altpoolt. 9 Ehitusfirma analüüsi osad Organisatsiooniline struktuur, juhtimisdetailid, insenerikogemus Finants ja tootmisohje osakonnad Füüsiline ressurss Firma majandusanalüüs Lepingute analüüs – iga lepingu detailne vaatlus. Milline oli plaanilise ja tegeliku kasumi suhe, kuidas mõjutas kasumit lepingu tüüp, asukoht, kestus ja tellija? 10 Kuidas muutub ehitusfirma edukus eelarvestamise täpsuse paranemisel Tegelik kasumimarginaal tõuseb, kui eelarvestamise täpsus suureneb Kui eelarvestamise täpsus suureneb ja töövõtja soovib säilitada sama käivet, tuleb: a) Vähendada lisakulude ja kasumi protsenti b) Osaleda rohkem võistupakkumistel c) Osaleda rohkem võistupakkumistel ja vähendada lisakulude ja kasumi protsenti Kui kõik konkurendid parandavad eelarvestamise kvaliteeti, on tegelik kasum suurem. See eeldab, et firmad määravad lisakulude taseme sõltumata firma algsest
𝑃1 = 40 𝑃2 = 45 4 500 − 5 000 %∆𝑄 5000 |𝐸| = = = 𝟎, 𝟖 %∆𝑃 45 − 40 40 Vastus: kuna 0,8 jääb alla 1, siis on tegemist mitteelastse hinnakujundusega ning hinnatõus tasus end ära. E > 1, siis on tegemist elastse nõudlusega; E = 1, siis on tegemist ühikelastse nõudlusega; E <1, siis on tegemist mitteelastse nõudlusega. Ülesanne 5. Juurdehindlus ja kasumimarginaal Kaupluse juhataja vastutades hinnakujunduse eest arutab hinnakujundmaise strateegiat assistendiga. Nad jõuavad ühisele keelele selles osas, et kujundada agressiivne hinnakujundamise strateegia. Assistent pakub viisi, et panna kuludele otsa mingi hinnalisand. Juht on rohkem kursis kasumimarginaaliga, sest sellest räägivad omanikud. Assistent pakub hinnalisandit 25%, juhataja aga kasumimarginaali 20%. Tekib arusaamatus
minimaalsete kulutustega. Ühest allikast hankimine: võimaldab alandada kulusid, mida kannab tarnija, võimaldab alandada hinda, mida kehtestab tootmisettevõte ning tõsta kvaliteeti, millest on huvitatud mõlemad osapooled. Müügiketi loomist: tegemist on keerulise tootega; toote müügiks on vaja erinevaid tugiteenuseid; ostjaid on vähe ning nende asukoht on geograafiliselt piiratud; toodet ostetakse harva ning suurtes kogustes; ettevõtte kasumimarginaal on piisav oma müügiketi loomiseks. Laomajanduse kulud: Laokulud-laoruumide amortisatsioon; laoseadmete amortisatsioon; profülaktilise remondi kulud; küte, elektrienergia, vesi; kindlustus ja maamaks; renditasu. Töötasu- Laotöötajate ja teenindava personali töötasu + eraldised sotsiaalkindlustusele. Sisetranspordi kulud- transpordivahendite amortisatsioon; kütus ja energia; profülaktiline ja jooksev remont; transpordivahendite kindlustus ja maksud.
suurima ohuallikana, kuid võib tulvikus saada sellele saatuslikuks, kui hägustub teadlikkus reeglitest ning vajadus eesti keele järele igapäevaelus väheneb. Väiksesse Eestisse rändab välisõpilasi ja võõrtööjõudu. Ettevõtte ISS, mis pakub kõiki kinnisvaraga seonduvaid teenuseid, Eesti juht Madis Kase ütles, et nende Taani haru tegi koos PriceWaterhouseCoopersiga uuringu, mis näitas, et multikultuurse ettevõtte kasumimarginaal on 3,7% kõrgem kui monokultuursel ettevõttel. ISS Eesti 1650 töötajat on 18 erinevast rahvusest, kuna olukord näitab, et eestlased ei soovi teha lihtsamaid, räpasemaid ja ohtlikumaid töid. Võõrtööjõu sisenemine aga lõhestab rahvusriigi ühiskonda, kuna kultuurilised erinevused tekitavad inimeste vahel pingeid. Riigil tuleb suunata ressursse lõimumispoliitikasse ja vähemusrahvuste õiguste tagamisse ning eestlus jääb tahaplaanile
nende soetusmaksumuse kindlaksmääramisel iga objekti soetamiseks tehtud kulutustest. · arvestust toodete üle peetakse nende arvestuslikus omahinnas, mis leitakse nn. normkulude põhjal ja mida korrigeeritakse perioodiliselt tegelike tootmiskulude järgi · rvestust peetakse kaupade müügihinnas ja varude jäägi hindamisel arvestatakse müügihinnast maha keskmine kasumimarginaal. See meetod on mõeldav ainult juhul kui kasumimarginaal on kõikidel kaupadel sarnane 4. FIRMA kaubavaru algjääk on 4000 kr, soetatud kaubad 6500 kr ja kaubavaru lõppjääk 3000 kr. Perioodi jooksul kajastati kasumiaruandes kuluna: · 7500 · 4000 · 6500 · 4500 · 1500 5. Varude arvestuse all ei mõisteta.. · Kaupade arvestust · Toorme arvestust · Materjalide arvestust
Starman aga ostab elektrit elektri tootjatelt ning börsilt, kuhu see jõuab sammuti elektritootjate käest. Lõpuks tarnib Elering selle elektri mulle koju ja mina saan rõõmsalt oma arvuti taga referaati kirjutada. 4 ELEKTRI ÜLDTEENUS Kodu- ja väiketarbijad hakkavad sellisel juhul ostma elektrienergiat üldteenuse raames, mis tähendab, et hinna aluseks on eelmise kuu keskmine börsihind, millele lisandub ettevõtte mõistlik kasum. Ettevõtete kasumimarginaal on Konkurentsiameti pideva vaatluse all. Ühegi kodu ega ettevõtte varustamine elektriga ei katke hetkekski ning elektrimüüjat saab igaüks suvalisel ajal vahetada kuid see otsus jõustub alles järgmisest kuust. Esimesel jaanuaril 2013 jõustus eelnõu mis kirjeldab üldteenus olemust: üldteenus on tarbija õigus osta elektrit ja võrguettevõtja kohustus müüa tarbijale elektrit; üldteenust saavad eelnõu kohaselt tarbida üksnes kodu- ja väiketarbijad; üldteenust osutab
Abimaterjal äriplaani koostamisel EESMÄRGID: Mõõdetav Saavutamise tähtaeg Eesmärk Mõõtmise sagedus Eesmärk 2016 Eesmärk 2017 suurus Käive 2000 eurot/kuus 2012 lõpp 1 x kuus 4000 eurot/kuus 5000 eurot/kuus Kasum 7% käibest 2012 lõpp 1 x kuus 10% käibest 10% käibest Müüdud pakettide 10 tk kuus 2012 lõpp 1 x kuus 20 30 arv Püsiklientide 50% 2015 1 x aasta 15% 30% osatähtsus koguklientidest Müüdavate 3 toodet 2012 1 x kuus 5 too...
Hotellitoa puhul kuni muutuvkulu määrani. 3. Hinnaelastsus kui me hinda muudame, siis kas kogus muutub rohkem või vähem hinnamuutuse tagajärjel. Kui muutub rohkem, siis on tegemist elastsega, kui muutub vähem, siis on tegemist mitteelastsega. Madalhooaeg elastne, kõrghooaeg mitteelastne (kõrghooajal mängida hinnatõusuga, madalhooajal hinnalangusega) 4. Hinnalisandi erinevus kasumimarginaalist - hinnalisand on protsendiline juurdehindlus kasumimarginaal on protsentsuhtarv, mis näitab palju moodustab kasum hinnast; et saada sama suurt kasumit, peab olema hinnalisand suurem kui kasumimarginaal. Omahinnale tuleb juurde panna hinnalisandi ning siis saame müügihinna. 5. Hinnakujundus Hubbardi formulari järgi toahinna kujundamist selliselt, et määratakse kõik kulud ning lisatakse neile soovitatav kasumiosa. See on kõige mõistlikum hinnakujunduse meetod. Tegemist on alt üles meetoditega, liigutakse kasumieelarve alt ning
MAJANDUSE JAHTUMINE KUI VÕIMALUS · Paindlikkus. Muudatusteks peab olema sisemiselt valmis. Jahtuvat majandust ei tohi karta, sest ütleb ju vanasõnagi, et sogases vees on kõige parem kala püüda. Ära otsi võimalusi ainult firma kaitsmiseks otsi ka võimalusi rünnakuks. · Strateegiast kinnipidamine. Ära tegutse äkiliselt, kui majanduskasv pidurdub. Strateegiast tuleb kinni pidada nii heal kui halval ajal. Ära vaata ainult tänast päeva, vaid ka seda, mis tuleb kahe aasta pärast. See on edu valem, kui ehitad üles pikaajalist äri. · Rõhk ekspordile. Tugeva ekspordibaasiga ettevõttele tuleb mõõdukas majanduslangus ainult kasuks, nii tooraine hindade, tööjõu kui uute kasvuvõimaluste poolest. · Varude tekitamine. Kui on n-ö küllusliku viljasaagiga aasta, siis pane ühte- ...
toodete valik, • kindel reputatsioon tarbijate seas, • kõrgetasemeline klienditeenindus, • tunnustatus tehnoloogia ja toodete arendamise liidrina, • suurenenud konkurentsivõime välisturgudel, • laienenud kasvuvõimalused, • tarbija igakülgne rahulolu. Äriplaani finantseesmärk • tulude kasv, • kasumi kasv, • kõrgemad dividendid; • kõrgem kapitali tootlus, • kindel krediidireiting, • rahavood, • suurem kasumimarginaal, • aktsiahinna tõus, • stabiilne tulu langusperioodil.
väärtusahela kontseptsioon hästi ka kaubandusvaldkonda. Pealegi – konkurentsivõitlus iga kliendi pärast ei jätagi kauplustele enam muud võimalust kui CRM-i järjest rohkem kasutama hakata. I Kliendibaasi analüüs ning turu segmenteerimine. Analüüs on vajalik eristamaks reaalseid kliente potentsiaalsetest, sest klientide vajadused on erinevad ja igale kliendile on iseloomulik erinev käibe maht ning kasumimarginaal. Klientidele spetsiifilise lähenemise kindlustamiseks on vaja esmalt kliendid segmenteerida mingi ühe kindla tunnuse alusel (näiteks vanuse järgi), mille järgi selgitatakse välja iga kliendigrupi vajadused ja seejärel tehakse edasised otsused. II Kliendiandmete analüüs. Analüüs on vajalik, et selgitada välja üksikasjad kliendi (ostu)käitumises, et saadud teadmistele tuginedes teha kliendile personaalseid pakkumisi. Siiski saab kliendi kohta
[ 3 ] Hinnakujundusmeetodid Hinnakujundusmeetod on järgmised: · konkurentidest lähtuv hinnakujundus- seda meetodit kasutatakse kui turul on tugevad konkurendid, kes müüvad sarnaseid tooteid ning väiksemad firmad peavad oma hinda kujundades lähtuma just konkurentide hinnast. · kuludest lähtuv hinnakujundus- kasutatakse tööstustoodete müügil, toote valmistamise kuludele lisatakse soovitav kasumimarginaal. · nõudlusest lähtuv hinnakujundus- hind määratakse tuginedes sellele, kui suur on nõudlus konkreetse toote või teenuse järele. Mida suurem on nõudlus tootele, seda kõrgem on hind ja vastupidi mida madalam on nõudlus, seda odavam on toode. Seda meetodit kasutatakse sageli tarbekaupade puhul. [ 1 ] Hinnakujundusstrateegiad Hinnakujundusstrateegiad on järgmised:
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledž Turismiosakond Seminaritöö 2 Kvaliteedijuhtimist käsitleva teadusartikli ülevaade BENCHMARKING THE SERVICE QUALITY OF AIRLINES IN THE UNITED STATES: AN EXPLORATORY ANALYSIS Hokey Min ja Hyesung Min TEENUSE KVALITEET USA LENNUFIRMADES2 Sissejuhatus Käesolev seminaritöö annab ülevaate autorite Hokey Min ja Hyesung Min teadusartiklist „Benchmarking the service quality of airlines in the United States: an exploratory analysis“, mis ilmus aastal 2015 teadusajakirjas Benchmarking: An International Journal. Artikkel on leitud EBSCO andmebaasist ja uurib teenuse...
Nii on ka börsirobotid muutnud finantsmaailma ja muudavad ka järjest tihedamas konkurentsitingimustes edasigi. Börsirobotid on viimase 15 aastaga viinud osakaalu tehingute koguväärtusest 10 protsendilt vähemalt kolmandikuni koguväärtusest. Eelkõige on algoritmikauplemises põhiliseks suunaks kõrgsageduskauplemine (HFT), mis seisneb kvantitatiivselt võimalikult paljude tehingute tegemises suures mahus, sealjuures kasumimarginaal võib olla ka väga väike. Lihtsalt seletades üritatakse turult saada kätte raha võimalikult palju ostes-müües, sealjuures ka võimalikult lühikese aja jooksul. Olenevalt turust ning börsirobotist leitakse igale börsirobotile ka vastav strateegia ning sellest sõltub ka, milliseid indikaatoreid ta aktsiaturul kauplemisel jälgib. Kohati peetakse börsiroboteid ka ebaeetilisteks, kuna nad kas suudavad kiiremini andmeid analüüsida või siis on nad otseühenduses
211 frozen debt külmutatud võlg 212 gain kasu saama 213 genuine product ehtne toode 214 gift loan intressita laen 215 gold bar kullakang 216 government debt riigivõlg 217 grade sort, kvaliteet 218 grant abiraha 219 gross domestic product (GDP) sisemajanduse kogutoodang 220 gross margin kasumimarginaal 221 gross profit brutokasum 222 growth kasv, areng 223 growth deposit kasvuhoius 224 head office peakontor 225 help wanted vajatakse töötajaid 226 heritable pärandatav, päritav 227 hire purchase järelmaksu võimalus 228 home trade sisekaubandus 229 hyperinflation hüppeline inflatsiooni kasv
ÕF BRS Anti Bertel, Merko Susik, Ott Reppo Pärnu-Jaagupi Gümnaasium 11. klass Juhendaja: Mari Suurväli 2012/2013 Õpilasfirma BRS asutamise dokumendid Õpilasfirma BRS asutamiskoosoleku protokoll Pärnus 10. Oktoober 2012 Osa võtsid: Anti Bertel, Ott Reppo, Merko Susik Koosolekut juhatas: Anti Bertel Protokollis: Ott Reppo Päevakord: 1)Õpilasfirma toote või teenuse valimine 2)Õpilasfirma tegevjuhi valimine 3)Õpilasfirma nime valimine 4)Õpilasfirma algkapitali suuruse määramine 5)Õpilasfirma põhikirja kinnitamine 1. Kuulati ära Anti Berteli ettepanek toote valimiseks. Otsustati: hakata pakkuma 3D origami tooteid 2. Õpilasfirma tegevjuhi kandidaatideks esitati Anti Bertel ja Merko Susik .Toimus salajane hääletamine. Otsustati: salajase...
Globaliseerumise tagajärjel on toimunud tootmistegevuse ümberpaigutumine. Väiksema lisandväärtusega väärtusahela etapid on viidud odavama tööjõuga riikidesse. Üldiselt on kõige väiksem lisandväärtus tootmise etapis, suurim aga tootearenduse ning müügi ja järelteenuste etapis. Väärtusahela alguses asuvaid tooteid suudavad valmistada paljud firmad ja seetõttu on selles etapis suur konkurents, millele on iseloomulikuks konkurentsihinnad ja madal kasumimarginaal. Väärtusahela kõrgemas etapis, lõpptarbijale lähemale jõudes, konkurents väheneb ning on võimalik teenida suuremat kasumimarginaali. Selleks on aga vaja hästi tunda turgu ja tarbijaid ning teada, mida viimased aktsepteerivad väärtusena. Tuumkompetentsid, mida tähendavad organisatsiooni jaoks, kuidas neid määratleda organisatsioonis ning millist kasu ettevõttel sellest määratlusest on. Tuumkomp. on midagi sellist mida ettevõte teeb eriti hästi võrreldes konkurentidega
" 2. Tegevuspiire määravad reeglid. Pannakse paika oma mängumaa ja see, mis jääb sellest väljapoole. Nt otsitakse võimalusi selliste organisatsioonide omandamiseks, kus on üle 100 töötaja või piiritletakse ettevõtte tegevusgeograafis 3. Prioriteetsusreeglid. Nad aitavad juhtidel järjestada üldjoontes heakskiidetud võimalusi, st paremini jaotada ressursse. Nt on prioriteetsemad need tellimused, mille kasumimarginaal on kõrgem. GEOGRAAFILINE LAIENEMINE, VERTIKAALNE INTEGRATSION JA DIVERSIFITSEERIMINE KUI ETTEVÕTETE KASVUVÕIMALUSED GEOGRAAFILINE LAIENEMINE- ettevõte laiendab oma senisel tegevusalal tegevust riigi teistesse piirkondadesse või välisriikidesse. Laienemine võin toimuda nii omandamiste kui ka uute ettevõtete rajamise kaudu. Koos geog. Laienemisega võib
oma arengutsükkel. Sesoonsus. Paljud majandusharud on mingil määral sesoonsed. Sesoonsus olenenb klientide tarbimisharjumusest ning enamikul juhtudel on seda innovaatiliste võtetega võimalik vähendada. Turundusmeetmestik. Igale tegevusvaldkonnale on iseloomulik oma väljakujunenud turundusmeetmestik. Sõltuvalt harust võib rõhuasetus veidi erineda, nt mõnes harus on suurem rõhk tootel, mõnes promotsioonil. Kasumlikkus. Kasumimarginaal on üks olulisemaid tegureid turu atraktiivsuse määratlemisel. Samas sõltub see paljudest sellistest teguritest, mida ettevõttel on raske mõjutada; nagu tööjõukulud, tootmissisendite hinnatase, konkurentsitihedus jms. Muud finants näitajad. Peale kasumlikkuse on turu olukorda võimalik kirjeldada ka teiste finantsanalüüsi suhtarvudega, nagu ROA, ROE, jne. (1 lk 50) 2.2 Potentsiaalsed tarbijad
Ühelt poolt kirjeldatakse eri seisundeid organisatsiooni ja teda ümbritsevate keskkonda kui konfiguratsioone. Teiselt poolt on vaatluse all strateegia loomise protsess: kui transformatsioon ühest seisundist teise. 6. pakkuge välja strateegiliste ja finantseesmärkide loetelu valitud ettevõttele. Finantseesmärgid: käibe kasv, kasumi kasv, suuremad dividendid, parem investeeringute tasuvus, kindel krediidireiting, rahavoogudega seotud eesmärgid, suurem kasumimarginaal, aktsiahinna tõus. Strateegilised eesmärgid: suurem turuosa, toodete kõrgem kvaliteet, tarbija igakülgne rahulolu, väiksemad kulud konkurentidega võrreldes, laiem või atraktiivsem toodete valik, kindel reputatsiooni tarbijate seas, kõrgetasemeline klienditeenindus, tunnustatus tehnoloogia ja toodete arendamise liidrina, kasvanud konkurentsivõime välisturgudel. 7. Kuidas käsitleb Markides strateegia elluviimist?
Kordamisküsimused 1) Ettevõtja 1254 – 1324 Marco Polo – Reisidele asudes sõlmis kaupmeestega lepinguid. 1437.a Prantuse päritolu, sõnsat ENTREPRENEUR – Isik, kes on aktiivne ja saavutab midagi, vahendaja. Keskajal – Paraadide ja muusikaliste ürituste organisaatorid, ehitusprojektide juht. 1725 R. Cantillon – Ettevõtja on isik, kes tegutseb riski tingimustes. Samal ajal hakkas kapitali andmise funktsioon eralduma ettevõtja funktsioonist. 1797 Beaudeau – Ettevõtja on isik, kes kannab vastutust ettevõetud tegevuse eest, see kes planeerib, kontrollib, organiseerib ja valdab ettevõtet. 1934 J.Schumpeter - ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid. 1978 Jõudis Eestisse, sõnatüvi ANTREPRENÖÖR – Eraettevõtja, teatri/tsirkuse/vms pidaja. 1985 R.Hisrich – Ettevütja on isik, kes kulutaboma aja ja jõu oma ettevõtmisele, ...
tasuma. Naitab intresside maksevõimet arikasumi abil ehk sisuliselt mitu korda uletab arikasum intressi. 12. Võlakordaja. Soliidsuskordaja. Naitab võla osakaalu kapitali strukuuris ehk mitu % varadest on finantseeritud kohustustega Naitab omanike panust ettevõttesse, seda mitu % varadest on finantseeritud omakapitalida. 13. Kaiberentaablus. Varade rentaablus. Käiberentaablus ehk tegevuskulukus ehk kasumimarginaal (profit margin PM) naitab muugikaibe iga rahauhiku tasuvust. Tõlgendus: 1 muugikaibe euro tekitab PM senti puhaskasumit. Üldtunnustatud kriteerium: oleneb tugevalt tegevusharust. Jaekaubanduses võib piisata juba 1%, aga tööstuses nt 20%. Juhtimisotsus: maksimeerida. PM = ¿ EBIT Puhaskasumi jargi: arikasumi jargi: PM ¿ =
Väärtusahel on majanduses üldtunnustatud ettevõtte tasandi konkurentsivõime käsitlus. Väärtusahelas eristatakse ettevõtte peamisi funktsionaalseid valdkondi ja toetavaid tegevusalasid. Porteri väitel on väärtusahelaid võimalik mõista vaid tegevusala kontekstis. Väärtusahela alguses asuvaid tooteid suudavad valmistada paljud firmad ja seetõttu on selles etapis suur konkurents, millele on iseloomulikuks konkurentsihinnad ja madal kasumimarginaal. Väärtusahela kõrgemas etapis, lõpptarbijale lähemale jõudes, konkurents väheneb ning on võimalik teenida suuremat kasumimarginaali. Selleks on aga vaja hästi tunda turgu ja tarbijaid ning teada, mida viimased aktsepteerivad väärtusena. Väärtusahel jagab ettevõtte/tarneahela tegevused omavahel sõltuvateks strateegilisteks tegevusteks, selleks et mõista kulude käitumist ning olemasolevaid ja võimalikke eristumisallikaid. Ettevõte saavutab
KONTROLLTÖÖ KORDAMISKÜSIMUSED FINANTSJUHTIMINE TURISMIETTEVÕTTES Kati 1. Finantsjuhtimine ja finantsjuht Finantsjuhtimine on ettevõtte rahandustöö korraldamine ja finantsjuhtimislike otsuste vastuvõtmine. Mikroettevõte ei jõua finantsjuhti ülal pidada. Siis jaguneb finantsjuhi ülesanded raamatupidaja ja juhi vahel. Finantsjuhi tööülesanded: finantsplaneerimine finantseerimise korraldamine; krediidipoliitika kujundamine; rahavoogude juhtimine; kulude juhtimine ja hinnakujundus . 2. Finantsjuhtimise eripärad turismisektoris (osata detailselt kirjeldada) 6. Teenuste müügivõimaluse kaduvus (perishability). Kui tuba jäi täna müümata, siis homme seda võimalust enam pole. Lennukikohtadega sama! Seda tuleb hinnakujundusel arvestada 3. Missugused konkreetsed suhtarvud pakuvad huvi omanikele (nimetada 3) 1. Rentaablus (kui tulus on? Palju kasumit annab?) 2. Omakapitali kasutamise efektiivsus (aktsikapitali kasutamine ja di...
Kui suudad vastast uskuma panna, et sul on tegelikkusest paremad kaardid ning ta seeläbi oma kaartidest loobub, siis võib tulemus olla vägagi rahuldust pakkuv ja tasuv. Kuid lisaks bluffimise poolt tekitatud mõnusale närvipingele on see väga oluline element, kui soovid saada edukaks pokkerimängijaks. Kui mängija peaks panga võitmiseks alati ootama, et tal oleks parim käsi, siis kaotaks pokker väga palju oma veetlusest, aga samas väheneks kindlasti ka mängija kasumimarginaal, sest nii muutuks mäng väga etteaimatavaks. Bluffimine võimaldab sul oma pokkeri strateegiat varieerida ning hoida pidevalt oma vastaseid teadmatuses. Tuleb aga silmas pidada, et bluffimine kätkeb endas alati riski ja kui seda ei rakendata korrektselt, siis võib tulla palju pahandust. Bluffimine pokkeris on kunst ja see kujutab endast hoopis enamat kui lihtsalt suure zetoonihunniku keset lauda lükkamist, et käia oma vastasetele närvidele ning samas loota, et nad kõik oma käest loobuvad
1) Väärtpaberid turuväärtuses; juhul, kui turuväärtus ei ole teada, siis õiglane väärtus hinnatuna mõne muu hindamismudeli alusel (näiteks diskonteeritud rahavoogude meetodil). 2) Nõuded tõenäoliselt laekuva rahasumma nüüdisväärtuses (lühiajalisi nõudeid ei ole vaja diskonteerida; pikaajalisi nõudeid diskonteeritakse turuintressiga). 3) Varud: - kaubad ja valmistoodang müügihinnas, miinus müügikulud ja omandava ettevõtte harilik kasumimarginaal sarnaste toodete müügil; - lõpetamata toodang valmistoodangu müügihinnas, miinus toote valmistamiseks vajalikud kulutused, müügikulud ja omandava ettevõtte harilik kasumimarginaal sarnaste toodete müügil; - toore ja materjalid asendusmaksumuses. 4) Maa ja hooned turuväärtuses. 5) Muu põhivara turuväärtuses; juhul, kui turuväärtus pole usaldusväärselt määratav, siis amortiseeritud asendusmaksumuses.
ja konverents ning 1/3 ilu ja terviseteenused. 1% 2% Kuigi majutuse müügitulu on vähenenud 2009 22% 18% aastaga võrreldes 3%, moodustab majutuse 4% 4% müügitulu 38% kogumüügitulust. Suurenes 3%. See võib tähendada seda, et eelneva aastaga 5% 7% võrreldes müüakse enam tube letihinnaga. 1% 2% 7% 3% 79% 85% Author: 1% 1% Kasumimarginaal on 17% 23% keskmiselt 15%. 6% 8% 3% 4% 3% 4% Author: 1% 1% Tööjõu kulu on aastatega 0,6% 0,3% vähenenud 9% müügitulust. See 30% 29% tuleneb sellest, et peale 2008 koondati 23 töötajat. 12% 8% 13% 14% 21% 15% Author: Brutokasum on vähenenud. 5% 5% Tuleks lähemalt analüüsida. 0,0% 0,1% 0,0% 0,1% 0,0% 0,3% 3% 3%
Eesmärgid · Eesmärgid on mõistlik jagada pikaajalisteks ja lühiajalisteks. Kaugemad eesmärgid sõnastatakse üldisemana, lähemad täpsemana. · Lühiajaline eesmärk aitab meil hinnata, kas liigume piisavalt kiirelt pikaajalise eesmärgi poole. · Teise nurga alt võib eesmärke jagada strateegilisteks- ja finantseesmärkideks. Finantseesmärgid: · Käibe kasv · Kasumi kasv · Dividendide suurus · Investeeringute tasuvuse näitaja · Suurem kasumimarginaal Strateegilised eesmärgid · Turuosa · Tarbijarahulolu · Toodete kvaliteet · Klienditeeninduse tase · Kulude suurus võrreldes konkurentidega · Konkurentsivõime välisturgudel · Uute toodete juurutamine Nõuded eesmärkidele: · S (specific) konkreetsed, spetsiifilised, üheselt mõistetavad. · M (measurable) mõõdetavad (numbrilised). · A (achievable) saavutatavad. · R (relevant) olulised, tähtsad.
1. Millised muutused on toimunud alates 90 aastatest tarneahelates, arutle Tarneahel (Supply Chain) näitab millistest tarne etappidest koosneb lõpptoote kujunemine Tarneahelat vaadeldakse ühtse tervikuna. Samuti arvestatakse kulutusi kokku tarneahela peale. Koostöö erinevate partnerite vahel aitab optimeerida kulusid, suurendada paindlikust, vähendada varudega seonduvaid kulutusi. E-kaubanduse areng. Tootjate globaliseerumine ning ettevõtjate selge tajumine, missugused võimalused peituvad logistikateenuste integreeritud juhtimises. Nõuded loodussäästlikusele. IT ja teenindus said võtmesõnadeks. Turule orienteeritus. Täpsus ja usaldus, et tegevus vastab kliendiga kokkulepitule. Tarnetäpsus (on-time delivery) – mõõdetakse tegeliku ja planeeritud tarneaja kokkulangemist. Kliendi jaoks on kõige tähtsam tarneajast kinnipidamine, kuna see võimaldab kliendil paremini planeerida ja teostada oma tegevusi. Klie...
standardites EVS-ISO/IEC 12207:1998 või EVS-EN ISO 9000-3:1999 A.2.6.2 Kvaliteedijuhtimise põhimeetodite kirjeldus (nt TQM, Total Quality Management, terviklik kvaliteedijuhtimine). Describe the concept of Total Quality Management (TQM) Kvaliteeti saab juhtida, kui vajadused on määratletud. Kvaliteedihaldus on vahend täiustamaks protsesse ning vähendamaks kulutusi. Kvaliteet muutub määravaks tiheda turukonkurentsi tingimustes, kus kasumimarginaal on minimaalne ja hinda alla lasta enam ei saa. Kvaliteet on oluline ka rahvusvahelises konkurentsis üldiselt tunnustatud kvaliteedisertifikaat võib olla eeltingimus rahvusvaheliste pakkumiskonkurssidele või ainus vahend, mis veenab potentsiaalset klienti usaldama tundmatut väikeriigi tootjat. Edukas kvaliteedihaldus võimaldab: ·leida uusi kliente; ·pakkuda paremaid tooteid; ·täiustada protsesse; ·vähendada kulutusi.
poole. Finantseesmärgid Strateegilised eesmärgid • Käibe kasv • Turuosa • Kasumi kasv • Tarbijarahulolu • Dividendide suurus • Toodete kvaliteet • Investeeringute tasuvuse näitaja • Klienditeeninduse tase • Suurem kasumimarginaal • Kulude suurus võrreldes konkurentidega • Konkurentsivõime välisturgudel • Uute toodete juurutamine SMART • S (specific) – konkreetsed, spetsiifilised, üheselt mõistetavad. • M (measurable) – mõõdetavad (numbrilised). • A (achievable) – saavutatavad
Kliendikohased kasumimäärad suhte arenedes üldjuhul tõusevad: · olemasolevate klientide ostumaht suureneb; · olemasolevate klientide teeninduskulud vähenevad; · olemasolevad kliendid toovad uusi kliente; · olemasolevad kliendid maksavad kõrgemat hinda kui uued. Olemasolevate klientide LTV arvutamine: · Milline on tõenäosus, et klient tulevikus erinevatel perioodidel ostab erinevaid ettevõtte tooteid/teenuseid? · Milline on oodatav ettevõtte toodete/teenuste kasumimarginaal periooditi? · Millised saavad olema kliendi teenindamise kulud periooditi? Uute klientide LTV arvutamine: Lisaks eelnevatele küsimustele lisandub üks küsimus: millised on uue kliendi saamise kulud? Lisaks on vaja tulevikus teenitavad kasumid diskonteerida oleviku väärtusesse. 13. Suhtevõrgustiku osalised, võrgustiku roll kliendisuhete juhtimisel. Suhtevõrgustikud on kliendisuhete juhtimise väärtusahela üks astmetest:
oluliselt kaasa aidata ettevõtte edukusele. Dividendide suurus Toodete kvaliteet Planton: riigis tehakse seda, mida riigis hinnatakse. Investeeringute tasuvuse näitaja Klienditeeninduse tase Suurem kasumimarginaal Kulude suurus võrreldes konkurentidega Uute töötajate värbamisel on otstarbekas nende oskuste ja kogemuste hindamise Konkurentsivõime välisturgudel kõrval kaaluda ka nende sobivust organisatsiooni põhiväärtustega, mis võib vahel Uute toodete juurutamine olla olulisemgi.
2009: 0,007% 2010: 0,47% 2011: 0,33% Varade rentaaablus (ROA) Omandikordisti (EM) 2009: 0,002% 2009: 3,64 2010: 0,16% korrutatud 2010: 2,92 2011: 0,10% 2011: 3,39 Kasumimarginaal (PM) Varade käibekordaja (AT) 2009: 0,002% korrutatud 2009: 0,84 2010: 0,16% 2010: 0,98 2011: 0,10% 2011: 0,95 j j a a
kasutatava portaali tehnilised rikked, ootamatud nõudmised brändiomanikelt Konkreetsed eesmärgid: E-poe loomine Suurem kasumimarginaal Tulemustest annab Kasutajasõbralik e-pood Maksekeskuste mitte toimimine, ettevõtte omanikel, ülevaate tõrked tellimustega suurenenud tootevalik kasumiaruanne Kliendibaasi Suurenenud lojaalsusostude Kassaprogrammi, Võimalus liituda lojaalsus Frantsiisilepingust tulenevad
14.Hind turunduses ja ostuhullus HINNA OLEMUS Hind väljendab toote väärtust rahas. See on summa, mida ostja on nõus vahetama toote omamise ja tarbimise kasude vastu. Hinnast on tavaliselt erinev arusaam ettevõttes nii müüjatel, finantsinimestel, turustajatel kui ka juhtidel. (NT: Müüjad mõtlevad selle peale, et mida soodsam on hind seda rohkem ostetakse ja rohkem tekib tulu. Ettevõtjad mõtlevad, et parem oleks ühtne hind kehtestada - kasumimarginaal. Turustajate arusaam on selline, et allahindlusi ei tohiks üldse teha, arvatakse, et erinevatelt kliendirühmadelt võiks kohe küsida erinevat hinda nt tallinki hinnad soomlastel odav ja eestlastel, lätlastel kõrge - hinnadiskriminatsioon). Hinnakujundamise protsess 1. Hinnaeesmärkide püstitamine Müügieesmärgid - käive, turuosa Kuvandi eesmärgid - maine, stabiilsus Kasumieesmärgid - maksimaalne kasum, mida võiks toote või
Kliendid kes on hinnatundlikumad ei vali lendu lennukis pakutavate teenuste või mugavuste tõttu vaid soovivad lihtsalt ja odavalt sihtkohta saada. Seega on lennufirmal keeruline oma teenuseid konkurentide omadest rohkem esile tõsta. Tegemist on ilmselt finantsiliselt ühe kulukaima äriga (lennukid, kütus, hooldus), samuti vajab eriväljaõpet saanud töötajaskonda. Tegemist on sektoriga, mille püsikulud on suured ja muutuvkulud väikesed. Reeglina on lennufirmade kasumimarginaal väike, ligikaudu 0-3%, mistõttu vajatakse tihti riigipoolset abi. See aga omakorda viib ebaterve turu hoidmiseni. 3.2 Uute tulijate mõju Lennundusturul on palju pakkujaid, lihtne on turule siseneda, lennukit ei pea ise omama vaid võib ka rentida. Alustada võib tagasihoidlikult ühe või paari liini pakkumisega. Samuti on klientidel lihtne hakata teise lennufirma kliendiks, ilma sellega kaasnevate suurte kulutusteta. 3.2 Asendustoodete mõju
selle plussid ja miinused, arvestades seniseid kogemusi ja teadmisi jaotuskanali valikul. Näiteks võiks ettevõte tõsiselt kaaluda oma müügiketi loomist järgmiste tingimuste puhul: - tegemist on keerulise tootega; - toote müügiks on vaja erinevaid tugiteenuseid; - ostjaid on vähe ning nende asukoht on geograafiliselt piiratud; - toodet ostetakse harva niong suurtes kogustes; - ettevõtte kasumimarginaal on piisav oma müügiketi loomiseks. Jaotuse ulatuse määratlemine Tinglikult võib välja tuua kolm erinevat jaotuse ulatust: 1. Eksklusiivne jaotus, - tooteid müüakse väga üksikutes kohtades; 2. Valiv jaotus, - tooteid müüakse suhteliselt vähestes ja väga valitud kohtades; 3. Intensiivne jaotus, - tooteid müüakse väga paljudes erinevates
a) iga tootja püüab pakkuda tarbijale konkurendist paremat kaupa või teenust; b) konkurentsivõimelise kauba või teenuse järele kasvab nõudlust pakkumisest kiiremini, sest kauba või teenuse tootmise mahu suurendamine nõuab aega; c) pakkumist ületav nõudlus võimaldab tõsta kauba või teenuse hinda; d) kasvav hind suurendab kauba või teenuse pakkuja kasumimarginaali (rentaablust); e) kasvav kasumimarginaal stimuleerib üha aktiivsemalt ja loomingulisemalt otsima kauba või teenuse pakkumise füüsilise mahu kiire suurendamise võimalusi; f) konkurentsis õhutatud otsinguprotsessi tulemusena üheltpoolt suureneb defitsiitse kauba või teenuse pakkumine üle nõudluse ja hind hakkab langema, teiselt poolt tuuakse aga turule uue kvaliteediga kaup või teenus, mis rahuldab paremini tarbija vajadusi ja kujuneb konkurentide pakutust paremaks. 2
100 6 Õhutransport Suureneva konkurentsi tõttu lennuirmade vahel on tekkinud suuri alliansse. Lennuirmade koondumine liitudesse võimaldab: • vähendada kulusid ja veotariife • säilitada soovitud kasumimarginaal • areneda kiiremini • teha otstarbekamaid investeeringuid • siseneda hõlpsamini uutele turgudele • suurema vabaduse hinnakujunduses • saavutada suurem turuosa • töötada suuremas võrgustikus.