Blogs Spiegel unserer Zeit? `Gläserer Mensch´ Kätlin Kukebal Was ist ein Blog? Ein Blog oder auch Weblog ist ein auf einer Website geführtes und damit meist öffentlich einsehbares Tagebuch oder Journal. Endlos Liste von Einträgen Gesichte Mitte der 1990er Jahre Erste deutsche Weblog Robert Brauns In DA 8,4 % der Internetnutzer hat ein Blog. . Warum die Leute schreiben Blogs? Populär interessante Ideen Kommunikation antville.org Blogger.com WordPress.com Dec 2007 war mehr als 112.000.000 Blogs Typ Kunst Business Unterhaltung Umwelt Mode Medizin Politik Wissenschaft Sport Tech Hand...
G.Kukk Noorte eneseväljendus blogides. Sõna "blogi" (ingl k "blog") on kombinatsioon sõnadest "veeb" (ingl k "web") ja "logi" (ingl k "log"). Tulemuseks "veebipäevik" ehk "ajaveeb" (ingl k "weblog") ehk blogi. Verb: blogima. Nimisõna: blogi. See, kes blogib, on blogija." (Cohen 2005; Tammert 2008 kaudu). Weileri (2003) järgi annavad blogid igaühele võimaluse Internetis autorid olla. Blogisid on väga erinevaid ja nende tegemine on enamasti väga odav või üldse tasuta ning nende kasutamise juures läheb vaja väga vähe tehnilisi teadmisi, kuna iga blogisüsteem on juba valmis ehitatud ja disainitud. Mis on veel puudu, on ainult sisu. Blogide erinevatest kasutusvõimalustest rääkides on sobilik välja tuua ka Beers'i (2006) seisukoht,
Jüri Gümnaasium Pulmatraditsioonid erinevates riikides Referaat Koostaja: Madis Kadastik Klass: 10.a 2012 Sisukord Sissejuhatus...................................................................................................................3 Pulmasümboolika.........................................................................................................4 Abielusõrmused..........................................................................................................4 Rõivad.........................................................................................................................5...
Pulmatradi tsioonid erinevates riikides Grete Käen Merlyn Sagaja Eestis Poissmeeste ja vanatüdrukute õhtud Pulmasõit ja pulmapidu Pulmareis Pulmarõivad Hispaanias Peigmees kingib pruudile 13 münti Must pulmakleit Valge kleit Lillekimp sisaldab oranzi värvi lilli Pidustused algavad vara õhtul ja lõppevad hommikul Inglismaal Kolmapäev Maja sissepääsu kaunistasid valged lilled Kirikusse mindi muusika saatel Talisman Norras Kuusk esimese lapse sünnini Pruudiehted Traditsiooniline jook Pulmatoit Kink külalistele Vietnamis Pulma 6 etappi 2 pulmapidu Pruudi väljalunastumine Pruutkleit Brasiilias Samba, muusika Värvikad riided Toit Abielu enne 25 eluaastat Mehe kohustused Tseremoonia tunnistajad Kasutatud materjal https://www.pulmad.ee/blogid/pulmad-mujal-maailmas/pulmakombeid-maailmast- euroopa https://www.slideshare.net/bagoool/brasiilia-pulmatraditsioonid-34632019 ht...
Minu Kaisa Kullas 8.b Epp Petrone ajakirjanik, kirjanik, kirjastaja ja blogija. tütred Marta, Anna ja Maria Justin 2005 blogid 2007 petrone print Raamat Toit Maditsiin New York Amiš La famigliaga abiellumine Marta rääkima õppimine 9-11-01 Naljakaid juhtumeied “Look, this is a seal!” näitab Justin lasteraamatust pilte. Marta vahib mõtlikult hülgepilti. Ilmselt käiates peast läbi oma salvestatud informatsiooni: “viimanekord, kui ma tšekkisin, oli siil okastega mügarik ja ümmargune, nüüd on okkad kusagile ära kadunud.” “Ei ole siil!” ütleb ta siis. Me vahime
2013 Uus meedia Tähendas algselt eraraadiot-ja televisiooni Tänapäeval mõistetakse selle all uuemaid massimeedia vahendeid. See põhined suuresti infotehnoloogias: *internet *erinevad multimeedia lahendused Uus meedia Jaotatakse umbes neljaks: *trükiväljaannete võrguversioonid *iseseisvad võrguajalehed ja ajakirjad *ajakirjanduprofiiliga interneti väljanded *ajaveebid ehk blogid ehk personaalsed internetipäevikud http://www.telegram.ee/wp-content/themes/motiva/images/telegram-header.png Telegram Telegram ehk läbipaistev meedia Eesti, maailm, maaväline, naabrid, vaimsus, tervis, teadus, arvamus, ajaviide, NWO Mis tegelikult maailmas toimub? Huvitavaid fakte ja maailmavaateid http://www.decivitate.ee/index.php?picfile=84 De Civitate Inimesest ja ühiskonnast, otsides seda, mis on ilus,
järgimine ülioluline. Põhimõte: ei tohi põhjustada kellelegi asjatuid kannatusi. Ei tohi seaduseid rikkuda 2. Pressinõukogude roll eneseregulatsioonis. Võimalikud probleemid Eesti ja teiste riikide näitel. (mapping media) Ära hoida riigi liigset sekkumist meediasse. Samas suurt rolli hakkavad mängima eraisikud, omad huvid mängus. Läbipaistvus. Vahemeremaades aruandekohustust vähe, samuti araabias. Hoida lahus meediaväljaannet juhid nõukogudest. Blogid! Efektiivsus? Saksamaal igal liidumaal oma pressinõukogu? Rahvas saab ise pöörduda, kui on tehtud liiga Eestis – ASN. Rootsis, Hollandis ja Austraalias pressinõukogude esimeesteks on juristid. Kaebuse saab esitada inimene, kes on seotud publikatsiooniga otseselt või kaudselt. Hollandis, Rootsis, Soomes ja Norras võetakse tõsiselt nõukogusid, samaväärsed kui kohtud. On vaja suurte meediafirmade toetust, ajakirjanike organisatsioonid peavad toetama, siis toimib.
Tihtipeale võib kahelda ka uudise õigsuse. Inimesed peavad ise aru saama, mis kirjutatust on tõde ja vale. Kuigi ajakirjandus peaks tagama objektiivsuse. Ajakirjanikul on vastutus, mida ta meedias kirjutab. Näiteks on olnud olukordi, kui ajakirjanikud on sattunud kohtu alla teiste au rüvatamise eest. Trükistes ei tohiks laimata ja alandada teisi inimesi. Internetikeskkonnas on väga palju võimalusi eneseväljenduseks: erinevad jututoad, suhtlusportaalid, blogid, kommentaariumid. Inimesed võivad välja öelda kõik, mida nad muidu öelda ei julge või ei taha. Inimesed muutuvad õelaks ja ei mõtle, mida nende kurjad sõnad teistele inimestele põhjustada võivad. Nad arvavad, et anonüümselt kirjutades ei pea nad vastutama. Iga õigus annab isikule ka kohustuse. Sõnavabadus annab inimesele õiguse öelda, mida ta mõtleb, kuid kohustuse oma avaldatud mõtetega teistele mitte kurja teha.Tsensuuri võib pidada diktatuuri tunnuseks.
postitatakse. Tumblr 6 Tunnustus Tumblri tegevjuht David Karp , valiti parimaks Young Tech Ettevõtja 2009. Kuulsused kes Tumblrit kasutavad on näteks Lady Gaga, John Mayer ja Obama. Tumblr 7 Kriitika Tumblrit on kritiseerinud paljud blogid. Tumblr langes hiljuti ahelkirjade ohvriks, ohvreid oli üle 130 000. Tumblrit on ka kritiseeritud, et suur osa postitustest on porno. Tumblr 8 Logo Muutke teksti laade Teine tase Kolmas tase Neljas tase Viies tase Tumblr 9 David Karp Marco Arment Tumblr 10
● Dünaamilisus ● Usaldusväärsus ● Odav võrreldes teiste reklaamikanalidega AIDA- turunduskommunikatsiooni mudel- a- attention i- interest d- desire- ( soodukas, ainult nüüd, kuni kaupa jätkub) a- action- inimene peab tegutsema- paneb tegutsema( broneeri siin, leia lähimast poest) s- satisfaction CTA- call to action Millest koosneb internetiturundus? ● Koduleht ● Emailiturundus ● Bännerid – s.h retargeting ● Sisuturundus ● Blogid ja foorumid ● Sotsiaalmeedia ● Otsingumootoriturundus ● Partnerturundus jpm Inbound- uuem asi, töötab läbi võlu omaduse, mina ootan ja teie tulete- reklaami otsija on aktiivne pool Outbound- traditsioonilisem, teadaandmine- mina ettevõtjana lükkan message teile, reklaami saaja on aktiivne pool Inimeste tee Sinuni Otseliiklus Inimesed, kes tulevad otse Sinu aadressi trükkides. Niisama. Ise. Loomulikult. Kui teavad sinu url-i. Hooajaline liiklus
VAJALIKUD RESSURSID • Põhitegevus on puhastusteenuste osutamine, professionaalne oskusteave. • Vajalik põhivaraline ressurss (kodulehekülg, vajaminevad vahendid, masinad).. • Vajaminev ressurss kokku 7700 eur. • EAS – i starditoetus summas 5000 eur. TURUNDUSPLAAN-MÜÜK JA HINNAKUJUNDUS NING TURUSTAMINE • Turu üldplaan, • Kliendid – nende rahulolu, konkreetne sihtgrupp. • Koduleht lihtsalt leitav, erinevad reklaamkanalid, foorumid, blogid. • Kampaaniad, reklaam visuaalsetes kontaktides/portaalides. • Uudiskirjad. EELARVE • I majandusaasta – Tulud teenustest kokku 189 174, kulud kokku 96 200, tulem 92 974. Netopalk 1 in. 400 eur. • II majandusaasta – Tulud teenustest kokku 249 010, kulud kokku 137 690, tulem 111 320. Netopalk 1 in. II aasta lõpuks 712 eur. • V majandusaasta – Tulud teenustest kokku 488020, kulud kokku 330945, tulem 157075.
ühiskonnakorraldus oligi ainuõige ja hea. Ning see õnnestus edukalt. Kuid inimesed, kes olid saanud võimaluse heita pilk välismaailma, ei naasenud enam kunagi. Antud näide peaks tegema selgeks, kui suurt mõju indiviidile massimeedia tegelikult avaldab. Tänapäeval oleme me jõudnud sõnavabaduse ning tsensuuri kaotamiseni. Meedia on kasvanud hiiglasuureks, ning tänu Interneti laialdasele levikule on tekkinud uued meediavormid, nagu näiteks ajaveebid, blogid ning erinevad uudisteportaalid. Üheks suurimaks vormiks on ilmselt sotsiaalmeediavõrgustikud, kus on ühtaegu võimalik oma sõprade ning tuttavatega suhelda ning samas jälgida erinevaid huvipakkuvaid lehekülgi ja artikleid. Kuid nii öelda ,,uue meedia" ajastu tulles ei ole haihtunud tõsiasi, et meedia mõjutab meie elu ning valikuid otseselt. Üks parim näide sellest on reklaam. Reklaam on organisatsiooide
suhtluses kasutatavat keelt. Internet võib näida tavasuhtlusega võrreldes mõneti piiratum, näiteks jääb netisuhtluses enamasti puudu võimalus näha teise inimese žeste või hääletooni. Samas on internetikasutajad nutikad, luues kitsastes oludes leidlikke isemoodi suhtlusviise. Netisuhtluse tüübid 1) üldmeedia (internetti kandunud ajakirjandus, interaktiivsed kommenteerimisvõimalusega uudistesaidid, podcast’id1 jt); 2) personaalmeedia (nn isiklik ajakirjandus: blogid ehk veebipäevikud; mikroblogimine: mobiili abil internetti postitatavad lühiteated, nt Twitter; avalikud foto- ja videokogud); 3) otsesuhtlus (kahe või enama isiku vahel toimuv valdavalt sünkroonne vestlus: otsesuhtlusprogrammid MSN, Skype, Gtalk jt; virtuaalreaalsused ja mängumaailmad; jututoad; ka e-post); 4) grupisuhtlus (valdavalt asünkroonne ja otsesuhtlusest anonüümsem polüloog, nt foorumid, teemaportaalid, postiloendid, veebipõhised õpikeskkonnad, ettevõttesisene
HIND Hind on ainuke element turunduses, mis toodab kasumit. Tänu sellele omab ta suurt tähtsust kogu turunduses ja konkurentsis. Hind on väärtuste summa, millele tarbija on valmis oma raha kulutama. Hinda kujundavad ettevõtte kulud, konkurents, erinevad poliitilised piirangud, tarbija väärtus toote kohta. Hinda saab tõsta vastavalt tarbija hinna tundlikkusele ja toote kvaliteedile. Ettevõtte eesmärgiks on alati kasum ja toote müük. Tihti ei ole kampaania eesmärgiks kasum vaid näiteks ladu tühjendada või turgu suurendada. Hinda kujundavad väärtuspõhine, kulupõhine ja konkurentsipõhine hinnakujundus. Kulupõhine on enimlevinum, millele pannakse oma kasumi protsent juurde. Väärtuspõhine on kliendi vajaduste ja väärtuste väljaselgitamine ja nende rahuldamine. Tihti on toote margil juba tuntus olemas, mis võimaldab ettevõttel selle toote hinda tõsta, ilma, et ta kaotaks tarbijaid. Konkurentsipõhilist hinnakujundust kasutavad enim ettevõtteid...
Turunduskommunikatsioon- TMM0860 Tallinna Tehnikaülikool 2016 Artikli autor on professor Gang Chen, prodekaan ajakirjandus ja kommunikatsiooni erialal Pekingi ülikoolis. Tema kirjutatud artikkel põhines seisukohal, et toimunud on suured muutused ehk siis vana „kommunikatsioon on turundamine“ on muutunud uueks „kommunikatsioon on juhtimine“. See on muutunud just peamiselt digitaalsel tasandil. Ehk siis CCM ( Loomingulise Kommunikatsiooni Juhtimine) lubab meedia tasandil teha suuri muudatusi selle juhtimis alal. Tänapäeval turundamine hoolib rohkem ja rohkem uuest meediast kui massimeediast. Internet kui kõige parem meedialiik on muutunud kui uueks elavaks virtuaaleluks. Interneti kasutajad üle maailma kogunevad kokku vastavalt nende hobidele, käitumisviisidele jne luues oma virtuaal kohvikuid, keskuseid vms. See kõik on muutumas kui reaalseks eluks. Selline käitumisviis on muutnud ka massi meedia olemust. Kõik eelnimetatud muutused on ...
elektrooniliste materjalide loomine. Alljärgnevalt on lühidalt kirjeldatud mõningaid enamlevinud sotsiaalse tarkvara gruppe ja põhjalikumalt tööd konkreetsete programmidega. http://et.wikibooks.org/wiki/Sotsiaalne_tarkvara Jaotus: 1) Kasutajapoolne sisu (,,Make It") 2) Kaardistamine teemade järgi (,,Name It") 3) Koostöö (,,Work on It") 4) Online otsing (,,Find It") 1.2.1 Kasutajapoolne sisu (,,Make It") ,,Make It" mehhanismil põhinevad Wikid, blogid, RSS infovood, foorumid, knowhow'd. Wikide levik igasse teemavaldkonda on olnud ootamatult kiire ning nende mastaapsust võib võrrelda olemasolevate entsüklopeediatega, eristudes viimastest toimuvate uuenduste ning laienemise kiirusega, kuid olles võrreldavad sisalduva info täpsuse poolest. 1.2.2 Kaardistamine teemade järgi (,,Name It") Kaardistamine teemade järgi, tuntud ka kui folksonomy või social tagging on kollaboratsiooni kaudu sisu kategoriseerimismeetod
Päikeseenrgia Kadri Benrot Nele Konrad Katrin Lillemäe Raili Mõisama Kati Randma Laura Tumala Reelika Vihvelin Päikeseenegia · Taastuv ehk alternatiivenergia. · Saadakse päikesekiirguse energiast. · Põhiline kasutus: soojuse (sh. vesi) ja elektri tootmine. · Päikeseenergia kasutus jagatakse passiivseks ja aktiivseks. · Passiivse puhul ehitatakse hoone nii, et see neelab võimalikult palju päikeseenegiat ja soojeneb iseenesest. · Aktiivse kasutamisel paigutatakse hoone katusele või maapinnale päikesekollektorid, mis koguvad energia soojuse või elektrina. · Efektiivsus sõltub kliimast, laiuskraadist, aastaajst, ööpäevast ja õhu puhtusest. Fotoelemendid · Toodavad alalisvoolu valgusega kokkupuutel. · Kasutus kahekordistub iga kahe aastaga, mis teeb fotoelementidest maailma kõige kiiremini kas...
Eesti ettevõtted kasutavad sotsiaalmeediat kolmel erineval eesmärgil: 1. Kõlapinna laiendamine, et jõuda paremini sihtgrupini 2. Luua kahepoolne kommunikatsioonikanal kliendiga 3. Suunata sihtgrupp omavahelisele avatud suhtlusele, et tekiks omavaheline info, soovtuste ja kogemuste vahetamine. Kuigi ettevõtete sotsiaalse meedia kanalite valik on suhteliselt lai ning erinev, eristuvad Eestis selgelt kolm kõige populaarsemat kanalit, milleks on siis Facebook, Twitter ning blogid (WikiDot). Hetkel on üha enam populaarsust võitmas just blogiturundus ja jätkuvalt on populaarne Facebook. 11 KOKKUVÕTE Nakkusturundus on innovaatiivne turunudse viis, mis aitab jõuda kiirelt ja soodsalt sihtgrupini. Vajalik on vaid kohase suhtlusvõrgustiku olemasolu. Kuigi nimetatud turundusmeede võib tunduda imeline ja ainuõige, on ka sellel omad ohud.
lisab ta sinna nii palju suht mõtetut infot , et tavaliselt ei viitsita seda kõike läbi lugeda inimestel kes on seda tegelikult soovinud teha. Mõned soovitused kuidas oma sõnumit intrnetis levitada: 1.Bogi ei tehta blogu pärast, Facebooki lehekülge ei tehta oma logo levitamise pärast. Foorumit ei tehta sellepärast kuna tuntakse, et kui teistel on siis peab ka sul kohe olema. 2.Kui internet on suhtlus inimeste vahel, siis blogid, foorumid, Facebook ja muu on lihtsalt suhtluskanliks. Internetis suheldes peab loomulikult jääma iseendaks. 3.Internet on suhtlus. Ühesuunaline meedia- üks rääkija paiskab oma sõnumit massidele ja massidel ei ole võimalik talle vahetult reageerida. Interneti tulek muutis meie elu. Seega täpsemalt,jälgi Facebookis, mida su enda lehe seinale kirjutatakse. Ka kommentaaride kohta käib sama jutt. Pea meeles üks: Julgus olla pärisinimene
Facebooki ja Twitteri vahendusel Sotsiaalmeedia traagilised näited: · 2008. aastal sooritas enesetapu seksuaalse ahistamise ohvriks langenud Viljandi koolipoiss Sten Kalma · 2009. aasta algul tõukasid halvustavad netikommentaatorid vabasurma foorumites oma isiklikke muresid jaganud Virumaa tüdruku Meriti Sotsiaalmeedia probleemid: · Internetiajastu on suur oht autoriõiguste massilistele rikkumistele ning piraatluse soodustamisele. Foorumid, blogid ja suhtlusvõrgustikud on teinud informatsiooni jagamise imelihtsaks ja ülikiireks. Autoriõiguste rikkumisel või piraattoote turule ilmumisel peaks levitama sõna, kuidas eristada originaali ja järgitehtud toodet, millised ohud ja riskid kaasnevad järgitehtud toote kasutamisel ning kus ja kelle poolt järgitehtud toodangut pakutakse. Suhtlusportaalide positiivsed küljed: 1. Uued tutvused
...............................................6 Saage üle ..................................................................................................................................................7 Viimane kogumik "Atlas" .........................................................................................................................8 Andra Teede muud tegemised .................................................................................................................10 Blogid ............................................................................................................................................10 Kirjanike matk ...............................................................................................................................10 Kui kriitik .......................................................................................................................................11 Kokkuvõte..............................................
pääseda, kuid tegelikult see päris nii ei ole. ÜRO statistika järgi on vaid 2,4% kogu maailma elanikkonnast pidev ligipääs Internetile. See väike protsent kõlab uskumatuna, kuna näiteks juba peaaegu igal Eesti riigi kodanikul kasutab terve tutvusringkond Internetti kas lihtsalt värskete uudiste lugemiseks, uute tutvuste soetamiseks või igakuiste maksude maksmiseks. Internetikeskkonnas on väga palju võimalusi eneseväljenduseks: erinevad jututoad, suhtlusportaalid, blogid, kommentaariumid jne. Internetti võiks nimetada isegi sõnavabaduse paradiisiks. Inimesed võivad välja öelda kõik, mida nad muidu öelda ei julge või ei taha. Juhuslius Delfi-portaalis korraldatud küsitluses selgus, et 67% vastanutest kahetseb Internetis öeldut. See tähendab, et üle poole kõikidest kasutajatest ei arvesta, et Internetis öeldu võrdub tegelikult reaalses elus öelduga. Interneti sõnavabadus võib olla ka positiivne. Seal saavad võimaluse avaldada oma arvamust ka
· Oskan salvestada ja hallata leitud digimaterjale erinevates veebipähistes keskondades, näiteks, Google Drive`s. Seal on väga lihtne hoida kõik kujutis-faile ja dokumente. Mugavalt, kui osaleb gruppitöö tegemisel, jagada ülesandeid grupi liikmete vahel · Suhtlemine digikeskkondades · Suhtlemine digivahenditega Mina kasutan veebisuhtluseks erinevaid vahendeid (Facebook, e-post, vestlus, Google, Google+ ja Google Drive ,tekstisõnumid, vahetu sõnumside, blogid (WordPress). Ma oskan valida sobiva suhtformaadi, - vahendi ja -viisi, mis vastab kõige paremini oma eesmärgile. Ma oskan hallata eri tüüpi sõnumeid probleemideta. Ma kasutan aktiivselt E-keskkondi. Ma tean, kuidas veebis osaleda, ja oskan kasutada erinevaid E-teenuseid. Oskan hallata, kustutada, kopeerida ja arhiveerida eesmärgist lähtuvalt eri tüüpi sõnumeid ning arutelusid. · Teabe asukoha ja sisu jagamine
struktuuri. Moderaatorite ülesandeks on üldjuhul neile määratud alamfoorumitel silma peal hoida ja seal teemasid korrastada, supermoderaatorid saavad teha sama foorumi üldtasandil. Tavapostitused on ajalises järjekorras, kuid "sticky" postitus püsib koguaeg nähtaval. (Internetifoorum) 1.2. Blogi Blogi on kõige rohkem kasutatav võrgurefleksiooni vahend. Blogi on veebisait, mille sissekanded on kronoloogilises järjestuses nagu päevikuski. Paljud blogid sisaldavad uudiseid või arvamuslugusid konkreetse teema kohta. Mõned blogid seevastu toimivad rohkem isiklike võrgupäevikutena. Tüüpiline blogi sisaldab nii teksti, pilte, teiste blogide ja veebilehtede linke kui ka muid teemaga seotud meediume. Paljude blogide oluliseks osaks on võimalus lugejatel kommentaare jätta. Blogid võivad sisaldada mitmesuguseid ressursse, mitte ainult tekstilist teavet. Lisaks võivad
VEEBIDISAIN Mis on üldse veebidisain? on pisidetailideni läbimõeldud Teie kodulehe välisvaade. See pole ainult ilus vormistus, vaid ka funktsionaalsus. VEEBIDISAINI ESIMENE PÕLVKOND (1991-1994) Veebilehed olid staatilised, kujunduselt lihtsad, sisaldasid pealkirju ja tekstilõike Blogid Turvalisus ja privaatsus olid suureks probleemiks Veebilehtede loomine käis sõna otseses mõttes käsitsi arvutitele arusaadavat HTML koodi kirjutades, veebilehitsejaid oli aga mitmeid erinevaid ning puudusid koodistandardid, mis tagaksid veebilehtede ühtse väljanägemise kõikjal. Microsofti esimene koduleht Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level VEEBIDISAINI TEINE PÕLVKOND Veebilehed hakkasid enam keskenduma sisule ja...
TELEVISIOON · avalik-õiguslikud ETV · eraõiguslikud Kanal 2 ja TV 3 UUS MEEDIA · Trükiväljaannete võrguversioonid Postimees, SL Õhtuleht · Iseseisvad võrguajalehed- ja kirjad Vaatleja (astronoomia ajakiri= · Portaalid meelelahutuslikud (rate), uudiseid edastavad (delfi), huvipõhised (auto24) või teema portaalid (mure) · Ajaveebid - blogid 12. Meediazanrid ja mille alusel liigitatakse (tabel) · Tõsiasju rõhutavad reportaaz, olemuslugu, intervjuu jne · Arvamust rõhutavad juhtkiri (e päevakajaline uudis), arvamuslugu, kommentaar, portree, arutlussaated, karikatuur, väitlussaated, essee jne · Fantaasiat rõhutavad teleseriaal, telemäng, koomiks, järjejutt jne 13. PABERLEHT ja VEEBILEHT (TERA)
· MS Exelis on võimalik koostada ülevaatlikke graafikuid, süstematiseerivaid tabeleid, valemid, loetelud infot koondada. · Informatsiooni salvestamine, näiteks selle kirjutamine märkmikku. · Info peab olema uuendatud, et see oleks väärtuslik. · Internet üleüldine ja kõigile kättesaadav andmebaas. Internet on vaba ja see ei ole mitte kellegi kontrolli all. Internetile ei ole seatud piiranguid ja tsensuure. (Wikipedia, foorumid, blogid, Youtube, kommentaarid). Näiteks Wikipedia on üleüldine entsüklopeedia kuhu kõik saavad lisada täiendavat informatsiooni. · Arvutites olevat informatsiooni on kerge jagada, muuta, kopeerida, Informatsiooni on võimalik kergelt uuendada ja muudatusi võib sisse viia praktiliselt ükskõik kes. · Info süstematiseerine, et vajalik info oleks kiirelt leitav. Nagu näiteks raamatukogude kataloogide süsteem, kus viite järgi leiab õige teose.
Hetkel on puudulikud või üldse olematud paljude ettevõtete ja firmade koduleheküljed, sest kardetakse investeerida uude ja tundmatusse meediamaastikku, ning otsustatakse jääda traditsioonilise meedia juurde. Kuid selline teguviis näitab suuresti ettevõtete turundajate võhiklikkust, sest kiiresti kasvav turg ja maastik pakub suurepäraseid võimalusi suhteliselt odavalt käibe kasvatamiseks ning uute klientide leidmiseks. Suurt rolli mängivad ka uusimad interneti trendid. Näiteks: blogid, twitter jne, kus ettevõttel on hea võimalus tekitada huvi potensiaalses kliendis. Samas toimub see ka informaatorina, mis annab teada uutest toodetest, avastustest või mingist muust aspektist, mis võiks klienti huvitada. Selliseid võimalusi kasutavad näiteks Microsoft, Google ning ka palju väiksemad firmad ja ettevõtted. Kui ettevõttel õnnestub luua midagi fenomenaalset on Internet parim maastik, kus end
Kontrolltöö ,,Selges eesti keeles" Lauri Kasak, 11. b Liigtuleviku vormid (10+10=20 lauset): Ülearused saama-verbid 1. Korteriühistute moodustamine saab olema kohustuslik. Õige: Korteriühistute moodustamine muudetakse/muutub kohustuslikuks. Allikas: http://www.asso.ee/akt/index.php/et/home-est/13-news/50-1711-es 2. Vitsur: järgmine aasta saab olema raskem. Õige: Järgmine aasta tuleb praegusest raskem. Allikas: http://www.e24.ee/616644/vitsur-jargmine-aasta-saab-olema-raskem/ 3. Olen kindel, et Reinsalu saab olema tasakaalukas erakonnajuht. Õige: Olen kindel, et Reinsalust saab tasakaalukas erakonnajuht. Allikas: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/ansip-olen-kindel-et-reinsalu- saab-olema-tasakaalukas-erakonnajuht.d?id=63843116 4. Suusatamise MK Otepääl saab olema mõnusas talveilmas. Õige: Suusatamise M...
sarnased; Irina Papševa Osale.ee è ideed è otsi è tsensuur Sekretär.ee veebikeskkond - http://www.sekretar.ee/ 7) Millega on tegemist? Milliste teemade kohta leiab infot? Kust ja kuidas leiate? Sekretar.ee on portaal, mis on suunatud sekretäridele, juhiabidele ja teistele bürootöötajatele. Teemad : uudised; töökuulutused; dokumendihaldus; bürootöö; personalitöö; juhtimine; tööõigus; suhtekorraldus; tervis ja ilu; protokoll ja etikett; luuletused; blogid. 8) Leidke artikleid palgasüsteemi kohta. Kuidas otsite? Mitu leiate? Tooge välja pealkirjad. 1 Mis ametnike palgasüsteemis muutub? 2 Väike palk ei pane eestlast töökohta vahetama 3 Töötaja palk selgub töövestlusel Sekretar.ee è uudised è uudiste arhiiv è otsingè palgasüsteem (artikli tüüp-artikkel; artikli teema –personalitöö) 9) Kas olete sellesse veebikeskkonda varem sattunud? Hinnake seda (kasutamismugavus, otsinguvõimalused jne).
0 4.1.3 Traditsiooniline suhtekorraldus kasutab sõnumi levitamiseks traditsioonilise meedia (trükimeedia, televisioon, raadio) autoreid või nende loodud ja toetatud mõjuisikuid. Sotsiaalses veebis on paljud autorid ja mõjuisikud. Uus suhtekorraldus tegeleb nende mõjuisikute kaasamisega ning võimaldab suhelda tarbijatega otse. Sotsiaalse meedia vahendid: · Sotsiaalne suhtlus Internetis Web 2.0 vahendite ja võimalustega. Ajaveebid, sh blogid, foorumid, kommentaariruumid. 7 · Uued võimalused sihtrühmani jõudmiseks. Sotsiaalse meedia vahendite kasutamine traditsiooniliste tegevuste (nt pressiteated) juures. Sotsiaalmeedia pressiteadete (social media news release) kasutamine. · Vikide loomine kasutajate kaasamiseks. · Sotsiaalsete võrgustike (Facebook, Orkut, MySpace, Rate.ee, Perekool.ee) kasutamine sõnumi
EESTI MAAÜLIKOOL Majandus- ja sotsiaalinstituut Marleen Zurihhina, Regine Trei, Taavi Rattasep, Iris Valgepea, Getlin Janvest PRAKTILISED ÜLESANDED Õppeaines Personalijuhtimine Juhendaja: Katrin Kreegimäe Tartu 2018 SISUKORD 1. PERSONALIJUHI TÖÖ ÜLESANDED ............................................................................. 3 2. TÖÖANALÜÜS .................................................................................................................. 6 3. VABA AMETIKOHA TÄITMISE PROTSESS ................................................................. 9 4. PERSONALI HINDAMISE VAJADUS ........................................................................... 14 5. KOOLITUSE PLANEERIMINE ................................
turistid (ka potentsiaalsed) jne. 11. Miks on ettevõttele meediasuhted vajalikud? Ettevõttele on meediasuhted vajalikud, kuna see aitab ettevõttel olla pildis. Kui ettevõte/organisatsioon on nähtav siis on ettevõttest teadlikumad ka neile vajalikud sihtgrupid. 12. Miks on oluline teada organisatsiooni/ettevõtte sihtgruppe? Et leida efektiivseim viis, kuidas sihtgrupini jõuda. (messid, blogid, reklaam, kampaaniad jms) 13. Kuidas võiks jagada organisatsiooni kommunikatsiooni? ( kolm põhilist) * Informeeriv kommunikatsioon. * Motiveeriv kommunikatsioon. * Tunnustuskommunikatsioon 14. Mida on vaja teada avaliku arvamuse mõjutamisel? * Teada, mis on organisatsiooni identiteet, sõnumi mõte, tegutsemismotiivid. * Olemasolevate suhete analüüs. * Sihtauditooriumi vajaduste mõistmine.
Sissejuhatus Käesoleva töö eesmärgiks on analüüsida Eestis toodetud käsitsi kootud nutikinnaste välisturule viimise otstarbekust. Kindad on ehtne Kihnu käsitöö, valmistatud saarel elavate meistrite poolt. Alpakavillasest lõngast kootud Kihnu kindad hoiavad käed külmal ajal kenasti soojas. Kihnu naised koovad kinnastesse kaitsemaagilise tähendusega motiive, mis on ühtlasi ilusad kui kasulikud. Meistrid koovad oma käte- ja südamesoojuse kinnastesse sisse. Eesti kultuuris on Kihnu tänaseni üks väheseid paiku, kus tegeletakse veel traditsioonilise rahvapärase käsitööga. Kihnu kultuuri ainulaadsust on tunnistatud ülemaailmselt. 2003. aastal kanti Kihnu kultuuriruum UNESCO inimkonna suulise ja vaimse pärandi meistriteoste nimekirja. Kihnu kultuur on säilinud tänu sellele, et uued nähtused ja erinevad ajaloolised kultuurikihistused on siin püsinud kõrvuti, tõrjumata välja vana. See, et käsitöö on säilinud, kõikidele moesuundadele ja ajavoolud...
net. Tegemist on avatud lähtekoodiga programmiga, mida siis ühe või mitme eraldiseisva projekti puhul on võimalik kasutada. Üle kogu maailma kasutavad seda väga paljud ettevõtted. Project.net`st saab nii projektide haldajaid kui ka ,,projekti haldamise kontoreid" , ning kuidas hoida projekti ajagraafikus ja eelarves. Kõigist tegevustest jääb maha projekti haldamise register, mis näitab täpselt kui palju keegi projektile kaasa aitas. Project.net täiskomplekt ( blogid, wikid, RSS ja projekti järelevalve ning analüüsi funktsioonid) on projekti tarkvaradest üks parimaid. VIITED http://search.about.com/?q=project.net 25.11.2013 http://www.aim-project.net/uploads/media/Estonia.pdf 27.11.2013 http://www.balticseaportal.net/bsp_section/web?id=738 27.11.2013 http://dev.project.net/trac/pnet-community/wiki 28.11.2013 www.project.net 29.11.2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Project.net 29.11.2013 LISAD Lisa 1 Näidisekraanpilt Allikas: (Project.net...)
pealkirjadele. Tuleks title parameetrid panna. 4) Kindlasti peaks tähelepanu pöörama piltide suurusele, mis lehe sisusse üles pannakse. Suur pilt teeb veebilehe laadimise aeglasemaks. 5) Veebilehe sisu uuendamine mõjutab seda, kui aktiivseks Google veebilehte peab. Aktiivsemat lehte külastab Google perioodiliselt tihemini. Aktiivsemat veebilehte külastab Google perioodiliselt ka tihemini. Seetõttu tulevad aktiivsed blogid otsingutulemuste seas märksa kiiremini esile, kuna sisu uueneb keskmiselt aktiivsemalt kui tavaline veebileht. 6) Reklaam ja AdWords pole asendus korralikule veebilehele ja aktiivselt uuendavale ning huvitavale sisule. 7) Tehniline teostus saab anda tiivad heale sisule, ka parim SEO ei päästa veebi, mille sisu on nõrk ja mis kellegile huvi ei paku. Õigekiri ja märksõnad peavad olema seotud ettevõtte tegevusaladega, kuid samas olema ka populaarsed otsingusõnad. 8
ERINEVATE MAADE PULMAKOMBED Keiri-Liis Ilves JPJUE17 Eesti pulmakombed · Eesti pulmakombed on Eestis peetud või eestlaste pulmades harrastatavad tavad. · Ehkki sageli peetakse pulmakommetest kõneldes silmas eelkõige 19. sajandi lõpul ja 20. sajandi algul etnograafide kirjeldatud pulmakombeid, on tavad viimase sajandi vältel suuresti muutunud. · Ehkki praktikas on eri traditsioonid läbipõimunud, võib eristada tänapäevaseid eesti pulmakombeid, traditsioonilisi eesti pulmakombeid, nende vahele asetuvaid eesti maausuliste pulmakombeid, eesti luterlikke ja õigeusupulmakombeid. · Eesti rahvariideid kantakse tänapäeval pulmas harva, pruutpaari levinuim rõivastus on peigmehel must ülikond valge särgiga ja pruudil valge (harvem roosa või muus pastelses toonis) pitsirohke kleit. · Samas võidakse kasutada ka muud pidulikku rõivastust, näiteks (pseudo)ke...
Aastal 2002 tegi Knowles komöödia filmi `'Austin Powers in Goldmember,mängides Foxxy Cleopatra.Beyonce tegi ka hit singli `'033 Bonnie & Clyde'' 5 Eraelu 2006. aastal tunnistas Beyoncé, et 2000. aastal kannatas ta sügava depressiooni käes, mis tekis pika aja jooksul kogunenud pingete tõttu. Selle põhjustas kahe bändiliikme, Lucketti ja Robesoni lahkumine, milles ajakirjandus, kriitikud ja blogid süüdistasid osalt teda. Samasse aega sattus lahkuminek oma poisist, kellega ta oli käinud alates 13. eluaatast. Depressiooni tõttu istus ta vahel päevade viisi oma toas ja keeldus söömast. Ta kartis, et nüüd, kus ta on kuulus, ei armasta enam keegi teda tema enese pärast, vaid vaid ainult tema kuulsuse ja raha pärast. Depressioonist väljatulek kestis mitu aastat ja selles sai Beyoncé palju tuge oma emalt. Alates 2002
Kõige viimaseks tunnistajaks oli Siiri, Liisa toanaaber, kes samuti prokuröri osavate ja kiirete küsimuste küüsis libastus ja kogemata pool jutust välja rääkis. Siiri lõpetamisel tehakse 10-minutiline paus, kus kohtunik ja kaasistujad otsustasid, kas Liisa on süüdi Maria laimamises või mitte. Kohtunik : Olles üle kuulanud tunnistajad, süüaluse ja süüdistaja mõistame me Liisa süüdi Maria tahtlikus laimamises ja seame talle kohustuseks blogist kustutada kõik blogid peale toimunud sündmust Markusega. Edasistel kaebustel muutuvad karistused karmimaks. Kristo Lassi 12.b
Mis kasu on organisatsioonil koostööd võimaldavate rakenduste kasutamisest? Grupi liikmed asuvad füüsiliselt erinevates asukohtades, suhtlevad elektrooniliste kanalite abil. · Microsoft Office Groove töötoad, grupi juurdepääsu võimaldamine samale sisule, sisu saab muuta kordamööda · Google Docs võimaldab sisu muuta mitme inimese poolt samaaegselt · Microsoft SharePoint lisaks versioonihaldusele ja töötubadele ka küsimustikud, foorumid, wikid, blogid, veebilehed, töövood jm · IBM Lotus Quickr versioonikontroll, kalender, foorum, blogi jne · Jivefoorumid, wikid, blogid, kalender, to-dolist jm Kasu: · Produktiivsus inimesed teevad koostööd ja suudavad lõpetada keerulised ülesanded kiiremini kui neid eraldi tehes. · Kvaliteetsus inimesed suudavad suheldes leida ning lahendada probleeme kiiremini.
SISSEJUHATUS Tutvustan riiki, mis on esimene neegrite vabariik maailmas. See riik asub Ameerikas, Kariibi meres, Kuubast ida pool Haiti saare (, mis on Antillide suuruselt teine saar) läänepoolsel kolmandikul. See on Haiti Vabariik. Ta jagab saart idanaabri Dominikaani Vabariigiga, millega tal on väga vähe ühist. Haiti on endine Prantsusmaa koloonia, mis kuulutas end iseseisvaks teisena Ameerika maadest (esimene oli USA). Haiti on läänepoolkera vaeseim maa, mille ajalugu on tumestanud poliitiline vägivald ja diktatuurid. Riik on ülerahvastatud ja maa on suuremalt osalt väheviljakas. Elanikkonna kultuurilised jooned on Aafrikas ja Prantsusmaal. 3 ÜLDANDMED Ametlik nimetus: Haiti Vabariik Pealinn: Port-au-Prince Riigihümn: La Dessalinienne Pindala: 27 751 km´2 Riigikeeled: prantsuse ja haiti Rahvaarv: 9 833 000 (2009). Aastal...
Teadmusjuhtimise vahendid Teadmusjuhtimisel organisatsioonis on kasutatud erinevaid vahendeid näiteks ekspertsüsteeme, teadmiste andmebaase, infojuhtimise erinevaid liike, tarkvaraalast nõustamist, dokumendihaldussüsteeme ja muid infotehnoloogilisi vahendeid, mis hõlbustavad teadmisvoogude liikumist organisatsioonis. Interneti arenguga lisandus uusi abivahendeid: e-õpe, veebikonverentsid, firmade kataloogid, meili-listid, blogid ja muud tehnoloogiad. Kõik abistavad tehnoloogiad avardavad töötajate päringuvõimalusi, andes samas suuniseid konkreetsete eesmärkide saavutamiseks või meetmete rakendamiseks. Teadmiste juhtimine areneb koos koostöörakenduste, visuaalsete abivahendite ja muude tehnoloogiate arenguga. Alates ajast, mil elanikkond ja äriringkonnad võtsid omaks interneti intensiivistus loominguline koostöö, õppe- ja teadustegevus, e- kaubandus ning kiirteavitamine. Teadmusjuhtimise kasulikkus
3 Suhtlusportaalid 78% 9 3 Online ajalehed 72% 6 2 Online mängud 40% 0 1 Oksjoni ja müügiportaalid 24% 2 3 Blogid 62% 1 1 Kodulehed 32% 6 2 Foorumid 46% 3 Allalaadimine(muusika ja 3 66% filmid jne.) 3 Skype-is 9 18% 4 Youtube jt. videoportaalid 82%
vanemteadur Peeter Päll on tõdenud: ,,Viimase paari aastakümne muutused eesti keeles on olnud märgatavad ja seda on mõjutanud kaks üheaegselt toiminud protsessi, mis vastastikku teineteist võimendavad: sõnavabaduse saavutamine ja suhtlemiskeskkonna mitmekesistumine." (Päll, 2011) Inimeste vaba eneseväljendus pääseb tänapäeva massiteabevahenditesse kiiresti ja sageli ilma vahendajateta (arvamused ja kommentaarid [võr- gu]ajakirjanduses ning internetis, blogid, otsesaated jm). Puuduvad vahelülid, kes seda juttu kuidagi korrastaksid, sh toimetaksid. Avalikkus näeb palju n-ö toimetamata tekste. Võimalused oma sõnumit edastada on palju laiemad kui varem: meilid, SMS-id, ,,säutsud" jne. Suur osa neist on kirjalikud, mistõttu nende sõnumite saajad näevad rohkem tekste stiilis, mis varem oli tüüpiline suulisele igapäevasuhtlusele. Neile tekstidele on omane loovus ja isikupära,
sõnum erinevates kanalites Joonis 1. Näide turunduskommunikatsiooni sõnumi integreerimisest erinevates kanalites. (1: lk 189) Interneti roll integreeritud turunduskommunikatsioonis: Laiendab oluliselt kommunikatsioonikanalite võrku, hoides alalõike kooskõlas; Internetipõhised kanalid on neutraalsema mainega, usutavamad, nt foorumid, blogid, meedia ja ka ettevõtete kodulehed. (K.Kerem.) INTEGREERITUD TURUNDUSKOMMUNIKATSIOONI SÕNUMID Organisatsioon edastab nelja tüüpi sõnumeid (S. E. Moriarty järgi). 1. planeeritud sõnumid (reklaam, PR-üritus); 2. toote sõnumid (maine, disain, kvaliteet, hind, turustus); 3. teeninduse sõnumid (esindajalt, teenindajalt, sekretärilt jt); 4. planeerimata sõnumid (leheartikkel, suust-suhu info, firmasisene kuulujutt,
8 Manuseid ei ole vaja lisada, va fotod (kui neid ei saa panna kodulehele, ftp-sse) Veebiviited alamleheküljele Kontaktisiku andmed (meil, telefon) Meili tähtsustamisega (hüüumärk) ettevaatlik · Suhtekorraldus 2.0 4.1.3 Sotsiaalse meedia vahendid: · Sotsiaalne suhtlus Internetis Web 2.0 vahendite ja võimalustega. Blogid, foorumid (Perekool.ee, Kalale.ee), kommentaariruumid. Uued võimalused sihtrühmani jõudmiseks. Sotsiaalse meedia vahendite kasutamine traditsiooniliste tegevuste (nt pressiteated) juures. Sotsiaalmeedia pressiteadete (social media news release) kasutamine. Vikide loomine kasutajate kaasamiseks. Sotsiaalsete võrgustike kasutamine sõnumi levitamiseks ja huvirühmade sidumiseks · Ajaveeb infokanalina 6.13 Blogger, MovableType, WordPress, blog
Iga kord, Internet surfer vaatamiste reklaamis summa, mis võrdub teie pakkumise summast läheb debiteeritakse Sinu kontolt. Kuid teil on võimalus piirata oma päevase eelarve missugustesse ajastus on välimust reklaami ja piirata vaatamiste arv reklaamis ... On mitmeid muid nippe, mis aitavad paremini optimeerida allalaadimine ja positsioneerimise oma veebilehel ning vajaduse korral neid toiminguid saaks usaldada Internet professionaalne ... mis võiks viia veenvam ja kiireid tulemusi. Blogid is now no longer limited to adolescents only! Blogi ei ole enam piiratud noorukitel ainult! See on viimane interaktiivne suhtlusvahend kättesaadavaks ettevõtetele. Paljud firmad on kiiresti avastanud tõelise huvi kasutada blogisid. See suhtlusvahendina üldiselt tuleb nagu tasuta veebilehel. See annab ettevõttele liides otsesidet oma klientidele (või tarbijate ou kasutajad ...). Vastupidiselt foorumites,
Medias ajakirja Trend tegev- ja hiljem peatoimetajana ning avasime Trendi blogi. 2008. aasta alguses läksin tööle Estonian Airi, kus avasime koos uue kodulehega mai alguses Estonian Airi blogi. Sellele järgnes mõne aja pärast foorum ning 2009. aastal Estonian Airi leht Twitteris ja Facebookis. Tänaseks vastutan kogu Estonian Airi kommunikatsiooni eest sotsiaalmeedias. 2008. aastal kaitsesin Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakonnas bakalaureusetöö teemal “Isiklikud blogid Eestis” (juhendaja Pille Pruulmann-Vengerfeldt). Tänan oma töökaaslasi Estonian Airist ja kõiki neid, kelle inspireerivatest blogipostitustest ja mõtteavaldustest mul selle õppematerjali koostamisel abi oli (soovitan nende kirjutisi ja tegemisi ka edaspidi jälgida): Kaupo Kalda, Silver Hage, Peep Laja, Britte Maidra, Kairi-Ly Tammeoks, Triin Visnapuu, Kadri Kirst, Kim Nyberg, Anneli Ohvril, Armin Tüll, Mari-Liis Rüütsalu, Lilian Viirma.
Mul on hea meel, et selline koht olemas on, sest ülikoolis käimise on see minujaoks tunduvalt lihtsamaks muutnud, kuna ma lihtsalt saan peaaegu kogu vajaliku info sealt kätte. Loomulikult mitte kodutööde kohta, selleks on mul olemas Moodle keskkond. Kuid Facebookis on kokku koondunud ühte kommuuni kogu ajakirjanduse ja kommunikatsiooni tudengid, kes päevast päeva omavahel kasulikku ning huvitavat informatsiooni on nõus jagama. Kolmandaks tähtsaks infoallikaks on minujaoks blogid, spetsiifilisemalt Tumblr. Tumblr on blogijate kommuun, mis on viimase paari aastaga muutunud äratundmatuseni populaarseks. Kui mina sellega 2009. aastal liitusin, ei teadnud sellest peaaegu mitte keegi minu tutvusringkonnast. Nüüd, 4 aastat hiljem nii palju kui enda tutvusringkonnas küsinud olen, on peaaegu kõik sellest kas kuulnud või omavadki selles keskkonnas kasutajat. Paljude jaoks on Tumblr number üks infoallikas, sest seal tegutsevad inimesed üle maailma ning kohe, kui
Language) formaadis meta-andmete kirjeldamise ja sündikeerimise vorming, mida kasutatakse ühe veebilehe sisu kuvamiseks teisel veebilehel, teavitades kasutajaid toimunud uuendustest. RSS vorming võimaldab kasutajal lugeda kokkuvõtteid huvipakkuvatest veebiportaalidest ja blogidest ilma neid lehti külastamata. Blogi Blogi (ingl. k. blog) ehk ajaveeb on lihtne ja käepärane vahend regulaarset uuendamist nõudvate veebilehtede loomiseks. Blogid kannavad endas lisaks tekstile ja hüperlinkidele ka mitmesugust multimeediumi sisu – fotod, heliressursid ja videod. Blogide olulisemateks sotsiaalseteks funktsioonideks on võimalus kasutajatel lisada postitustele kommentaare ja linkida end blogi uudisvoo „jälgijaks“. Sotsiaalvõrgustikud Sotsiaalvõrgustikud koondavad suurel hulgal erinevate huvidega indiviide. Registreerudes sotsiaalvõrgustiku kasutajaks avaneb võimalus jagada oma mõtteid, huvisid ja tegevusi ning