Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Eesmärgista enda edasiõppimine - sarnased materjalid

edasiõppimise, valid, humanitaar, kutseõppeasutus, hakkad, reaal, erialadel, paras, sobivat, tahad, kõrgharidus, nägemus, ennekõike, suhtumise, põhjusel, edasiõppimine, saksakulm, inimeseks, vastaks, asjatult, satud, leidmata, unustada, õpitegevus, selguma, selged, elukogenud, kunstisuund, arvavad, emakeelt, sepp, soovitav, istuda, ringis, heale
thumbnail
20
doc

Kutseõppest ja kutsekoolidest, mis asuvad Eestis ning mida nad võimaldavad anda õppijale

Kutsekool hüvitab sõidukulud õpilasele, kes tuleb kaugemalt bussiga kooli, elab üürikorteris või ühiselamus. Koolilõuna kutsekoolides on riigi eelarveline haridust omandavatel isikutel, kes omandavad kutset kas keskhariduse, põhihariduse või põhiharidus nõudeta. Kutseharidust omandaval inimesel on õigus elada ka kooli ühiselamus, mille eest nad peavad tasuma ka üüri, kuid üürisummad võivad olla erinevad 1kuu kohta. Kutseõppeasutus loetakse lõpetatuks pärast vastava eriala õppekava täies mahus täitmist. Lõpetamise tingimused erinevad kooliti ja on alati kirjas õppekavades. Enamasti tuleb kutsekooli lõpetamiseks ära teha kooli õppekavas ette nähtud eksamid, arvestused, lõputööd, kontrolltööd või erialase lõpueksami sooritamise asemel võib kooli lõpetada ka kutseeksamiga. Mainitud on ka õpingute jätkamist, selles paragraafis on juttu sellest, millised võimalused on õpilasel peale

Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Minu LÜG mälestusraamat

Kallis lugeja! See mälestusraamat on kirjutatud ning koostatud seoses minu selle aastase praktilise tööga ning on pühendatud Läänemaa Ühisgümnaasiumi viiendale juubeliaastale. Ma loodan, et kõik kes Te seda loete, saate kooli ajalugu ja sündimise lugu veidikene rohkem teadma ning ehk need toredad mälestused kattuvad veidigi Teie enda omadega. Sooviksin väga tänada oma juhendajat Monika Undot tema kannatlikkuse eest ning kõiki vilistlasi, kes olid nõus oma mälestusi minuga jagama. Mul on olnud väga lõbus Teie lugusid lugeda ja ma loodan, et ka kõigile teistele toovad need lood naeratuse näole. Suur aitäh! Palju õnne Läänemaa Ühisgümnaasium! Loodan, et neid rõõmsaid ja lõbusaid aastaid tuleb veel sadu! 2 Natuke ajaloost.. Koolireform gümnaasiumivõrgu korrastamiseks tõi rohkelt vastukaja nii õpilaste kui linnakodanike seas. Omavalitsusjuhid polnud nõus koole sulgema, samas õpilasi meelitas mõte har

Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Kokkuvõte R.S Sharma raamatust

Võida töötajate südamed sellega, edasi on juba lihtsam. Kui ühendad tasu eesmärgiga, ühendad inimesed neist endist kõrgemal seisva ettevõtmisega.Nad hakkavad ennast hästi tundma ka inimestena.Siis toimubki tõeline läbimurre. Enne suurepäraseid töötajaid peab olema suurepärane juht.Suurepärased töötajad kujunevad siis kui nad tõepoolest tajuvad , et tõesti mõtled nende huvidele. Kui nad teavad, et hoolid neist inimestena, asuvad nad sinu eest ka võitlusse. Kui hakkad pidama inimesi kasumist tähtsamaks, oled saavutanud midagi veel enamat nende südame võitmisest. Oled nende usalduse ära(77) teeninud. Usaldusväärsena mõjumise saladus on olla usalduse vääriline. Visioon peab olema ka kokkulangev töötajatega ehk nende huvide ja südametega. Pead neile näitama, et aidates sultulevikusihte saavutada, jõuavad nad ühtlasi ka omaenda tulevikusihtideni. Nad näevad et hoolid nende lootustest ja unistustest ning siis tuleb ka usaldus sinu vastu

Ühiskond
43 allalaadimist
thumbnail
45
doc

Andekas laps

sissejuhatus.....................................................................................................................2 1.Andekuse mõiste......................................................................................................... 4 Andeka lapse tunnused...............................................................................................7 1.2 Andekuse diagnoosimine.................................................................................. 11 1.21 Andekuse diagnoosimise meetodite liigid....................................................12 2.Andeka lapse arendamine..........................................................................................15 Haridusliku erivajadusega õpilase õppekorralduse erisused ................................... 15 § 46. Haridusliku erivajadusega õpilane.............................................................. 15 § 47. Haridusliku erivajadusega õpilase õppe korr

Sotsiaalpedagoogika
191 allalaadimist
thumbnail
64
doc

Uurimistööde korraldamine

Uurimistööde ja praktiliste tööde läbiviimise korraldamine gümnaasiumis. Juhendmaterjalid koolidele 2 SISSEJUHATUS Maie Soll Õppekava talitus Haridus- ja Teadusministeerium 2010.a. jõustunud Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus ja Gümnaasiumi riiklik õppekava toovad muudatused gümnaasiumi lõpetamise tingimustesse. Muutub kohustuslike eksamite arv, kuid lisaks sellele peab õpilane olema koostanud ka õpilasuurimuse või praktilise töö ja sooritama õppesuunast tuleneva koolieksami. Paljudes Eestimaa koolides on üsna pikk traditsioon nii õpilasuurimuste läbiviimisel kui ka praktiliste tööde tegemisel. Praktiliste tööde koostamise ja kaitsemise kogemused on enamasti koolidel, kus õppesuundadeks on olnud kunst, muusika, majandus jms. Valitud õppesuunal töö teostamise nõude sisse viimisega on antud õpilastele võimalus näidata, missugused teadmise

Uurimistöö
35 allalaadimist
thumbnail
55
doc

Juhendmaterjal loovtöö korraldamisest põhikooli III kooliastmes

erizanrilisi ilukirjanduslikke loovtöid. Zanri võib iga rühm endale ise valida, aga õpetaja peaks jälgima, et ühes zanris liiga palju töid ei tuleks. Kaks-kolm samazanrilist lahendust on isegi hea, sest tekib võrdlusvõimalus ja on võimalik näha, kui erinevalt võivad olla lahendatud sama teemal ja zanris tehtud loovtööd. · Valminud tööd kantakse klassis ette, kasutades mõju suurendamiseks sobivat heli- või pilditausta. · Enne loovtöö ettekannet tutvustab keegi varem kokku lepitud rühmaliige valitud zanri tunnuseid. · Kuidas projektitöö tulemuse esitamine toimub, on rühma liikmete kokkuleppe küsimus. Näiteks sonetti või ballaadi võib ette kanda üks inimene, teine tutvustab zanrit ja kolmas kindlustab heli- või pilditausta. Komöödiat ja tragöödiat on mõistlik ette lugeda ositi.

Eesti keel
68 allalaadimist
thumbnail
164
pdf

Karjäärinõustamise käsiraamat 2014

võib oskuste haru omakorda hargneda kolmeks – kutse-, üld- ja sotsiaalsed oskused). • Kasuta võtmesõnu. • Ühele paberi nurgale kirjuta ka kuupäev. Nõustamise teooriad ja praktiline nõustamine 27 6. Jõuväljade analüüs Meetod sobib valikuvõimaluste hindamiseks. • Mõtle, mida tahad oma elus muuta, saavutada – milline on sinu väljakutse (millised väljakutsed). • Kirjelda seda. • Leia üles kõik poolt- ja vastuargumendid – jõud, mis on muutuse poolt ja vastu. • Too välja need jõud, mis on kõige olulisemad, mis kaaluvad üles kõik teised. • Leia üles see, mida saad ise teha, mõjutada. NÄIDE: Pakutakse tööd välismaal. Kodus tuleb tööpakkumine abikaasaga läbi arutada ja teha otsus.

Ametijuhend
28 allalaadimist
thumbnail
61
docx

Õpirände mõju ja selle mõõtmise viisid

See kehtib nii Eestisse saabuvate välismaalaste kui ka meilt väljarändajate kohta.  Kõige suuremat rahvusvahelise mobiilsuse kasvu võib lähikümnenditel prognoosida talentide puhul. Selle grupi mobiilsust toetavad nii rändepoliitikad, laiemad tööturu suundumused kui ka talentide rände ajendid.  Üha olulisemaks saavad lähikümnenditel mobiilsuskeskused, kus tööjõu ja ressursi stabiilsus on suurem.  Kui varem arvati, et immigrandid liiguvad sinna, kust võib leida sobivat hästi tasustatud tööd, siis üha rohkem võib näha seda, et hoopis töökohad lähevad sinna, kus on tugev tööjõubaas juba ees ja inimkapitali juurdepääs tagatud.  Seetõttu on riikidel aina olulisem soodustada mobiilsuskeskuste teket, sest need aitavad luua töökohti ka kohalikele töötajatele. Paljud riigid töötavad aktiivselt selle nimel ning nüüd peab ka Eesti mõtlema sellele, kuidas pääseda mobiilsemaks muutuva tööjõu

Nõustamine
14 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Oleksin ma edukas ettevõtja?

Oleksin ma edukas ettevõtja? Paulo Coelho on oma raamatus ,,Alkeemik" lausunud järgmist: ,, Kui sa midagi väga tahad aitab sind selles kaasa salamisi kogu maailm." Seega ma leian, et mitte miski siin planeedil Maa pole võimatu ning mu omad kogemused näitavad, et võimatu pole ka pea ees tundmatusse ärimaalima sukelduda ning lõpuks ikka tunda enda seal justkui kala vees. Mina ettevõtjana. Kui aus olla olen ma kogu oma mäletatava elu endale ette kujutanud seda, et kui ma kord suureks kasvan juhin ma oma isikliku ettevõtet. Ma mäletan kusagilt

Turundus
53 allalaadimist
thumbnail
30
doc

E-ÕPPESÜSTEEM JA SELLE RAKENDUSE ANALÜÜS

Abja Gümnaasium Tõnis Liiber E-ÕPPESÜSTEEM JA SELLE RAKENDUSE ANALÜÜS Referaat Abja-Paluoja 2010 2 SISUKORD Abja Gümnaasium..........................................................................................................1 Tõnis Liiber................................................................................................................ 1 Abja-Paluoja 2010..........................................................................................................1 SISSEJUHATUS............................................................................................................3 1.E-ÕPPESÜSTEEMI TEOREETILINE KÄSITLUS.................................................. 5 1.1.E- õppesüsteemi olemus ...........................................................

Informaatika
45 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Loengukonspekt Kasvatustöö ja -probleemid 2013

Kuidas seda tehakse?- Ma ei tea. Me oleme seda juba teinud. Mängib tola ­ hääled jms. Laps arvab, et kuulab meie hulka, kui tähelepanu pöörab. Kui õpetaja pöörabki tähelepanu, hakkabki nii see olema. Mida teha? 1. Kustutamine ­ ignoreeri! 2. Vaikimine ­ tund katkestada sellise käitumise ilmnemisel. Vaikselt oodata. 3. Seada laps silmitsi käitumise loogiliste tagajärgedega ja anda talle valik - klass ei saa töötada, kui jutule vahele segad! Kas tahad jääda siia ja kaasa töötada või eelistad minna tunnirahu klassi, saada märkust päevikusse jne. Kohase ja kohatu käitumise kirjeldus. Oodata kohe vastust, kumma ta valib. 4. Liikuda selle lapse juurde, vähendada distantsi. 5. Peale tundi eraviisiline vestlus, miks ta nii teeb ja kuidas see juhtus. Võimu otsimine. Sunni mind! Pane mind tegema! Varjatud võimuvõitlus. Mida teha? Võimuvõitluse asemel rõhutada koostööd. (Kas oled aitama mul teha midagi

Kasvatustöö ja probleemid
92 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Sotsiaalpoliitika konspekt eksamiküsimustega

Sotsiaalpoliitika Eksamiküsimused Sisukord Sisukord......................................................................................................................................1 1.Sotsiaalprobleemide olemus ja peamised põhjused.................................................................2 2.EV Põhiseaduse eesmärgid......................................................................................................2 PS §10 sätestab Eesti riigi kui sotsiaalriigi olemuse:..............................................................2 3.Heaoluriik (sotsiaalriik) ja selle põhimõtted............................................................................4 Heaolu 2 dimensiooni - elustandard ja elukvaliteet................................................................4 Heaoluriigi ideoloogia mudelite järgi:....................................................................................4 Heaoluriigi tunnused Catherine Jones Finer, 1999.............

sotsiaalpoliitika
180 allalaadimist
thumbnail
54
doc

Tsitaadid

*** *** Inimene tegutseb kolmel juhul: kui tahab, kui peab ja kui ei tohi... *** Sageli on lihtsam teha, kui teada, mida teeme. *** Mõtlemine viib inimese tasakaalust välja, sellepärast ta hakkabki tegutsema. *** Kui hakkad mõtlema sulle antud käsu üle, oled halb käsutäitja. *** Raha on vahend, mitte eesmärk. Millegipärast on inimestel alati puudus vahenditest, mitte eesmärkidest. *** Paraaduksed on suletud sellepärast, et elu käib nagunii tagaukse kaudu. *** Hea kokk teeb ka sõnnikust saia, aga jahust teeb kindlasti parema. ***

Kirjandus
772 allalaadimist
thumbnail
16
rtf

Seneca moraalikirjad Luciliusele

Olgu sul võimalik rikkusi mitte ainult omada, vaid ka nendel tallata. Lisandugu kujud ja maalid ja kõik see, mida kunstid luksuse tarbeks on välja ponnistanud. Kõigest sellest õpid sa ainult veel rohkemat ihkama. (9) Loodusega kooskõlalised soovid on piiratud, väärkujutlustest sündinu ei saa lõppeda. Valel pole ju mingit piiri. Teelise jaoks on miski kõige äärmine, eksitus on lõputu. Vabasta end niisiis pettepiltidest, ja kui sa teada tahad, kas sinu soov on kantud loomulikust või pimedast ihast, siis selgita välja, kas ta kunagi saab lõppeda. Kui pika tee läbimise järel jääb alati pikem osa läbida, siis tea, et see soov pole loomulik. Jää terveks. LXXIV. SENECALT LUCILIUSELE TERVITUS. Su kiri rõõmustas ja reibastas mind, värskendades ühtlasi mu loidu ja tuhmunud mälu. Mu Lucilius, miks

Haridus
53 allalaadimist
thumbnail
43
pdf

TANTSIJA FÜÜSILISE VIGASTUSE MÕJU ELUKUTSELE SOMAATILISTE TREENINGSÜSTEEMIDE NÄITEL

Alexanderi õpetus alustab pealtnäha väga lihtsatest asjadest, nagu seismine, istumine ja kõnnaku alustamine, ent mitte kõik inimesed ei liigu loomupäraselt õigesti, ega isegi mitte tantsijad. Õigete jõudude suunamine väldib lihaspingeid ja tasakaalustab koormuse kehas. Jaotades ära lihasgruppide töö on võimalik tõsta käsi-jalgu ilma suuri lihasgruppe praktiliselt kasutamata. "Harjutades põhjalikku puhkamist, hakkad märkama suuri muudatusi oma kehahoius ja füsioloogias." (Macdonald, Ness 2001) Raamatu autorid toovad välja, et füsioloogilised muutused võimaldavad tagasi pöörduda loomulikuma elu poole. Loomuliku all peetakse silmas sünnipärast! See oleks miski, millest peaks alustama ka vigastatud tantsija. Eesmärk oleks liikuda suunas , mis taotleb loomulikkust ja pärsib vigastuse võimalikkust, ohtu. Väga palju on Alexanderi printsiibi aluseks eneseteadlikkuse saavutamine ­ esmane

Tantsimine
12 allalaadimist
thumbnail
59
doc

Teenindussuhtlemine – kliendikesksus

Teenindussuhtlemine ­ kliendikesksus Kosmoseuuringute alguspäevad.. Canaveraly neemel asuv NASA keskus. President Kennedy oli seal parasjagu kohtumas paljude kuulsate teadlaste ja uurijatega. Ta kohtus inimestega, kelle ülim eesmärk oli vallutada kosmos ning jalutada kuu pinnal. Ta kohtus raamatupidajate ja administraatoritega, kes olid andnud suure panuse projekti õnnestumisse. Seega oli kohtunud paljude sihikindlate, uhkete ja oma eesmärki uskuvate meeste ja naistega. Kui ta jalutas mööda koridori tagasi limusiini juurde, põrkas ta kokku küürutava hallipaise mehega, kellel oli ämber ühes ja mopp teises käes. Küsimus tundus üpriski ülearune, aga president küsis siiski: ,,Ja mida teie siin neemel teete?" Selga sirutades vaatas koristaja presidendile otsa ning vastas, hääles uhkus ja väärikus: ,,Härra, ma teen

Teenindus
102 allalaadimist
thumbnail
133
pdf

Suhtlemispsühholoogia - Sotsiaalpsühholoogia 1

Sama mudel toimib ka suhtlemisel. Ilma kontakti võtmiseta kaob osa infot, vastastikune tajumine võib olla poolik ja suhtlemine ei paku rahulolu nii kiiresti kui korraliku kontaktivõtmise puhul. Idamaades kulub kontakti võtmisele ja partneri uurimisele/tajumisele eriti pikk aeg - lugedes raamatuid idamaade tseremooniatest võib ainult imetleda nendes kirjeldatud "ülistusjuttu" ja kummardusi-koogutusi enne nö. asja kallale asumist. Kujutage ette diskot suures ruumis. Sa tahad oma sõbrale midagi edasi öelda (infot edastada), muusika on vali ja otsitav tantsib keset tantsupõrandat tihedas rahvamassis. Mida teed? Kas hakkad kohe karjuma oma teadet? Ootad, kuni ta märkab ja siis viipad käega või teed muu tähelepanu äratava liigutuse? Kuidas tegutsed sina ? Esimesel juhul oleks tegemist suhtlemise alustamisega ilma kontakti võtmata. Kas sellel on tulemust? Teisel juhul algab suhtlemine kontakti võtmisest. Teine näide. Heliseb telefon

Suhtlemis psühholoogia
84 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

Bill Rogers Käitumine klassiruumis Tõhusa õpetamise, käitumisjuhtimise ja kolleegitoe käsiraamat 1 Sisukord Arvustajad raamatust „Käitumine klassiruumis“ 4 Autorist 5 Teemad 6 Tänuavaldused 7

Psühholoogia
99 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Viire Sepp Andekusest ja andekatest lastest Tartu 2010 Toimetanud Kairit Henno Kaane kujundanud Maarja Roosi Küljendanud Kairi Kullasepp Autoriõigus: AS Atlex ja autorid, 2010 Kõik õigused kaitstud. Igasugune autoriõigusega kaitstud materjali ebaseaduslik paljundamine ja levitamine toob kaasa seaduses ette nähtud vastutuse. Käsikirja valmimist on toetanud Euroopa Liit ja Euroopa Sotsiaalfond AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 [email protected] www.atlex.ee ISBN: 978-9949-441-73-0 Sisukord 3 Sisukord Eessõna 5 Mis on andekus 7 Intelligentsus ja erivõimed 14 Kuidas andekad lapsed mõtlevad 25 Andekus ja loovus 31 Motivatsioon 40 Eesmärgi ja tasu mõju motivatsioonile

Psühholoogia
112 allalaadimist
thumbnail
130
rtf

Amundsoni raamat

4636 Aktiivne Aktiivne Aktiivne 116 254 96 118 ne Aktiivne Aktiivne nKuivne Aktiivne Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine kaasamine kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne Aktiivne Aktiivne Aktiivne kaasamine kaasamine Kaasam kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine ine Aktiivne kaasamineProbleemi m??ratlemise ?lesanded 87 N?ustamise

Psühholoogia
34 allalaadimist
thumbnail
64
pdf

Inuaki – reptiil minu sees

D: Omamoodi jah. Iga 260 pöörde järel valitakse valitseja ja 12-liikmeline nõukogu. Nagu valimised Maal. Ainult mitte kedagi ei valita mitu korda järjest. Kui keegi on valitud, siis ei saa ta enam ei valitsejaks ega nõukogu liikmeks. See võib juhtuda ainult peale seda, kui iga planeedi elanik on osalenud juhtimises. Sel puhul, et uuesti valitsejaks saada, on vaja elada järgnevad 5200 pööret. A: Ilmselt on see hea töö! D: Jah! Igaüks tegeleb sellega andunult ja optimismiga. Aga kui tahad, et kõik oleks hästi, siis see ka juhtub! A: Kas teil lapsi on? D: Jah, kuid teistmoodi. Kui sätestatakse, et on vaja uusi jõude, leitakse soovijad ­ nad viljastavad embrüosse ja järglased kasvavad spetsiaalses suurepärases läbi- mõeldud kohas, kus nende areng on optimaalne. See on kui lastekodu, ainult et siin on neil olemas kõik vajalik. Nad õpivad planeedi ajalugu, käitumist, meditatsiooni, telepaatiat, taimede kasvatamist, tehnikat ja paljusid muid asju. Neid õpetavad vane-

Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Nõustamispsühholoogia

juhtumit lõpetada? Kas mul on probleeme kui juhtum lõpeb? Kas mul mõnda klienti rohkem vaja , kui neil mind? Kas innustan kliente tegema seda, mida ise suudavad teha? Kas hoian nõustamis protsessi müstilisena, et hoida võimu enda käes? · Teadmatus vastuülekande mõjust · Väärtuste, eesmärkide ja strateegiate pealesurumine · Tehnikate kasutamise valik ­ kas tehnikad lihtsustavad nõustaja tööd või valid need, mis aitavad kliendil eesmärkideni jõuda? · Nõustamise seansside arv - r · Töötamine apaatsena, vähese entusiasmiga või läbipõlenuna. Eetiliselt keeruka küsimuse lahendamine Forester-Milleri & Davis (1995) 1.Probleemi või dilemma olemus ­ määratle probleem. Probleemiks see, et määratletakse probleem liiga vähese info alusel. Kas eetiline probleem on juriidiline? 2.Seonduvate asjaolude hindamine ­ hinnata kõikide asjaosalistega seonduv, 3

Psüholoogia
224 allalaadimist
thumbnail
323
doc

Aktiivõppe meetodid I-III TööLEHED

Mis Sulle meeldib kõige rohkem? Mis on need asjad, mida Sulle ei meeldi eriti teha? Mis on Sinu jaoks inimeste vahelistes suhetes kõige tähtsam? Mida kingiks Sulle Sinu kõige suurem vaenlane? Kuidas iseloomustaks Sind Su parim sõber? Merlecons ja Ko OÜ 22 JÄLGI JUHENDIT JA TEE Test Täida test, järgides hoolikalt juhiseid. Testi täitmiseks on aega 2 minutit. 1. Enne, kui testi täitma hakkad, loe kõik punktid hoolikalt läbi. 2. Kirjuta oma nimi paberilehele pealkirja alla. 3. Tõmba sõnale "hoolikalt" esimeses lauses joon alla. 4. Kirjuta X lehe ülemisse paremasse nurka. 5. Joonista ruut Xi ümber. 6. Joonista viis väikest kolmnurka lehe ülemisse vasakusse nurka. 7. Tee iga kolmnurga sisse ring 8. Igale kolmnurgale tõmba ring ümber. 9. Kirjuta kolmnurkade alla oma allkiri. 10. Tee selle küsimuse numbrile ring ümber. 11

Isiksusepsühholoogia
20 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Matemaatika õpe erivajadustega lastele

). Teises klassis, kui tulevad tekstülesanded, siis tuleb ka kirja panna tekstülesande tüüp (kahe tehteline tekstülesanne, võrra rohkem tüüp). Peab olema ainekavas ka lahter märkuste jaoks, kuhu te märgite mida te ei jõudnud teha ja miks ei jõudnud. Ainekavasse tuleb ka kirja panna uus sõnavara, mida te kasutate. Peaks olema ka kirjas, milliste lause mallide järgi toimub õpetamine. Töökorraldused: vaata (tähelepanu endale) ­ kuula (siis hakkad rääkima). Õpetaja peab rääkima väga korrektselt : selge, aeglane, lihtlaused! Korraldused hästi täpsed ja üks korraga! Võta vihik (kõik võtavad)- kirjuta pealkiri (kuni kõik on kirjutanud) ­ tõmba joon alla (kõik tõmbavad) jne. Kui lapsed on sinuga juba harjunud, siis võib võtta veidi keerulisemaid lauseid aga ette öelda, et kui sa ei saa aru, siis palun küsi! Õpetaja peab lapse valesid lauseid parandama.

Eripedagoogika
212 allalaadimist
thumbnail
544
pdf

Mitmekeelne oskussuhtlus

ARVI TAVAST MARJU TAUKAR Mitmekeelne oskussuhtlus Tallinn 2013 Raamatu valmimist on finantseeritud riikliku programmi „Eesti keel ja kultuurimälu 2010” projektist EKKM09-134 „Eesti kirjakeel üld- ja erialasuhtluses” ja Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Kaane kujundanud Kersti Tormis Kõik õigused kaitstud Autoriõigus: Arvi Tavast, Marju Taukar, 2013 Trükitud raamatu ISBN 978-9985-68-287-6 E-raamatu ISBN 978-9949-33-510-7 (pdf) URL: tavast.ee/opik Trükitud trükikojas Pakett Sisukord 1 Sissejuhatus 8 1.1 Raamatu struktuur . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 1.2 Sihtrühm ja eesmärk . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 I Eeldused

Inimeseõpetus
36 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Arvo valton

ARVO VALTON 1935- ALLIKAD: Väike eesti kirjanduslugu Eesti kirjanduslugu a.kull ­ kulli pilk j.talvet ­ tõrjumatu äär r.veidemann ­ olla kriitik... väike eesti kirjanike leksikon v.vahing ­ vaimuhaiguse müüt ,,Väike Eesti kirjanduslugu" ­ Märt Hennoste, lk 390-392 Arvo Valton on viljelnud eri kirjanduszanre (novell, jutustus, romaan, aforism, luuletus, muinasjutt, näidend, filmistsenaarium), kuid enim on ta mõjutanud eesti novelli arengut.valton on ennekõike novellikirjanik, kelle loomingut iseloomstab kirjanduse uute võimaluste otsimine. Ta on leidnud tunnustust iseseisva juurdlejana. Saanud noorukina tunda ülekohut(perekond küüditati 1949. a. ja tulevase kirjaniku kooliaastad möödusid Novosibirski oblastis), on Valton kujunenud järjekindlaks vägivalla vastu võitlejaks. Tema protest dogmatismi, ametkondlikkuse, bürokraatia, kõige inimvääritu suhtes avaldus juba 60. aastatel, tuues kaasa valitsusringkondade poliitilisi ja ideoloogilisi süüdis

Kirjandus
179 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Nimetu

pastakas. · Normid · Hoiakd ­ kuidas me ühte-teise küsimusse suhtume · Kõik need normid, hoiakud on edasiantavad uutele tulijatele, kuiad asjad meie majapidamises käivad · Mõjutavad tunnetust, mõtlemist ja käitumist ­ kuidas me maailma tajume, mis hinnangu me anname ja kuidas lähtume. Organisatsioonikultuur, inimtüübi küsimus, millise organisatsiooni valid. Väga võimalik, et organisatsioon kasvatab inimest teistsuguseks ­ suhe on vastastikune. Kokkuvõtvalt. Organisatsiooni kultuuri juurde käivad erinevad rituaalid (nõupidamiste kultuur, hommikune tervitamine, kohvipausi kultuur jne). Tasustamissüsteem ­ aja, tüki, tulemus. Erinevatel allüksustel on suhe tervikusse erinev. Kui inimene on kultuurne, siis tal ei ole vaenlasi, mida kõrgemal tasemel maailma tajud, seda parem on üldistusvõime ja otsusvõime

96 allalaadimist
thumbnail
33
doc

ETIKETI konspekt

· Füüsilise isiku või juriidilise isiku lipp (välja arvatud Eesti Üliõpilaste Seltsi lipp) ei tohi olla Eesti lipuga äravahetamiseni sarnane. · Eesti lipu ja selle värvikombinatsiooni kasutamise korra ja hea tava kohta annab selgitusi Riigikantselei. Lipu eest hoolitsemine · Lipukanga elupea pikendamiseks tuleb selle eest hoolitseda. · Märg lipp tuleb enne hoiukohta panemist ruumis kuivatada. · Määrdunud lipp tuleb pesta ja rebenenud lipp parandada sobivat värvi niidiga. · Täpsemad juhised lipu eest hoolitsemiseks annab liputootja. Kasutamiskõlbmatuks muutunud lipu hävitamine · Kui lipp on sedavõrd määrdunud või rebenenud, et see on muutunud kasutamiskõlbmatuks, tuleb see sündsal viisil hävitada. · Lähtudes heast tavast loetakse lipu sündsal viisil hävitamiseks tema lahtilõikamist värvilaidude kaupa ning seejärel tekkinud riidetükkide põletamist mitteavalikult või diskreetses pakis prügikasti viskamist. Vimplid

Sekretäritöö
51 allalaadimist
thumbnail
108
doc

Organisatsioon ja juhtimine

1. ORGANISATSIOONI JA JUHTIMISE OLEMUS 1.1. Organisatsioon Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsiooni loomise ning talitlemise peamine mõte on saavutada ühiselt tegutsedes rohkem ja väiksemate jõupingutustega kui eraldi tegutsedes. See tugineb nn sünergilisele toimele, kus 1+1>2. Oma laadilt võib sünergilist mõju liigitada järgmiselt: organisatsiooniline (inimeste otstarbekas rakendamine ühise eesmärgi, tööjaotuse, tegevuste ja toimingute kooskõlastamise teel); aineline (raha, teabe, seadmete, materjalide jm ressursside parem kasutamine); vaimne (soost, vanusest, haridusest, mõtteviisist jm faktoritest tingitud eripärasuste ärakasutamine). Organisatsioon ei ole eesmärk omaette, vaid on eesmärkide saavutamise keskkond ning selleks vajalike toimingute ja tööde täideviimise koht. Organisatsiooni tuleb vaadelda vahendina, mida kasu

Majandus
279 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Äriplaani koostamise juhend

Äriplaani koostamise juhend Äriplaan koosneb kahest osast - sõnad ja numbrid. Äriplaani sõnalises osas kirjeldatakse oma äriideed, toodet, tootmist, klienti ja teid, kuidas kaup kliendini jõuab. Äriplaani numbriline osa koosneb tavaliselt kolmest tabelist: - planeeritud kassavoogude aruanne - planeeritud kasumiaruanne - planeeritud bilanss Numbrilise osa koostamise kohta saab täpsemalt lugeda artiklist "Äriplaan - finantsprognoosid". Äriplaani sõnaline osa Äriplaani sõnaline osa peaks olema 10-20 lehekülge pikk. Tähtis on jälgida, et kirjas oleks ainult oluline. Näiteks toote detailsed spetsifikatsioonid, täismahus turuuuringud, hinnapakkumised, lepingute näidised, võtmetöötajate täismahus CV-d, plaanid, kaardid lisatakse äriplaani lõppu lisadena. Kõike seda äriplaani lisades teete te oma plaani raskestiloetavaks. 1. Kokkuvõte Kuigi kokkuvõte on äriplaani esimene osa, soovitan selle kirjutada viimasena. Kokkuvõtte koostamisele tasub palju tähelepanu pö

Majandus
482 allalaadimist
thumbnail
50
docx

KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs

… (1. loeng puudu) Konstruktiivne tekstianalüüs – tekstid konstrueerivad mingi pildi maailmast ja teevad seda keeleliste valikute kaudu. See on edasi arenenud kriitiliseks tekstianalüüsiks ja lingvistiliseks tekstianalüüsiks. Mõlema lähtekoht on ühesugune, aga rõhuasetus erinev. KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs Küsimus keelest ja võimust, st keelekasutuse seos ühiskonnas valitsevate võimuvahekordadega. Püüab näidata keeleliste valikute seost ideoloogiaga, võimu ja kontrollimehhanismidega, sest keelekasutusega kontrollitakse ja juhitaks ühiskonda. Keelekasutust vaadeldakse ühiskondliku tegevusena, mis mitte ainult ei kirjelda, vaid ka kujundab ja konstrueerib ühiskonda. Tekste uuritakse kui sotsiaalse suhtlemise vorme ja tegelikkust kujundavaid tähenduskooslusi. Keelekasutus on peamine inimsuhtluse vahend. Uuritakse, mida keelega teha saab ja miks neid asju tehakse. Keele abil väljendatakse arvamusi, hoiakuid ja p�

Foneetika
30 allalaadimist
thumbnail
168
pdf

E-TURUNDUSE KURSUSE ÕPPEMATERJAL MAGISTRANTIDELE

TARTU ÜLIKOOL Sotsiaal- ja haridusteaduskond Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituut E-TURUNDUSE KURSUSE ÕPPEMATERJAL MAGISTRANTIDELE Magistritöö Autor: Triin Tammert Juhendaja: Pille Pruulmann-Vengerfeldt (PhD) Tartu 2010 1 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................................................6 1. E-turundus ...........................................................................................................................8 1.1. Turundus ja e-turundus .................................................................................................8 1.2. E-turunduse võimalused ja riskid ..................................................................................9 1.3. ICDT mudel .....

Turundus
42 allalaadimist
thumbnail
96
rtf

Psühholoogia arvestus

Psühholoogia arvestus Kordamisküsimused 1. Enesehinnang 2. Johari aken 3. Prosoodia 4. Polükrooniline ja monokrooniline ajakäsitlus 5. Puudutuste funktsioonid 6. Võimukad poosid 7. Pilkude funktsioonid (5 – annavad infot, reguleerivad suhtlemist, väljendavad intiimsust, võimaldab sotsiaalset kontrolli, võimaldab teostada ühist ülesannet) 8. Asjalik, sotsiaalne ja intiimne pilk 9. Feromoonide funktsioonid (5 – edastsavad infod emotsioonide kohta, mõjutavad menstruaaltsükli kulgemist, aitavad imiku ja ema kiindumustunde kujunemisele, petetavad omasoolisi ja meelitavad vastassugu, aitavad leida geneetiliselt sobiliku partneri) 10. Suhtlemisdistantsid (4 – Intimne distants, personaalne distants, sotsiaalne distants, avalik distants) 11. Petmise tunnused 12. Sotsiaalsete suhtumiste ring 13. Transaktsionaalne analüüs (ego-tasandid ja transaktsioonid) 14. Sõltuvussüsteemid (Boulding) 15. Enesekehtestamise olemus. Suhtl

Psühholoogia
159 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun