TALLINNA ÜLIKOOL Ühiskonnateaduste instituut ÄRIPLAAN ÕPIABITEENUS „KIIRELT TARGAKS“ Tallinn 2016 SISUKORD 1.ÄRIPLAANI LÜHIKOKKUVÕTE................................................................................ 3 2. ÄRIIDEE KIRJELDUS JA SELLE ANALÜÜS...............................................................4 2.1 Ettevõtte üldandmed..................................................................................... 4 2.2 Tootmise / teeninduse planeerimine..............................................................5 3. EESMÄRGID........................................................................................................ 6 4. VISIOON, MISSIOON............................................................................................ 7 4.1 Visioon........................................................................................................... 7 4.2 Missioon............................
ÄRIPLAANI STRUKTUUR 1. Kokkuvõte Kuigi kokkuvõte on äriplaani esimene osa, on soovitav selle kirjutada viimasena. Kokkuvõtte koostamisele tasub palju tähelepanu pöörata, sest see on äriplaani kõige rohkem loetud osa. Äriplaani kokkuvõttest peab saama kiire ülevaate, mida ja milliste vahenditega plaanitakse saavutada. Kokkuvõte ei tohiks olla pikem kui 1 lehekülg. Veelkord - kokkuvõttes tuleb esile tuua ainult olulisim! 2. Ettevõtte üldandmed · Ettevõtte nimi · Ettevõtte juriidiline vorm · Aadress · Telefonid · Faks · E-mail · Juhatuse liikmed · Põhikapital, st aktsiakapital/osakapital
Sihtfinantseerimine: EAS Starditoetus Kuni 7000 Toetuse osakaal kuni 80% EAS Kasvutoetus Kuni 32000 Toetuse osakaal kuni 65% Sihtfinantseerimine (jätkub): PRIA 1.6 Põllumajandustoodete ja mittepuiduliste metsasaaduste lisandväärtuse andmine investeeringutest Kuni 640 000 Toetuse osakaal 40-50% Swedband Stardilaen KerdEx käendusel Laen kuni 32 000 KredEx käendus 75% pangale tagastamata laenusummast Tähtaeg kuni 5 aastat Intress 7,5%-12% Äriidee ja äriplaan 1 loeng Äriidee Äri mõistame kui väärtuste loomise ja vahetuse protsessi. Idee analuus ja ari kavandamine on koostoimuv analuusi ja kavandamist vastastikku mojutav protsess: enese arendamine selle protsessi kaigus voimaldab tapsemat
6. Finantseerimisvõimalused Teenindusettevõtetel: 1. Lähedus kaubanduskeskustele (või neis paiknemine) on sageli soodne. 2. Liiklustihedus, juurdepääs hoonele. 3. Tegurid sõltuvad teenindusprotsessist nt kas klient külastab ettevõtet või vastupidi. Märkus: sageli on olulised samad tegurid, mis jaekaubanduses. 25. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudeli väljatöötamine, äriplaani koostamine nende põhisammude olemus ja järgnevus 1. Äriidee, esialgne ärikontseptsioon (+ nt toote prototüüp) 2. Äriidee teostatavuse analüüs. Teha kolm testi: · Turu test kas kaalutav võimalus on kestev ja tulus · Peegli test kas on olemas vajalikud oskused, võimed, omadused · Rahakoti test kas on raha, et muretseda vajalikud ressursid ja kas nende paigutamine on tasuv. 3. Ärimudeli väljatöötamine. 4. Äriplaan Ärimudel: 1
................................................................................................. 20 15. ÄRIPLAANI LISAD .............................................................................................................. 20 Lisa 1. Hinnapakkumise (lihtsustatud) näidis............................................................................... 21 2 SISSEJUHATUS Käesoleva juhendi eesmärk on selgitada äriplaani koostamise põhinõudeid. Äriplaanis peab olema võimalikult selgelt väljendatud äriidee ja selle teostus. Äriplaani koostamine on omamoodi test, kas idee töötab või mitte kui "asi" näib paberil tulus ja toimiv, siis on mõtet hakata ideed realiseerima. Vastasel juhul kui idee ei anna positiivset tulemust teoreetiliselt, siis pole mõtet teha kulutusi ning asuda realiseerima äriideed, mis suure tõenäosusega ei saagi hakata tulu tootma.
Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti kontekstis – seoses sise
o Müügimahtude püsiv ja kiire kasv selgelt defineeritud turunisis esimese 5 kuni 7 aasta jooksul o Korduvate tulude suur osakaal võidetud kliendiga kaasnevad pidevad sissetulekud. o Võimalus prognoosida tulusid ja kulusid suhteliselt suure tõenäosusega. o Võimalus finantseerida kasvu sisemiste ressursside arvelt. o Ärist väljumise võimaluse olemasolu investorite jaoks (osaluse müük). Hinda äriideed enne, kui asud äriplaani kirjutama. Kui idee läbib kontrolli on ühtlasi tehtud eeltöö äriplaaniks. Turg - olemasolevad ja/või potentsiaalsed kliendid, kellel on soov ja ostujõud osta pakutavaid tooteid või teenuseid, et rahuldada seeläbi teatud vajadusi. Turud koosnevad ostjatest inimestest või organisatsioonidest. Tegevusharu koosneb müüjatest üldjuhul organisatsioonidest kes pakuvad tooteid või
o Müügimahtude püsiv ja kiire kasv selgelt defineeritud turunisis esimese 5 kuni 7 aasta jooksul o Korduvate tulude suur osakaal võidetud kliendiga kaasnevad pidevad sissetulekud. o Võimalus prognoosida tulusid ja kulusid suhteliselt suure tõenäosusega. o Võimalus finantseerida kasvu sisemiste ressursside arvelt. o Ärist väljumise võimaluse olemasolu investorite jaoks (osaluse müük). Hinda äriideed enne, kui asud äriplaani kirjutama. Kui idee läbib kontrolli on ühtlasi tehtud eeltöö äriplaaniks. Turg - olemasolevad ja/või potentsiaalsed kliendid, kellel on soov ja ostujõud osta pakutavaid tooteid või teenuseid, et rahuldada seeläbi teatud vajadusi. Turud koosnevad ostjatest inimestest või organisatsioonidest. Tegevusharu koosneb müüjatest üldjuhul organisatsioonidest kes pakuvad tooteid või
Kõik kommentaarid