Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 (2)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Kuidas on tehtud innovatsiooni 1 Kättesaadav httpwwwineecontentphp?

Lõik failist

Vasakule Paremale
Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #1 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #2 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #3 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #4 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #5 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #6 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #7 Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011 #8
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-03-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 111 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kristi72 Õppematerjali autor
1. Palun kirjeldage toote-, protsessi-, organisatoorset ja turunduslikku innovatsiooni, sealjuures eristades kõikidel juhtudel nii radikaalset kui inkrementaalset (järk-järgulist) lähenemist. Lisaks selgitage igat juhtumit illustreeriva näitega Eesti ettevõtlusest lähtuvalt (kokku 8).
2. Milliseid konkurentsieeliseid võivad ettevõtted saavutada läbi innovatsiooni toote elutsükli varajases (ehk juurutus) staadiumis ning kuidas saavad ettevõtted sellist konkurentsieelist kaitsta? Toeta argumentatsiooni näitega.
3. Palun võrrelge innovatsioonistrateegiaid järgnevate majandustegevuste puhul: juuksur, autotööstus, biotehnoloogia ja tarkvara nii tehnoloogiatrajektooride liikidest ning mastaabisäästu ja mitmekülgsussäästu kontseptsioonidest lähtuvalt. Toeta argumentatsiooni näidetega.
4. Kasutades elutsükli ja S-kõvera lähenemist, kirjeldage palun, kus on Skype kui toode positsioneeritud ja miks.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
7
doc

Innovatsioon loeng 3, 5, 6

tahate samasugust toodet turule tuua, siis teil oleks vaja ju sama moodi saada sama suurt tagasisidet tarbijatelt, leida vigu jne, kui seda võimalust pole, siis on väga raske hakata konkureerima nö suurte gigantidega, sest mastaabisääst loob teile informatsioonilise asümeetria. See toimib nagu loomulik barjäär konkurentide ees. Tänu sellele on kogu mastaabiefektiga seotud nö valdkond, mõistmaks innovatsiooni, nii oluline. Kui me räägime innovatsioonist ja majandusest, siis just nimelt mastaabisäästu, selle erinevat toimist erinevates valdkondades, sektorites ja eelkõige muutumist ajas ongi vaja kõige rohkem mõista. Ja tuleneb see tehnoloogiast. Nt. Toyota Mastaabisääst tähendab pidevat õppimist, tootlikus ettevõttes kasvab ja sellega seoses on teil ka konkurentsieelis. Loeng 6: Rajasõltuvus- kui olete mingile rajale-trajektorila sattunud, siis on raske sealt maha tulla.

Innovatsioon
thumbnail
25
doc

Innovatsiooni loengu kordamisküsimused

Loeng 1: Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Innovatsiooni ajendab võime näha seoseid, märgata võimalusi ja neid ära kasutada. Ettevõtted saavutavad innovaatiliste tegude kaudu konkurentsieelise. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandus, sotsioloogia, psühholoogia, poliitika, juhtimine, ajalugu, geograafia, tehnika teadused, IT. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Konkurentsieelist loovad organisatsioonid, kes suudavad kasutada uut teadmist, tehnoloogilisi oskusi ja kogemusi uuenduste loomiseks oma toodetes ja teenustes ning nende loomise ja kättetoimetamise meetodites. Samuti on konkurentsieelise allikaks peetud suutlikkust pakkuda kiiremat, odavamat, kvaliteetsemat teenust. Southwest Airlines saavutas USA efektiivseima lennufirma positsiooni, kuigi oli konkurentidest palju väiksem

Innovatsioon
thumbnail
6
docx

Innovatsioon kordamisküsimused

1.Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. 2.Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. · Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani,

Projekti juhtimine
thumbnail
12
docx

Innovatsioon

Sissejuhatus: kursus, teema, terminoloogia Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted.

Ühiskond
thumbnail
3
doc

Innovatsioon loeng 1

Loeng 1: 1. Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest? Innovatsiooni nähakse tihtipeale väga valesti, kuidagi ettevõtte kaugena. On olemas ainus õige viis näha teda ettevõtetega seonuvalt. Meedias kasutatakse mõistet innovatsiooni tihtipeale valesti. Innovatsiooni tuleb näha ettevõtete kontekstis ja sellisena, et see annab konkurentsi eelise. Innovatsiooni nähakse: · kõrgtehnoloogilisena, · teadus- ja arenduskesksena · elitaarse ja kaugena. Eestis levinud radikaalne innovatsioonikäsitlus on mütoloogilise iseloomuga (vastandudes ratsionaalsele ja konstruktiivsele). Sellega omakorda kaasneb omakorda oht, et kasutatav mõiste muutub sisutühjaks. Innovatsioon on leiutise, avastuse, uue või olemasoleva teadmise uudne kasutamine majanduslikus protsessis.

Innovatsioon
thumbnail
4
doc

Innovatsioon loeng 2

Oluline on veel see, et tulenevalt infotehnoloogia arengust tekkis võimalus väga suurteks ja ülemaailmseteks aliantsideks. Ühtäkki oli kogu maailm koostööks avatud, oli imelihtne saata jooniseid ühest maailma otsast teise ja saada sealt tooted vastu, samamoodi koostöö teadus valdkonnas. V põlvkond 90´. On hakatud rõhutama, et u 90´aastate teisest poolest alates saab rääkida 5 generatsioonist. Siin nähakse ettevõtete arendust ja arenguvõimalusi kui puhtalt innovatsiooni strateegiast tulenevalt. See kuidas ettevõte defineerib ära ennast tehnoloogiamaailma suhtes ja innovatsiooni suhtes, see tegelikult määrab äöra selle ettevõtte arengu võimalused. Mitte ainult ei võeta teaduse ja tehnoloogiamaailmast omaks parimaid vaid kommunikeeritakse ka sinna oma vajadusi ja üritatakse sel moel kõike muuta. Turgudesse mitte ainult ei siseneta vaid turge ka tekitatakse. Lood ise nõudluse oma toodete, teenuste jaoks. Lisaks toimub veel strateegiline

Innovatsioon
thumbnail
11
docx

Innovatsioon ja tootearendus

Mis nende küsimuste mõte on - TURUEELIS Enamasti tahab keegi tulla turule mingi ideega, mis juba on olemas. (Uue asjaga tullakse harva välja.) Tulebki välja mõelda, mis on turueelis. Mis on lihtne turueelise saamine. Näiteks Karja pagariäri. Maakonnas esimene, kes hakkas leiba viilutama. Nüüd teevad kõik seda. Turueelis on vajalik. Tootel või teenusel on oma eluiga: Arendus, kasv, küpsus ja langus. Lisaks toote arengule ja innovatsioonile on ka tootmise viisi areng ja innovatsioon. Näiteks pesulõksu puhul ei ole toode ise muutunud, vaid kuidas, kuidas pakendatakse, müüakse. Veel näiteid siinsed, kus turud on juba täis, spa tegijad läksid Viimsisse ja Jurmalasse ja tegid seal ka spad. Pideva kasvu saladuseks on uue arengukõvera alustamine enne vana hääbumist. Point on selles et uue arenguga tuleb pihta hakata juba siis kui vana alles kasvab. Asi selles, et kasvu tsükli ajal on kõige rohkem vahendeid uue arendamiseks. Igasugu

Innovatsioon
thumbnail
12
docx

Innovatsioon vastused

(kirjutamismasinad vs elektrooniline tekstotöötlus, jää vs külmikud) Protsesside ümberpaigutamine – süüsteemi osade omavahelise töö ümberkorraldamine (efektiivsemate võrgustike ehitamine; Zara ja Benetton rõivaste, Dell arvutite ülekanne ühest rakenduskontekstist teise – väljakujunenud elementide kombineerimine eri turgude tarbeks. (polükarbonaatraattad- nagu veerevpagas arendatud laste mänguasjadeks) 4. Inkrementaalne innovatsioon ehk tasapisi kasvav. Nt. Volkswagen Golf 5,6,7, autoed, lennukite ja telerite uued versioonid. Kujutab endast järkjärgulist olemasolevate toodete ja protsesside edasiarendamist. See ilmneb tavaliselt praktilises tegevuses. . Radikaalne või baasinnovatsioon – olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis-, kommunikatsioonisüsteemide põhjalik muutus. Nt: auruenergia, IKT-„revolutsioon“, biotehnoloogia

Ühiskond




Kommentaarid (2)

YBD profiilipilt
YBD: aitäh korraliku materjali eest
22:57 08-05-2013
easytosay profiilipilt
easytosay: aitas väga, aitäh :)
13:27 13-05-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun