veovahendilt või veovahendile peab klient juurde maksma. Näiteks tingimus LI/CY mereveo hinna pakkumise järel tähendab, et pakkumine sisaldab konteineri vedu alates konteineri sadamasse toimetanud veokilt mahalaadimisest kuni sihtsadama konteinerterminali laadimiseni
Sellega tagatakse üheaegselt lõhatava lõhkeaine väiksem kogus ja vähenevad lõhketöödest tulenevad ohud (maavõnked, lööklaine, tükkide laialipaiskumine). Saab kasutada ka mitteelektrilist lõhkamist. Kareda dolokivikarjääris puur- lõhketöödeks käesoleval ajal piirangud puuduvad v.a mäeeraldise idaserval, millest 300 m kaugusel asub talumaja. Seal tuleks kasutada alternatiivset kobestamist või teise lahendusena vähendada lõhketöödel lõhkeaine koguseid. 4) Kaevise laadimine ja vedu karjääris Kaevise laadimiseks kasutatakse ekskavaatorit ja kopp-laadurit, mis laevad kobestatud dolokivi massi kallurveokile, mis toimetab kaevise purustuskompleksi. 5) Killustiku tootmine, sorteerimine, ladustamine ja transport Valmistatavad killustiku fraktsioonid olenevad turu nõudlusest, peamisteks fraktsioonideks on 8 16 mm, 16 32 mm, 32 64 mm. Sorteeritud killustik ladustatakse selleks ettevalmistatud laoplatsidele
........................................................ 18 AND..................................................................................................................................18 NOT.................................................................................................................................. 18 TIMER 0...60.00s..............................................................................................................19 Kontrollerisse programmi laadimine:................................................................................... 23 KOKKUVÕTE..........................................................................................................................24 KASUTATUD MATERJALID JA TARKVARA................................................................... 25 SISSEJUHATUS Kodutööks saime programmeerida firma Siemens tööstussagedusmuundurit MM440.
laeva kaubaveo jaoks kättesaadavaks, tähtis on teada, millal periood algab CONGESTION – ülekoormus/ummistus CONSECUTIVE VOYAGES – järjestikused reisid CONSIGNEE – kauba saaja CONTRACT OF AFFREIGTMENT - laevaomaniku ja prahtija vaheline leping, milles laevaomanik on nõus prahtijale kaupa laevas vedama või prahtijale kogu laeva või selle osa kasutama CUSTOMARY DESPATH or CUSTOMARY QUICK DESPATCH - tavalise kiirusega laadimine ja lossimine CUSTOME OF THE PORT - sadamakoht DEAD FREIGHT - tasu kasutamata laadruumi eest DECK CARGO - tekilast DELIVERY & RE-DELIVERY – tarne/kordustarne DEMURRAGE DESPATCH / DESPATCH MONEY - tasu kokkuhoitud aja eest DEVIATION CLAUSE - klausel laeva õigusest ettenähtud laevateest kõrvale kalduda DISBURSEMENTS - kulud, väljamaksed laevakulude katteks sadamas
Laadimine ja kinnitamine: - DSV objektijuht kohapeal - Kaupade ohutu kinnitamine ja autode varustamine kinnitusvahenditega Kitsaskohad: - Piisaval hulgal autode mobiliseerimine lühikesel ajahetkel soodsa hinnaga 2. ülesanne Kaup: Majamoodulid, kokku 60 tk Marsruut: Pärnu, EE – Mannheim, DE Veo aeg: Juuli 2014 Ülesanne: Moodlite paigaldus sihtokohas 4 päeva jooksul õiges järjekorras - just in time Veo skeem: - Autovedu Pärnu tehas - Pärnu sadam - Laeva laadimine Pärnus - Merevedu Pärnu – Rotterdam - Ümberlaadimine Rotterdamis - Parvetamine Rotterdam – Mannheim - Parve lossimine Mannheimi sadamas - Autovedu Mannheimi sadam – objekt Kitsaskohad: - Veoahela tõrgeteta toimimine - Võimalike seisakute ja lisakulude vältimine - Õigeaegne vedu objektile
1) Defineeri elektriline pinge. Lisa juurde valem ning valemi selgitus. - Elektriline pinge väljendub elektrivälja kahe punkti potentsiaalide vahes. Valem: U=1-2 U= Elektrivälja pinge (V) 1= Elektriväljal asetsev punkt. 2= Elektriväljal asetsev punkt. 2) Mõisted: -Sammupinge: Potentsiaalide erinevus inimesel kahe jala vahel, juhul kui välk peaks maase lööma ning inimene tol hetkel liigub. -Varjestamine: Keha kaitsmine elektrivälja mõjude eest viisil, kus kaitsimist vajav keha paigutatakse metallvõresse või kesta, millel saavad tekkida elektrilised laengud. -Indutseeritud lang: Juhi pinnale moodustunud makroskoopililine laeng. -Elektriline induktsioon: Indutseeritud laengute tekkimise nähtus kehas. -Polariseerumine: Olukord, kus aine osakesed nihkuvad tasakaaluasendist elektrivälja toimel, ent jäävad siiski seotuks. -Dipool: Aine osake, mis sisaldab positiivset ning negatiivset pool...
Paljud noored kasutavad palju interneti lehti, kuhu laevad näiteks enda pilte ja videosid. Kui keegi on teinud näiteks pahandust ja seda üles ei tunnistata, võib õpetaja selles teada saada näiteks selle kohta tehtud videoga mis võibolla sinna interneti lehtedele üles laetakse. Kui noortel on aeg tööle minna, ei ole hea kui internetis on neist pilte mis tööandjatele ei meeldiks. Seepärast tuleks hoiduda igasuguste piltide üles laadimine interneti. Paljud tänapäeva noored jäävad hätta ka internetist materjali otsimisega. Kui nad on leidnud mingi esimese ettejuhtuva materjali selle kohta mida nad otsima pidid, ei viitsi nad seda infot kontrollida ja lõpptulemuseks võib see info lõpuks osutuda valeks.
Tolmuimeja Roomba Üldine iseloomustus Roomba tolmuimeja avalikustas tehnoloogiaettevõte iRobot Roomba kaardistab kogu puhastatava ala. Seda ka raskestes kohtades, kuhu inimene ei pääse. Tuvastab suurenenud mustuse koguse Tuvastab ette sattunud takistused ja trepiastmed Kui põrand on puhas või aku tühi, lõpetavad Roomba tolmuimejad töö iseseisvalt ning pöörduvad baasjaama laadima. Mikroprotsessor Süsteemid koosnevad paljudest anduritest, et koguda keskkonnaalaseid andmeid ning seejärel saadetakse info mikroprotsessorisse, mis muudab vastavalt vajadusele Roomba tegevust Andmeid suudetakse sisestada kuni 67 korda sekundis Ruumi navigeerimine Selleks saadetakse infrapunasignaalid anduritega laiali. Infrapuna vastuvõtja, mis asub kaitserau peal, kontrollib kaua kulub selleks aeg, millal signaalid tagasi põrkuvad. Samuti peab Roomba teadma, kuhu ta ei tohiks minna. Ta väldib takistusi nelja infr...
Kui laadimisest on möödas 4 tundi, kontrollige elektrolüüdi tihedust, kui see on üle 1,28 g/cm3, siis lisage dest. vett, tehke läbi tühjendus-laadimistsükkel ja mõõtke tihedust uuesti. Happeakud ei talu sagedasi sügavaid tühjendamisi, kui sellele ei järgne kohest 100% täislaadimist. Happeaku ei talu ülelaadimisi siis ka plahvatusoht. Kasutuse eale mõjub halvasti sage üha sügavam tühjendamine, millele järgneb vaid osaline laadimine. ÜLELAADIMISEL JA VENTILATSIOONIAVADE UMMISTUMISEL VÕIB PLII-HAPPEAKU LÕHKEDA Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level AREOMEETER i.k. hydrometer ELEKTROLÜÜDI TIHEDUSE MÕÕTMINE
vabu laengukandjaid mittesisaldav aine. Kitsamas tähenduses on aine, millest elektrivälja mõjul toimub seotud laengukandjate nihkumine oma tasakaaluasendi suhtes. 6. Elekrtimahtuvus, kondensaatorid. Keha laadumisvõimet kirjeldav suurus. Kahe keha omavaheline mahtuvus näitab, kui suure laengu viimisel ühelt kehalt teisele tekib kehade vahel ühikuline pinge. Kehade süsteemi, mis on loodud mingi kindla mahtuvuse saamiseks, nim kondensaatoriks. Ühe kondensaatori plaadi laadimine samaväärne laengu q üleviimisega ühelt plaadilt teisele. Mahtuvus sõltub kehade mõõtmetest, vahekaugusest ja kehadevahelise aine dielektrilisest läbitavusest. Jadaühendus: Kui ühendada kond. jadamisi, siis töö mahtuvus väheneb, aga pinge kasvab. Rööpühendus: Kui ühendada kond paralleelselt, siis töö mahtuvus ja pind suurenevad. Cr= C1+C2+C3...+Cn 7. Paljundusmasin. Valgustundliku kihi kohal paiknevale elektroodile antakse pinge suuruskärgus +1000V. Tekkinud
2. Viiruste kontroll Arvutit peab kontrollima vähemalt korra kuus viiruste suhtes. Viirused kindlasti aeglustavad seadet ning võivad kahjustada kõike teie arvuti sisest. Seetõttu on hea teha oma tähtsatest dokumentidest ja failidest koopiaid. 3. Tühjendan brauseri vahemälu Kuna enamus tegevusi on seotud internetiga on ka sealne puhastus vajalik. Brauseritel on komme paljut internetis külastatut salvestada kõvakettale, et hiljem lehtede laadimine kiirem oleks. Samas sellise ajaloo kaasa vedamine teeb süsteemi aeglasemaks. Seetõttu kustutan brauseri ajutisi faile ja küpsiseid aeg-ajalt. 4. Registri puhastamine Register on operatsioonisüsteemi keskne osa, kus on kirjas kõik vajalik – mis programmiga milline fail avada, kus asuvad need failid jne. Samas salvestub registrisse ka aja jooksul sedasorti infot, mida tegelikkuses vaja ei ole. Kõige selle võib kustutada, kuna see aeglustab süsteemi. 4
Raudteetransport on kiire ja odav, kui sellega veetakse kaupa kaugete vahemaade taha. Eestis on majanduslikult kasulik vedada vaid metsa- ja ehitusmaterjale ning põlevkivi. Peamised Eesti raudteed Muutke teksti laade Teine tase Kolmas tase Neljas tase Viies tase Maanteetransport Maanteetransport on reisijate või kauba transportimine teedel. Sobib lühemate vedude puhuks, sest laadimine käib kähku ja auto sõidukiirus on suur. Vedu ise on kallis. Eesti maantee kogupikkus on u 50 000 km, millest kõvakattega on u 10 000 km. Auto on suur keskkonna saastaja, sest selle heitgaasid on mürgised. Autode suure hulga tõttu on maanteed jäänud kitsaks, teekate kulub kiiresti ja linnades on probleeme parkimisega. Eesti maanteed Muutke teksti laade Teine tase Kolmas tase Neljas tase
Loovutamisel ei kontrollita üldjuhul saadetiste koosseisu tooteartilkite järgi. Vastuvõtjale antakse üle pakkeüksused. Vastuvõtja kohus on kontrollida kas pakkeüksuste arv ja ühikud on kooskõlas kauba saatedokumnetidel märgituga, kas saadetis on nõuetekohaselt pakendatud ja kas toodetel või pakenditel pole vigastusi. Minu tööaja kooksul on õnneks kõik kaubad ja tellimused ilusti oma tellija juurde ka jõudnud ja probleeme transpordiga pole olnud. SAADETISE LAADIMINE Kui kaup viiakse ära treileris või konteineris, teostavad laadimistöö üldjuhul laotöötajad. Kauba laadimine veovahendi või veoühiku koormaruumi tuleb teostada vastavalt koorma paigutamise ja kinnitamise ametlikule juhendile. Ei tohi unustada et üldjuhul vastutab koorma paigutamise ja kinnitamise eest kauba saatja. Nõuded: kaup peab olema paigutatud tihedalt, vajadusel tuleb kaup lastiruumis koormarihmadega või mõnel muul viisil kinnitada, kaupu tuleb paigutada nii et kaupade