Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Klassitsism ja romantism muusikas (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millal oli klassitsismiajastu ?
  • Mis on iseloomulik klassitsismiajastu muusikale ?
  • Missugused pillirühmad kuuluvad klassikalisse sümfooniaorkestrisse?
  • Missugune linn oli klassitsismiajastul muusikaelu keskuseks?
  • Millal oli romantismiajastu?
  • Mis on iseloomulik romantismiajastu muusikale?
  • Missugune roll on žanri arendamisel Franz Schubertil?
  • Mida uut tõi 19sajand balletižanri arengusse ?
  • Missugune linn oli romantismiajastul muusikaelu keskuseks?
  • Milles seisnes Richard Wagneri ooperireform ?
  • Mis liiki teosed kuuluvad PTš aikovski loomingusse?

Lõik failist

  • Millal oli klassitsismiajastu ?
    18.saj. II pool-19.saj. I veerand
  • Mis on iseloomulik klassitsismiajastu muusikale ?
    • Ilmalik muusika oli kiriklikust tähtsamal kohal.
    • Eelistati instrumentaalmuusikat.
    • Muusika oli põhiliselt homofooniline.
    • Meloodia oli lihtne, selge liigendusega, sageli kolmkõladele tuginev.
    • Harmoonia oli valdavalt heakõlaline.
    • Eelistati duuri ja molli .
    • Kasutati kiiret rütmide vaheldumist.
    • Muusika pidi olema tasakaalustatud ja klassikaliselt selgete vormiskeemidega.

  • Seleta mõistet „ sümfoonia “. Mille poolest erineb romantismiajastu sümfoonia klassikalisest sümfooniast?
    Sümfoonia on muusikaline suurvorm , sonaaditsükkel sümfooniaorkestrile. Klassikaline sümfoonia koosneb neljast osast, romantismiajastu heliloojad „rikuvad” julgelt klassikalisi reegleid – näiteks Schuberti 2osaline sümfoonia.
  • Seleta mõistet „instrumentaalkontsert“.
    Instrumentaalkontsert on tavaliselt kolmeosaline muusikateos (sonaaditsükkel) sümfooniaorkestrile ja soolopillile. Instrumentaalkontsert saab nime soolopilli järgi (näiteks klaverikontsert, trompetikontsert).
  • Missugused pillirühmad kuuluvad klassikalisse sümfooniaorkestrisse? Missugused muutused toimusid sümfooniaorkestris 19.sajandil?
    Sümfooniaorkester on orkester , kuhu kuuluvad puupuhkpillid, vaskpuhkpillid , löökpillid , keelpillid . 19. sajandi lõpul oli kolmene koosseis kohustuslik mistahes sümfooniaorkestri komplekteerimisel. Kolmeses koosseisus on suurendatud samatämbriliste puu- ja vaskpillide arvu kolmeni.
  • Missugune linn oli klassitsismiajastul muusikaelu keskuseks?
    Viin
  • Millal oli romantismiajastu?
    Romantismiajastu- 19.sajandi 20.aastad – 19.saj.lõp
  • Mis on iseloomulik romantismiajastu muusikale?
    • Meloodilisus. Viisid on enneolematult kaunid : tunglevad, erutatud , vabalt, lainetavalt arenevad, ulatuslikud . Teemasid iseloomustab astmeline liikumine.
    • Kõlapildid - muusikat püüti lähendada kirjandusele ja kujutavale kunstile- helidega püüti ,,kirjeldada “ ja ,,maalida”. Uued värvid ja värvikombinatsioonid instrumentatsioonis.
    • Vormivabadus.
    • Programmilisus – alati on muusikas ka mingisugune jutustus, mida jälgida. Programmiks nimetatakse helilooja poolt oma teosele antud sõnalist sisuseletust.
    • Peen dünaamika ja rütmika . Kasutatakse dünaamilisi äärmusi ja vastandatakse neid kontrastidena.
    • Muusika muutub varjamatult emotsionaalsemaks.
    • Puhkpillid domineerivad ja leiavad kasutamist üha julgemates kombinatsioonides.
    • Orkestriteosed muutuvad pikemaks ja orkestrikoosseisud muutuvad suuremaks .

  • Seleta mõistet „programmiline muusika“.
    Programmilise muusika all mõistetakse mingil kindlal teemal või süžeel põhinevat instrumentaalteost, mille sisu on esitatud programmis või teose pealkirjas ja on teosele lisatud helilooja poolt.
  • Seleta mõistet „ Lied “. Missugune roll on žanri arendamisel Franz Schubertil?
    Lied on kooriga sümfoonia. Schubert oli esimene, kes võrdsustas soololaulu (Lied) teiste žanridega, muutes selle kontsertteoseks. Tema Liedid on olnud eeskujuks teistele
  • Vasakule Paremale
    Klassitsism ja romantism muusikas #1 Klassitsism ja romantism muusikas #2 Klassitsism ja romantism muusikas #3 Klassitsism ja romantism muusikas #4
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-04-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 51 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Kelly Ilp Õppematerjali autor
    Konspekt kordamisküsimustest klassitsismi ja romantismi teemadel.
    1. Millal oli klassitsismiajastu?
    18.saj. II pool-19.saj. I veerand
    2. Mis on iseloomulik klassitsismiajastu muusikale?
    • Ilmalik muusika oli kiriklikust tähtsamal kohal.
    • Eelistati instrumentaalmuusikat.
    • Muusika oli põhiliselt homofooniline.
    • Meloodia oli lihtne, selge liigendusega, sageli kolmkõladele tuginev.
    • Harmoonia oli valdavalt heakõlaline.
    • Eelistati duuri ja molli.
    • Kasutati kiiret rütmide vaheldumist.
    • Muusika pidi olema tasakaalustatud ja klassikaliselt selgete vormiskeemidega.
    ....

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    2
    docx

    MUUSIKA KORDAMINE 11.KLASS

    MUUSIKA KORDAMISKÜSIMUSED *Millal oli klassitsismiajastu? 18. sajandi II pool ­ 19. sajandi I veerand *Mis on iseloomulik klassitsismiajastu muusikale? Ilmalik muusika oli kiriklikust tähtsamal kohal. Eelistati instrumentaalmuusikat, muusika oli põhiliselt homofooniline. Meloodia oli lihtne, selge liigendusega, sageli kolmkõladele tuginev. Harmoonia oli heakõlaline. Muusika pidi olema tasakaalustatud. *Seleta mõistet ,,sümfoonia". Mille poolest erineb romantismiajastu sümfoonia klassikalisest sümfooniast? Nimeta selle zanri tuntumaid esindajaid. Sümfoonia on muusikaline suurvorm, sonaaditsükkel sümfooniaorkestrile. Klassikaline sümfoonia koosneb neljast osast, romantismiajastu heliloojad rikuvad klassikalisi reegleid Schuberti 2osaline sümfoonia. *Seleta mõistet ,,instrumentaalkontsert"

    Muusikaõpetus
    thumbnail
    3
    docx

    11c klassi arvestustöö kordamisküsimused

    11c klassi arvestustöö kordamisküsimused SULETUD MATERJALIDEGA: 1. Millal oli klassitsismiajastu? Klassitsismiajastu kestis 18.sajandi II poolest kuni 19.sajandi I veerandini. 2. Mis on iseloomulik klassitsismiajastu muusikale? · Ilmalik muusika oli kiriklikust tähtsamal kohal. · Eelistati instrumentaalmuusikat. · Muusika oli põhiliselt homofooniline. · Meloodia oli lihtne, selge liigendusega, sageli kolmkõladele tuginev. · Harmoonia oli valdavalt heakõlaline. · Eelistati duuri ja molli. · Kasutati kiiret rütmide vaheldumist. · Muusika pidi olema tasakaalustatud ja klassikaliselt selgete vormiskeemidega. 3. Seleta mõiste sümfoonia. Sümfoonia- sümfooniaorkestrile loodud mitmeosaline sonaaditsükli vormis muusikateos. 4. Seleta mõiste instrumentaalkontsert.

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    6
    docx

    Muusika II kursus kokkuvõte

    Muusika kordamine Millal oli klassitsismiajastu? – 18.saj II pool – 19.saj I veerand Mis on iseloomulik klassitsismiajastu muusikale?  Ilmalik muusika oli vaimulikust tähtsam  Eelistati instrumentaalmuusikat  Muusika oli põhiliselt homofooniline (mitmehäälne, üks juhtiv teema)  Meloodia oli lihtne, selge liigendusega, sageli kolmkõladele tuginev  Harmoonia valdavalt heakõlaline  Duuri ja molli vaheldumine  Kiire rütmide vaheldumine  Muusika pidi olema tasakaalustatud ja selgete vormiskeemidega Mille poolest erineb romantismiajastu sümfoonia klassikalisest sümfooniast?  Sümfoonia – mitmeosaline teos sümfooniaorkestrile.

    Muusika ajalugu
    thumbnail
    50
    docx

    MUUSIKAAJALUGU konspekt gümnaasium

    Etappe on kokku 6. 1. Neuma- märk, millega pandi kirja helisid 2. Noodijooned- punane ja roheline joon, do ja fa 3. Iga noodi jaoks võeti kasutusele eraldi joon, võis olla kuni 10 joont 4. 11. Sajand Guido Arezzost, võtab kasutusele 4 joont ja joonevahed, erinevatel helidel silpnimetused 5. 12. Sajand kasutusele võetakse kandilised noodipead, kvadraatneuma 6. 13. Sajand Franco Kölnist, rütmisüsteem, mis on aluseks tänapäeva noodivältustele Ilmalik muusika Goljaarid - inimesed, tänu kellele me ilmalikust muusikast üldse midagi teame. 11-13 sajand rüütli kultuuri kuldaeg Rüütli laulikud Lõuna-Prantsusmaal trubaduurid Bernart de Ventadorn Põhja-Prantsusmaal truväär Adam de la Halle Saksamaal minnesingerid ehk lembelaulikud Walter von der Vogelweide Algselt pidi rüütli laulik olema seisuselt rüütel, hiljem asi muutus. Rüütli laulikud võisid olla ka naised

    Muusika ajalugu
    thumbnail
    20
    doc

    Renessanssi Žanrid, heliloojad

    Renessanss (14.-16. Saj) Roomakatoliku kiriku kriis (paavstide Avignoni vangipõlv, Suur skisma). Kirik lakkas olemast inimese maailmapildi kesktelg. Ilmalik muusika hakkab 14. saj keskpaigast määrama kunstmuusika stiili, vaimulikul muusikal kanda konservatiivne roll. Kiriku tõrjuvad hoiakud moodsa kunstmuusika vastu (paavst Johannes XXII läkitus "Docta Sanctorum" taunib uues stiilis muus. kasutamist teenistustel). Prantsusmaa kaotab domineeriva rolli ja eeskuju hakkavad andma varakapitalistlik linnaühiskond (Põhja- Itaalia) ning humanistlik mõtlemine. Uued võimalused trükikunsti leiutamisega 15. saj.

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    24
    doc

    Kokkuvõte Toomas Siitani muusikaajaloo õpikus.

    + Lk.1 "ÕHTUMAADE MUUSIKAAJALUGU" I VARAKRISTLIK MUUSIKA 1.PSALMOODIA, HÜMNOODIA Kristliku muusika lähtepunktiks on esimesed kristlikud kogudused, mis apostel Pauluse misjonikeskusena oli varakristluse tähtsaim kolle. Varakristlaste laulmise kohta Paulus oma kirjades- kristlaste lauludeks olid psalmid, hümnid, vaimulikud laulud (ei räägita tingimata jumalateenistusest, enam kogudusest laulmisest, vabas ja rahvuslikus maneeris) Kristliku laulu kaks tähtsamat tüüpi: 1.Psalmilaul ehk psalmoodia -juutide religioosses muusikas tähtsaim, jätkab vana

    Muusika



    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun