Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tooteinnovatsioon" - 23 õppematerjali

tooteinnovatsioon - muudatused asjades (toote/teenused), mida organisatsioon pakub;  protsessiinnovatsioon - muutused nende loomise ja kättetoimetamise moodustes;  positsiooniinnovatsiooniks - muutused toodete/teenuste turuletoomise kontekstis;  paradigmainnovatsiooni - muudatused organisatsiooni tegevust raamivates ja selle aluseks olevates mõttemallides.
thumbnail
6
docx

James M. Utterback „Mastering the Dynamic of Innovation“ peatükk 4 „Innovation and Industrial Evolution“ k

olulist rolli erinevad tark- ja riistvara tootjad ning tarbijad. Paljudes teadusuuringutes on püütud tuua välja standardseid innovatsioone ent see ei ole õnnestunud kuna ei ole arvestatud eraldi toote- ja protsessi innovatsiooni. Käesoleva töö autor käsitleb mudelit, mis kirjeldab muutusi toote ja tootmise innovatsiooniprotsessis ärilistest aspektidest lähtuvalt. Tooteinnovatsioon Tooteinnovatsioon on radikaalne ja eelkõige väline. Tooteinnovatsioon hõlmab endas toote disaini, kasutusvõimaluste muutust, tarbija mugavust või muud. „We also observed that this flurry of radical product innovation eventually ends with the emergence of a dominant design.“ (Utterback 1996, 81) Seega annab radikaalne tooteinnovatisoon turueelise. Protsessiinnovatsioon Protsessiinnovatsioon toimub tootmise siseselt, sellises innovatsiooni järgus ei ole väliseid muutusi vaid fookuses on eelkõige tootmise kulutõhusamaks muutmine

Tehnoloogia → Tehnoloogia valitsemine
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Innovatsioon loeng 1

Loeng 1: 1. Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest? Innovatsiooni nähakse tihtipeale väga valesti, kuidagi ettevõtte kaugena. On olemas ainus õige viis näha teda ettevõtetega seonuvalt. Meedias kasutatakse mõistet innovatsiooni tihtipeale valesti. Innovatsiooni tuleb näha ettevõtete kontekstis ja sellisena, et see annab konkurentsi eelise. Innovatsiooni nähakse: · kõrgtehnoloogilisena, · teadus- ja arenduskesksena · elitaarse ja kaugena. Eestis levinud radikaalne innovatsioonikäsitlus on mütoloogilise iseloomuga (vastandudes ratsionaalsele ja konstruktiivsele). Sellega omakorda kaasneb omakorda oht, et kasutatav mõiste muutub sisutühjaks. Innovatsioon on leiutise, avastuse, uue või olemasoleva teadmise uudne kasutamine majanduslikus protsessis. Innovatsiooniga on tegu siis, kui toode või teenus jõuab reaalselt turule. Innovatsioon ­ ettevõtte poolt turule t...

Majandus → Innovatsioon
82 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Innovatsioon toiduainetööstuses

html SLAID 3 Innovatsioon -- ettevõtte poolt turuletoodud uus või oluliselt täiustatud toode (kaup/teenus), samuti uue või oluliselt täiustatud tootmisprotsessi (sh ka turustus-, tarnimismeetodi vms) kasutusele võtmine ettevõttes. Innovatsioon baseerub uute tehnoloogiliste lahenduste rakendamisel, eksisteerivate tehnoloogiate uuel kombinatsioonil või muude ettevõtte hangitud teadmiste ärakasutamisel SLAID 4 Innovatsioon toidutööstused jaguneb tooteinnovatsioon, protsessiinnovatsioon ja pehmed uuendused. http://www.emu.ee/userfiles/Teadus/Innovatsioonist%20toiduainetoostuses_EMU_piltideta.pdf SLAID 5 Tooteinnovatsioon -- kaup või teenus, mis erineb oluliselt ettevõtte senistest toodetest omaduste või kasutusviisi poolest. See hõlmab olulisi muudatusi toote tehnilistes tingimustes, komponentides, materjalis, lisatud tarkvaras, kasutajasõbralikkuses või muudes funktsionaalsetes omadustes

Majandus → Innovatsioon
52 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Seminar Innovatsiooni liigid

KODUNE ÜLESANNE: SEMINARIKS "INNOVATSIOONI LIIGID" VALMISTUMINE: Valmistu selgitama kursusekaaslastele järgmiseid teemasid: 1. Innovatsiooni liigid. Kõige põhilisemad Shumpeter neli innovatsiooni tüüpi on (Oslo Manual): · Tooteinnovatsioon (Product) on uue või oluliselt parandatud kvaliteedi või kasutusvaldkonnaga toote või teenuse tutvustamine turul. See sisaldab endas olulisi uuendusi tehnilistes iseärasustes, komponentides ja materjalides, ühilduvas tarkvaras, kasutussõbralikkuses või teistes funktsionaalsetes näitajates. · Protsessiinnovatsioon (Process) on uue või oluliselt parandatud tootmis- või kätte toimetamis meetodi loomine. See sisaldab endas olulisi muudatusi tehnikas, varustuses ja/või tarkvaras.

Muu → Ettevõtlus ja innovatsioon
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Innovatsioonist äriplaanini eksam

* innovatsiooni liigid ja näited ettevõtete näol Protsessiinnovatsioon ­ uue või oluliselt täiustatud tootmisprotsessi, tarnimismeetodi või tootmise abitegevuse kasutuselevõtt, mille eesmärk on tootekvaliteedi, tootmise või selle abitegevuse efektiivsuse ja/või paindlikkuse, keskkonnasäästlikkuse või turvalisuse taseme tõus. Itella SmartPOST Turunduse innovatsioon ­ oluliste muutuste tegemine ettevõtte kaupade ja teenuste turustamisel, sh muutused disainis ja pakendamises. Tere Piima maja, KOFF-i reklaamiga silorullid Tooteinnovatsioon ­ kaup või teenus, mis erineb oluliselt ettevõtte senistest toodetest omaduste või kasutusviisi poolest. robotniiduk, e-raamatud Organisatsiooniline innovatsioon ­ oluliste muutuste tegemine ettevõtte äripraktikas, töökohtade struktuuris või suhtlemistes teiste ettevõtete ja asutustega eesmärgiga tõsta ettevõtte innovatsioonivõimet ja parandada majandusnäitajaid. Kodukontorid * mis on innovatsioon Innova...

Majandus → Innovatsioonist äriplaanini
34 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Innovatsioon ja tootearendus

Näiteks vähem tehnoloogilist uuendust, vaid mehhaanilised (praami ramp, lihtne mehhaaniline protsess) · Kõrgtehnoloogilised. Üldjuhul ei ole ettevõtte enda poolt teostatu. · Üldse mitte tehnoloogilised. Otsapidi protsessides, teenindus jms. Suhtlus. Asjad kus pole üldsegi tehnoloogiaga pistmist. Veel näiteks see karbi teema, kus uuris mida klient tahab. (Terminoloogias tegelikult ühtseid mõisteid polegi.) Ettevõttes toimuvad muutused tüübi järgi: · Tooteinnovatsioon (toode või teenus) . algne innovatsioon, kus toode või teenus muutub uueks. Samas iga uus asi ei ole veel innovatsioon. · Protsessiinnovatsioon (tehnoloogiline või organisatsiooniline) Näiteks automaat laut. Käsitöö kadus lüpsmisest, ja organisatsioon pidi ka muutuma, töötajad teadlikumaks. · Positsiooniinnovatsioon (uuendused kontekstis). Jälle ziletti näide, tooted mis on kindlal turul viia üle kuskile teisele grupile, või valdkonda

Majandus → Innovatsioon
144 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Tootmise planeerimine

TOOTMISE PLANEERIMINE (TU10) 11 Standardiseerimistegevuses eristatakse otseselt või kaudselt standardiseeritud tooteid. Otseselt standardiseeritavateks on füüsilised tooted, tootmisprotsessid ja uurimismeetodid. Kaudselt on standardiseeritavad teenindussfääri tooted. Näiteks sertifitseerimislabori akrediteerimisel hinnatakse labori mõõteseadmete ja töötajate vastavust tegevuse iseloomule. Standardiseeritakse teenuse kujundamise eeldusi, mitte teenust. 7. TOOTEINNOVATSIOON Tooteinnovatsioon eeldab uurimis- ja arendustegevust ning saadud teadmiste rakendamist. Innovatsioon tähendab uute ideede kasutamist turul konkurentsivõimelise toote või teenuse pakkumiseks, uue või parandatud tehnoloogia kasutuselevõtmiseks tootmises või teeninduses. Tootmisinnovatsiooni käsitletakse erinevatest aspektidest. Üldmajanduslikus mõttes käsitletakse tooteinnovatsiooni kui:  eeldust majanduslikuks kasvuks ja rahvusvahelise konkurentsivõime tõstmiseks,

Logistika → Logistika alused
48 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Innovatsioonialused

Uudsus võib tähendada uut ettevõtte jaoks, mingi turu jaoks või kogu maailma jaoks. Innovatsioon ei ole uus idee, meetod, seade, toode või teenus. Leiutamine kui näiteks tooteidee väljatöötamine pole samuti innovatsioon. Leiutis on uue tooteidee või protsessiidee esmailmnemine. Innovatsioon on seevastu esimene katse seesugust uut ideed praktikas rakendada. 2. Millised on innovatsiooni peamised liigid? (näiteks võiks teada Schumpeteri liigitust) Tooteinnovatsioon Protsessiinnovatsioon Turundusinnovatsioon organisatsiooniinnovatsioon Schumpeter’i innovatsiooniliigitus:  Uue toote juurutamine  Uue tootmismeetodi juurutamine  Uue turu avamine  Uue toorainete või pooltoodete hankeallika hõivamine  Mistahes tegevusharu uudse organiseerimise läbiviimine Innovatsiooni eriliigid:  Finantsinnovatsioon  Tarneahela innovatsioon

Ühiskond → Ühiskond
27 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskond Õiguse instituut INNOVATSIOONI VAHEEKSAM Essee Õppeaine: Innovatsioon Õppejõud: Rainer Kattel, Prof. Tallinn 2011 SISUKORD Vaheeksami küsimused:...................................................................................................... 3 Valikulised küsimused:........................................................................................................8 Vaheeksami küsimused: 1. Palun kirjeldage toote-, protsessi-, organisatoorset ja turunduslikku innovatsiooni, sealjuures eristades kõikidel juhtudel nii radikaalset kui inkrementaalset (järk- järgulist) lähenemist. Lisaks selgitage igat juhtumit illustreeriva näitega Eesti ettevõtlusest lähtuvalt (kokku 8). On olemas erinevad innovatsioonide tüpoloogiad. Eristatakse toote-, protsessi-, organ...

Majandus → Innovatsioon
111 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Innovatsioon

SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................2 1 INNOVATSIOON....................................................................................................................3 2 MAKROMAJANDUS.............................................................................................................6 KOKKUVÕTE........................................................................................................................7 KASUTATUD KIRJANDUS......................................................................................................9 SISSEJUHATUS Eesti geograafiline asend Läänemere ääres soodustab ulatuslikku majanduslikku koostööd Euroopa kõige dünaamilisema ning kiirelt areneva piirkonnaga – Läänemeremaade ning eriti Põhjamaadega. Sellest piirkonnast pärinevad Eesti olulisimad kaubanduspartnerid – Soome, Venemaa, Ro...

Majandus → Ettevõtemajandus
87 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Innovatsiooni kostöömudelid

(2011). Innovaatiline tegevus ettevõtetes aastatel 2006- 2008. Tallinn: Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus. Haridus- ja Teadusministeerium. (2007). Teadmistepõhine Eesti.Eesti teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni strateegia 2007-2013. Allikas: www.hm.ee: https://www.hm.ee/sites/default/files/tai_strateeiga_2007-2013.pdf Ivar Simson, Rein Lumiste,Rünno Lumiste. (2000). Tooteinnovatsioon ja innovatsioonisüsteemid. Tallinn. Majandus- ja Kommunikatsiooni Ministeerium. (2013, 09). Eesti ettevõtluse kasvustrateegia 2014-2020. Allikas: http://kasvustrateegia.mkm.ee/ Majandus-ja Kommunikatsiooni ministeerium. (n.d.). www.mkm.ee. Allikas: http://kasvustrateegia.mkm.ee/ Majandus-ja Kommunikatsiooniministeerium. (2013, september). Eesti ettevõtluse kasvustrateegia 20014-2020

Majandus → Innovatsioon
17 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Eesti innovatsioonipoliitika

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool EESTI INNOVATSIOONIPOLIITIKA Referaat Aineõpetaja: Mõdriku 2009 Sissejuhatus....................................................................................................................3 Innovatsioonipoliitika olemus........................................................................................5 Innovatsiooni strateegilised eesmärgid...........................................................................7 Eesti innovatsioonipoliitika .........................................................................................8 Eesti innovatsioonisüteem.............................................................................................9 Eesti Vabariigi innovatsioonipoliitika arengusuundumused.........................................11 Ko...

Majandus → Majandus
117 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Innovatsioon vastused

1.Innovatsiooni liigid: tooteinnovatsioon-muutused asjades (tooted/teenused), mida organisatsioon pakub (nt. iPad, pehme helkur, uus toode, toodete muutmine, mitmekesistamine ja kohandamine), protsessiinnovatsioon-muutused nende loomise ja kätte toimetamise moodustes (nt. iTunes, uus tootmisviis, tootmismeetodite uuendamine, uued tehnoloogiad), Positsiooniinnovatsioon-muutused toodete/teenuste turule toomise kontekstis, Paradigmainnovatsioon-muutused organisatsiooni tegevust raamivates ja selle aluseks olevates mõttemallides. Organisatsiooniinnovatsioon (nt. Intelleo, muudatused ettevõtte struktuuris, organisatsiooni- ja personalijuhtimine, koostöövõime), turundusinnovatsioon (nt. rahvuspapud, uus müügimeetod, uus disain, hanked, uued turunissid) 2.Innovatsiooni erinevus suurfirmades võrreldes väikefirmadega-suured ja spetsialiseerinud firmad peavad suutma õppida ja muutuda vastuseks uutele ja sageli ettenägematutele võimalustele ja oht...

Ühiskond → Ühiskond
67 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Innovatsioon

Sissejuhatus: kursus, teema, terminoloogia Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted.  Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised...

Ühiskond → Ühiskond
22 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Innovatsioon kordamisküsimused

1.Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. 2.Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. · Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani...

Haldus → Projekti juhtimine
155 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Innovatsiooni loengu kordamisküsimused

turgude uudsusest tulenevalt, too näiteid. Turundus keskendub kliendi vajadustele ja seetõttu tuleks alustada kliendi nõustamiste ja vajaduste analüüsist ning üritada väärtusi luua, pakkudes tooteid ja teenuseid, mis neid nõudmisi ja vajadusi rahuldavad. Turunduse instrumendid on suuresti ettevõtte kontrolli all olevate muutujate kogum, millele harilikult viidatakse kui neljale ,,P"-le: product, price, place ja promotion (toode, hind, koht ja müügiedendus). Tooteinnovatsioon jätab ruumi mõningaseks hinnakasvuks, ning protsessiinnovatsiooni tulemuseks võib olla hinnaliidri positsioon; logistika uuendamine võib mõjutada toote või teenuse kättesaadavust klientidele, sealhulgas levikanaleid ja müügipunktide iseloomu; meedia innoveerimine pakub uusi võimalusi müügiedenduseks. Oluline ersituda olemasolevaid tehonloogiaid täiustades, et rahuldada tarbija teadaolevat vajadust

Majandus → Innovatsioon
153 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Avalik juhtimine ja avalik teenus

Teema 1: Avalik juhtimine ja avalik teenus 1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Võrrelge kontseptsioone omavahel. *Avalik haldus - on täidesaatva riigivõimu tegevus. Avalik haldus keskendub riigi tegevuse korraldamisele, selle institutsionaalsele aspektile. Ametnike ja poliitikute omavaheline seos; avalike teenuste üle otsustamine/osutamine; avalik haldus on koostöögrupp, mis hõlmab kõiki kolme võimuharu; on avaliku poliitika protsessi osa.*Ülesanded - Avaliku korra ja julgeoleku kaitse; Üksikisiku arengu ja toimetuleku toetamine; Ühiskonna arengu soodustamine ja juhtimine; Avalikule võimule aineliste vahendite kindlustamine; Haldusvõime korralduslik tagamine: institutsioonid, töötajaskond, töövahendid. *Avalik valitsemine ( Public governance) – tähendab viise, kuidas sidusrühmad omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku poliitika väljundit. Valitsemine on dünaamiline ja mitmekülgne nähtus–hea haldus kaasab ava...

Ühiskond → Avalik haldus
52 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Majanduspoliitika kordamisküsimused, Andres Rõigas

2) sekundaarsektor: maavarade kaevandamine, käsitöö, tööstustootmine 3) tertsiaarsektor: teenused (kaubandus, transport, haridus, tervishoid jne) + 4) kvaternaalsektor - intellektuaalteenused, teadus ja haridus, teabekorraldus, konsultatsioonid, sümbolanalüüs, loov töö, kus standardid on raamiks, mitte otseseks käitumisjuhiseks Nõudluse dünaamika vastab inimeste sissetulekule. Pakkumise dünaamika: tooteinnovatsioon, protsessiinnovatsioon, asukoha innovatsioonid. Toodete või tootmisprotsessi arendamine nõuab vastavat taristut - kommunikatsioonisüsteemid, inimkapital, transpordirajatised. Rahvusvaheline tööjaotus ja multifunktsionaalsed ettevõtted on edukamad. Majanduskasvu peamised allikad peituvad investeeringutes ja positiivsetes struktuurimuudatustes. Struktuuripoliitika peamiseks ülesandeks on kohanemis kulude vähendamine

Majandus → Majanduspoliitika alused
13 allalaadimist
thumbnail
48
odt

Avalik juhtimine - kordamisküsimused

töödelda signaale potentsiaalse innovatsiooni kohta 2) Võimaluste seast valiku tegemine – valitakse mille tegemisse organisatsioon oma ressursid suunab 3) Arendustöö ja testimine – ressursside eraldamine valikule, et võimaldada selle rakedamiseks 4) Tootmine ja turule viimine – innovatsiooni ellu viimine 5) Innovatsiooniportfelli juhtimine 2. Millised on tooteinnovatsiooni ja protsessiinnovatsiooni erinevused avalikus sektoris. Tooge näiteid. • Tooteinnovatsioon – toodete, tehnoloogiate või teenuste väljatöötamine, uuendamine. Toote uuendamine toob kaasa muutused teenuste/toodete tunnustes ja kujunduses, kuid teenuse pakkumise innovatsioon hõlmab uusi või muutunud teenuse pakkumise või muid kliendiga vastastikuse suhtlemise viise ◦ Apple tahvelarvuti iPad ◦ Pehme helkur ◦ Näiteks uue disainiga auto ◦ uus väikelapse õnnetusjuhtumi kindlustus ◦ uus kodumeelelahutussüsteem

Politoloogia → Politoloogia
28 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Avaliku juhtimise konspekt

1. Mis on avalik haldus, avalik valitsemine ja avalik juhtimine? Avalikku haldust võib määratleda kui ametnike ja poliitikute omavahelist seost. Samuti avalike teenuste üle otsustamist ja nende osutamist. Avalikku haldust samastatakse bürokraatiaga. Avalik juhtimine tähendab tulemuste saavutamist ja vastutuse võtmist. Avalik valitsemine tähendab viise, kuidas sidusrühmad omavahel suhtlevad, et mõjutada avaliku poliitika väljundit. Näiteks avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul võib see olla tähelepanu pööramine - avalik juhtimine pöörab tähelepanu protsessile ja valik valitsemine sisule, avalik haldus pigem normatiividele. Samuti võib välja tuua, et avaliku juhtimise ja avaliku valitsemise puhul on peatähelepanu tulemusel, kuid esimesel juhul seatakse pigem kvantitatiivne mõõdik. Samas kui valitsemine väärtustab pehmet tulemust - kvalitatiivse mõõdiku näol. Avalik haldus pöörab tähelepanu ainsana vaid sisendile. 2. Mis on avalik...

Sotsioloogia → Sotsiaalteadused
39 allalaadimist
thumbnail
38
odt

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

Kordamisküsimused: 1. Põhimõisted: “ettevõtlus”, “ettevõtja”, „sisemine ettevõtlus“, „siseettevõtja“. Ettevõtlus- on protsess, mille abil indiviidid - kas omal käel või organisatsioonide sees - püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. Ettevõtlus on isiku iseseisev majandus- või kutsetegevus, mille eesmärgiks on tulu saamine kauba tootmisest, müümisest või vahendamisest, teenuse osutamisest või muust tegevusest, kaasa arvatud loominguline või teaduslik tegevus. Ettevõtja on isik, kes tegeleb ettevõtlusega . Otsustanud ettevõtlusega alustada ning alustab äriideede otsingut, hindamist, edasiarendamist. Ettevõtja tunnetab ära mingi võimaluse, täitmata koha turul, lahendamata probleemi – ning rajab ettevõtte, et probleem lahendada või tühimik täita. Ettevõtja käesoleva seaduse tähenduses on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu ees...

Majandus → 10. klassi majandus
4 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

on enne müüki demonstreeritav valmistatakse kliendi kohalolekuta Teenus: on immateriaalne ei ole ladustatav on enne osutamist raskesti demonstreeritav pole osutatav ilma kliendi ja teenindaja kontaktita Tootmine ja turustamine ning tarbimine toimuvad samaaegselt Kliendi seisukohast on oluline mitte ainult tuum- ehk põhiteenus, st see, mida ta saab (näiteks maitsva lõunasöögi), vaid ka see, kuidas ta selle saab ehk teenindusteenus. Uute toodete/teenuste arendamine, tooteinnovatsioon on tähtis, et: Säilitada kasumlikkust Strateegiline vahend kaitsmaks turuosa Säilitada mainet Siseneda uutele turgudele Selleks, et toote/teenuse elutsüklit pikendada, on vajalik: Muuta toodet Muuta toote kasutust Muuta toote imagot Muuta toote positsiooni 40. Arutle mida tuleb teha erinevate uue toote arendamise protsessi astmetel? Toote arendusprotsess jaotatakse kuueks etapiks: 1. Ideede otsimine ­ firmal on vaja pidevalt genereerida uusi ideid

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

D Toote kohandamine - sama reklaam. Kui tootel on välisturgudel sama ülesanne, aga erinevad kasutustingimused kui kodumaal, siis võib reklaami samal kujul käiku lasta, aga toodet tuleb kohandada kohalikele tingimustele vastavaks. D Toote ja reklaami kohandamine. Kui nii kohalikud kasutustingimused kui ka toote ülesanne on koduturust erinevad, siis tuleb nii toodet kui ka tema reklaami kohandada. D Tooteinnovatsioon - uus reklaam. See strateegia võib kasutusele tulla näiteks juhul kui olemasolev toode on liiga kallis välismaiste tarbijate jaoks. Sel juhul tuleb toodet oluliselt muuta ja luua uus, odavam toode. Sellega seoses tuleb ka disainida uus reklaam. Mudelid: D Müügi-tagasiside mudel - põhineb lihtsal tagasiside mudelil. Reklaamisõnum on väga otsene, eesmärgiga müüa - "osta kohe" strateegia. See on peamiselt levinud anglo-saksi kultuuriruumis

Majandus → Rahvusvaheline turundus
189 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun